- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: AdMOS AdWave 32
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Jamby18
senior tag
Elég siralmas, hogy egy volvo motor kéket kojtol szerintem, de valamelyik fehéret is [link]
A Hajdú Volán buszparkjába nem emlékszem füstölésre egy megállóból vagy kanyar után max. picit kormoltak, de mondjuk nem annyira mint a BKV-s buszok.
Kíváncsi leszek mikor lesznek a szólók váztörésesek, ez az alacsony padló nagyon xar, inkább legyen 1-2 lépcső de normális ülőhely, az alacsony padlóval a busz saját magát veri szét akármilyen jól össze van rakva egyszerűen szétrázza magát, a szólókon megfigyeltem, hogy ami nem látszik és amit nem tudtak jobban összerakni na oda jó a tömítő, csak ez nem megoldás, majdnem az össze buszon(szóló) az üzemanyagtartály elvált az oldalfaltól. Láttam olyat, majd ha elkapom lefotózom, hogy kézzel volt az illesztésnél kenegetve vagy 3centi szélesen a tömítő.
A kapaszkodók eleve rozsdásan lettek lefestve mindegyik alja rohad.[link]
A csuklósokra egy szavam nem lehet azoknak még mindig "új" szaguk van, vagy lehet inkább csak a fertőtlenítő szag, szép tiszták mindig. A szólón fülledt, hátrafelé meg még melegebb a motortól na meg gázolajszag. Csak sajna azokon a járatokon amikkel én megyek azon szóló van, felüdülés ha egy csuklóssal utazik az ember az valamiért nem vezet fel annyi úthibát. -
Jamby18
senior tag
Szia !
Te hogy oldod meg ha beállsz egy megállóba az utasforgalom figyelését?
Például, hogy egy utas ne essen be a busz alá, sokszor gondolkozok magamba, hogy én ezt hogyan oldanám meg, mert ugye elég súlyos következménye vannak. Ne adj isten éjszaka mikor eggyáltalán semmi fény nincs.
Ha nagyon ráálsz a padkára nyílván nem fordulhat elő ilyen, de ha mondjuk egy másik busz mögé állsz be és nem férsz be teljesen.
Illetve felszállás közbe nézed a bérleteket (ha elsőajtózol) vagy inkább figyeled a visszapillantóba a felszállókat.
Bocs ha hülyeségeket kérdezekde én most ebbe a korszakomba vagyok.
-
-
-
-
-
ABE
őstag
-
-
-
ABE
őstag
Shipping fül alatt említik Magyarországot. Jól értem, hogy 16 Euro a szállítás?
-
-
-
-
-
Badman 4ever
őstag
Ide igaz egy Men In Black idézet:
Az ember okos, de nagy tömegben buta és hisztérikus állattá válik.ABE: Ezzel a 3 ajtóval is az a probléma, hogy elvileg első ajtós felszállítási rend van buszokon és van olyan sofőr, aki ezt elég komolyan betartja (ami nem is probléma), viszont a sok bamba utas lusta 5-10 métert hátrébb állni, ezért teljesen mindegy a felszállítás szempontjából, hogy hátul 1 vagy 3 ajtó van...
-
ABE
őstag
Konkrétan az jutott eszembe, hogy én speciel szabályozásba adnám, hogy a sofőrfülke végének vonalában kéne egy rács, vagy valami, és odáig lehetne csak állni. Tehát nincs olyan, hogy a lépcsőn, az ajtónak támaszkodva állnának. Így egyrészt a sofőr sincs gátolva a kilátásban, nem hullik az ölébe kanyarban az utas, és egy frontális ütközés esetén nem az utas szolgál gyűrődőzónaként. Az teljesen igaz, hogy az utasok viselkedése is trágya szokott lenni... na de utaztam én már nem egy olyan sofőrrel, aki fogta magát, leállította a motort, leszállt, hátragyalogolt, és rendet tett. Megmondta, hogy amíg nem húzódnak hátra az emberek, addig ő tovább nem megy. Így is lehet csinálni, és ezt egy helyközi/távolsági busznál szerintem meg is lehet oldani, mert ritkább az utascsere, mint a helyi buszon. Ez viszont már úgy érzem, hogy a sofőrön múlik jórészt.
Félre ne értsd, véletlenül sem a sofőrt hibáztatom. A cél az kellene legyen, hogy minél kevesebb utas álljon, és ha már állnak, akkor egymásra odafigyelve utazzanak. Volt már, hogy vártam 5 percet, mert kevés hely volt a zsúfolt buszon, aztán 5 perc hátrányért cserébe félig üres busszal utaztam. Ezt nem mindenkinek lehet elmagyarázni, hogy mindjárt jön a következő busz...
-
-
-
-
-
-
-
Badman 4ever
őstag
Az de durva, majd pont a busz foglalja el a helyet...
Már nem azért, de reggel amikor régebben iskolába, most meg az órákra járok be, mindig hering expresszel kell mennem, pedig a költözések miatt rengeteg járattal mentem már itt Szegeden, busszal, villamossal, trolival (1,2,3,4,5,7,9,20,...). Kihasználatlan járatot reggel még nem láttam fél 7 és 9 között, de olyan volt, hogy még a beiktatott tehermentesítőre se fértem fel, olyat sokan voltak. -
ABE
őstag
A közlekedés is olyan, mint a foci: mindenki ért hozzá.
Kiss Dezső pedig (vazzz, Dezső, ez a levél is olyan dezsős...) szimplán hülye, és most 2 hónapig azzal fog felvágni az ismerősöknek, hogy "benne vótam a tévébe, izé, ojságban".
Mondjuk kissdezsőnek eszébe sem jut, hogy amikor ő autóval viszi a gyerekét suliba, meg a sok hozzá hasonló "kellazautómertmásképpnemlehetközlekedni" szülő, akkor ők maguk csinálják a dugót, nem az a néhány busz... Inkább megmagyarázza, hogy márpedig autózni kell, mert úgysem járnak az emberek tömegközlekedéssel (hülye, akkor nem mennének a járatok), és legyen már akkor 2.5x17 méterrel több hely az autóknak, a rohadt busz ugye csak foglalja a placcot. Agyhalott.
-
nem mindegy kinek a szemszögéből nézed. egy 200-as Ikarus fényévekkel kényelmesebb tud lenni a tág utasterével és vastagon párnázott üléseivel, mint egy Merci.
persze mindenki az AP-s új gépeket szereti, de pl a 21-es Škodáknak szűk a vezetőállása, a 22-es hatalmas csónak, amit egy motor hajt, holott kettőre tervezték, szóval nem biztos, hogy kényelmes és kellemes vezetni.de hát ez van
-
-
a piros troli az 505, én azon voltam (természetesen
), mert hogy az A trolibusz
a 10es még jó darabig a tiétek marad. a vezetékezés többé-kevésbé kész, egyedül a József Attila - Nagykörút #-ben nincs már csak felsővezeték, de a végleges felfüggesztés is hiányzik még pár helyen.
viszont: a 8-asra is alig van járművünk, csoda lesz, ha minden jelenlegi vonalra (5,7,8,9) tudunk majd trolit adni a terelések után.
a 10-es semmiképp nem fog beindulni, amíg a trolitender majdani győztese le nem szállítja a 10 darab csuklós trolit.
a tenderről meg hosszú hónapok óta semmi hír, valószínűleg eredménytelen volt, új meg még nincs kiírva.(#467) Badman 4ever tévedés, az 505 minden vasárnap jár, nosztalgiamenetben a 9-esen. itt a menetrendje
bár most valószínűleg nem fog járni egy darabig, mert a trolitelep 1-2 napon belül teljesen el lesz vágva a hálózattól, és nem hiszem, hogy vontatgatni fogják. -
ABE
őstag
Előtte végig 90-100 környékén haladtunk, pontosan láttam, mert elöl ültem.
Sőt, néha a 110-be is belekarcolt a sebességmérő, szóval mindkettő ment rendesen. Az emelkedő után behoztuk a lemaradást a másik buszhoz képest, szerintem egyszerűen nem ment jobban a busz, mert a másik hosszú, de kisebb emelkedésű dombocskára szépen felfutott az E98 is. Persze az is lehet, hogy éppen ott akart valamiért takarékoskodni a sofőr, sajnos elöl nem hallottam, hogy a motor küszködik-e.
Jut eszembe, egyszer láttam egy városi Alba Volános buszt helyközi járaton, na az egy idegölő mutatvány lehetett a sofőrnek.
-
most direkt rombolod az illúzióimat?
egyébként meg fene tudja. melóztam már mezőgazdaságban napi 14 órákat, tűző napon, két pihenővel. mégis túléltem, még szerettem is valamennyire.
az Ikarusokért meg már így is bolondulok, egy kemény munkanap után is elég maradna a bolondulásból -
-
Jamby18
senior tag
Nos, összegyűlt a "C" kat. a pénz,annyi kérdésem lenne, (bár majd elnézek az autósiskolához is) hogy C,D kategóriánál is kell KRESZ-t tanulni?
Mert én eddig abba a hitbe voltam hogy B-nél megtanulta az ember és kész többi jogsihoz csak rutin,forgalmat kell megcsinálni.
Mivel nem hinném, hogy sok változás lenne max. teher és magasság jelzés táblák.
Azért kérdezem mindezt mert nem tudom hogy fogok ráérni, amikor a B-t csináltam a gőzerőnél kedd,csüt 17óra volt 8 alkalommal tehát 1hónap alatt ment le(minden nap ráértem), aztán én ugye nem mindíg érek rá ilyenkor főleg ha mondjuk a 3nap pihenő hétvégére esik, mi van ha 2hétbe 1szer érek rá 17h kor akkor velem 3hónapig foglalkoznak míg a többiek 1hónap alatt letudják, a rutin,forgalom már más tészta ott úgy is összeeggyeztethető.
És találtam 1kis segítséget [link] a PÁV2 is így zajlik, ilyen gépeken? Jah meg PÁV-ot meg lehet csinálni ha nincs se C,D kategóiám? -
-
ABE
őstag
-
-
Tarjánban is őrizték a villamosokat, sőt, a Pláza előtt legelésző romhalmazokra is volt őr (na jó, ott álltak a személyes kedvenceim is).
tényleg fogalmam sincs, hogy miért vontatják be őket.
mindet beviszik? mert ha esetleg csak a szervízigényeseket, az még oké,de egyébként is valami furcsa, mert a 7-esre max 4 troli kell, az 5-re, így vágányzár miatt max 5 (9 perc Újszeged-Mars tér, ugyanez vissza+fordulás = max 20 perc, 4 perces követéssel), ennyi troli elfér a villamostelep hátuljában (legalábbis régen elfért, hogy most épp hogy áll a remíz, fogalmam sincs), ahol zárt, őrzött, az SZKT területe, mégis láttam vasárnap este az egyik 5-ről kiálló Mercit, ahogy a Kossuth Lajoson tolta maga előtt a Rábát, bár lehet, hogy szervizelni vitték.
Lugasba viszont nem néztem be, aznap elegem volt a gyaloglásból, bérletem már nincs, a jegy drága, így fárasztó volt a Mars térről a Kereszttöltés utcáig sétálni, és a 9-es vonalon épp senki olyan nem volt, akivel tudtam volna beszélgetni (és elvisz jegy nélkül
)
-
mert olcsóbb a gázolaj, mint a biztonsági őr?
vagy mert Lugasban nem fér el a szükséges mennyiségű troli (aminek 8-nak kellene lennie, ha tartani akarják a 4 perces követést reggel)egyébként nem tudom, amióta nem vagyok Szegeden, szinte semmit sem tudok, csak amit elmondanak...
-
-
Jamby18
senior tag
Naaa
tök jó kis buszt kaptál, felétek gondolom nem esnek széjjel 1évesen mint nállunk.
Itt a városba most a klímázás a fő téma. Eddig azt hangoztatta a DKV, hogy számítógép vezérli külső hőm. alapján,de volt busz ami zárt ablakokkal klíma nélkül ment
Utánna már a sofőr is tudja kapcsolni, de csak a csuklósokon. Más szerint meg csak a fogyasztás miatt spórol a cég vagy a spóroló sofőrök miatt van ez az egész, 70l klíma nélkül 80klímával és így nincs meg a megtakarítási bónusz pénzük,de ezt már te vágod. -
-
-
-
-
őőő
nemha van saját géped, akkor értelemszerűen azt próbálod meg először, ha nem nyúlta le valaki.
felrakod -> ha nem ráz meg, akkor örülsz -> beindítod, ha beindul, örülsz* -> leellenőrzöd a szükséges dolgokat (világítások, stb) -> télen meg vizes időben beállsz a telep végére, gyorsulgatsz meg nagyokat fékezgetsz a géppel, hogy az elektromos berendezések felmelegedjenek és kiszáradjanak, hogy ne b*ssza meg a tisztelt utazóközönséget a vontatófeszültség, ezután mindenképp elgurulsz a fesz.mérőig, ha mutat testkötést, akkor mész még 1-2 kört -> ha minden szép és jó, akkor mész ki forgalomba.ha ezen pontok közül valamelyiken elbukik a troli, akkor hagyod a francba, és keresel egy másikat.
kollegina mesélte, hogy egyszer reggel 7kor kezdett volna, majd mikor 11-kor még mindig nem talált használható járművet, hagyta a francba az egészet, és hazament. mondjuk ez évekkel ezelőtt volt, a cég zűrösebb korszakában.
