- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- Hieronymus: Három júniusi képem
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergello
addikt
#include<conio.h>
#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
#include<string.h>
#define N 3
main()
{
textmode(C80);
clrscr();
int cv,szam,besz;
char *adat,*be;
FILE *f;
f=fopen(''C:\\work.txt'',''w+t'');
if(f==NULL) { fprintf(stderr,''Sikertelen filekezeles!''); getch(); exit(-1) ; }
//ir
for(cv=0;cv<N;cv++)
{
printf(''%d. adatsor\nNev:'',cv+1);
fflush(stdin);
gets(adat);
printf(''Ar:'');
scanf(''%d'',&szam);
fprintf(f,''%s %d\n'',adat,szam);
}
fflush(f);
fclose(f);
f=fopen(''C:\\work.txt'',''rt'');
//olvas
//for(cv=0;cv<N;cv++)
while(!feof(f))
{
fscanf(f,''%s %d'',be,&besz);
printf(''%s %d\n'',be,besz);
}
fflush(f);
fclose(f);
getch();
}
megtudnátok mondani hol van benne a hiba, mert a ciklusnak elvileg a filevégéig kellene futnia, de az utolsó sort a fájlból mégis 2xer írja ki. -
Cors
tag
Sziasztok!
Keresek egy programot a következő feladatra:
Adott kb.200 fajta termék.
Minden héten rendelnem kell kb.100fajtát a 200db-ból,de mindig más terméket , olyan progit keresek , amibe felvehetem az összes terméket(200fajta) , és csak azokat gyüjti ki amiket éppen rendelnem kell.és ki tudnám nyomtatni , és faxolni.
Nem tudom elég érthetően írtam e le.
Minden segítséget előre köszönök. -
doc
nagyúr
válasz
lajafix #2695 üzenetére
ha viszont nem írja oda, és nem is mondja, milyen jogon köt bele a használt módszerbe?
nálunk pl. programozás szigorlaton eleve úgy szólt a feladatkiiras, hogy ''oldja meg X feladatot Y módszer használatával'' - ez elég egyértelmű.
szegény haveromat meg is rántották párszor, pedig 10 éve programoz abban a nyelvben, tudott is mindent a programja, csak nem úgy -
pschio
őstag
hi mindenki!
microsoft visual c++ környezetben akarok írni egy olyan programot ami egy bekért szám faktoriálisát számolja ki! Teljesen kező vagyok nézzétek el ha totálisan ökörség az amire eddig jutottam:
#include <stdio.h>
void main(void)
{
double x;
double y=1;
int i;
printf(''Melyik szam faktorialisara kivancsi? ''); scanf(''%d'', &x);
for( i=1; i<=x ; ++i )
{
y=y*i ;
}
printf(''A szam faktorialisa: %d \n'', y);
}
hol a hiba? előre is köszi a segítségeteket! -
BaKeSZ87
őstag
Sziasztok. C++ Kéne egy kis segítség. Amit a programmal bekérek adatot, gets-sel, azt egy txt fileba kell beleíratni. Hogy tudom ezt megvalósítani?
-
sghc_toma
senior tag
uhh, én ezt a problémát asszem félreértettem.. úgy értettem a dolgot, hogy a stringben a szám hexadecimális alakban van tárolva (0..9, A..F jegyekkel).. így ugye egy 4 byte-os string-be 2 byte-nyi egész fér, és a little endian miatt az első byte a 16-osok, a második az 1-esek, a harmadik a 4096-osok, a negyedik pedig a 256-osok..
-
Jester01
veterán
Nem, a little-endian esetén éppenhogy a byte[0] a legkisebb helyiérték.
Simán egy int* pointer hivatkozás és kész. Portabilis kód esetén pl. a kernel mintájára egy ''le32_to_cpu'' makrót vagy inline függvényt lehet használni ami az architektúrának megfelõen konvertál ha szükséges. -
ALI_G
veterán
-
ALI_G
veterán
köszi skaccok (kicsit megzavart az avatarotok
)
A 2. megvalósítás nekem magasmég emészteni kéne. jester-ét értem, kicsit még át kell alakítsam.
egyébként ez a little-endian ugye bekavar nekem, hogy 4 byteon van a szám? -
sghc_toma
senior tag
mért akarod mindenképp elkerülni a konverziót?
strtol-lal konvertálsz int-té, itoa-val meg vissza.. én vhogy így csinálnám, aztán lehet, hogy tényleg van jobb megoldás.. (az is lehet. hogy ez az egyik legrosszabb)
char* HexNumber = ''CDAB'';
char* FirstTwoBytes;
memcpy(FirstTwoBytes, HexNumber, 2);
int a = strtol(HexNumber + 2, NULL, 16) * 128 + (int)(strtol(FirstTwoBytes, NULL, 16) / 2);
char buf[4];
HexNumber = itoa(a, buf, 16);
memcpy(FirstTwoBytes, HexNumber + 2, 2);
memcpy(HexNumber + 2, HexNumber, 2);
memcpy(HexNumber, FirstTwoBytes, 2); -
Jester01
veterán
Ugye a kettővel osztás az egy bit léptetés. Hexa ábrázolás esetén a szomszédos jegy legalsó bitje kell még a működéshez.
Számolgatással pl. így lehet:
inline char to_hex(int v)
{
return v > 9 ? (v + 'A' - 10) : (v + '0');
}
inline int from_hex(char c)
{
return c > '9' ? (c - 'A' + 10) : (c - '0');
}
void shift(char* buffer)
{
int i;
int carry = 0;
for(i = 3; i >= 0; i--)
{
int v = from_hex(buffer[ i ]);
buffer[ i ] = to_hex((v >> 1) | carry);
carry = (v << 3) & 8;
}
}
Ha a számolgatás nem tetszik, akkor lookup táblát is lehet csinálni, pl így:
void shift(char* buffer)
{
static struct { char out[2], f; } map['G'] = {
['0'] = {''08'', 0},
['1'] = {''08'', 1},
['2'] = {''19'', 0},
['3'] = {''19'', 1},
['4'] = {''2A'', 0},
['5'] = {''2A'', 1},
['6'] = {''3B'', 0},
['7'] = {''3B'', 1},
['8'] = {''4C'', 0},
['9'] = {''4C'', 1},
['A'] = {''5D'', 0},
['B'] = {''5D'', 1},
['C'] = {''6E'', 0},
['D'] = {''6E'', 1},
['E'] = {''7F'', 0},
['F'] = {''7F'', 1}
};
int i;
int flag = 0;
for(i = 3; i >= 0; i--)
{
char c = buffer[ i ];
buffer[ i ] = map[c].out[flag];
flag = map[c].f;
}
}
Hibakezelés ezekben nyilván nincs.
Más ötlet momentán nem jut eszembe.
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
Adott egy 4 byte-os string változó, benne little-endian formában hexa számrendszerben egy szám. Ennek kellene nekem a fele, azaz osztanom kellene kettővel, és ugyanígy kellene maradjon formátumra. Hogyan? Van rá mód, hogy konverziók nélkül elosszam 2-vel?
gondoltam függvény hex->dec és megfordítom a karaktereket, de csak van rá jobb megoldás.
[Szerkesztve] -
Csapi007
veterán
Hello
Erre tudna valaki egy scriptet írni? [link] -
Retekegér
MODERÁTOR
Mely programozási nyelvhez kötődnek az alábbi tételek?
Szövegkezelés
Fájlkezelés – bináris állományok
Fájlkezelés – szöveges állományok
Túltöltött függvények, függvények paraméterezése
Láthatóság, érvényességi körök, tárolási osztályok
Objektumorientált programozás – osztályok, elérhetőség
Objektumorientált programozás – származtatás -
ViragL
tag
Hi,
Delphiben próbálok szolgáltatást írni, de mint kiderült kevés a szakirányu ismeretem.
A problémám a következő: Az általam írt szolgáltatás, ami egyenlőre nem csinál semmit, csak vár a terminálásra, nem működik. Az XP esemnynaplójába az alábbi bejegyzés kerül, elindítom a szolgáltatást:
Az eseményazonosító ( 0 ) leírása a forrásban ( Project1.exe ) nem található. A helyi számítógép nem rendelkezhet a szükséges rendszerleíró információkkal vagy az üzenet DLL fájljaival ahhoz, hogy távoli számítógépekről kapott üzeneteket tudjanak megjeleníteni. Az /AUXSOURCE= flag paraméter használatával megjelenítheti a leírást, a részleteket a súgó tartalmazza. A következő információ az esemény része: A szolgáltató folyamat nem tudott csatlakozni a szolgáltatásvezérlőhöz.
Nem értem a problémát, valaki fel tud világosítani, hogy mi a probléma?
(Ha kevés az infó a hozzászólásban, lehet kérdezni, megpróbálok válaszolni.) -
AKTIVA
csendes tag
Sziasztok! Az AKTIVA Személyzeti Tanácsadó keres NAGYON SÜRGŐSEN két fő webfejlesztőt, PHP, MySQL, CSS ismeretekkel. Ha érdekel az ajánlat, küldd el önéletrajzodat az aktiva@aktiva.hu címre. Ha más lehetőségek érdekelnek, látogass el a www.aktiva.hu oldalra! Várjuk jelentkezésedet! AKTIVA
-
GBX
aktív tag
Hi. a Silentvertigo csapat, további C++ os programozókat keres.
ezen projecthez: [link]
Ami kell:
- c++ alapos ismerete ( ez min kb 3 év kemény c++ )
- programfelépítési/tervezési ismeretek
- jó hibakeresés (saját kódban legalább)
- elszántság
- önállómunka
- csapatmunka
- képesség/igény a szakmai fejlődésre
amit kapsz:
- nagy adag tapasztalat
- egy jó csapat
- belelátsz A folyamatba
akik kíméljenek:
''C -t már tanultam , bár a C++ ot csak egy éve ismerem''
''malloc?''
aki nem érez magában elég erőt akár 10k sornyi kódot írni ha kell
minden jelentkezőt várunk ide: info@silentvertigo.hu -
Truth
csendes tag
cső
boccs hogy ezzel zavarlak beneteket de nem tudzok ajánlani egy oldalt ahol rapidshare free premium account-ot lehet szerezni? -
cochy
tag
Nem kell n*n, minden adat 2* lesz. Elég ha ugy épited fel, hogy a (0,0) elem a az első és a második város távolsága, a (0,1) elem az első és a harmadik város távolsága. Szóval ahogy jönnek a városok (sorrend mindegy) csak a rákövetkezőkkel hasonlitod össze. Igy lesz egy olyan mátrixod, aminek csak a főátlő bal oldalán lesznek elemei.
Mivel ebben minden távolság csak egyszer van, megkeresed a legkisebb számot, ez lesz az ''a'' és ''b'' pontok távolsága. És már meg is van a két kezdő állapot. Ezek után ugyan ezt folytatod, az egyik ill másik pontra.
A megoldást meg elhelyezed valamiben, és csinálsz minden ponthoz egy seged valtozot, ha már az adott pont bekerült a jó megoldások közé, akkor pl átállitod 1re. amit nem érintett még, annak meg pl 0 még az értéke. Addig csinálod amíg minden pontnak nem lesz 1 a segéd változójának az értéke. -
focker
csendes tag
Hali!
Java-s segítség kellene.
Van egy n*n-es int tömb, amiben távolságok vannak tárolva (1-100ig).
Ebben kellene megkeresni legközelebbi pontokat úhy, hogy megkeressük a két legközelebbit, legyen ez a,b ezeket eltároljuk egy tömbben (ezek távolságát mondjuk 10000-re állítjuk). Majd ezekhez a pontokhoz keresünk egy legközelebbit, tehát a-hoz legközelebbi, b-hez legközelebbi, és ezek közül azt vesszük hozzá, amelyiknek kisebb az értéke. Ezután a,b,c-hez keressük a legközelebbit, ugyanilyen módon, és mindezt addig, amíg mind az n pont nincs a megoldás tömbben. -
Miroku
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Új játék (Garázsprojekt) van készülőben és ehhez keresünk segítséget!!
Kellene: - olyan aki már ügyesebben tudja kezelni a 3DS Max-ot (pl.animációkészítés)
- olyan aki tud mit kezdeni egy grafikus motorral (pl.Ogre 3D)
- 2-3 olyan ember aki ért a C++hoz (tehát aki tud programozni)
- olyan aki tudna zenéket és hangeffekteket varázsolni a játékba
- olyan aki élénk fantáziával rendelkezik mondjuk történet-, és küldetésíráshoz
- végül pedig olyan aki ért a hálózatokhoz, szerverépítéshez mivelhogy ez egy
MMO játék lesz, bár nem egészen RPG. Továbbá várjuk olyanok jelentkezését is aki úgy gondolja hogy valami más módon, de tudna segíteni. Persze mivel ez egy garázsprojekt egyelőre semmi hasznotok nem lenne belőle, de ha nagyon jóra sikeredik, akkor még akár piacra is dobhatnánk (persze az attól függ hogy mibe kerül). A játékot eltökélt szándékunk megcsinálni tehát valószínűleg így is úgy is kész lenne egyszer de sokkal jobb lenne ha már az elején segítséget kapnánk.
Ezt azért ebbe a topicba írtam ezt, mert talán itt van a legtöbb jó programozó a fórumon belül.
Itt tudtok elérni
E-mail: miroku4@freemail.hu MSN: brian555262@hotmail.com -
Cseme
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segitségre lennem szükségem!
Digitális jelfeldolgozás tantárgyam egyik vizsgafeltétele egy matabos beadandó elkészítése. Nekem és több csop. társamnak is gondot jelent a dolog, ebben kérném segitségeteket, természetesen nem ingyen, de nem lenne elég megcsinálni kis magyarázat is kellene hozzá. Várjuk a bátor jelentkezőket. Előre is köszi!
carto@freemail.hu -
doc
nagyúr
válasz
hustler #2648 üzenetére
azt írtad hogy backtrack algoritmussal kell megoldanod, ezesetben ezt ne felejtsd el (eszperente nyelven tettem ezt neked
)
vagyis ''visszalépéses'' megoldás kell! ajánlom tanulmányozásra pl. a nyolc királynő problémát, az nagyon sok helyen le van vezetve magyarázatokkal -
hustler
csendes tag
Igazából én úgy szeretném megírni a programot, hogy egy két dimenziós tömb lesz a sakktábla és minden lépést megjegyzek...
Úgy, hogy ha a mezőn már voltam, vagy rajta állok '1'-est írok, ha nem is léphetek rá(sarokmezők) '-1'-et, kezdetben csupa nulla a mátrix és folyamatosan '1'-esek lesznek belőle... Természetesen azt is tárolnom kell, hogy melyiken voltam már és melyiken nem még...Van egy rutin ami arra szolgál, hogy végigmegy a mátrixon lólépésekben és '1'-sel tölti fel, ezt nem tudom...
Elméletben nagyon faszán eltreveztem, de hiába probálom nem tudom megvalósítnai...
Köszi mindent!! -
amargo
addikt
válasz
hustler #2646 üzenetére
Melyik részében kell a segítség?
Na most, lehet én gondolkozok rosszul, de akkor ez 3 dimenziós tömb lesz, 2 dimenzió a koordináta, a 3. egy bit, mi megadja, hogy érintetted-e az adott mezőt. (Bár úgy is lehetne, hogy azoknak a koordinátáit tárolod el, amit már bejártál és azt ellenőrzöd mindig.)
Kell egy léptető függvény, ami nek van egy kezdő pontja, hogy honnan kell lépned, majd random az irányt megadod.
Ezt csak első blikre írtam. Nem túl hatékony.. de most jobb nem jut még az eszembe. -
hustler
csendes tag
Sziasztok!!
Kellene egy kis segítség!!
Ezt a programot kellene megírni backtrack keresővel:
Adott egy sakktábla, melynek 4 sarkát levágtuk. A cél az első sor, második oszlopából, az utolsó sor, utolsó előtti oszlopába érni, úgy, hogy minden mezőt egyszer érintünk és a célállapotból, lólépésben elérhető a kezdőállapot!
Egy hete probálkozok és nem megy, ha senki nem tud nem tudnátok mondani helyet, ahol tudnak segíteni?
Péntek a határidő.....
Előre is köszi a segítséget!!! -
gypo
csendes tag
Sziasztok,
meg tudná nekem valaki mondani, hogy hogyan tudok importálni egy egy már kész Flash animációt(.swf) egy másik, most készülőbe? Kösz, előre is. -
Jester01
veterán
Szerintem ez csak azt jelenti, hogy csinálj elõször egy általános osztályt aminek egy implementációja lesz a tiéd. Helyesen elkészítve lehet újabb implementációkat csinálni amik mivel ugyannak az osztálynak a leszármazottai így azonos módon használhatók. Pl. ha én megírom a saját osztályomat ami tegyük fel nem stringben hanem egy vektorban tárolja a számjegyeket akkor ez minden további nélkül kompatibilis lesz a tiéddel (mármint ha én is az általános osztályból származtatom).
-
Harti
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudna nekem küldeni mailben egy Borland C progit vagy adni egy linket valami trialhoz???
Pénteken vizsgázom belőle de az enyém eltűnt valahogy a süllyesztőben és nem tudok felkészülni rá! -
bpx
őstag
Üdv!
Adott az alábbi feladat C++-ban:
''Készíts osztályt tetszőleges méretű egész szám tárolására!
Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból! Kapcsolódó operátorok és metódusok: + - * / %, értelemszerű konverziók (string, int, long) oda és vissza, kiíratás.''
Na most én pl. egy ilyen osztályt úgy írnék meg, hogy számjegyenként tárolom a számot egy stringben ami tetszőlegesen tud ''nyúlni'', ezzel a módszerrel az összeadás, kivonás, szorzás pofonegyszerű, osztás elég macerás, konverzió is könnyen megoldható a lehetséges határok (int, long mérete) között.
De ott van a feladatban, hogy ''Az osztályt származtassa egy szám ősosztályból!'' Ez most mit takar? Jó ez egyáltalán vmire, hogy pl. Integer osztályból származtatom?
(félreértés ne essék, nem kész programra van szükségem, csak az elvet nem értem)
-
bzoley
veterán
Néhány letöltött, kipróbált program után feladtam
Mindnek van valami nyűgje. Ez bonyolultabb, mint gondoltam. -
bzoley
veterán
Eddig eljutottam, de nem tudom, mit és hol keressek
Fordító: Default compiler
gcc.exe... indítása.
gcc.exe ''D:\xmltv\remove_putbox.c'' -o ''D:\xmltv\remove_putbox.exe'' -I''C:\Dev-Cpp\include'' -L''C:\Dev-Cpp\lib''
gcc.exe: installation problem, cannot exec `cc1': No such file or directory
Feladat befejezve
Sikeres fordítás
Vagyis azt már látom, hogy mit kéne keresni(az exe), de nincs ott.
[Szerkesztve] -
-
-
bzoley
veterán
Sziasztok!
Kaptam egy ''használati utasítást'', és két apró fájlt[link], de egyrészt hülye vagyok a programozáshoz, másrészt pedig úgy látom, ehhez Linux kéne, úgyhogy pláne nem sok mindent tudok kezdeni vele.
Ezt írták:
Linux alatt:
1. Lefordítod a programot: gcc -o remove_putbox remove_putbox.c
2. Beteszed valahova, hogy benne legyen a path-ban (pl. /usr/local/bin - be)
3. Szűrőként a grabber után teszed, amikor azt meghívod:
tv_grab_huro | remove_putbox > tvmusor.xmltv
Windows alatt nem próbáltam, de a lényeg ott is ugyanez.
Ebből az 1. pont ami gondot okoz.
Esetleg tudna valaki segíteni, Win alatt milyen programmal lehet ezt ''megszerelni''?
Köszönet! -
sghc_toma
senior tag
elvileg word határra igazít alapból, ami ugye 4 byte.. ezért is írtam, hogy 1,2,3,4 byte-os tömbnél okés a 4 byte.. 5 byte-osnál viszont 8-nak illene lennie.. főleg úgy, hogy 8 byte-osnál ugye csak 8-at foglal le..
más progiknál tűnt fel, hogy nincs minden rendben a lefoglalt memóriával kapcsolatban, és kíváncsi lettem.. ezért debugolgatom ezt a kis szösszenetet.. -
doc
nagyúr
válasz
sghc_toma #2631 üzenetére
csak tipp: nincs a forditasi opciok kozott vmi. word/dword- hatarra igazitas?
mondjuk logikat akkor sem sokat latok benne...
amugy nagyon raerhetsz ha azt debugolod hogy hany byte-ot foglal egy 5 elemu tomb
vagy vmi gond volt a programmal (mondjuk sok ramot eszik) es azt keresed? -
sghc_toma
senior tag
van egy tök minimális program:
void function()
{
char buffer[5];
}
int main(int argc, char* argv[])
{
function();
return(0);
}
a ''function()'' fv.-t gdb-vel disassemblálva (ejj, de szép szó..), a következőt kapom:
push %ebp
mov %esp, %ebp
sub $0x18, %esp
leave
ret
a kérdésem: mi az oka annak, hogy egy 5 byte méretű tömbhöz lefoglal 24 byte-ot? 1,2,3, illetve 4 byte méretűhöz 4 byte-ot foglal, ez így oké.. 5,6,7-hez 24-et, 8-hoz 8-at, 9,10,11,12,13,14,15,16-hoz megint 24-et.. nem értem
ja, még vmi: 3.4.6-os gcc-vel fordítottam..
[Szerkesztve] -
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Igen a sima „always on top” nem jó, csak arra gondoltam, hogy az msn ablaka is bejön a játékba ha ír valaki.
Tehát ráerőszakolni hogy neki mindig kell látszódnia.
De sajnos ehhez nem értek. És úgy látom ez nehezebb terület, talán nem is lesz ilyen programom 2 sörért.
Cochy!
Remélem nem jelenik meg a Fraps egyik verziójában sem, mert akkor el is vesztettem azt az előnyt amit nyújtana nekem.
Zoli -
shev7
veterán
szerintem arra gondolt, hogy ha a jatek teljes kepernyoben fut, akkor nagy valoszinuseggel video overlay van, amire hagyomanyos modszerekkel nem lehet meg egy cuccot ratenni. opengl-lel van tapasztalatom, de gondolom a directx is hasonloan mukodik: elker egy teruletet az oprendszertol es azon o garazdalkodik. Hiaba mondod meg barminek, hogy legyen o ''always on top'' a directx szerintem siman felulirja. Probald ki egy programmal, aminek beallithatod, hogy ''always on top'' (pl winamp jutott most eszembe) szerintem nem fog latszani. De javitsatok ki ha tevedtem.
-
Fermat
tag
Lenne egy problemam. Az OMrol letoltott es konyvbol kiirt erettsegi feladatmegoldasoknal, meg az altalam irt egyszeru programoknal hibat ír ki a freepascal:
program SZAMOLAS;
uses CRT;
var i,n:integer;
begin
clrscr;
write ('K‚rem a sz mot:');Readln(n);
for i:=n downto 1 do begin
GotoXY(30,5+1);
write(i,' Pascal');
end;
readln;
end.
Itt meg nincs hiba.
De itt mar igen :
program SZAMOLAS;
uses CRT;
var i,n:integer;
begin
clrscr;
write ('Kerem a szamot:');Readln(n);
repeat
for i:=1 to n do begin
GotoXY(30,5+1);
write(i,' Pascal');
Delay(500);delline;
end;
for i:=n downto 1 do begin
GotoXY(30, i+5);Write(i:4,' Pascal');
Delay(500);delline;
end;
repeat until keypressed;
end.
''until'' expected but ''end'' found
Es minden programra ezt írj ki, az ideg megvag 3 hettel az infoerettsegi elott. -
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Nem is olyan nagy hülyeség amit írtál... nekem hogy nem jutott eszembe, pedig „nagy” zeneszerkesztő vagyok... meg is csináltam, de sajnos csak ideiglenes megoldásnak jó.
A gond az hogy gyakrabban kell szinkronizálni mint gondoltam.
Mivel ez online játék, megfigyelhető a lag jelenség (pár tizedmásodperces csúszások) és emiatt már a 4-5. 30 másodpercnél már van 1-2 másodperc eltérés (és néha siet, néha késik)
És hiába van multis billentyűzetem… messze is vannak azok a gombok, és egyszer le kell állítani, majd újra indítani, ami már késést eredményez.
amargo!
Nem kell teljes képernyő, sőt…
Az lenne jó ha a játékban én csak 10mm széles 5mm magas négyzetben látnám csak a számot valahol a bal felső sarokba.
Amin írtam az fontos hogy legfelül legyen az ablak, hogy játékban is látszódjon.
Esetleg úgy működjön hogy ahol „leteszem” az asztalon ott látszódjon, vagy még jobb… koordinátákkal meg lehetne adni.
És esetleg egy sys vagy ini fájlban lehetne megadni az időt (1 vagy 2 tizedesig másodpercben) és hogy melyik gombbal működjön, meg esetleg a koordinátákat is.
Jaa… meg akkor már legyen benne valutaváltó islol
Köszönöm!
Zoli -
cochy
tag
Üdv!
Az elvet el tudnám mondani, de ha ''nem sok közöd van a programozáshoz'', akkor nem sokat ér. Itt meg nem hiszem, hogy tolonganának majd azért, hogy egy ilyen progit összehozzanak neked ( Bár ne legyen igazam ).
Amit tudok tanácsolni (igaz hogy első hallásra nagyon gatyi), ha van hangszerkesztőd, akkor az a segitségedre lehet (Cool edit, soundforge). Persze ha tudod használni. A lényeg hogy ha pl 30s -ként jönnek az ellenfelek, akkor pl. 10s-nél, 20-s-nél. végül 30-s nél felveszel valami hangot. Ez jelzi neked az időt. Ezt a hang filét meg valami lejátszó progival elinditod és ismétlésre állitod a lejátszást.
Egyedül a szinkronizáció nehéz, azt meg esetleg ha van Hot key-es billentyűzeted, azzal simán belőheted.
Ha meg szar ötletet adtam, akkor bocs h beszennyeztem a topicot. -
vzoole
csendes tag
Sziasztok!
Sajnos nem sok közöm van a programozáshoz, ezért kérnék tőletek egy kis segítséget…
Olyan programra lenne szükségem, ami visszafelé számol.
Pl.: 30 másodpercről vissza nulláig, majd megint kezdi elölről.
Ez minden program fölött látszódjon (játék is), és egy gombnyomásra 30-ra ugorjon.
Állítani kéne az időt, és hogy melyik gomb reset-elje.
Nem kéne nagy design, csak épp kiírja egyszerűen a hátralevő időt pl a bal felső sarokba.
Milyen nehéz lenne egy ilyet összehozni?
(Lényege, hogy egy online játékban xy másodpercenként jönnek az ellenfelek újból, és nagy taktikai előny lenne, he én pontosan tudnám az érkezésükig hátralevő időt.
Meccs előtt beállítanám a szerver xy idejét, meccs kezdetekor pedig resetelem a visszaszámlálást, és onnantól kezdve mindig kijelezne)
Köszönöm a válaszokat!
Zoli -
Tottone++
csendes tag
Köszi a javaslatot, időközben én is rájöttem:
word esetében van HI() meg LO() rutin a felső alsó byte-hoz
String esetében kezelhető karakter tömbként ahogy te is írtad
Double esetében pedig kell egy byte pointer amivel rámutatsz a Double változó kezdőcímére, aztán ezt lépteted, a tartalmát pedig bele lehet tenni a byte tömbbe.
Csak arra kell figyelni, hogy a byte pointert explicit kasztolással lehet léptetni:
Inc(integer(BytePointer));
így működik... -
-
Tottone++
csendes tag
Sziasztok a kérdésem Delpihvel kapcsolatos, remélem tudtok segíteni, sürgős:
egy byte-orientált adatátviteli protokollhoz kellene Delphiben mindenféle adatokat byte-okra bontani:
- word
- double
- string
(Arról van szó, hogy AdvStringGrid-et használok, a stringekben lévő adatokat átalakítom, StrToInt meg StrToFloat-al, ahol kell, aztán tovább kéne bontani byte-okra)
A word azt hiszem működik alsó-felső byte maszkolással.
De hogyan lehet egy string adott karakterét kinyerni (karakterként és nem stringként!)?
PAnsiChar pointer?
És hogyan lehet 8 byte-os Double számokat byte-okra bontani?
Nagyon köszönöm a segítséget előre is! -
ktg3
őstag
sziasztok
aki nekem megmondja h mi a hiba leírja és el is magyarázza annak 1-2 heineken jár bp-n!
itt a link ahol van a progi:[link]
üdv:ktg
mod:ja és persze csak az 1. segítőnek jár sör
megoldást püben várok thx
[Szerkesztve] -
doc
nagyúr
nekem is van kérdésem:
hogy tudom kitalálni hogy vindóz alatt mi a user home könyvtára?
(tehát pl. c:\Documents and settins\userneve)
c/c++ -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Egyenlőre nincs választási lehetőség, pascal lesz és kész. Tekinte hogy masm meg hasonlókkal nemtudtunk bent lefordítani smmit...
Annyira tuti nem lesz bonyi a vizsga, mert akkor senki nem megy át. Mi nem programozást tanulni mentünk oda, első éven nemis volt (pedig jó lett volna)...
Egyenlőre nemláttunk még próbafeladatokat, de hétfőn igyekszem kideríteni, mik voltak előző években... Pascalbol tudom csak mondani a hajókásat, ami úszik két random part között, és figyeli a progi az ütközést, persze mindent karakteres képernyőn... -
doc
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #2606 üzenetére
úgy is lehet, anno csináltam én is, de azért ez elég erős önszopatás...
kérdés persze hogy mennyire kell komoly proggit csinálni, nálunk pl. assembly vizsgán egy sakktáblát kellett kirajzolni, aztán pluszpontért a begépelt koordinátákra bábukat kirakni, ha jól emléXem (szövegesen persze)
na ezt már necces pascal/asm-ben...
meg ha jól emléXem, a cimkeket sem kezelte normalisan a BP
[Szerkesztve] -
doc
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #2602 üzenetére
assemblerből mindenképp azt használd, ami a suliban van, mert nagyon eltérnek egymástól, az egyikhez írt proggit a másik valószínűleg csak erős átalakítgatások után fogja megenni. én személy szerint a nasm-ot használtam anno (ingyenes, jó)
pascalbol meg ha elindulni szeretnel, erdemes a ''programozzunk pascal nyelven'' konyvet beszerezni, alapnak nagyon jo -
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sziasztok, szükségem lenne némi segítségre.
A probléma onnan ered, hogy technikusin vagyok második éven, és ez az év alatt kell vizsga szintre (előző osztálynak kis betű hajócska ment a random partok között) eljutnunk pascalból, valamint assemblyből (kb 8*3 óra marad assemblyre, hát nem vicces?).
Assemblyből már találtam valami könyvet, oda igazából egy működő fordítóprogram kellene, mert suliban az még nincs...Persze ha tudtok még valami egyszerű leírást, azt szívesen látnám.
Pascalból inkább még leírásokat vadászok, ott szerencsére megvan a működő program.
Előre is köszi mindenkinek. -
picsu
csendes tag
Srácok nagyon nagy segítségre lenne szükségem.
Ha van egy weboldal ami mondjuk így áll össze:
www.valami.hu/1.htm
www.valami.hu/2.htm
www.valami.hu/3.htm
Ha én mindegyik htm-ből nick neveket szeretnék kivenni bármilyen fileformátumba (mondjuk txt vagy xls, bármi) azt hogyan tudom megtenni?
Mivel lehet ilyen progit csinálni és hogyan?
Előre is nagyon köszönöm.
Picsu
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- Gamer PC kompromisszumokkal, de garanciával RX 7800 XT + Ryzen 5 3600 32Gb-DDR4
- Microsoft Surface Laptop 3 - 15 col - Fekete
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép játékra! I5 14400F / RX 6900 XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest