- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bitpork: Malac java, új kuMpi, káposzta sali
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
válasz
rob210 #29638 üzenetére
Én nem biznék az ilyen chiptuningolókban. lehet, hogy csak ront a helyzeten.
A profi cégek úgy kezdik, hogy felteszik a mérőpadra, és csinálnak egy teljesítménymérést.
Utánna átprogramozzák az elektronikát, és megint teljesítménymérés.
Ha kell javitanak a programon, és megint mérés.
Igaz ez messze nem annyiba kerül. -
rob210
Topikgazda
Pont most találtam is egy emberi árút.
[link]Csak nehogy nekiessek és megcsináljam magamnak.
Kábel van a cimborámnál.
A programot ki tudjuk olvasni, megírni meg nem lehet egy nagy mutatvány.
Csináltam én már lego-ból csillag rombolótAzért ennek lehet utána olvasok, mert 30 perc munkáért pofátlanságnak tartom még a 40 gurigát is.
-
giigz
veterán
Az 1.6 Focus hasonló szinten van, tehát nem verne el... Az 1.6 M1 viszont igen.
A VW 1.6 motorját én is gyengébbnek tartom egy kicsit, viszont 7 éve 1.6 Fókánk van, és csak dicsérni tudom, a motort is. Persze a helyén kell kezelni, de alapjában véve nem olyan rossz az. A következő autónk is Focus lesz, az új, és az is 1.6-tal, igaz már a 125 LE-s kivitelben...
A tied meg egy kis "lökettel", amiket írtál, nagyon jól fog menni.
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #29635 üzenetére
Szerintem ezt olcsóbban is meg lehet úszni..nekem is ennyit mondtak rá de van pár hely ahol 35-40K ba megoldják igényesen... de most még nekem is várat ez magára..
giigz: nekem sincs semmi bajom de én ugyan úgy erőtlenek éreztem a kettes fókát 1.6 16v -vel érdekes hogy az egyes fokáé nem tudom miért sokkal jobban reagált és ment minden téren... de lehet csak én beszéltem be magamnak...viszont egyes fókából vezettem st-t hát mit mondjak kéne kéne
-
tresh
veterán
1.6 Focus ha elver lámpától lámpáig adok egy tálca sört az a motor a ford szégyene ahogy a VAG 1.6 16v is egy hulladék eszik és még nem is megy. 130-140 nél 4000ret pörög hatalmas menet zaj zabál és 140 ről gyorsulni halál vele... Rob valószínű azért verne el mert nekem 4000-4500rpmnél vége van a motornak neki meg onnan kezd csak el élni plusz 1115 kg az enyém 1340 kg . De ezért kell kicsit okosítani rajta egy chippel már 140LE/310 NM ha pedig kicsit még bele piszkálok és turbó csere + porlasztó akkor 160-170 Le / 400Nm annál több meg sehova se kell nekem legalább is.
Ettől függetlenül semmi bajom sem a Focus-al sem a VAG 1.6-al de mind kettő volt a kezem alatt jó ideig egyik még mindig családba van és ha vezetni kell akkor én tuti nem teszem mert rosszul vagyok tőle..
Ja és egy 1.4 8 szelepes clio is szarráaláz
-
giigz
veterán
0-100-on rob laposra verne
Mint írtam korábban, én is vezettem egy olyan 1.9 TDI-t, elég gyenge, nem ezt várná tőle az ember, de legalább keveset fogyaszt, igaz a mai dízelek már erősek és keveset fogyasztanak... Na meg azt a kerregést sem bírnám ki, de a lényeg, hogy jó kis motor az, azokban az időkben jól megcsinálták, és most is használható... Viszont erőben egy Focus 1.6 szint kb., persze tudjuk hogy a hamarabb jelentkező nyomaték miatt jobban autózható, viszont az sem olyan jelentős különbség. A Megane 1 1.6 16V viszont el is veri rendesen az A4 1.9 TDI-t, szóval rob-bal ne állj le nagyon versenyezni
-
tresh
veterán
válasz
rob210 #29628 üzenetére
Na látod ezért kellett nekem is a nyomaték a gép alá bár már most kevés
Viszont múltkor érdi emelkedőn megnéztem mit tud a megane III kombi 1.5 dci. Elfogyott neki a kraft kisorolt majd beállt mögém aztán viszont becsületesen jött mögöttem régi 7-esen kergetőztünk majd elköszöntünk egy refi/ vész villogással korrekt volt a srác
Asszony viszont nagyon kapaszkodott
De azt hiszem a következő nagy műtét a kuplung után új nagyobb porlasztó,cooler, turbó lesz mert gyenge a gép
-
rob210
Topikgazda
Igen a fűtőradiátorban folyamatos az áramlás és az első hűtő radiátorban "szakaszos"
A levegősödés is lehet, de ha levegős akkor azt ki kéne termelje a tartályba 20-30 kilométer után.
Legalábbis nekem eddig mindig kitermelte 20km elteltével.
Akkor utána is töltöttem és csókolom.Minden esetre az is lehet és látod erre nem is gondoltam
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #29627 üzenetére
Ez ok, ezt vágtam eddig is, hogy hogyan működikegyébként nemrég volt termosztát cserélve.
Ami nem volt egyértelmű, hogy a fűtőradiátoron folyamatos-e az áramlás. De akkor ezek szerint igen, ott állandó áramlás van.
Még esetleg azt írták, hogy lehet levegős, mert az is okozhat ilyet. Csak tudnám, hogy hol-mitől levegősödik.
Majd délután tudok ránézni, mert 1-2-ig oktatáson vagyok. -
rob210
Topikgazda
Na ma volt egy kis kalandom.
Jöttem hazafelé bevásárlásból, két sáv, köcsög turanos.
Álltunk a piros lámpánál a következő kereszt utcánál kb, 1200méterre jobbra fordultam volna, de a belsőben álltam a pirosnál.
Intettem a turanosnak engedjen már be, az meg elkezdett motort bőgetni és vigyorogni mint a rohadt tök.
Indultuk elengedtem gondoltam a következő (toyota) csak beenged, ha már egyszer indexelek, de nem az se, sőt az utána jövő (fabia) is elkezdte turni a toyo seggét nehogy már elé menjek be.Felkaptam a vizet és leteszteltem hol jön meg a maximális nyomaték.
Visszacsaptam 3.-ba és 110 el kielőztem a buzi turanost is meg a mögötte lévő összes gedvafejűt.
Volt nagy csodálkozás amikor későn reagált a turanos és már csak a vészvillogómat látta hogy köszi, a beengedést, mert kitettem neki, csak, hogy érezze a törődést.Megállapítottam amikor hazaértem, hogy jó kis paripát vettem igazi táltos
meg is simogattam a kis formatervezett hátsóját.
Meg azt is, hogy jó nagy barom vagyok, mert ha ott lett volna egy trafipax akkor engem büntetnek meg nem is kicsit, nem a büdös nulla közlekedési kultúrával megáldott turanost és mögötte felgyülemlett haverjait.
Azért a kocsival nagyon meg vagyok elégedve.
A hangja is iszonyat jó volt 5000nél -
rob210
Topikgazda
Nem ez minden autóban egyezik.
Van egy fűtési kör és egy hűtési kőr.
Hogy mindenkinek egyértelmű legyen kis kőr nagy kőr.
Először a kis kőrben cirkulál a víz amikor a hűtőradiátor ki van zárva a hűtési körből a termosztát által .
Amikor a víz felmelegszik akkor kezd el a termosztát átengedni a nagy hűtőkörbe ami a kocsi orrában lévő radiátort jelenti.
Amíg csak a kis körben cirkulál a víz addig a termosztát zárt állapotban van.Amikor elkezd a nagy körben is cirkulálni a víz akkor kezd el a hőgomba is szerepet játszani ugye az érzékelőtől függően kapcsol a ventilátor, segítve a hűtés teljesítményét.
Neked is azt tudom javasolni nézd meg üzem meleg motornál, hogy a kiegyenlítőbe a visszafolyó ág termel-e.
Amíg nem meleg nem fog az biztos.
Utána már csak az marad, hogy a termosztátod rendesen működik-e.De továbbra is tartom, hogy nem a hűtőkörrel lesz baj a te esetedben.
-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210 #29624 üzenetére
Igen erre a terelőlapátos dologra gondoltam èn is, egyébként kis motorok mozgatják.
Csak ugye a vízhőfok visszahűléses jelenségből meg az jön le, mintha a fűtőradiátoron nem menne át a víz, aztán egyszer csak megindulna.
Na most ennek folyamatosan áramlás alatt kell lennie, vagy csak a fűtés indításakor nyit valami szelep a fűtőradiátor felé? -
rob210
Topikgazda
Termosztátot szedd ki és mérd meg, hogy rendesen nyit zár-e kezdésnek.
Egy ilyen táv megtétele után a vízkör csöveit tapizd át, hogy mindegyik meleg-e.De amivel igazán gond lehet, az szerintem a levegő terelő lapát ami a digit klímásoknál fogalmam sincs hogy hogy van. De ez szabályozza ugye, hogy honnan jöjjön a levegő. (belső keringetés radiátoron keresztül van fűtés hideg levegő beömlőn keresztül.)
Ez cimborámnál szorult is és hiába állította fűtésre nem csinált semmit.
Aztán szétkaptuk megkentük megtakarítottuk a sokéves kosztol.
Azóta van fűtés hűtés ahova kapcsolja.Gondolom a digit klímásnál már ezt is valami motor vezérelheti.
De szerintem ott érdemes keresgélni.A visszahűlés egyértelműen a dieselek jelensége amikor hirtelen a radiátoron keresztül elkezd plusz felületen hűteni a rendszer. Ha lent is maradna a hőfok akkor lenne gond.
-
mycso
Topikgazda
Urak, akadt egy problémám, már indexen is feldobtam:
M2 1.5 dci, digit klíma
Mostanában a reggeli hidegekben fűteni próbálok több-kevesebb sikerrel.
A következőt csinálja: hiába tolom fel 27 fokra (max), csak hideget fúj.
Aztán random elkezdi tolni a meleget, vagy nem.Még 2 dolog amit észrevettem:
- amikor elkezd fűteni akkor belengeti a vízhőfokot --> középről leesik fél állásba, majd vissza is áll középre (4-5 másodperc az egész)
- ez nem biztos, hogy így van, de mintha egy intenzívebb kigyorsítás segítene ezen (elforgatom vagy 3000-35000-ig) tehát mintha ez után egyből elkezdene fűtenipl. ma végig toltam 20km-ert 7fokban, majd egy a fent említett jelenségek kíséretében egyszer csak megjött a fűtés.
Nos, találkoztatok már ilyennel?
Mi okozhat ilyet? -
ThodEE
őstag
Hali!
96 os és 98 as évjáratú meganoknak van különbség a motor tartó bakok közt?
Ha hülye kérdés akkor ne válaszoljatok, hosszú volt az éjszakás műszak -
Füge007
senior tag
Megtörtént a lengéscsillapító cserém, kapott új porvédőket, ki lett cserélve a két hátsó rugó is, ja meg a toronycsapágyak. Most már majdnem készen áll a műszakira, még a vizsgáztatás előtt kap egy új első szélvédőt és remélem egy darabig megint elkocogok a fekete villámmal
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- user2: Kia Ceed Gold 160 1.5 T-GDI MY2024
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen notebookot vegyek?
- A Fehér Házban marad a Starlink Trump és Musk rossz kapcsolata ellenére
- Négy modellből áll a Xiaomi idei rolleres kínálata - bemutató
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- LEGO klub
- PlayStation 5
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Turbózd fel géped a jövő RAM-jával!
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 13600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- AKCIÓ! VALVE INDEX virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Google Pixel 9 Pro 5G 128GB 16GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX X570-E Gaming alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged