- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
Én mindig is imádtam vezetni, (ill. szerettem volna, mert 10 évesen nyilván nem volt jogsim
) meg busszal ill. vonattal utazni autó helyett. Aztán ez így kialakult bennem, hogy mivel ezt szeretném én is csinálni ezért elmegyek sofőrnek (szerintem az egy nagyon jó dolog, a mai világban meg főleg, ha az ember azt csinálja amit szeret). Sokat vacilláltam, hogy busz vagy kamion. Az érettségi után elkezdtem csinálni a "C"-t ,de közben elvégeztem egy 2 éves technikusi szakot is ( konkrétan rendszerinformatika, mert valamilyen szinten az is érdekelt), mert sose lehet tudni, meg az első szakma ingyenes.
Ahogy a 2 éves szakmának vége lett, itt volt az idő, hogy akkor gyerünk dolgozni, és elsőnek olyan helyeken nézelődtem ahol teherautózni, kamionozni kellene (mert végül az mellett döntöttem), csak tapasztalatom az nulla volt, meg "E"-s jogsim se volt, árufuvarozóim meg pláne
szóval ez így szinte esélytelen volt és nyár közepe fele szüleim egyik ismerőse szólt, hogy a helyi volán társaságnál most van ilyen lehetőség (fentebb leírtam) és én meg belevágtam, DE eddig nem bántam meg ,hogy ezt választottam, sőt!
-
Jamby18
senior tag
Mi vitt rá egyébként,hogy buszsofőr legyél?
Gyerekkori álom, fogtad leérettségiztél és aztán egyből csináltad a jogsikat és vártál,hogy bekerülj vagy dolgoztál valamit közbe mire behívtak? -
Jamby18
senior tag
[link]
Ő nállunk dogozott
Ahogy látom a (#47) hszben nállatok is ez a színezés. -
Jamby18
senior tag
Hoppá
Akkor nekem szeptembertől esti suliba a helyem,terveztem egyébként és ki is gondoltam (ismerősünk is nyaggatott,hogy ne féljek az egésztől, nekem már mindenképpen kell mert nem fogok boldugulni) nyárig kibírom a mostani melóhelyen amennyi pénzt össze tudok szedni annyit elrakok. Egyébként ez is érdekes eddig úgy tudtam sofőrnek elég a a 8általános vagy valamilyen szakma és ellenőröknek kell az érettségi. Mostmár ezt is tudom legalább.
A keléssel nekem sincs gondom most 2.50 kelek ha nappalos vagyok 3.30kor indulok otthonról gyalog kb 1km-t ahol felszed az ingyenes járat és 5.20ra kiérünk Tiszaújvárosra.
Miközbe gyaloglok látom az első buszokat és a dolgozókat "összeszedő" buszokat is -
MaciG
addikt
Neked az alapvizsga kell és majd 5 évente a továbbképzés.
A GKI egyáltalán nem bonyolult ,de azt csak akkor lehet elkezdeni ha már megvan a "D".
Érettségi kell hozzá. Én még nem rég óta csinálom, de eddig nagyon tetszik, és igen, szeretem csinálni. Egy dolgot nem szeretek korán kelni, de azt gondolom senki. Ma is hajnal 4:30-kor volt az első járatom és 13:15-kor jött a váltás, de olyan gyorsan eltelt az idő, hogy én még majdnem köröztem tovább. -
Jamby18
senior tag
Akkor nincs más dolgom mint szorgosan gyüjtögetni.
Még annyit nem értek GKI-vel kapcsolatba látom a tanfolyam ami 98k ennyi elég is lenne vajon? Engem bezevar a továbbképzés "Hivatásos autóbuszvezető" nekem akkor elég az első vagy mindkettő kell?És szereted csinálni? Iskolai kikötöttség van értem ez alatt (szakmunkásképző,érettségi).
-
MaciG
addikt
PÁV-ot Pesten lehet csinálni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál
Maga a vizsgálat abból áll hogy beülsz egy gépbe és ott 4 féle feladat van (PÁV||), felvillan egy kép, közlekedési szituáció, 1-2 mp-re és aztán jön 3 kérdés a képhez. PL.: Milyen tábla volt az út szélén, vagy volt-e gyalogos,stb. Másodiknak jön 4 egyszerű ábra ami állandó, és alatt mindig bevillan egy ötödik és neked el kell döntened hogy megegyezik valamelyikkel vagy nem. Harmadiknak kapsz egy kormányt és egy pontot kell az úton tartani, vezetni. Negyediknek pedig lesznek különböző színű gombok és ezek közül valamelyik szín bevillan a monitoron és neked a megfelelő színű gombot kell minél hamarabb lenyomni. A végén pedig a pszihológus feltesz pár kérdést, de csak ilyen általánosságok, meg a gépen is lesznek még ilyen eldöntendő kérdések, de azok is elég primitívek. pl.: Mennyire tartod magad jó sofőrnek. Nagyjából ennyi. Egyáltalán nem nehéz, csak elég sok idő. (kb 3 óra, mert nem csak 1 ember van egyszerre). HA végeztél egyből meg is kapod a papírt hogy sikerült-e.GKI
GKI-n van 3 könyv, mindegyik nagyjából 100 oldal, (műszaki, tahográf, egészségügy, pszihológia) és ebből van 3 tesztlap egyenként 40 kérdéssel (a,b vagy c). Van egy esettanulmány a 3 könyv anyagából. Ez lényegébe 9 darab kifejtős kérdés (5-10 mondatban). Van egy rövidke szóbeli beszámoló, ismét a 3 könyv anyagából. 1 óra városi vezetés és egy pár darab szimulátoros feladat. -
Jamby18
senior tag
MaciG,zsid Köszönöm
Elég sokat segítettetek így is, és legalább pár tévhitet megbeszéltük.
Augusztusba leszek 21. Ezért a Pálya alkalmasságihoz tényleg Pestre kell menni, miből áll?
GKI kátyát hol lehet csináltatni? És miből áll?
Ebből indultam ki----> [link] -
ABE
őstag
"megengedett legnagyobb hosszúság:
- az autóbusztól eltérő gépjárművek | 12,00 m |
- pótkocsi | 12,00 m |
- csuklós jármű | 16,50 m |
- közúti járműszerelvény | 18,75 m |
- csuklós autóbusz | 18,75 m |
- kéttengelyes autóbusz | 13,50 m |
- kettőnél több tengelyes autóbusz | 15,00 m |
- autóbusz + pótkocsi | 18,75 m" -
zsid
senior tag
Egy dolgot igazából nem értek. Magyarisztánban a szóló jármű hossza 12m lehet, csuklós járműé 16,5 valamint pótkocsis járműszerelvényé 18,75m.
Az európai trend begyűrűzött hozzánk is, szóló járművek először 12,8méterre nőttek, majd 13,7, végül 3 tengellyel 14,5-15m. A csuklósbuszok a régi ik28x 16,5 méteréről megnyúltak 18 méterre ( asszem a faceliftes ik417ben is volt már ilyen), most meg már 18,7?? Há' ki a f@kkom az ezekre forgalmi engedélyt? Persze ha én csőrös Scania T164 mögé akasztanék 33lapos hűtőspótot, a kpmes tuti hozná a mérőszalagot és csesztetne, meg adna egy jó kis csekket. ( jó tudom a kamion elöl csuklik a busz meg majd' középen ). Tudtok ennek a szabályozásáról valamit?
Esetleg az összes ilyen "túlméretes" busz útvonalengedéllyel közlekedne? Az egy volánbusz méretű gépparknál már elég komoly kiadás lenne... -
ABE
őstag
A kiírás szerint a csuklós hossza 18.7 méter, ami alapján elképzelhetőnek tartom, hogy Neoplan Centrolinert szereznek be.
-
MZsoltee
veterán
-
MaciG
addikt
Már megint lemaradt pár dolog, ez most jutott eszembe fürdés közben
A csuklás buszhoz nem kell E-kat, csak egy típusvizsga, ez is ilyen belső céges vizsga, bár nem tudom más társaságoknál, ez hogy van. Meg elsőnek érdemes egy nagyobb cégnél helyi járaton kezdeni, mert ott nagyon sokat segítenek, pl. ha valami van a busszal nem neked kell megjavítanod a semmi közepén a hátadon X utassal, hanem jön a műhelykocsi és megoldják.
Ami még nagyon fontos a papírok mellet, az a elhivatottság és persze a végtelen türelem (sok olyan dolog van amit le kell tudni nyelni, pl. a pofátlan autósok viselkedése,utasok,stb.). Ha ez nincs meg akkor hozzá se fogj, mert egy idő után idegileg ki fogsz készülni. itt volt olyan hogy valakinek ez egyik végállomáson tele lett a töke az egésszel, kiszállt, azt otthagyta a buszt.De annyi ilyen és ehhez hasonló story van (pedig még csak pár hónapja dolgozok), hogy akár reggelig simán írkálhatnék, csak akkor nem bírnék felkelni hajnal 3-kor.
-
MaciG
addikt
D-s jogsi kell, viszont a D feltétele az ,hogy legyen C. Nem kell több éves gyakorlat (C után akár már másnap mehetsz D-re),de a D-hez be kell tölteni a 21-et. a 160K szerintem kevés, már pár éve több volt... Nálunk a társaságnál évente van orvosi vizsgálat. (ez ilyen belső vizsgálat). Kell hozzá PÁV2, én most nyár elején csináltam és olyan ~8K körül volt. Meg az újonnan kezdőknek, ahhoz, hogy munkát is tudjanak vállalni kell egy GKI kártya (gki vizsga, ez hasonló, mint az árufuvarozásnál volt régen a báf. asszem már ott is gki van ,de ezt nem tudom. Ez is olyan 100K körül mozog.). Én is friss jogsival mentem el dolgozni, úgy, hogy C-vel szinte minimális km-et vezettem. Meg nekem össz-visz egy mezei C-m volt és úgy jelentkeztem egy képzésre a helyi társaságnál és a többit amiket leírtam azt ott csináltam meg és a cég teljes mértékben fizette, és még fizut is kaptam a tanfolyam idejére.
, persze cserébe alá kellett írnom 2 évet. De akkoriban a bkv-nál is indítottak ilyen képzést, csak oda viszont kellett a 2 év C-s gyakorlat, ide meg nem. Jah még annyi ,hogy van pszihológiai vizsgálat is, de az is ilyen belső.
-
zsid
senior tag
A B kat előfeltétele a D nek, a Ct nemtom, bár nem árt ha van jogsi és gyakorlat. PÁV II ami asszem 5 évig érvényes max.
Ha buksz egy kategóriát, akkor a többit nem veszik el, ez csak urban legend.
Szvsz kezdő jogsival sehova nem lehet bejutni, nagy csók kell hozzá. ( gondolom te sem bíznál egy 20-30 millás gépet olyanra, aki eddig vezetett egy oktatójárművel 20 órát. Nem kell összetörni se, egy padkázással elmehet a felni, a gumi, ha meghúzod, akkor az oldalát kell telibefújni, ha máshol okozol kárt, akkor pedig megy a cég biztosítási bónusza.)
Szvsz C-t nem raksz le 160ból ilyen vizsgadíjak mellett, és Dt se nagyon.Lehet más mást fog mondani, szerintem ( ha még nincs csak B jogsid ) akkor fokozatosan haladj előre a kategóriákkal is meg az autó méretével.
-
Ck.
addikt
A 607-es hamarosan lerohad, szerintem 1 óra sem kell már hozzá. A Mars térről a Lugas utca felé már alig tudott elvánszorogni, kemény 20-as tempó és heves rángatások között.
-
Jamby18
senior tag
Akkor lenne egy pár kérdésem,ha nem gond.
Mi kell ma ahoz hogy buszvezető legyen az ember B(van),C,D Jogsi. PÁV 2 emlegették sokan, még valami olyasmit is hallottam,hogy ezért Pestre fel kell menni,és ha buksz 20-30eft.
És 2 tévhitet is szeretnék feloszlatni, ha az eggyáltalán.
-évente kell E.Ü. vizsga?????
-Még van 1 amit nem tudok elhinni,ezt haverom apja mondta ha csinálgatom a jogsikat és pl bukok C vagy D ből akkor elbukom a már meglévő jogsijaimat is vagy ugyan ez érvényes mondjuk ha már megvan a C és a D meg nem sikerül és akkor elbukom a C-t.... tényleg van ilyen???
Illetve nehéz ma bejutni 1 volán társasághoz akár helyi vagy távolsági, ha én most levizsgázok "friss" jogsival van-e esélyem vagy nagy várólista van?
Nagyjából ennyi lenne
Felénk most C--->160 000 Ft
D--->160 000 Ft Ezekből mi igaz, tisztába vagyok a 100eftos B-s jogsikkal amik azután 120-30nál kötnek ki csak ezért kérdezem. -
ABE
őstag
Na igen, de pár megállót menni egy műanyag székes városi busszal még mindig jobb, mint 1,5 órát utazni egy teherautó alvázas "busszal".
Amúgy szvsz. itthonra csak ilyen műanyag üléses buszokat szabadna rendelni, egyszerűen undorító, ahogy a szövet ki tud nézni pár év után.
Egy kép arról, amikor sulibusszal mentünk a Hiltonba:
-
Lenry
félisten
-
Lenry
félisten
-
máyköl
veterán
Nekem a kedvencem az amerikai sulibusz, az a sárga.
-
Lenry
félisten
még nincs
a képek újonnan beszerzendő buszok színtervpályázatához kapcsolódnak, lehet, hogy még nincs eldöntve, hogy milyen buszok lesznek, úgyhogy bedobtak egy általános rajzot, hogy mégis legyen a pályázóknak valami kiindulási alapjuk
-
-
Lenry
félisten
első ránézésre Solaris Urbino 12-nek tippelném, de attól pár apróságban eltér (hátsó lámpatest, üvegezés)
lehetne Volvo 7700 is, de attól is eltér (ha mér a régi verzió, akkor annak nem ilyenek a lámpái, ha meg a faceliftes, akkor meg hiányzik a tető végén a kicsúcsosodó rész)
úgyhogy egyelőre kifogtál rajtam
-
MZsoltee
veterán
Erről a jószágról meg tudja mondai valaki milyen gyártymány típus?
-
MaciG
addikt
értem
Viszont régebben mikor még csak utasként voltam fent a buszokon, akkor nagyon szerettem utazi az új volvokkal és a mercikkel, de most meg jobban örülök neki ha egy jóöreg ikarussal megyek haza, mert az új volvokon és merciken egyszerűen nem tudok ülni, mert annyira kényelmetlennek tűnnek az ülések. (mondjuk a napi ~8 óra vezető ülés után jogos is). Viszont a vezetőülés meg olyan rajtuk, hogy mikor lámpánál ráteszem az ujjaimat az állító gombokra (amiből annyi van ,hogy sose fogy el), olyan mintha egy masszázs fotelben ülnék
Csak kár hogy nem mindet lehet állítani járó motornál.
-
Lenry
félisten
passz.
az biztos, hogy így először az Ikarus csinált AP buszt, de hogy ezt átvették-e más gyártók, azt nem tudom.egyébként nem hiszem. ugyanis ennek a tetős dolognak van egy olyan elég komoly hátulütője, hogyha mondjuk kiég a busz, akkor a felfelé terjedő meleg miatt könnyen megsérül az a rácsrendszer, ami a terhelést osztja szét, és onnantól annak a kocsinak vége, mert nem nagyon lehet javítani
plusz asszem ezt szabadalmaztatták is. -
Lenry
félisten
igen, ez volt az egyetlen teljesen AP-s Ikarus.
azért is lett ilyen, mert az Ikarus teljesen hanyagolta az alacsonypadlós témát, mert a szocialista országoknak bőven jó volt a 200-as Ikarus, és nem volt fejlesztés ilyen téren. a rendszerváltással azonban hirtelen megnőttek az igények, amire túl hirtelen kellett megoldást találni... ez lett a 412-es.a tető: egyébként ez egy baromi innovatív dolog, mert így lehet aztán valóban alacsonypadlós buszt csinálni, de ez is kiforratlan volt. a terhelést szinte teljesen a megerősített tető veszi fel, arról van lelógatva a motor is. a maradék terhelésen a falak, az ablakok (ezért is kevés rajta a nyitható ablakfelület) és négy, kapaszkodónak álcázott oszlop osztozik.
mondom, ez elég előremutató fejlesztés volt, de aztán már nem volt idő továbbfejleszteni
(#58) ABE: az SZKT-s Ik417-esek Wupperthal-ból lettek használtan véve (6 db). a Volánosok szerintem újak. (legalábbis nincs infóm előző tulajról)
(#59) MaciG: a ZiU-kat? azokkal már nem nagyon fogsz Szegeden utazni, mert szét lettek vágva, konkrétan egyetlen darabról tudok, ami megmaradt, majd egyszer nosztalicska lesz belőle, de lövésem nincs mikor fognak egyáltalán nekiállni
-
MaciG
addikt
Nem tudom honnan származnak, itt Szegeden a volánnak 2 darab van belőle, meg az SZKT-nak si van pár darab ,de azok nem pontosan ugyanilyenek. Amúgy Ikarus 417 a pontos típusa.
De ha már pár hsz-el feljebb szóba került az utaskényelem, én azokat a régi piros trolikat hiányolom nagyon, mert azok brutál kényelmesek voltak, azokkal a nagy süppedős ülésekkel.
-
ABE
őstag
Nyilván az alacsonypadlós kialakításnak vannak hátrányai, de a hátsó résznél a legnagyobb probléma a szűk ajtó, ezt szerintem másképp kellett volna kialakítani, hátráltatja a gyors és kényelmes utascserét. A futóműve meg totál nem a pesti utakra van kitalálva, utaztam már más alacsonypadlós típusokkal is, de azok nem voltak ilyen kellemetlenek. Jól tudom egyébként, hogy az Ikarusnak ez volt az egyetlen ilyen kialakítású típusa? Ez a tető tartja a buszt dolog elég neccesnek tűnik, már találkoztam olyan 415-össel, aminek két ablak között el volt törve a karosszériája, akkor mi lesz hosszabb idő után a 412-esekkel?
MaciG
Utasként én is nagyon szeretem a 435-öst, mondhatom azt is, hogy városi viszonylatban a kedvenc.
Közben utánanéztem, a BKV 435-ösei DAF LT 195 Euro I típusú motorral vannak szerelve.
-
Lenry
félisten
a 412-es a felépítése miatt olyan, amilyen. a teljesen 100% alacsony padló miatt jó pár dolog fel lett áldozva (főleg a hely), plusz olyan újítások vannak benne, amiket előtte semmilyen más buszon nem alkalmaztak (pl hogy fellépőmagasság csökkentése érdekében a padló mindössze 8 centi vastag, és így a tető tartja az egész buszt)
az itteni 435-ösök Rába motorosak
-
ABE
őstag
Utasként nézve a 412-es tényleg ritka fos egy busz, iszonyatosan ráz, kemény, zörög, hátsó része szűk, és ha hegyi útvonalra rakják, még lomhább is érzésre, mint a 415-ös.
435-ös milyen motorral van szerelve? Ha jól tudom, a BKV-nál a 400-as szériában DAF motorok vannak, azokkal van a gond?
-
MaciG
addikt
Folytatva a gondolatmenetet (csak közben indulnom kellet a délutános részre ,mert várt rám a mélyen tisztelt utazóközönség
) amivel sok probléma van az a 435-ös Ikarus, itt főleg motorikusan vannak gondok, és már be is hozták őket osztott műszakra, hogy kb feleannyit menjenek egy héten, mint eddig. A másik meg ez a 412-es csoda. Nah hát itt ebben a buszban logikát senki ne keressen, és ne is próbáljon meg rájönni mit miért és hogyan csinál, mert mire rájönne, eltelik egy hét és megint minden máshogy fog működni... (szóval az elektronikája egy nagy kalap ... )
-
MaciG
addikt
És sajnos leghamarabb 12.-én hétfő délelőtt leszek a DUD-923-al. Voltam már vele, az pl. szépen rendbe van tartva, meg a fülke is jól fel van szerelve.
Azt, hogy több gond van-e a a JAW-os volvokkal nem tudom. Engem az zavart benne, hogy nem láttam melyik ajtón jeleztek, csak azt ,hogy jeleztek, mert azokba utólag nem furkáltak külön olyan ledket, mint a csuklós társaikba. Meg a sofőr akit váltottam aznap, azt mondta, hogy azért nem, mert ezek helyközis buszok voltak. De legalább ott az egész busz klímás nem csak a fülke
-
barnam_
nagyúr
Jó lenne, ha nem magyar utakon járna. Amivel jöttem az már rendesen zörgött (kalaptartó környékén).
Mai negatív élmény: Ikarus 415. Szívem szerint ezeket küldeném a roncstelepre. Légkondi nuku (még elviselhető lenne, ha a hárul ülőket nem zavarná a szél), a motor hangját még élveztem is volna, ha a difi nem ordítja túl... ja és a 8-ason Veszprém felé az emelkedőn épp hogy felküszködve magát, érzésre néhol olyan 30-40 km/h-val.
Jó persze ebben benne van hogy tele volt a busz emberekkel, egy másik, üres 415-s leelőzött minket
-
Lenry
félisten
épp tervezem, hogy kilátogatok Tarjánba vagy a Mars térre, és megkérem egy szépen rendben tartott DUD sofőrjét, hogy hadd fényképezzem körbe a gépét.
megmutatnám itt a sok pestinek, hogy hogyan is néz ki egy normálisan karbantartott Ikarus
Volvo: ha választanom kellene, akkor inkább egy KPN, mint egy JAW. úgy tudom, hogy elég sok gond van a JAW-okkal, meg szebb is a faceliftes verzió
(#48) daa-raa: jobbkormányos Ikarus-t én is láttam már, valahogy olyan bizarrul néz ki
egyébként pár hsz-el feljebb linkeltem egy gyűjteményt, szerintem minden Ikarus ott van -
#65675776
törölt tag
A csuklósokat Lengyelországban gyártották, azok messze értelmesebb minőségűek.
Az Ikarus anno mindenfélét kipróbált a 200-as sorozatban, volt még jobbkormányos is belőle.
Az Ik263 ukrán exportból visszamaradt széria, némileg meghosszabbították őket. Két szekciót toldottak be, egyet a leghátuljába, egyet pedig az első ajtó mögé.
-
MaciG
addikt
Ez jó kis gép, a kövi hónaptól 90% esély van rá, hogy ezen leszek kiváltós (vagyis sokat dolgozok majd vele), csak az utóbbi egy hétben elszállt neki a vízszivattyúja és nem volt hozzá alkatrész szóval bent pihent a telepen a volvo műhely mellet.
DE amúgy meg eddig ami a legjobban bejött az ennek a nyitott fülkés változat. Sokan nem szeretik, de szerintem ez így sokkal közvetlenebb mintha magadra zárnád a fülkeajtót azt kész. A régi ikarus 260-as gépek se rosszak, de abból is két véglet van. Van az amiben semmi sincs, csak annyi, hogy menjen és eléggé "trutyis", meg van az, aminek van gazdája, fel van újítva és szépen be is van rendezve, nah azokkal is jó dolgozni.
-
Lenry
félisten
nekem múlt héten lett volna egy igazán egyedi fogásom, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem...
Egy (pontosan az egyetlen) Ikarus 955 pihengetett a szegedi buszpályaudvaron
ha legközelebb erre jár, nem felejtem el lefényképezni
-
ABE
őstag
Jó ez a Tourismo is, kényelmes busz, mentem vele Bécsbe. Hazafelé a sofőrnek siethetnékje volt, néha belekarcolt a 120-ba is.
Ilyen szempontból amúgy egy olasz rendszámú, 3 tengelyes Bova Futura vitte eddig a prímet, osztrák autópályán 130-cal haladtunk, és megelőzött minket.
-
ABE
őstag
Keddi "fogás": Ikarus 386, elég ritkán találkozni vele a Budapest-Székesfehérvár útvonalon. Ami érdekessé teszi, hogy valószínűleg motorcserés volt, ugyanis egy Detroit Diesel dohogott benne, ilyennel tudtommal nem szerelték őket. Eddig csak 256-os és Classic típusokban találkoztam ilyennel, amikben gyárilag volt. Már induláskor feltűnt a jellegzetes hangja, leszálláskor lecsekkoltam, és beigazolódott a sejtés.
-
madstunt
addikt
Azt szeretném kérdezni hogy nem tudjátok hogy mi lett a szegedi biodízel(vagy etanol?
) project vége?
mert nem szoktam látni a buszt futni szóval leállították gondolomAz eddigiekhez:
Nekem a 290es reptéri nagyon-nagyon tetszikpersze a legszebb a farmotoros retró-járat itt szegeden
-
Lenry
félisten
ezen az oldalon érdemes nézelődni, nagyon sok érdekességet lehet találni, bár már nagyon rég frissült (2001-ben)
-
Dr.Én
veterán
Amikor elösször találkoztam vele akkor még középen is volt rajt ajtó...aztán egy vagy két hónap mulva lekapták róla és beépitették a helyét ülésekkel...
egy ami nagyon tettszik venne hogy sok hely van rajt...
igaz már 13-ik évében van szegény...emlékszem 1998-ban hozták ki gyárból és helyezték üzembe..elötte egy régi ikarus 260-as volt még az megint remek busz volt -
Szplöttyy
senior tag
No, megjöttem énis
Kezdeném énis a kedvenceimmel:
Volvo 7700 Volán Edition:
Amiért szeretem: Gyönyörű szép, környezetbarát, és alapjáraton gyönyörű hangja van
Amiért nem: Mert sok olyan ülés van, ahol nem elegendő a lábtér, és néhol az anagok minősége sem az igazi.Amiért szeretem: Olyan kis suta
Amiért nem: Mert selejtes ócsakvas tulajdonképpÉs Természetesen az összes Többi Ikarust és a Többi buszt naggggyon szeretem!
-
ABE
őstag
A 283-as nem terjedt el itthon, igazából én is csak azért találkoztam vele, mert az Alba Volánnak van ilyenje.
Annak a 290-esnek valóban elég morbid formája van, első látásra tényleg nem tudni, hogy jön-e vagy megy?
Hoztam én is pár képet, ha már a reptéri buszoknál tartunk. A következő járművek úgynevezett PALT rendszerűek voltak, aminek a lényege az volt, hogy az autóbusszal biztosították volna az utasok és a csomagok repülőgéphez szállítását, illetve a beszállást is.
Ikarus 692.01
Ikarus 692.03
Ikarus 695.01
Ikarus 695.02 a tesztpályán
Még egy ajánlott oldal: Ikarus Fan Club
-
Ez nálam is /fav!
-
Lenry
félisten
-
ABE
őstag
Ha a 263-as ismeretlen volt, akkor talán érdekelhet ez is:
Ikarus 283
Ez volt az Ikarus szériában gyártott leghosszabb autóbusza, ami érdekessége, hogy a hátsó tengely nem kormányzott, viszont nem tolócsuklós. Ennél hamarabb létrehozták a 282-est, ami szintén 18 méteres volt, de az a hátsó kormányzott tengely korlátozott teherbírása miatt nem terjedhetett el.
-
Badman 4ever
őstag
Hogy lehet, hogy a csuklós Conectok és Volvok szenvednek amikor felfelé mennek a hídon, de a 280 G-s csuklós Ikarus gond nélkül felrobog, pedig az utóbbi 190 kW-os és 10.350 köbcis, míg az előbbiek 202 és 260 kW-osak és 12.000 és 7000 köbcisek?
-
Lenry
félisten
válasz
Badman 4ever #29 üzenetére
hmmm... milyen ismerős cikk
az ARC? elvileg idén már próbázni fog. arra kíváncsi leszek, hogy milyen lesz, mert hallottam már ijesztő dolgokat róla (pl hogy az első és hátsó kocsitest szélessége közt volt egy laza 15cm eltérés, amikor meghozta a gyártó), viszont azt is hallottam, hogy már van olyan trolisofőr, aki lestipistopizta magának a gépet. majd meglátjuk, ha gurul
(#25) Ck.: passz, lehet, utána nézek
(#26) Digital: akkor a legjobb helyen vagy
(#27) Dr.Én: hohóó Ik263-as... számomra ez egy teljesen ismeretlen széria volt, egész a múlt péntekig, amikor összefutottam eggyel a kiskunhalasi autóbusz-állomáson
-
Badman 4ever
őstag
Faja topik! A trolikkal minden nap járok be a Radnótihoz, szóval már lassan azt is tudom, hogy melyiknek mi az ismertetőjele, a T-709-nek például kontakthibás a hátsó monitorja.
Egyébként egy Skoda 14Tr az előbb említett troli.Amúgy az új helyi gyártmányú trolink mikor készül el?
Őrá gondoltam.
-
Dr.Én
veterán
Remek kis topic
nekem is szintén akedvenc buszom az ikatus E95
[link]
na mega másik amin minden nap utazok...szinte sulibol haza feleSAjnos kezdik felénk lecserélni credokra...de nem szimpik azok abuszok...kényelmetlenek és nem férek el rajtuk ...nyikorognak...zörögnek
és dőg melegek nyáron
-
Digital
addikt
Ohhh micsoda topik!
10 éve menedzselem a buszokat a Tisza Volán ZRT-nél! -
Ck.
addikt
A T-810-ben tudtommal a T-850-essel megegyező Cegelec-hajtás van. 850-ről jut eszembe...az a troli egy katasztrófa, minden egyes utazáskor attól félek, mikor szakad a fejemre a "mennyezet". Félelmetes ahogyan össze van rakva az a gép. A Volvo buszokra szintén ugyanez elmondható, talán nem ilyen mértékben, de csak idő kérdése, hogy mikor esnek szét...
-
ABE
őstag
Jaaa, én aszittem, hogy az Inter Regio-ról beszél, a helyközi Regio és a városi Localo tuti, hogy saját fejlesztésű karosszálás Volvo alvázra, olvastam róla, hogy külön engedéllyel nyúlhattak hozzá a leszállított alvázakhoz. A 7700-as egyébként tudomásom szerint Lengyelországban készül, a Regio-tól teljesen más kategória és konstrukció, igazából csak a homlokfal kialakítása hasonlít kicsit.
A trolis leírást meg köszi, máris átnyálazom!
-
Lenry
félisten
na akkor Škoda.
Škoda 22TrA 90-es évek végén az addigra már elavult 14Tr és 15Tr trolikat leváltó járműveknek készültek. A formatervező Patrik Kotas volt, ő egy Csehországban eléggé elismert ipari formatervező, elég sokat dolgozik a Škodának, legutóbbi művek az új prágai villamos a Škoda ForCity (Škoda 15T) volt
Legelőször a 22Tr, vagyis a csuklós verzió prototípusa készült 1993-ban, ez még főleg a belső kialakításában különbözött a végleges verzióktól (fotógaléria a protóról és egy véglegesről, látható, hogy előbbi még sok "szocialista" elemet tartalmaz, kevésbé színes és barátságos. A protó utasforgalomban sosem volt, de így is nagyjából 40.000 km-t tett meg próbaköröket futva. A troliban német AEG elektronika volt, ennek tönkremenetele után visszakerült születés helyére, ma is a Škoda Ostrov-i gyárának udvarán rohad). A prototípus elkészülte után sokáig nem készült új, csak 1999-ben vették elő újból a modellt, végül összesen 13 darab készült a 22Tr-ből, ebből 3 prototípus, mindhárom különböző hajtásrendszerrel.
* az első protó - ami egyébként a 22TrG névre hallgat - ugye AEG elektronikás volt, több nem készült belőle.
* az alap 22Tr hajtását a GTO tirisztoros szaggatóval vezérelt egyenáramú vontatómotor biztosítja, (ez a gép ma Usti nad Labem városában szolgál 601 pályaszámon), ők összesen 11-en vannak.
* az utolsó prototípus számunkra a legérdekesebb: a 2003-ban gyártott 22TrAC aszinkron-motoros tanulmányjárműnek épült. Elkészülte után a gyárban maradt, később pedig Pilsenben üzemelt. 2006-ban megvásárolta a Szegedi Közlekedési Társaság, ahol a két motorja helyett (amik a B és C tengelyt hajtották) egy Škoda 25Tr motorját kapta meg a leghátsó, C tengelyére, így tolócsuklóssá vált. T-650 pályaszámon 2008. március 13. óta jár, mellesleg ez Magyarország egyetlen teljesen alacsonypadlós csuklós trolibusza (amíg el nem készül a szintén szegedi ARC troli)
A sofőrök annyira nem rajonganak érte, mert állítólag nem olyan jó vezetni, főleg, hogy a többi szegedi csuklós Škoda ikermotoros, épp ezért jóval kezesebb. Én nem vezettem, nem tudok erről nyilatkozniŠkoda 21Tr
A 22Tr szóló változata, sok újat nem tudok róla mondani, itt Szegeden perpill 5 darab van belőle, T-800, 801, 802, 803 és 810-es pályaszámon. Motorja ugyanaz a GTO tirisztoros, mint az alap 22Tr-eké, kivéve a 810-est, amiben egyedi fejlesztésű tanulmánymotor volt, de aztán megvette az SZKT és még valamilyen más motort szereltek bele (de azt nem tudom pontosan milyet).
Škoda 21Ab: a Škoda egyetlen sajátmárkás autóbusza, MAN motor viszi, karosszériája teljesen megegyezik a 21Tr-el (a kaszni tervezések szempont volt, hogy buszt és trolit is lehessen belé építeni. 7 darab szegedi 21Ab-ról tudok, kettő van forgalomban, a maradék 5 sorsára várva legelészget a trolitelepen (a képen látható piros gépekről van szó). Részben alkatrészbányák, plusz tervbe van véve, hogy trolivá lesznek alakítva (nem ez lesz az első ilyen akciója az SZKT-nak, ha érdekel titeket, később erről is írhatok, meg a szegedi busz és troliüzemekről)
remélem nem untattam senkit, ha még van kérdés, nyugodtan szabad kérdezni
[ Módosította: ollie ]
-
Jamby18
senior tag
Áhh buszos topic
Nállunk tavaly nyáron cserélték le az Ikarus,MAN,Neoplan,Berkhof fajtákat (remélem nem hagytam ki senkit)
Most Volvok vannak
Szépek, újak télen meleg van,de csörögnek csattognak tegnap leghátul ültem és néztek ahogy a tetőszerkezem mozog jobbra balra,csodálkozom,hogy ennyit engednek az oldalüvegek és nem repednek.Kevesebb rajtuk a hely mint a régi szólókon,kispóróltak belőllük mindent, nem hinném kibírják-e a 15-20évet mint az Ikarus
Én visszasírom a "tarkabarka bandát" amikor a Hajdú Volán csinálta a Helyi buszközlekedést.
Néhány videó.
1.[link]
2.[link]
3.[link]
4.[link]
5.[link]
6.[link]
7.[link]
8.[link]
Nem titkolt vágyam hogy helyi járaton sofőr legyek,nem tudom ki van még így vele. -
barnam_
nagyúr
De, ilyesmi.
Látom értesz a témához, keress ki még egy típust
Nagykanizsa -> Veszprém, Balaton Volán. Talán Volvo vagy Neoplan (ebben nem vagyok biztos). Távolsági busz, magas padló szinttel. Nem Irizar, az tuti. Lehet hogy Drögmöller, de most kicsit elbizonytalanodtamJa, a hazai
-
barnam_
nagyúr
Itt azt írja hogy RÁBA D 2156, nem tudom ez új vagy régi-e. De szeretem a (motor) hangjukat. Nem tudom mitől van az a jellegzetes búgás nagy sebességnél, de kilométerekről hallani hogy egy régi Ikarus megy a főúton
Van egy Volán busz járat, ami BP-ről megy Zalaszentgrótra, szinte mindig Mercedes jön. Na azt nagyon szeretem, csak nem tudom melyik típus.
-
ABE
őstag
Sajnos sok E95-ös el van hanyagolva, Somló Volánossal én is utaztam már, olyan 15 év körüli buszok, 1,5 millió km biztos van már a korai eresztésekben. Sőt, több is, a Volánbusznak már évekkel ezelőtt volt (igaz, Scania motoros, 93-as évjáratú) E95-öse, ami 1,5 millió fölött járt. Ahhoz képest, hogy elvileg 10 évente illene ezeket a buszokat felújítani, azért bírják a strapát.
Ha jól emlékszem, a 250-es buszok felújításkor jellemzően Euro 1-es Rába D10-e motort kaptak, ami 180kW-os (245 ló), ahol még nem koptak ki a forgalomból, jó eséllyel találkozni ilyennel. Persze a régi zörgős motorral voltak az igaziak (gondolom az is Rába lehetett?).
A C56-osok (régebben 256.44) meg már egész bitang motorral vannak szerelve, pl. a 280 lovas Detroit Diesel egész szépen mozgatja, autópályás tempót is simán tartja.
A Credo meg... na, félig magyar, mert eredetileg cseh tervezés, csak átvették a licenszet, aztán fejlesztettek újabb típusokat.
És itt hirtelen ajánlanék egy jó kis honlapot: Buszok honlapja
-
barnam_
nagyúr
/fav
E95-t én is szeretem, csak nálunk a Somló volán buszain soknak rossz a háttámlája, rossz úton hátradől.
A Credo, hiába magyar, gyűlölök vele utazni. Törpékre tervezik azokat a buszokat?Amit szeretek, az az Ikarus 200-as sorozat távolsági modelljei: pl. a 250-es. Ebben keresztbe tudom tenni a lábam
szerp.: hoppá, nem is tudtam hogy van olyan változata, amiben 250 paci dübörög. -
ABE
őstag
Igen, az egy elég régi harmonikaajtós (vagy nevezik ráncajtónak is) Ikarus 260-as.
Viszont ebből a típusból sokfelé exportáltak, leginkább keletre, szóval bárhol lehet, nálunk ilyen színezéssel ráncajtós már nem nagyon van.
-
qdak
addikt
vanezavideo
bmw s rész haver szerint ezek magyar buszok (csak nálunk iylen sárgák) ti mint buszosok ? ez téleg nálunk van ? -
ABE
őstag
Ez tényleg nagyon kényelmes busz, a Balaton Volánnak is van belőle, egyszer sikerült elcsípnem a Budapest-Székesfehérvár vonalon. Az emelkedő üléssor érdekes kialakításúvá teszi.
Amit gyakrabban sikerül elkapnom, az az Irizar Century (Scania és Volvo alvázas is szokott közlekedni), de a legkényelmesebb ezen az útvonalon az MAN Lion's Coach volt. A legkényelmetlenebb pedig, igeeeeeen: a Credo EC12
-
szumoo
senior tag
Míg utazási irodában melóztam egy Volvo Drögmöller B 12-600-as segített a sok kilométer kényelmes elviselésében.
Nagyon szerettem, mert ahhoz képest, hogy sokáig nem tudok egy helyben ülni, ennél simán elvoltam 3-4 órát is minden gond nélkül.
Nem ismerem a buszokat, csak szeretem a jóféléket. -
ABE
őstag
Sejtettem, hogy meg fogod találni a topicot.
Látom a 395-tel nem vagyok egyedül, legszebbnek ebben a festésben találom:
Egy érdekesség az Ikarus aranykorszakából:
Ikarus 286 Amerikában [forrás]
Remélem a képek feltöltésénél nem gond, ha a netről vadászom le őket, és egy megbízható tárhelyre feltöltöm a képeket. A kezdő HSZ-ben lemaradt, de innentől kezdve igyekszem én is forrást megjelölni.
A Škodákról írhatnál kicsit bővebben is, nekem sajnos még nem volt szerencsém hozzájuk.
A csuklós ajtóelosztása egészen furcsa, még nem találkoztam ilyennel.
Persze beférnek ide a trolik is, az a piros T280-as gyönyörűen fel van újítva!
Jut eszembe: a napokban láttam a Keletinél egy átfestett Ik412-est, úgy látszik, már ezeket is elérte a felújítás (mondjuk ideje is volt). Ami érdekes, hogy a 412-es típusokra jellemző fényezés helyett a hagyományos szürke-kék BKV kombinációt kapták, elég ergyán néznek így ki.
Majd próbálok képet lőni róla, ha megint meglátom.
-
Lenry
félisten
megvan a legújabb kedvenc topikom
főleg, ha belefér egy kis csáposbuszos OFFés ha már itt vagyok, akkor értelemeset is szólok, íme a kedvenceim:
Ikarus E95, a legszebb távolsági busz, amit valaha építettek, imádom, akár egy Föld körüli utat is bevállalnék vele.
(forrás)Škoda 21AB - egyszerűen imádom a formáját
(forrás)Mercedes Citaro O530L - nem szeretem a szögletes buszokat, de ez a gép megfogott
és a kicsit off
Ikarus 280T - sajna Szegeden már csak kettő van állományban és az egyiknek véres a torka, de élvezet utazni rajtukés az abszolút kedvencem:
Škoda 22Tr - nem jó vezetni, megbízhatatlan, sokszor lerohad, mégis a szívem csücske(ahol nem jelöltem külön, az saját készítésű kép)
remélem hosszú életű és sikeres lesz ez a topik.
-
ABE
őstag
A Camion Truck & Bus magazinban olvastam a King Long buszokról egy tesztet, amikor az első eresztés érkezett a helyközi típusokból (a fene se fogja a XJ+!%+"4342 típusjelzést megjegyezni...). A tesztben több hiányosságot is említettek, főleg a vezető munkahelyét kritizálták, pedig aztán a Camion magazin nem szokott túl kritikusan értékelni.
Még nem utaztam vele, de lehet, hogy egyszer rászánom magam egy ilyen útra. A Volvók szerintem amúgy egyáltalán nem rosszak, egyszerűen nem arra lettek tervezve, hogy a 7-es vonalán gyilkolják őket. Bár, ahogy hallottam, lett volna lehetőség opciós futómű erősítést kérni, de ez elmaradt.
Most látom, a kezdő HSZ-ben a Van Hool típusát elrontottam, mert az egy AG300-as.
-
Tomics
addikt
Szépek
Mostanában jöttek be ezek a KING LONG kínai buszok a távolsági vonalakon, hát mit ne mondjak elég sz@rok. Egy rakás buszon az ülések szabályosan szétestek már és zörög csörög minden, mondjuk ez a pesti utaktól várható volt. És ahogy hallom néha a sofőröket beszélgetni hogy beázik itt ott, elektronikai problémák meg csak a gond van velük, kíváncsi vagyok 10 év múlva milyen állapotban lesznek.
BKV-s volvókról nem is beszélve...Az régi Ikarusok a legjobbak, igénytelen, de bírja a gyűrődést. Csak mondjuk a bkv-s járatokat nem ártana takarítani néha, csak ugye arra nem maradt pénz...
-
ABE
őstag
Kerestem a topicok között, de nem találtam olyat, ami kimondottan a buszokkal foglalkozna. Bátorkodom hát megnyitni ezt a témát azok számára, akik kicsit is vonzódnak a buszok iránt. Jöhet ide minden a buszokkal kapcsolatban: élmények, tapasztalatok, vélemények, képek kedvenc járművekről. Lehet szó hazai vagy külföldi gyártásúról, régiről vagy újról, jöhet csuklós, emeletes, szóló, bármilyen...
Kedvcsinálóként egy-két kép a kedvencek közül:
A kedvenc típusom (Ikarus 395/E95)
A legendás Ikarus 200-as széria egy korai képviselője
Modern batár (Setra 431 DT)
Csuklós-emeletes busz a 70-es évekből (Neoplan Jumbocruiser)
Modern csuklós (Van Hool AG330)
Budapesten is járt próbafutáson a duplacsuklós Volvo 7500
Magyar megvalósítás ugyanarra a témára néhány évvel korábban (Ikarus 293)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Parkside szerszám kibeszélő
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon szerviz helyben - Gyors javítás, akár 30 perc alatt!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Intel Core i7-9700 CPU, processzor (SRG13)- Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest