- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sly189
senior tag
Volt már, kérdeztem már, de hátha van valakinek friss
budapesti kormány bőrözéssel foglalkozó címe weboldala kontakt valami. Meganeomba gondolkozok bebőröztetni a mostanit. Hogyért mennyiért mennyi idő alatt.
Miskolc is jó mycso
-
DonThomasino
veterán
Twingo ablak emelője rendetlenkedik.
Mikor felhúzom és a végálláshoz ér elkezd csörögni csattogni mint egy géppuska
közbe persze rezeg az egész üveg.
Nekem úgy tűnik mint ha vmi fogaskerék elkopott volna és elforogna ott ahol nem kéne.
Mi lehet a gond? -
rob210
Topikgazda
válasz
Savanya #29194 üzenetére
Nekem sem lehetett régen, mert a szerelő azt mondta ez olyan mint agyári, 13 éves akocsi most kerül bele majd a napokban a 150.000.ik kilóméter kb 120.000.- lehetett cserélve.
Mindegy a biztos az ha ki van cserélve.
Egy főtengely tárcsát kell még beszereznem majd az már nincs túl jó állapotban. -
Sly189
senior tag
Na, volt egy kis szabadidőm. Tavaly vásároltam Németországban 5€ ért vízlepergető kenceficét az ablakra.
Ezek pedig a videók amiket gyorsan csináltam is az eredményről.
1. Egy pici felületen kipróbáltam azért, mielőtt nagyban játszok. A jobb oldalát egy nagyon enyhe réteggel láttam el, a maradék az sima. ( Bár itt fólia van de az üvegen is hasonlóan viselkedik. )
2. A visszapillantót is megajándékoztam vele
3. Hátsó ablak, menekülnek a vízcseppek.
Már várom hogy kipróbáljam esőbe
így hátha kevesebbet kell majd használni az ablaktörlő lapátot.
Üdv
Persze a cucc
-
FRENK1988
veterán
Nekem Brembo tárcsa van mindenütt és hozzá Ferodo betétek. Nagyon jó. Remek lassulás és nincs nyikorgás. Max annyi hogy amikor tolatok és gyengén lépek a fékre akkor egy kis fémes csuszás hallatszik de semmiképp nem visitás
-
rob210
Topikgazda
válasz
peugeotmate #29181 üzenetére
Gratulálok a gépállathoz sok balesetmentest vele.
A trafókat megnézték?Kupakot bontóban keress, mert arany áron van.
Pesti vagy? -
rob210
Topikgazda
Na srácok kész a kocsi.
Megvolt a vezérlés csere semmivel nem kisebb szopás mint a régin volt a kuplung csere.
Egész napos szivola, de most kész van és öröm boldogság.
Már csak hátul kell a kereszt merevítőt kicserélnem, de az is meg van már két csavar csak ma már nem volt időm mennem kell dolgozniVezérlés gates lett vízpumpa a jól bevált dolz.
A hosszbordás viszont meyle erről hallottam már jót is rosszat is.
De azt legalább könnyű cserélni ha lesz vele valami.
Jah és jelentem minden csavar visszakerült -
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #29170 üzenetére
Nekem most megy be a Brembo tárcsa + Brembo betét a Clio-ba. Majd megmondom hogy milyen lett. Illetve szinte az egész első futómű cserélve lesz, minden kb Kayaba lesz. Emellett kap új motorkitámasztó kutyacsontot is. Meg egy jó olajcsere is lesz végre Elf-re meg összes szűrő, benzinszűrővel együtt.
-
(#29182) giigz Szerintem mi egy cipoben jarunk: En is rakoltottem 500k-t a kocsira, ami talan annyira lesz eleg, hogy megkapjam azt az arat a kocsiert, amiert en vettem masfel eve. De inkabb elbukom azt a penzt, meg meg hozzateszek meg egy picit, es atulok masik autoba.
Hiszen Te is hiaba koltottel ra egy millat, most mondod, hogy meg rozsdat kell eltuntetni, kipufogot cserelni, muszakira vinni, fekeket megcsinaltatni, vezerles cserelni, felnit venni.... stb Ez megint lesz egy "parszazas ajanlat".
Ennyi penzbol meg kijonne mar egy igencsak jo kis kocsi is. Bocsi, nem bantani akarom a Megane I-et, de ennyi penzt szerintem egy 200eFt-os kocsira kolteni csak ugy erne meg, ha Neked ez a kocsi az almod, es teljesen felujitanad az utolso csavarig, es akkor az elkovetkezendo par evre le van tudva a kocsi. De persze ez az en velemenyem, nem biztos, hogy igazam van.
-
giigz
veterán
válasz
Mágus2 #29185 üzenetére
"...kb. 1 milliót költöttem rá mindennel együtt + benzin, nekem ennyit ér..."
Tehát nekem ér 1 milliót nem másnak, ha nem csináltam volna vele semmit akkor is 300-350-et érne, ha meg rengeteg munkával és pénzzel rendberakom, akkor is 300-350-et ér, ez sajnos ilyen, és pont ez a piaci árhelyzet az, ami miatt marad nálam
(#29184) AMD Power:
Ha majd meglesz a fóliázás meg a rozsdafoltot is eltüntetem, és majd a kipufogó dob is rendben lesz, tehát ki tudom mondani hogy 100%-os az állapot, körbelövöm az autót jó minőségben
-
giigz
veterán
Ahhoz képest hogy 16 éves, nekem nem olyannak tűnik, mint egy 200k-s autó.
-
giigz
veterán
válasz
SocketA #29177 üzenetére
Pont azért nem adom el, mert ha megvettem 30%-os állapotban akkor most kb. 80%-os állapotban van, vezérlésen kívül gyakorlatilag minden új/költségmentes, még van egy kis munka vele, de ez már semmi ahhoz képest, hogy maga a vételár, + az összes többi költség mennyi volt.
Így 1 M-ból van egy olyan autó, amin hamarosan egyetlen karc-hiba sem lesz, gyakorlatilag (1 rozsdafoltot eltekintve ami meg lesz csinálva) kb. 5-10 évesnek néz ki, ugye végig garázsban volt, belülről is patika, ülések kb. újnak néznek ki, motorikusan is patent, fogyasztás is végre rendben van beállt 6,5 literre, a fékkel sem lesz most már baj, műszaki is tegnap lett meg, talán ha most eladnám, a lehető legrosszabb döntés lenne.
Alapból nem ezt kellett volna megvenni, de a vétel után 2 héttel már 500k-ba volt összesen, és akkor úgy tűnt hogy nem is lesz több baja, viszont akkor már 300k körül tudtam volna eladni, az kapásból 200k mínusz, ha bármilyen más autót vettem volna helyette, az ugye 200k+-szal indult volna alapból, és nyilván ezekre a 10+ éves használtakra mindig kell költeni, tehát ugyanúgy egy másikat is kifoghattam volna, ami ilyen elhanyagolt lesz...
Most már ugye kb. 1 millióban van, ha most eladnám 300k-ért akkor az elmúlt 1,5 év szenvedésének és munkájának semmi értelme nem lenne, arról nem is beszélve hogy 700k kapásból repülne az ablakon, egy újabb autóhoz még legalább 500-800k kellene, tehát 1,5-1,8 millióból lenne egy olyan autóm, amivel megint ott vagyok, hogy ér 700-800k-t jó esetben...
Tehát ez már maradni fog, úgy vagyok vele régóta, hogy mindenből megkapja a legjobbhoz közel lévőt, és akkor ki fog szolgálni, ennél szebb, kényelmesebb nem kell, erről tudom hogy patika állapotban van, és csak használnom kell. Vadi új gumi, stb. Majd 5 év múlva ha úgy alakul, átülök valami Audi-ba, Volvo-ba, stb. addig pedig ez sulibajárós autónak tökéletes.
Pont haverom vett nemrég egy Seat-ot 1.9 TDI-vel, azt hiszem 90 lovas de nem emlékszem már pontosan, előtte ódákat zengett, hogy milyen jó a Swift után, jól fogyaszt, kényelmes, stb... Aztán találkoztunk, vitt egy kört, sírva menekültem vissza a Megane-ba... Beindította a motor, az én síri csendemhez képest elkezdett zakatolni a TDI, azt vártam, hogy mikor lesz már végre csend és szállhatok ki... Ülés kőkemény, pár km-t mentünk, de tényleg utána mintha fotelekbe szálltam volna vissza, amikor meg beindítottam a motort, kb. nem is hallottam hogy jár a TDI után. Ami nagy kedvencem az a Focus 1.6 benzin, de az is +500-800k lenne, annyit meg nem ér, fenntartás is sokkal több, stb. szóval marad ez és élvezem
(#29178) Mágus2: Pont ezt nem akarom, hogy 2-3 év múlva cserélni kelljen. Lehet, hogy ez is bírna sokat, de akkor meg továbbra sem értem, hogy Bárdis áron ez miért 5k, a normális márkák meg miért 10-be kerülnek. Nem találtam felhasználói véleményeket, semmit, ismerőst is megkérdeztem aki autószerelő, azt mondta soha nem is ilyen márkájú tárcsákat/betéteket szokott berakni az autókba, inkább Valeo, Delphi, Bosch, ATE, de a Textar és Ferodo-val nem szimpatizál...
Ha én most megveszem valami nagyobb márka tárcsáját + betétjét, akkor az már cserélve nem lesz, kb. 5 évet bírnia kell, és 50-80k km-t, max. ha a betét elkopik akkor egy olyat, de szerintem nem fog az sem elkopni, országúton teszi meg ezeknek a km-eknek a felét, nem sok fékezés van benne...
-
peugeotmate
őstag
válasz
AMD Power #29179 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek.
50 ezret még sikerült alkudni az árból. Ennyiért (szerintem) jó áron volt. Egy igazoltan, rendszeresen karbantartott autóról beszélünk. Ráadásul jól is néz ki. Volt fenn egy másik ugyanilyen 5 ajtós Megane is, az 2007-es volt, valamivel kevesebb kilométerrel, de szervizkönyv nélkül. Azt 1,4 millióért hirdették, de el is kelt tegnapig, így maradt ez. (A másik Budapesten lett volna, amit elvittek korábban.)
just
Valószínűleg amiatt, mert egy ideig csak állt az autó, de pontos okát nem tudom. Szervizben visszarakták. A kupak nincs a képen sem, be van fóliázva ott is. -
just
aktív tag
válasz
peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok! Kiderült hogy miért van lehúzva az a cső a motortérben? Ablakmosótartályról hova lett a kupak? Képen rajta volt.
-
AMD Power
titán
válasz
peugeotmate #29175 üzenetére
Gratulálok hozzá. Nagyon szép kis gép. alkudni tudtál belőle?
-
Mágus2
Közösségépítő
-
(#29173) giigz Azt jogosnak tartom, hogy megnezed, mit kapsz a penzedert, illetve hogy Te dontsd el, hogy mi kell a kocsiba, de azert szerintem neha kicsit tulliheged a dolgokat (es ezt mar druva, hogy EN mondom Neked, akit minden szart kicsereltett a kocsin, ami picit is nem tetszett).
Sztem azert csinalj egy fekteszetet ezzel a fekekkel, meg majd azzal is, amire atcsereled. Sztem nem sok elterest fogsz tapasztalni, ez mar csak szorszal hasogatas, hogy melyik kerul fel. Egy negy dugattyus keramias fekkel talan ereznel kulonbseget, de ahhoz meg olyan gumi is kellene, meg felfuggesztes, meg stb stb...
Ha ez igaz, hogy 1 milliot elkoltottel mar a kocsira, en tenyleg nem ertem, miert nem veszel masik kocsit. Plane, hogy a mostani hozzaszolasaidbol ugy velem, hogy meg mindig van mit csinaltatni rajta...
(Remelem nem erted felre a hozzaszolasomat, es nem szemelyeskedesnek veszed)
-
giigz
veterán
válasz
peugeotmate #29175 üzenetére
Akkor arra csapj rá, én 10.000-ért vettem a nívópálcát, ilyen ritka alkatrészért, ha tényleg ritka, akkor semmi a 2k...
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
no, végül megvettük a Reanult Meganet, amit linkeltem korábban:[link] Nagyon szép és jó állapotú "élőben" is. Elvittük az egri Renault szervizbe, ami szintén mérföldekkel színvonalasabb helynek bizonyult, mint a budapesti Baumgartner. Alaposan átnézték (szemünk láttára) az autót. Probléma nem igen akadt a kocsival, így kénytelenek voltunk elhozni.
Azonban hiányzik az ablakmosó tartály sapkája. Esetleg nem tud valaki egyet kallódóban? Ebayt is néztem, legolcsóbb kb 2000 forintból jönne ki. -
giigz
veterán
válasz
Sly189 #29172 üzenetére
Azt mondja a szerelő azért rakott ilyen tárcsát/betétet a kocsimra, mert az egész egy 200 ezres autó, ez való rá...
Kikerekedett a szemem egy kicsit, egyrészt 200-nál többet ér, másrészt 1,5 év alatt kb. 1 milliót költöttem rá mindennel együtt + benzin, nekem ennyit ér, és ennyi pénzért már nem National tárcsát meg Maff betétet akarok rá
De utána büszkén mondta, hogy egy új Golf-ra is rárakja a Bárdis tárcsát
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #29166 üzenetére
A féktárcsát már nagyjából ki is választottam, azzal nem lenne gond, viszont a betétet még nem tudom... Brembo betét esetleg milyen?
Bár a legnagyobb gondom azzal van, hogy nem tudom egy termék neve alapján megítélni, hogy milyen kemény a betét... Nyilván puhábbat akarok, csak ezt honnan tudom meg, hogy melyik milyen keménységű?
-
rob210
Topikgazda
A fékbetét mindegy a visszajelzősbe is tehetsz kábel nélkülit. max nem fogja tudni a funkciót.
De ha van benne visszajelző szál akkor érdemes olyat venni.nekem kopás jelzős volt.
Féktárcsa igazság szerint mindegy milyet veszel, Ferodo Ate Zimmerman Textar Valeo.
A betét meg legyen puha akkor nem fog nyikorogni.
Ha kemény betétet veszel nem lesz fékpor lassabban kopik cserébe nem lesz olyan a fékhatás és hangos lesz nyígni fog. -
AMD Power
titán
Ez nagyon jó lett!!!
-
mycso
Topikgazda
válasz
Sly189 #29158 üzenetére
Úgy szokták mondogatni, hogy a gyárival kb. 200k m-ert megy el, tehát ez előtt érdemes cserélni, persze nagyban függ a használattól, olajcseréktől is.
Amikor kopott, akkor csöröghet-zöröghet a motor, főleg hidegen de ezt már nem is érdemes megvárni, tehát ahogy írod ilyen 160-80K km-nél érdemes cseréltetni, ha jó ha ne!
Egyébként annyira nem nagy művelet, nem lesz a motor megbontva, csak az olajteknő lesz levéve (aminek egyébként nem is árt, ha ki lesz takarítva, kíváncsi vagyok, mi van az alján...). Tömítést, csak amit írtam az olajteknő tömítés, amit cserélni kell. [link]
(#29161) gombcomp: fúúú, gratula, ez nagyon király. Nagyon tetszik ez a scenic.
Benzin, diesel?? Milyen motor?(#29160) giigz: nem csak olyan jó, de felesleges a kopásjelzőset megvenned, hiszen úgy sem tudod bekötni, mert nincs hova (egyébként simán levágható róla a csatlakozó)
-
gombcomp
senior tag
-
giigz
veterán
Kérdés: Az enyémhez csak olyan fékbetét jó amiből nem jön ki kábel?
-
Sly189
senior tag
Én még nem tudom mikor, csak úgy eszembe jutott a téma, mert mintha valaki 160 000 km nél emlegette volna hogy érdemes. Nem tudom mik az előjelei, kocsinak semmi baja, pöpecül megy, fogyaszt ahogy kell ( pofátlanul keveset).
Ha megúszom 20k ból akkor mit bánom énEgyébként ha már ennyire megbontják a motort, miket érdemes még, milyen tömítéseket? Vagy máshogy ne nyúljanak inkább a szakértő kezek se?
-
mycso
Topikgazda
-
giigz
veterán
Na ez is megvolt, egy kicsit vitáztunk, aztán mondta hogy ha azt akarom visszaadja a pénzt, és olyat veszek amilyet én akarok, ingyen be is szereli... Na persze nem túl boldogan mondta...
Jövőhéten meglátom mi lesz, légyszi írjátok le nektek milyen tárcsa/betét van, milyet ajánlanátok
-
Sly189
senior tag
Köszönöm a választ, ez a Zoli az a Maglódi zoli?
Köv olajcserénél akkor szerintem megejtem, mert nagyobb lehet a kár, mint a megelőzés ugye
A Renault is olyan mint a Ferrari ha szakszervízbe akarod vinni akkor menni kell érte rendesen. ( Legközelebbi Ferrari szervíz azt hiszem Bécsben van?
)
-
Sly189
senior tag
Hajtókarcsapágy csere mennyibe kerül munkadíjjal együtt időben és pénzben?
Másik forumon valami "Zoli-"t emelgettek
Tapasztalat valakinek?
-
giigz
veterán
válasz
Savanya #29145 üzenetére
Na igen, csak kíváncsi lettem volna, hogy egyáltalán megjavult-e az eltérés... Mert simán az is lehet hogy nem is a tárcsa+betét volt a ludas, és akkor a pénzt kiadtam feleslegesen, de még a hiba is megmaradt...
Hát komolyan mondom ez a szenvedés kész vicc...
Na nem baj délután megyek a szerelőhöz megkérdezem miért nézett hülyének
-
giigz
veterán
Na a műszaki megvan...
Arról viszont fogalmam sincs, hogy milyen a fék most az új tárcsával + betéttel, ugyanis nem kaptam semmi lapot arról, hogy milyenek a fék és lengéscsillapító értékek
Elhoztam egy csomó lapot, csak éppen az nincs benne ami érdekelne...
-
AMD Power
titán
Kár ,hogy nem itt nálunk.
-
Ck.
addikt
Részvétem az újabb lehúzásért...
Ha már így alakult, akkor viszont egyre vigyázz: a racingboy stílust párszáz km-ig hanyagold, az új tárcsa nem örül a hirtelen, erős fékezéseknek. Későbbnyugodtanfékezhetsz 6000-ről blokkra (na jó, azt azért talán mégse), de egy jó párszáz km-ig ne, különben kuka lesz. -
rob210
Topikgazda
Ha már így belemegyünk a dologba, lehet kapni martat hűtöttet és fúrtat.
A fúrtat kifejezetten nem javaslom senkinek könnyen törik.
Cimborámnak a brembo fúrt elpattant mint a ropi.Valamint mint írtam neki mást is cserélni kell, ahhoz, hogy hűtött tárcsát tudjon feltenni.
Jahh még annyi Giigz a national tárcsára nem lesz panaszod, az nem rossz márka.
A skoda audi vonalon is gyárt tárcsákat.
A betéteket meg max kidobod pár száz kilométer múlva az nem egy akkora tétel, de érteni értem és tudom is hogy bazi dühítő. -
just
aktív tag
Lehet kapni szellőztetettet vagy lyukacsosat is, de az nem a 3 ezres kategória mint amennyiért ő vehette.
1-2 héten belül én is cseréltetem a hátsó tárcsákat és fékeket, nem tudom a múltkor mikor az elsőket cserélték akkor miért nem ejtettem meg. De lesz még vezérlés csere is meg 1-2 motortató bak csere. Aztán pedig jöhet végre a chiptuning. -
rob210
Topikgazda
Lehet tenni hűtött tárcsát minden kocsira, de hidd el nem akarsz, mert akkor nyerget is kell cserélni meg még egy két dolgot.
A hűtött tárcsa majd kétszer olyan vastag mint a sima és nem férne bele a fékpofa, ezért nyeregcsere is kell.
Nem lesz azzal a fékkel bajod, max sírni fog egy kicsit.
Ami engem zavar, hogy most akkor mi is van a te autóddal?
Mert a tárcsa és betét csere a te hibádat nem lenne szabad hogy megoldja, vagy rosszul nézted a papírt valóban.
De ha keresztbe nem fékez az egyértelműen az egyik kör, ami főfékmunkahenger csere, az elmondásod alapján legalábbis.Egyszóval bazira várom, hogy megy át a kocsid a műszakin mit mérnek és mit mondanak.
Mert ezek után lehet a kiszedett tárcsákat( amiket remélem nem hagytál ott )meg a betéteket, beleállítanám a fejébe.Remélem mind a két linkre rámentél egyszóval ázsiai remekmű.
Ha már spórolni akart miért nem mintexet rakott be?
Az olcsó és legalább jó is.
Sajnos megint kifogtál egy kóklert. -
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
Kérdés:
Az én kocsimra csak hűtés nélküli tárcsát lehet rakni?
-
just
aktív tag
Sokat járattam, nem kímélve(gondolván hogy rosszabb már nem lehet). Nekem a bal hátsó ilyen még, de azon már nem segít semmi, már vételkor se működött, kézzel kell visszanyomni a kilincset kívül, majd egyszer cserélve lesz, meg ha már vannak mikrokapcsolók akkor azokat is megcsináltatom, Zoltán mondta hogy pár ezresért úgy megcsinálja hogy többet nem romlik el.
-
giigz
veterán
válasz
forceberg #29125 üzenetére
Jelen esetben nem a pénz számított, hanem az, hogy jó legyen a fék, normális márkákkal, normálisan megkérdezve, megbeszélve, hogy mit fog csinálni.
Egy szóval nem jogosítottam fel arra, hogy vásárolgasson meg cserélgessen, azért hagytam ott az autót hogy javítsa meg az első féket, nézze meg mi a hiba, és ebbe én beleértettem azt is, hogy ha alkatrész vásárlásra kerül a sor, akkor nem megveszi a legolcsóbbat, és eladja minőségi termék árán, hanem hívjon fel és kérdezze meg, hogy milyet akarok...
Utólag már tudom, hogy ez irreálisan nagy elvárás volt, és el kellett volna mondani, hogy ugyan hadd döntsem már el én milyen márkájú/árkategóriájú féket akarok...
-
just
aktív tag
Láttam hogy nem húz vissza a kilincsed. Nekem is csinálta decemberbe, én is adtam neki wd40-et aztán egy 15km -es út után láttam lefolyva a karosszérián ilyen fekete dzsuvát kívülről, hmm mondom tisztul, akkor adtam még neki egy kört és a végén szilikon spray-vel jól befújtam. Nem mondom hogy 100%-os, de nem kézzel kell visszalökni és szinte észre se veszem hogy hibás volt.
-
giigz
veterán
Komolyan ez elrontotta az egész napomat...
Nem is hallottam még ezekről a márkákról, és lehet éppen elmegy, de csak nem véletlen kerül fele annyiba, viszont én meg teljes árat fizetek érte... Vicc...
Textar betét 6,6k, sima Brembo tárcsa 2 db. 9,2k, összesen 16k a Brembo + Textar, nekem meg felrakja 14-ért az Universal + Maff-ot...
Vicc... De pl. a hűtött Brembo 6k-val drágább, nem kérdés hogy a hűtőbordásat veszem, ha az jó az enyémhez...
Na jó akkor azt mondom hogy holnap sok sikert magamnak
-
giigz
veterán
Kicsit hosszú lett
Kis háttérinfó: Idáig úgy voltam vele, hogy mivel a fék tökéletesen fog, a szerelőm azt mondta, hogy nincs is vele gond, ezért nem fogok hozzányúlni, megy ameddig megy. Ez ugye most eljött, volt egy kis eltérés, de mivel a fékbetét kb. vadi új, azt hittem hogy azzal nem lehet baj, így lesz egy munkahenger csere, kiválasztok valami középmárkát, aztán kész is van... Úgy terveztem, hogy bármikor a fékhez kell nyúlni, csak a legnagyobb és legjobb márkák termékeit fogja megkapni, alapból elég sok ment a kocsira, és általában tényleg mindenből nagyon jó minőségűt kap, a kínálat alját mindig kerülöm, elvégre a kocsinak is van lelke és meghálálja
A lényeg, hogy valami jó minőségű fék alkatrészeket akartam venni, amiket már sokszor hallottam: EBC, Textar, Brembo, Ferodo, ATE, Zimmermann, tehát ha arra került volna a sor, kizárólag csak ezek közül választottam volna.
Ezt ugye kérdeztem is a szerelőtől, hogy ne telefonáljak-e délelőtt, hogy megtudjam mi a helyzet a kocsival, és mondjam, hogy milyen márkát rendeljen, de azt mondta, hogy majd 2-kor hívjam, ha kész lesz... Simán azt hittem, hogy ő már sejt valamit, és van neki készleten pl. valami alkatrész, amit majd szép kedvezményes áron berak nekem, vagy ugye pl. van pár ezzel foglalkozó gyár, csak tudja melyik a jó ami nem túl drága, valamelyik közepes márkának a munkahengerét berakja, mindenki boldog.
Azt még gyorsan megjegyezném, hogy azért mentem ehhez a szerelőhöz, mert amikor az ismerősöm mondta a vizsgabázison hogy tud ajánlani nekem valakit akinek idézem "nagy kedvezménye van", és jól dolgozik, viszont nem fogad csak úgy akárkit, ezért majd az ő nevére hivatkozzak. Na ugye itt volt a mézesmadzag, azt hittem, hogy találtam helyben közel egy jó szerelőt, aki nem lehúzni akar, és nem máshonnan kell rendelgetnem az alkatrészeket, hanem a 20-30% helyett 40%-os kedvezménnyel kapom...
Aztán ugye felhívtam, azt tudjátok, majd 4 után megint hívtam, és mondta, hogy 5 perc múlva itt van... Ez megint érdekes, az út kb. 10 perc ha épp nem az autóban ül, kiállással együtt, ráadásul abszolút üzemmeleg volt, tehát nyilván valamerre volt az én autómmal, de persze ezt még el is nézném éppen, ha max. pár km és nem töri össze... Viszont amikor beülök az autóba, azonnal figyelmes lettem arra, hogy hoppá itt nem csak betétcsere volt, hanem ott virít a féktárcsás doboz is... Na mondom f@sza, ránézek a márkanévre életemben nem hallottam még, aztán elkezdtem kérdezgetni, hogy na mi van a kocsival, igazán mondhatna már végre valamit... Mondta, hogy kicserélte a tárcsákat és a betéteket, mert szerinte a tárcsa a hibás, és hogy majd most már jó lesz... Első gondolat: És b+ erről nem tudtál volna megkérdezni hogy milyet akarok, olcsót vagy drágát, mégis milyen márka állítsa meg az autómat a következő több 10.000 km-en?
Aztán megérkeztünk, átnéztem a dolgokat, viszont túl sok fogalmam nem volt az árakat illetően, alapból volt egy sejtésem hogy nagyjából mennyiért mennek a tárcsák betétek, de pontosan nem tudtam, így mivel átlagos árat mondott, ezért nem is nagyon kérdezősködtem, kicseréltetni már úgy sem fogom, de azért csak kíváncsi voltam átver-e, megkértem, mutassa már meg a számlát/nyugtát... Hát persze az nincs, szólnom kellett volna előre, de elmondja mennyi volt, 4,8k a tárcsa darabja és 4,5k a betét... Állítása szerint ez egy 10% kedvezményes ár, valahogy vártam volna a 40% elhangzását, de csak nem jött, így jöttem el, úgy voltam vele majd itthon átnézem mi mennyi, hátha nem lett nagy átverés a dologból, az árak reálisak...
Na és akkor a tárcsák márkája National, a betét Maff
Kb. a gugli sem tudja mi ez
Jó azért lehet találni, a National-nak legalább van honlapja, valami angol cég, a Maff meg olasz, de kb. ennyi, felhasználói vélemények meg semmi nincs, gyorsan rámegyek Bárdira, láss csodát ez a National a legolcsóbb tárcsa, alapáron 4.800 Ft darabja... Na mondom b+, szépen át lettem b@szva... Ha nem is valami kifejezetten fék márkát, nem tudom pontosan milyen való az enyémre, de legalább akkor Bosch-t rakott volna rá, az 8k alapáron, 40% kedvezménnyel pont 4,8k, csak éppen azzal nem tud úgy átverni... Ez a 4,8k azért is vicces mert kapásból 10% kedvezményem nekem is van, de pl. ismerősömnek is van 20-30%, tehát ennél az árnál bármikor olcsóbban meg tudom venni, akkor meg nehogy már lehúzzon, mikor pontosan tudom, hogy ő is 30-40% kedvezményt kap rá... A Maff betétet viszont nem találom Bárdin, pedig rajta van a dobozon a matrica, viszont nyilván máshol olcsóbban meg lehet kapni rendes fékbetétet.
Pl. Unix ár -30%-ért már Ferodo tárcsa van 4k-ért, Breco 4,3k-ért, Valeo 4,5-ért, Brembo 4,6-ért, Bosch 5,6, Textar 5,8-ért, amit már sokat hallottam és szívesen vettem volna ilyet, a betét pedig Valeo 4,6-ért, Bosch 5,8-ért, Ferodo 6,3, Textar 6,6k, és pl. sokkal szívesebben vettem volna ezek közül, mint ezt a Bárdi -40%-ot számolva 2.800 Ft-os National tárcsát, a Maff betét meg ki tudja mennyibe került, szerintem az is valami nagyon olcsó volt, nekem meg eladta drágán... Ez az egyetlen dolog amire szívesen kifizetem a jó márkáért a pénzt, de azért csak ne verjen már így át, hogy olyan áron adja nekem a legolcsóbbat, mint amibe a normális márkák kerülnek... Csak nem véletlen kerül fele annyiba, biztos nem pont olyan jó...
Ami még érdekes, hogy a szerelő szerint, és most már így logikusnak is tűnik, hogy miért nem foglalkozik a hátsókkal, rosszul értelmezem a műszakis lapot, és csak az elsőnél volt eltérés... Holnap délelőtt kiderül...
Valakinek erről vélemény? National és Maff márkáról?
Holnap műszaki után egy árlistával meglátogatom a szerelőt, kíváncsi vagyok mit mond erre, meg a műszakis ismerősömnek is megmondom, hogy lehet nagy kedvezménye van, de el is rakja zsebbe
Egyébként így az alkatrész 14k volt, munka 4k, tehát össz 18-ért, de ugye 16k anyagért már Brembo + Textar lett volna, ami egy picit nagyobb név, de tényleg csak egy picit... Viszont a gond, hogy ezen már változtatni nem tudok, pedig én normális márkát akarok a kocsi alá...
-
toldy
őstag
Nálam is valami hasonló a helyzet, 2 házzal odébb autó villamossági és szerelő műhely, születésem ta ismerem őket ( szó szerint), bár ezek ellenére sem mindig hozzájuk viszem hanem egy utcával arrébb van egy srác, kimondottan röncikre állt rá, nagyon jó, májusba megyek is váltózni/kuplungolni hozzá.
-
imyourfriend
őstag
Gondoltam hogy valami hasonló lesz, de nem értem mit keres a fékbetéteknél amikor főfékhenger és fékfolyadékról volt szó nemrég. Ezért ajánlott ott lenni és nézni hogy a "Professzor" mit szerel a gépen. Bár örülj neki ha olcsón megúszod, elvégre nem szakszervizbe vitted.
-
giigz
veterán
válasz
rob210 #29115 üzenetére
Az nem fog, holnapra már meg is kaptam az időpontot, szimplán nem olyan fék lett a kocsin mint akartam, pár ezressel át is lettem verve, tudtam az egészet előre, és ez szimplán most idegesít, majd mindjárt leírom az egészet egyben mindennel, kimegyek egy kicsit dolgozni hátha elfelejtem ezt a hülyeséget, este megírom pár mondatban, hogy mi lett a vége...
Nem nagy összeg, meg ha úgy vesszük nem nagy gond, csak éppen elég ahhoz, hogy az egész napomat elrontsa...
-
mycso
Topikgazda
Rajtad valami rontás lehet...
Én úgy csináltam, hogy kinéztem az ablakomon, jéé itt van a főút másik oldalán 100m-re egy autószerelő, átszaladok oda, mert volt valami apró problémám. (ez volt 4 éve)
Azóta oda járok. Én így választottam szerelőt.Vagy ott Debrecen környékén minden autószerelő szerencsétlen???? Nem hinném.
Esetleg Index Megane fórumon lehet érdemes lenne rákérdezned, hogy Debrecen környékiek ajánljanak neked egy jó szerelőt és akkor a gond megoldva. -
giigz
veterán
Hivom a szerelot, kerdezem mi a helyzet a kocsival? Azt mondja 4-re lesz kesz, nemsoka jon az alkatresz... Varok, nem tortenik semmi, megkerdezem es megis milyen alkatresz? A valasz: fekbetet
Kerdezem most az a fekbetet ami kb. vadi uj az autoban? Azt mondja igen, cserelni kell... Mondom neki jo, de akkor a hatso elterest hogyan fogja megoldani az elso fekbetet csereje? A valasz: Jo lesz igy, nem lesz azzal semmi baj...
Aztan mondtam neki hogy rendben, de aztan tenyleg jo legyen, 4-kor hivom...
Itt tartunk most, konkretan a siras kerulget, marmint a nevetestol, mert en ma meg fogok vitatkozni es nevetni
-
rob210
Topikgazda
Majd ha eladod a MOL részvényeidet nem akarsz ilyet
Más:
Projektben vagyok, lábtér világítást és kilépő fényt fog kapni a megane.
Ötleteket várok, hogy milyen színt és hideg vagy meleg ledet vegyek?
Nem tudom melyik szín állna jól a gépnek.
A kilépő mondjuk fehér hideg lesz az egyértelmű.
De a lábtér valami kék vagy zöld színben lehet jól mutatna.
Egy biztos a lábtérbe nem akarok hideg fehéret, mert az sok lenne oda.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G7 - i7-10GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5480 - i5-6GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!