- Gurulunk, WAZE?!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
OM442
csendes tag
Üdv!
Zgen, Dél-Amerikában használnak, és gyártanak 4 tengelyes buszokat: ilyen például a Marcopolo Paradiso 1800 DD, a másik pedig a Busscar Panormico DD, ami Scania, Volvo, és Merci motorokat kínál. Mindkét gép választható 6x2, vagy 8x2 kerékképlettel.
Hát igen, a Jumbocruiser nekem is nagyon bejön, ha érdekel, akkor a bussales.nl oldalon találsz egy felújított példányt. Már nem emlékszem, melyik oldalon olvastam, de ha nem tévedek, akkor 1973-1993-ig volt a gyártás, és 21 kiteres, V12-es Merci motor dolgozozz bennük potom 326 kW-tal, és 46 literes fogyasztással. -
OM442
csendes tag
Sziaaa!
Én is imádom a buszokat, főleg a turistabuszokat. Ezek a buszok léteznek, vagy tak tanulmánybuszok?Főleg a 2009-es Megalinerre gondolok, azt tudom, hogy korábban gyártották, de most? A Neoplan.de oldalon utánanéztem, de nem találtam. Lehet, hogy nincs is európai gyártásban? És az a Megaliner-szerű vanhool? Ilyet sem láttam sem katalógusban, sem sehol... -
MaciG
addikt
Azanyámidegesistenit
Csak gyors ránéztem, megakadt a szeme az első mondaton és az jutott eszembe, hogy vajon már megint mi történt, mert én nem hallottam semmit, aztán látom ,hogy... rolf
De ,h ne csak off legyen, Tegnap volvoztam egy picit.
Este mikor már nőtt a hó mennyisége, volt, hogy nem mozdult a vas a megállóból kifele, vagy a zöld lámpánál. Nah olyankor lükverc, egy kicsit hátra, majd előre.
-
-
MaciG
addikt
-
MaciG
addikt
Igazad van, én is volt már, hogy szóltam a hangosba, hogy esetleg nem ártana valahogy rendeződni, viszont szerintem az ebereknek (utasoknak) a saját érdeke szerintem ,hogy biztonságban utazzanak, és ha ezt nem érik fel ésszel akkor nem igazán tudsz mit tenni. ( Nem is beszélve arról, hogy ki is van írva az első ajtónál nagy betűkkel, hogy "Szíveskedjenek hátrébb fáradni az utastér belső részébe bla bla bla...)
Lenry: Ez így van, 110-en simán elférnek rajta, mert ezek az alfák hosszúnak mondhatók a kategóriában, ezért sokan nem is szeretik, mert nehezebb vele kanyarodni mint a 3 tengelyes "társaikkal"
-
-
MaciG
addikt
Valami hasonló van, de a helyközi kimaradt mert az egy "kategória" a helyivel. Szoktak lenni ilyen belső pályázatok és ott lehet jelentkezni, egyéb beosztásokra, ha megfelelsz az elvárásoknak.
Az ,hogy ki milyen vonalra kerül, a helyközinél egyértelműen attól függ, ki melyik településen lakik. Helyinél is van ilyen, mert van pár darab külső telephelyes busz is, de a többinél én se tudom mi dönt, szerintem az random, ahova épp ember kell.
A balesettel kapcsolatban amit linkeltél, az egyik halott egy idős nyugdíjas házaspár női tagja, és mikor ők felszálltak a sofőr mondta nekik, hogy 5 perc múlva itt a következő, menjenek inkább azzal, de ők nem tudtak várni őt percet, mert biztos nem értek rá, annyi dolguk volt... A másik, meg hogy meg van határozva egy utaslétszám a buszokon (álló + ülőhelyek száma), de az álló utasok, általában a busz első részében állnak meg és ott összezsúfolódnak és nem töltik fel arányosan a buszt, és ez helyközinél kimondottan igaz, ahol csak az első ajtón lehet felszállni.
-
(ÉN)közPONT
őstag
Isten hozott a BKVnál
Csoda ,hogy némeilyk busz még üzemel....télen lerohadnak..nyáron kigyulladnak...menetközben némelyik szétesik....a végén egyszer még úgy rohanok a busz után kezemben a jegykezelővel,hogy hééé ember..ezt ittfelejtetted...és nem ártana ha visszahúznál két megállót...mert az utasok ottrekedtek a csuklósrészben -
-
MaciG
addikt
Lehet a Setra emelt sebességhatárú busz volt, mert azok mehetnek 100km/h sebességgel ,amúgy meg 80km/h autópályán. Vagy az is lehet , hogy a sofőr csak szimplán nem akarta nyomni neki, csak abban a sebességtartományban ahol a legkedvezőbb a fogyasztás és azért halad is. De hogy említsek egy saját példát, én se szoktam két "távoli megálló" között nyomni, mint az állat, pedig elérhetném a 60 km/h-t simán (mondjuk városban az már sok
), de csak olyan 40-45-ig viszem fel, mert ott a legkedvezőbb a fogyasztás. (Persze minden típusnál ez máshol van).
-
a magyar buszok topik tetszik
beleolvastam és háát... vannak benne érdekes, de igaz dolgok
furcsa nekem, ha valaki nem ismer fel egy EAG-t.
főleg, ha az a saját sofőrje a busznak.Győr-Szeged meg igen, gyilkos. de kisebb távon se jobb, főleg, ha az übercsodás dél-alföldi utakon száguldozunk.
egész pontosan ő az elkövető. minden nap.
-
-
-
Amíg működött a KGST, addig minden ment szépen a maga útján. Mindegy milyen volt, de volt. Aztán mikor a magyar busz is annyiba került Moszkvának, mint a "híresebb" gyártók (modernebb) buszai, akkor csengettek be az Ikarusnak (is)!
Tegyem hozzá, sajnos...Összességében volt ebben egy kis22-es is, hiszen azért maradtak el a fejlesztések, mert minek költsünk rá, s mivel nem fejlesztették elavult.
Lehet, hogy Széles építette le, de nem azért, mert így akarta, hanem mert nem volt más választása!
-
már megy is a könyvjelzők közé, és cserébe adok én is egy linket (bár lehet, hogy ismered)
-
zelenait
csendes tag
Igen jól tudod. Az ESP tesztes videót is, amit mutattál, azon is egy amerikai típus van (első viszonylatjelző és a lökhárítóból látszik.
Amerikai piacra szánt típusok: [link]
Két Amerikai típus:
Vanhool TD925
VanHool T2145
(Érdekes a vezető ablaka. 45°-os szögben lefelé csúsztatható üveg.)
-
zelenait
csendes tag
Kár, hogy csak angol piacra gyártják ezt a T920 Altano-t. Nagyon szép és érdekes busz. (Ráadásul egyik cikkben azt írták, hogy a tesztelt buszok közül ennek a legjobb a WC-je.
)
Jó látni, hogy a nagy gyártók (Setra, Neoplan, stb) között van egy olyan cég, aki kísérletezget a formákkal és megoldásokkal (mint anno az Ikarus). Nagy jövője van ennek a cégnek. -
ABE
őstag
No, figyelmetlenül böngésztem a linkelt oldalon, találtam még leírást a Cyclopsról: "Unbelievably, nobody really knows what happened to the Cyclops (named for its prominently mounted headlight eye). Was it dismantled and scrapped? Re-purposed for other ridiculously scripted films? Who knows." Vagyis igazából senki nem tudja, hogy mi történt vele, szétbontották, bezúzták, megmaradt...?
Aztán tovább böngésztem, és ezt találtam: "...it was scrapped..." Tehát bezúzták, vagy valami ilyesmi.
-
-
ABE
őstag
Itt az ihletet adó cucc: LEGO TECHNIC Articulated Bus
-
-
-
-
Omni
ez a itten a -
Az a scania amit én keresek olyan szinten hasonlít amit linkeltem,hogy biztos közös munka volt.Ikaruskent se találtam meg és scania-ra emlékszem.
Lehet,hogy egy travego-ban ültem.Sajna hajnalban utaztam vele és sietnem kellett,nem engedik a WC használatát
E95-ben azt szerettem,hogy a kezemet az ablakon ki tudtam támasztani,a lábamat bokamagasságában be tudtam akasztani a perembe és olyat tudtam mindig aludni,hogy ébresztőt állítottam be minden egyes alkalommal
-
MaciG
addikt
-
már a smileyból láttam, hogy nem fogok vigyorogni a végén. és tényleg nem.
egy pozitívumát viszont látom az egésznek: ezek prototípusok, és most tesztelésen vannak, épp azért, hogy ezeket a hiányosságok feltárásra kerüljenek. valószínűleg jelzik ezeket a problémák, és az Ikarus meg a Kravtex javítani fogja őket, mert el akarják adni a buszokat, így ez nekik is érdekük, mert sokkal könnyebb ráfogni erre a két gépre, hogy "még bétásak", és az RTM-re javítjuk, mintha többszáz legyártott busz után kellene mindet visszahívni.
-
MaciG
addikt
"legyártatják valahol Lengyelországban, Törökországban"
lsd.: conecto.
Tegnap utaztam egy kicsit ezzel a Mercedes Citaro O530L típusú csodával. Ami szerintem egy nagyon jó kis busz, a külső és belső kialakítása is nagyon tetszik, bár a sofőrt nem irigylem ,mert biztos nem egyszerű vele manőverezni a belvárosba. Ami viszont egy nagyon nagy hiba, hogy ezen a modellen ami szegeden közlekedik nincs nyitható ablak. Klíma biztos van benne és tutira tegnap is ment, mert lehetett hallani elég rendesen, de attól még dög meleg volt bent. Mi lesz így nyáron amikor igazán jó idő lesz?
Ugyanez a baj pl. a mercikkel is utas szempontból (a fülkében van klíma
), hogy nincs bennük klíma és az ablakok meg nagyon picitk, mert ugye ez elméletileg full klímás busz lenne, csakhát....
-
tudom.
a cikknek is ez az egyik kulcsmondata:
A későbbi sikerekhez azonban még több fontos lépés szükségeltetett. Az egyik ilyen az a döntés volt, melynek során a KGST tagországai 1963 elején – hosszas egyeztetéseket követően – hazánk javára lemondtak saját autóbuszgyártásuk egyes részeinek fejlesztéséről, így a magyar buszgyártás a 11 – 16,5 méter hosszú modellekkel a KGST piacok egyeduralkodójává válhatott
ha a teherautógyártásról mondanak le, akkor most a Rába teherautógyárat siratnánk, ha a motorgyártásról, akkor meg a milliónyi Csepel motort.
én azért továbbra is bizakodom, ha külföldön először nem is, de ha beválik a mostani teszten az Ikarus, akkor Magyarországon biztosan előnyt fog élvezni a külföldiekkel szemben, lesz megrendelés, beindulhat a gyártás, egyre több és több buszra lesz szükség, ahogy selejtezik ki a 200-asokat, és előbb-utóbb lesz külföldi megrendelés is. ha máshonnan nem, hát a volt KGST országokból. az ő pénzük is pénz. és lehet ebből még akármi
vegyük példának a lengyel PESA esetét. egy szinte semmiből előugró cég, ami először vonatjavítással, meg nagygenerállal foglalkozott, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttek, hogy ők bizony villamost fognak gyártani.
pár kisebb széria után most megnyerték a varsói villamos megatendert: 186 villamost gyárthatnak a lengyel fővárosba 365M euró értékben. ez baromi nagy megrendelés, és óriási kiugrási lehetőség. ezután pályáztak Krakkóban és Szczecinben is, ezek még nem dőltek el, de elég esélyes.
első külföldi tenderük pedig a szegedi lett, ide 9 villamost hoznak, 20M euróért.ebből is látszik, hogy lehet esélye egy kisebb, friss cégnek is, pedig a villamosgyártásban is meglehetősen nagy nevekkel kell versenyezni, mint pl a Škoda vagy az Alstom.
-
bár sokan mondják, hogy teljességgel esélytelen lett volna az Ikarusnak túlélni, de engem akkor is elszomorít a veszteség, hogy ebből a hatalmas gyárból, amire igazán büszkék lehetünk, szinte semmi sem maradt.
csak a név. remélem akik most Ikarus buszt szeretnének gyártani, tisztában vannak, hogy mibe vágtak, és mit kell teljesíteniük.
én nagyon remélem, hogy ha akkora nem is lesz, mint valaha, de újra egy elismert gyár és név lesz az Ikarus, amely buszaival a világon bárhol ismét összefuthatunk.
-
múltkor egy távolsági buszon is mondta a sofőr, a felszálló nemszomjas öregnek, hogy őt most igazából nem lenne kötelező felvenni, és ha legközelebb is utazni akar, akkor ne igyon ennyit
MaciG: nem tartatjátok be elég erélyesen az első ajtós felszállást. ha nem lehetne semelyik megállóban összesajtózni, akkor majd' leszokna a nép arról, hogy a busz végében vár.
-
-
Jamby18
senior tag
Én vasárnap ültem életemben elsőnek egy Borsod Volános CREDO-n [link]
Formája sose tetszett érdekes eltúlzott kasztni, kicsi kerekek.. de ahhoz képest hogy 186cm vagyok kényelmesen elfértem úgy, hogy mellettem is ültek, míg amikor Ikarus E95 Scania jön annál csak hátul tudok meglenni annyira kevés a lábtér.
Látszott hogy gondos vezetője van mert a nagy úthibáknál lassított, illetve plüss papagájok díszelegetek. -
80 nap alatt a Föld körül, Ikarus-szal
én E95-el álmodozok ugyanerről (hosszútávon élhetőbb talán, mint egy 280-as)
még akár kivitelezhető is lenne egy nyugat felé tartó körút: Európa, aztán hajóval Amerika, ott észak felé, Bering-szoros, Szibéria, kis kanyar a Kaszpi-tenger felé, majd Törökország felől újra Európa
egyedül Szibéria lenne necces. mondjuk az nem is kicsitazért nyugat felé, mert ha lerohadok keleten, akkor nem élmények nélkül kell visszafordulni. nyugaton meg talán megoldhatóbb a szervíz
-
-
szerintem csak rosszul van megfogalmazva, és a nyugat-európai székhelyű gyártókra gondoltak (Volvo, MAN, Mercedes), szemben a keleti (kínai, orosz) gyártású gépekkel.
vagy a cikk írója nem volt tisztában azzal, hogy mit, hol gyártanak
egyébként úgy tudom, hogy Merciék pl csak a Conectot gyártatják a törökökkel, míg a pl. Citaro Németországban készül (ezzel úgy nagyjából ki is merült a két gép közti lényeges különbség)
de mostmár legalább tudjuk mennyibe kerül egy busz
-
-
-
MaciG
addikt
Főleg a nyitott füle miatt. A merciben zárt fülek van, nagyrészt sötétített ablakokkal. A volvónak a felépítése szerintem arányosabb, a mercinak az eleje hosszú, a csukló utáni rész meg olyan kis "vacak". A volvonál te csukod az ajtókat, míg a mercinél a 3. és a 4. ajtót teljes egészében az elektronika és az érzékelők vezérlik (kinyitni és becsukni sem tudod őket). Ami persze valahol jó, de én szeretem ha az ajtók úgy működnek ahogy én akarom. De azért félreértés ne essék, a mostani 260-as Ikarusokat amikkel furikázok szívesen lecserélném egy mercire, de ha lehet választani akkor a volvo. Jah meg nekem a belső és külső kialakítása is jobban tetszik a volvonak, bár ez már teljesen szubjektív.
-
-
huh...
amit tudok:
* a Budapesten jelenleg közlekedő Ikarus 280T-ket (200-as pályaszámcsoport, GVM-eknek is hívják őket, mert a Ganz Villamossági Művek építette a hajtás rendszert, illetve a szegedi 502-esben is ez az elektronika van) hajtó GVM TK110-K motor 196 kW-os teljesítményt ad le max 1950rpm-en, állandó nyomatéka 1935 Nm* a ZiU-9 trolik (Pesten 800-972-es pályaszám, Szegeden 9-111 - 9-157-ig voltak, már csak a 9-147 van meg, az se jár, Debrecenben 9-301 - 9-337).
szovjet fejlesztésű DK-210A-3U2 motor, 110kW / max 3900rpm-en, a nyomatékáról nem találtam semmilyen adatot (a gyár utódjának weboldala pedig épp nem érhető el)* az Ikarus 412T-t (Budapest 700-as psz.csop) Škoda 10ML3550K motor viszi, 172 kW / átlag 1484rpm (max 4400rpm), a nyomatékáról a Škoda b*szik írni
* Ikarus 435T (Bp. 300-as psz.csop) - eredetileg 150kW-os Alstom motor, aztán 200kW-osokra cserélték, de hogy mire, arról lövésem nincs
* Škoda 14Tr - (Szeged T-700 - T-709) - Škoda 8 Al 2943 rN, 120 kW / 1 600rpm, a nyomaték szerintem államtitok
* Škoda 15Tr - (Szeged T-600 - T-618) - ugyanaz, mint a 14Tr, csak kettő motor viszi a gépet
* Škoda 21Tr - (Szeged T-800 - T-803) - Škoda 1 ALS 2741 tN, 140 kW / 1 700rpm
* Škoda 22Tr (Szeged T-650) - Škoda 18ML 3550 K/4 (ez a 25Tr motorja), 240kW / 796rpm (max 2270)
* a szegedi építésű Cegelec rendszerű trolikban (ARC Tr187/TV.EU (még nincs pályaszám), Škoda 14Tr/ALSTOM6 (T-750), Škoda 21TrACG (T-810) Volvo B7 TR12/TV.PR.(T-850), Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU (T-860-as csoport) pedig általában ugyanazt a Škoda 32 ML 3550 K4 motort használják, ez 240kW-os teljesítményű és kb 800rpm-es
a nyomatékről egyedül a GVM esetében találtam adatot. ez úgy látszik vagy hadititok, vagy lényegtelen infó lehet, ha sehol nem közlik... vagy ki lehet számolni valahogy
konkrét motorról leírás:
* az MTB-82 motorjának elvi működése, kapcsolási rajza, stb
* ugyanez ZiU5-re (a ZiU9 főáramkörű elektromos berendezését tekintve teljes mértékben megegyezik a ZiU-5-el
* GVM-re -
zsid
senior tag
Egy dolgot igazából nem értek. Magyarisztánban a szóló jármű hossza 12m lehet, csuklós járműé 16,5 valamint pótkocsis járműszerelvényé 18,75m.
Az európai trend begyűrűzött hozzánk is, szóló járművek először 12,8méterre nőttek, majd 13,7, végül 3 tengellyel 14,5-15m. A csuklósbuszok a régi ik28x 16,5 méteréről megnyúltak 18 méterre ( asszem a faceliftes ik417ben is volt már ilyen), most meg már 18,7?? Há' ki a f@kkom az ezekre forgalmi engedélyt? Persze ha én csőrös Scania T164 mögé akasztanék 33lapos hűtőspótot, a kpmes tuti hozná a mérőszalagot és csesztetne, meg adna egy jó kis csekket. ( jó tudom a kamion elöl csuklik a busz meg majd' középen ). Tudtok ennek a szabályozásáról valamit?
Esetleg az összes ilyen "túlméretes" busz útvonalengedéllyel közlekedne? Az egy volánbusz méretű gépparknál már elég komoly kiadás lenne... -
még nincs
a képek újonnan beszerzendő buszok színtervpályázatához kapcsolódnak, lehet, hogy még nincs eldöntve, hogy milyen buszok lesznek, úgyhogy bedobtak egy általános rajzot, hogy mégis legyen a pályázóknak valami kiindulási alapjuk
-
igen, ez volt az egyetlen teljesen AP-s Ikarus.
azért is lett ilyen, mert az Ikarus teljesen hanyagolta az alacsonypadlós témát, mert a szocialista országoknak bőven jó volt a 200-as Ikarus, és nem volt fejlesztés ilyen téren. a rendszerváltással azonban hirtelen megnőttek az igények, amire túl hirtelen kellett megoldást találni... ez lett a 412-es.a tető: egyébként ez egy baromi innovatív dolog, mert így lehet aztán valóban alacsonypadlós buszt csinálni, de ez is kiforratlan volt. a terhelést szinte teljesen a megerősített tető veszi fel, arról van lelógatva a motor is. a maradék terhelésen a falak, az ablakok (ezért is kevés rajta a nyitható ablakfelület) és négy, kapaszkodónak álcázott oszlop osztozik.
mondom, ez elég előremutató fejlesztés volt, de aztán már nem volt idő továbbfejleszteni
(#58) ABE: az SZKT-s Ik417-esek Wupperthal-ból lettek használtan véve (6 db). a Volánosok szerintem újak. (legalábbis nincs infóm előző tulajról)
(#59) MaciG: a ZiU-kat? azokkal már nem nagyon fogsz Szegeden utazni, mert szét lettek vágva, konkrétan egyetlen darabról tudok, ami megmaradt, majd egyszer nosztalicska lesz belőle, de lövésem nincs mikor fognak egyáltalán nekiállni
-
MaciG
addikt
Nem tudom honnan származnak, itt Szegeden a volánnak 2 darab van belőle, meg az SZKT-nak si van pár darab ,de azok nem pontosan ugyanilyenek. Amúgy Ikarus 417 a pontos típusa.
De ha már pár hsz-el feljebb szóba került az utaskényelem, én azokat a régi piros trolikat hiányolom nagyon, mert azok brutál kényelmesek voltak, azokkal a nagy süppedős ülésekkel.
-
a 412-es a felépítése miatt olyan, amilyen. a teljesen 100% alacsony padló miatt jó pár dolog fel lett áldozva (főleg a hely), plusz olyan újítások vannak benne, amiket előtte semmilyen más buszon nem alkalmaztak (pl hogy fellépőmagasság csökkentése érdekében a padló mindössze 8 centi vastag, és így a tető tartja az egész buszt)
az itteni 435-ösök Rába motorosak
-
barnam_
nagyúr
Jó lenne, ha nem magyar utakon járna. Amivel jöttem az már rendesen zörgött (kalaptartó környékén).
Mai negatív élmény: Ikarus 415. Szívem szerint ezeket küldeném a roncstelepre. Légkondi nuku (még elviselhető lenne, ha a hárul ülőket nem zavarná a szél), a motor hangját még élveztem is volna, ha a difi nem ordítja túl... ja és a 8-ason Veszprém felé az emelkedőn épp hogy felküszködve magát, érzésre néhol olyan 30-40 km/h-val.
Jó persze ebben benne van hogy tele volt a busz emberekkel, egy másik, üres 415-s leelőzött minket
-
nekem múlt héten lett volna egy igazán egyedi fogásom, ha lett volna annyi eszem, hogy lefényképezzem...
Egy (pontosan az egyetlen) Ikarus 955 pihengetett a szegedi buszpályaudvaron
ha legközelebb erre jár, nem felejtem el lefényképezni
-
-
-
-
barnam_
nagyúr
De, ilyesmi.
Látom értesz a témához, keress ki még egy típust
Nagykanizsa -> Veszprém, Balaton Volán. Talán Volvo vagy Neoplan (ebben nem vagyok biztos). Távolsági busz, magas padló szinttel. Nem Irizar, az tuti. Lehet hogy Drögmöller, de most kicsit elbizonytalanodtamJa, a hazai
-
barnam_
nagyúr
Itt azt írja hogy RÁBA D 2156, nem tudom ez új vagy régi-e. De szeretem a (motor) hangjukat. Nem tudom mitől van az a jellegzetes búgás nagy sebességnél, de kilométerekről hallani hogy egy régi Ikarus megy a főúton
Van egy Volán busz járat, ami BP-ről megy Zalaszentgrótra, szinte mindig Mercedes jön. Na azt nagyon szeretem, csak nem tudom melyik típus.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gurulunk, WAZE?!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Linux kezdőknek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Kerékpársportok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Asus TUF A15 FA507NU - 15.6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 7 7735HS - 8GB - 512GB - RTX 4050 -2.5 év gari
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest