Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lenry

    félisten

    válasz ABE #56 üzenetére

    igen, ez volt az egyetlen teljesen AP-s Ikarus.
    azért is lett ilyen, mert az Ikarus teljesen hanyagolta az alacsonypadlós témát, mert a szocialista országoknak bőven jó volt a 200-as Ikarus, és nem volt fejlesztés ilyen téren. a rendszerváltással azonban hirtelen megnőttek az igények, amire túl hirtelen kellett megoldást találni... ez lett a 412-es.

    a tető: egyébként ez egy baromi innovatív dolog, mert így lehet aztán valóban alacsonypadlós buszt csinálni, de ez is kiforratlan volt. a terhelést szinte teljesen a megerősített tető veszi fel, arról van lelógatva a motor is. a maradék terhelésen a falak, az ablakok (ezért is kevés rajta a nyitható ablakfelület) és négy, kapaszkodónak álcázott oszlop osztozik.

    mondom, ez elég előremutató fejlesztés volt, de aztán már nem volt idő továbbfejleszteni :(

    (#58) ABE: az SZKT-s Ik417-esek Wupperthal-ból lettek használtan véve (6 db). a Volánosok szerintem újak. (legalábbis nincs infóm előző tulajról)

    (#59) MaciG: a ZiU-kat? azokkal már nem nagyon fogsz Szegeden utazni, mert szét lettek vágva, konkrétan egyetlen darabról tudok, ami megmaradt, majd egyszer nosztalicska lesz belőle, de lövésem nincs mikor fognak egyáltalán nekiállni

  • MaciG

    addikt

    válasz ABE #56 üzenetére

    Van még ezeknek a csuklós változata is. A futóművet illetően az alacsonypadlós buszok átlagban jobban ráznak mint a normál kialakításúak ,mert a légrugó sokkal kisebb a hely miatt.

Új hozzászólás Aktív témák