- Asszociációs játék. :)
- Itt az új LOGOUT!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Megoldások IBS/IBD-re
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
senior tag
válasz Imilenni #6791 üzenetére
106-os pözsón nem gondolkoztál? Az a Saxo tesója. Ugyan annyi baja lehet mint a Saxo-nak de ebből gyakran felbukkannak ígéretes darabok. Például erre nekem is összefut a nyál a számba: [link]
A bevallott kormánymű problémával az ember ezen is érzi a szívás faktort, de oda kell menni és meg kell nézni. Jobbnak tűnik mint bármelyik másik HAHU-s Saxo. (Nyilván a 2.1 milliós kéket leszámítva)
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz janakbacsi #6797 üzenetére
120k vagy 6 év után, tovább nem bízok a szíjakban (van ami annyit se bír sajna).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
janakbacsi
őstag
1.6 HDI Xsara Picasso-n 150 000 km-nél volt vezérlés cserélve. A következő mikor aktuális? Most 230 000 km van benne. 2010-es évjárat.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
MC Pite
veterán
válasz gery2123 #6795 üzenetére
Milyen olajat kapott. Viszkozitás szart se ér, max annyit, ha negyvenes, ballagj el.
Aki nem tudja csak a viszkozitást, nagy eséllyel nem a belevalót rakatta bele (bármi is legyen az). Ilyen téren a nyugati import szerencsésebb, ott többen tudnak általában gépkönyvet olvasni.Tanácsoknál érdemes nézni kintud konkrét hibát, a konkrét javítását, az okát, hogy kell utána üzemeltetni. Ha tuddsz angolul érdemes utánanézni másutt is.
A neveddmegmertszar nem biztos hogy túl hasznos. Sőt, eleve, szarfrancia, hogy képzeled hogy ilyeneket nézel[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
gery2123
őstag
válasz MC Pite #6790 üzenetére
Gyurci, Motion, Mc Pite köszönöm szépen.
folyamatosan nézem a netet de nagyjából ez van. Van aki szerint nem van aki szerint meg nincs vele különösebb baj. Egyenlőre benzinben találtunk olyat ami megfelelne feszereltsegileg, de meg nézelődünk.
Egyéb hasznos tanács mire figyeljünk oda esteleg?-- PSN_ID: GerY2123
-
Steve_Brown
senior tag
válasz Steve_Brown #6792 üzenetére
Azóta még gondolkoztam rajta és szerintem még összeszedem szépen:
Általános karosszéria hibák:
-Rozsda a tornyokon
-Rozsda a küszöbön
-Rozsda a nyulványokon
És általában ez nem olyan rozsda, hogy "jó még műszakin átmegy" hanem, hogy ki kell támasztani lakatolásnál a keretet annyira újra kell építeni.Általános elektronikai hibák:
-BSI elvileg nincs benne, ha lenne akkor az plusz hiba faktor
-ECU hiba. 1.6-osnál a fet halál gyakoribb
-Immo hiba. Mindkettőnél gyakori.
-Kormánykapcsoló hiba szintén gyakori.
-Egyéb elektronikai hibák is gyakoriak.
Értsd mondjuk 3-4 év birtoklás alatt szerintem 40% esélyed simán van arra, hogy valamelyik miatt fekve marad a kocsi. Immot érdemes lehet előre kiüttetni illetve venni hozzá gyári diag-ot és ECU-t illeszteni. Amíg még lehet kapni olcsón donort bevásárolni legalább egy motorvezérlőből.Általános műszaki hibák:
-Az 1.6 16v blokk marha jó, de azért fogyasztásra szerintem városban a 9-10 litert hasonlóan bekajálja. Váltó gyakrabban lehullik róla mint az 1.4-esről illetve hengerfejesedni annyira nem szeret, de kipufogószelep elégés előfordul. Olajat nem igazán eszi. Nagyon jól viszi a kasztnit. Egyébként egy közkedvelt szeretett blokk. Golyóállóként ismerik sokan.
-1.4 KFW : 8 szelepes, neked kell állítnai a szelephézagot. Nekem a 206 városban simán bekajálja vele a 8-10 litert. Pályán inkább a 6-ot. Nedves perselyes blokk, gyakran hengerfejesedik. (értsd akár 60 ezer kilométerenként is) Ilyenkor szét kell fűzni és egyúttal illik csapágyazni, gyűrűzni. Munkadíjjal nyilván megint 4-5 kilóba belecsúszik. Itt injektor, trafó, alapjárati léptetőmotor hiba is gyakori.
Érdemes nagyobb hűtőt tenni mindegyikbe, főleg a 206 szeret melegedni ugyan ezzel a motorral.
-A hátsó hídja tipik francia betegség, jó helyen kell felújíttatni, érdemes összekötni lakatolással, alvázvédelemmel. Azért 150 ezerre még simán lehet számítani átlagos szerelőknél is. Illetve 80 ezer kilométerenként érdemes rá számolni.
-Kormánymű illetve szervószivattyú is el szokott romlani. Kormánymű felújítás ha szervós 80 ezer forint a TeamTGarage-nál. De valószínűleg a bölcső csavarjai be fognak szakadni szóval érdemes lakatos telefonszámát csőre töltve tartani.Árra visszatérve: Jelenleg HAHU-n 1 db 1.6 VTS van ha jól nézem 2.1 millióért. Egyébként az költségmentesnek tűnik. Érdemes lehet megnézni és lecsapni rá mert mire egy átlagos 1 millió alatti darabot összeszedsz kb itt leszel.
Ha 1.4-es szeretnél szerintem 1-2 év fenntartás alatt abba is bele fog borulni ez az 1-2 milliós összeg. Ha az átlagos állapotukat tekintem.
Esetleg valamilyen megbecsült nagymama darabot meg lehet csípni az 1.1-es motorral.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz Imilenni #6791 üzenetére
Nem a motor miatt aggódnék. Az 1.6-os benne az NFU rokon. Illetve az 1.4 az KFW. Nyilván ha megbarátkozol vele, hogy folyton hengerfejes használható, én is ilyet hajtok. Két évente készülök a revízióra aztán meg élvezem.
Az 1.4-esbe ajánlott betenni a nagyobbik hűtőjét illetve az 1.6-oshoz is kapható nagyobb hűtő azt is ajánlott beszerelni.
Amúgy megbízható mind a 2.
Az 1.6-ossal arra kell figyelni hogy találj. Nyilván ez csak VTS-ből lesz. Draskovics Andris miatt brutál túl vannak árazva olyat amit érdemes megvenni talán 1 misi felett fogsz csak találni. Az 1.4-es kicsit gyakoribb. Én követem a piacon a Saxo-kat és szinte kivétel nélkül mindegyik a halálba van rohadva. Akkor ajánlanám ha tudsz lakatolni, nem probléma küszöböt, nyulványt, tornyot nulláról újraépíteni aztán rákanyarodni a futóműre majd az elektronikai témákra. Hátsó híd nyilván egy jó történet. De az egyszerű mert 2 új lengéscsillapítóval szerintem Bán Norbi 100-150 ezer forint ráfordítással újracsapágyazza.Szóval röviden én simán beleugranék egybe. Nyilván a helyén kell kezelni, kb ilyen projektautó szintjén. De egy korabeli M-es BMW-hez képes alacsonyabbak a fenntartási költségei még úgy is, hogy folyamatos rebuild lesz mind a motor, mind a kasztni és futómű tekintetében.
[ Szerkesztve ]
-
Imilenni
addikt
Sziasztok
Városba költözöm, nem igazán szeretek a szűk parkolóhelyekre az Accordal beállogatni, várni hogy mikor húzzák meg az autót újra az Auchan pakolóba stb. Meg persze a városi fogyasztás is elég rossz. (10-11l)
Ezért szeretnék egy városi kisautót, én egy Saxo-t néztem ki 1.4 vagy 1.6 benzin motorral.Tapasztalata van valakinek ezekkel a motorokkal?
Mennyire bírják a nyári 40 fokban dugót pl?
Megbízható?
Csakis városban használnám, mennyire lehet valós ez az autó az igényeimnek?5-10km-t mennék vele, külső területről autóznák a belvárosba melóba kissebb bevásárlásokra lenne pl.
Mire érdemes leginkább figyelni ?
Gondolom az 1.6-ok szétvannak hajtva, de ez igaz lehet az 1.4-re is?
Típus betegségek vannak? Korai gyártásoknál pl?[ Szerkesztve ]
Press "F" to pay respects.
-
MC Pite
veterán
válasz gery2123 #6787 üzenetére
Nem merném a dízelt behúzni városozásra, ami 2×15km alatt egyáltalán nem várható hogy bemelegszik hűvös időben (fűtés sem lesz).Ha pedig részecskeszűrős, nem biztos hogy sokszor lesz sikeres regenerálás. 1.6 hdi elpusztíthatalan(?), max a résolaj csövek rögzítése, tűzkarika (adblue a 120 lovas, szerintem ebben még nem az volt, de az fél milla)- plusz a kettős tömegű sem fogja megköszönni a városozást.
A szívó változat nem mondanám hogy nagyon nyűgös, megvételkor vezérléscsere szerintem amúgy is alap (ha lánc, akkor is a kétezres évek modelljeiben), onnantól pedig a belevaló 2312-es olajat kell beletölteni, ha nincs benne sok rövidtávozás (5km alatt) akkor mehet 15k km-ig.
Vezérlésmódosító kerék kehet hogy cserés mikor a vezérlés is, ez ilyen korban bárminél előfordul, főleg ha egy olyan országban használták ahol sosem olvassák el milyen gyártói minősítésnek kellene megfeleljen a motorolaj.A felhasználás módja szerintem egyértelműen adja melyiket lenne célszerű.
De ha esetleg a kollégák tudnak valami konkrétumot az 1.6 VTi-nél, azon kívül hogy prince rokon, megköszönnénk.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Motion_Blur
félisten
válasz gery2123 #6787 üzenetére
92 lóerős 1.6. HDi FAP motorral nekünk egyelőre nagyon jók a tapasztalatok.
2011-es C3-ban, vegyes használat mellett kerek 5 liter fogyi és nem kormol, porszáraz a motortere, hibakódmentes az autó.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Gyurci97
csendes tag
válasz gery2123 #6787 üzenetére
Szia!
Ha szereted a pénztárcádat, akkor inkább a dízel. Az 1.6 VTi valamennyivel jobb, mint az 1.6 THP, de ugyanaz a Prince motor az alapja, egy pénztemető. Úgy tudom, hogy szigorú 8000 kilométerenkénti olajcserével és 30.000 km kilométerenkénti komolyabb felújítással (pontosan nem tudom mi, szerencsére nem ilyen motorom van) lehet valamennyire kordában tartani. Amúgy erős, viszonylag takarékos motorok, de a fenntartásuk halál.Az 1.6 HDi viszont elpusztíthatatlan. Sajnos városban semmilyen dízel sem optimális, jobban figyelni kell rá, hagyni bemelegedni a motort, lehetőleg nem minden sarkon leállítani, néha autópályán kikormolni, de még mindig jóval tartósabb, mint a Prince motorok és keveset esznek. A HDi-knek esetleges nyavalyája, hogy az AdBlue rendszer tönkremegy rajta, drága javítani és nem biztos, hogy az tartósabb lesz, viszont az egészet "okosba" szoftveresen ki lehet ütni.
Budapesten szerelők terén Bethlen Gábor, esetleg Szilva Tamás. Ha mindenáron VTi / THP motor, akkor még Novoth Tibi jöhet szóba. -
gery2123
őstag
Sziasztok!
Teljesen hozza nem értőként kérnek tanácsot.
A feleségemmel kinéztük magunknak a 2011 és utáni C4-et.
olvasok jót, rosszat főleg a motort illetően. Mivel érdemesebb venni? 1.6 hdi vagy 1.6 vti.
(ha minden igaz akkor ez nem a turbó hanem a szivo benzin?) 2003 Daewoo kalos 1.2 váltana, főleg munkába járás napi 30 km városban. Mire érdemes figyelni, esteleg szerelő Pest környéken?
köszönöm szépen!-- PSN_ID: GerY2123
-
Gyurci97
csendes tag
-
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Tudnátok ajánlani Bp déplest vonzás körzetében megbízható szerelöl aki ért a peugeot diselhez? Köszönöm
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
Gyurci97
csendes tag
Sziasztok!
Negyedik éve van nálam egy 2009-es évjáratú, ferdehátú C4-es szívó 1.4 motorral.
Miután egyhamar nem tervezem lecserélni, elhatároztam, hogy 1-2 téren komfortosabbá teszem az autót. Emiatt autóhifivel foglalkozó ismerősnél beépítésre került egy új rádió fejegység, amellyel már tudok telefonálni, zenét hallgatni (Pioneer SPH-10BT). A problémám az, hogy a csak gyári fejegység adott nekem hozzáférést az autó számos beállításához, ezek közül legfontosabban a dátum/idő módosításához - ezeket a funkciókat az új fejegységgel már nem érem el.
Kérdésem az volna, hogy ha van itt hasonló módon döntött tulaj, ő miképp hidalta át ezt a hiányt? Van olyan OBD olvasó, amivel esetleg ezeket az alapvető beállításokat el lehet érni és módisítani? Látom, hogy a piacon végtelen +1 fajta van, telefonhoz app-on csatlakozós stb., illetve ez a Pioneer fejegység is tud bluetooth OBD olvasóhoz párosodni, amivel további adatokat képes megjeleníteni, de a beállítások szerkesztésére már nem képes.
Második kérdésként pedig az iránt érdeklődnék, hogy a lekopó, lehámló kézifék gomb cseréjére van valami egyszerű módszer ahelyett, hogy a teljes kézifék kart kicserélném?
Köszi,
Gyuri -
MC Pite
veterán
A minősítéseket kell nézni, nem a konkrét olajat (max ha attól a gyártótól akarod venni). A minősítés ritkán változik, és ha igen, okkal, és alternatívának ott a régebbi is.
Motorolajnál gyorsan fejlődik az ipar, váltót nem követem, de új alapolajoklal egyre jobb az eredmény, egyre több dolgot fedhetnek le újabb termékekkel.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
Sziasztok!
Ha már váltóról van szó.
1.2 Puretech 6 seb manual váltója csinálja azt, hogy bármely sebességbe teszem álló helyzetben, akkor csattan egyet.
A szervíz cserélt emiatt kuplungot, kettős tömegűt, de semmi sem változott.
Akkor csinálja, amikor a rudazat, még nem tette be a váltót a sebességbe, de már halad felé a kar.
Itt, mintha valami elektromos kapcsoló kapcsolna egy nagy relét. Ehhez hasonló csattanás hallatszik gyakran, de nem mindig.A szervíz annyit mondott, hogy "nehéz megállapítani, meg kell várni, míg szétesik".
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Dorien
veterán
-
dik
őstag
Veszi a sebességet. A hátra menet az néha nem az igazi de a a réginél is olyan volt az valahogy tipus betegsége ezeknek a berlingóknak tán. De ez így akkor is milyen már a Toatal adja nekik a cuccot és minden évben más lesz az ajánlás. Okosabb meg nem szabad lenni a mérnöknél, de ebben az esetben az a nem is tudom érzés van... Bár lehet ez a cél évente többször cserélni az olajat benne. Értem én csak fogy megy a gazdaság.
Kösz Fez a gyors választ a mailra!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Dorien
veterán
Ha a váltási érzet OK, akkor szerintem ne izgasd magad. A régi trutymónál biztosan jobban betölti a kenőanyag szerepét.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó DCA (MrSpeakers) Aeon Flow Closed planár fejhallgató --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
dik
őstag
válasz Steve_Brown #6770 üzenetére
Kb. ez egyértlemű volt. Egy káosz ez az egész olaj téma. Tiszte röhely az egész...
Régen ezt írta a sima manuálisra: TotalEnergies TRAXIUM GEAR 9 FE SAE 75W (még jó hogy ezzel lett felöntve pár hónapja)
Most meg már ezt: TotalEnergies TRAXIUM GEAR 8 75W-80
Szóval a fene se tudja mi akülömbség köztük... Persze ha valaki tudja akkor megoszthatja mennyit hibáztam Gear 9 75W-vel..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
válasz MC Pite #6768 üzenetére
Bírom én ezt olaj mizériás dolgot. Beírtam most milyen autóm van és most mást írt pl. sebesség váltóra mint 1 jó éve. Persze annó a Citroen szakszervízben is kérdeztem milyen való bele, de olyat mondtak ami kb. megvehetetlen rajtuk kívül és náluk valami 8000Ft körül volt literje. Én most azt használom manuálisban amit a félautómatához ír. Szóval igen döntse el az ember akkor melyik is lehet a jó. Jövőre lehet ismét mást ír...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
válasz Pingvin1985 #6767 üzenetére
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Pingvin1985
tag
Sziasztok!
Citroen C4 Picassoba (2016., 1.6 BlueHDI, 120 le) milyen fékfolyadékot kell rakni? DOT4 vagy DOT4+?
Ugyanez lenne a kérdésem a fagyálló hűtőfolyadékkal kapcsolatban is. Jelenleg narancssárga van benne.Előre is köszi a segítséget.
-
Dorien
veterán
válasz zeus_2k14 #6764 üzenetére
Gondolom szűrőket már cseréltél. (levegő, pollen, gázolaj)
Tipp: Vidd el tuningra, nagyon megéri. Pl. LAChip, Oroszlány [link]
(75, 90LE > 115LE, 175, 215Nm, > 260Nm, és kevesebbet is fogyaszt az autó azonos ford.számnál, tehát idővel visszahozza azt a ~80e Ft-ot)"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó DCA (MrSpeakers) Aeon Flow Closed planár fejhallgató --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
FeZ...
aktív tag
válasz zeus_2k14 #6764 üzenetére
A vezérműtengely- és főtengely szimeringet érdemes még cserélni ilyenkor. (És a hűtőfolyadékot értelemszerűen)
A Berlingokban nem szokott kettőstömegű lenni, de 100% biztosat alvázszám alapján lehet nézni. A hosszbordás szíjnak nincsen köze a vezérlés cseréhez, de persze ha már le van szedve..... A feszítőjét is érdemes megnézni és a generátor szabadonfutóját. (Ha van rajta, mert nem emlékszem fejből) -
zeus_2k14
senior tag
Üdv
Adott egy 1.6 HDI 9HW Berlingo. Vezérlést szeretnék rajta cseréltetni, úgy hogy én viszem az alkatrészt. Mi kell pontosan?
- vízpumpa
- hosszbordás szíj
- vezérműszíj készletMit kellene , érdemes még cseréltetni? Olajcserét már megcsináltam.
Amúgy mik ennek a motornak a betegségei? Ebben található kettőstömegű vagy sem? Köszönöm -
csubuka
addikt
válasz Steve_Brown #6762 üzenetére
Lehet, hogy újabb modellekben mindenféle undorító Apple-féle "serialisation" megoldások vannak jópár alkatrészre kiterjesztve és nem igazán lehet őket összehozni utángyártott szenzorokkal? Nem gondolnám, hogy az aljas megoldások fejlesztésére ne lenne pénz, olajat kevésbé csipegető megoldásokra gondolom kevésbé lehet büdzsét hozni a cégnél
[ Szerkesztve ]
-
SpongyaBob
veterán
Sziasztok!
2009-es C4 Grand Picasso, anyós oldali ülés karfája leesett. Volt egy utasom aki kanyar közben abban kapaszkodott és lejött a helyéről. Függőlegesen állt, így elvileg ez a leszedési pozíció is, törni nem tört viszont sehogyan sem tudom visszarakni. Hogy a búbánatba kell? Járt már valaki így?
Előre is köszi!i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
dik
őstag
válasz Hauptmann #6755 üzenetére
Már csak azt kellene tudni mennyi a fele? Mennyi km után fogy le félig kb.? Most 10000km után tettem bele olyan 8,5l körüli mennyiségű clear nox-t. De nem tudom pontosan meddig volt mikor rátettem mert előtte sem volt tele(akkor jött be a tartály csere és vissza tették a régit amennyi volt).
Azt hittem 10000km után simán több mint mint 10l belefér, de nem...
A Masterom kb. jó 10 ezer alatt fogyaszt el 20l azt tudom és ott akor teszem bele mikor már írja. Igaz annak a tartály aljában van a szivatyú..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
Ki milyen időközönként tölti az Ablue tartállyt? Vagy milyen időközönként kell? Vagy milyen időközönként illik?
Millió meg egy variációt hallottam, de nem derült ki melyik lehet a legjobb(lehet nincs is igaz). Egy tartály csere már volt és fájt ezzel nem akarok mostanában úgy járni, így mint a hímes tojásra próbálnék vigyázni.... :)"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
Tegnap olajcserekor ellenőriztem (1.2 Puretech szíj dagadás ellenőrzés):
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
fpatrik17
senior tag
Üdv!
Létezhet itt olyan fórumtárs, aki rendelkezik 2010-2014 közötti 508-ashoz (Euro 5) vezetett fenntartási költség excellel? Hátha van itt ilyen Kisebb szünet után újra neki ugranék a keresésnek. Egyelőre vacilálok a GT és 2.0 automata között. Felhasználás még mindig heti 1x/2x 300 km + a szokásos kirándulások, nyaralások, családlátogatások.
Ami érdkelene konkrétan:
- 2.0 163 le
- 2.2 GT+1: Futóműre ahogy tudom a GT komolyabb és bonyolultabb szerkentyű is. Ez a keménységre is igaz? Főleg az érdekelne, hogy melyiknek "puhább" a futúműve (melyiket torelálja jobban a vesém a sz*tyok magyar közútakon)... Köszi, ha segítetek.
[ Szerkesztve ]
• Honor Magic5 Pro •
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni a kézifék pontos beállításához ( Citroen Xsara II 1.6). A munkahenger pontos pozíciójára lennék kiváncsi, mert nekem más a jobb és bal oldali. A jelölt nút függőlegesen áll vagy vízszintesen a fékbetéthez képest ? Képen függőleges !köszönöm!
Üdv, Dell XPS
-
MC Pite
veterán
+1, nem vennék hozzá bontott futómű alkatrészt.
És utána futómű állítást illik csinálni (ami még van gyanús szilent/gömbfej/stab pálca szintén cserélem inkább).Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Steve_Brown
senior tag
M@nH.
#6743
Én paranoiás vagyok de egy futóművessel kezdenék, hogy egy nyomon megy-e a kocsi.
Benny89
#6744
Szia! Én a 206-osomhoz TRW lengőkart vettem. Ahoz csomagolnak talpas csavarokat. A szilentek csavarjait meg nem hiszem hogy kell cserélni. Nem szoktak berohadni és ocsmány nagyok vagy 22 kulcs fogja őket. Nagyon extrém esetnek kell lennie hogy ne lehessen őket újrahasználni. A talpas csavarja viszont mindig cserélős! A cseréhez egy tipp: Csak a talpast kell eloldani utána egy pajszerrel vagy vascsővel egy ember le tudja nyomni annyira a lengőkart hogy kibukjon a talpas és a gólyalábat előre lehessen tolni.molnarpeter
#6746
Nem szeretnék nagyon beleugatni de futómű alkatrészt ne ajánlgassunk bontottan. Már csak azért is mert a 206-os szerintem két komplett lengőkar megáll 20 ezer forint alatt. -
FeZ...
aktív tag
válasz Benny89 #6744 üzenetére
Nem tudom ott milyen cikkszámok vannak feltűntetve, de a 206 lengőkarhoz gyári csavarok vannak (2 db) polcon pl. az Unixban is. (én mondjuk gyári alkatrészt márkaszervizben szoktam venni, mert ott többször olcsóbb és gyorsabban megvan , mint az Unixtól, bár ha van náluk polcon, akkor nem :-P )
-
Benny89
csendes tag
Peugeot 206. Első lengőkarokat szeretnék cserélni, viszont az autó általános állapota és az előző gazda igénytelensége miatt nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy a csavarok, anyák roncsolás nélkül kiszedhetőek lennének, valamint ilyen munkáknál szeretem is kicserélni a kötőelemeket.
Megtaláltam a cikkszámokat ezen az oldalon [link] , de egyik itthoni, népszerű webáruháznál sem találok ezekre semmit se cikkszám, se böngészés alapján. Külföldről nem szeretném ezt rendelni.
Esetleg tudjátok, hogy ezeket honnan lehet itthon beszerezni? Mert biztos be lehet, nem hiszem , hogy ezeket a szervizek mindig újrahasználható állapotban tudják kitekerni...
-
M@nH.
aktív tag
Igaz pár hónapja járjuk közösen utunkat, de csak most tűnt fel, hogy a két elsőkerék az ívekhez képest eltér. Ez hogy lehetséges
-
Hauptmann
addikt
válasz SpongyaBob #6738 üzenetére
Szerintem, ha szerzel gyári tetősínt, a többit egy karosszérialakatos megoldja.
-
SpongyaBob
veterán
válasz l.skywalker #6739 üzenetére
Igazából szinte mindegyik van ezen pont nem, nem is volt feltétel, mert jobban érdekelt a megkímélt állapot, de ha lehetőségem van rá akkor szereznék rá mindenképp
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
l.skywalker
félisten
válasz SpongyaBob #6738 üzenetére
Üdv. Mi most vettünk pár hete, ezen volt:
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
SpongyaBob
veterán
Sziasztok!
Beléptem a klubba egy 2009-es C4 Grand Picassoval
Az első kérdésem, hogy szeretnék rá tetősínt, mert nem volt rajta gyárilag. Tudok rakni rá?i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
zeus_2k14
senior tag
válasz Steve_Brown #6735 üzenetére
Akkor ha én a belső szellőztetőhöz akarok, akkor ezt kell vennem igaz? [kép]
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv. Nem akarom ide újra beírni , másik topikba ugyanis beírtam. Erre van ötlet valakinek? 2008-as , 1.6 HDI Berlingo First. [link]
-
Barnahalo
tag
Valaki cserélt már expanziós szelep o-gyűrűket TU5JP4 (NFU) motoros Citroen Xsarában? (vagy ennek megfelelő PSA-s autón?) Az alany 2001es, autómata klímás. A gáz lassan kiszökik ott, szóval kéne 4 db megfelelő o-gyűrű. Ezek beszerzését ti honnan oldanátok meg?
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
2008-as Citroen Berlingo First , előtét ellenállás hol található? Sokat kell miatta bontani?
-
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6727 üzenetére
Szelepekre gondoltam, hogy kokszolodik és emiatt nem zár rendesen.
-
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6725 üzenetére
Az előzőkben rosszul értelmeztem, hogy te ilyen padlógázas gyorsításokat mérsz, mert itt szerintem annyira nincs jelentősége a MAP érték eltérésnek, meg lehet, hogy a diag sem tudja olyan gyorsan lekövetni a változásokat, ez azért a 90-es évek fejlesztése. Ez lehet kopás, kokszolodás miatt is, fojtószelep tisztítás, alapbeállítást még megpróbálnék. Üzemany pumpára nem gondolnék, akkor drasztikusabb lenne a hiba.
Megtaláltam a MAP szenzort, próbára elviheted, ha gondolod. -
Steve_Brown
senior tag
válasz proof88 #6724 üzenetére
Háhá, pont ellenkezőleg! A szűkülő keresztmetszettel ahogy nő a a sebesség úgy a nyomás csökken! Bernoulli-törvény pontosan ezt mondja ki.
A szenzor a fojtószelep mögött van. Ha padlógázon a folytószelep teljesen nyitva van akkor a Bernoulli-törvény miatt pont nem szabadna még a légköri nyomást se mérnie! Nem, hogy még annál is magasabbat(amit vár). Azért kipróbálnám egy másik map szenzorral hátha a franciák meghazudtolják a fizikát. De kezdem elveszíteni a reményt, hogy ez MAP szenzor hiba lenne.
-
proof88
addikt
válasz Steve_Brown #6723 üzenetére
Hogy fordulhatna elő egy szívó motornál a légköri nyomásnál magasabb szívócsőnyomás?
nem értek a témához és nem tudom hol mér a szenzor, de szerintem amikor szívja a levegőt a motor, ott valahol lehet simán 1 bar felett a nyomás, hiszen gyorsan kell beszívnia a hengerbe a levegőt, illetve azt tudom hogy vannak olyan kialakítású légszűrő házak és/vagy csövek, amiknek direkt szűkül a keresztmetszete és/vagy trükkös a belső kialakítása, hogy amikor beszívja, akkor felgyorsuljon az áramlása
-
Steve_Brown
senior tag
válasz zsola400 #6720 üzenetére
Hello, Hello! Probálgattam diaggal a kocsit. A mocsok ma nem csinálta a dadogást (ritka alkalmak egyike). Viszont kaptam az alkalmon, hogy mútlhéten teleraktam a tankot százassal így felmerészkedtünk vele pályára, hogy lássuk így is kopog-e.
A MAP szenzor jeléről annyit, hogy én nem hiszem hogy rossz. Mert alapjáraton illetve olyan esetekben ahol a várt szívócsőnyomás értéke 1000 mbar alatt kell legyen szinte hajszál pontosan jó értéket mutat. De a peak értéke ez a ~1050 mbar. A motorvezérlő által várt 1250mbar helyett. Ez biztos hogy probléma? Mármint a légköri nyomás az kb pont ennyi. Hogy fordulhatna elő egy szívó motornál a légköri nyomásnál magasabb szívócsőnyomás?
Illetve nézegetve a kopogás és hasonló értékeket nem volt egyértelmű mi okozhatja. Amikor kopogott akkor a lambdaszonda épp dús jelet mért.
Míg nem egy padlógázas gyorsításnál a következőt vettem észre:
Jól látható, hogy a 6. osztástól a lambdaszonda dús keveréket mutat. A szabályzás nyitott hurkú, tehát ezt a motorvezérlő nem is veszi figyelembe. Ugyanakkor a befecskendezési idő nekem nagyon közelinek tűnik a maximumhoz. Lehet, hogy nem is MAP szenzor probléma lenne hanem tényleg 1/3 injektor vagy az üzemanyagpumpa játszik velem?Facebook csoportban olyan válaszokat kaptam, hogy nincs kompresszió illetve hengerfejes.
[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
senior tag
válasz zsola400 #6720 üzenetére
Köszi ha megkeresed! 1920AJ cikkszámú kell nekem. Ma nem volt rá időm hogy megnézzem melegen milyen szívócsőnyomást produkál, de holnap mindenképpen kerítek rá sort.
Bevallom a fizut is várom, bőven több mozgásterem lenne. De valószínűleg én reagálom túl, az emberek 90%-a totál leszarná ha ilyet csinálna a kocsijuk.
Apropó videó, hogy mit kell elképzelni. https://drive.google.com/file/d/1bPsaxrH_295UZPjmirAFHyKCBqj60jXB/view?usp=sharing Az esetek 90%-ában ennyi az egész. 10-ből egyszer 500-as fordulatig befulladozik. Idáig egyszer állt le talán magától, 3 hete. -
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6719 üzenetére
Gyári/bontott gyárit szoktam ajánlani ilyenekből. Ha bosch van benne és bp. jó neked, tudok adni próbára (ha megtalálom) Megnézted meleg/jó alapjáraton mennyi a MAP?
-
-
M@nH.
aktív tag
válasz Steve_Brown #6716 üzenetére
Szokott így is regenerálni, hallani is a hangján, hogy másabb lesz a motor hangja, illetve a pillanatnyi fogyasztás is megugrik olyankor. Diagban is írja hogy utolsó regenerálás óta megtett km kevés és a szűrőt is teljesen tisztának írja olyankor. Csak már több helyen olvastam több félét, hogy használná hozzá, illetve azt is hogy nem, de nem tudom, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban, vagy hogy okozhat e gondot.
-
M@nH.
aktív tag
válasz molnarpeter #6710 üzenetére
Sziasztok,
Nekem egy 2010-es C4 Grand Picassom van 1.6HDi 9Hz motorral és megvan a DPF is benne, viszont az izzításra nekem is hibát ír, a relé behúz, de valószínűleg az izzítók már odavannak. Megvettem az újakat, majd hamarosan cserélem, de a kérdésem, hogy ennél a motornál is van szerepük a regenerálásban? Ha igen, mit okozhat ha egy pár alkalommal nem voltak még működőképesek? Köszönöm.
-
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6706 üzenetére
Nézed majd meg melegen, alapjáraton mikor szépen jár mennyi a MAP érték. Hát nem biztos, hogy emiatt van, lehet, hogy ez már valaminek a következménye, de az az érték kevés.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz janakbacsi #6711 üzenetére
Elvileg a részecske szűrő regenerálásához a dízelek felhasználják az izzítógyertyákat. Azért kérdezi a kolléga.
De igen, érdemes utánajárni.
-
janakbacsi
őstag
válasz molnarpeter #6710 üzenetére
dízel részecske szűrő nincs benne.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz janakbacsi #6704 üzenetére
Ha van DPF, akkor jó lenne minél hamarabb végére járni
-
Steve_Brown
senior tag
válasz janakbacsi #6708 üzenetére
Kitörlöd a hibakódot és visszajön?
Mert akkor lehet, hogy csak annyira jó a kompresszió meg a csúcsok állapota, hogy szépen indul tud indulni nagy hidegben is.
-
janakbacsi
őstag
válasz Steve_Brown #6707 üzenetére
igen, dízel. nincs vele probléma hidegben, indul normálisan.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Steve_Brown
senior tag
válasz janakbacsi #6704 üzenetére
Dízel? Nem indul rosszul hidegben? Lehet kivezérléssel meg rá kéne nézni az izzítógyertyákra van-e náluk feszültség. Ha a relé nem húz be az nagy probléma.
-
Steve_Brown
senior tag
-
zsola400
aktív tag
válasz Steve_Brown #6703 üzenetére
Szerintem kevés az a szívócsőnyomás, alapjáraton ~350 körül kellene lennie, emiatt is lehet, hogy le akar állni. A befecsiket nem tudod kiforgatni és úgy megnezni, hogy porlaszt rendesen. Ezt Lexiaval nézted?
-
Steve_Brown
senior tag
Lehet, hogy long shot de az elmúlt időben a z 1.4 KFW elkezdett hülyéskedni hideg indításnál. Szépen indul, jár, majd a 10. másodpercnél elkezd rángatózni, gázadásra nem reagál. Utána meggyógyul és aznap már semmi problémája. Itt láthatjátok a napi hideg indítás élő adatát. Fekete vonalak jelölik azt az idő intervallumot amíg rosszalkodik. 2 dolgot veszek észre: Az egyik, hogy a MAP szenzor alacsonyabb légnyomást olvas mint amire a motorvezérlő számít. De nem hiszem, hogy ez probléma lenne, mert nekem az 1300mbar elég tulzó érték. Tehát nem hinném, hogy ez rossz. A másik, hogy akkor javul meg a dolog amikor elkezdi figyelembevenni a lambdaszonda jelét, de ez ekkor még épp szegény keveréket mutat.
Itt a dadogás alatt egy hangyányit emel a befecskendezési időn illetve megpróbálja 0.25 másodpercre 6 fokról 12 fokra nyitni a folytószelepet majd visszazárni 6 fokra ami nem jelenik meg mérhető adatban. Nem tudom, hogy ezt azért csinálja mert látja, hogy le akar álni a motor, vagy pont ez okozza a dadogását. Vagy köze van a szívócsőnyomáshoz?Illetve terhelés alatt 4 hengerből 3-ban visszaveszi az előgyújtást kopogás miatt. Erről az élő adatot itt láthatjátok. Valamint gázelvételre durrog. Azt hittem, hogy a dob miatt ami rajta van, de kezd gyanús lenni, hogy nem. Arra tudok gondolni, hogy 1 injektor kopott és becsöpög. Amíg nem veszi figyelembe a lambdaszondát és nem tudja, hogy milyen a keverékképzés próbálja korrigálni de nem sikerül neki. Majd amikor van végre lambda jel akkor lejjebb veszi a befecskendezési időket (KFW-nél ugye minden henger befecskendezési ideje megegyezik) ez látszik is az előbbi ábrán. Ezzel azt éri el, hogy 3 hengerben szegény lesz a keverék, 1-ben pedig dús. Kibalanszolják egymást és végül a lambdaszondánál egy jó értéket hoz a kocsi, viszont azok a hengerek amikben jó az injektor így a szegény keverék miatt bekopognának.
Jó a gondolatmenet? Itt biztos nagyobb tudással bíró fórumtársak is vannak. Érdemes megcserélni a két középső injektort és megvizsgálni, hogy átmászik-e a nem kopogás a kettes hengerre? Vagy esetleg valami mással kéne próbálkozni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- BestBuy topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- E-book olvasók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest