a reakcioidot a harmadiktol mar nem kell nezni, a zoldre triggerelodik es indul, nem kell az elotte levore is varnia
Haha.
Hahahaha.
DRM is theft
a reakcioidot a harmadiktol mar nem kell nezni, a zoldre triggerelodik es indul, nem kell az elotte levore is varnia
Haha.
Hahahaha.
DRM is theft
csepel, weiss manfréd. a külső sávban 2-3 kamion áll a pirosnál, a belsőben ugyanolyan hosszúságban személyautók. akinek nem csak b(elsősávos) jogsija van, a kamionok mögé áll be, mert azokkal át fog érni az adott zöldön és majd a többin is, ha véletlenül zöldhullám van a hátralévő részen, a belső sávban mire elindulgat a töketlen majmok sora, addigra az adott zöld huss. és ez addig nem fog megváltozni, amíg az autók nem lesznek önvezetőek. fel nem fogom, hogy miért kell már a másodiknak úgy elindulnia az első után, hogy két-három autónyi távolság keletkezik közöttük. és ennek semmi köze nincs a topikhoz, valóban
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
úgy érted, hogy számodra nem világos, hogy miért nem közlekedik mindenki kresz sértő módon?
hint: akkora követési távolságot kell tartani, hogy az előtted levő bármilyen cselekedete esetén is biztonságosan meg tudj állni. szerencsés esetben ezt iterálod a mögötted jövőkre.
50km/h az nagyjából 15 m/s. Ennél rövidebb követési távolságot nem illik tartani. ez pont három darab nagyobb autó.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
te 0-ról 50-re 0ms alatt gyorsulsz fel? avagy addig nem indulsz el az autóddal, amíg nincs meg az a követési távolság, ami akkor fog kelleni, amikor már majd haladtok a megengedett sebességgel? az jó
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
És általában ilyenkor van az, hogy a mögöttem jövő janika idegrohamot kap, kielőz, majd miután rájött hogy nincs hová mennie (összefüggő kocsisor), szépen hirtelen berántja elém a kormányt, ha pedig nem satuzok be, akkor még neki áll feljebb.
az elmeroggyant sofőrnek te nem ok vagy, hanem alkalom. ha nem ott, nem abban a kereszteződésben cseszi fel véglegesre az agyát, akkor a következőben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
"Torlódás és dugó nem a nagy autók miatt van hanem a sok autó miatt."
Igen is meg nem is.
Nagyon függ az országtól és várostól.
A kistelepülésen egyszerű az élet, megvárja az autós, míg zöld lesz vagy az előtte álló elindul. Ekkor elkezdi az elindulás műveletét.
A nagyvárosokban sok a napi torlódásban közlekedő. Ők a zöld lámpa felvillanásakor vagy az előttük álló előtti jármű mozdulásakor már mozdulnak.
Van aki nem tudja kezelni a helyzetet. Be lassítja a mögötte haladókat. Van aki a pirosra váltás szituációját képtelen kezelni. Inkább belassít, hogy pirosra érkezzen, pedig még a mögötte haladó két autó is átférne a zöldön.
De a rövidebb jármű mindenképpen növeli az út áteresztő képességét és növeli a parkolásra alkalmas helyek számát.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Friss hír, hogy a német környezetvédelmi miniszter most adta vissza a Tesláját
Ez annyira friss hír, hogy a Google abszolút semmit nem dob fel.
szerk: közben meglett, ugye 2017-es cikkről van szó és nem a német, hanem az észak-rajna-vesztfáliai környezetvédelmi miniszterről volt szó. (Az autó meg egy Tesla P90D, amit az előző miniszter szerzett be).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
zöldmániásoknak friss adatok: [link]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Hű ez kemény téma. Régi vesszőparipám, amikor késve, de legalább lassan indulnak el.Prius 2 üzemmód.
Ezek azok, akik végig 30-al mennek, majd mikor a lámpa amihez érkeznek pirosra vált, akkor elkezdenek gyorsítani.
Az olaszoknál hasonló szituációban 15 autó megy át ott ahol itthon 5.
[ Szerkesztve ]
Vajon a foszcilis erőművi kapacitást lehet gyorsan szabályozni úgy, hogy azzal az erőmű károsanyag kibocsátása is változzon? Arra gondolok, hogy napsütéses napokon visszavenni, amikor pedig nincs napenergia, akkor rátolni?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Gáz erőműveket könnyedén+még szén erőműveket is. Atomot nem lehet ilyen könnyedén és nem is szokták.
Attol, hogy nem mindenre megoldas a full elektromos, siman vehetne egy Mitsu Outlandert erre. Igaz hogy a legtobb az ma mar csak 30-40km-t tud full elektromos uzemmodban, de nagy pakolni, es az o napi igenyet vegigcsinalna konnektorrol, csak videkre kellene benzin. De persze aki nem akarja, az nem azt keresi mi lenne jo, hanem megmutatja, hogy mi es miert nem jo.
(Mondjuk az hogy 2017 ne'mileg arnyalja a kepet... azert ma mar egy csomo minden mas, bar konkretan Szeged elott tenyleg nincs sok tolto.)
Gondolom ha kitiltom a kikötőből kiköt máshol, vagy valahogy megoldja okosba amíg csak lehet. Lásd "csalódízel". Szóval ha nem tartozik minden komponens a hatalmam alá akkor jóval nehezebb hatást gyakorolni valamire. Persze ettől még lehet nyomás gyakorolni.
De tudtommal vannak hajókra is korlátozások csak azok nem olyan izgalmasak mert nem itt mennek a szomszédban. Sajnos ehhez (sem ) értek ennyire.
De mindegy is.
A lényeg hogy ezek nem egymást kizáró dolgok. Lehet hajókat IS meg gyárakat IS meg mást IS korlátozni.
A kisemberes dolgot meg nem értem.
A kisembernek nem nagyon van autója, ha van akkor egy 14 éves akármi.
Bármiféle szabályozás 14 év múlva fogja érinteni.
Vagy te kit értesz kisember alatt?
Borzasztó idegesítő cikk, szinte már az első 2 mondat után tudtam, hogy mire megy ki a játék és merre a kanyarodik a sztori vége. 10 perc az életemből és egy jókora szem xanax-szal kevesebb. Szánalmas, önigazolást kereső biztonsági játékos, aki egész életében mindig csak ugyanabba az étterembe jár és az étlapról ugyanazt az ételt rendeli, kivétel nélkül, mindig. Nyaralás szintúgy, vagy sehova vagy mindig csak ugyanoda és persze arra is megvan a logikus, racionális magyarázat. És az ilyen emberekre ez igaz kb az élet minden egyes területén. Nincs ezzel baj, amíg nem akarnak másokat is befolyásolni a saját nézeteikkel.
[ Szerkesztve ]
Gondold át kicsit... szerinted nem a kisembereknek vannak olyan autóik, amelyekkel nem járhatnak szmogriadó esetén? Megint elérkeztünk oda, hogy azt büntetik mindenben, aki alul van. A pénzesek a max.pár éves autóikkal ebben sem érintettek. Sőt, jó részüknek ugye már valami 2t+-os hibridjük van.
A csalódízel téma: rossz szabályozás, rossz méréri körülmények. Pl. milyen mérési ciklus az, ahol nem nézik az autók hidegindításkori első 5km-ét? Még a WLTP is kamuszagú, mert nincs valós hideg környezet. Pl. a dízelek 10°C alatt elkezdik szépen maguknak a hűtővizet melegíteni.
A probléma az, hogy sajnos nekünk embereknek igazából sehol sem akarnak jót...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
OK. de ebben benne van a rossz beidegződés is. Mivel egy összegben nem tudnak egy új autót kifizetni, a hiteltől tartózkodnak, marad a használt - idős járművek folyamatos javítgatása. Vagy folyamatos cserélgetése.
Mind a két megoldás ráfizetés hosszabb távon.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Azért ez nem ennyire egyszerű. Régebben ha kellett egy kulcs, akkor párszázért másoltattam. A mostani autóm egyik kulcsa bedöglött. Kulcsember közölte, hogy ha meg tudja hekkelni, akkor 10 rugó. Ha nem, akkor újat kell rendelni, ami 60 rugó. Egy nyomorult kulcsról beszélünk. Nem csodálom, hogy sokaknak nem kell az űrtechnika.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Ez sosem ennyire egyszerű. Miért lenne ráfizetés hosszútávon a használt autó? Általában azoknak ráfizetés, akik meggondolatlanul veszik meg a sokszor kintről behozott hulladékokat.
Pénzügyileg egy új autó szinte a legrosszabb befektetés. Az új autó meg szépen vesztette mindig is az árát. Az új autó azoknak való a mai Magyarországon, akik vagy csak úgy kicsengetik az árát, vagy akik a legnagyobb műszaki biztonságot akarják, főleg a gyári assistance szolgáltatás miatt. Amit az új autó árával és a kötelező szervizek horror árszabásával bőven megfizettetnek a vevőkkel.
(#1971) Somatom : azért a kártyás-nyomógombos indítás nem űrtechnika, csak ha DIY nem javítható, akkor gyári pótlás van, ami meg azért drága, mert gyári.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Pont ugyanazt csinálom vele húsz éve. Megnyomom a gombot, nyit az ajtózár. A különbség most csak annyi, hogy ezután nem kulcsot dugok egy zárba, hanem kártyát egy nyílásba. Ettől kéne hátast dobnom? Ha emiatt kerül a kulcs 60 ezerbe, akkor én örömmel lemondanék erről a fantasztikus újításról.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Inkabb kulcs (kartya, akarmi) nelkuli nyitas/inditas lehet az. Ha kozel allsz az autohoz es nalad a kulcs, akkor tudod nyitni. De csak te, a tuloldalon beszallni akaro mar nem, ha te nem oldod elobb a kozponti zarat. Amperat ritkan hasznalom de annak a taskam legaljan van a kulcsa, semmihez nem kell elovenni, ott gondolom a biztonsag miatt pont jo hgy nem masolhato egyszeruen.
Azt azert elismerem, hogy nem worlds first problem hogy igy menjen, de en is aki teljesen funkcionalitas-parti vagyok, be kell valljam, ez sokkal kevesebb bosszusag hasznalat kozben mint az ion szokasos kulcs, taviranyito kombo (rengetegszer van hogy reflexbol massal egyutt mashova teszem mint szoktam, mert amikor eloveszem akkor pont 5 masik dolog van a kezemben, aztan meg kereshetem. Persze mindig mikor leginkabb sietne az ember, akkor nem akkuratus...
Ez a kényelmi szint számomra nincs arányban egy esetleges hiba 60 rugós javítási költségével. Ez általánosan érvényes a régi és az újabb autók fenntartási költségei közti különbségre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Na jó, de mekkora esélye van egy hibának? 1 ezrelék? Vagyis arányosítva kb 60 forint?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Olvasd el, hogy mit írnak a gyári kulcsok minőségéről! Elég lehangoló.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hát jobb, ha hímes tojásként bánik vele az ember.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
A tapasztalataim egészen mást mutatnak.
DRM is theft
Hacsak nem vagy Te is "záras", akkor ők nagyobb minta alapján írják a tapasztalataikat.
De, ott a korábban említett Tesla lökhárító, vagy napfénytető. Sőt, nem is kell hibásnak lenniük az alkatrészeknek. Városi autó. Egy kocc itt, egy ott. Egy itthon forgalmazott, 15 éves, alsóközép-kategóriájú autóhoz mennyibe kerülnek ezek a cuccok egy bontóban?
Létezik Tesla-bontó?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
A náluk megfordult kulcsok 100%-ban hibásak. Ebből milyen következtetést lehet levonni?
evDirect villanyautós töltőhálózat
A darabszámból lehet, de ez elég egyértelmű.
Mivel nem a kulcs miatt valasztottuk az autot (hasznaltan nyilvan), sot nem tudom hogy van-e egyaltalan anelkul -- de ha lenne is, peldanyt is valasztottunk, nem volt opcio hogy ne legyen benne a kulcs nelkuli nyitas -- akkor mar nem rajtunk mult.
Egyebkent van benne rendes szarnyas kulcs is, ajtok biztos mennek vele, de lehet hogy az inditas is megy valahogy, most nem tudom kikeresni. Szerintem ez mindig igy van, legfeljebb eladasnal lehet kerdes hogy megeri-e "javittatni". [Raadasul tartaleknak mind1, es a 2 egyutt ketlem hogy meghibasodna. 6-8-10 eves autoknal a kenyelembol mar nem annyira gaz vesziteni, pl. az Ampera tolatokameraja idonkent betlizik idonkent nem, legrosszabb esetben berakatunk olyat mint az ion radiocserejenel nem az alap rendszerre kapcsoltat, most mar nem vadiuj auto szetszedese, foleg hogy ugye megtortek, nem annyira eretnekseg.]
Tényleg?
DRM is theft
A nálam megfordultak 50% -a hibás. Nem sokkal vígasztalóbb statisztika.
Axioma:
Nem a kulcs itt a lényeg, csupán a kulcs példáján keresztül szerettem volna érzékeltetni egy régebbi és egy újabb technikájú autó fenntartása közötti különbséget. Egyáltalán nem tartom rossz befektetésnek egy régebbi autó fenntartását. Pl. az én autómban kizárt, hogy elromoljon az elektromos ülés. Szóval arra tutira nem kell költenem.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Erre mondják, hogy ami nincs, az nem tud elromlani. Várj csak...
evDirect villanyautós töltőhálózat
De az elektromos ules elromlas utan tudja a nem elektromos funkciojat? Felteszem igen [1x allitod es ott marad]. Tehat azert butat venni hogy ne kelljen rakolteni ha elromlik, az szerintem nem jo megkozelites. Persze ha a plusz funkciok miatt dragabb is, akkor mar megkerdezed, meger-e neked annyit egy [bizonytalan ideig de most biztosan] meglevo funkcio. De ezek a felarak - talan pont mert az alsobb arszegmensbe kerulve mar boven mas tenyezoket ne'z a vasarlo - szinte teljesen eltunnek. Az amperanal az, h az a 2013 vegiekbol a max felszereltsegu annyit nem biztos h tett az arhoz, mint hogy kertem, ne vigye a lokharitokat ujrafujatni [na jo, az csak 40e volt, lehet h extra nelkul ha lett volna neki ugyanabban a szituban [fel evig monitoroztam a piacot] akkor minusz 200e, de biztos nem tobb]. De nem az extrasakat neztem csak, nem is tudom mi pontosan ami csak abban van [talan a tablafelismero olyan, de az pont nem erdekel...]
Én tényleg kívánom hogy más gondod ne legyen ezzel az autóval.
Ami a szakmabeli szerelők, és a volt tulajok szerint finoman szólva is megbízhatatlan pénztemető, temérdek elektromos gonddal.
Annak idején hoztunk egy párat németországból, de szinte mindegyiket visszahozták, minden problémával.
[ Szerkesztve ]
Nem tudja. Ha a mozgató beszarik, akkor az ülés úgy marad.
mjani1172:
Tökéletes autó nincs. Az azért megnyugtató, hogy bár szakadó esőben jöttünk haza németországból, mégsem szakadt le sem a lökhárító, sem a napfénytető. Ez már a megbízhatóság jele?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem azt kérdeztem hogy friss-e a hír.
Amiket felvett az még lett aktuális attól hogy nem fríss.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
A cikkben elég sok szám és adat szerepel és azzal amit írsz egyiket se cáfolod meg. Pedig a családi kasszánál sokat számít a matek. Évi 20-30 millós bevételnél meg nem tartok hogy csak úgy kidobjak x millót a semmire.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Mai viszonyok között,? igen.
2017 óta nagyon sok víz folyt le a Dunán villanyautózásban. Árakról:
Ezek pedig alig rosszabb árak, mint a hasonló korú és futásteljesítményű benzines autók árai.
A PHEV-k eszetlenül drágák újonnan. Kell beléjük egy teljes benzines rendszer, és egy villanyos rendszer is, meg még egy, ami összeköti őket. Arról nem is beszélve, hogy BEV tömegűek, és az csatlakoztató rendszer mechanikus vesztesége miatt a villanyos hatékonyáguk is pocsék. Használtan érdemes megvenni őket, újonnan igazi öntökönlövés, hiszen BEV árban vannak.
Ennek a használt vásárlók örülhetnek, hiszen olcsón hozzájutnak a villanyos autózás belépőjéhez. Ha elsősorban városi autózásra kell, akkor a villanyos hatótáv néhány modellben (i3, V60, Volt, Ampera, Outlander) elegendő ahhoz, hogy ne kelljen a benzines hajtásláncot bekapcsolni sem, így az ember megússza a belsőégésű hajtáslánc kopását, és a szervizköltségeit.
Konnektorról tölthető, plug-in hibridek: Hátrányuk, hogy ugyanolyan törődést igényelnek, mint egy benzines autó.
Ez messze nem igaz. A 20000 km óta nálunk van és a szerviz visszaszámláló ~60%-ról 42-re esett vissza. Egy benzines autót már rég vihettem volna mindencserére.
több modellnél 80 ezer kilométer után jellemzően már csak a 80%-a áll rendelkezésünkre, 200 ezer kilométer, vagy 10 év után pedig már 50% sem.
Ezek megint az első generációs, pocsék kémiájú autók voltak, eszetlen menedzsmenttel. Mintha óvodások tervezték volna a villanyautókat 2017 előtt. Kivéve ugye a Tesla, mert ő korai autóik sem romlanak ilyen tempóban. Vannak hibás darabok, de a régi Model S-ek nagy többsége 250e km-nél még simán 80% fölött van. Azóta a Tesla megtanította a többit is akkumulátort használni, az új Leafem 18000 km-nél még 100%-os (néhány tizedet vesztett).
Tehát egy eredetileg 140 kilométerre kalibrált autó 80 ezer kilométer megtétele után mínusz 10-15 fokban 90 kilométer/órás sebességnél jó ha elmegy 60 kilométert egy töltéssel.
Valóságban egy mai Leafre ugyanez a számítás:
Egy 80ezret futott 40kWh Leaf (már hőszivattyús) WLTP 270km 125km/s sebességnél egy plusz utassal -10 fokos téli hidegben kb. 160 km-t tud (-40%). Nem 140km-es az eredeti, nem 90km/h-n számolva, és nem veszít 60%-ot. Model 3-ról most nem is beszélek, hanem egy 8,5 millióért (mezei dízel árban) kapható autóról.
A többire most nincs időm, ígérem, hogy többi infót is pontosítom mai adatok szerint. Amúgy a cikk nem marhaság, csak nagyon régi. 3 éve nem létezett új Leaf, Model 3, sőt, semmi most kapható autó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Miert, a nem elektromosnal nem eleve ugy marad? Vagy a sin se mukodtetheto meg a tamladonto kar?
Mert a kulcsnal ugye hasznalhato csak a kenyelem doglik ki belole.
Az elektromos ülésnek akkor van előnye, ha több, különböző méretű ember vezeti az autót. Egy modern ülésben cirka 15 villanymotor van. Eléggé rontja az autó értékét, ha a vevő a próbaúthoz nem tudja beállítani magának az ülést. A javítása elég drága mulatság. Ehhez képest a manuális ülés egy faék egyszerűségű szerkezet. Nem szokott tönkremenni, de ha mégis, az sem katasztrófa. Olyan ez, mint a hátsó elektromos ablak. Van, aki használja, van aki nem. De, ha az elektronikája bedöglik, akkor nincs B megoldás, amivel használhatnád. Nekem tök fölösleges hátul elektromos ablak. De, van és persze a balos haldoklik.
Ha a kulcsnál csak a kényelem lenne oda, az nem zavarna. De, bele van építve egy inmobilizer is. Ha nem működik, akkor az autó nem indítható.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Hat en nem allitgatom probauton az tuti (eszembe se jut hogy allithato), bar 1x szorakoztam vele egy bmw-ben mikor uj autot megmutatta a gazdaja (anyosulesen voltam) hogy mennyi helyen mozog (jo-jo, de minek? talan ha nem atlagos testalkatu lennek), az osszes tobbi esetben 99%-ban csak elore-hatra tologatom, esetleg anyosules ha szallitas miatt le volt dontve akkor a dolesszoget 1x.
Az immob az mas kerdes, ha nincs eleve a kocsiban akkor meg az a baj, nem az hogy a kulcs elromolhat... persze csak ertekesebb autonal.
Ezt most találtam: NO2 szennyezés Európában az űrből nézve
Érdekes.
Ha a párod és közted lenne 20-30cm különbség, akkor állandóan állítgatnátok egymás után. Az elektromos ülések memóriások, több beállítást el tudnak tárolni. Tehát csak kiválasztod a letárolt profilod számát és az ülés automatikusan rááll.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Elég sok állítás akkor éri meg, amikor az ember hosszú úton van és már öt órája ül az autóban. Más lesz fokozatosan kényelmes.
#1995 Somatom: A 15 motor az már eléggé luxus kategória, még elektromos ülésen belül is. Azonban egy sima hatutas ülés is lehet motoros teljesen.
#1998: Nem, nem igaz, vannak memóriafunkciós ülések, de nem általánosan.
[ Szerkesztve ]