- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LordOLOG Szféra
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
emitter
őstag
válasz
Jester01 #999 üzenetére
Hát nagyon hálás vagyok neked, pont ez a linkelt oldal kellett nekem
tök érthetően leír mindent, pedig ráadásul angol
akkor nekem uezt kell leírnom, csak a mutatók nem int-re hanem egy struct-ra fognak mutatni, ugye?
így:
...
typedef struct
{
int...
} palya;
...
main()
{
...
palya **cella;
...
cella=malloc(mx*sizeof(palya*)); //dinamikus memoriafoglalas
if(cella==NULL)
{
fprintf(stderr,''Out of memory!\n'');
return -1;
}
for(i=0;i<my;i++)
{
cella=malloc(my*sizeof(palya));
if(cella==NULL)
{
fprintf(stderr,''Out of memory!\n'');
return -1;
}
}
for(i=0;i<mx;i++) free(cella); //memoriafelszabaditas
free(cella);
...
Más:
ez végtelen ciklusba kerül, ha karaktert adok be neki, miért?
do{
system(''cls'');
temp=0;
printf(''Mekkora palyan szeretne jatszani? (sor,oszlop) '');
temp=(scanf(''%d, %d'',&mx,&my));
if(temp==NULL) continue;
}
while(temp!=2); //bekeres, amig pont 2 parametert kapunk -
Jester01
veterán
aha, akkor ezt most a main-be írjam?
A típus deklarációt ne (azt kirakhatod egy header fájlba), csak a példányosítást.
mit tárolnék a cell típusban?
Amit akarsz, te írtad: egy két dimenziós tömbben tárolnám az egyes cellák tulajdonságait, azaz a tömb minden eleme egy struktúra lennestruct state {
int xsize;
int ysize;
struct cell** cells;
...
};
A kétdimenziós tömb tulajdonképpen egy pointertömbre mutató pointer, ezért ciklusban kell lefoglalni:
[link]
Figyelj oda, hogy a te példádban definiáltál egy cella nevű globális változót, amire nincs szükséged. Ha tulajdonképpen rövid nevet akartál, akkor egy typedef kell elé:typedef struct cell
{
int vmi;
int vmi;
...
} cella; -
emitter
őstag
válasz
Jester01 #997 üzenetére
aha, akkor ezt most a main-be írjam?
ha jól érteleztem, akkor lesz egy state típusú struktúrám, aminek elemei a 2D-s tömb méretei, és egy cell típusú elemekből álló cells nevű struktúra?
miért kell a cell*, miért nem elég a cell?
mit tárolnék a cell típusban?
mégis maradnék a 2D-s tömbnél, erre is tudnál írni egy deklaráció-példát?
én így írtam eddig:
struct cell
{
int vmi;
int vmi;
...
} cella;
cell **tomb (azért nem tomb[][], mert így meg kéne adnom előre a mértetét) -
Jester01
veterán
még csak most tanulgatom a C-t, nem megy minden elsőre
Semmi probléma, próbálkozz és kérdezz nyugodtan
Alapvetően szebb, ha nem globális a tömböd. És hogy egyszerűbb legyen dolgozni vele,
rakd bele egy struktúrába, pl így:struct cell {
...
};
struct state {
int xsize;
int ysize;
struct cell* cells;
...
};
Innentől kezdve elég egy state típusú változót átadni a függvényeidnek, és egyben megkapják a szükséges információkat. Ha valóban kétdimenziós tömböt akarsz, akkor
struct cell** cells kell, csak ilyenkor bonyolultabb az inicializálás és felszabadítás (cserébe viszont egyszerűbb az indexelés). -
emitter
őstag
válasz
Jester01 #995 üzenetére
köszi szépen!
még csak most tanulgatom a C-t, nem megy minden elsőre
lenne még egy kérdésem:
-az aknakereső-progimban egy két dimenziós tömbben tárolnám az egyes cellák tulajdonságait, azaz a tömb minden eleme egy struktúra lenne
-a tömb méretét a progi futása közben a felhasználó adná meg (mekkora pályán akar játszani)
-van egy-két függvényem, amelyeknek ezt a 2D-s tömböt kéne átadni paraméterben, úgy, hogy változtatni is tudják a tartalmát (gondolom a tömb címét kell átadni)
és akkor a kérdés: hogyan érdemes megvalósítani ezt a tömböt? Globális változóként deklarálni, vagy csak a main-en belül, vagy van vmi egyszerűbb és jobb megoldás a bonyolult tömb kiváltására?
(próbáltam már mindenféleképpen megvalósítani ezt a rendszert, de a progi a függvények hívásakor mindig elszáll, és nem tudom, hol a hiba)
köszi előre is! -
emitter
őstag
Szerintetek hogyan érdemes egy aknakereső progit írni: konzolos, dos-grafikás, vagy esetleg windóz-grafikás a jó választás? A tanárom szerint a win-grafika nem nehéz, de én mégsem érzem olyan hűdekönnyűnek
Az feltétel lenne, hogy a koordinátákat ne kézzel kelljen megadni (beírni), hanem kurzornyilakkal elnavigálni a megfelelő celláig, majd enter.
Win-grafikával pedig egérrel kéne kattintani.
Konzolos ablakban meg lehet jeleníteni a kurzort, és lehet pozicionálni?
konzolos ablakon nem dos-ablakot, hanem wineset értek. -
KMan
őstag
C++ progizás az ugye .cpp - be ment?
bocsesz,de láma vagyok
-
Miracle
senior tag
ha c++al komolyan akarsz foglalkozni akkor csakis a Bjarne Stroustrup fele ketkotetes szornyeteg johet szamitasba.
es nagyon dicseretes az elszantsag, de en egy kezemen meg tudom szamlalni hany embert ismerek aki mesteri szinten ismeri a c++ nyelvet, es mindannyiuk mellett ott figyel legalabb 5 ev gyakorlat, de inkabb tobb. szoval azt kell megerteni hogy a c++ a konkurrens nyelvekhez viszonyitva elkepesztoen osszetett rendszer, nagyjabol vitan felul a legosszetettebb nyelv most a mainstream prog.nyelvek kozott. persze ennel kevesebb is eleg ahhoz, hogy tudjal programokat irogatni, de a mesteri szint evek kerdese intenziv tanulas MELLETT anelkul meg sosem fogsz oda eljutni.
sok sikert! -
Jester01
veterán
az mit jelent hogy ''invalid use of array with unspecified bounds
Nemtom, szerintem pont olyasmit, amihez ismerni kellene a méretet. (sizeof pl.)
szóval egy függvénynek akarom átadni a tömböt paraméterként, és a fv belül kéne, h tudja a sorok és oszlopok számát
Ehhez át kell adnod a méretet is paraméterben. -
emitter
őstag
az mit jelent hogy ''invalid use of array with unspecified bounds''
másik, hogy van egy 2D-s tömböm, ennek hogyan tudom a méretét (sorok/oszlopok) kiszámítani?
szóval egy függvénynek akarom átadni a tömböt paraméterként, és a fv belül kéne, h tudja a sorok és oszlopok számát (fájlba akarom írni a tömböt, na ennyi a lényeg) -
emitter
őstag
ha minden nap otthon ülnél, és programoznál, akkor talán lenne erre esély, de nem hiszem, hogy működne a dolog...
egyáltalán mit értesz az alatt, hogy ''mesteri szint''az ember mindig tanulhat valami újat
könyvet sajna csak C-t tudok ajánlani, mert mi azt tanulunk (a Benkő-Tóth féle), de uennek a kiadónak van C++os könyve is, az se lehet rosszabb [link] -
KMan
őstag
Sziasztok, záros hatéridőn belül megkéne tanulnom C++ nyelven programozni, szerintetek melyik lenne a célra legalkalmasabb könyv amiból frankón megtanulhatnék teljesen kezdő szintről mesterig, kb 1 hónap alatt?
köszi szőpen előre is! -
Jester01
veterán
viszont nem igazán tudom értelmezni a clrscr() -t
Ez a kód egy-az-egyben a microsoft oldaláról van, csak kitörölték a megjegyzéseketItt az eredeti: [link]
ha egy konzolablakban véget ér valahol a szöveg, akkor az utolsó karakterhelyen áll valamilyen lezárókarakter
Nem.
hogyan oldhatnám meg, hogy takarékosság miatt pontosan csak az utolsó sorig törölje a képernyőt
Megjegyzed mennyit írtál ki.
az adott kurzor-pozíción álló karaktert adja vissza
ReadConsoleOutputCharacter [link] -
emitter
őstag
válasz
Jester01 #980 üzenetére
köszi a linkeket!
végülis rátaláltam egy oldalra, és ezzel oldottam meg a problémát [link]
viszont nem igazán tudom értelmezni a clrscr() -t
úgyhogy írtam egy saját törlőfv-t, de nem tudom, h meddig töröljem a képernyő tartalmát, azaz hányadik sorig
nem értek hozzá, de ha egy konzolablakban véget ér valahol a szöveg, akkor az utolsó karakterhelyen áll valamilyen lezárókarakter (pl. '\0') ?
vagy hogyan oldhatnám meg, hogy takarékosság miatt pontosan csak az utolsó sorig törölje a képernyőt?
vagy olyan cucc, ami az adott kurzor-pozíción álló karaktert adja vissza? -
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
Akkor biztos a szokásos wildcard globbingra gondol (* és ?), ehhez az fnmatch függvény kell még neked.
Az adatbázis készítéshez megnyitod a megadott kiindulási directoryt (opendir), végigmész a bejegyzéseken (readdir) amiket kiírsz egy szövegfájlba. Ha directoryról van szó, akkor rekurzívan meghívod ezt a feldolgozó függvényt. A végén szépen bezárod a directoryt (closedir).
Keresésnél simán sorokat olvasol az adatbázis fájlból és az fnmatch függvényt hívogatva ellenõrzöd az illeszkedést. Ha nem találtál semmit, akkor meghívod az adatbázis készítõ függvényt és újra próbálod.
Még arra érdemes esetleg figyelni, hogy abszolút elérési utat használj.
Ha konkrét kérdésed van írj ide, dobj mailt, vagy nyugodtan keress aimon. -
emitter
őstag
válasz
Jester01 #976 üzenetére
ok, köszi
akkor megpróbálkozom ezzel a winapival
ez ugye szabványos cucc, devc ismerni fogja?
ha nem az se baj, nemsokára visualC-t szerzek
a haragos szmájli nem neked szólt, hanem a windóznak, vagy inkább magának a helyzetnek, hogy még mindig windózt használok, mert suli közben egyszerűen nincs időm linuxot fölrakni, megszokni, beletanulni
majd talán karácsony után, meg a vizsgaidőszak elteltével lesz erre mód... addig még szívok egy picit a puhával -
Jester01
veterán
Az ncurses sem kifejezetten linuxos és azt különben is csak a referencia miatt tettem be.
Maga a curses (mert azt írtam) az platformfüggetlen, van windowsra is.
A winapinál meg ne keverjük a szezont a fazonnal. Winapi, mert az operációs rendszert szerencsétlen módon windowsnak hívják. De ezek nem grafikus függvények, mint ahogy egy csomó más winapi függvény sem. Például a kurzor pozíciót a SetConsoleCursorPosition függvénnyel lehet állítani.
Sajna konkrétan devc-hez nem értek, nem tudom mire lehet rávenni és mire nem.
A haragos smileyt meg mivel érdemeltem ki? -
emitter
őstag
válasz
Jester01 #970 üzenetére
bocs, de az ncurses linuxos, nekem meg még sajna windózom van
a winapi-s dolgot nem igazán értem: ez miért dolgozik mindenféle windózos cuccokkal, mikor konzolban fut a progi? mi nem tanultunk még ilyeneket, szal a c nyelv ezen része elég kínai
egyszerűbben nem lehet megoldani a dolgot? devc-t nem tudom rávenni arra, h elfogadja a borlandos függvényeket? -
Steve-S
tag
Sziasztok!
Kellene nekem egy kis segítség C programozásból. Egyetemre járok és programozásból kiadtak egy feladatot, de sajnos nem állok még olyan szinten hogy egy komolyabb programot meg tudjak írni. Persze azt várják, hogy 3 hónap alatt profi szinten tudjam a C nyelvet, de ez most mindegy. A határidő december 10 körül van. Leírom a feladatot:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Készítsen olyan C programot, amelyet le lehet fordítani Linux alatt! A programnak meg kell felelnie a házi szabványnak.
Készítsen olyan programot, amelynek a következő funkciói vannak:
- adott kapcsolóval lehetőség van egy fájlba beírni egy jegyzék fájljainak nevét (aljegyzékeket is),
- adott minta alapján megkeresi a kiindulási jegyzék hierarchiából az összes fájlt olymódon, hogy a fent említett fájlban keresi meg előbb a fájlt, és ott megtalálta akkor kiírja az útvonalat, ha nincs fájl akkor megkeresi, és frissíti az ''adatbázisát''!
A parancssori kapcsolók:
- Adatbázis létrehozás/frissítés:kereso - update kiindulasi_pont - Fájlkeresés:kereso kiindulasi_pont minta
Kiindulasi pont lehet pl.: /home/, /temp stb.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nem kérem hogy csinálja meg valaki helyettem, csak kellene egy kis segítség, hogy mégis hogyan kezdjek neki, milyen függvényeket használjak stb. Lehet hogy nem olyan nehéz a feladat, biztos csak én vagyok ennyire lámer, de örülnék ha segítenétek!
Amúgy voltak ennél sokkal durvább feladatok is, de nekem ezt tűnt a legkönnyebbnek ezért ezt választottam.
A segítségeket előre is köszönöm! -
-
Jester01
veterán
csillagászati okai vannak?
Igen. Az év hossza (kb) 365.242199 nap. Vagyis 4 évente majdnem egy teljes nap (0.97) csúszás van.
Ha ezt teljes napként korrigáljuk, akkor 100 év alatt már kb 0.78 nappal ''túlkorrigáltunk'', ezért azt visszavesszük (igazából elég lenne 125 évenként, de így egyszerûbb). Így viszont megint alulkorrigálunk, ezért a 400 éves szabály. És így tovább. Ráadásul a szökõmásodpercekrõl még nem is beszéltünk. -
emitter
őstag
-
emitter
őstag
Nekem az a kérdésem, hogy devc++ miért nem értelmezi a turboC függvényeket?
pl. randomize, random, clrscr, gotoxy stb.
egyáltalán mi az a turbo c? a devc++ a szabványos ansi c-elemeken kívül más nem kezel?
ha pl. clrscr nincs, akkor hogyan tudom törölni a karakteres képernyőt?
hogyan tudok karakterkiírást pozicionálni?
várom az ötleteket
Jester01: ez valami megállapodás? csillagászati okai vannak?
[Szerkesztve] -
Protezis
őstag
Elég egyszerű feladat. Lényegében meg kell számolni, hány nap telt el 1600. jan. 1-je óta.
Ezt elosztod héttel, és a maradékból következik, milyen nap van.
Az eltelt napok kiszámításánál pedig megnézed, hány 400-al osztható év volt, hány 100-zal osztható, hány 4-el osztható, és ezek függvényében kiszámítod a napok számát. -
corm
senior tag
Itt is van egy ni.
The following is an algorithm by which the date of Easter may be calculated.
Divide by Quotient Remainder
--------------------------------------------------------------
the year x 19 - a
the year x 100 b c
b 4 d e
b + 8 25 f -
b - f + 1 3 g -
19*a + b - d - g + 15 30 - h
c 4 i k
32 + 2*e + 2*i - h - k 7 - l
a + 11*h + 22*l 451 m -
h + l - 7*m + 114 31 n p
Then n is the number of the month (3 = March; 4 = April) and p + 1 is the day of that month upon which Easter Sunday falls. The symbol * means the product of the two numbers.
na ez így eléggé nem fér ki nálamszal itt jobban megskubizható, emg van még két másik alg. is: [link]
A pünkösd a húsvétot, pedig pontosan 7 héttel követi.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
s1ny1
tag
hello!
tudna valaki jól működő öröknaptárat lehetőleg pascal nyelven, de végülis az algoritmusa is elég -
emitter
őstag
válasz
* GeniuS * #950 üzenetére
szerintem itt kérdezz: [link]
linux topic, de az végülis unix, biztos tudnak segíteni
-
* GeniuS *
tag
Irtam mailt.mert ide nem tudtam felrakni..
-
Miracle
senior tag
válasz
* GeniuS * #950 üzenetére
inkabb te ird, hogy mi a problema, hatha mas is tanul belole! (egyebirtan en pl. lehet tudok segiteni)
-
* GeniuS *
tag
Ha valaki vágja a unix programozást akkor irjon..
-
arpi001
csendes tag
Köszi de ebből egy szót se értettem, csak annyit hogy nehéz....
nagy vagyok egy nagy informatikus...azért tényleg köszi
-
Miracle
senior tag
ha PCI eszkozt akarsz vezerelni, akkor erre lehetoseged van ugy, hogy feltelepitesz egy regi DOS6.22-t de gndolom nem ez volt a celod.
windows alatt ez mar nem olyan egyszeru feladat, a pascalt el is felejtheted szepen. device drivert kell irnod, WDM a kulcsszo, ami neked kell, es csakis MS fele C forditoval. ez nem egyszeru feladat, nagyon nagyon keves az elerheto online segedanyag hozza, ha ezzel akarsz foglalkozni akkor mondjuk ezt a konyvet kell beszerezned:
[link]
sok sikert -
arpi001
csendes tag
Sziasztok!
Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy az egeret, hogy lehet beprogramozni, hogy bizonyos időközönként mindig odakattintson egy adott helyre, majd egy másik helyre, és ismét az elsőre....a végtelenségig...illetve amíg le nem állítom...?
Nagyon hálás lennék!! -
Algee
csendes tag
Készítek egy áramkört, anely a PCI buszra csatlakoztatok. Tudna valaki segíteni, hogyan tudom az adatokat beolvasni. Egyszerű I/O művelet, nincs megszakítás kérés. Én a TurboPascalt tanultam.
Milyen fizikai címet adajak az eszköznek, hogy ne ütközzön?
[Szerkesztve] -
emitter
őstag
végülis az aknakereső ablakos megoldása mellett döntöttem
ha elakadok, majd jövök segítségért
addig is ha vkinek van ilyenről tapasztalata v tanácsa, szívesen fogadom -
PGee
tag
-
c4-eXp
aktív tag
Teljesen jó a pixelenkénti kirajzolás, ha megfelelő lépésközzel csinálod, akkor nem esik szét. Én is így csináltam még pascalban egy egyszerű kis fv-ábrázoló progit. A dev-c++-nak és a vc++-nak ha jól tudom, nincs grafikus könyvtára, így kénytelen leszel gdi-t, opengl-t, vagy directx-et használni.
-
emitter
őstag
jó, és egy girbe-gurba függvénynél hogyan rajzolsz vonalakat?
a pixeleket úgy értettem, hogy ne essen szét a fv, összefüggőnek látszódjon, ezért olyan kicsi ''felbontással'' dolgozni, amilyen kicsivel csak lehet, azaz a ciklus lépésközét nagyon kicsire kell tenni
persze lehet, h rosszul gondolom, neked biztosan nagyobb tapasztalatod van ebben
nem tudnád vhogy eljuttatni azt a szakdolit? -
PGee
tag
-
emitter
őstag
Én is gondolkoztam ilyen függvény-ábrázoló progi készítésén, de valszeg nem ezt fogom házinak megírni.
Ha jó az elgondolásom, én úgy csinálnám, hogy egy ciklussal bizonyos lépésközzel (mondjuk 0.1, vagy még kisebb) minden x-re kiszámlonám az y-értéket, majd az így kapott koordinátájú pixelt berajzolnám. Természetesen mindezt egy adott intervallumban, mondjuk -100 és +100 közötti x-ekre. Ja és előtte megrajzolnám a koord. tengelyeket.
Közelebbi tanácsot sajnos nem tudok adni, én is most kezdtem a C-t, a helyedben átolvasnám egy C-könyv grafikával foglalkozó részét.
Sok sikert! -
repvez
addikt
Nekem is a grafikával kapcsolatban lenne kérdésem.Devc++-ban csináltam egy olyan progit ami képleteket számol ki.Az igy kapott eredményeket szeretném egy kordináta rendszerbe ábrázolni.De nem tudom hogy álljak neki hogy a koordináta tendelyek is látszodjanak és folyamatos vonallal osszekötve az eredmények.
Egy példa: Kiszámolja a progi a légellenállást és a felhajtoerö nagyságát és azt szeretném hogy az x tengelyen a légellenállás az y-on a felhajtoero legyen a két adat hányadosa pedig az a pont amit a koordináta renszerbe jelölnék.
Természetesen a kiszámitáshoz szügséges adatokat több értéken is ki kéne számolni hogy folyamatos legyen a vonal ill. hogy a válltozás láthato legyen.
Nagyon kezdö vagyok ugyhogy alap szinten mondjátok hogy megértsem. -
Sikoly
tag
Nálunk tavaly volt egy nagyon aranyos kis házifeladat a ZH-hoz:
aknakereső programot kellett írni!
Bemásolom ide az egész szöveget, hátha segít:
a) A játék egy MxN-es pályán játszódik. Az oszlopok jelölése betűvel (A..Z), a soroké számmal (1..26) történik. A pálya egyes mezőin bombák lehetnek. A pálya méretét (M és N) és a bombák sűrűségét (%) a játék kezdetén kell megadni. A bombák helye természetesen játékról játéra véletlenszerűen változik.
Az adatok megadása után a program kirajzolja a pályát, majd várakozik a játékos parancsára. Kezdetben minden mező helyén ? karaktert láthatunk. A játékos ezután a következő alakú parancsokat adhatja ki:
<oszlop><sor>
<oszlop><sor>!
Az első alakú parancs a mezőt „felderíti”. Amennyiben a mezőn bomba volt, a játék sikertelenül befejeződik. Ellenkező esetben a az adott mező helyén a ? helyett a szomszédos nyolc mezőn található bombák száma jelenik meg, illetve szóköz, amennyiben ez a szám 0. A második alakú paranccsal olyan mezőt jelölhetünk meg, amelyen bombát sejtünk.
A játékos egy lépésben több parancsot is megadhat, vesszővel elválasztva. Az érvénytelen parancs megadását a program hibaüzenettel jelzi. A program minden lépés után kirajzolja a módosult pályát, és újra várakozik a játékos parancsaira.
A játék akkor ér véget, ha a játékos aknát rejtő mezőre lép (veszít), vagy az összes nem aknát rejtő mezőt felderíti (nyer). Utóbbi esetben a program kiírja a játékos lépéseinek számát. Amennyiben veszít a játékos, a játék kiírja az összes mező tartalmát. A bombák helyét b betű jelzi.
b) Fejleszd tovább a játékot úgy, hogy amennyiben egy „felderített” cellának egyik szomszédján sincsen bomba, úgy a program automatikusan derítse fel az összes szomszédját is, egészen addig, amíg így nulla szomszédú cellára bukkan. A megjelölt (!) mezők nem vesznek részt az előbb említett „automatikus felderítésben”.
c) Egészítsd ki az aknakereső játékot a következő parancsokkal:
elment <állománynév>
betölt <állománynév>
Az első parancs a játék aktuális állását az adott állományba írja, ahonnan az később a betölt parancssal visszaolvasható kell, hogy legyen. Az állomány formátuma tetszőleges, de természetesen minden adatot tartalmaznia kell, ami a játék folytatásához szükséges (bombák helye, felderített mezők, megtett lépések száma). Az elment parancs természetesen csak játék közben adható ki, a betölt parancs játék közbeni kiadásakor viszont a játékostól megerősítést kell kérni.
sztem eléggé ötletes & talán még egyedi is
[Szerkesztve] -
emitter
őstag
Sziasztok!
Tudnátok tanácsot adni, hogy félévi nagyházinak milyen programot írjak? C-ben kell, kb 1,5 hónapom van rá, nem kell rögtön oprendszert írni, pl most még csak a fájlműveleteknél járunk. Én eddig egy függvényábárzoló progira gondoltam, valakinek van ilyesmivel tapasztalata? Egyáltalán ablakos felületre csináljam, vagy csak dos-grafikával? Nehéz ablakozóst programozni? Vagy C-builderrel azt is könnyű?
Esetleg valami más ötlet hasaonló kaliberű progihoz?
Köszi előre is!
Kristóf -
Hale Bopp
csendes tag
Hello!
Olyan programot szeretnék csinálni a jövőben, ami a következő:
egy egyszerű programról lenne, szó, csak nem értek a programozáshoz, vagyis most akarok majd beletanulni.
Szóval van egy táblázat, amiben vannak adatok például egy kalóriatáblázat. van benne ugye az étel neve a kalória a szénhidrát és hasonlók.
na most én azt szeretném kiszámítani, hogy egy kész ételben, mennyi a kalória amit az összetevőkből állítanék össze. viszont nem akarom külön külön összeadogatni számológéppel, hanem csak rákattintok az összetevőre és egyből fel írja a listára az étel összetevői közé és a végén összeszámolja a kalóriát. remélem érthetően írtam.
milyen programmal érdemes ezt megcsinálni? excelben meg tudnám, viszont úgy szeretném, hogy a file amit csinálok egyből indítható legyen és ugye az xls-hez pedig kell az excel. ha tudtok xls ből konvertáló programot az is jó, de én még nem találtam olyant.
előre is köszi a válaszokat! -
Notes
senior tag
Sziasztok!
Kicsit off, de Neketek sem megy a prog.hu?
Más: A Magic-ről tud valaki valami infot, mert a grószártige interneten mindösszesen 0 (azaz nulla) infot találtam erről a programozási nyelvről (ha ez az egyáltalán). -
Coyot
őstag
Sziasztok!
turboC 2.01 hez létezik valami ami gyorsítja a futást újabb gépeken is? TurboPascal-hoz volt ilyen. THX -
KoRner™
tag
Hehe... én tök nemértek ezekhez... de az MPQ az milyen kiterjesztés? És esetleg valami programmal írható úgy, ho ''olvasható'' karakterek vannak benne?
Ohh, és bocsi, hogy ilyen baromságokat kérdezek, csak érdeklődöl.
[Szerkesztve] -
ALI_G
veterán
Ti mivel fordítatok OPENGL-t? BC+opengl, vagy dev C+opengl? vagy mivel?
-
c4-eXp
aktív tag
[link]
Magyar, de nem letölthető, hanem megvehető.Nekem is megvan egy ideje, szerintem jó könyv. OOP is van benne, de grafika nincs. Ha rajzolgatni is szeretnél, akkor ajánlom hozzá az opengl-t. Szerintem érdemesebb azzal kezdeni, mint a directx-szel. És ahhoz még van igen terjedelmes ingyenes segédanyag is. Asszem már belinkeltem egyszer pár hsz-szel ezelőtt.
-
repvez
addikt
Üdv!
Szeretnék segitséget kérni töletek.Programozni szeretnék megtanulni.Milyen könyveket ajánlanátok amiböl a 0 szintröl meglehet tanulnia egy halandonak.
C++ szeretnék programozni.Megvan a DevC++4.0 és az MS VS 6.0.Dev-ben már készitettem egy egyszerü progit ,de csak a ''cin és a cout'' parancsok használatával ez az összes tudásom.
Eddig 2 könyvem van:1.C_Stroustrup 1200oldalas könyve
2. Kris Jamsa:egyszerüen c++
Az elsö könyv nem nagyon érthetö számomra ehhez már valamilyen elöképzetséget feltételez a megértése, a második jol magyarázza el a dolgokat csak nem fedi le a teljes skálát(nincs se OOP se grafika).Lehetöleg magyar és letölthetö formátumban érdekelnének, mivel nem tudok jol angolul és ezt a témát még magyarul is elég megérteni nem még egy ismeretlen nyelven.
Bocs a lámaságom miatt,de jo lenne egy használhato segitség amivel nem csak játékra használhatnám a gépem. -
emitter
őstag
Hát így első ránézésre semmit!
Egyrészt kihagytál pár case-t az ágakban:int main()
{
switch (5 / 2) {
case 1: printf(''Morgo\n'');
case 2: printf(''Tudor\n'');
case 3: printf(''Vidor\n'');
default: printf(''Hofeherke\n'');
}
Így már elvileg a 2. opciótírja ki, azaz ''Tudor'',
mert ugye kiértéleki a switch() paraméterét, aminek egy kifejezésnek kéne lennie, de végülis egy szám is az, szóval 5/2=2 (2.5 kerekítve), azaz a 2. pontot fogja végigcsinálni.
Viszont, mivel nem raktál minden egyes 'statement' (azaz opció) után egy break; utasítást, végre fogja hajtani a 3. és a default ágat is, vagyis a progi eredménye ez lesz:
Tudor
Vidor
Hofeherke
A helyes kód:int main()
{
switch (5 / 2) {
case 1: printf(''Morgo\n''); break;
case 2: printf(''Tudor\n''); break;
case 3: printf(''Vidor\n''); break;
default: printf(''Hofeherke\n''); break;
}
Egyébként itt tudsz a függvényről (és úgy általában a C-ről) többet megtudni: [link] AJÁNLOTT!
Sok sikert!
szerk: 8472: lassú voltam
[Szerkesztve] -
thaler2
senior tag
Egy kis kérdés, mert abszolút láma vagyok egyelőre a programozásban.
Mi ír ki a standard kimenetre a következő C nyelvű programrészlet?
switch (5 / 2) {
1: printf(''Morgo\n'');
2: printf(''Tudor\n'');
3: printf(''Vidor\n'');
default: printf(''Hofeherke\n'');
} -
Orc
senior tag
Azt szertném, hogy a sed egy bizonyos szó után n darab ''valamit'' tegyen.
Tehát valami hasonló kellene
echo ''blablabla'' | sed s/$/''valami''\{n}\/ de ez ugye nem jó...
az kellene, hogy a sed kezelje a kiterjesztett reguláris kifejezéseket is.(a ''-r'' opcióval sem megy)Segítsetek légyszives. -
-
emitter
őstag
na, hát végülis megcsináltam egy sima ciklussal az érték-ellenőrzést, de azért még mindig örülnék az egyszerűbb ötleteknek, feltéve hogy van ilyen
más:
még mindig nem sikerült megoldani azt, h ha scanf egy sima üres enter-t kap, akkor csináljon vmit (lépjen ki az adat-bekérő ciklusból)
devc++ban nem műxik a conio.h, szal a getch() se, más megoldást nem tudtok?
(sima int számokat akarok beolvasni, enter-rel elválasztva az egyes bekéréseket, előre nem ismert alkalommal kéne a bekérő-ciklusnak lefutnia, és egy üres enter-rel lenne vége) -
emitter
őstag
hali!
c-ben hogyan lehet azt ellenőrizni, h egy adott érték benne van-e egy tömb elemei között vagy nem?
Pascalban egyszerű volt, ottvolt erre az ''in'' operátor, igaz csak halmazoknák működött
viszont c-ben ha jól tom, nincsenek halmazok...
szal azt akarnám elérni, h miközben bekérek billről számokat egy tömbbe, mindig ellenőrizné a bekérés után, h nem írtam-e korábban már be ugyanazt a számot, azaz nem szerepel-e az adott szám a tömbben... ugye érthető a problémám
várom az ötleteket!
köszi előre is! -
gegge
csendes tag
Helló mindenki! Bocsánat, ha rossz helyre írok, de tudna nekem valaki olyan programot ajánlani, ami képes egy programot ASKII kódra fordítani? Nagy szükségem lenne rá. Hallottam, hogy van ilyen, csak nem tudom, hogy mi és hol. Szóval tudnátok segíteni? Vagy legalább megmondani merre keresgéljek?
-
8472
aktív tag
Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni Turbo Pascal programozásban. Egy progit szeretnék csinálni, ami visszadja egy szám reciprokát.
uses crt;
var x:integer;
y:real;
const szov:string='Nincs reciprok.';
begin
clrscr;
readln(x);
if x=0 then
begin
write(szov);
end
else
begin
y:=(1/x);
write(y);
end;
readkey;
end.
Ezzel csak az a problémám, hogy ha megadok neki egy számot, akkor nem igazán azt írja ki, amit szeretnék. Pl.: ha 2-t adom meg akkor kiírja, hogy 5.''ide sok nullát''E-01
Hogy tudnám megcsinálni, hogy ilyenkor rendesen azt írja ki, hogy 0,5?[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- Apple iPhone 12 Pro Max /128GB / Gyári független / 12Hó Garancia / 83% aku
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest