- Asszociációs játék. :)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Feleségem 2010-es benzines 1.1-es Hyundai I10-es kocsijába keresek megfelelő olajat. Jelenleg C3-as total long life 5w30 van benne ,de olvasom itt,hogy magasabb Tbn számú jobb lenne bele.
A3/B4 kellene?
Köszönöm![ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
MC Pite
veterán
válasz LilProphet90 #4595 üzenetére
Görgess vissza, nemrég volt EP6ból melyikek az újabbak, javítottak (kb 2014 és EU5).
Halkan megjegyzem.kisprince a 95 lovas, pont annyi baja lehet mint a 120 lovasnak, csak egyiket felkapta a városi legenda. Élhetőek, de én 6os váltós EB0-át vennék, az való igazán bele, és jó motor. Ja, eleinte málott a vmszíj, az cserés és olajteknő takarításos buli.Mindegyik kényes az olajra (mint 20 éve minden), csak PSA B71.2312-es 0W30 való beléjük (esetleg A5/B5 az 1.4/1.6 szívó princekbe). Olajlehúzók kokszosodása, himbák, vezérlésmódosító, meg 1.2eseknél a vmszíj miatt.
zsoltip: Ha fejegység akkor nem; ha ECU/BSI akkor elvileg igen, gyakorlatilag minimális az esélye.
Pug (is) amúgy is kamuzik szóban a garanciával, az időszakos szervizek is bizonyos kritériumok mellett mehetnek másutt is mint nálunk, és garis marad. Írásban nyilván nem kummantják el."Általános útmutatásként tájékoztatjuk Önt, hogy az idevonatkozó EU-s irányelveknek megfelelően nem jár automatikus garanciavesztéssel, ha Önök nem márkaszervizben végeztetik el gépjárművük kötelező karbantartását. A gyártó ugyanakkor elvárja, hogy a karbantartások maradéktalanul, megfelelő időben és minőségben (előírt olaj, szűrők stb.), igazolható módon (tételes számla, a felhasznált anyagok, műveletek megnevezésével) kerüljenek elvégzésre, különösen, mivel gyártói többletgarancia (3 év) és Assistance szolgáltatás vállalásáról van szó. Így javasoljuk, hogy minden olyan munkáról, amelyet a gépjárművön végeznek, tartsa meg a számlát vagy az egyéb dokumentációt. Garanciális igény benyújtása esetén mindezek ellenőrzésre kerülnek.
A garanciális javítás kizárólag Peugeot márkaszervizben végeztethető el.
A márkaszervizeken kívül elvégeztetett javításokért, azok esetleges káros következményeiért a gyártó illetve a forgalmazó semmiféle felelősséget nem vállal.A kiterjesztett garanciával kapcsolatban az alábbi linken tud tájékozódni:
https://www.peugeot.hu/szerviz-es-alkatresz/szolgaltatasok/kiterjesztett-garancia.htmlKöszönjük!
Üdvözlettel:
Peugeot Citroën DS Ügyfélkapcsolat”[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
zsoltip
őstag
Ha frissítem az egyébként garis (Romániában 2020 évben, szalonban vásárolt) Peugeot szoftverét a hivatalos oldalról, alvázszám alapján, akkor a garit buknám? Vagy bátran?
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok! Elég régóta bele vagyok zúgva az első generációs DS3-ba, és most esedékessé vált a kocsivásárlás.
Mivel a Prince-motorokról sok rosszat olvasni, szeretnék valakitől infót kérni, hogy pontosan melyik motorfajták kerülendők? A 152 és 207 lovasokról egyértelműen lebeszéltek, de mi a helyzet egy 95LE-ssel? Ha pedig javították ezeknek a szériahibáit, melyik évjárattól szabad nézni őket?
Az újabb típusokban már PureTech motor van, de a 82LE-nél szeretnék egy fokkal dinamikusabbat, a 110LE-sek pedig számomra drágák.
Bocsi, már biztos ezerszer lerágott csont volt a téma a topikban, de egyértelmű következtetést nem tudtam levonni.
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
Gézengúz
addikt
Ismerősnél eladóvá vált egy ilyen 17-es Ronal felniszett. 2011-es C4-en használta
[link]Nagyjából mit lehet érte kérni, lefutott Uniroyal 225/45-ös gumikkal?
-
hito
nagyúr
válasz molnarpeter #4590 üzenetére
Köszönöm!
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Átnéztem a szervíz számlákat és nem találtam köztük vezérlés cseréről szólót. 192ekm van az autóban. Létezik, hogy még nem cseréltek benne 1x sem vezérlést?
Márpedig ha jól látom ebben szíjas van, nem láncos, úgyhogy minimum 1x már kellett volna, nem?
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz addamka #4587 üzenetére
Engem se különösebben érdekel. Nem olyan, mint egy jófajta automata, az dugóban történő araszolós kuplungolástól viszont fényévekkel jobb. Pályán pedig tempomattal kombinálva nem sok dolga van az embernek az útra figyelésen kívül
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
Egyébként erre a robotra mennyire jellemző a meghibásodás? Lupo-nál lehetett tudni, hogy 250 környékén 10-ből 10 kuka, ha nem foglalkoztak vele időről időre.
MCP6 hogy vonult be a köztudatba? Megbízható hellyel-közzel? Amikor utána olvastam, csak a nyavajgó cikkeket találtam, amiben a tester maxra járatta a hisztit.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz molnarpeter #4584 üzenetére
Köszi! Az aláírás nem is rossz ötlet
Szerencsére szakszervízben lett javittatva mindig, minden számla megvan. Olajcsere váltónak tuti kell. Volvoban elvileg lifetime olaj van (aminek fele sem igaz), az annyira erre nem érzékeny.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz addamka #4582 üzenetére
Köszi, körülnézek én is, hogy kit érdekes keresni.
Egyelőre szépen teszi a dolgát, nem csattan, nem rángat, nem bizonytalan. Mondjuk egyik tünetet sem szabad megvárni ennél a váltónál, inkább érdemes megelőzni.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
őstag
Autó tört
Azért nézesd át mielőtt cserélteted, enyém városi autó volt előtte, van ismeretségben ahol 280ezer van benne (sima c4) és még gyári minden a váltóban.Az enyém (szintén sima c4) kicsit remegett alacsony fordulaton+leállításkor, illetve nagyon alacsony sebességnél elég béna volt a kuplung már.
Ha Budapest jó neked lehet megpróbálnám a C5 specialista Bethlen Gáborral megnézetni, mcp6 szerintem C5be is került.
Más nevet nem tudok hirtelen, márkaszerviz nem feltétlen ért ezekhez tapasztalataim alapján.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
hito
nagyúr
válasz addamka #4580 üzenetére
Köszi! Közelít a 200-hoz (192), úgyhogy tavasszal megcsináltatom ezeket (évi 6-8 ezer km-t megyek max.), akkor lesz benne 196 kb. Balesetnél tört össze a kocsi, vagy az alkatrészre értetted? Ha utóbbi, akkor nem várok vele tavaszig
Arra nem emlékszem kuplung hézagot ennek kell-e tanítani néha mint a régebbi sensodrivenak.
VW féle tiptronic-nál kellett. Ennek az elmulasztása lett a veszte(m)
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
őstag
Kuplung + kettőstömegű van benne, azokat nálam 200ezer km-nél kellett volna cserélni (ha nem törik össze ).
Hidraulikus rendszerét érdemes átnézetni ne follyon belőle sehol a lé.
Arra nem emlékszem kuplung hézagot ennek kell-e tanítani néha mint a régebbi sensodrivenak.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Végül egy "kis" vargabetű után csak meglett a C4 Picasso. XC90 csábított el áprilisban a C4 Picasso-tól. Jó-jó, de valahogy nem működött a kémia (eladó, ha valakit érdekel ). Megvettem a Citroen-t és máris minden a helyére került.
2012-es Euro V-ös facelift változat. Szokásos 1.6 HDi MCP6 rettenet robottal
A kérdésem is erre vonatkozik. Milyen karbantartást igényel a robot, hogy jól érezze magát és ezt minél több megtett km-rel hálálja meg? Volt annak idején hasonló robotváltós autóm (VW Lupo), de ott csak használtam, meg is lett az eredménye. Darabokra kellett szedni és teljes generált kapott, ezt szeretném megelőzni.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
molnarpeter
nagyúr
-
helgi
aktív tag
Érdeklődnék, hogy 2003-as 1.9D Berlingó esetében használt e már valaki Peugeot 206 2.0HDI váltóműt? Megtudtam hogy rá lehet tenni és hogy nem egyedi eset, viszont nem ismerek olyat, aki valóban használta így.
-
zsoltip
őstag
válasz molnarpeter #4571 üzenetére
Tényleg ROM cserénél járunk egy Android Auto használati igény miatt egy tavalyi telefon és autó párosnál?
Ez durva.
Remélem van más megoldás is.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #4570 üzenetére
Hm, lehet valami tiszta androidra (nem Samsung gyárira) alapuló ROM segítene? 🤔 Már az SD-re másoláshoz is jobban szeretem az alternatív megoldásokat, hogy pl ne média eszközként kezelje, lehessen recovery-ben is hozzáférni (generic storage, mindennel is kompatibilis módon, pl. egyszer céleszköz firmware frissítés így sikerült pendrive helyett)... Egy próbát megérhet.
-
MC Pite
veterán
A sokadik Samsung tulaj vagy ezzel a problémával, és nem csak a psa topikban. Sajna megoldást nem tudok.
Valószínűleg a samsung szokásos hozzáadott értéke a ludas (átírnak egy csomó google cuccot, appot; legritkább esetben jobbra mint a gyári).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
zsoltip
őstag
Sziasztok.
Peugeot 208 2020 személygépjárműhöz hiába csatlakoztatott Samsung Galaxy A51 mobiltelefon készülékem végett írok. Nem lehetséges működésre bírni az Android Auto funkciót. Ugyanezen gépjármű 2 másik gyártó (Huawei, Xiaomi) mobiltelefon készülékkel hibátlanul üzemel, dolgozik együtt.
Probléma: a kábel egyik végét az autóba, másikat a telefonba dugva elkezdi a csatlakozást, de 1-2 sec és ismétel, mintha ki-be csatlakoztatnám a kábelt. Pedig nem. A kipróbálás, tesztelés országai, ahol üzemre próbáltam bírni: Románia és Magyarország.
Több kábellel volt próbálkozva: Gyárilag kapott Samsung USB-USB Type C, Micro USB fejes régebbi Samsung kábel USB Cadapterrel, Huawei kábel.
A Samsung A51-en már recoverys wipe cache-t, minden frissítés telepítését, Android Auto teljes eltávolítását, majd Play store-os telepítését is megléptem. Nincs eredmény.
Több Google Account-tal is volt már próbálva a Play Store.
A gyári visszaállítás után is ez tapasztalható.Az Peugeotban az eszközök eltávolítása is megtörtént, majd ismételt hozzáadása is. De nincs eredmény.
A Samsung a Google-re, a Google a Samsungra mutat. Ám nem tudnak további információkkal szolgálni az alkalmazás működésére és a további lehetőségekre vonatkozóan.
Van tippetek, tapasztalatotok?
-
MC Pite
veterán
Ha magad cseréled, mehet először csak egynek a cseréje.
15-20 percen már nem illene nagyon dzsuvásodni, ha ebben már van lakotton kívül, és meg szoktad nyomni rendesen a jobb oldali pedált gyorsításoknál és fullszintetikus, előírt/ajánlott olajat használsz (és néha injektortisztítót/prémiumbenzint).
Pontosan milyen olajat kap? Amúgy is kényes ez a motor rá, a PSA B71.2312-es 0W30-at szereti, esetleg A5/B5 vagy C2-es 5W30.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Megint problémám adódott a 207 1.4 Vti-mel. Antipollution system fault-ot ír ki, hibakódok: P0341, P0342. Neten utána olvasva felcseréltem a 2 szenzort, és most a B.-t írja hibásnak, autós is simábban indul, de még mindig AP system faultot ír ki.
Szenzor darabja 21€, érdemes mind a 2-t kicserélni?
Egyéb ajánlás amit ilyenkor még megéri megnézni/kicserélni?
Kimeneti szenzoron volt lerakódás bőven, utalhat valamire? (15-20 perces utakra használom leggyakrabban)Segítséget előre is köszönöm!
-
MC Pite
veterán
válasz Viperator #4565 üzenetére
Igen, ne vegyél olcsót. Én Lemfördert preferálom, ha párba cseréled és van, akkor mehet Meyle HD is.
Ha nem párba cseréli, futóművet állítani kell. Majd 1-2 év múlva megint, amikor a másik oldalt is cserélik (szerintem hülyeség nem cserélni, mert lehet most fog elkezdeni kopogni, plusz nem szeretem ha felemás, max 1-1 gömbfej, stabpálcánál fér bele, lengőkarnál/lengőkarszilenteknél nem).
Plusz ha már ott járnak, az alsó-hátsó motortartó bakot is megnézetném.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Viperator
őstag
Szép napot, Urak! Nem vagyok Citröen-es (VW vonalon vagyok jártas), barátnőm kocsijára szeretnék rendelni alkatrészt (bal, első lengőkar), ahogy néztem, drágák... tud valaki ajánlani jót?
Autó: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, 2003-as, 66 kW.
Előre is köszönöm a segítséget!
"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
wolf64
tag
Igen a forgalmiban eu5-ös van bejegyezve .
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #4562 üzenetére
Szerintem gyűrű csere (és takarítás) után illene jónak lennie; de ha mégsem, akkor nem mindegy hol tudják cserélni.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Jelek szerint EP6CDT-5F02, és nem csak 125 lovas 308ba rakták... Már elvileg EU5-ös és már javított (nagyobb befecskendező nyomás, más programozás, más szenzorok, stb).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Komárom-Esztergom megyében, vagy esetleg Pest megyében tudtok olyat, aki EB0, esetleg EB0>EB2 swapet tud csinálni? Mechanika és Lexia rész is, egy helyen.
Pug 208 ezres motor, valszínű gyűrűtörés van.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
EP6CDT(M) az újabb verzió, az M a 165 lovas (ill 163 hp, szintén konstans 240Nm).
EP6CDTD az EU5 125 lovas 5FA, 5F02. A sima CDT 156 lovas EU5 a 5FV, és 5FM (CDTM) a 160lovas automata váltós változat.
e-THP 165 hp van C4 PII/SpaceTorer (2013tól, hónapot nem tudok) EP6 FDT (5GZ) ill EP6 FDTM (5GY), azaz EU5-től.EP6CDTS a 175 lovas (173hp, overboostal 260Nm 1700-4500között 3-5fokozatban) javított verzió.
2010től az erősebbek:
DS3 Racing 202 lovas - EP6CDTS, és más, nagyobb turbó van rajta, Oroszlányban gyártjuk.
EP6CDTX a 275 lovas Peugeot RCZ(R)/GTi ill DS változat.
Euro 6 változatok:
EP6FDTX - 205/208/210 hp 1.6l THP Peugeot 208 GTi
EP6FDTR - 250/270 hp 1.6l THP Peugeot 308 GTi
EP6CDTR - 270 hp 1.6l THP Peugeot RCZ
Illetve a polgári (165LE) változatok FDTM, ill az EU6.C meg FADTXD (180LE).wolf64: Kb ugyanazt, de ezek a mai vékony egysoros láncok nem bírnak sokkal többet mint a szíjak.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
nesa
veterán
Zsigán azért nem kellet soha láncot cserélni mert 100-120k km nél igyis úgyis szétkellet buritani a motort, szerintem abban sem ment volna el a lánc 200k km et, csak annyit meg a motor nem bírt ki, mert előbb jött a nagy generál, fúrás gyűrűzés... ezekből az időkből van a beidegződés hogy hogy 200k km az nagyon sok kétüteműek már 60-80k km nél széthullottak.
Keleti autok közül csak egy kivétel volt az a zastava volt az 1116ccm az 1-1 be fiat azok a motorok gond nélkül futottak 300+k km felett is, maga a motor 3 kasztnit kiszolgált volna.[ Szerkesztve ]
-
wolf64
tag
Sajnos nem vagyok hozzáértő de régen a zsigulikon szinte nem is cseréltek láncot csak után állítottak . Amúgy mennyibe fáj egy lánc csere , mit cserélnek a láncon kívül ? Eddig szíjas autóm volt ott adott szíj , vízpumpa , feszítőgörgők , itt mit kell ?
-
fecus
őstag
válasz MC Pite #4550 üzenetére
2014-es Prince esetében azt lehet-e tudni a motor vagy alvázszámból, hogy már a javított konstrukció?
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
zsole84
senior tag
Sziasztok!
Nyíregyháza környékén keresek hozzáértő szakit/szervizt. Citroen C4 grand picasso ( 2014-es 1.6 hdi ) hibafeltárása lenne a feladat.
Köszönöm!
-
MC Pite
veterán
Várhatsz vele, de első jeleknél azonnal lánccsere. Én nem várnék az enyémnél.
Ez logikus lenne, de leginkább nagyobb naív hozáállás hogy a jó olajat kapta a márkaszervizben... Sajna nem az a tapasztalat; hanem hogy ott a szakma legalja dolgozik .
Családban, imserősi körben is negatív tapasztalatok vannak a psa márkaszervizekkel (is).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
wolf64
tag
Köszi ! 100 000 km-nél lánccsere , ez nem durva egy kicsit ? Olajat gondolom jót tettek bele mert Citroen szervízbe hordták .
-
MC Pite
veterán
válasz Zombien #4551 üzenetére
Ácsi, kontakspré és WD40? Utóbbival miééért?
Kezdődő haldoklás is szokott ilyen lenni... De szétszedném a csatit is, nagy az esélye hogy az újat is szivatni fogja majd az alacsonyabb fesz.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Zombien
friss újonc
Köszi a válaszokat, igen nekem is rögtön a kontakthiba jutott eszembe, ezért azzal kezdtem, hogy lehúztam a szervóról a csatlakozókat, amik tisztának tűntek, de én azért megfújkáltam kontaktsprayvel, meg WD-vel, de a hiba sajnos visszajött. Nekem csak az a furcsa, hogy ha a sarura csiptettem az aksitöltőt, akkor miért tölt csak 12,8-al, és motorféknél ugyanakkor meg felnyomja 14,8-15-re, és nem is akar többel tölteni 12,8-nál amig le nem veszem a sarut, és vissza nem teszem, akkor meg rendbejön, és tölt 14,3-al. De tegnap feltöltöttem az aksit, annak ellenére, hogy az aksi is adta nyugalmi helyzetben a 12,7-et , és ugyan ez volt a jelenség, de nem használtam az autót, ma reggel meg úgy hogy volt töltése rendes, rögtön elvette a szervót, többszöri újraindítás után sem adta vissza, a diagnosztika szerint meg a P0606 hibakód él benne. Az a baj, hogy még bontva is a szervó ahogy nézegettem, 50k körül mozog, az új meg 140, ezért csak úgy nem szeretném megvenni, még be nem bizonyosodok róla, hogy az a baj, habár egyre inkább hajlok rá, hogy azzal lesz a gond, csak nem értem, hogy akkor miért kezd el működni, még ha rövid időre is, ha rossz. Lehet, hogy az elektrónikájával van valami, ami ezt produkálja?
-
MC Pite
veterán
Prince motor, de annak már javított verziója. A korai hamar kokszolódott és nyúlt a lánc. Nagyon fontos (közvetlen befecskendezéses motorja miatt pláne) a megfelelő minősítésű olaj bele (PSA B71.2312).
Ajánlott a vezérműlánc cseréje, és ha nem csak ilyen olaj került bele, akkor egy dióhéjszórásos motortisztítás is ajánlott.Zombien: A jelenség hasonlít a rossz kontakt miatt növő áremerősség/csökkenő feszültségre, ami néha tényleg a BSM (az a kültéri, BSI a benti) romló kontaktusát jelzi. Én üa szivattyúval jártam így, BSM csere (9,7V-ot mértem a szivattyúnál), majd fél évig ment.
Kiderült, hogy a BSM jó volt, de csak a kábelkötegenn lévő csatlakkzót szétszedve lehetett látni az oxidációt és égést, simán kintről belenézve nem.
Ez nem zárja ki a rossz szervót sem, de simán lehet emellett alulméretezett (azaz csak haladó autónál haaznált szervó) kontaktfelület is, vagy ez vágja agyon.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Zombien
friss újonc
Sziasztok! Volna egy problémám, hátha találkozott már valaki hasonló hibával, a Citroenjén, vagy Peugeotján. Van egy 2012-es Citroen C3 Picassóm 1,6 HDI 92LE, és nemrég produkált egy olyat, kb két hete, hogy elment a szervókormány, amit ki is írt a kijelzőn, újraindítás után visszajött, és kb egy hétig minden rendben volt. Ezek után a mult héten megint csak minden előjel nélkül újra elment a szervó, de ismét újraindítás után visszajött. Majd másnap ismét elvette a szervót, de már többszöri újraindítás után sem adta vissza. Másnap már első indításkor azonnal dobta a nincs szervó figyelmeztetést, nem is mentem vele, majd másnap kiolvastam belőlle a hibát, és a P0606 hiba volt benne, ami a szervóra vonatkozik, ezért átvizsgáltam, és kontaktsprayel megfujkáltam a csatlakozókat, minden jónak nézet ki, nincs sérülés egyik részén sem a vezetékeknek. Beindításkor aztán volt újra szervó, de az utána megtett próbakörön, újra elment. Bevizsgáltattam az aksit, és az rendben van, mert olvastam, hogy az is okozhat ilyen jelenséget, és a rossz töltés is. Amit viszont tegnap felfedeztem, az megerősített abban, hogy a szervónak nincs baja, viszont vagy a BSI rakoncátlankodik, vagy a generátornak van valami baja. Ugyanis fel tettem tölteni az aksit, úgy, hogy a sarura tettem a töltő csipeszét, és miután feltöltött, nem töltött csak 12,8 V-al, aztán az utam végén, gondolom mert merült már az aksi, megint elment a szervó. Megint feltettem tölteni ugyanígy, és beindítás után ugyancsak 12,8-at töltött. Ekkor eszembe jutott, hogy mit művel, ha leveszem a sarut pár percre, és láss csodát miután visszatettem a sarut, és beindítottam, lett 14,3V töltés, és szervó is. Pár éve vettem koppintott Gyári diagnosztikát, és ott meg egy másik adat aggasztott, hogy ugyan azt mutatta, hogy 14,3-al tölt, de viszont a generátor gerjesztőfeszültség 0,0V, ami szerintem nem lehet jó adat, mert akkor nem lenne töltésem sem szerintem. Mi lehet szerintetek a hiba, generátor, vagy BSI hiba? Válaszotokat előre is köszönöm!
-
wolf64
tag
Jó kérdés . Annyit tudok róla amit írtam .Már évtizedek óta Opelom van . Ezt most újítottam nem ismerem , egyáltalán .
-
Rocky975
senior tag
válasz Roland861010 #4540 üzenetére
Szia!
PSA csakis Jenachip,Szántó Jenő Tiszasas.
Én is oda vittem,nem bántam meg.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
wolf64
tag
1,6 THP 115 KW 156 LE 2014-ben gyártott és forgalomba helyezett . [kép]
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Igen, ott is írja, azt amit a total. "00W20 B71 2010 (C5) - 00W30 B71 2312 (C1C2)"
Minden gyártónál akadnak kényesebb, problémásabb szériák, itt is, nyilván.
Nyilván tud újat mondani egy szaki, csak tele a hócipőm hogy tele a face írni, olvasni és gondolkodni nem tudó egysej...emberrel. Nincs türelmem a nem is csoportosított és nem is kereshető karakterfolyamban megvárni amíg valaki normális is beír. 208 és Megane csoporthoz anno csatlakoztam (meg psa és renault adok veszekbe), de katasztrófa ami ott megy .Wolf64: Elsőre nem ismerős egyik motorra sem. 1.6/2.0HDi vagy 1.6VTi/1.6THP? Elvileg utóbbiak láncosak ha jól rémlik.
Sőt, 2014nél az sem egyértelmű hogy I vagy II C4 Picasso.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Roland861010
veterán
Helló,
A srácokat ismeri valaki ?
Elvileg kimondottan PSA motorokra van rá állva!
Psa tuning garage -
zsoltip
őstag
Sziasztok Fórumtársak.
Peugeot 208 2020, a műszerfal közepén, szélvédő alsó részén van egy pöcök.
Kíváncsiságtól vezérelve, sikerült olyan erővel megnyomni, hogy beesett.
Mire szolgál ez a bigyó? Mi a jelentősége? -
wolf64
tag
Sziasztok ! Nem rég vettem egy 2014-es gyártású c4 grand picassót PSA5F0210FJBU motorkóddal ( nem tudom meddig a kód .) 100 000 km-el , valós leellenőrizve . Minden tökéletes minden működik , csendes motor semmi furcsa zörej vagy zaj . Úgy tudom ez is láncos vezérlésű . Mikor kell vezérlést cserélni vagy ilyesmiket cserélni ? Van valami félnivalóm , Mire kell vigyáznom ?
-
sowi
őstag
válasz MC Pite #4535 üzenetére
Belepsz a psa diagboxaba az interneten (feltéve ha van elofizetesed) és ott hozni fogja melyik motorba mit kell rakni, az hogy kihagyod a netes fórumokat (nyilván nem szentírás egyik sem) ahol rengeteg, a márkát ismerő, jó szerelő is van,
a te dolgod, de hogyha csak egy magyar példát kéne mondanom a papa szaki szerviz Gödöllőn akik szinte csak thp, vti motorokra szakosodtak szerintem azért jellemzően tudnak azért újat mondani meg akar neked is...én szeretem a psa termékeket de ismerjük be, van amikor nem jön össze nekik[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
MC Pite
veterán
A gyári ajánlás sem egyértelmű, és jelenleg nem is válasz.
1, sokszor egy konkrét olajat írnak elő, speckó megjelölés nélkül
2, a barom hőmérsékletes diagrammal
3, sokszor tizenéve írták a könyvet
4, sokszor pontatlan, és/vagy nem tudja a juzer, melyik a jobb, melyik a (fél)ásványiPl psa autóknál mindig megnézem most mit ír a total hozzá, mert az összes autónkba (Picassok, C8, 206) már modernebbet javasol, mint az ezredfordulón vagy előtt íródott gépkönyvbe - és valóban, tényleg szertte pl az A5/B5 olajat a Picasso, ami nem is volt még 99-ben.
Most a 208ba is ott van kerek perec mi a gyárintöltésű olaj, de azt itthon nem kapni 2018 óta még mindig. Bár pl Suzukik 0W-16-osát se sok helyen... Érdekes, szlovákoknál már van mind, nem csak nyugatabbra.Ha valamit nem nézek meg, mert rengeteg butaság van ott, az a facebook csoportok; köszi. Ez épp lehet felőlem kivétel, de katasztrófa amiket idáig ott láttam, az nlcafe meg a gyakorikérdések az nasa mérnökök kerekasztala ahhoz képest.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
sowi
őstag
válasz MC Pite #4532 üzenetére
A gyári ajánlást, minden kocsiba azt rakjuk, egyébként az angol psa, BMW, mini fórumok is tele vannak ilyenekkel, de elég megnézni vmelyik magyar pezsós csoportot a feszbukon....ha nem lenne olyan amilyen én is tudnék egy jó DS3 racinggel együtt élni :)
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
MC Pite
veterán
Milyen olajat raktatok bele; pontosan? Mert tipikusan félásványi olajos jelenségnek hangzik, és akkor a membrán és az olajlehúzó is játszhat az olajfogyasztásnál. Fantasztikus hogy sok cikkben is csak viszkozitást és esetleg márkát(?) írnak, hogy milyen olaj kell bele, éppen csak az ACEA szabvány és a gyártói előírás hiányzik . A 'csak' synthetic, azaz félszintetikus, ásványi alapolajú kenőanyag mondjuk minden modern motort hazavág idővel. Ráadásul sokszor az autógyártó is idióta, mert sokszor hülyeséget is felsorolnak a könyvben, vagy nincs is leírva mi kellene bele.
A csattogó lánc (főleg az elején) az ilyen; olyan sűrűn kell ezeken láncot cserélni, mintha vezérműszíj lenne (BMW-knél is ugyanez a helyzet).
2006-2013 volt velük több gond, PSAnál 2014től szvsz élhető már a turbós is.
(Értsd: Sehol nem tudok hibátlan motorról, legyen Toyota, Mazda, VW, bármi - de EP6 meg a TSI is a kezdeti hibák után összeállt jól használhatóra, és a kényelem, erő és a kis fogyasztás sosem jár ingyen. Bár az iszákos gyenge motorok sem feltétlen megbízhatóbbak.)[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
sowi
őstag
válasz MC Pite #4530 üzenetére
volt 1.4 vti es 1.6 vti is, mind a ketto kb 140e km-ig birta, 10ezres olajcserevel, utana kezdett ugyanugy bedolni mind a ketto, olajnyomas hibak, csattogo lanc, vvt hibak, szelepszarszimering hibak, olajfogyasztas, az 1.2 puretech turbo mar jobb, de az is tud kokszosodni, ugyanugy mint barmelyik kozvetlen befecsis turbo
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
MC Pite
veterán
Ha tudsz erről egyéb konkrétumot linkelni, megköszönnénk. Nem nagyon találkoztam ezzel; főleg amennyiben megkapta a B71.2312-őt.
Korai változatoknál nyúlós lánc, foscsi olajjal már akár 100k-nál cserére szoruló vezérlésmódosító kerék (ez mondjuk sok másra is jellemző hasonló kondíciókkal). Szelepfedélnél is akadt olajszivárgás, vagy a benen található olajleválasztó membránja is okozhat olajfogyasztást, de nem túl sűrűn fordul elő (van amiknél sűrűbben, mégsem jegyzik típushibának).
Sokáig félásványi 40es olajjal kopó vezérműtengely és himbák is előfordultak (mint az ET3 és EP3nál is előfordult ez) - és kb ebben a magasságban találkoztam megnövekedett olajfogyasztással.
Majdnem minden a fos polajra vezethető vissza, és ilyen alapon sok tré motor van még, pl a Toyotánál is.
De simán benne van, hogy lemaradtam róla mikor utánajártam neten és PSA-s szerelőknél, úgyhogy hasznos lenne másnak is a topikbanÉrtem, akkor az 1.2 PureTech turbósban egy szar?
AXisBOLD: Verso vagy Avensis kombi? Előbbi kompakt egyterűnek szódával megy el, de nem egy liga a Picassoval, bár nem mindenkinek kell akkora csomi/bővíthetőség.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
proof88
addikt
Facebookon valamelyik csoportban láttam a hétvégén, hogy tett valaki ilyen jégtől is óvó ponyvát az autóra.
Valami ilyesmi volt
Így keress rá gugliban hogy autóra ponyva jégeső ellen.
Viszont neki szakadt is a viharban, sőt a nagy jégdaraboktól ugyanúgy keletkeztek horpadások. Sejtésem, hogy kevesebb sérülése lett, mintha nem tette volna rá, viszont a csoportban megállapították hogy ez önmagában nem elég, úgyhogy már van aki inkább a ponyva alá néhány centi vastag szivacsot is rak hogy biztosan felfogja a jég becsapódását.[ Szerkesztve ]
-
sowi
őstag
válasz MC Pite #4525 üzenetére
attol, hogy nem kozvetlen befecskendezeses az olajat ugy fogja enni a vti is mintha kotelezo lenne, aztan majd johet a felujitas kb 400ert, egy kalap sz@r ez a motor mindegy, hogy 1.6 vti vagy thp, az 1.2 turbo meg mar ugyanugy direkt befecsis
[ Szerkesztve ]
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
-
Orionk
senior tag
Sziasztok,
Olyan autóvédő ponyvát keresnék Citroen C3-ra, ami a jégtől is védne.
Találkoztatok-e már ilyennel, vásároltatok-e már?
Tudnátok-e ajánlani helyet, boltot erre?
Köszönöm -
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #4524 üzenetére
Nem prince, hanem ezer éves alapokon nyugszik az 1.8. Az 1.6 VTI is inkább 1.6 VTi mint prince, mert utóbbi egy direkt befecskendezős turbós motor, előbbi pedig szívó közvetett befecskendezéses.
Cukik a szerelők ezzel a motor kérdéssel. Van két olyan csapat a környéken, akik láttak mér ilyenek közelről, és értekeztem velük motor terén is. Röviden: Egyik motort sem ajánlották, szódával az 1.6HDi-t. Pl a 208ba is. Na ne szórakozzunk... A HMR kódos feljavított 1.2 VTi (ami mpi) egyébként pont fasza, korábban (2015 előtt) a szíj málott, és egy korrekt motor, de mindenre csak húzták a szájukat (TU5JP4 kivételével, ami ezekben már nincs).
Ha nem bízol ezekben, vegyél mást Mondanám, hogy oszd meg velünk is mi az ami az updatelt 1.6 VTi-től jobb, de nem akarok úgy tűnni mint aki kötözködik.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
AXisBOLD
addikt
thx
wiki írja az 1.8 injection 16v-ot is, vagy az is prince?
#4507MC Pite: akkor az lesz az 1.8 . Biztos más már ez a prince (1.6 VTi), de PSA szalonos ismerős mondta, hogy Ő még mindig nem venné azzal, inkább a biztos diesel, de azt meg én nem szeretném.
#4520MC Pite: nagyon tetszik ez a gép, de ezzel a motorral se merem megvenni.
sajnos más típus/márka lesz a nyerő.
[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
FeZ...
aktív tag
válasz LilProphet90 #4522 üzenetére
Jó lenne tudni milyen kuplung ment bele.
A pedál keményedését leginkább a kuplung hibája okozza. Ritkán a bowden is, de azt meg főleg a nehéz kuplung "csinálja ki".
Az enyémbe Valeo-t tettem két éve, az még mindig elég puha. -
LilProphet90
senior tag
Sziasztok!
Peugeot Partner 2.0 HDI. Tavaly eltört a kuplungpedált és a bowdent összekötő műanyag cucc, csere után elment jó pár hónapot, majd kb 1 hónapja újra. Újbóli csere után már csak két hétig bírta, úgyhogy teljes kuplung- és bowdencsere lett belőle (a szerelő szerint a kinyomócsapágy okozta a gondot).
Csere után 1-200 kilométerrel ismét nagyon keménynek érzem a kuplungot, kicsit nyekereg is kinyomáskor, szakaszosan lehet csak lenyomni. Van valami ötletetek, mit lehetne még vele kezdeni, hogy ne hagyjon cserben az autópálya szélén?
Eddig baromi nagy szerencsém volt vele, mert itthon, illetve a szerelő előtti lefordulónál esett be a kuplung, de nem szeretném kísérteni a sorsot Köszi!
Zenei alapok, remixek: http://www.reverbnation.com/lilprophetmusic
-
MC Pite
veterán
Nem is igazán értem a kérdést; 100 oka lehet annak az ikonnak. Olyan helyre vidd, ahol Ladánál láttak újabb autót. Ha keresgél, a környékeden/megyében (bárhol legyen is az) valószínű találsz olyat, aki jobban ismeri a PSA típusokat, érdemes odavinni (minden autónál igaz).
Amit kiolvasol, pont...nem sokat ér. Meg az a szerelő se, aki csak arra hivatkozik.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Land
veterán
válasz addamka #4516 üzenetére
Én írtam. Még azt meg is pucolnám, de hidrós alá nem szabad feküdni. Emelőm nincs, aknát nem tudok hirtelen Pesten, ahova csak odagurulok és megpucolom mind a 3 érzékelőt. Lehet csak egy emelőn múlik az egész...
Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
őstag
Ha te írtad facebookon a suspension faultyt, na én hasonlóval bejártam 2 éve Görögországot, amint odaértünk nekikezdett (szintén 2.2 HDi x7)
Nálam csak az érzékelőn lévő rud volt szétrohadva, azt cserélték azóta semmi (kopp kopp).Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Land
veterán
válasz addamka #4512 üzenetére
Igen C5-m van.
molnarpeter: Úgy néz ki találtam szervizet. Pénteken kiolvassák a hibát, jövő héten remélem megoldják.
16. kerületben a Timur u. 67-ban van egy francia autó szaki. Korábban Golden Leanak hívták.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi +
-
Zolás
addikt
[link] Bethlen Gábor szervízének a címe, most beszéltem le vele egy időpontot bal hátsó abs jeladó cserére. Augusztus 10 előtt nem tud fogadni.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Orionk
senior tag
Sziasztok,
2010-es Citroen autónál egyre gyakrabban felvillan a sárga motor jelző ikon, ami hiba is lehet.
Van valamelyikőtöknek tapasztalata erről, hogy pl. hogyan érdemes nekifutni a kivizsgálásának? A hivatalos Citroen szervizben nagyon drága minden, oda nem szeretném vinni.
Köszönöm.Vagy bármi megoldást tudtok, hogy én magam is kiolvashassak valamit a fedélzeti komputerből, hogy mi lehet a hiba? Csak azért, hogy ellenőrizni tudjam, hogy tényleg a valós infót mondanák nekem a szerelők.
-
proof88
addikt
Egy jó kis első gen. 180 lovas szívóbenzin VTS-t kéne venni.
Néha szoktak árulni, de mivel már lálocsoltam sok pénzt a sima 140 lovas C4-emre, ezért marad ez ameddig marad, hogy kivegyem belőle a km-eket.
Vagy egy 3 literes C6-ot -
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #4502 üzenetére
Ez a Prince már nem az a Prince, nem kell tőle tartani, több lépcsőben javította a PSA, és úgy tudom 2014től számít jónak.
Az ősöreg 1.8 EW motorost én kihagynám. Volt 2000-es gyártású Picassomban, nem mai csirke (hanem kb 23 éves, XU tupírozás) - már a TU5JP4 is ügyesebb, modernebb jóval kevesebbet fogyasztó motor volt, ami alig 20 éves.
1.2 Puretech-el venném, ott valahol 2015-16 körül javították a szíj mállást ha jól rémlik, rá kell keresni. Ha korábbi, akkor egyből vezérléscsere, és olajteknőt le hogy el lehessen mosni.
Volt egyébként még 1.6 VTi(120 lovas), de elég ritka, és nem túl magas felszereltségűekből.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Llew
senior tag
Árakat nem tudok, de az index fórum Citroen topikjában, meg fb-on is mindig Bethlen Gábort ajánlják. Remélem még aktuálisak az adatok.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2014 C4 Picasso nagyon megtetszett.
Egyelőre csak benzinessel venném, de a THP és VTi (BMW prince?) miatt nem merem.Van ebből megbízható szívó benzines?
Az 1.8 injection 16v milyen?Aurea mediocritas
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest