Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#651) Somatom válasza 8th (#648) üzenetére


Somatom
veterán

15-25 perc 10%->80% 250 ezer Wattos :Y egyenáramú töltővel. Remélem, lesz belőle kombi is, mert ebbe csak úgy férnénk be négyen, ha a cuccainkat utánfutón húznánk. Ez elvileg lehetséges, mert a két tonnás Model 3 910Kg -ot vontathat (az 1,2 -es Kalosom is kb. ennyit húzhatott, az Espace -emen pedig két tonnás horog van). Már, ha összegyűjtenék 350 ezret egy vonóhorogra. Persze, azt nem tudom, hogy négy személlyel és utánfutóval mennyi lenne a hatótáv.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#652) schawo válasza 8th (#648) üzenetére


schawo
titán

Én meg akkor veszek belsőégésűt legközelebb, ha 2,5 literből megtesz 100km-t pályán. Lehetnek irreális elvárások, és akkor az ember simán megmagyarázta magának, hogy mi miért nem jó.

Ahogy egy belsőégésű hajtáslánc sosem lesz 80% hatásfokú, egy kémiai akkumulátortelepet (bármilyen most ismert vagy közeljövőbeli kémiával) sosem lehet 10 perc alatt 100%-ra tölteni. Képtelenség. Az akkutöltést kW-ban (vagy mégjobb km/h-ban mert az beleszámolja a hajtáslánc hatékonyságát is) lehet számolni, és nagyobb akksival gyorsabb töltés érhető el. De nem időben, hanem teljesítményben. 100%-ra (vagy közelébe), ahogy minden töltési görbe a végtelenbe konyul, értelmetlen gyorstölteni bármilyen autót (és a tartósságnak se használ).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#653) schawo válasza Somatom (#651) üzenetére


schawo
titán

M3 is 250kW-tal tud tölteni (a kis akksis 170kW-tal). 3,5C (kWh x 3,5 h^-1) reálisan fölé nem lehet vinni a töltést, az is már nagyon agyonvágja a telepet, ha rendszeresen vagy ilyen gyors töltésen. Tehát mondjuk egy 400kW töltéshez 120kWh telep kell minimum, ha nagyon-nagyon jó a BMS és a hűtés.

De akkor még nem beszéltünk olyan nyűgökről, mint telepfeszültség, hűtött kábelek, kábelvastagságok, amik a töltő infrastruktúrát (meg a kábelkígyóval birkózó nagymamát) terhelik.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#654) axioma válasza schawo (#650) üzenetére


axioma
veterán

? Te most a normal/tart/sport stb. uzemmodokrol beszelsz? Mind1, majd egyszer masik topikban vegigzongorazzuk, nem ide tartozik, de nem igy tudom - persze tevedhetek.

(#655) Somatom válasza schawo (#653) üzenetére


Somatom
veterán

No, igen. A fizika határait nem lehet átlépni. Nagy áramátvitelhez vastag kábelek kellenek, különben nem töltés, hanem főzés lesz. Az áramerősség és a feszültség fordítottan arányos, tehát a kábelek, csatlakozók terhelését a töltőfeszültség növelésével lehetne csökkenteni, de annak is vannak korlátai.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#656) Ck. válasza Somatom (#640) üzenetére


Ck.
addikt

Épp ez az, hogy így sem jelent gondot. A PHEV-t mindennap a járdán keresztül töltöm, amikor pedig a BEV nem fér el, akkor elgurulok vele a közeli CHAdeMO-hoz. Szerencsére csak 5 percre van és 25 perc alatt megvan a 10-80%.
Megértem persze azokat is, akiknek otthon egyáltalán nem oldható meg és a legközelebbi publikus töltő akár egy mások településen van és ráadásul az is lassú, na oda tényleg kell még pár év, hogy normálisan használható infrastruktúra kiépüljön és belevághassanak az elektromos autózásba.

[ Szerkesztve ]

(#657) Yahhher válasza Rolly (#625) üzenetére


Yahhher
aktív tag

Szia.
Az nem úgy van az inverterekkel, hogy te hiába gondolsz a jövőre, és szeretnél a rendszeredhez képest 2-3szor akkora teljesítményű invertert felrakatni, azt nem lehet?
Nemsokára én is napelemeket rakatok "fel", és sztem ilyen15-20%-nál nagyobb invertert nem tudsz, mint ami a rendszerhez való ( rendszerillesztés talán a kifejezés), mert egysterűen lesznek esetek, amikor nem fog működni az inverter, ha "túl nagy"
Ha tévedek, akkor elnézést.

Üdv B.

(#658) Rolly válasza Yahhher (#657) üzenetére


Rolly
veterán

igazad van és nem is 2-3x invertert kell azért felrakni... bár technikailag van lehetőség túl panelezni is... (Pl se 7K-s inverterre 9,5-9,75 kWp közötti napelemet lehet maximum feltenni nekünk most 8,23 van így van még kb 1,5 kWp (nem egyszerűen de megoldható) lehetőség 50% körüli túl panelezést azért a legtöbb inverter tud (jó tájolásnál nincs értelme ennyinek) kelet nyugati tájolásnál már van. Például egyik ismerősnél 7K inverterrel van 6 kWp nyugati panellel... ott még másik stringen lenne értelme bővíteni a rendszert 4-4,5 kWpvel, de ennyire nem értek hozzá, ismerni kell az inverter alap paramétereit is és azt is, hogy mennyire lehet túl panelezni és hogy a stringeket hogyan lehet kialakítani

(#659) Somatom válasza Ck. (#656) üzenetére


Somatom
veterán

Nem tudom, hogy megy ez a töltés dolog. Az utcánkban van egy töltő, de ott biztos nem állhatnék meg éjszakára és onnan csak e-bringával tudnék feltekerni hazáig. Ha meg foglalt, akkor passz.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#660) #06658560 válasza dabadab (#636) üzenetére


#06658560
törölt tag

A Jaguar I-Pace olcsó tömegmodell lenne? A BMW i8 olcsó, i3 olcsó tömegmodell volt. A Porsche Polo kategóriában próbálkozik?
A nagy gyártók is minden újítást ezer éve a drága modellek felől visznek le a tömegmodell közé, ABS-től, légzsáktól kezdve az elektromos faszverőig.

(#661) #06658560 válasza axioma (#637) üzenetére


#06658560
törölt tag

Nyugaton a családi ház kurva drága. Akinek van, az tehetős. Akinek saját ingatlana van, akár lakás is, már az is az.

(#662) schawo válasza #06658560 (#660) üzenetére


schawo
titán

Az i8 egy PHEV, az i3 pedig egy olcsó tömegmodell (BMW viszonylatban).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#663) axioma válasza #06658560 (#661) üzenetére


axioma
veterán

Ha ott elsz, akkor masok teljesen a korulmenyek (mind meglevo tolto infrastruktura, mind a kulonbozo uzemanyagarak, elektromos vetelezes, szokasos napi utak stb.), nem tul relevans a hazai kornyezetben.
Ha itthon elsz akkor viszont nem relevans hogy ott ki szamit tehetosnek.

(#664) schawo válasza axioma (#654) üzenetére


schawo
titán

Normál Sport Hegyi Tart, és ebből a "Hegyi" üzemmódban zár a kuplung, máskor nem. Nagyon érezni, és nagyon kellemetlen a villanyautóhoz szokott seggemnek, mikor a benzinmotor hajtása is kijut a tengelyre, és rezonál a kasztni. Minden más esetben csak REX-es (tehát a benzinmotor egy generátort hajt).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#665) axioma válasza schawo (#664) üzenetére


axioma
veterán

Inkabb atviszem az e-autosba ([link])

(#666) Opika74


Opika74
újonc

”Amikor azt mondom valakinek, hogy én kora reggel, Berlinben beülök az autóba, és egy korai vacsorát már Budapesten szeretnék elfogyasztani, az emberek jellemzően hülyének néznek, ha egyáltalán elhiszik, hogy lehetséges.”

Hár pedig az elég harmatfing teljesítmény , én egy kicsit késői ebédet is megkockaztaatnék xdddd

(#667) mjani1172 válasza schawo (#644) üzenetére


mjani1172
addikt

10 év múlva a Modell 3 a jelenlegi tapasztalatok szerint, (az S ből kiindulva) már inkább nyűg lesz, sok gonddal, fáradt akksival.
Azért az S-nél van baj bőven.
Természetesen ez csak az én véleményem nem tény.
Én egy hete vettem új autót, és 4 évre gondolkodom előre.
A mai világban 10 évre előre senki nem lát.

[ Szerkesztve ]

(#668) #16820480 válasza Ck. (#656) üzenetére


#16820480
törölt tag

Simán el tudom amúgy képzelni, hogy a következő generáció töltőállomásait a benzinkutakkal ellentétben (amik az olajcégek érdekeltségi körébe tartoznak) áruházláncok üzemeltetik majd. Simán megérné szerintem nekik, hogy felrakod tölteni, közben elintézed a bevásárlást fél óra alatt. Heti 2x ezt megcsinálva simán elég a napi ingázáshoz is. És még a Spar/Tesco/Lidl parkolók is jobban kihasználtak lennének (minden parkoló egy "benzinkút").

schawo: Lehet rossz példa, de telefonban hogy oldják akkor meg a 40-50-60W-os töltést? Mert nem a telep méretének növelésével, hiszen a 15-20W-hoz képest nem nőttek többszörösére a kapacitások.

(#669) bambano válasza yodamester10 (#614) üzenetére


bambano
titán

tehát akkor milyen autóm van?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#670) yodamester10 válasza bambano (#669) üzenetére


yodamester10
őstag

Ha nem elektromos vagy PHEV nem nagyon érdekel ;)

(#671) Somatom válasza #16820480 (#668) üzenetére


Somatom
veterán

Feszültségnöveléssel. Az enyémet kétféle (5V, 9V), az újabbakat három féle (5V, 9V, 12V) feszültséggel lehet tölteni. De, ezek még törpefeszültségek. 42V fölött kezd bonyolódni a dolog, mert onnantól már oda kell figyelni az érintésvédelemre.

A ritkább töltéshez meg a Range Extender a megoldás. Nem tudom, hogy egy Tesla -hoz mennyibe kerülne. Az Espace -hoz tegnap vettem egy 200-300Km -es Range Extender -t 2600Ft -ért. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#672) schawo válasza #16820480 (#668) üzenetére


schawo
titán

2 évre tervezik őket, és a valóságban nem töltenek annyival.

#671 Somatom
A kérdésnek sincs semmi köze a feszültséghez. A probléma az akkutelepben van, nem a kábelben.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#673) schawo válasza #16820480 (#668) üzenetére


schawo
titán

A Tesla Superchargerek Auchanoknál vannak elhelyezve. Az Auchanok szabad áramát használják. Meg van rendelve nekik X amper, de azt csak kora reggelente használják ki, amikor mennek a nagy teljesítményű sütők. Ha ilyenkor nagy forgalom volna a Teslánál, mindenki nézne ki a fejéből, mert a Supercharger ilyenkor nem kap áramot csak nagyon keveset. Ez most, 2020-ban még nem probléma, de 3 év múlva lesznek nagy kerek szemek reggelente, mikor beáll 4-8 autó, és SC a 130kW helyett csak 20-at tud adni. Tesla bevállalta ezt a kockázatot (gondolom ezeken a helyeken csak rövid távon gondolkoznak), hogy ne kelljen harcolniuk az 1MW áramért a hálózati szolgáltatóval. Amíg máshol harcolnak (áramszolgáltatók egy MW-os bővítést jó, ha 2-3 év alatt teljesítenek), addig itt legalább üzemel.

Az áruházaknak pont a fentiek miatt nem megoldható hosszú távon a töltőüzemeltetés. Mi is ezért kerüljük az áruházakat. (na meg azért mert vastag borítékot kértek két láncnál is, hogy beengedjenek minket, amikor szondáztuk őket)

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#674) Somatom válasza schawo (#672) üzenetére


Somatom
veterán

5 Volton nem lehet akkora áramot átvinni. Az 50W az 10 Amper lenne azon a vékony kábelen, csatlakozókon. Ugyanez az 50W 12 Volton már csak 4,2 Amper.
A Tesla 250KW -os töltőjének mekkora a töltőfeszültsége?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#675) schawo válasza Somatom (#674) üzenetére


schawo
titán

Értsd meg a probléma nem a kábelben, hanem a telepben van. Áramot is nehéz átvinni, de az csak kábelvastagság és kábelhűtés kérdése. Írásban ezt most nehéz lenne elmagyarázni, de van egy csomó videó az akkumulátorok működéséről. Mindegy hogy az telefon, autó, vagy repülőgép akku, sőt az is mindegy, hogy ólom, nikkel, vagy lítium alapú. A telefon akkumulátorod mindig 3,7V-os, és 4,2V-tal kell belsőleg tölteni, de ezt a feszültséget a telefon állítja elő. A telefonodban van egy fedélzeti inverter, ami a 12V-ból (vagy épp 9V, 5V) 4,2V-os töltőfeszültséget csinál.

Az autók annyiból mások, hogy a pontos DC töltőfeszültséget az oszlopnak kell előállítani. Minden egyenáramról tölthető elektromos autónak 300-460V között van az akkumulátor kapocsfeszültsége (ezt tudja a CCS alapszabvány). Kivéve a Porsche Taycant, aminek 750-850V között. Az emiatt nem is tud tölteni a normál infrastruktúrán, csak egy drága és lassú fedélzeti inverteren keresztül. Így lesz a papíron 350kW-os Taycan töltésből viccesen lassú 50kW-os, amikor szerencsétlen megpróbál tölteni.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#676) Somatom válasza schawo (#675) üzenetére


Somatom
veterán

Akkor a Taycan -nak miért a duplája? Nem hiszem, hogy csak a usereket akarnák vele szivatni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#677) schawo válasza Somatom (#676) üzenetére


schawo
titán

kitaláltak egy új szabványt és bíznak a jövőben. 2021 év végétől (vagy ha csúszás van, 2022-től) a mi újonnan telepített töltőink is tudják már a 800V szabványt. Fejlesztés folyamatban. Gondolom másoknál is ez a helyzet. Idővel a 800V jobb lesz, mint a Tesla által kitalált 400V, de kell még neki 5+ év mire elterjed. Ez van.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#678) Somatom válasza schawo (#677) üzenetére


Somatom
veterán

Szóval, növelik a töltőfeszültséget, hogy nagyobb, gyorsabb töltést tudjanak átvinni.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#679) schawo válasza Somatom (#678) üzenetére


schawo
titán

Igen, mert a Taycan akksija 100 kWh-s és a korábban leírt [link] 3,5C képletemmel épp max 350kW töltést tud(na). 350kW 400V-on 880A (460V-on is 760A), de még lebirkózható legjobb réz vízhűtéses kábelek felső áramkorlátja 500A (aktív hűtés nélküli réz 200A, Tesla speciális ötvözeté 350A, a Tesla vízhűtéses kábelek spec ötvözetből 650A) Van egy szint, aminél a kábel is tényező, de a legtöbb autónak ez nem számít, mert belefér a 200-250kW-ba (vízhűtéses felső szintje a könnyű kezelhetőségnek). A legtöbb autó 100kW alatti töltést tud, amit egy léghűtéses kábel is átvisz alapszabvány CCS 450V-on.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#680) Somatom válasza schawo (#679) üzenetére


Somatom
veterán

Olvashatod itt (is) az e-autók töltésidejével kapcsolatos kritikát. Látható az eredményeken, hogy a vízhűtés, meg a "különleges" ötvözet annyit érnek, mint halottnak a beöntés. Ha nagyságrendileg akarják csökkenteni a töltésidőt, akkor növelni kell a feszültséget.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#681) bambano válasza yodamester10 (#670) üzenetére


bambano
titán

ne terelj, azt mondtad #477-ben:
"én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni"
tehát miből gondolod, hogy az enyém régi?

arról nem nyitok vitát, hogy kinek mi a vacak, mindent elmond a véleményemről, hogy a kettővel ezelőtti autóm vw volt, az utána következők meg nem.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#682) schawo válasza Somatom (#680) üzenetére


schawo
titán

100kV-on is csak 3,5C-vel lehet tölteni max. Ez két külön dolog. A feszültség ezt a problémát nem kezeli.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#683) yodamester10 válasza bambano (#681) üzenetére


yodamester10
őstag

Mi az hogy ne tereljek?Na tessék írd le milyen autód van úgysem mered.Az enyémet látod az aláírásom.2015-ös legmagasabb felszereltségű GTE ha már pöcs méregetésről van szó.

[ Szerkesztve ]

(#684) Donki Hóte válasza Somatom (#671) üzenetére


Donki Hóte
veterán

:C

Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

(#685) Rolly válasza Somatom (#671) üzenetére


Rolly
veterán

mi meg az év 95%-ban nem járunk benzinkútra :D :P

(#686) Somatom válasza Rolly (#685) üzenetére


Somatom
veterán

Én csak odajárok, de szerencsére nem kell órákat ott töltenem ahhoz, hogy megtankoljak. ;]

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#687) Rolly válasza Somatom (#686) üzenetére


Rolly
veterán

szerencsére bár sok munkám van napi 6-7 órát tudok aludni az alatt meg akár (60-70 kWh áram is belefolyhatna a kocsiba - ha ekkora akkuja lenne :) - ami már napi 300-400 kmre is elég lenne :) de ugye az akku csak 50-es :) ). Mondjuk ha napi 300-400 kmt kellene mennem akkor igen szomorú lennék :)

mindkét megoldásnak megvan a maga előnye és szépsége :)

[ Szerkesztve ]

(#688) Somatom válasza Rolly (#687) üzenetére


Somatom
veterán

Csak drága. Hazamész aludni, kell egy embert fizetni, aki közben elviszi az autót tankolni, ott elidőzik, mire visszaér, fogyott a hatótávból, plusz a tankolást is ki kell fizetni, stb., stb. Ragozhatnánk, de a lényeg az, hogy hiába próbálja meg a cikk másképp beállítani, az emberek annyira nem hülyék. Ha jobb nekik a villanyautó, akkor azt vesznek. Ha jobb nekik a rövidebb hatótávú elektromos, akkor olyat vesznek. Ha nem teszik, akkor sztem a legutolsó ok az, hogy hülyék.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#689) axioma válasza Somatom (#688) üzenetére


axioma
veterán

Szerintem te nem erted a cikket.
Egyreszt a userek fele' valoban van egy uzenet, hogy ne a maximalis akkut "az a biztos" alapon valasszak, hanem a hasznalathoz illeszkedot.
De masreszt, hogy legyenek is a hasznalathoz (mar ahol tenyleg jo az elektromos, ahhoz a hasznalathoz!) illeszkedo e-autok. A mai ujakbol nem tudnek olyat venni mint az Ion! 3.5m hosszu, ujonnan 100km akku, ma legyen 200, csak eltelt 9 ev. De nincs. Vannak suv-ok, vannak tavbajnokok, vannak "igazi autonak kinezok", de nincs varosban "barhol" megparkolok, napi 50km allando, 100 neha tavra meretezettek.
Igy a mai uj elektromos autokat tenyleg nehez azt mondani, hogy "ez a legjobb", a valasztek nem az e-autozas indokoltabb felet fedi - nyilvan itt egy olyan pillanat van amikor a piac (me'g) nem szabalyozza magat arra hogy egybeessen az igennyel, csomo minden torzit. [Es en 5 ev mulva ebbol akarnek a hasznaltam cserejere valasztani...]

[ Szerkesztve ]

(#690) Rolly válasza Somatom (#688) üzenetére


Rolly
veterán

más élethelyzet ha otthon valaki nem tud tölteni ne vegyen tényleg elektromos autót... Én most itthon ddolgozok és tölt az autó. nem kell semmit sehova vinnem még benzinkútra se kell mennem se sima kútra...

esetleg ha elmegyünk bevásárolni a lidlbe, akkor ott fél órára rádugom a töltőre az autót (talán még ingyenes) ha messzebbre kell menni akkor is országon belül +30 percről beszélünk ami kell a töltéshez (mondjuk szerencsére mi pest környékén lakunk így kb minden egyforma távolságra van :).

De abban igazad van, hogy aki keveset megy vagy nem tud otthon tölteni annak nem éri meg az elektromos autó. Viszont a régi mobilok és a mai csúcsmodellek is drágák telefonból... aztán eltelik 5-6 év és már elérhető áron lesz hajlítható telefon ha azt akarunk venni... (most az is drága)

Pont ezért dotál(t/j)ák a zöld autót mert anélkül a mostani kellemetlenségek nélkül lassabb lenne az átállás és komoly gondok vannak már így is a városokban és igazából mindenhol a levegő minőséggel... Tehát autóknak zöldülni kell ahogy az új házak építésénél is egyre szigorúbbak a követelmények.

[ Szerkesztve ]

(#691) Somatom válasza axioma (#689) üzenetére


Somatom
veterán

De, mint kiderült, az akkupakk mérete nem csak a hatótávot befolyásolja, hanem a töltés teljesítményét is. Kisebb akkupakkot nem lehet akkora teljesítménnyel tölteni, mint egy nagyot.
Nekem tök mindegy, hogy mi hajtja az autót. De, az egész palettából nincs olyan, ami nekem praktikus lenne. Amíg nem mutatnak a többség számára reális, villanyautós alternatívát, addig ez a villanyautózás halott ügy. Arról nem is szólva, hogy még arról is meg kéne győzni az embereket, hogy ez valóban zöld. Látva, hogy pl. a 80 millió lakosú Németország hogyan állítja elő az áramot, bevallom, engem sem sikerült meggyőzni arról a zöldségről.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#692) arnyekxxx válasza axioma (#606) üzenetére


arnyekxxx
veterán

"a jovedeki ado nem azert van, mert egy elfogyo termeszeti kincsrol beszelunk?"

nem.

lásd még pálinka, dohány

(#693) axioma válasza Somatom (#691) üzenetére


axioma
veterán

En szivesebben latnek [korrekt, csak kiegeszito funkcioju] rex-eket mint villamtoltest, szoval toltes miatt nagyobbodo akkukkal nem velem kene vitatkoznod, hanem aki kinyirta a rex-es kategoriat.
Az teny, hogy a benzinnek nagyobb az energiasurusege, de az is teny hogy (autoba kerules elotti ponttol nezve, ohgy az akkutoltes hatasfoka mar oda kedvezoen legyen szamolva) szarabb a km-re vonatkozo energiafelhasznalas benzinbol. Ez mar szerintem onmagaban zoldebb felhasznalast ad villanyosra.
A nemet energiamixszel msot epp van egy rovid idoszak amikor el lehet rettenteni. De igy jocskan beleharapva a xxi. szazadba ma mar el lehet indulni a decentralizalt termeles fele, es a nemeteknel pont nagyot nott az EEG torveny ota a megujulo, idovel nyilvan lehagyja az atomeromuves idoket is. Raadasul ok invesztalnak abba is, hogy a fogyasztast (is) igazitsak a rendelkezesre allo teljesitmenyhez (steuerbox). Az osszkepet kell nezni.
Azt alairom, neked nem jo most a villanyauto, de hat azt tudjuk hogy te nem is vagy a tipikus ingazo, akiknek szol ez az egesz.

(#694) axioma válasza arnyekxxx (#692) üzenetére


axioma
veterán

OK, akkor pontositok: a jovedeki ado valamely kesobbi, kummulativan elojovo ka'r miatt elore megfizetendo dij? Koolajnal az elfogyas, pia/bago eseten a tarsadalmi a'ra tobb dolognak (leendo gyogyitas, leendo tul korai kieses a munkakepessegbol, kornyezetre artas valoszinusege, ilyenek). A lenyege a kerdesemnek azon lett volna, hogy ebbe beledaraltak az utadot is amibol (elvben...) felujitanak? Mert regen tuti kulon volt ilyen tetel a benzin araban. De akkor me'g nem volt helyi suly/telj.adokent beszedett penz, szoval lehet hogy oda suvasztottak (aminek az e-auto is alanya csak jelenleg epp 0-val, de a zold rendszam elotti idokben sztem volt aki mar fizetett ilyet e-re is).

(#695) Grougon válasza Donki Hóte (#590) üzenetére


Grougon
tag

Budapesti piros lámpától a soproni piros lámpáig elmegyek egy töltéssel és amíg intézem a dolgom feltölt a kocsi. Pista bácsi meg áll a benzinkúton. Így is lehet nézni.

(#696) Rolly válasza Grougon (#695) üzenetére


Rolly
veterán

+1 :) ez a lényeg... meg míg alszol telepumpálja a töltő a tankot az otthoni "benzinkutadról :) "

(#697) bambano válasza Grougon (#695) üzenetére


bambano
titán

gyorsulásról volt szó, nem sétagaloppról :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#698) ultrasound


ultrasound
tag

(#699) Mr K


Mr K
senior tag

Én hajlandó vagyok elismerni az elektromos autó felsőbbrendűségét, csak az volna a kérésem, hogy ne hívjuk már zöldnek. Az elektromos autó az új bioüzemanyag: sokba kerül (össz társadalmi szinten), de legalább a környezetnek sem használ.

Először is csak én érzem a paradoxont? A probléma: az emberek másfél tonnás benzinzabáló szörnyegegekkel közlekednek, mert (a) kényelmesebb, (b) szórakoztatóbb (vezetési élmény). A megoldás: az emberek közlekedjenek két tonnás elektromos áram zabáló szörnyetegekkel, mert (a) még kényelmesebb, (2) még nagyobb vezetési élményt nyújt.

Másodszor a CO2 kibocsátást drasztikusan kellene csökkenteni. Az elektromos autó erre jelenleg alkalmatlan. Optimális(!) esetben minimálisan csökkenti a teljes CO2 lábnyomot (a benzin/dízel autókhoz képest), ami a globális felmelegedés problémáját nem fogja megoldani. Akkor oldaná meg (mármint a rá eső rész tekintetében), ha 100% lenne a zöld energia aránya a villamos energia termelésben. (De legalább 80.) Ez jelenleg csak Norvégiában teljesül, sehol máshol, és a következő évtizedekben a világ a közelébe sem fog jutni.

Az elektromos autó jelenleg egyetlen problémát képes megoldani: a közlekedésből származó egészségkárosító hatások egy részét (korom, SOx, stb.) a jómódúak által lakott környékekről az erőművek környékére tudja exportálni (aki meg ott él, az magára vessen.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#700) 8th válasza Grougon (#695) üzenetére


8th
addikt

Bp. belváros - Sopron belváros 215km a Google térkép szerint. Ha nevezett Pista bácsi elindul egy random belsőégésű motoros autóval aminek induláskor csak félig van a tankja tankolással sem nagyon kell bajlódnia mert simán letudja az oda-vissza utat egy fél tankból. Az autópályás szakaszon ha úri kedve úgy tartja megküldi az autót 140-el akkor sem fog drasztikus mértékben lecsökkenni a hatótávja. Ha szorul a hurok legfeljebb beveti a Somatom féle két perces range extendert oszt' annyi. Verethet tovább. :DDD

Felmerültek bennem olyan kérdések, hogy ha a célállomásod mondjuk két kilométerre van a legközelebbi töltőponttól akkor ott vagy kénytelen eltölteni azt az időt nem tudsz elmenni töltés közben ügyet intézni. Vagy az ügyintézés végeztével letáborozni ott. Jó lenne ha mindenhol lenne töltési lehetőség vagy legalább az állami/önkormányzati intézményeknél lenne lehetőség töltésre ahol általában elég sokat várakoztatják az embert de ez jelenleg még nincs így. Idővel ez biztosan változni fog de a jelenlegi helyzet még elég gyászos.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.