- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gerner1
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
molnarpeter #7441 üzenetére
Ha már a Golden Lea szóba került, szerintetek van értelme náluk kb. 100-at kifizetni a motortér tisztításra Puretech vezérműszív csere alkalmával?
Máshol dzsuvásan hagyják, ha látják, hogy már elkezdett belemálni a szíj?
Vagy ez csak plusz elővigyázatosság? -
Sziasztok!
6 éves Puretech olajban futó szíjas motor néhány hónap múlva esedékes a szíjcsere.
Most rakott bele a márkaszervíz Quartz Ineo RCP 5W30-as olajat.
Most itthon vettem észre, hogy a karbantartási tervben 2010 szerepel, mint elfogadott olaj.Reklamáljak, vagy jóaz?
-
Sziasztok!
Ha mindenképp kellene választanotok márkaszervízt (gari miatt - ha sikerül megújítani), akkor hova vinnétek az autótokat vezérműszíj cserére?
Az sem lenne baj, ha a régóta tartó futómű és egyéb hibák okát is megtalálnák, mert a Gabilni nem találja sokadszorra sem.Köszi előre is!
-
Sziasztok!
1.2 puretech motoros 308-am most lesz 6 éves és a Gablini szerint 6 évete vagy 60 ezer km-enként esedékes a vezérlés csere.
Az autóban mindössze 35ezer km van most.Két opciót látok magam elött:
1.) márkaszervízre bízom a vezérléscserét, hogy hosszabbíthassak megint garit.
2.) másik szervízre bízok mindent (pl. Golden Lea?), így drágább lesz, de a kérdés, hogy jobb lesz-e.
A Gablininél minden alkatrészt, amit beépítettek valami "gyári felújított". Nem tudom, hogy ez mit takar, és azt sem, hogy ez rosszabb-e, mint amit egy maszek be tud szerezni. A garira azért gondolom hogyszükségem van, mert évek óta képtelenek megcsinálni a futóművet és még reménykedem, hogy egyszer sikerül nekik, hogy végre ne kopogjon. Plusz a váltótartó bakok is furcsán kopottak, nagyon bólogat a váltókar 5-ösben nyomatékváltáskor, és néha még rángat is a motor, amire a márkaszervizes szerelő valami turbos dolgot mormogott az orra alatt - mondta h megnézi, de nem nézte. Szóval vannak bajok a kocsival, és tartok tőle, hogy maszeknál sokba fájna.
Szóval a nagy kérdés, hogy megéri-e a gari miatt márkaszervízzel folytatom a munkakapcsolatot.
Kissé tartok ettől a vezérlés cserétől, mert ha itt elb*sznak valamit, vagy hanyagság miatt nem vesznek észre valami hibát, az később drága lehet, ha jól sejtem.Tehát tanácsot szeretnék kérni a döntésben.
-
Sziasztok!
Ha már váltóról van szó.
1.2 Puretech 6 seb manual váltója csinálja azt, hogy bármely sebességbe teszem álló helyzetben, akkor csattan egyet.
A szervíz cserélt emiatt kuplungot, kettős tömegűt, de semmi sem változott.
Akkor csinálja, amikor a rudazat, még nem tette be a váltót a sebességbe, de már halad felé a kar.
Itt, mintha valami elektromos kapcsoló kapcsolna egy nagy relét. Ehhez hasonló csattanás hallatszik gyakran, de nem mindig.A szervíz annyit mondott, hogy "nehéz megállapítani, meg kell várni, míg szétesik".
-
Köszi a tippeket!
Megnézem ezeket.És a váltásnál mi okozhatja, hogy hangot ad?
Merthogy ez eltérő hang, mint amit a nyomaték ráadásnál hallok.Kuplung teljesen kinyom, be fokozatba, és egy ilyen fura tompa hang hallatszik, amikor bemegy sebességbe. Mechanikus hang, mintha valami nem passzolna, de bezsírozták, hogy mégis bemenjen.
Ezzel egyidőben emelkedik meg a fordulat (gondolom, a váltóban van az érzékelő, ami emeli a fordulatot).Főleg 1-es és rüki esetén lehet hallani, de nem mindig; mintha a fogaskerekek aktuális pozíciójától függene. Újkora óta csinálja, de egyre jobban.
-
válasz
molnarpeter #6571 üzenetére
Köszi a tippet!
Milyen szíj nélkül?
A szerelő Franciaországba ment stílusosan. :/
MC Pite: Neked is.
-
Sziasztok!
1.2 Puretch 130, 6-os manuál váltó.
Az a kérdés, hogy ha váltásnál (álló helyzetben a leggyakoribb) és menet közben nyomaték ráadásnál/elvételnél (gáz, motorfék) tompa mechanikus hangot hallok, az minek a baja lehet?
Nem hangos, de semmilyen más autónál nem hallottam még ilyet, és aggaszt, hogy valami szétkopik pont akkorra, amikor már nem lesz rá gari.A márkaszervízben kettőstömegűre tippeltek, ezért cserélték a kuplunggal együtt gariban, de ez sem oldotta meg a problémát (kicsit más lett, de nem jobb).
A korábbi szerelőjük szerint nem normális jelenség, de sajna már nem dolgozik ott, az újak meg "nem hallják".
-
Sziasztok!
Na, új kérdés a 308 kapcsán:
A km. számláló bal oldalán megjelent a villáskulcs ikon.
Ha jól tudom, ez szerviz intervallum közeledtére figyelmeztet.
A kocsi kb. 800km-rel ezelött volt szervízelve, ahol elvileg mindent cseréltek, és a szerviz számlálót is resetelték, mert a három pötty jelű gombot megnyomva 14000km-t mutat a computer (a szerviz után 15000-et mutatott).
A kérdés, hogy miért látom a villáskulcsot.
Chenck engine és egyéb világító jelzés (egyelőre) nincs. -
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy a 308 T9 (2013-) autóra BLuetooth-szal kapcsolódva kell-e látszania a zene tekerési csúszkának?
iPhone-nal megy, androiddal nem, de nekem úgy rémlik, mintha régebbi android telókon ment volna, de most nincs itthon ilyen.
A fő kérdés, hogy az autóban keressem a hibát, vagy a telefonban?
-
válasz
MC Pite #6392 üzenetére
Én is köszi a visszajelzéseket!
És a kettőstömegűnél ez normális?
Sajnos egyáltalán nem kell nagyon nyomni nekem a 8.5 literhez. Amúgy gyanakszom is arra, hogy valami nem százas a motorral, mert én kellően erősnek sem érzem; a 140 lovas 1.4 TSI (ismerősé) ég és föld az enyémhez képest dinamikában, pedig csak 10 LE a különbség papíron.
-
válasz
MC Pite #6389 üzenetére
Itt a lista:
1.) futómű karakterisztika: kis úthibáknál merev, nagyoknál lágy. Vagyis ráz a kis kátyúknál, éppen jó egy szűk tartományban, de hamar eljön az, amikor felkoppan a lágy rugó miatt.
A 306 a kicsiket szépen vasalta, és szinte lehetetlen volt felkoppantani.2.) 10ezer km-nél kezdte, hogy kerreg a kuplung, vagy nyelestengely csapágy ( több szerviz szerint is ez teljesen normális )
A 306 230ezernél kezdte ugyanezt.3.) emelkedőn, vagy terhelésnél kuplungolva néha nagyon furcsán berezonál a kuplung, vagy a kettőstömegű (újkora óta), mintha nem puhán választaná szét a két tárcsát, hanem össze lennének ragadva. Persze a szervízesnek nem tudtam megmutatni, mert akkor nem csinálta.
4.) A kormányzás annyira távol van a közvetlenségtől, hogy olyan, mintha minden fém alkatrész 20 centis puha gumival csatlakozna egymáshoz.
Múltkor mutattam havernak a parkolóban, és sikerült olyan ütemben jobbra-balra szlalomoznom kicsiket, hogy pont ellentétes ütemben mozgott a kocsi, mint a kormánykerék.
Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek.Összességében a 306-hoz képest kellemetlen érzetű a kuplung, kormány, futómű.
De azért van pozitív is: a váltó érzetét pl. szeretem, és nekem a motor hangja is bejön, hiába 3 henger.
+1, de ezt előre sejtettem: ha kicsit megnyomom neki, egyből 8-8.5liter körül van a fogyasztása.
-
Nekem volt egy rozsdamentes 306-om, amire "sokat" kellett volna költeni.
Ehelyett vettem egy 308-at, 1.2 puretech motorral.Én anélkül is megbántam, hogy előjött volna a tipikus motorhiba.
(hibátlan állapotú nálam a szíj)Ha visszatekerhetném az időt, az újabb kocsi árának az ötödéből fullosra csináltam volna a régi kocsit, és most sokkal jobb autóm lenne.
-
Sziasztok!
1.2 Puretech 130
Meg voltam győződve róla, hogy 18000-nél volt utoljára olajcsere, ezért úgy időzítettem, hogy 28000-nél legyen esedékes, és kb. ennek megfelelő időpontot kaptam a szerelőnél.
Viszont tegnap a papírok nézegetése közben kiderült, hogy 16000-nál lett lecserélve az olaj.
Most 27900 van benne, vagyis majdnem 12ezer km-es az olaj.Szerintetek tegyem le másfél hétre a kocsit (nem tudom, hogy ez mennyire tesz neki jót), vagy használgassam addig is óvatosan (max 300-400km menne bele addig)?
Kössz a tippet!
-
Sziasztok!
3 ajtós (RC) 206-hoz komplett távirányítós zárszettet akarok venni.
Miről ismerem fel a jó fajtát?
Sokfélét látok, de nem tudom megítélni kép alpján.Kössz!
-
Megnéznék egy felmérést, hogy összefügg-e a vezetési, váltási stílussal a hengerfal hordósra kopása.
Nálam 2200-as fordulat körül, négyesben, emelkedőn, közepes gázzal azt javasolja, hogy váltsak 5-ösbe. Én itt inkább 3-asba váltok, ha gyorsítani akarok.
Nem tudom, hogy vannak-e, akik a computer javaslata szerint váltanak, és ha igen, mennyire nyomják meg 2000 alatt.
Nem állítom, hogy van összefüggés, de kiváncsi lennék az eredményre. -
Sziasztok!
A Puretech vezérműszíjnak elvileg van több reviziója.
Van tippetek, hogy hol tudok utánajárni, hogy mik változtak ezeken, és hogy miről ismerem fel őket?A gugli eddig nem segített.
Kössz!
-
Sziasztok!
Citroen Saxo 1.5D
Lehetséges pár centit legálisan megemelni, hogy horgászásnál előforduló földúton ritkábban akadjon fent?
Kössz!
-
Sziasztok!
A Gablininél állították helyre a karambolos 308-amat néhány hónapja.
Azóta háromszor kellett visszavinnem, mert még mindig kopog a kocsi eleje rosszabb úton, és egyéb zörejek is vannak, illetve furcsaságok.
A legutolsó művelet az volt, hogy toronycsapágyat kell cserélni, de az párban megy, ki is cserélték, azóta a bal oldalon is ugyanilyen - elötte csak a jobb oldala csinálta, ahol törve volt.Szóval unom, hogy nem javul meg a dolog, ezért szeretnék egy másik szerelővel konzultálni, aki felderíti a hibákat.
Aztán, ha már megvan a gond, akkor vagy megjavíttatom vele, de ha komolyabb összeg a javítás, akkor visszavinném a Gablinihez a konkrét hibás alkatrész megnevezésével, mert ugye a javításnak még garisnak kell lennie.Elvittem az Avalon totalcheck-re, ahol kijelentették, hogy nem hallottak zörgést, hibátlan a kocsi.
Tudtok szakembert, aki lelkiismeretes és nem csak 30m tüköraszfaltos próba után mondja rá, hogy nics is hiba?
Köszi előre is!
-
Sziasztok!
Van olyan szervíz, ami garancia idő alatt gariban cserél alkatrészt, és lelkiismeretesek is?
A Gablininél azt mondták, hogy a rángatás normális, de tudom, hogy nem az (sajna az általatok javasolt injektortisztító eddig nem segített, bár még csak 700km-t mentem azóta), és már a kuplung felengedésnél, és kinyomásnálnis hallok (ugyan halkan és tompán) valami kattanó hangot, ami ismerős szaki szerint kezdődő kettőstömegű baj. Plusz a kuplung is zenél már.
Namost, hogyha a rángatás nyírja ki a kettőstömegűt pont akkorra, amikor lejár a gari, akkor megbolondulok.Szóval van 7 hónapom utánajárni ennek az egésznek, hogy ne menjek csődbe a garinitáni években.
Bármilyen javaslat jól jön.
-
Sziasztok!
1.2 puretech 130 motoros manuális váltós t9 308 esetén mennyire normális 18 ezer km után, hogy félig kinyomott kuplungnál kerreg valami?
Ha teljesen kinyomom, akkor elhallgat, ha teljesen felengedem, akkor kicsit kerreg. -
Sziasztok!
Peugeot 308 1.2 puretech 130
Korábban is írtam, hogy a motor néha rángat, egyik márkaszervíz frissítette a szofvert, szerintük megjavult, de nyilván semmi nem változott. Másik márkaszervíz szerint normális. Most a harmadikban megemlítettem, hogy ha már egy másik gond kapcsán úgyis ott van az autó, akkor nézzék meg, de meg sem mutathattam, mondták, hogy normális.A nagy kérdés, hogy ha pl. kis utcában 1500 fordulat körül araszolok, néha gyorsabban, néha lassabban (járókelők, parkolóhely keresés), és gázadásra, elvételre ránt az autó, az normális?
Csinálja 2000 felett is néha.
Leginkább akkor tapasztalni, ha váltakozik a motorfék és a gázadás.
Volt, hogy nagyon le kellett lassulnom kettesben, és az 1100-1200-as fordulat miatt visszaváltottam egyesbe, és pont akkor kellett gyorsítani, és olyan dadogva indult meg, hogy nagyon kellemetlen volt, pedig nem a kuplungolásban vagyok béna, eskü.
Nekem volt már benzines peugeot-m (igaz, nem turbósak), meg t.dízel autókat is vezettem, de egyik sem csinálta, vagy csak minimálisan.
Egy éve próbálom megszokni, de nem megy.
Szerintetek hogy járjak utána ennek?
Nehezen hiszem, hogy ez normális lenne. -
Sziasztok!
Március elején sikerült összetörnöm a 2018-as 308-amat (benzin, 1.2 130ló)
A szervíz (Gablini Zugló) Mostanra rakta össze a kocsit.
Máris tapasztaltam három fura dolgot amit korábban nem.
1.) az alapjárat egyenetlen percek után is. Nem nagyon, de észrevehetően. Ez lehet attól, hogy sokat állt?
2.) a motor leállítása után pár percig magas sípolás hallatszik a motortérből, ha nyitva van. Nem hangos, de simán hallható. Nem emlékszem ilyesmire korábbról, de erre régen nem figyeltem.
3.) Valami kopogást hallok a kocsi elejéből ha nem tök sima az út. Lehet, hogy valami egyszerű az oka, mert az egyik lámpát nem sikerült rendesen rögzíteni, lötyög. Ha ezt én meghúzom, akkor vajon okozhatok vele bajt? Arra gondolok, hogy hátha nem jó csavart raktak bele, ezért nem tudták rendesen meghúzni, és ha megpróbálom meghúzni, akkor eltörök valami műanyagot, stb.Gyanús, hogy vissza kéne vinnem, de olyan macerásak, hogy inkább átgondolom előre.
Köszi a tippeket!
-
válasz
Superhun #5767 üzenetére
Úgy hagytam ott, hogy nem sürgős, mert úgyis lakásfelújítok.
Aztán szabira mentek, meg nem vették fel a telót, aztán betegek lettek, de valamiért azt gondoltam, hogy foglalkoznak vele, csak lassan. Aztán jött egy pár "jövő héten elkezdjük". Ekkor fogyott el a türelmem, mert leesett, hogy azóta az udvaron rohad.MC Pite: Kössz!
-
Sziasztok!
Egy 206 RC október óta Szilva Tominál van, és ahogy a dolgok most állnak, nem is fog beleférni az idejébe.
Sokmindent kell rajta még csinálni, és már kellene az autó, így muszáj másik szerelőt keresnem.Mechanikus (futómű, klímahűtő, stb.) és elektromos gondok (néha nem kapcsol be a venti, központinzár, elektromos ablak) is vannak.
A kérdés, hogy hova érdemes vinnem, ahol lelkiismeretesek, és tudják is, hogy nem egy átlag 206-ról van szó.
Köszi előre is!
-
Sziasztok!
Az 1.2 Puretech 130 motorban van kettőstömegű lendkerék?
-
Sziasztok!
2018-as Peugeot 308.
Szükségem van másik távirányítós bicska kulcsra, mert már hárman fogjuk használni a kocsit.
Lehetséges nem a gyárival azonos kulcsot csinálni hozzá? Van ennek hátránya? Szeretném, ha kisebb hatótávú lenne, mert párszor már megnyomódott a zsebemben, esetleg kikapcsolhatós rádióval?
A kisebb fizikai méret sem lenne hátrány.Előre is köszi a válaszokat!
-
Sziasztok!
Peugeot 308 2018 1.2 Puretech 130
Az mennyire normális, hogy:
1.) Késik az óra a beállítás után pár nappal már legalább egy percet, és ez folyamatosan romlik.
2.) Járdára felálláskor, vagy rossz úton hallani, ahogy (azt hiszem) a hátsó ajtó tömítései nyöszörögnek.
Létezik, hogy ennyire csavarodik??3.) Enyhe gázadás, elvétel, motorfék váltakozásnál 2-3 ezer közt alacsony fokozatban (pl. parkolóban, vagy dugóban araszolásnál) hullámzik a fordulatszám, dadogva megy a kocsi.
Nem keményen, inkább puhán rángat.
Néha akkor is csinálja, amikor fixen enyhén nyomom a gáz. Mintha a turbó nem tudná eldönteni, h bekapcsoljon-e. De ez csak tipp.A szakszervíz szerint ez normális, de minden ismerősöm megkérdezi, hogy mi a baja a kocsinak.
Én sem tapasztaltam másik kocsinál eddig soha.Köszi a válaszokat!
-
Köszi szépen a válaszokat!
Superhun: Igazából nálam évente olyan 18-20-at fog menni. Májusban vettem 5100km-rel.
6000-nél vittem olajcserére, vagyis most lenne esedékes a 10k ciklus szerint.
Siessek időpontért, vagy a 15k is jó?
Akkor lesz kb. aktuális a kötelező garis szervíz.ui.: Amúgy a múltkori gond megoldódott: a jobb oldali első kerék nem volt rendesen felcsavarozva. Egészen minimálisan kotyogott. A gumis meghúzta, és azóta minden futómű/fék gond megszűnt.
-
Sziasztok!
Ha már motorokról van szó...
Van egy 2018-as 308-am 1.2-es 130 lovas 3 hengeres turbós puretech motorral.
Jelenleg 16 ezer km-rel.
A régi autóm szerelője azt mondta néhány napja a motorról, hogy 60 ezernél adjam el, mert teljesen megadja magát a legtöbb ilyen motor.
Nem volt idő jobban kifejteni, hogy mire gondolt pontosan.
A régi kocsim nagyon jó kezekben volt nála, ugyanazzal soha nem kellett kétszer mennem hozzá, vagyis a szekértelmében eddig nincs okom kételkedni.Szereintetek mennyire megalapozott ez a kijelentés?
-
-
Sziasztok!
Peugeot 308 t9 2018 - napi használat.
Hidegen, induláskor lassan tolatok ki a parkolóból, és a kormány elfordított állapotában mintha kattogna valami a kerék, vagy a futómú körül. Néha csak egyet, néha 2-3-at pár mp alatt.
Nagyobb fékezéskor pedig olyan, mintha recsegne a kocsi alja.
Elsőre arra tippeltem, hogy a hideg, csúszósabb út miatt az ABS csinálja, de addig próbálgattam, amíg az ABS tényleg bekapcsolt, és az teljesen más érzetet ad.
Szóval fékezéskor recseg a kocsim, induláskor meg kattog valami a futóműnél.Marha bizalomgerjesztő.
Vannak hasonló tapasztalatok?
Holnap foglaljak időpontot a szervízbe?
Garis autó esetén mennyibe fáj kb. ha netán vaklárma?Előre kössz minden segítséget!
-
válasz
proof88 #5269 üzenetére
Igen, a 206 RC más, mint a 207 RC.
Egyszer vezettem a 207 RC-t, az kb. olyasmi élmény volt a motort leszámítva, mint a 2007-es Clio RS.
Megy mint a bolond, de ha nem nyomod neki, akkor "csak" egy kemény 207-es. Normális a szervó, a fék, minden. Nem is zörög, és kis fordulaton nem is olyan hangos.A 206 RC zörög, alig van szervó, olyan, mintha nem is lenne, a fék sem épp harapós - fog nagyon is, de izom kell hozzá.
A beltér hangja olyan, mintha 20 karambol után javította volna a Sufni bt. 1 centis pontossággal.
Legalábbis az a 4 példány mind ilyen volt, amit próbáltam.Én pont ezért vettem meg. Ezt tutira nem kéri kölcsön a család.
molnarpeter: Ha nem tudok venni, akkor muszáj lesz.
-
válasz
proof88 #5263 üzenetére
Az RC egy teljesen más autó, mint a linkelt 207; belül hangos, betonkemény, szinte versenyautós élmény, és normál használat esetén is sokat zabál.
A beszerezhető példányokon zörög belül már minden, hacsak nem hímestojásként bántak vele.
Én most a 206 RC-hez keresek hűtőt, de nincs sehol gyári. Ennél már bőven vannak alkatrészellátási gondok.A 207 THP emlékeim szerint normál használatra is alkalmas még jó ideig.
-
Sziasztok!
2018-as 308 130 lovas turbo benzin
Van két kérdésem, amiről el szeretném dönteni, hogy normális-e.Nemrég volt éves garis szervizben, ahol megemlítettem, hogy néha enyhén rángat a motor.
Azt mondták, hogy a hibakód olvasásnál lambda szonda hibát találtak, aminek szerintük fel kellett volna kapcsolnia a check engine lámpát, de nem kapcsolta fel.
Cserélték, és azt mondták, hogy a rángatás el fog múlni, és a csere óta szerintük jobban is megy az autó.
Valóban, 2000 körül egy lehelletnyivel jobban megindul, viszont azóta 3000 felett érezhetően sokkal gyengébb lett.
Most állt helyre a világbéke? Ilyennek kell lennie?
Fogyasztásban nincs változás, a rángatás maradt.Másik észrevétel: A légkondi egyik oldalon 20 fokra állításakor (ismerős szokása a saját oldalán) a fogyasztás úgy megugrik, hogy városban ilyen 9-10 liter jön ki, pedig nem nehéz a lábam kicsit sem mostanában, és dugóba sem kerültünk az utóbbi időben.
Ha 24-25 fokon megy mindkét oldalon, akkor 8.5 körül tudom tartani óvatosan nyomva.
Normális, hogy egyik oldalon ez a néhány fok ennyivel megtolja a fogyasztást?Ami még kérdés, hogy indítás után néhány mp-cel fura szag érezhető, ilyen rohadó záptojás szag.
Ez a légkondiból jöhet, vagy a lambda szonda miatt van?
Mindkettőnél említik a guglis találatok, hogy hiba esetén lehetnek furcsa szagok.Mivel a márkaszervíz be van táblázva és amúgy is csak próbálgatja javítanak, és a rángatás elmúlását is egy fél parkolókör alapján állapították meg, nem biztos, hogy oda vinném vissza.
Először inkább tapasztalatokat szeretnék gyűjteni, hogy mennyire jellemző az ilyen hiba a típusra.Köszi előre is!
-
Hauptmann #4979: Köszi!
Ha valamiért hamarabb kellene a szerviz, vagy olyan lassan kerülnék sorra, ami már bajos, akkor van olyan szervíz, ahol ugyanúgy értenek a 206RC-hez, és ugyanolyan alaposan nézik át, nyúlnak hozzá?
Vagy legyek türelmes, és várjam ki? -
Más téma!
Egy 206 RC-t vinnék Szilva Tamáshoz, de semmilyen formában nem érem el őket.
Email-re nem válaszolnak, a telefon meg átirányítás után néma.
Tudunk arról, hogy szabin vannak, vagy bármi hasonló? -
válasz
MC Pite #4976 üzenetére
Köszi!
A morgást még tanulom, nekem ez a háromhengeres mindenhol morgósnak hallatszik. Pláne, hogy nagyon halk.
Eddig hangos négyhengeresem volt.
De akkor 2500 felett nyomom csak neki.A hármasnál arra céloztam, hogy BMW-s ismerődöknmesélik sokat, hogy magasabb fordulaton nő az olajfogyasztás. Ezt alátámasztják a 306-os tapasztalataim, amikor sokat autopályáztam vele, észrevehetően fogyott.
A kérdés itt az volt, hogy ennél az új motornál kell-e figyelnem, hogy mennyi fölé ne pörgessem gyakran.
-
Sziasztok!
130 lóerős Puretech motoros 308-am van, 2018-as gyártású.
8000km van benne jelenleg, és mivel most kezdem csak igazán használni, szeretnék rá vigyázni.
Pár kérdésem van:
1.) - mivel a turbó miatt alacsony fordulaton van maximumon a nyomaték, itt húz leginkább.
Mennyire szabad ezt kihasználni? Eddig azt hallottam mindenkitől, hogy alacsony fordulaton nem erőltetjük a motort, mert csapágyas lesz. Ez meg itt húz legjobban.
Tehát hogy érdemes használnom, hogy sokáig menjen és lehetőleg ne is kelljen nagyon finomkodnom vele, mert ezért szeretek tempósan vezetni.
2.) - A szervízben mondták, hogy a közvetlen befecskendezés miatt hajlamos a kokszosodásra, így autópályán érdemes rendszeresen kikormolni, kicsit meghajtva.
Ez pontosan mit takar? Itt a magas fordulatszám a lényeg, vagy a folyamatos terhelés?
Gondolom, nem arról van szó, hogy 4-esben 5500-on menjek le Szegedig, meg vissza.
3.) - Ez a motor mennyire hajlamos a magas fordulaton sok olajat enni? A 306-osnál 4000 körül, meg felette elkezdett eltűnni az olaj, és nem tudom, hogy csak öreg volt a motor, vagy ez általános jelenség magas fodulaton.
4.) - Egy furcsa dolgot is észrevettem. Teljesen felengedett kuplunggal 2-esben, 2000-es fotdulat körül megyek a kis utcákban, és kicsit rángat a kocsi. Más is kipróbálta, nála is ugyanez, szóval nem az én lában kockás.
Nem állítom, hogy csak ez a forduat hozza elő, de eddig csak ilyen esetben vettem észre.
A szervizben mondták, hogy gariban kell cserélni lambda szondát - ez okozhatja ezt?Kössz előre is a válaszokat!
-
válasz
LilProphet90 #4939 üzenetére
Köszi!
Akkor nemtom, h nálam mi lehet.
A légkondi ezt befolyásolhatja vajon? -
válasz
janakbacsi #4937 üzenetére
Köszi!
-
Sziasztok!
A családba került egy 2018-as gyártású Peugeot 308 1.2 130 lovas Puretech motorral.
Van pár kérdésem az autóval kapcsolatban.1.) Állítólag 1750-nél már leadja a nyomatékának maximumát. Ehhez képest leginkább (a fordulatszámmérő szerinti) 2500 felett lódul meg. Ez normális ennél a típusnál?
2.) Ki lehet valahogy kapcsolni a visszagurulás gátlót? Elég kellemetlen, hogy indulnék, erre egy kis ideig még fogja az autót a fék.
3.) Meg lehet oldani valahogy, hogy a start-stop ne legyen alapállásként bekapcsolva? Bekapcsolom én, ha kell, de indításkor legyen kikapcsolva, ha ez megoldható.Előre is köszönöm a válaszokat!
-
Sziasztok!
Peugeot 206 2.0 RC motorjához ki ért leginkább Bp-en, Pest megyében, vagy a közelében?
Kössz előre is!
-
Köszi mindenkinek a választ!
A C2 is opció, de akkor tényként kezelhetjük, hogy jobb a sima csatolt lengőkaros hátsó futómű (mégha nem is gáz a 306-féle hátsó híd), vagy ez nem egyértelmű?
-
Sziasztok!
Egy ideje játszós autót keresek.
A 206 RC is felmerült, mint lehetőség, de a hírhedt hátsó híd elbizonytalanított.
Vezetéstechnikai tréningekre járnék vele, gyakorolnék kézifékest, hátra 180fok, stb.
Az a hátsó futómű mennyivel bírja rosszabbul a kerékre merőleges terhelést (pl. kézifékes, esetleg véletlenül rosszabb úton kivitelezve) mint pl. egy sima csatolt hosszlengőkeros futómű?
A felhasználás jellegét tekintve nem mindegy sajnos.Köszi a tippeket előre is!
-
Sziasztok!
2. generációs 308-assal (is) szemezek, mint családi autó.
A 131 lovas Puretech motort néztem ki.
A kérdés, hogy megbízhatóságban mire számítsak?
Egyedül sportosan vezetek, utasokkal nyugisan, város, országút is lesz kb. egálban, szóval vegyes lesz a felhasználás.A másik kérdés a motorral kapcsolatban, hogy a három henger mennyivel hangosabb, vagy kellemetlenebb hangú az utastérből, mint pl. a THP motor?
Kössz!
-
válasz
dethroner #4631 üzenetére
Kipróbáltad, hogy adapter nélkül műxik-e?
Nekem 1999-es 306-os Pug van, multi nélkül, de a hátsó csati ugyanaz a szabványos cucc az új fejegységen, mint ami a gyári Blaupunkt-on volt, csak a két 12V (gyújtás ON/OFF állapot) csatija van fordítva bekötve, de a Kenwood kábele erre is fel van készülve.
Elsőre azt mondanám, hogy menni kellene pöccre. Aztán persze lehet, hogy nincs igazam.
-
Sziasztok!
Peugeot 306 központi zár nem működik.
A kérdés, hogy hol keressem a hibát? Nem tudom, hogy a távirányítós kulcs a rossz (elemcsere megvolt), vagy az autóban halt meg valami.
Van erre valami bevált módszer?Kössz!
-
Sziasztok!
Nemrég olvastam egy tesztet a C5 airscossról, meg pár hete egy másik citroen-ről, amiknek valami újabb fajta egyszerűbb, de jó rugózást ígérő futóműve (lengéscsillapítója?) van.
Felmerült bennem, hogy mivel a Stellantis a márkát lejjebb sorolja, mint a Peugeot-t, elképzehető, hogy a Peugeot és a DS is kap valami ilyen cuccot majd?
Csak mert furcsa lenne, ha pont a legalsó kategóriába szánt márka kiváltsága lenne ez.Esetleg bármilyen konkrétum van már ilyenről?
Kössz!
-
Sziasztok!
Peugeot 306 (1999), 1.4 8V benzin.
Hengerfej tömítés csere óta az autó magas fordulaton nem olyan, mint volt:
1.) 3000 felett nem olyan sima a hangja, mint elötte
2.) nem húz úgy, mint régen semmilyen fordjlatonA szerelő szerint csapágyas a főtengely, de szerinte elmegy így még egy ideig, javítani nem érné meg (300ezer feletti összeg).
Ez eddig is okozott furcsa rezgéseket, de ez most valami új.Van tippetek, hogy mi lehet a gond?
Köszi!
-
Sziasztok!
1999-es Peugeot 306-ba lehet-e tenni a gyári első ülések helyett valami jobb oldaltartásút hákolás nélkül, amiben esetleg van kompatibilis ülésfűtés is?
Utóbbi opcionális.
Honnan tudom megállapítani biztosra, hogy egy ülés belemegy-e az autómba? Van erre valami szabvány sín vagy valami?Köszi!
-
válasz
Stylewars_kp #4027 üzenetére
Utánanézek, hogy ezek hol vannak, és hogy tudom kipucolni őket.
Köszi a tippet! -
válasz
Stylewars_kp #4025 üzenetére
Egyet ránt akkor, ha a gázra rálépek, de csak akkor, ha elötte alapjárati fordulaton, vagy akörül volt.
Ugyanez, ha lelépek a gázról és visszaesik a fordulat alapjárat körülre. Értelem szerűen akkor motorfék szerűen visszafelé ránt egyet.Magától nem fullad le, de ebben a fordulatszám tartományban extrém könnyen le tud fulladni, ha nem nagyon finoman engedem rá a kuplungot.
Egyik ismerősöm azonos típusú még régebbi autójánál sokkal kevésbé érzékeny itt a motor.
Tehát nálam van ezen a környéken valami gebasz.De ez a kisebbik bajom, mert ezt régóra csinálja. A fő gond, hogy néha az alapjárati fordulat felmegy magasra és ingadozik, olyan, mintha túráztatnám a motort.
Harmadik bajom, hogy nem 120 lóerős.
-
-
válasz
Sub-ZeRo #3997 üzenetére
Sziasztok!
Köszi az eddigi tippeket!
A probléma egyik fele megoldódott.
Kiderült, hogy az előző szerelő rossz gyertyát rakott bele (nem zavarszűrőset). Ennek belevalóra cserélése és a légtömegmérő kipucolása megoldotta a bemelegedés utáni rángatást.Hátravan még az a gond, hogy az alapjárati fordulatszám hidegen nagyon magas és néha ingadozik.
Van, hogy 1500-2000 körül fix, de van, hogy olyan, mintha pumpálnám a gázpedált, és ilyenkor 3000-is is elpörög.
- Amikor beindítom hidegen a motort, akkor van az az állapot, amikor dúsított keverékkel megy a motor. Ekkor jó minden.
- elmúlik ez a szakasz, de a motor még nem meleg. Ekkor ingadozik az alapjárati forulatszám nagyon magasra felkúszva.
- bemelegszik, leesik a normális 800 körülre, itt is jó minden.
- megyek vele sokat, és ekkor a motor (látszólag) a gázpedál út első szakaszában akkorákat ránt, mintha kezdő lennék és leugranék a kuplungról. Először azt hittem, hogy gázbowden, de akkor is csinálja, ha a motorban nyomkodom a pöcköt, amit a gáwbowden mozgat.
Tehát nem a gázpedál út eleje a problémás, hanem a fordulatszám alsó, alapjárat feletti szakasza.Jól sejtem, hogy alapjárati motor pucolás kell neki?
Mi egyéb lehet?Köszi!
-
válasz
Sub-ZeRo #3995 üzenetére
Mondjuk a szerelő szerint normális hangja van a motornak, csak 21 évesen kopott. Magyarázott valamit, hogy ezeknék az 1.4 benzineseknél van valami, ami a főtengely körül kopik, és attól kerregő, kopogó, kicsit dízeles hangja van ennyi idősen. Azon kívül nem hallott három hengerezésre utaló hangot.
Én is elektromos gondra gyanakszom, de valami általánosabbra, mert az index relé néha elkezd kattogni marha gyorsan, amikor nincs index bekapcsolva, egyszer pici füstcsík is jöt onnan, de baja nem lett, és elmúlt. Illetve az autórádió néha elhallgat egy pillanatra.
-
válasz
Sub-ZeRo #3981 üzenetére
Köszi, utánanézek.
(#3983) molnarpeter: Azt mondták, hogy szerintük ezek okozhatják, így ezeket nézték meg próba képpen:
- Alapjárati motor, és annak a környékén elvileg van valami, amit ki kell néha pucolni.
- gyújtótrafó
- gyertyák (ez maradt is, mert cserések voltak)
- valami hőmérséklet szenzor, ami az alapjárati fordulatszámot szabályozza
- hibakódot olvastak ki, de nem volt semmiLégyszi nézzétek el, most tanulom, hogy mi minden van egy "modern" autóban, és a Skoda 105s-nél vagyok lemaradva, ahol még kézi szivatóval lehetett az alapjárati fordulatszámot szabályozni.
Ja, meg ami nekem furcsa volt: Azt mondták, hogy kiolvasni sem tudják a hibakódot, mert mire előszedik a műszert, addigra (egy időre) megjavul a motor, és eltűnik a hibakód.
Létezik az, hogy eltűnik? Nem szokása ezeket megjegyezni?
Meg hogy miért nem hagyták úgy és vérték meg míg megint jön, hiszen marha egyszerű reprodukálni. -
Sziasztok!
Keresek olyan szakit, aki 306-os Peugeot rejtőzködő elektronos gondjait kideríti.
A motor rángat, egyre jobban.
"Mindent" cseréltek próbaképpen, így valami kontakthibára gyanakszom.Illetve szeretnék venni hozzá hibakód kiolvasót, de állítólag nem jó hozzá bármi. Ebben hol találok útmutatást?
Köszi!
-
Sziasztok!
Peugeot 306-ban vajon gyárilag hátra van vezetve a hangszóró kábel?
Nem találtam nyomát, de nincs autóhifis tapasztalatom.Kössz!
-
válasz
Feketelaszlo #3785 üzenetére
Kössz!
Nem lehet esetleg, hogy a gyújtás kimarad a zárlatos autórádiótól?
Mert kikapcsolt autórádióval nem tudtam eddig előhozni a rángatós hibát.
-
Sziasztok!
Adott egy 99-es Peugeot 306 1.4 8V benzin 75LE.
Néha azt csinálja, hogy az autórádió furán csipog (mintha valami hibakód lenne), és eközben nincs jel, csak sistergés.
Ez még nem lenne nagy gond, de ilyenkor a motor általában elkezd rángatni is.
Erre néha megoldás kinyomott kuplungnál egy-két nagyobb gázfröccs, de nem mindig.
Általában kb. egyszerre jelentkezik a hiba, és egyszerre múlik el, vagy magától, vagy a gázfröccsöktől.
Olyan már volt, hogy a motor nem rángatott, csak a rádió szarakodott, de amikor a motor rángat, akkor minden bénázik a rádió is.Nyilván valami elektromos cucc, de merre kezdjem a keresést?
Kössz!
-
válasz
molnarpeter #3644 üzenetére
Néztem, és igen, a közelben van is egy Auchan, ahol van ilyen benya és nem sokkal több.
Igazából, egy kiszámítható meghibásodásnál egyértelmű, hogy a benyán spórolnék, de hallottam olyanról, hogy a gumicsövet megette az E10 és benzin szivárgás miatt kigyulladt motor, stb. Bár nem tudom, hogy állapították meg h pont az E10 okozta, szóval ezt is óvatosan kell elhinni, de még nincs elég tapasztalatom, hogy bárkinek a véleményét felül merjem bírálni. -
válasz
molnarpeter #3642 üzenetére
Értem. Szerintem az lesz, hogy próbálok E5 98-ast tankolni bele, ahol lehet (nem sok helyen), és legfeljebb amikor nem találok ilyen kutat, akkor megy bele az E10.
Kössz a tippet!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Ülőgarnitúra 3-2
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB AeroCool Shard Zalman 600W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Bomba ár! HP ZBook 15 Studio G3 - Intel Xeon I 32GB I 512SSD I 15,6" FHD I Nvidia I Cam I W10 I Gar
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest