- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Doky586: Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- sellerbuyer: Te tudod, mi mennyit fogyaszt az otthonodban?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- azbest: Type-c 2x HDMI, USB3, PD töltés 4in1 dongle
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Ma ismét elcsíptem egy Volvo-Drögmöllert, konkrétan ezt a darabot. Nagyon baba, hogy az emelkedő szintű üléselosztás igen kellemessé teszi bámészkodás és térérzet szempontjából a belteret. Ellenben a rugózása, az ülés kényelme nem extra, és ebben a darabban érzésem szerint gyengélkedett a klíma, plusz jó néhány műanyag már megadta magát, megtöredeztek, zörögtek. Azért jó kis busz ez, ezerszer inkább, mint bármelyik vadiúj Credo.
-
Lenry
félisten
-
MaciG
addikt
Meg ott van még a 2-es villamos is.
Bár az se most lesz kész, de a munkálatok azok folynak, ezért írtam hogy terjeszkedik. Mondjuk én nem tudom, hogy mennek ezek, de én nem tartom fair dolognak, hogy az SZKT ott hoz létre vonalat ahol már szinte van, és ez miatt kell megszüntetni, vagy ritkítani a buszokon. Ez kb. olyan mintha a volán létrehozna egy buszjáratot az ötös vagy kilences troli vonalán, vagyis annak egy jelentős részén...
-
-
Lenry
félisten
az SZKT nem terjeszkedik (egyelőre)
legalábbis ha a városvezetésnek van egy kevés gógyija, akkor nem adja át a 10-es vonalat, amíg nincsenek meg az új trolik, mert bár a csuklós Škoda szép jármű, de kevés van belőle így is, plusz erős minőségi visszaesést jelentene a Conectohoz képest -
Jamby18
senior tag
Várj te most Szegedről beszélsz, az nekem bőven messze van
Én itt a környéken szeretnék dolgozni vagy a Hajdú Volánnál vagy a Borsod Volán ami szóba jöhet utóbbi is valami olyan vonalon mint Miskolc-Debrecen és akkor "úgymond" hazahozom magam.
Persze nem baj hogy leírtad, de valahogy sejtettem nem nagyon van ilyenekre pénz.
Mikor munkanélküli voltam akkor tanfolyamok között volt ingyenesen támogatot,ösztöndíjas C kat. képzés oda már eleve PÁV 2 kellet volna + regisztrált munkanélküli ami most szerencsére nem vagyok.
Mindez azért jutott most eszembe mert összehozott a sors 1 BKV-s villamosvezetővel aki mondta ne legyek hülye ne spóroljam össze a fél milkát inkább ingyeneset válasszak.
Még azt is tanácsolta, hogy jó ötlet bejutni 1céghez valami mást munkakört dolgozni pl udvaros,karbantartó bármi és ha keresnek sofőrt könnyeb bejutni. -
MaciG
addikt
Pont kedden beszélgettem az illetékessel és szó volt erről is, de azt mondta, hogy az idén még nem indult és még nem is látni, hogy mikor fog. Amúgy ilyenkor év elején már régen ment a tanfolyam. De most lesz egy kis létszámleépítés, főleg az SZKT terjeszkedése miatt, szóval lehet érdemesebb lenne ott próbálkoznod, mert gondolom oda meg akkor kell plusz ember.
-
Lenry
félisten
-
#65675776
törölt tag
Jártam ma szolnokon. Most úgy őszintén: kiknek tervezte a Credo a buszait? Pigmeusoknak?
-
ABE
őstag
Szeretem a kihívásokat. Bamakóba is 280-assal mentek.
-
MaciG
addikt
280-es Ikarussal világjárás? TI nem vagytok normálisak
Az E95, az már valamivel reálisabb.
-
ABE
őstag
A 280-as típus nem racionális okból van kinézve, csak csuklós-200-as fétisem van, ha már kaland.
De abban mondjuk az a jó, hogy sokfelé ismerik keleten, ahol meg nem, még ott is egyszerűbb megjavítani, mint egy 395-öst. Na jó, inkább azt mondom, hogy mindkét busszal csinálnék egy-egy világjárást.
Egyébként jó sok évvel ezelőtt volt egy magyar csoport, talán a 80-as évek második felében, vagy már ki tudja mikor, egy 386-ossal mentek nagy túrára. Majd utánanézek, hogy is volt a történet, TV-ben is benne voltak anno.
Az orosz képekről jut eszembe: volt 4x4-es Ikarus is, abból vajon van még fellelhető példány?
Közben megtaláltam a könyvben a "terepjáró" buszok típusait: Ikarus 259.00 K1 és K2, illetve 259.50 K1.
-
Lenry
félisten
80 nap alatt a Föld körül, Ikarus-szal
én E95-el álmodozok ugyanerről (hosszútávon élhetőbb talán, mint egy 280-as)
még akár kivitelezhető is lenne egy nyugat felé tartó körút: Európa, aztán hajóval Amerika, ott észak felé, Bering-szoros, Szibéria, kis kanyar a Kaszpi-tenger felé, majd Törökország felől újra Európa
egyedül Szibéria lenne necces. mondjuk az nem is kicsitazért nyugat felé, mert ha lerohadok keleten, akkor nem élmények nélkül kell visszafordulni. nyugaton meg talán megoldhatóbb a szervíz
-
ABE
őstag
Megpróbálok majd előguberálni egy olyan régebbi Camion magazint, ahol még voltak árak buszokról, de határozottan emlékszem, hogy pl. a csuklós Volvo 7700 65 millától indult, és ha megnézed EZT a cikket, akkor nekem úgy tűnik, lényegesen nem olcsóbb a magyar busz, de legalábbis nem 30-40%-kal.
Múltkor láttam az újságosnál haszonjármű katalógust, lehet, hogy benevezek rá.
-
Lenry
félisten
szerintem csak rosszul van megfogalmazva, és a nyugat-európai székhelyű gyártókra gondoltak (Volvo, MAN, Mercedes), szemben a keleti (kínai, orosz) gyártású gépekkel.
vagy a cikk írója nem volt tisztában azzal, hogy mit, hol gyártanak
egyébként úgy tudom, hogy Merciék pl csak a Conectot gyártatják a törökökkel, míg a pl. Citaro Németországban készül (ezzel úgy nagyjából ki is merült a két gép közti lényeges különbség)
de mostmár legalább tudjuk mennyibe kerül egy busz
-
válasz
dízelracer #161 üzenetére
Tehát onnan szeretted volna kezdeni, hogy miért adta el, ha már az övé volt, igaz?
-
eastsider
nagyúr
valami parov stelar
-
ABE
őstag
Több oldalon is azt a hírt láttam, hogy az új Ikarus a Nyugat-Európában gyártott, hasonló kategóriájú buszoknál mintegy 30-40 százalékkal lesz olcsóbb, ami a szóló autóbusznál olyan 170-190 ezer eurót, míg a csuklósnál 260-300 ezer eurót jelent.
Javítsatok ki, ha tévedek, de a nyugati márkák alapvetően keleten gyártanak (törököknél, lengyeleknél pl.), és kb. ilyen szinten van az áruk. Vagy most akkor melyik az a busz, amit Nyugat-Európában gyártanak, és 30-40%-kal drágább, mint ez a busz lesz?
-
dízelracer
őstag
De miért nem pumpált némi tőkét az állam a cégbe? Jobbat mondok miért nem vásárolta fel az egészet A-Z ig akkor amikor a cég felszámolás alá került és az értéke egyenlő volt a nullával? Mert az Ikarus név külföldön a mai napig igen jól cseng. Ha már amúgy is folyamatosan építik le a mértéktelenül veszteséges vasúti közlekedést és ezzel párhuzamosan mégis pumpálják a súlyos milliárdokat a MÁV-ba akkor már több értelmét láttam volna ha abból a sok milliárdból lecsippent valamennyit és azt befekteti az Ikarusba, hogy valami haszna is legyen a dologból. Így is egyre több busz lesz magyarországon mert tényleg sorban zárják be a kihasználatlan vasúti szárnyvonalakt. De ahelyett, hogy a hazait preferálnák inkább rendelnek holmi Kinglong f@xom buszokat. Vácott volt szerencsém ülni egyen. Hát kb a 20éves Ikarus trolibusz is kényelmesebb annál a kínai csodánál. Viccen kívül rohadt kényelmetlenek.
-
Ice!?
őstag
Sziasztok!
Nem tudtok valamit a zala megyében közlekedő wifi-s buszokról? Gamerkiller említette múltkor, hogy gyakran közlekedik ilyenen, és kíváncsi lennék, hogy erre-felé van-e ilyesmi.
Köszi. -
dízelracer
őstag
Én is az előbb találkoztam ezzel a hírrel a hírkeresőn.
Haverom nemrég jött haza Moszkvából ami valljuk be nem egy kisváros és elmondása szerint a belvárosi kerületeket leszámítva 10 buszból még mindig 2-3 Ikarus. Azt pedig sosem fogom megérteni miért kellett nemrég szétverni ezt a céget...
-
Lenry
félisten
hoppá, módosítanom kell: nem fogunk, hanem már gyártunk Ikarust
A mai napon a volt Récsei BKV buszgarázsban a sajtó képviselőinek bemutatták a Rába és az Ikarus koprodukciójában készülő alacsonypadlós buszokat. A buszokat a Magyar Autóbuszgyártó Kft. gyártja, amit az Auto Rad Contolle Kft. és a Műszertechnika tulajdonában lévő Ikarusbus Kft. hozott létre. Az eddig ARC névvel készült buszok a névváltozáson túl új főegységeket és alkatrészeket kapnak. A főegységek terén a nagy visszatérő a Rába, ugyanis eddig jellemzően német gyártmányú ZF futóművekkel épültek a hazai alacsonypadlós buszok.
Ikarus is, Rába is... én lelkesedem
-
Lenry
félisten
megint egy hír, hogy Ikarust fogunk gyártani.
múltkor az ARC-vel közös hardverről volt szó, most a Rábával. mindegy, csak normális legyen, és Ikarus
-
Fuksza
tag
régi ikarus-nál nincs jobb
-
Lenry
félisten
nem is kellett utána kérdezni: a saját weboldalukon a galéria. a zöldszínű buszok gázosak.
ezek Debrecen helyi állományába tartoztak, hogy mi lett velük, mióta nem a HV viszi Debrecent, azt nem tudomegyébként is kíváncsi lennék, hogy mit csináltak azzal a baromi sok busszal, mert a DKV tudtommal egyet se vett át, pedig ott egy sorozat vadonatúj Solaris Urbino, meg ARC...
-
Lenry
félisten
-
-
MaciG
addikt
Fogalmam sincs ez mért van, mert ezeket a buszokat már számtalanszor átépítették.
(#133) Lenry: Sajnos nem lettek képek, mivel a 923-as kettes szemlés volt így egy tartalék busszal mentem...
Mindig ez van, mikor végre jönne valami jó gép akkor van vele valami, hétvégére is ki van írva nekem a JAW-725, ma munka után benéztem pár papírért és mit látok? Ott áll a szervizben...
Ma volt szerencsém utazni pár megállót az SZKT-s 417-es villamos pótlóval. A belső kialakítása az tetszik, szerintem jobb így mint abban ami a volánnak van, viszont az ülések azok írtó kemények. Mintha fa vagy műanyag ülések lennének és van rajtuk egy vékony szövet.
-
-
MaciG
addikt
Nem, mert drága az ablaktörlő
De pl. ha megkérdik hogy iszol, dohányzol vagy drogozol akkor egyértelmű, hogy nem, még akkor is ha amúgy igen. Csak ne menj be részegen vagy füstös pólóba, mert az a totális lebukás.
Vagy hogy pl. helyesnek tartod-e ,hogy a mai lányok ilyen "kikapósak" ,szeretnek hiányosan öltözködni az utcán, pl. egy hosszú esti buli után,stb. akkor nyilván nem tartod helyesnek.
(Volt ilyen vagy ehhez hasonló kérdés, de hogy a páv-on volt vagy a cégnél a pszihológián arra már nem emlékszem)
Jah ,ha nem változott semmi akkor holnap a DUD-923-al leszek és akkor majd csinálok neked pár képet amit kértél.
-
MaciG
addikt
Ilyen nincs ,hogy 5 évig nem mehetsz. Ha megbuksz akkor befizeted a pénzt újból és mehetsz is. Olyan viszont van, hogy valakinek nem adják meg korlátlan időre csak mondjuk 2 évre. (Csak szépet és jót szabad mondani a pszihológus nőnek, még akkor is ha nem igaz és akkor meg lesz az korlátlan időre is
)
-
Jamby18
senior tag
A DKV és Hajdú Volánhoz nem kell érettségi ezt megérdeklődtem, van olyan trolivezető akinek nincs meg a 8általános, ezt nem önnyugtatásból írom, csak nem tudom mi legyen akkor szeptembertől.
A másik utánna olvasgattam picit a PÁV 2-nek és az a hír járja ha megbuksz 5 évig nem mehetsz vizsgázni mert eltiltanak, ez komolyan így van?
Nem magyarázom be magamnak, hogy igen is megbukok csak nagyon gyomorideges vagyok ált. minden vizsga előtt és meglepő módon 2.-nak minden sikerül amíg nem élek át valamit attól mindíg bennem van a félsz és ez mutatja hogy 11pontból buktam kresszen 2.jára ment az e.ü,rutin,forgalmi....És ha másodjára megyek nincs gyomoridegem,ki érti ezt
Persze a C,D nehezebb mint a B ezért is parázok. -
Foxi
senior tag
Ha jól láttam nem hangzott még el a megfejtés. Ő lenne az.
-
Lenry
félisten
azért a trolihajtásrendszer valamivel bonyolultabb és több mindenből áll, mint egy szimpla villanymotor
plusz számold azt, hogy még egy retkes áramszedő is 300k (legalábbis szedőtörésért ennyit számláznak ki errefelé) és van belőle kapásból kettő
nézelődtem Škodáéknál hajtásrendszerügyileg, de árakat nem írnak, majd egyszer, ha illetékessel beszélek, akkor megkérdem hogy mi mennyi egy trolin, hogy miért ennyivel drágább.egyébként mostmár kíváncsi vagyok: kb mennyibe volt az új Conectoknak darabja?
most látom csak, hogy cseppett túláraztam a tenderes trolikat. szóval az ár végére nem kell az M
-
MaciG
addikt
Én ezt elhiszem, csak nem értem mitől drágább annyival, mint pl. egy busz, mikor felépítésben szinte tök ugyanaz,csak ebben villanymotor van.
"és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni" : -Ezt magyarázd meg annak a kollégámnak aki aminap 2 troli közé szorult be a Mars téren, mert mindkettő lefittytent.
-
Lenry
félisten
pedig tényleg ennyi.
amikor megvettük a 650-est (lásd #22-es hsz) akkor azt mondta a nagyfőnök (Dózsa Gábor, az SZKT igazgatója), hogy jó üzlet volt, mert harmadáron adták oda a csehek, ez a harmadár 43M HUF volt.plusz pár éve magyarázta, hogy azért éri meg inkább építeni a trolikat, mint venni, mert tervezéssel, alkatrészbeszerzéssel, munkadíjjal és mindennel együtt is csak kb 70%-a a költség egy új troli árának: nagyjából 60-70M (és hát valljuk be, hogy mekkora királyság már saját építésű trolival közlekedni, hol jár a világon máshol Mercedes Citaro trolibusz
. meg saját magunknak már csak normálisan csináljuk meg, így a minősége is jobb lesz)
vagy meg lehet nézni a trolitender kiírását is (pdf):
10 db csuklós trolibusz 5.930.000M euróért, ez több, mint másfél milliárd forint, visszaosztva 158M/trolibusz -
MaciG
addikt
Főleg a nyitott füle miatt. A merciben zárt fülek van, nagyrészt sötétített ablakokkal. A volvónak a felépítése szerintem arányosabb, a mercinak az eleje hosszú, a csukló utáni rész meg olyan kis "vacak". A volvonál te csukod az ajtókat, míg a mercinél a 3. és a 4. ajtót teljes egészében az elektronika és az érzékelők vezérlik (kinyitni és becsukni sem tudod őket). Ami persze valahol jó, de én szeretem ha az ajtók úgy működnek ahogy én akarom. De azért félreértés ne essék, a mostani 260-as Ikarusokat amikkel furikázok szívesen lecserélném egy mercire, de ha lehet választani akkor a volvo. Jah meg nekem a belső és külső kialakítása is jobban tetszik a volvonak, bár ez már teljesen szubjektív.
-
-
ABE
őstag
Ehhh, nemááá, hogy ilyen drága legyen egy troli!
A mostani árakkal nem vagyok tisztában, pár éve még láttam kezdőárakat buszokra, amikor a BKV beszerezte a Volvo 7700-asokat, a típus ára 65 millióról indult. Akkoriban a szóló alacsonypadlósok ára emlékeim szerint úgy 45-50 millió körül volt, de erre nem merek megesküdni.
Ha a felújítással újabb 10 évet elmennek a 412-esek, akkor szerintem már megérte a 20 milliót.
-
ABE
őstag
Múltkor szóba került a 70-es troli, hogy nincsenek rajta ZIU-k. Nos, biztonsággal jelenthetem, hogy többségében még azok közlekednek, bár a vonalon van pár Solaris Trollino is.
A másik, hogy említettem a felújított 412-es Ikarust, találtam róla egy kis leírást: Húszmillió forintból újul meg egy 412-es Ikarus Kíváncsi vagyok, meddig fogják bírni a strapát.
Ma pedig egy Credo LC 11-gyel jöttem haza, Balaton Volános busz volt, pont a jobb hátsó kerék fölött ültem, és élvezhettem valami kotyogó-zörgő hangot, meg a kemény rugózást. Szóltam is a sofőrnek, hogy valami gáz van a hátsó futóműnél, mert szokatlanul zajos és kemény, majd nézessen rá. Meg is köszönte, hogy szóltam, pedig azt hittem, hogy el fog hajtani.
-
Lenry
félisten
-
Lenry
félisten
huh...
amit tudok:
* a Budapesten jelenleg közlekedő Ikarus 280T-ket (200-as pályaszámcsoport, GVM-eknek is hívják őket, mert a Ganz Villamossági Művek építette a hajtás rendszert, illetve a szegedi 502-esben is ez az elektronika van) hajtó GVM TK110-K motor 196 kW-os teljesítményt ad le max 1950rpm-en, állandó nyomatéka 1935 Nm* a ZiU-9 trolik (Pesten 800-972-es pályaszám, Szegeden 9-111 - 9-157-ig voltak, már csak a 9-147 van meg, az se jár, Debrecenben 9-301 - 9-337).
szovjet fejlesztésű DK-210A-3U2 motor, 110kW / max 3900rpm-en, a nyomatékáról nem találtam semmilyen adatot (a gyár utódjának weboldala pedig épp nem érhető el)* az Ikarus 412T-t (Budapest 700-as psz.csop) Škoda 10ML3550K motor viszi, 172 kW / átlag 1484rpm (max 4400rpm), a nyomatékáról a Škoda b*szik írni
* Ikarus 435T (Bp. 300-as psz.csop) - eredetileg 150kW-os Alstom motor, aztán 200kW-osokra cserélték, de hogy mire, arról lövésem nincs
* Škoda 14Tr - (Szeged T-700 - T-709) - Škoda 8 Al 2943 rN, 120 kW / 1 600rpm, a nyomaték szerintem államtitok
* Škoda 15Tr - (Szeged T-600 - T-618) - ugyanaz, mint a 14Tr, csak kettő motor viszi a gépet
* Škoda 21Tr - (Szeged T-800 - T-803) - Škoda 1 ALS 2741 tN, 140 kW / 1 700rpm
* Škoda 22Tr (Szeged T-650) - Škoda 18ML 3550 K/4 (ez a 25Tr motorja), 240kW / 796rpm (max 2270)
* a szegedi építésű Cegelec rendszerű trolikban (ARC Tr187/TV.EU (még nincs pályaszám), Škoda 14Tr/ALSTOM6 (T-750), Škoda 21TrACG (T-810) Volvo B7 TR12/TV.PR.(T-850), Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU (T-860-as csoport) pedig általában ugyanazt a Škoda 32 ML 3550 K4 motort használják, ez 240kW-os teljesítményű és kb 800rpm-es
a nyomatékről egyedül a GVM esetében találtam adatot. ez úgy látszik vagy hadititok, vagy lényegtelen infó lehet, ha sehol nem közlik... vagy ki lehet számolni valahogy
konkrét motorról leírás:
* az MTB-82 motorjának elvi működése, kapcsolási rajza, stb
* ugyanez ZiU5-re (a ZiU9 főáramkörű elektromos berendezését tekintve teljes mértékben megegyezik a ZiU-5-el
* GVM-re -
qestion
aktív tag
a 70-es vonalán Bp voltak régen azok a jó ugráló trolik, amik néha meg is rázták az embert, hova tűntek?
-
ABE
őstag
Van erről valamilyen infód, hogy a trolikban milyen típusú elektromotorokat használnak? Itt most elsősorban nem a gyártmányra, hanem a konstrukcióra vagyok kíváncsi, de ha egy konkrét motorról tudnál valami specifikációs linket adni, azt is megköszönném.
Egész konkrétan a fordulatszám-nyomaték karakterisztikája érdekelne.
-
Lenry
félisten
nincs, de lehetne (csak akkor én is pár évre az SZKT-hoz lennék láncolva, és most épp totál más munka felé kacsingatok)
troligyorsulás: egyszer valami kamionos találkozó idején szállt fel egy kamionos, hogy kér egy vonaljegyet, mert szeretne trolizni, mert sose ült még trolin és kíváncsi hogy megy...
hát megmutattuk neki
az ürge majd' hanyatt vágódott induláskor, nem volt felkészülve a villanymotor minden sebességnél állandó nyomatékára.
szeretem, hogy bármelyik trolit be lehet úgy állítani, hogy ne legyen álló utasod. csak ülő meg fekvőa villamosvezetéssel csak annyi gáz van, hogy nagyon monoton. tulajdonképp csak a sebességet szabályzod, meg ajtót nyitsz/csuksz.
főleg az 1-esen unalmas vezetni: elindulsz, k****rva hosszú egyenes szakasz, egy kanyar, aztán megint k***rva hosszú egyenes szakasz és végállomás.a 3-mas izgalmas az FVV miatt
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Lassan teljes a Xiaomi 16 tudáslistája
- OLED TV topic
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- TCL LCD és LED TV-k
- Befejezi az AMDVLK meghajtó fejlesztését az AMD
- Kézbe fogható paradoxon lett az iPhone Air
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2980
- Xiaomi 12T Pro 5G 256GB // Számla+Garancia//
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10400F 16/32GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest