Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
kalmanchris #5756 üzenetére
Nincs konkrét bajuk, de elég régiek(az alapok), és iszákosak a VTi-hez képest (XP-ban a TU-hoz képest, lásd aláírásom).
C^^: Fékolaj (abs tömb legyen nyitva), illetve porlasztó tömítések, izzítók kitekerése és vissza. Minimum egr-t tisztítanék.
Sok balesementes km-t! -
C^^
őstag
Sziasztok!
Nemrég lettem Peugeot 308 tulaj, 2015-ös, Euro6 1.6BlueHDI, 193.000km. Próbálom összeszedni, hogy miket érdemes a következő karbantartással megcsináltatni.
Eolys (FAP) frissen töltve, AdBlue tartály nemrég cserélve.
Vezérlés 170.000-nél cserélve.
Főleg autópályán volt előttem is használva, illetve én is hosszú utakra járok vele, érdemes ettől függetlenül DPF-et és EGR-t tisztíttatni megelőző jelleggel, vagy inkább jobb nem bolygatni, csak ha konkrét hiba van? Egyelőre elég egészségesnek tűnik, diagnosztika alapján regenerálások között ~800-900km telik el.Szokásos olajcsere, gázolajszűrő csere, egyéb szűrők cseréje jut eszembe. Olvastam olyat, hogy az adblue injektort is érdemes lehet megpucolni.
Ezen kívül van bármi más, amire figyelni kell karbantartásoknál?Edit: Illetve váltóolaj csere is esedékes lehet talán, ugye? Nem tudom, mikor volt utoljára. (manuális, 6 gangos).
-
-Tsaba-
tag
válasz
AssAssynn #5751 üzenetére
A "kevés van"-t úgy értem, hogy nincs nagyon miből válogatni/vásárolni. Sztem sokkal modernebb, biztonságosabb és nagyobb (már ha szükség van méretileg nagyobbra) is mint a régebbi (mondjuk az alkatrészek is nyilván drágábbak), de hogy megéri e neked az a te döntésed...
-
MC Pite
veterán
válasz
AssAssynn #5752 üzenetére
A TU5JP4 az NFU. Ez modernebb család mint az EW, a C4P-ba került az utolsó utáni ráncfelvarrott verziójuk.
Rövidtávokra, nyúzásra inkább egy jó állapotú XP szerintem, legalább 2, de inkább 3-4 literrel lesz az 1.8 C4GP alatt fogyiban (a súly meg a modernebb motorkonstrukció a XP oldalára billenti a nyelvet). 2013 utáni C4P megint könnyű, ügyes, az vastagon üti az első verziót.
Minél könnyebb és egyszerűbb autót keresnék erre (0.9tce vagy 1.2 16v Logan MCV-t se zárnám ki). -
-
-Tsaba-
tag
válasz
AssAssynn #5746 üzenetére
Én is nézegettem családi autónak, tényleg az 1.8 meg a 2.0 benzin elvileg jó még ebből (sima szívók). Csak nagyon kevés van belőle, fogyasztásba is viszonylag torkosak. A legtöbb MCP6, és autómata (főleg a 2.0), amit nem nagyon javasoltak nekem (az automatát még csak-csak). Ill az 1.8-cal leginkább alapfelszereltségű modelleket találni sajnos. De ha lett volna közel egy jó állapotú, manuál, jó felszeretséggel tuti megnézem...
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok.
Nemrég szembejött velem egy új típus az eddig nézegetettek mellé, egy Citroen C4 Grand Picasso (vagy Grand C4 Picasso). Erről mi a véleményetek? Amit megnéztem az egy 1,8 benzin, 2007-es évjárat volt. Eladó szerint ez a motor jó csak belőle, "a többi már sz@r bmw motor."
A vicc, hogy egy ugyanilyen évjáratú (2007) Xsara Picassot néztem, és akkor jött ez. A Xsara-hoz képest nagyobbnak, sokkal modernebbnek tűnt, cserébe kétszer annyiba is került.
Xsara Picassohoz képest szerintetek jobb/rosszabb?
Érdemes a C4 Grand Picassoval foglalkozni? Mit kerüljek belőle, vagy mit nézzek rajta? Benzines játszik csak.
Köszönöm. -
Sziasztok!
Az 1.2 Puretech 130 motorban van kettőstömegű lendkerék?
-
.Szaki.
addikt
Sziasztok!
Van itt esetleg olyan topiclakó, aki ismeri a különböző típusok kötelező szervizeinek a költségeit?
Esetleg tudtok olyan linket adni ahol ezeket végig lehet nézni? (Citroen Berlingo és Jumpy dobozos érdekelne)
Köszi előre is!
-
pontyos
senior tag
Köszi mindenkinek !
-
-
Peugeot 308 2014-es THP 1.6. Ősszel a rendszeres szervíz során utántöltötték a hűtőfolyadékot. (mondta a mester) Most néztem, de megint nem látom a kiegyenlítő tartályban a szintet. Mivel töltsem utána, és hogyan lehet levenni a tetejét? Kicsavartam, de akkor sem engedett. Amúgy szines a folyadék, mert akkor tuti nincs a tartályban?
-
pontyos
senior tag
válasz
MC Pite #5730 üzenetére
ja..
nem!
Tehát akkor pontosítom, vagyis: téliről - nyárira csere volt.
Az új kocsihoz 4 db felnim van, szeretnék venni még négyet a leszerelt téli gumikhoz, hogy ne kelljen álladóan le-fel szerelni. Ehhez érdeklődtem, hogy az érzékelő hogyan működik. mit kell figyelni a rendeléskor, de ha az ABS ben van akkor nincs gond! ?
Köszönöm -
-
nesa
veterán
Valaki segítsen már nekem 2004 partner 1.9D kuplung bovdent cserélnék a régit kiszedni nem volt gond mivel elszakadt, de az ujjat beraktam mindent a helyére de a pedálnál képtelen vagyok beakasztani legjobb esetben is csak az ujjam végével érem el a bovden végét, nem hogy arra még egy műanyagot beakasszak, a másik kérdésem az ilyen műanyag vacaknál azt a fehér pöcköt mi tartja a helyén, nem fog kicsúszni, ez egy nagyon balfasz megoldásnak tűnik, az egész konstrukció nem tetszik, volt már csomó kocsim amin bovdenes volt a kuplung kivétel nélkül mindbe kellet cserélni, de azoknál tök egyszerű volt.
Ezt a műanyag bizbaszt se értem minek, pl EV1 nél (806) sokkal egyszerűbb volt ott parkolóba minden extra nélkül maximum 10perc volt a csere.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok!
Télen vásárolt Peugeot Partner tgk hoz szeretnék a nyári gumikhoz felnit venni. A kocsiban van kerék nyomás ellenőrző rendszer, emiatt kérdezem, hogy van bármi kikötés a felnihez. Az ellenőrző szenzor az ABS rendszerben van? Most kéne megrendelnem, tud valaki segíteni!?
Köszi szépen előre is! -
válasz
janakbacsi #5721 üzenetére
-
MC Pite
veterán
válasz
janakbacsi #5721 üzenetére
Nem az. Ez a motortéri biztosíték tábla és relés egység.
BSM CONTROL MODULE FUSE BOX -
MC Pite
veterán
válasz
janakbacsi #5717 üzenetére
Még egy szavazat a BMS-en az üzemanyagszivattyúnál lévő korrodált érintkezésre (szétszedés után látható). Alacsony volt a feszültség (7-11V mellett hol elindul, hol nem).
-
válasz
janakbacsi #5717 üzenetére
nekem ilyet a 206-osom csinált, amikor a motortérben lévő egyik csatlakozón az AC pumpa nem kapott áramot.
-
válasz
molnarpeter #5716 üzenetére
hm, hát ez elég jó ötlet
Köszi
Holnap elszórakozok vele
-
janakbacsi
őstag
tegnap furcsa dolog történt. bementem a gyerekekkel egy cukrászdába kb. 20 percre, majd ezután vissza az 1.6 hdi-s xsara picassohoz. indítózok, de sajnos csak forgatja, nem indult el. műszerfalon semmilyen hibajelzés nem volt látható. beletörődtem hogy vontatni kell majd. a gyerekeket hazakísértem gyalog, majd utána vissza a kocsihoz, és láss csodát, simán, "pöccre" beindult, és azóta is így tesz. engem azért nyugtalanít a dolog, mi lehetett a probléma? a kulcsban lévő immo esetleg? előre is köszönöm a segítséget.
-
lenne még egy kérdésem. Sosem volt xenon lámpás autóm ezelőtt. A jobb oldali lámpám el kezdett vibrálni, és a színe elment ilyen lilás rózsaszínes árnyalatba. Ez az égő haláltusáját jelenti?
Vagy máshol kell keresni a hibát, mint trafó vagy ilyesmi?
-
-
Sziasztok!
Levehető vonóhorgot szeretnék tenni a 2014-es C4 Picassomra. Tudtok Bp környékén jó helyet, ahol megcsinálják? Márkaszerviztől kértem árajánlatot, ~400e Ft-ot mondtak gyári vonóhorogra. Nehezen, de kibírtam röhögés nélkül.
-
MC Pite
veterán
+1.
A kormány egyféleképpen megy vissza, és a com2000 is.
Futómű beállítás sem árt, elég érzékeny rá. -
nesa
veterán
Szerintem párszor végállásig tekered megtanulja, volvomnál így volt.
De ugye mikor rakod fel a kormányt van egy jel aminek egybe kell esni a kormány és a kormányoszlop jelével. Én is most cseréltem a partneren bajuszkapcsolót egyértelműen látszott, bár nekem nincs a kocsiba kormányszög jeladónak értelme de benne van. -
Sziasztok,
Van egy 807-es peugeotom. Mostanában azt csinálja, hogy ha induláskor egyenesen indulok, akkor be be fog a fék, majd jön az ESP hiba. Ha eltekerem a kormányt, akkor egyből jön a hibaüzenet. Aztán eszembe jutott hogy a bajusz kapcsolók elég rosszak voltak, így cseréltem egy azt az egységet amibe a bajusz kapcsolók vannak, és ebben gondolom van egy kormányszög jeladó. Lehet hogy nem úgy állt a jeladó mint a kormány mikor össze lett rakva? Vagy össze kell öket tanitani?
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest