- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Alkatrész elég sok van, látod, a csuklót működését sikerült egész jól rekonstruálnom (3 tengely irányban mozog, hátsó kerék kormányzás működik, csak az áttételt kéne még eltalálni). A csukló gumiharmonikáját papírból lehet megcsinálni, a linkelt videón lévő cuccnak van valami oldala is, a srác adott hozzá segítséget, hogy lehet megoldani a harmonikát. A felépítmény már az egyszerűbb meló, egyelőre a hajtáson gondolkodom, hogy tudnám ideális sebességre és irányíthatóságra belőni a motorokat. Első körben ezt akarom megoldani, ha marad elég cuccom hozzá, talán lesz mozgatható ajtó és szintszabályozás (vagy térdeplő funkció) is.
Lenry
Amint neki tudok állni foglalkozni vele, fogok tudósítani.
Egyelőre a futómű igényes kialakítása tűnik a legnehezebbnek, kéne hozzá egy-két speciális futómű elem, hogy a kormányzás és a rugózás is meg legyen oldva.
-
ABE
őstag
Itt az ihletet adó cucc: LEGO TECHNIC Articulated Bus
-
ABE
őstag
-
MaciG
addikt
Valaki tudja esetleg, hogy hol lehet kapni élethű autóbusz maketteket? Főleg hazai típusok érdekelnének.
(#388) Lenry : Meg még gondolom plusz az egyéb juttatások/kafatériák.
-
Klemens
őstag
Láttam ma a Blahán egy 280-as Ik-t, de nagyon durva volt.
Szvsz a C tengelyen a bal oldali légrugó durrant el rajta.A busz még ment, de szépen megcsavarodott így a hátulja, a középső csapágynak (aminek nem tudom a nevét) biztos jól esett úgy menni a garázsig.
Kár, hogy nem fényképeztem le...Amúgy a trolihoz tényleg elég csak a "B" kategóriás jogosítvány?
-
qestion
aktív tag
17:30 Célpont
-
Lenry
félisten
Tarjánban is őrizték a villamosokat, sőt, a Pláza előtt legelésző romhalmazokra is volt őr (na jó, ott álltak a személyes kedvenceim is).
tényleg fogalmam sincs, hogy miért vontatják be őket.
mindet beviszik? mert ha esetleg csak a szervízigényeseket, az még oké,de egyébként is valami furcsa, mert a 7-esre max 4 troli kell, az 5-re, így vágányzár miatt max 5 (9 perc Újszeged-Mars tér, ugyanez vissza+fordulás = max 20 perc, 4 perces követéssel), ennyi troli elfér a villamostelep hátuljában (legalábbis régen elfért, hogy most épp hogy áll a remíz, fogalmam sincs), ahol zárt, őrzött, az SZKT területe, mégis láttam vasárnap este az egyik 5-ről kiálló Mercit, ahogy a Kossuth Lajoson tolta maga előtt a Rábát, bár lehet, hogy szervizelni vitték.
Lugasba viszont nem néztem be, aznap elegem volt a gyaloglásból, bérletem már nincs, a jegy drága, így fárasztó volt a Mars térről a Kereszttöltés utcáig sétálni, és a 9-es vonalon épp senki olyan nem volt, akivel tudtam volna beszélgetni (és elvisz jegy nélkül
)
-
MaciG
addikt
"mert olcsóbb a gázolaj" -nah ezt a mai árak mellett kétlem, főleg, hogy az a batár ami viszi őket nem mai darab, szóval tuti fogyaszt rendesen, meg ugye az óradíj... 8db Szerintem elférne azért, mert egyik reggel mikor még csináltam 90H-t, ott állt 5, és én simán elfértem mellettük. Amúgy meg pl. Szőregen meg Dorozsmán sem őrzik a buszokat északa, és még senki nem vitte el őket.
Scaniába az a fura nagyon, hogy az egyik tükör lent van a máik meg fent, és fura így nézegetni őket, de gondolom ez csak megszokás kérdése.
-
Lenry
félisten
mert olcsóbb a gázolaj, mint a biztonsági őr?
vagy mert Lugasban nem fér el a szükséges mennyiségű troli (aminek 8-nak kellene lennie, ha tartani akarják a 4 perces követést reggel)egyébként nem tudom, amióta nem vagyok Szegeden, szinte semmit sem tudok, csak amit elmondanak...
-
Lenry
félisten
-
ABE
őstag
Kíváncsi vagyok, hogy fognak-e belőle eladni, a Scania mindig is drágán mérte a protékáit, az meg itthon nagyon kényes kérdés. Mondjuk a lengyel gyártással gondolom versenyképesebb, de kíváncsi vagyok, hogy pl. egy Volvóhoz képest hogy alakul az ára. Amúgy szimpatikus busz, szívesen kipróbálnám.
-
Lenry
félisten
Omni
ez a itten a -
MaciG
addikt
Ez a busz ~4 éves ,de még szinte tökéletes állapotban van, grafitit vagy szétszabdalt ülést azt nem fogsz rajta találni.
Én szoktam használni a klímát, de csak a fülkében.
,mert az utastérben nincs is. A megtakarításon észre lehet venni, mert én is tegnap az átlagosnál ~5L-el többet tankoltam, de most ezen nem múlik ,ha már van nem fogok megrohadni a fülkében...
Tegnap pedig este láttam az új Scania tesztbuszt amit hoztak, fehér színben pompázik, azt ,hogy mikor és merre fog járni még nem tudom.
-
Jamby18
senior tag
Naaa
tök jó kis buszt kaptál, felétek gondolom nem esnek széjjel 1évesen mint nállunk.
Itt a városba most a klímázás a fő téma. Eddig azt hangoztatta a DKV, hogy számítógép vezérli külső hőm. alapján,de volt busz ami zárt ablakokkal klíma nélkül ment
Utánna már a sofőr is tudja kapcsolni, de csak a csuklósokon. Más szerint meg csak a fogyasztás miatt spórol a cég vagy a spóroló sofőrök miatt van ez az egész, 70l klíma nélkül 80klímával és így nincs meg a megtakarítási bónusz pénzük,de ezt már te vágod. -
Lenry
félisten
az Ikarus 187V és a Credo Citadell 19 után most az Ikarus 134V-vel futhat össze az egyszeri utazó a budapesti 5-ös és 22-es autóbuszvonalakon
-
Jamby18
senior tag
Tegnap erdekes szituban volt részem, jöttünk haza munkásbusszal (Tiszaújváros-Debrecen kb 60km) és egy 14éves Ikarus jött, mikor reggel hozta az előző műszakot már mondta a sofőr hogy necces dolog volt, hogy ideért mert forralja a vizet a busz. Elindultunk bár nem kímélte 80al jöttünk direkt előre ültem
néha megáltunk és hallotam hogy mikor pl. a tea fő ilyen sziszegő hang volt elől gondolom elől volt a hűtőradi ott is rákapcsolta a ventiket közbe telefonálgatott a sofőr a másik 2busszal nem bizti,hogy kibírja néha 110 fokot hallotam
annyin áll a óra(pedig 100 a víz forráspontja, nem?
), de nagy szerencsénkre kibírta bár mondom nem kímélte a sofőr azt mondta a végefelé nem érdekli le van harcolva így is a busz neki 22éves van és 100x jobb állapotban.
Gondoltam leírtam, az IKARUS az csak hazahoz -
MaciG
addikt
Előre megvan egy hónapra, hogy mikor melyik nap melyik busszal mész és hanyas fordát csinálod. Akinek van állandó busz és fordája annak nyilván minden napra amikor dolgozik a saját buszát használja (kivétel ha javítják valami miatt,stb.). HA nincs saját buszod bemész reggel a telepre, jelentkezel a diszpécsernél (ha van akkor is jelentkezel, mert ő szól ha épp tegnap mondjuk tropára ment a busz) és ő mondja, hogy melyiket viheted, elmész megkeresed a telepen (mindegyiknek van számozott parkolója, tehát nem kell átkutatni az egészet, kivéve ha előző este valaki rossz helyen rakta le.).
Akiknek meg külső telephelyes busza van az meg elmegy érte oda ahol az előző nap a délutános hagyta. Nyilván itt is van konkrét hely, állt. a végállomás, mert azért nem lehet csak úgy szanaszét hagyni őket. -
Lenry
félisten
őőő
nemha van saját géped, akkor értelemszerűen azt próbálod meg először, ha nem nyúlta le valaki.
felrakod -> ha nem ráz meg, akkor örülsz -> beindítod, ha beindul, örülsz* -> leellenőrzöd a szükséges dolgokat (világítások, stb) -> télen meg vizes időben beállsz a telep végére, gyorsulgatsz meg nagyokat fékezgetsz a géppel, hogy az elektromos berendezések felmelegedjenek és kiszáradjanak, hogy ne b*ssza meg a tisztelt utazóközönséget a vontatófeszültség, ezután mindenképp elgurulsz a fesz.mérőig, ha mutat testkötést, akkor mész még 1-2 kört -> ha minden szép és jó, akkor mész ki forgalomba.ha ezen pontok közül valamelyiken elbukik a troli, akkor hagyod a francba, és keresel egy másikat.
kollegina mesélte, hogy egyszer reggel 7kor kezdett volna, majd mikor 11-kor még mindig nem talált használható járművet, hagyta a francba az egészet, és hazament. mondjuk ez évekkel ezelőtt volt, a cég zűrösebb korszakában.
*télen ez annyival egészül még ki, hogy ha nagyon nem akar indulni a hideg miatt, akkor alá dugnak egy disznópörzsölőt, és azzal melengetik kicsit a hardvert.
(#354) grabber az E95 után a második legszebb gépek ezek a scaniás E94-ek.
bár fehérben sokkal szexibbek
-
ABE
őstag
E94-ből létezik még hosszított, vagy duplatengelyes változat is. Ezekkel sem egyezett meg? Valamikor 2004-2005 körül jöttek az újabb E94-esek, amit először linkeltél. A homlokfal kialakítása olyan volt, mint amit először mutattál, 4 kerek lámpával?
-
ABE
őstag
Scaniának saját ilyen méretű busza az Omni, de ilyen a Volánbusznak sosem volt, ha jól tudom, Magyarországon a Kapos Volánnak van ilyen használt. A Scania alapvetően járóképes alvázakat szállít, az Ikarus EGA-nál is ezekre építettek karosszériákat, Magyarországon (és a Volánbusznál) ilyenekkel találkozhatsz, vagy E94, vagy E95 lehetett szerintem (bár ez utóbbit felismered
). Itt megnézheted a Volánbusz flottáját. E95-öt én is szeretem, máig a kedvencem, bár egyre ritkábban futok vele össze.
-
Az a scania amit én keresek olyan szinten hasonlít amit linkeltem,hogy biztos közös munka volt.Ikaruskent se találtam meg és scania-ra emlékszem.
Lehet,hogy egy travego-ban ültem.Sajna hajnalban utaztam vele és sietnem kellett,nem engedik a WC használatát
E95-ben azt szerettem,hogy a kezemet az ablakon ki tudtam támasztani,a lábamat bokamagasságában be tudtam akasztani a perembe és olyat tudtam mindig aludni,hogy ébresztőt állítottam be minden egyes alkalommal
-
ABE
őstag
A Mercedes, amit linkeltél, az a Tourismo, ebből több variáns is van évjárattól függően. Ilyesmi méretben Merciből van még a Travego.
Amit keresel busz, az szerintem nem Scania, csak Scania alvázas Ikarus E94, de még a modelfrissítés előttről. A Volánbusznak ezen kívül még az E95-ből volt Scania alvázas busza, ha jól tudom.
-
Keresgettem de nem találtam.Ilyemsi buszok voltak a bécs-budapest marathonon csak az egyik olyan full extrás volt,hogy az hihetetlen.Faberakás,nap narancssárga világítás
400 Le kézi váltós volt és emelkedőn 4-eben úgy húzott hogy nem hittem a szememnek.
Nem hiába ültem előlEz is a kedvencem Ikarus E95:
Van egy Scania busz,de nem találom sehol.Így néz ki majdnem.Volánbusznál volt régebben,de miután kiadták alvállalkozóknak a buszokat és azok kínai king long sz@rt adnak.NC
-
Lenry
félisten
igen, egész nap ugyanaz a vonal.
1 hónapra előre megkapod, hogy melyik nap mikor kezdesz, ha reggelre mész, akkor keresel magadnak egy működőképes trolit, aztán hajrá, ingázol egész nap a két végállomás közt, a délutános annyival jobb, hogy már biztosan működő trolit kapsz a kollégától.meg ugye a 9-esről egyébként se tudnál hova menni, mert csuklós csak oda kell, az 5/7-et se váltják, mert bár meg volna rá a lehetőség Újszegeden, de minek bonyolítsák ezzel a sofőr életét?
-
MaciG
addikt
Hasonló a helyzet. Elsőnek jönnek a solo 260-as Ikarusok, és te ,mint váltósként funkcionálsz, tehát ahova épp ember kell (szabadság,betegség,stb.), te oda mész, szóval mindenfelé.
(Persze azért ez nem teljesen igaz, mert a banda 3 részre van osztva a 3 vezénylőhöz. Mars tér, Tarján és Makkosháza). Szépen dolgozgatsz és ha valahol megüresedik egy hely, vagy átszerkesztenek fordákat és lesz hely akkor bármikor bekerülhetsz bárhova. De sanszos, hogy elsőnek valami osztott fordád lesz állandóra, mert azt nem sokan szeretik. Vajon miért...
A csuklós vizsgáig 3-4 hónapnak kell eltelni, de persze vannak kivételek.
És akkor ha "trolizol" egész nap ugyanazon a vonalon vagy? Mert az elég unalmas lehet, mert nálunk is van pár olyan forda ami pl. csak 21-es vagy csak 20-as, és hát az valami rém unalmas. De a fordák 95% az változó. Amit én kaptam állandóra abba pl. van 10,11,13,16,21,20,83 és 2-es, tehát nem olyan monoton.
-
Lenry
félisten
-
Lenry
félisten
minden egyes típusra külön vizsga kell.
és csuklósra nem is kaphatsz még az elején, ahhoz kell némi gyakorlat.
csuklós egyébként is csak a 9-esen közlekedik, oda meg idő eljutni. az újoncok a legkisebb forgalmú 7-esen kezdenek, majd 5-ös, meg hétvégente 9-es, majd ha már megfelelően hajtanak, akkor mehetnek a 9-esen, csuklóssal.ezért is van időnként, hogy látszólag indokolatlanul szólók járnak a 9-esen, mert olyannak kellett beugrani, esetleg olyan sofőr tartalékos, aki nem vezethet csuklóst
nálatok ez hogy megy?
-
MaciG
addikt
-
Krityi97
újonc
Sziasztok!
Örülök hogy megnyílt ez a topik én is nagy buszrajongó vagyok, kisgyerekkorom óta!Én is kezdek kedvencekkel
. Nekem ez az Ikarus classic tipusú busz jön be (sárgánban) de csak fehérben találtam a google-n
. Egyébként biztos van sok hátránya, de amin én szoktam utazni (jelen esetben classic ha kifogom) azzal semmi baj nincs, kényelmes jó a hangja rendesen karban van tartva
Egyébként a MAN-ok se rosszak pl az ilyen. Ezzel szoktam utazni Tiszaújáros-T.Palkonya vonalon, ezzel sincs semmi baj csak rosszkor rakják mentetbe mert délben megy akkor meg tele van és csak állni tudok
de ezen kívül semmi baj nincs vele. Na a képek
-
MaciG
addikt
Trolira, hogy lehet megszerezni a jogsit? Eljutsz "D"-ig és azután a "T"? (az a troli ha jól tudom)
-
MaciG
addikt
Látom magam előtt a kis suhancokat akik csak azért köröznek egész nap a busszal, mert ott tudnak netelni...
Mondjuk inkább ilyenekkel legyen tele busz ,mint 65 év feletti emberkékkel, akik ingyé utaznak és nekik a legnagyobbak az elvárásaik, és mindent jobban tudnak ,mint te. Aminap egy hölgy megpróbált kioktatni, hogy milyen messze álljak a szegélytől és ,hogy hogy kell leengedni a buszt... Pedig szerintem ajándék lónak...
-
Ha tényleg ki akarnának rabolni akkor eldobnám a telefont vagy verekednék érte,mint hogy övék legyen és ha leszúrnának sem bánnám olyannyira,mert inkább meghalok mint egy ilyen rossz világban kelljen élnem.Bár ott nem lennék ennyire bátor,de már tököm tele van mindennel és inkább megteszek mindent,mint hogy félelemben és rosszabb világban éljek
-
Ahhoz,hogy indexet megnézd arra ok,de igen a levelezés vagy ph jelszavat is simán el tudnák lopni.
Remélem nem annyira veszélyes a helyzet itthon,hogy ettől félni kelljen.Bár tényleg olyan sok mindent meg lehetne tudni csalóként,hogy biztosan valaki csinálni fogja.De szerencsére nem fogok sokat utazni meg van mobilnetem -
Van facelift.Az egyikben pl kijelzi a következő megállókat egy kis digitális táblán és a fülkében még telefon is van.
Képet szerintem nem tudok,de ezt vettem észre hogy a 2. a digit tábla és a műszerfal más.Azért Credo és Ikarus van elől,mert magyar nem?Volvo sem tökéletes és még nem is magyar akkor miért olyanra szavazzanak.Meg van wifi a Credo+Ikarus-on
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
Ez a Merci bitang jól néz ki, főleg ebben a festésben. Sok ilyet Szegedre.
Aminap kicsit pozitívan csalódtam egy Ikarus 412-ben. A kormánymű nagyon "finom" volt, a gázpedál úgyszint, gyorsult is rendesen és még a hangja is nagyon tetszett. Viszont a műszerfal az teljesen logikátlan felépítésű és a fék az valami nagyon xar volt. (Lehet ,hogy ez csak erre a buszra volt igaz, idz-489.). Be szeretnék állni a megállóba (retarder rajta van automatikusan, mert azt mondta a gazdája ,ha kikapcsolom akkor leég a fék. Meg aztán mért is kapcsolnám ki.) nyomom a féket, és olyan 10km/h-ig egész szépen lassult, de aztán az istenért nem akart megállni, hiába nyomtam a féket. Ha meg teljesen beletapostam akkor meg hirtelen beleállt a betonba... Volt, hogy lazán túlmentem vele a megállón, mert egyszerűen nem állt meg.
-
Jamby18
senior tag
-
Lenry
félisten
már a smileyból láttam, hogy nem fogok vigyorogni a végén. és tényleg nem.
egy pozitívumát viszont látom az egésznek: ezek prototípusok, és most tesztelésen vannak, épp azért, hogy ezeket a hiányosságok feltárásra kerüljenek. valószínűleg jelzik ezeket a problémák, és az Ikarus meg a Kravtex javítani fogja őket, mert el akarják adni a buszokat, így ez nekik is érdekük, mert sokkal könnyebb ráfogni erre a két gépre, hogy "még bétásak", és az RTM-re javítjuk, mintha többszáz legyártott busz után kellene mindet visszahívni.
-
ABE
őstag
-
Lenry
félisten
ehh.... soha nem vettem még észre, hogy nincs rajta nyitható ablak
egyébként a Citaro német, és Németországból is lett véve, ezért sincs rajta nyitható ablak, a németek valamiért allergiásak ezekre.
nézd meg itt az NDK-nak készült 280.02 és 280.03-akat, vagy az oldal alján lévő Különleges példányok részben azonnal ki lehet szúrni az NDK-s példányokat a gyakorlatilag nulla nyitható ablakfelület miatt. -
MaciG
addikt
"legyártatják valahol Lengyelországban, Törökországban"
lsd.: conecto.
Tegnap utaztam egy kicsit ezzel a Mercedes Citaro O530L típusú csodával. Ami szerintem egy nagyon jó kis busz, a külső és belső kialakítása is nagyon tetszik, bár a sofőrt nem irigylem ,mert biztos nem egyszerű vele manőverezni a belvárosba. Ami viszont egy nagyon nagy hiba, hogy ezen a modellen ami szegeden közlekedik nincs nyitható ablak. Klíma biztos van benne és tutira tegnap is ment, mert lehetett hallani elég rendesen, de attól még dög meleg volt bent. Mi lesz így nyáron amikor igazán jó idő lesz?
Ugyanez a baj pl. a mercikkel is utas szempontból (a fülkében van klíma
), hogy nincs bennük klíma és az ablakok meg nagyon picitk, mert ugye ez elméletileg full klímás busz lenne, csakhát....
-
ABE
őstag
Én is remélem, hogy a magyar buszokat elkezdik venni itthon. Igazából a külföldi értékesítéssel kapcsolatban azért vannak kétségeim, mert már a nagyobb gyártók is tudnak olcsón adni buszokat, legyártatják valahol Lengyelországban, Törökországban, mittomén még hol, és árban kb. ugyanott vannak. Közben jóval nagyobb darabszámban értékesítenek, saját alvázuk, motorjuk van, amit szintén el tudnak adni, szóval kedvezőbb a helyzetük. De az ex-szocialista országokban is nehezebb a szitu, pl. lengyeleknek ott a Solaris, oroszoknak a MAZ, Kamaz, meg még ki tudja mi. Reméljük, hogy itthon azért sikerül megélniük.
-
Lenry
félisten
tudom.
a cikknek is ez az egyik kulcsmondata:
A későbbi sikerekhez azonban még több fontos lépés szükségeltetett. Az egyik ilyen az a döntés volt, melynek során a KGST tagországai 1963 elején – hosszas egyeztetéseket követően – hazánk javára lemondtak saját autóbuszgyártásuk egyes részeinek fejlesztéséről, így a magyar buszgyártás a 11 – 16,5 méter hosszú modellekkel a KGST piacok egyeduralkodójává válhatott
ha a teherautógyártásról mondanak le, akkor most a Rába teherautógyárat siratnánk, ha a motorgyártásról, akkor meg a milliónyi Csepel motort.
én azért továbbra is bizakodom, ha külföldön először nem is, de ha beválik a mostani teszten az Ikarus, akkor Magyarországon biztosan előnyt fog élvezni a külföldiekkel szemben, lesz megrendelés, beindulhat a gyártás, egyre több és több buszra lesz szükség, ahogy selejtezik ki a 200-asokat, és előbb-utóbb lesz külföldi megrendelés is. ha máshonnan nem, hát a volt KGST országokból. az ő pénzük is pénz. és lehet ebből még akármi
vegyük példának a lengyel PESA esetét. egy szinte semmiből előugró cég, ami először vonatjavítással, meg nagygenerállal foglalkozott, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy ők bizony villamost fognak gyártani.
pár kisebb széria után most megnyerték a varsói villamos megatendert: 186 villamost gyárthatnak a lengyel fővárosba 365M euró értékben. ez baromi nagy megrendelés, és óriási kiugrási lehetőség. ezután pályáztak Krakkóban és Szczecinben is, ezek még nem dőltek el, de elég esélyes.
első külföldi tenderük pedig a szegedi lett, ide 9 villamost hoznak, 20M euróért.ebből is látszik, hogy lehet esélye egy kisebb, friss cégnek is, pedig a villamosgyártásban is meglehetősen nagy nevekkel kell versenyezni, mint pl a Škoda vagy az Alstom.
-
ABE
őstag
Nem akarom lelombozni a kedved, de sajnos arra nulla esély van, hogy manapság egy magyar buszgyártó szinte a nulláról elindulva számottevő sikereket érjen el külföldön. Azt figyelembe kell venni, hogy anno az Ikarus kiváltságos helyzetben volt, és ez már nem fog megismétlődni. A cikkben ugyan nem írnak országokra lebontott adatokat, de az biztos, hogy a "világ minden tájára eljutottak az Ikarusok" azért kicsit csalóka kijelentés. Tény, hogy sokfelé importáltak belőlük, de azért az igazán mérvadó darabszámokat nem holmi egzotikus, távoli tájakon adták el, hanem inkább a volt szocialista országokban.
"Az 1948-2003 közötti időszakban az Ikarus közel háromszázezer autóbuszt gyártott, ezeknek mintegy 15%-a Magyarországon került forgalomba, 10%-a tőkés és fejlődő piacokon, míg a fennmaradó rész a volt KGST országokban."
-
Lenry
félisten
úgy látszik az új Ikarus sem szeretne lemaradni a nagy öreg mögött a speciális egyedi autóbuszok terén, mert megérkezett az Ikarus E134 Tüdőszűrő és Röntgen busz
-
Lenry
félisten
bár sokan mondják, hogy teljességgel esélytelen lett volna az Ikarusnak túlélni, de engem akkor is elszomorít a veszteség, hogy ebből a hatalmas gyárból, amire igazán büszkék lehetünk, szinte semmi sem maradt.
csak a név. remélem akik most Ikarus buszt szeretnének gyártani, tisztában vannak, hogy mibe vágtak, és mit kell teljesíteniük.
én nagyon remélem, hogy ha akkora nem is lesz, mint valaha, de újra egy elismert gyár és név lesz az Ikarus, amely buszaival a világon bárhol ismét összefuthatunk.
-
ABE
őstag
Egy kis áttekintő az Ikarusról: A magyar buszgyártás fénykora
-
Lenry
félisten
a sok trolis kitérő után jöjjön egy kis buszos örömködés is a múlt hétről
nem kedvencem a Kisalföld Volán, mert a Győr - Szeged vonalon az esetek 90%-ában egy Credo járkál (ISF-328), de a múlt héten kitettek magukért és ezt a szépséget küldték:
(vagy egy testvérét)
nos kérem, ha az Ikarus vagy bármelyik másik magyar gyártó távolsági buszt akar gyártani, akkor ezt másolják (vagy gyártsanak újra E95-öt
).
gyönyörű, kényelmes, tágas, tényleg nagyon odabasz.plusz pozitívum, hogy a sofőrök rakták be, és vették ki a csomagokat, kedvesek és jókedvűek voltak. ez is nagyon sokat dobott az utazási élményen
úgyhogy kéretik egy nagy pirospontot bevésni Kisalföld Volán fórumtársnak
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest