Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1501) tha_answer válasza schawo (#1500) üzenetére


tha_answer
őstag

a tartalom a lenyeg.

(#1502) schawo válasza tha_answer (#1501) üzenetére


schawo
titán

akkor miért van idézőjelben? káosz, káosz

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1503) 7Heads Drago válasza schawo (#1475) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Kamionoknál egeszen máshogy lesz mint az autóknál. Ha normálisan és gazdaságosan müködik nagyon gyorsan fog elterjedni. 1-2 év alatt a nagy cégek kicserélnek mindent. A teherszállításnál amúgyse a városi forgalom a döntő ami egy elektromosnál jelenleg a húzó rész. Ha messzire akarsz menni és sokat pályázni nem elektromost veszel most se.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#1504) schawo válasza 7Heads Drago (#1503) üzenetére


schawo
titán

Lehet elektromossal is pályázni.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1505) tha_answer válasza schawo (#1502) üzenetére


tha_answer
őstag

mellebeszeles, mellebeszeles.

(#1506) schawo válasza tha_answer (#1505) üzenetére


schawo
titán

Nem értem, mit akar jelenteni. Kontextus nélkül, önmagában, egy önellentmondás.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1507) Somatom válasza schawo (#1504) üzenetére


Somatom
veterán

Nekünk több címünk van, mint egy átlag kamionosnak, így kevesebb a kilóméterünk. 10-12 ezret megy az autó havonta.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1508) schawo válasza Somatom (#1507) üzenetére


schawo
titán

Az nem is sok. Simán meg szokott lenni a 20k+

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1509) tha_answer válasza schawo (#1506) üzenetére


tha_answer
őstag

hat persze.

(#1510) Somatom válasza schawo (#1508) üzenetére


Somatom
veterán

Hááát.... Nem tudom, hogy az hogy jön ki. Talán 4 kézben. Szóló sofőr kétheti max. vezetőideje 90 óra. Négy hétre 180. Ha azt végig 80 -as átlaggal tolná le (ami lehetetlen), akkor 14400Km -t menne. A 20 ezerhez 250 óra kéne. Honnan akaszt le még 70 óra vezetőidőt? A négy hét és az egy hónap között van némi különbség, de nem ennyi.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1511) schawo válasza Somatom (#1510) üzenetére


schawo
titán

Simán lehet, hogy az ismerősöm szeret túlozni :DDD

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#1512) Elf válasza tha_answer (#1493) üzenetére


Elf
aktív tag

Én komolyan szeretnék válaszolni a kérdéseidre de az írásod alapján az a kép van elöttem hogy egy hadarva raccsoló fickó aki megivott 6 kávét próbál nekem egyszerre 3 dolgot elmagyarázni úgy hogy egy mondatot se fejez be és már kezdi az új témát.
Szóval így nem megy.
u.i: úrdízel. :U

[ Szerkesztve ]

(#1513) Mr K


Mr K
senior tag

Itt úgy számolnak, hogy egy kamionba elég kb. 4 tonna aksi kb. 1MWh kapacitással. És ha éjszakára dugják töltőre, akkor elég neki 80 kW. És a teljes EU flotta (4 és fél millió) elműködik évi 341 TWh-ból. (Bár kissé zavaros, hogy mikor beszélnek "aerodinamikailag optimalizált", és mikor közönséges kamionról. Legalábbis felületes olvasásra.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1514) 7Heads Drago válasza Rolly (#1490) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Pedig nekik volt a legjobb diesel motorjuk
Hát én meg úgy tudom hogy minden gyártónál sántít az ügy, csak van ahol nagyon.
Én jelenleg is autógyárban dolgozom, és eléggé érdekesen mérik a kipufogógázt. Semmi köze a műszakis mérésekhez.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#1515) 7Heads Drago válasza schawo (#1504) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Csak jóval kisebb lesz a különbség a hagyományostól. És a felár miatt kevesen fogják ezt választani + az elektromossal még jóval több lesz az út is időben.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#1516) Rolly válasza 7Heads Drago (#1514) üzenetére


Rolly
veterán

Ha jól tudom a PSA a VW botrány kirobbanásakor hivatalosan kérte motorjai ellenőrzését és nem találtak problémát. Jelenleg a PSA az aki a jelenlegi előírásoknak megfelel, s várhatóan nem kell majd büntetést fizetnie (talán jelenleg még egy ilyen gyártó van).
A PSAnal volt idő, hogy nem voltak elérhető benzines motoruk Magyarországon, mert a magyar üzemanyaggal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak (nem tükröztek, hanem nem adtak el motort). Itt mondjuk érdekes, hogy Romániában, Ukrajnában és tőlünk nyugatabbra nem volt gondjuk a benzinnel :)

[ Szerkesztve ]

(#1517) Rolly


Rolly
veterán

most jött szembe egy cikk, hogy az itthon eladott új autók arányában a dieselt már megelőzte a tisztán elektromos és hibrid autók aránya, de
- 2% a teljesen elektromos
- 9% alatti a plugin hibrid

szóval egyelőre a hálózat bírni fogja a töltést :D

[link]

(#1518) Somatom válasza Rolly (#1517) üzenetére


Somatom
veterán

"szóval egyelőre a hálózat bírni fogja a töltést"

Ezt honnan veszed? Én nem találtam a cikkben. Abból, hogy eladják az autókat, még nem következik. Az esetleges korlátozásokat nyilván a növekvő terhelés alapján vezetik be.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1519) Ribi válasza Somatom (#1518) üzenetére


Ribi
nagyúr

Áramszolgáltatónak gondolom öröm a töltő ami egy kis falu fogyasztását teszi ki, ki be kapcsolgatva 10-20 percenként. Persze nyilván vannak ipari felhasnzálók akik ennél durvább áram igényeket tudnak. Szóval jó kérdés, hogy milyen terhelés is egy gyorstöltő a hálózatban.

(#1520) Somatom válasza Ribi (#1519) üzenetére


Somatom
veterán

Megvan a tuti bíznisz. Szünetmentes tápok forgalmazása. Hamarosan megugrik rájuk a kereslet. ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1521) axioma válasza Ribi (#1519) üzenetére


axioma
veterán

Pontositanad, hogy milyen toltorol beszelsz ezekhez a tulajdonsagokhoz? Nem arra valaszoltal de a leendo kamiontoltokrol? Vagy Tesla gyorstoltorol? Bar me'g azoknal se hiszem a 10-20 percenkenti kapcsolgatast, de egy elegge kis falunyi pillanatnyi terheles ezeknel talan beleferhet.
Csak hogy konstruktiv is legyek: arrol volt szo, hogy 11%-nyi az iden eladott uj autok kozul ami toltheto. Egy faluba/kornyekre ebbol nem fog 1-nel tobb ejszakai plusz toltes jutni, 10A felvetellel, jo hozzaallasu tulajjal a volgyidoszakban. Valamint a szolgaltato meglevo rendszerbe bekapcsolassal (ha akarnak) olcson szabalyozhatna a ki mikor tolt kerdest, mindossze vagy fel kene engedni ezeket a vezereltre (legalabb fali toltovel), vagy masik tarifat krealni nekik, de ugyanugy korvezerlovel meghatarozott [nem mindegyikre azonosan kezdodo] idoszakban mukodtethetoen.

[ Szerkesztve ]

(#1522) Rolly válasza axioma (#1521) üzenetére


Rolly
veterán

Köszi a magyarázat kiegészítést. Idén kerekítve 11e elektromos (full és tölthető hibrid) autót adtak el ami idén kb 11% a teljes új autó értékesítéséből. A teljes hazai személyautókból meg 0,3%.

(#1523) #16820480 válasza 7Heads Drago (#1503) üzenetére


#16820480
törölt tag

Van városi ága is, a rengeteg csomagszállító és futár például. Ott elég gyorsan fog tudni terjedni, mert a napi mennyiséget bírhatja, éjszakára meg felteszik tölteni a telepen.

Rolly: Ukrajna nem EU, nem kell az itteni normáknak megfeleljen, és lehet akkoriban még Románia sem volt az, amikor ez történt :)

(#1524) Rolly válasza #16820480 (#1523) üzenetére


Rolly
veterán

Pont az volt a baj, hogy a magyar benzinnel nem tudta a határértékeket de minden nyugati országban és körülöttünk is mindenhol tudta :) ... Románia már jó ideje EU tagállam... ez kb 2015 körül volt ha jól emlékszem...

(#1525) dabadab válasza Rolly (#1516) üzenetére


dabadab
titán

A PSAnal volt idő, hogy nem voltak elérhető benzines motoruk Magyarországon, mert a magyar üzemanyaggal nem feleltek meg a környezetvédelmi előírásoknak

Ez elég komoly állítás, mikor volt ez?

DRM is theft

(#1526) 8th válasza forceberg (#839) üzenetére


8th
addikt

(#1527) 7Heads Drago válasza #16820480 (#1523) üzenetére


7Heads Drago
veterán

1. Ő kamionokról beszélt.
2. A futároknál kétlem hogy elterjednek a villanyosok. Mennyi plussz súlyt fog mozgatni? A telepen bent lesz még 40-50-100 autó.... Közvetlenül Paksra lesz kötve? Fuvar cégeknél leginkább a cserélhető akkus verzió lehet a befutó szerintem.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#1528) Depression válasza axioma (#1521) üzenetére


Depression
veterán

"vagy masik tarifat krealni nekik,"
Nyugi, itthon, ha ezek jobban elterjednek biztosan betiltják az otthoni konnektorról való töltést, és az üzemanyaghoz hasonló adókat fognak bevezetni rá.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#1529) axioma válasza Depression (#1528) üzenetére


axioma
veterán

Arra a reszere nehezen, amit napelemmel termelek meg es az oraig se jut el. De teny, ez - jelenlegi konfiguracioban, mert nem arra keszult - nem annyira mukodne nagy %-ban (mar ha nem lenne covid, most siman).
Az adot meg igazan kivethetnek valami ertelmesebb modon (napi osszeg + km-enkent)*tipus_szorzo, atiraskor vagy muszaki vizsgan, persze abban a jovoben amikor mar nem tudjak tekerni az orakat... Most tenyleg, hogy kene az elektromos energiat kulon adozni ha autoba kerul, sot: aki lejton lefele visszatermel az mar adocsalo lenne egy ilyesmi uzemanyag-alapu adokivetesnel?

(#1530) bambano válasza 7Heads Drago (#1527) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a futároknál fénysebességgel terjednek a villanyosok, ráadásul ott indokoltan. ezt a megállok, kézbesítek, indítok, átrohanok 500 méterre a következő címre típusú gyilkolást a villanyok jobban bírják.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1531) Coyot válasza Rolly (#1516) üzenetére


Coyot
őstag

Jah biztosan kérte: [link]

Má' nem

(#1532) Rolly válasza Coyot (#1531) üzenetére


Rolly
veterán

2017 szeptemberében a Le Monde arról tudósított,[47] hogy a Groupe PSA-t (Citroën, DS, Opel, Peugeot és Vauxhall) egy akár 5 milliárd eurós bírság fenyegeti.[48] A PSA 2017. szeptember 8-án tagadta a vádakat. - és ezt követően kérték a vizsgálatot a motorokkal kapcsolatban. Hogy mi lett a folytatás azt nem tudom :)

PSA amúgy egyáltalán nem áll rosszul kibocsátás tekintetétben :). Azaz a flottaátlag kibocsátásuk 90 gr / CO2 körül van a szükséges 95höz képest
A francia PSA konszern szorította le a legjobban a flottája  CO2-kibocsátását | Autoszektor

#1525dabadab:
ha nagyon fontos Peugeot autókereskedő ismerőstől megkérdezem :), hogy mikor nem volt vásárolható Peugeot autók egy része benzines motorral.

(#1533) dabadab válasza Rolly (#1532) üzenetére


dabadab
titán

Ez a történet azért nagyon billeg, már ott kezdve, hogy azt feltételezné, hogy a magyar benzinre lazább követelmények vonatkoznak, mint a többi uniós országban, ami így első blikkre kifejezetten nem hihető.

DRM is theft

(#1534) #16820480 válasza 7Heads Drago (#1527) üzenetére


#16820480
törölt tag

[link]
Persze, sok autó, de nem is kell gyorstöltő nekik, leteszik este 7-kor, reggel 7-re legyen feltöltve.

Rolly: Ja, bocs, valóban fordítva olvastam valamiért :N Tényleg 2007 óta tag Románia, úgy tűnt pedig, hogy nincs még annyira rég óta :-O

(#1535) Coyot válasza Rolly (#1532) üzenetére


Coyot
őstag

Szuper a kép a CO-ról, de ugye a normálban nem csak CO-t néznek. Arra próbáltam rávilágítani hogy a PSA-t ugyan úgy vágták meg dízelbotrányban mint kb az összes gyártót.

[ Szerkesztve ]

Má' nem

(#1536) Rolly válasza dabadab (#1533) üzenetére


Rolly
veterán

nem ezt jelenti :) azt jelenti, hogy az elvárás ugyanaz, de az üzemanyag minősége rosszabb mint a környező országoké :) - vagy az volt - ettől még az elvárásoknak megfelelhetett... :)

(#1537) bambano válasza 8th (#1526) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ez a cikk bizonyos mértékben alátámasztja azt a korábbi állításomat, hogy az eu-s döntéshozók idióták.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1538) forceberg válasza bambano (#1537) üzenetére


forceberg
veterán

Tévedsz! Amikor annyira kilóg a lóláb, annyira hülye nem lehet valaki. Pénz kérdése az egész.
:(((

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#1539) Hieronymus válasza dabadab (#1533) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"azt feltételezné, hogy a magyar benzinre lazább követelmények vonatkoznak, mint a többi uniós országban, ami így első blikkre kifejezetten nem hihető."

Pedig igaz, csak nem teljesen úgy ahogyan feltételezik.

Magyarországon Super E10 (95) lett az általánosan használt üzemanyag. A prémium kategóriába emelték át a Super E5, 95 oktános üzemanyagoz. Az E5 98, a valódi prémium üzemanyag, sok helyen nem kapható.

Más országokban a Super E5 95 és az Super Plus E5 98 az elterjedt.
Általában az E10 jelzésű benzin is kapható, de feltűnően jelzik hogy E10.

Az E10 üzemanyag, nem használható minden járműben. Természetesen a 10 évnél fiatalabb autók esetében általában nem gond a használata.
Az ennél idősebb autókban több gondot okozhat. Az indítási nehézségektől kezdve a magasabb szennyezőanyag kibocsájtásig.
Ebbe bőven belefér, hogy a PSA motorok nem szeretik az E10 benzint.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#1540) Somatom válasza Hieronymus (#1539) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi az infót! Ezt magyarázta a kollégám, hogy miért tankolja Ausztriában a benzinesét. Most már legalább értem. Mondjuk, én is inkább kint tankolom a dízelemet.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1541) bambano válasza Hieronymus (#1539) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

amit írtál, az az elejétől a végéig tévedés.
például a mol globális gyártó. azért sem lehet különböző szabvány az üzemanyagra, mert ugyanabból az egy silóból hordják szét a környék jelentős részére. ugyanígy a labanckútra a schwechati finomítóból hozzák a nyálat (addig, ameddig földrajzilag megéri), ugyanazt, mint amit bécsben tankolsz.

Az e10 nem üzemanyag. Az e utáni szám azt jelenti, hogy hosszabb távon (talán éves szinten) összességében hány százalék bioüzemanyag egyenértékest kevertek a benzinbe. Tehát az e5-ös feliratú benzinben éves szinten átlagosan 5% bioetanol vagy hasonló van.

A super az márkanév, nem üzemanyagnév. A 95 az üzemanyag oktánszáma, a kompressziótűrésért felelős 8 szénatomos szénhidrogén mennyiségére utaló jelzőszám. 98-ast már nem árulnak gyakorlatilag sehol, mert annyira nem fogyott, hogy a logisztikáját megérje. Aki prémium üzemanyagot akar, az vagy prémium 95-öst vesz, mindenféle marketing nevek alatt, mint pl. mol evo 100, omv maxxmotion, shell vpower, vagy 100-as oktánszámú 'versenybenzint' tankol. Ez utóbbi akkor jó, ha nem mész sokat vele, mert a 100-as benzinek egyrészt e5-ösek, másrészt nem bioetanol, hanem valami komplexebb trutyi, ami nem szívja fel a vizet, ezért nem rombol semmit a motorban.

Az e10 nagyjából minden autóban használható, például a 90-es évek végétől gyártott opel motorok közül összesen 1 van, amiben nem. A huszonéves astrámban például használható.

szóval maradjunk annyiban, hogy nincs olyan, hogy a psa motorok a magyar benzint nem szeretik, a nyugatit meg igen. marhaság.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1542) bambano válasza Somatom (#1540) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem menj lottózni :P :P
ez [link] három órája jelent meg a tecsőn.
még nem néztem meg, tehát nem tudom, milyen eredményt hoznak ki.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1543) Hieronymus válasza bambano (#1541) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Legközelebb tankolásnál nézd meg mit veszel.

" ...mol globális gyártó. azért sem lehet különböző szabvány az üzemanyagra, mert ugyanabból az egy silóból hordják szét a környék jelentős részére. ..."

Ez igaz, csak a jelen esetben nem érv. Mindenhova az E10 jelzésű üzemanyagot hordja. E10, ennyi. Nem azt írtam, hogy a magyar e10 rosszabb mint az osztrák. Bizonyosan megfelel a szabványnak.
Én azt írtam, hogy a német anyanyelvű tábor inkább E5 jelzésű üzemanyagot tankol.

Azt gondolom nem fogod vitatni, hogy a két eltérő összetételű üzemanyag nem azonos tulajdonságokkal rendelkezik. Az E5 nem jelentősen, ám észrevehetően több nyomatékot képes adni a motornak.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#1544) Somatom válasza bambano (#1542) üzenetére


Somatom
veterán

Bocs, de nem vágom az összefüggést. Azért kéne lottóznom, mert szerencsés vagyok, hogy kint tudok tankolni?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1545) bambano válasza Hieronymus (#1543) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

a német anyanyelvű tábor nem tankolhat e5-öt, mert az eu kötelezően előírja a 10%-os bekeverést.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1546) bambano válasza Somatom (#1544) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

nem, azért kellene lottóznod, mert olyat állítottál, amire meglett a válasz. mintha csak kívántál volna, és teljesült volna. véletlenek szerencsés összjátéka.
mifelénk erre azt mondják, hogy menj lottózni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1547) Rolly válasza bambano (#1545) üzenetére


Rolly
veterán

e5 és e10 az etanol maximális arányát jelöli, de attól, hogy e10 az üzemanyag nem biztos, hogy 10% etanol van benne csak maximum annyi lehet. Mikor jött az e10 akkor azt nyilatkozta a moltól egy illetékes, hogy egy ideig az e10-ben még csak 5-6% etanol lesz....

(#1548) 8th válasza bambano (#1537) üzenetére


8th
addikt

Azok hát. A vastagon 10+ litert fogyasztó hibrid suvokat megtámogatják míg a fele annyit (se) fogyasztó (és szennyező) szög egyszerű ezres szívó városi rohangálós kisautókat ellehetetlenítik. És nem látják mi ezzel a probléma.

(#1549) Somatom válasza bambano (#1546) üzenetére


Somatom
veterán

Öt éve kéthetente járok ki, úgyhogy nekem nincs olyan kérdésem ezzel kapcsolatban, amire választ várnék. Ja, és OMV -nél tankolok.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#1550) forceberg válasza 8th (#1548) üzenetére


forceberg
veterán

Pénz beszél, amíg van légkör :D

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.