*télen ez annyival egészül még ki, hogy ha nagyon nem akar indulni a hideg miatt, akkor alá dugnak egy disznópörzsölőt, és azzal melengetik kicsit a hardvert.
(#354) grabber az E95 után a második legszebb gépek ezek a scaniás E94-ek.
bár fehérben sokkal szexibbek
-
igen, egész nap ugyanaz a vonal.
1 hónapra előre megkapod, hogy melyik nap mikor kezdesz, ha reggelre mész, akkor keresel magadnak egy működőképes trolit, aztán hajrá, ingázol egész nap a két végállomás közt, a délutános annyival jobb, hogy már biztosan működő trolit kapsz a kollégától.meg ugye a 9-esről egyébként se tudnál hova menni, mert csuklós csak oda kell, az 5/7-et se váltják, mert bár meg volna rá a lehetőség Újszegeden, de minek bonyolítsák ezzel a sofőr életét?
-
minden egyes típusra külön vizsga kell.
és csuklósra nem is kaphatsz még az elején, ahhoz kell némi gyakorlat.
csuklós egyébként is csak a 9-esen közlekedik, oda meg idő eljutni. az újoncok a legkisebb forgalmú 7-esen kezdenek, majd 5-ös, meg hétvégente 9-es, majd ha már megfelelően hajtanak, akkor mehetnek a 9-esen, csuklóssal.ezért is van időnként, hogy látszólag indokolatlanul szólók járnak a 9-esen, mert olyannak kellett beugrani, esetleg olyan sofőr tartalékos, aki nem vezethet csuklóst
nálatok ez hogy megy?
-
-
Van facelift.Az egyikben pl kijelzi a következő megállókat egy kis digitális táblán és a fülkében még telefon is van.
Képet szerintem nem tudok,de ezt vettem észre hogy a 2. a digit tábla és a műszerfal más.Azért Credo és Ikarus van elől,mert magyar nem?Volvo sem tökéletes és még nem is magyar akkor miért olyanra szavazzanak.Meg van wifi a Credo+Ikarus-on
-
-
ehh.... soha nem vettem még észre, hogy nincs rajta nyitható ablak
egyébként a Citaro német, és Németországból is lett véve, ezért sincs rajta nyitható ablak, a németek valamiért allergiásak ezekre.
nézd meg itt az NDK-nak készült 280.02 és 280.03-akat, vagy az oldal alján lévő Különleges példányok részben azonnal ki lehet szúrni az NDK-s példányokat a gyakorlatilag nulla nyitható ablakfelület miatt. -
-
-
protó na a szentem, előfordulnak bakik vele
lövésem nincs miért van annyi nő a SZKT-nál (a dolgozók majdnem fele nő). amennyivel egyszerűbb trolit vezetni (nincs seb.váltó, kuplung, csak nyomom neki és megy, bár városi buszokban sincs kézi váltó) annyival bonyolultabb is a pálya miatt (váltóknál irányt állítani, szakaszszigetelőnél nem menetet adni, közvetlen váltókat nem átállítgatni, szedőt nem eltörni, vezetéket nem letépni)
szóval nem tudom. talán kialakult, hogy buszt vezetni férfidolog, a trolinál meg valamiért nem. vagy tényleg fogalmam sincs.trolira meg azért nem kell rendszám, mert a trolibusz hivatalosan gumikerekes közúti vasúti jármű, és mint vasúti jármű, nem kell rá rendszám (és közlekedéséről is az F.1.-F.2 számú jelzési és forgalmi utasítás rendelkezik, mint a villamosoknak és a vonatoknak is, persze a Kreszen felül)
egyébként pedig kötöttpályás mivoltából fakadóan nincs is igazán szükség rendszámra, a pályaszám úgyis egyedileg azonosítja a trolit a városon belül, kívül meg úgyse fog igazán közlekedni.
(bár a szabályozás nem rendelkezik az önjáró trolibuszokról, amihez szerintem külön engedély kell városon kívüli közlekedtetéshez. tavaly elgurult idáig egy debreceni aggregátoros troli (Ganz Solaris Trollino 12D - psz: 386), majd megérdeklődöm, hogy pontosan milyen papírok vagy mi kellett ahhoz hogy saját lábán jöhessen (egy élmény lehetett, a sofőrjei mesélték, hogy 60km/h-s Vmax mellett egy örökkévalóság volt a Debrecen - Szeged táv, meg azért a benzinkúton is pislogtak, amikor megálltak trolival tankolni))
-
-
"Az átlapolt hálózatot 1971. október 31-én tervezték életbe léptetni, de a hirtelen jött hideg és egy elszakított régi gázvezeték miatt a Szt. György téri állomás nem készült el időben, ezért november 7-ig tolták ki a határidőt. Tarjánba és a Szt. György térre könnyűszerkezetes épületek kerültek. A végállomásokat az óramutató járása szerint megszámozták. Mivel a tarjáni volt északra, az kapta az 1-es számot. A petőfitelepi lett a 2-es, a Szt. György téri a 3-as, a Széchenyi téri a 4-es, a Bartók téri a 6-os, és a Mars téri a 7-es. Az 5-ös decentrum az Indóház téren épült volna távlatilag a tervezett nyugati városrész felépülésével egy időben. Egyelőre azonban innen csak egy járat indult. Átalakították a számrendszert is. Minden járat kétjegyű számot kapott, amiben az első számjegy a decentrum számát jelezte, a második pedig a viszonylatot. Így a járat számából tudni lehetett, hogy hová megy."
Bajsz Gábor: Városi autóbuszközlekedés Szegeden 1963-71.én ezt értem a decentrum alatt. mára ezekből tényleg csak Mars tér, Tarján és Makkosháza maradt tényleges decentrum, a maradékok egyszerű végállomásokká degradálódtak, egyesek pedig meg is szűntek, és a viszonylatok is keveredtek valamelyest, főleg a Bartók tér a Mars térrel, ezek közelsége miatt, meg sok át is lett helyezve (pl 35 és 36-osok) de lényeg maradt: a 10-es buszok Tarjániak, a 20-asok Petőfitelepről indulnak, a 60-as és 70-esek a Mars térről és a Bartók térről, a 80-asok Makkosházáról.
a 2-es meg a 90-es azért nem illik ebbe a rendszerbe, mert azokat anno az SZKT indította esetleges új trolivonalak feltérképezésére, aztán a járat bevált, de trolira nem volt pénz, így maradt busz, míg 1998-ban át nem kerültek ezek a vonalak is a Tisza Volánhoz.
(bár a Lugas utcát felfoghatjuk 9. decentrumnak) -
visszavágják a 2-est (ami valószínűleg 82-re változik, esetleg 85-re, ha előbbit nem akarják újra kiosztani (M82 - Makkosháza - Gumigyár, 1979-től járt)) és a 83-ast is, minden bizonnyal a Mars térig.
(bár én 62 és 63-ra változtatnám, mert az a Bartók téri decentrum viszonylatszám-csoportja, mert ugye a Mars téri 70-es már így is túltelített. bár az is lehet, hogy 65, 66 lesz belőlük, mert 62 és 63 már volt régebben (62 - Bartók, később Mars tér - Újpetőfitelep, 63 - Bartók tér - Kiskundorozsma))a lényeg, hogy minden bizonnyal vissza lesznek vágva valószínűleg a Mars térig, hogy megszűnjön a 2-es villamossal való párhuzamosság.
hogy pontosan ez hogy fog megvalósulni, hogy csak rövidítik az útvonalat, vagy esetleg máshova teszik az induló állomást, vagy más útvonalat is kap-e, arról nincs infóm, ezt úgyis az önkormányzat fogja meghatározni, és a közelgő választások miatt nem nagyon lehet jósolgatni sem, mert a narancsosok győzelme szinte biztosra vehető, ők meg inkább buszpártiak, mint elektromosak (ellentétben a jelen vezetéssel), így aztán tényleg nem tudok semmit mondani.
egyébként én félek is most ettől, hogy az SZKT nagyon rosszul fog ebből az egészből kijönni, aki ismeri a tizenpár évvel ezelőtti állapotokat, az tudja, hogy milyen mélyről kellett visszahúzni az SZKT-t és most kezd csak újból nyereségessé válni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen NAS-t vegyek?
- PlayStation 5
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- OLED TV topic
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Azonnali fotós kérdések órája
- Elektromos cigaretta 🔞
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 Pro 16GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD digital konzol garanciával, hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650 R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3070 8GB MSI MPG Gungnir 100 Enermax 750W
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest