Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megérkezett a Android 15 és a HyperOS 2-! (EEA Stable ROM)
- Digitális Állampolgárság Program
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laraxior
titán
válasz Alvin_ti4200 #5997 üzenetére
zsírugyanaz szinte belülről is mint a Laguna 2, ez is több mint 4 és fél méter, az meg a kevesebb ajtó miatt nagyon üt
besírsz olyan hangja van a 3literes szívónak
végre valaki lát fantáziát a nagymotoros francia autókban... bár ebben a topikban temetve vannak. Kicsit gyengébb a forgalom észre se veszed, hogy már 3 számjegyen áll a kmóra, úgy megy
Kár, hogy az üzemanyagjelző mutatója szemmel láthatóan mozog...lefelé nah de nem mehet vízzel.[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger V8 *** HEMI New Year! ***
-
VR6-Fan
veterán
1000 stift, 800-as maruti.
viccen kívűl ilyen rövid távra nem éri meg kb autót fent tartani, mert leeszi a hajad bármi.
vagy tényleg valami sdi, pl polo 6n sdi, de az meg nem fog bele férni fiatal katba...ilyen autó gyak nem létezik amit te keresel.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Laraxior #5996 üzenetére
Én inkább a másik végét nézem Az autó egyébként tényleg nagy, mikor melléálltam a Xsara-val, akkor csodálkoztam csak igazán, hogy ez most itt WTF?
-
Laraxior
titán
válasz Alvin_ti4200 #5991 üzenetére
Hát remélem tulaj leszel, kíváncsi vagyok bírom az ilyen nagy dögöket 2-3 ajtósba
407 coupe pölö, csahát horroráron.
ez nagyon csini mintha az enyémbe is ugyanilyen motor lenne: csak ez manual.[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger V8 *** HEMI New Year! ***
-
Bigemperor
senior tag
Én nem veszek fel semmit de ezt úgy írtad hogy aki itt a régi vasaknak a becsületét megvédte az csóró és csak azért vitázik veled mert nem teheti meg az újabb autó vásárlását.
Oltári nagy faxxás de nem bizonygatok semmit ha te ettől jobban alszol gondolj azt amit akarsz.
Szó sincs erről. Nem a régi vas-új vas téma a lényeg. Pro és kontra lehet érvelni, ez egyértelmű.Csak azon hsz-ek nem helyénvalóak, amikből azt lehet levenni csak és kizárólag, hogy "Te meg mit ugrálsz itt, mikor ennyi pénzed van?"Nem bántom azokat, akik a régebbi gépeket védik, csak saját véleményem mondtam el, nem sértően.Biztosan rengetegen, sokkal többet tudnak rólam a rési autókról, azok közül van olyan aki az újakat nem ismeri, ennyi.
Amint írtam, vitázni lehet észérveket egymásnak feszítve, de azzal hogy szállsz vitába, hogy elmész ide-oda. Az már csak erőlködés attól,aki moindja.
[ Szerkesztve ]
-
dlaccc
aktív tag
-
dlaccc
aktív tag
válasz Bigemperor #5973 üzenetére
Alternatíva van már pár: Aveo, Lacetti(kedvenc), Yaris, Polo..stb
Főleg csak helyben munkába járni kéne. Nem hosszú utakra. Nem értek hozzá, sose volt kocsim. Csak abból élek amit hallok, dízel úgy tudom ha romlik akkor zsebbe kell nyúlni, persze benzines meg szomjas általában, nincs jó választás ezért nem is hajlok semerre se. Mindenkitől hallani már mindent, persze mindenki a sajátját fényezi ezért is nehéz tisztán látni.. -
Laraxior
titán
válasz Alvin_ti4200 #5987 üzenetére
már eddig is eléggé olcsók voltak eléggé észrevehető hogy melyik mozog jobban
Az én Lagunám se kellett kutyának se, mert 3ezres, olyan mintha a földrelocsolnád a benzint Jóval drágábbak a 2.2-es modellek. Konkretizálva ez mondjuk csak a 2-es Lagunára értem, de gondolom a többire is igaz, hogy sokkal kevésbé veszik a nagyobb motorral szerelt verziókat amióta ilyen frankó a helyzet....januártól meg mégdrágább lesz az átiratás..stb.
Milyet nézegetsz?[ Szerkesztve ]
*** Dodge Challenger V8 *** HEMI New Year! ***
-
Zewa
senior tag
Látom te sem érted.
NEM ellened beszél itt a kedves fórum közösség.
Egyszerűen annyi hogy az ésszerűség mint olyan rengeteg emberből hiányzik.
"inkább vegyen kevésbé régi modellt" <---Évjárat. Önmagában semmit nem jelent de rengetegen ragaszkodnak hozzá. Ez így magában oltári nagy butaság ezt próbáltuk valahogy elmagyarázni.Bigemperor: "egy-két arc,aki irígyli, ha 200 Ft-nál több van a zsebedben"
Én nem veszek fel semmit de ezt úgy írtad hogy aki itt a régi vasaknak a becsületét megvédte az csóró és csak azért vitázik veled mert nem teheti meg az újabb autó vásárlását.
Oltári nagy faxxás de nem bizonygatok semmit ha te ettől jobban alszol gondolj azt amit akarsz.Kinek a pap, kinek a paplan. Mindenki a saját életét éli, úgy ahogy akarja, Ennyi.
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
VR6-Fan
veterán
válasz Bigemperor #5986 üzenetére
jettára konkrétan nem tudok mit mondani, szokásos VW bajai vannak biztos.
a motorról már elmondtam a véleményem egy párszor, amit nem támaszotattam alá semmien külföldi forummal sem, és persze szög ellentétes azzal amit a gyártó állít.:-)Zewa:másik kedvenc a 120-150e km
ismerős faszliftes sharan/alhambrát kereset... magyarországi készlet felét élőben megnézte, egyikbe se volt több 200e-nél...
kiment bécsbe vett egyet német papírokkal 238e km-vel, szebb a belseje, szebben jár a motor, ki van cserélve a lendkerék meg a kuplung benne, 15e-nként olaj cserélve, ahogy azt kell stb stb...jah pár forinttal olcsóbban jött ki, azóta boldogan használja.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Alvin_ti4200
félisten
Szerintetek várható a nagy motorral rendelkező közepesen öreg (8-10 éves) autók áresése januártól kezdődően? Főleg, ha mondjuk francia
-
Bigemperor
senior tag
válasz VR6-Fan #5985 üzenetére
Már ne haragudj, de egyik-másik hsz-edet nem tudtam hová tenni. Most döntse el bárki ismeretlenül, hogy a leírtak vajon milyen emberi tulajdonságokat takarnak. Lehet irígységre gondolni, de sem általánosítani, sem kifejezetten rád érteni nem kívántam, persze megfordult a fejemben ezen lehetőség is. Aki régóta cserél itt eszmét veled, az biztos ismer, de aki idejön tanácsot kérni, az sokszor nem, ahogy én sem.
A tapintatról: szomorú, hogy így látod. Attól még lehet vki. kemény, határozott, karakán, hogy ne legyen az sértő.Nekem ez már a tapintat része.
Ha már VW, akkor szerinted jó,hogy nem vettem 1.4tsi jettát 2007 utánit?vw kiesett a rostán,pedig nézegettem egy időben a jettát/passatot, egyik haver halmozza a Passatokat, de neki 6 évnél öregebbjei vannak.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz Bigemperor #5983 üzenetére
mai világba tapintat pff, egyenlő a fejfával :-)
nyugottan felvállalhatod, szerintem ha valakit leírigyeztél, hál isten ezen a forumon normális arcok szoktak lenni, ill aki nem ide való hamar ki gyomlálódik (ne vedd célzásnak!)
illetve azt meg feltudtad hiba nélkül vállalni hogy le
véglényeztélegyszerű embereztél, akkor ezt miért nem?!
na mindegy...viszont ha jól értem a srác 1 misi ért akar:
-olcsón fenttartható
-max 7éves
-biztonságos
-max 7l-t fogyasztó
kocsit.ilyen nincs, vagy akkor szél csatornába használja forgalom nélkül.
egy átlagos sofőr alatt egy 1,4-es 1t körüli gyösz bp-n simán bekér 7-8l-t, ha haladni is szeretne.
vannak persze kivételek lásd Amd Power, de ő se átlagosan közlekedik valószínűleg.tehát vagy a fogyiból, vagy másból engednie kell.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Bigemperor
senior tag
válasz Bigemperor #5983 üzenetére
Egyébként én nem veszekszem, nem kötekszem, csak vitázom, nagy különbség. Ha vki. már személyeskedni kezd, az az észérvek halálát jelenti, az előbb sajnos ezen hibába estem én gyarló is , de gyorsan javítottam.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz VR6-Fan #5979 üzenetére
"bocs ha ebbe beleértettem magam, de akkor nevesítsd nyugottan a tisztán látás végett hogy kikre gondoltál, és nincs vita."
Tapintatból nem teszem, de ha nem érzed magad ilyennek, minek vetted föl? A "tanácsom" annyit jelent, hogy nem kell mindenki "beszólását" figyelembe venni, aki akar, az úgyis segít, aki nem, arra kár időt fecsérelni. Ha figyeled a kolléga hsz-ét,kicsit már elege volt a sok oda nem illő hsz-től.
Én valóban nem régóta járok ide, és nem is akarok észt osztani. Csak az igazságtalan, ad absurdum sértő dolgokat nem veszi be a gyomrom.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
válasz Bigemperor #5980 üzenetére
mert nem autót szándékoztam ajánlani, nagyon ritkán ajánlgatok már autót...
csak ha baromságot írnak, arra szoktam reagálni ha ép időm úgy engedni.de akik régóta koptatják erre felé a billentyűjüket, azok szerintem tudják ezt.
de fentebb említettem neki mit érdemes, legalább is a fogyi alapján.
jah és álltalába foswágenes kérdésekre reagálók, mert az érdekel, és arra van komolyabb rálátásom, de aki régóta erre felé kodor az ezt is tudja, szerintem.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Rick4
félisten
15 körül eljár vele az ember, országúton 12-13, városban 20-at kér. De 250 ez gázcucc, és onnantól vegyesben 16 liter gázzal elvagy vele. Mennyi is az? 3300Ft. 8.5 liter benzin ára. De egyébként egy hülyeség a többszázezer km-re tervezett motor, szar konstrukció az egész, a balos hengerfejben lévő motort elől lévő lánc hajtja, a jobbos hengerfejben lévőt meg hátulról hajtja, szóval lánccseréhez mindenképp ki kell venni a motort, emiatt a klímát is széjjel kell kapni, mert nem fér ki másképp (ehhez meg gázt lefejteni, stb) plusz a hátsó lánc feszítője egy gyári hibás fos, a gyár szerint 75 ezrenként cserélni kell. Egyébként jókocsi, csak ez a láncos móka ne lenne. 120 a láncszett, 120 a csere. 5 lityóst kell venni, az a 70-es évekből származó Mustang motorja, 3-400 lovat könnyen ki lehet hozni belőle.
49" monitor, nas, nvme ssd ház eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/rick4/keres.php?usrid=87025
-
VR6-Fan
veterán
válasz Bigemperor #5978 üzenetére
ugye milyen szar ha ráakarnak húzni valamit az emberre?
Mod: nyugottan vissza írhatod hogy véglény :-)
Mod2:De van egy-két arc,aki irígyli, ha 200 Ft-nál több van a zsebedben,tök mindegy,hogy honnan van. Ilyen embertől ne várj segítséget.
bocs ha ebbe beleértettem magam, de akkor nevesítsd nyugottan a tisztán látás végett hogy kikre gondoltál, és nincs vita.[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz VR6-Fan #5975 üzenetére
Nem is feltételeztem. Ahogy olvastam eddig a hozzászólásaid látom te azért valamennyire értesz hozzá velem ellentétben. Én csak igyekszem mindennek alaposan utánaolvasni. Viszont a barátom a fehérvári VW szerviznél van gyakorlaton és tényleg lehangoló véleménnyel volt az elmúlt évek VW-jeiről.
Més que un club!
-
#10726912
törölt tag
válasz Napfénysüti #5972 üzenetére
Én se dicsérem már az Audi A-s sorozatot, bár audim van Most is szeretek bele ülni bármelyikbe, de a fenntartásuk eléggé izé ...nem lenne rá kedvem. Furcsamód a németek kis hazájukban százszámra használják az 1-2-es golfokat, audi 80-100-okat napi nyúzásra... ha itt 2500 ft egy kormánygömb a 80-hoz, akkor ott nekik csokiárnak számít egy ilyen kocsi fenntartása. Pedig valamelyest jobban élnek nálunk A puccosokat tartják garázsban, meg villogtatják magukat vendégségben
-
VR6-Fan
veterán
válasz Napfénysüti #5972 üzenetére
oszt lehet még se én vagyok a helikopáter
igen sajnos nem vagyok túl jó véleménnyel róluk mert nincs miért.
de ez a legtöbb gyártónál megfigyelhető hogy van 1-2 kiemelkedően szar konstrukció, és az amúgy jó kis kocsikat, 1-2 bak lővéssel képesek elrontaniBigemperor: lol
öcsi, tudod kire próbáld azt ráhúzni hogy írigy, egyenlőre én még hobby-ból tartom fent az öreg szarom és van mellette még 1-2 kocsi amivel járkálok, főleg tél víz idején33as:misibe akár egy korrekt tdi is befér, az azért manapság már jobb, bár az biztos hogy az SDI-t kinyírhatatlan kb... és BPI körülmények se közt lehet 7l-nél többet megetetni vele.
tdi-t meg vehet a szar fos szét eső 80-as audin át a 4-es golfig, bár már az is 15éves lesz[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
33as
senior tag
"De ha nagyon értesz a kocsikhoz ajánlhatsz te is 1milla körül max 6-7l fogyasztás, 4-5 ajtós "gondmentes" járgányt"
Seat Ibiza 1.9 SDI a világból kimegy! De szerintem VR6-Fan is megerősít ebben!
[ Szerkesztve ]
MacBook Air M2 , iPhone 12 , Watch , Apple TV , Pixel 7a , Pocket 3 és Action 2 , Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
Bigemperor
senior tag
Vannak jó alternatívák,de itt pár embertől rögtön megy az észosztás. Próbáld pontosabban meghatározni,mik a prioritások (életkor, méret, felszereltség, megbízhatóság, fogyasztás, alkatrész-költség,teljesítmény, stb. figyelembe vételével) és az alapján szűkitsd a kört. Ha visszaolvasol nagyon sok jó tanácsot is kaphatsz, hiszen sokan segítenek itt az embernek.De van egy-két arc,aki irígyli, ha 200 Ft-nál több van a zsebedben,tök mindegy,hogy honnan van. Ilyen embertől ne várj segítséget. És arra "gyönyörű" elméleteket gyárt,miért is xar az elgondolásod.
[ Szerkesztve ]
-
-
dlaccc
aktív tag
Látom te se érted, Én nem bömöwövel akarok villogni hanem egy jól összerakott japán, vagy hasonló minőségű négykerekűt keresek.. Villogni nem szokásom úgysincs kinek.. Hagyjatok már ezzel az arcos dumával hányok az összes olyan embertől.
De ha nagyon értesz a kocsikhoz ajánlhatsz te is 1milla körül max 6-7l fogyasztás, 4-5 ajtós "gondmentes" járgányt[ Szerkesztve ]
-
33as
senior tag
A régi autó dumára, a feleségem kocsija 252 ezer km futott, heti öt nap járja Bécs-Sopron távolságot! Egyszerűen imádja ezt az öreg B Corsát!
[ Szerkesztve ]
MacBook Air M2 , iPhone 12 , Watch , Apple TV , Pixel 7a , Pocket 3 és Action 2 , Nikon P900 , Htc G1 white , iPod classic , xDuoo X2 , Xbox One , RC Pilot
-
Zewa
senior tag
Sarkított példa mint említettem is. Akinek nem inge, ne vegye magára...
Anélkül hogy bárki zsebében turkálnék egy példa ha nem jött át.
Van 2millió Ft-d autóra. Veszel egy 2002-es 320D BMW-t. Átíratod öröm és boldogság.
Egy vezérlés csere már nem fél bele így azt csak 2 hónap múlva csináltatod meg. Még mindig jól áll a ház előtt. Érzed a presztízst, a körülötted lévők elismerő tekintetét amikor kirakod a zsebedből a BMW felirattal díszített kulcsot. A km-ek telnek és a futómű rakoncátlankodik kopog, húz így hát rászánod magad a szervizre mert már hónapok óta szórtad a malacba rá a pénzt.
Ahol megtudod hogy egy komplett futómű fejújítás kéne ami 150e pénz.
O.oo jön ki a szemed mint a csigának "Há' az nagyon sok!" Aztán még hónapokig jársz a xar autóval aztán megveszed a használt de jó állapotúnak mondott hulladékot a raccsingbazáron.Kicsit átgondoltabb ember hogy vásárol autót?
2millió ft-ból vesz egy 1,5millás autót amit fenn is tud tartani (pl egy Leon) átíratja, felméreti a szükséges dolgokat cseréli. Amennyiben valami gond van a vassal elviszi és megcsináltatja mert különösebb megszorítás nélkül bele fér a családi költségvetésbe.Hasonló példát lehetne írni egy Corca C 2004 illetve egy Corsa D-re 2006 is.
Sokan inkább megveszik a sokkal xarabb állapotú D-t mert hogy az fiatalabb=jobb is szerintük.
Aztán győznek rá költeni. Én inkább a pár évvel öregebb, előző generációs de kitűnő állapotú vasat választanám mert hiába öregebb attól még sokkal megbízhatóbb és hűbb társ a mindennapokban.[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
zoo8800
veterán
"A FEKETE FÉNYEZÉSÉN LÁTSZIK NEM ELŐSZÖR KÜZD MEG A TÖBBI AUTÓVAL, DE MINDIG Ő NYERT"[link]
bazmeg, mekkora duma
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Laraxior
titán
-
Laraxior
titán
van nyolcfokozatú váltó személyautóba?
sose hallottam róla baszki*** Dodge Challenger V8 *** HEMI New Year! ***
-
VR6-Fan
veterán
oké, de a hatosnál miért nem volt jó az 5-ös megoldása, szóval lehet a gyári is elismerte valamilyen módon, hogy az nem a legjobb ötlet volt.
dlaccc: újabb tipusokból és vannak használhatóak, nem skatujázok senkit, csak moslygok, azokon akik bele nyúlnak, mert állt a szomszédnak, haveroknak kell feszíteni, és nem magának akar normális autót venni amit fent is tud tartani.
első generációs leon/g4/TT pl egy tök élhető autót vannak, szokásos hibáik, azok ki is jönnek, de egyik se élhetetlen, és nem rokkansz bele, szóval jó választás.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5956 üzenetére
Azt tegyük hozzá, hogyi de elvből nem hoznék suzukinál komolyabb kocsit.
Vicc, amit errefelé utaknak hívnak, határ szar az egész....Egyébként szidhatod nyugodtad az NKH-t, eléggé gáz, ami egyes helyeken ott megy. Nem szakmaiság alapján megy az egész, hanem tesó/haver/fideszes elven
-
dlaccc
aktív tag
Én nem mutogatni veszek fiatal autót.. hanem hogy ne keljen havonta szervizet és alkatrészt keresni, ehhez se időm se kedvem. Aki így skatujázza az embereket szerintem az a nevetséges inkább. bocs.. az OFFért.
Bekerült a listámba a Seat Leon és Cordoba is, egyre nehezebb választás -
VR6-Fan
veterán
5-ös golf összes:szar a hátsó futómű, gyenge egyszerűen a sok lengőkaros konstrukció, legalább is ide, biztosan, ez tény. pipa!
1,4 tsi szar, tény, a soproni képviseletre is van némi rálátásom, a fehérvárira is a pobu-ra is, meg saját paraxisba is megfordul pár...
ezen felül a pd-ket nem kell bemutatni szerintem, persze van néhány példány ami ajánlható, nem az egész széria szar, ezt soha nem is mondtam, ha megtanulsz együtt élni a futóművel akkor ennyi.jah meg a klíma panel szokott össze folyni elég sűrűn, most hirtelen más típus baj nem jut eszembe az 5-ösről.
Nem ismerem écs apád, nem is alkotok róla véleményt, de a magyar közlekedési felügyelet egy vicc, semmire se jó /nem feltétlenül a vizsga állomásokat ellenőrző részére gondolok../
én nem hallok én benne vagyok, ennyi.
mod:egyes golf egyes golf, de asszem a kettesbe is rendelhető volt, utána kéne néznem...
a kérdés nem az volt hogy melyik egyesbe, hanem hogy egyesbe.[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5951 üzenetére
Röviden:
Faterom 40 éve autós szakmában dolgozik, jelenleg a közlekedési felügyeletnél. Lényeg, hogy kereskedéseket/vizsgahelyeket ellenőriz.
Lényeg, hogy mivel golfot szeretnénk(5öst vagy 6ost) jövőre ezért megkérdezett pár kereskedést/szervízt, hogy mit gondolnak róla.
Olyan helyeket is, ahol ex kolléga dolgozik, szóval nem ment a vetítés.
Lényeg: Nyugodtan lehet venni, vannak hibás példányok ,de alapvetően mindenhol ajánlották a golfokat.
Ennyi. Ezek után te leírod, hogy milyen szar, biztos van pár példány ami az, de kötve hiszem, hogy az a pár kereskedés poénból állít dolgokat.
Érted? Én nem mondom, hogy értek hozzá, mert ez nem igaz, de hallok eleget ilyesmikről, mert elmeséli, sőt van, amikor az én kérdésemet kérdezi meg, szóval nem az van, hogy saját kútfőből löttem a dolgokat.Egyébként nem alázom magam:
Das Golf Cabriolet.
A simában nem volt.[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
no valami ilyesmire gondolok én is, csak nem fiatal, hanem szimplán honfitárs..
ill nem kell hogy lelakott legyen, lehet az gyárilag is szar :-)
magyarán az "új" autó=hibátlan mítosz akartuk volna páran megdönteni.....
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Zewa
senior tag
Először is ne haragudjatok hogy beleugatok de ez az öreg autó vs új autó vita egy kicsit mókás már.
Az állapot a lényeg egy használt autónál lehet az 3éves vagy 30.
Egy fiatal autó is lehet igen xar és fenntartása lehet horror de egy öreg vas lehet ennek pont az ellentéte.
A vicc az amikor megveszi a magyar az fiatal vasat mert hogy az kell hogy megmutassuk ki vagyunk de amikor a modern technikából valami meg adja magát akkor nincs zsé megcsináltatni vagy csak kókány módón.
Ebből az összegből vehetett volna egy valóban pöpec állaptban lévő de némileg öregebb autót amihez az alkatrészek is olcsóbbak de az nem olyan menő.. Sarkított példa de sajnos sok emberre jellemző..[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
őstag
válasz Bigemperor #5896 üzenetére
az a hülye aki nem vesz 25 éves Audi 80-at, ezt igazán beláthatnád
nem is értem miért nem jár vele mindenki
ostobák az emberekcryptot minden termékemért elfogadom
-
VR6-Fan
veterán
és már megint magad alázod :-)
remélem a szöveg is olvasható:[link]nézd ezt tanulod, lehetnél annyira okos hogy ez az év autója és tásai nem más mint fizetett reklám...
azt meg kalkulád bele, hogy nyugatabbra, vagy nagyon keletre, nem az alap modell viszik, hanem GTI kb mindenhol vagy GT tdi, hasonló felszereltség, de nem rég linkeltem egy hosszába átrepedt PD dugót a VAG-os topikba, az sem szar ugye, vagy anyag hiba?tisztázzuk, nem ez a szakmám, remélhetőleg nem is ez lesz....
az hogy nincs pénzem hagyjuk, én sem turkálok a Te zsebedbe, nem is szeretnék, igazából 3 misiért autót vennék/csinálnék magamnak és nem gondot vennék a nyakamba.
nem értek hozzá félre értés ne essék, csak közlöm a tényeket amivel nap mint nap találkozok, nézd az tény hogy az 1,4-es motor hulladék, van némi VW szervízes kapcsolatod, belátnál a kulisszák mögé, akkor tudnád mi folyik... de csak a díszletet látod.nézd az elmúlt néhány évben foswágen téma körben letettem egysmást az asztalra szó mi szó nem az újabbak terén, ezért bízok abba hogy nem pont én leszek az akinek alá kéne támasztani azt amit mond.
de ha jön legközelebb egy ilyen év autója 1,4 TSI lefényképezem majd a dugó hézagot, meg a feszítőket csak neked...
azt meg anno magad ismerted el hogy nem értesz hozzá műszakilag, nincs is rálátásod akkor meg minek túráztatod magad?
bajom nekem sincs veled személyileg, csak néha baromságokat irogatsz... :-)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5948 üzenetére
Légzsák 1es golfban?
Aha, meg a jeti a jobb1ben széria volt mellé.
Kérlek alássan a golf 3 legelső darabjaiba SEM volt rendelhető a légzsák, hátmég az egyesbe. Az, hogy utólag páran beleerőszakolták, az lehet, de gyárilag kötve hiszem.Nekem nem istenem egyik autó sem, de tény, hogy ha annyira szar lenne a golf, mint állandóan lefested, nem európa legeladottabb autója lenne.
Kb olyan, mint amikor fikázzák, hogy az iPhone-ok igyszarok, úgyszarok, mégis mindenki azt veszi.Egyébként tényleg csak az a bajom, hogy előadod, hogy te hogy értesz hozzá, mikor nem nehéz levonni a tanulságot, hogy arról van szó, hogy nincs pénzed rá. Nem vitatom, biztosan értesz hozzá, hiszen ez a szakmád, de ha annyira ász lennél, mint lefested, akkor nem 0-24 fröcsögnél, hanem nemzetközi cuccokkal alátámasztanád az igazad. Pl mutatnál statisztikát, német/angol fórumokról szövegeket, stb. Neharagudj, de tényleg ez jön le. Ha a TSI motorok szarok, vegyél mást, golf5ben ott a jóöreg 1.6/1.4 a dízelek, FSI motorok és tsai. Nem az van, hogy akkor csak az létezik.
Egyébként azt tudom mondani, amit egy szervizben mondtak, miután elromlott a monitorunk:
"Nézze uram, nekem itt minden modell szar, mert csak azt hozzák hozzánk. "
Egyébként semmi bajom veled, szóval félre ne érsd, csak leirtam a véleményem. -
Bigemperor
senior tag
válasz VR6-Fan #5945 üzenetére
Nem akarok én senkit győzködni, nem is siránkoztam semmin.
El voltál tévedve, mikor ezeket az ótvar nagy hülyeségeidet nekem címezted.
Buta fogyasztó, hm, nem gondolom,nem azért cseréltem autót, hogy a mostani sztereotípiáknak megfeleljek, de ez nem is rád tartozik.Nem is vizsgálnék alapból ilyen kocsit, mivel nem célcsoport nekem, ellenben az ilyen "egyszerű" hozzászólásokat íróknak, mit Te, vszínű igen. Nem,baj Te vizsgáld a nagy szaktudásoddal ezeket, hagyd meg nekem a többit.
"tényleg léteznek még ilyen emberek!?"
Tudod az a baj, hogy olyan emberek léteznek, mint teA többi fröcsögésedet nem is kommentálom, szánalmas.
-
VR6-Fan
veterán
jó működik, alázza az 5-öst, a legtöbb tekintetbe, valóban csillagos teszteken sehol sincs, öszintén szólva szarok rá, hogy mire hány csillagot adnak, látok elég törött autót nap mint nap, újat is régit is, kb mindegyikben, ugyan annyi arányosan a málna dzsúz...
baja, keres egy olyan hsz.-t ahol leírtam, hogy nem tudtam haza jönni vele a 3 év alatt.
klíma légzsák köszi, már egyes golfba is voltak...amugy nem értem hogy keveredett ide a szarom, egy 3-as golfot hoztam, kb azonos lóval, azonos felszereltséggel....
igazából Te meg szerintem ne nagyon szóljál a dolgok műszaki oldaláról bele, majd ha lesz 5-ös golfod és 40e km körül kihullik szerencsétlen TSI, és mert kurvára anyázol hogy miért nyúlt meg a lánc, miért ugrott el a vezérlés és miért fos a motorja, elnézel egy úthibát, kissé eltekeredik a hátsó futómű, akkor majd gondolkozol hogy ájj bazz 3-as tényleg öregecske már meg rohadós, de ehelyett a szar helyet csak egy 20éves 4-est kellett volna vennem, lehet csak bosszankodnék az elszakadó ablak emelők miatt, de nem vágtam galyra 20perc alatt az egész autót.
nem az új autóval van a bajom, hanem azzal hogy 70% kb szar, gyárilag :-)
illetve az sem baj, csak az olyanokkal van bajom akiknek ezek az istenek, mert hogy úgy, attól még szar...ezt a jó, működiket, meg úgy mondod mint ha csoda lenne
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
k.
őstag
válasz VR6-Fan #5945 üzenetére
"légyszíves ne gyere ide siránkozni, senki se lesz kiváncis rá, ill jót fogunk röhögni."
De te se ird le, mikor baja lett a 25 éves vasadnak.Komolyan néha elképesztő, már nemazért. Nem kell mindenkinek új autó, nem is szabad, és a régi öreg autók is lehetnek jók, ez tény, de basszus egy golf5nek köze nincs a te kocsidhoz már bocs.
Klima, légzsákok, nem halsz megy egy ütközésnél stb.
Igenis van létjogosultság a fiatalabb autóknak, neked meg ezt kell elfogadni.
Az, hogy nincs pénzed rá, egyéni szocproblem, nekem sincs, de ettől még eszembe nem jutna 15-20 éves öreg kocsit az egekig magasztalni.
Jó, működik, de ennyi. -
opeter87
senior tag
-
VR6-Fan
veterán
válasz Bigemperor #5912 üzenetére
mennyi egy motor egy 1,4 fapad TSI 5-ösbe és mennyi egy motor egy 2l fapad 3-as golfba. ?
ill az előzményekhez, légyszíves Rick4-et győzd meg hogy ne járjon 2x éves V6-os meg V8-as amcsi vasakkal, amik köz tudottan szervíz igényes és nehéz az alkatrész után pótlás, emberünk van hogy napi 500+ km-t megy, őt győzd meg erről légyszíves aztán kezdhetsz valamit...
felvetted az átlagos buta fogyasztó szterotipiát.... hát vegyél valami 5-6 éves kocsit közép kat alsó vagy alsó felső kattos kocsit, de ha baja lesz akkor légyszíves ne gyere ide siránkozni, senki se lesz kiváncis rá, ill jót fogunk röhögni.
mert feltételezem ahhoz már nincs képzetséged hogy úgy átvizsgálj egy ilyen paraméterekkel rendelkező kocsit, hogy valamennyire is, de ne szopd be.
másik te tényleg abban a hittben élsz hogy egy "új" kocsira (60-100e közt), csak fék, meg olaj csere kell?
tényleg léteznek még ilyen emberek!?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
k.
őstag
válasz Bigemperor #5943 üzenetére
Nekem tetszik a golf 4, de mégis inkább egy e46os bömi kéne.
Jaj, de nehéz az élet -
k.
őstag
válasz opeter87 #5941 üzenetére
Ezzel nem értek egyet. Mármint tény, hogy a 4 szemű polo nem a világ legeltaláltabb formaterve-nekem mondjuk tetszik, meg olyan aranyos, meg izé - de azt gondolom, hogy jó felnikkel, esetleg valami apróbb tuning elemmel jónak tűnik hosszútávon is.
Tény, hogy dísztárcsával, fapad kivitelben nem túl szépek, de azért vállalható.
A golfokat nem tudom miért mondod, nem igazán látok bennük kivetnivalót. Passat dettó. Legalábbis a passat nemigazán "öregedősebb" mint a 96-05ig gyártott elődje, a formaterv alapján. -
opeter87
senior tag
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5927 üzenetére
Ismét csúsztatsz az én hsz-eim kapcsán, no ezért tényleg nem érdemes vitázni.
Mindegy, a témát lezárom a magam részéről.
[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
válasz opeter87 #5938 üzenetére
Szerintem ez az összes VW-re igaz, hogy hosszútávon sem hat nagyon elavultnak a formaterv. Uncsinak uncsi, de legalább szép
Egy 3as golf szép felnivel és tényleg rendezett állapotban ma sem egetrengetően tűnik öregnek. Látszik, hogy nem a legújabb, de vállalható. Ugyanúgy pl ott a 4es golf. Gondolnád, hogy jövőre 15 éves lesz a formaterve? Szerintem kevesen, de tényleg, az első példányok mindjárt 15 évesek, és a mai napig simán szépnek néz ki. -
k.
őstag
válasz opeter87 #5936 üzenetére
Faterom tudja, csak nincs itthon, és nem tudom megkérdezni
De megígérem, ha hazaér mondok pontos adatot
Igazából pont azért gondoltam, hogy megtartom, és használom tovább, mert nézegettem az előző polo generáció 15 éves darabjait, és ha rendben tartják öket, nagyon szépek. 17 éves a 6n formaterve, de izlésesen ráköltve-pl fehér lámpabúra, szép felni, stb- a mai napig jól mutat.
Tudom, most röhögtök, de tényleg bennem volt, hogy úristen 15 éves autó igy vén úgy vén. Biztos azért, mert a családban az öregebb autókat nem tartották rendben, sok a gond velük stb. De hát nekem kb a szemem fénye lenne szegény, ugyhogy tutira megkapna mindent.
Mondjuk eladáskor meg lenne benne 100 km, és nehezen hiszem ,hogy bárki is elhinné, hogy 15 évesen az a VALÓS km. Szóval tényleg max havernak lehetne eladni. -
opeter87
senior tag
Elnézést
Már 3éve nincs nálam , idén májusban adta el tesóm, úgyhogy ez lehet az oka annak, hogy kevertem a dolgokat.
Ha ennyire nem vészes az olajfogyasztás, hogy nem is tudja faterod, hogy mennyi az annyi, akkor nem érdekes.
Nekem érdekes módon a rózsaszínes/pirosas hűtőfolyadékot "ette" kicsit az autó (olyan 40ezrenként pár decit kellett után tölteni) -
k.
őstag
válasz opeter87 #5934 üzenetére
Nono!
9n: 4szemű kereklámpás
9n3: Passat orrú!
Kéretik egy Polo Fannak tudniIgazából nem tudok pontos adatot mondani-öszinte leszek, sosem érdekelt, csak mondta fater, mikor szóbakerült a Polo, hogy a kocsi jó, csak eszi az olajat. Azt tudom, hogy szervízben aztmondták, hogy meg lehetne csinálni 300 ezerért, de egyébként nem okoz semmit. Nem akarok hülyeséget mondani, mert tényleg nem tudom.
-
k.
őstag
válasz opeter87 #5932 üzenetére
Egy baja van a drágának, hogy eszi az olajat.
Nem mondom, hogy vészesen, de eszik. Ahogy látom, ez az 1.4es 75/100 pacis motorok tipushibája. Ugyanakkor más problémája nincs.
Igazából úgy gondoltam, hogy veszünk egy faceliftes 9n3-at (6r picit drága) anyunak 3-4 éveset, mondjuk bézs belsővel stb, aztán 4-5 évet elhasználja, és megveszem tőle.
Hiába nu, én szeretem a Poloknak ezt a generációját. -
opeter87
senior tag
Használt autónál csak is az állapot számít.
Persze lehet jönni a korral, meg ilyenek, de ez nem igaz.
Szegény nagyapámtól idén örököltem meg egy öreg 123-as Mercit, 30évig volt az övé. Óvta, ápolta, szerelte és szerette.
Eredmény: 33éves Mercedesben tökéletesen működik minden (ha az aksi rendben közel 1év állás után is beindult) és a belső leírhatatlan szakadás mentes, minden a helyén egyszóval álom.#5930 k.
Az egy nagyon jó vétel lesz és szerintem többet is fog bírni, mint 15 év.
Az 1.4-es 100lóerős a legjobb motor amit (széria/halandó számára is elérhető árú) Polokba gyártottak (aztán jött az 1.2 TSi) -
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5928 üzenetére
"De ne akarjon senki meggyőzni arról, hogy milyen kocsim van és az milyen okokból...s ne általánosítson senki a régi kocsikkal kapcsolatban."
erre gondoltam, én nem általánosítottam.
"Köszönöm a intelligens felvilágosítást. Neked köszönhetően egy ponttal növekedett az iq-m: már nem mínusz kettő..."
nem ez okból írtam,de mindegy.Békés, boldog Karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
k.
őstag
válasz Dare2Live #5923 üzenetére
Ezért fogom jövőre-remélem nagyon - anyukám Poloját megvenni.
2002es, 54 ezer km van benne-1 hónapja léptük át - tökéletesen rendbentartva, újkorától végig szervizelt. Azt gondolom, hogy még 5 évet utánna jól fog szolgálni, aztán 5 kilóért eladom valami ismerősnek, akinél befejezi a pályafutását.
100 paci, 4 lufi, klima abs stb van benne, szóval nem épp alap modell, és úgy gondolom, hogy ez már az a típus, amit 15 éves korig is megéri használni. -
#10726912
törölt tag
válasz Bigemperor #5913 üzenetére
Nem írtam, hogy ezt írtad. Linkeld, ahol ezt írtam.
Te nem gondolkoznál egy millából 15 év felett. Én igen.
Nem írtam, hogy nagy szaki vagyok más autók terén, két kocsim van-volt: Fiat tempra és ez.
Az utóbbi gond mentes és jó kocsi. Míg szerinted (ill. a taxis szerint) nem. A többi nem felhasználói szintű. De a 80-asról alkotott az.
Mindenki úgy ossza be, ahogy akarja.
Akkor én is beosztottam, nem?
Az új kocsiknak megtalálom az elejét, erre való a lámpa-hűtőrács-lámpa össze állítás. Enélkül biztosan bajban lennék.
Köszönöm a intelligens felvilágosítást. Neked köszönhetően egy ponttal növekedett az iq-m: már nem mínusz kettő...Boldog ünnepeket mindenkinek!
-
!Overdose!
őstag
válasz Bigemperor #5919 üzenetére
Nem csak az számít. Erős (130 le), jó a futóműve (elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, elöl-hátul tárcsafékes), kényelmes (állítható deréktámasz), könnyen pakolható (liftback), jól felszerelt (elektromos ablak, üvegtető stb.) De nyilván semmi nem működik benne, hiszen 20 éves.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Bigemperor
senior tag
Nincs teljesen igazam,beismerem.De ez sem fekete,vagy fehér,hanem,mint a legtöbb dolog,szürke.
yaris 1.gen nagyon idiótán van a kerékcsapágy,csak szettben cserés (pl. abs jeladó is az újabbakon), ez a ráncfelvarrott második yarisomnál is előjött egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
őstag
válasz Bigemperor #5921 üzenetére
Aham, megvettél egy használt autót és nem cseréltél benne vezérlést sem...azt még akkor is illik lecserélni ha megesküdnek rá,hogy nem rég volt cserélve. De mind1, látom kicsit sem vagy képes arra, hogy beismerd nem teljesen van igazad.
De csak,hogy lásd szintén Audi 80-hoz 1.8-as benzinhez 90-es évjárat: hátsó kerékcsapágykészlet 7.700 Ft.
-
Dare2Live
félisten
válasz Bigemperor #5915 üzenetére
Teljesen mindegy mennyibe került ujonnan. Nem fontos. Megveszi 12-15-20évesen és használja. Ha megfelelően volt szervizelve korábban leginkább csak kopó dolgokat cserél. És használja 8-10-15évet még mire tényleg kuka.
Nemrég láttam egy 98as Yarist(13éves), full extras volt, végig garázsba volt tartva valós! 78.000kmel, végig szakszervízbe szervizelve, szakszervízről számlák is megvoltak. 800.000Ftért el lehetett volna hozni. Ha az új gazdája a kötelező dolgokat megcsinálja és vigyáz rá nem kell rá nagyon költeni.
Ehez képest egy új SOL yaris 3.8misi, egy EXE meg 4.3. Szó se róla az EXEben már 2zónás a klíma és van tolatókamera és már nem is 4 hanem 5*os és persze van assistance és anyagok is jobbak.... Kérdés megér e ez 3-3.5misi+t.amúgy filoztam azon, hogy "elcserélem" az enyémet rá, annyit, hogy mire átgondoltam már sajnos elvitték.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Bigemperor #5920 üzenetére
Persze ez tény. Én is megnéztem anno kíváncsiságból hogy az autóm új korában mibe került (összehasonlításképp a másik családban lévő szinte azonos korúhoz képest).
Egyszer valakinek minden autót meg kell venni újként. De a kezdeti értékvesztést is le kell nyelnie.
Egyébként pont emiatt ha lenne pénzem új autóra akkor is inkább keresnék mondjuk egy 1 éves használtat a kiszemelt típusból. Persze ha rohadt gazdag lennék akkor megvenném szalonból.Més que un club!
-
Bigemperor
senior tag
Megfordítva:Szerinted érdekel, hogy mennyi egy 89-es autó alkatrésze, ha az én 99-es yarisomnál nem kellett ezt tudnom, mivel nem kellett rajta sosem cserélni?Semmi mást nem javítottak rajta:
-légmennyiség-mérő hegesztés, mert szakadás volt benne (8e ft)
-jobb hátsó kerékcsapágy cserés (ez drágább volt valóban, kb.50k-t volt kb nálam.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz Napfénysüti #5917 üzenetére
Persze, nem vennék zsír újan én sem,de a hsz. nem is erről szólt, hanem a használhatóságról. De minden autó volt egyszer új azért, nem?
Egyébként meg mindenki vegyen amilyet vérmérséklete, pénztárcája, hangulata, perverziója, fétise, stb... enged. De ha vki kérdez és véleményekre kíváncsi, engedtessék meg, hogy elmondjam. Pro és kontra vannak érvek, ez érthető is, de mindenki más szemszögből nézi és a saját véleményét próbálja indokolni.Az olcsó alkatrész jó dolog,de az csak egy valami-A legjobb autókhoz ritkán kell pótolni.ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5918 üzenetére
Valóban nem értünk egyet,mert Neked is csak az számít, hogy occsó legyen, minden más le van ejtve.
-
!Overdose!
őstag
válasz Bigemperor #5915 üzenetére
Hol érdekel engem, hogy mennyibe került újonnan vagy, hogy az előző tulajok mennyit költöttek rá? Engem az érdekel, hogy vettem x összegért és 2 év alatt a kötelező alkatrészeken kívül nem költöttem rá 20.000Ft-ot sem (vízhűtő, 4db kerék tőcsavar).
Így mivel olcsón vettem az autót és nem költök rá sokat tudom forgatni a pénzem.Részemről ennyi, nem kívánok a továbbiakban ehhez hozzászólni, mert nagyon nem értünk egyet.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Bigemperor #5915 üzenetére
Az utolsó mondatoddal annyiban vitatkoznék hogy értékvesztésnél talán van némi előnye a használtnak. Egy új autót ha csak kihozol a szalonból már vesztett 10-15%-ot az árából. Persze később ez nem lesz ilyen drasztikus de az elején nagyon veszít az értékéből.
Més que un club!
-
m3tr0
őstag
válasz Bigemperor #5912 üzenetére
Ez az alkatrészezés nagyon nem jó példa, mert én most néztem meg egy Audi 80-ra 1.8 benzinre 89-es évjárat vezérműszíj feszítő 4600- 11 000 Ft-ig, összehasonlítva egy kicsit sem full extrás luxuslimuzin Ford Focus 1.6 benzin 98-as évjárat (tehát 9 év van köztük) ugyanez az alkatrész 14 500 Ft-tól 20.500 Ft-ig alakul... Szóval eléggé nagy a különbség pedig egyik sem egy szuper luxus autó...
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5914 üzenetére
Extra jó állapotában muzeális, gondatlanul rom. Köztes állapotban -igen gondosan- meg lehet őrizni. Mennyibe került az autód újonnan?Mennyit költöttél rá összesen, vagy a korábbi tulajok,ha voltak ilyenek (nem időszakos karbantartás)? Át tudod ezeket számítani reálértékre? Egy újabb autóhoz mérten milyen az objektív használati értéke? Ha ezekre válaszolsz,meglátod,hogy nem jártál jobban azzal sem,mint akinek most új van.
Az autó használhatóságát ne akarjuk egy adott pillanatképben rögzíteni. Amikor a tiéd új volt, biztos volt egy hozzád hasonló ember,aki mondta,hogy az ő 20évese milyen jó. Te ezen akkor (ha egyáltalán már éltél) jót mosolyogtál magadban,mert tudtad, hogy használhatóságban,élhetőségben a tiéd biztosan sokkal jobb. Vagy szerinted a technika megrekedt valahol a hatvanas években?
[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Bigemperor #5912 üzenetére
Érdekes, hogy ezt említed, mert az enyémnek papírforma szerint már rég szét kellett volna, hogy rohadjon, elvégre 20 éves és japán. Igaz Angliában gyártották. Ennek ellenére valahogy mégis ellenáll az időjárásnak. Egy-egy ragya van a csomagtérajtó alján és a tetőn, illetve az egyik kerékjárati ív széle rohad. Hogy megcsináltatom-e? Nem, mert fölöslegesnek érzem. Nem sokat terjedt az utóbbi 2 évben. Ha mégis megcsináltatnám, akkor még mindig olcsóbban kijönnék, mint mondjuk egy kettős tömegű lendkerék cserével.
"Szerinted mennyivel jobban éri meg egy 25 éves romot pofozgatni mint egy kisebb, de csak pár éves autót gondosan fenntartani?"
Ha te elkönyvelted magadban, hogy egy 25 éves autó rom, akkor mondhatunk bármit is. Mennyi is az értékvesztése egy pár éves autónak mondjuk 5 évre vetítve? És mennyi egy 20 évesnek?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5911 üzenetére
Hol írtam olyant, hogy általánosságban minden régi kocsi xar? Szívesen belinkelem Neked a korábbi hsz-eimet, ha ilyenre ráböknél...De ilyen nincs. Én csak annyit voltam bátor megjegyezni, hogy 1misiért 15 év felett ÉN nem gondolkodnék. Lehet, hogy NEKEM (hangsúlyozva, hogy nem a családunkban, mint nálatok) még nem volt túl sok autóm, nincs annyi tapasztalatom sok márka terén, persze vszínű. te sem vagy egy komoly autószerelő szaki, aki mondjuk egy új kocsinál nem csak keresi az elejét. Ezt úgy tettem, hogy kérdés hangzott el, ahová véleményt írtam. Mindenki úgy ossza be, ahogy akarja.
OFF:Az intelligencia és az iq nem azonos, ne keverjük már össze azért!
ez ugyanis iq kérdése lenne, de az intelligenciám nem engedne erre megjegyzést tenni.[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz !Overdose! #5910 üzenetére
Az autó értékéhez és fenntarthatóságához képest gondolom drágának a cserét. Ne hasonlítsunk már egy huszonmilliós teleextrázott luxuslimuzin alkatrészeit egy 25 éves autóéhoz. A modern autó modernebb anyagfelhasználást is jelenthet, ezért nől folyamatosan az átrozsdásodás elleni garancia is. Szerinted mennyivel jobban éri meg egy 25 éves romot pofozgatni mint egy kisebb, de csak pár éves autót gondosan fenntartani? Mondok főegységet: pl.: karosszéria, ami a kor miatt öregszik el, tudod, az idő vasfoga.
-
#10726912
törölt tag
válasz Bigemperor #5904 üzenetére
Nos, akkor iq kérdése lenne azt is felfogni, amit már itt sokan-sokszor elmondtak.
VAN olyan autó, ami 24 évesen is jobb, mint az 5-15 éves számtalan műszaki és anyag hibákkal rendelkező. Számít mások véleménye. De ha körülnézel, még jobb. Nem fogok márkaneveket felsorolni, mert azok számára lenne sértő, akiknek az van (épp elég baj szegényeknek, hogy költeniük kell rá, vagy kínlódniuk ).
Ez a darab még álló tankos, 70 literes . Kis csomagterű. És 11 éve van a családban. Nem járta a határt. Tudom, milyen alkatrész árai vannak, tudom, mennyit kellett rá költeni. Tudom, milyen állapotban van a motorja, váltója. Egy darabig vágytam az A-4 A-6-ra. Most már nem teszem. Ennek is oka van: alkatrész árak és a tarthatósága.
Nem a kor számít. Nem nevezném kényelmetlennek. A fapad felszereltségét szempontjából való igaz az én kocsimra nézve, de létezik klímás-bőrös elektromos ablakos ABS-es stb-is ebből a típusból is. Fapadosnak inkább tekintek egy zörgős műanyag belsejű kényelmetlen vezetési pozíciójú vagy utas zsibbasztó oldalszél érzékeny ronda külsejű kocsit.
Az enyémben még szervó sincs. Sőt injektor se, meg elektromos benzin szivattyú sem.
Mégis melóba járó, minden nap ezzel járunk 4 éve munkába. Klíma van benne, de hiányos: ha egyszer meggazdagszom, megcsináltatom. De ettől még karburátoros marad.
Szeretem, mert működik. A belsejét, mert kellemes anyagokból van. Mert nem zajos. Mert nem hajlamos hibákra. Mert csak 9 litert fogyaszt. Mert ha valami elkopik benne, akkor nem kell hitelt felvennem az alkatrész kifizetésére. Mert nem rohad úgy, mint sok 16 éves 4 kerekű.
Nem akarok újabbat venni. Pusztán az átírási költségen kicserélek rajta annyi dolgot, amiket felsorolni is nehéz lenne. Ezek az alkatrészek azok, amiket a használat miatt mindenképp ki kell cserélni.
Sokan bele esnek abba a hibába, hogy megvesznek autót, mert az évjáratot nézik. Vagy a külsőt, extrákat. A fenntartásukra viszont már nincs pénzük. Az nem baj, ha úgy vesznek meg kocsit, ha tudják, mi várható el tőle.
Nem a fanatizmus miatt van 80-om. A pénztelenség miatt. Nincs pénzem drága alkatrészekre. Ha lenne egymillióm, vennék kombi TDI-t, klímás-bőrös '94-es darabot. Ha lenne pénzem fenntartásra, akkor vennék quatro-t ugyanebből. De ez megint az én bajom lenne. (a diesel kicsit költséges tud lenni, de vállalnám az alacsony fogyasztás és fordulat mellé társuló 90 lovat meg a nyútonmétereket)
Nem állítottalak be tudatlannak. Tudatlan én vagyok, mert sok kocsiról csak résztudásom van. Amiket leírtam, nem részigazságok. Egy ismerőst említettél. Annak ellenére, hogy nekem VAN 80-asom. Az egyik autó szerelő ismerősöm pár napja mondta, hogy azért tett rendbe egy kettes golfot (tényleg hibátlan a kocsija), mert nem akar költekezni alkatrészek miatt. Van mellette T2-es-e is. Szintén ugyanezen okból. Volt donor golfja, ezért nem nézegetett audit.
De ismétlem:
Túl vagyok azon, hogy bárkit meg akarjak győzni! Téged sem szeretnélek.
De ne akarjon senki meggyőzni arról, hogy milyen kocsim van és az milyen okokból...s ne általánosítson senki a régi kocsikkal kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
!Overdose!
őstag
válasz Bigemperor #5889 üzenetére
"Minél öregebb, előbb vagy utóbb annál drágább alkatrész/főegység romlik el."
Nem igazán szeretnék ebbe belefolyni, de ugyan mondjál már 1-2 példát, olyan "alkatrész/főegységre", ami szerinted kifejezetten drága egy 20 éves autóhoz! Külön érdekes lenne, ha olyat mondanál, ami valóban a kor miatt romlik vagy öregszik el és nem a megtett kilométerek száma vagy a gondatlan tulaj miatt.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
Dare2Live
félisten
válasz dízelracer #5908 üzenetére
Bőven megbocsátható, a nem garázsban parkoltatott F-Astrak 15évesen néznek így ki. De össze ne hasonlítsuk mondjuk rozsda szempontjából egy Kadetet meg egy rendesen galvanizált karosszériát, legyen az Fiat, Toyota, vagy épp Opel. Baromi nagy az előrelépés, sokkal tartosabb az új.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
válasz dízelracer #5897 üzenetére
"Úgy nézett ki mint ha max 5-6éves lenne pedig 1989-es."
Mármint úgy, hogyha jól értem folyt belölle a rozsda...?
"Küszöbök + kerékívek voltak cserélve mert megette a rozsda semmi más beavatkozásra nem volt szükség..... A rozsda lassan kikezdi a csomagtérajtó alját és az ajtó zárja körül is herpeszesedik kicsit."
Akkor finoman szólva se volt sokat használva, télen tán ki se lett hozva mert kadet idejében még annyira se galvanizáltak mint F astranal. Éshát a 15+éves F Astrak is rohadnak durván.
"Hol lesznek a mai autók 22év múlva? Sehol."
Hát mondjuk nem lesznek szétrohadva ennyi használat mellett. Ugye ezen a területen fényévekkel előrébb vagyunk, mint ahol a Kadettnál voltak.
A gumi/műanyag dolgok persze megfáradnak. De az a kadetten is.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5905 üzenetére
Inkább sokszor járnék M1 Abrams-sal (és annak változataival), egy-két vicces gyerek megtanulhatná. Bár a régi "csőrös" Tátrák is elég masszívak voltak.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
őstag
válasz Bigemperor #5903 üzenetére
Akkor járj GAZ-2975 -el. Az egy túlélő autó.
-
Bigemperor
senior tag
válasz #10726912 #5902 üzenetére
Mondod Te.Ismerős tapasztalata nem számít?Vagy mindenki csak a saját kárán tanul, az okos a más kárán is? Szomorú, hogy mégis másokat győzködsz, milyen alapon? Legfeljebb részigazságokat tudhatsz (jó esetben) ezekről a dolgokról, ettől még nem kell mást tudatlannak beállítani. Ez intelligencia kérdése lenne.Ennyi.Én csak a saját véleményem mondtam el, ami azért, mert a tiéddel nem egyezik, még nem biztos,hogy kevésbé helytálló.
[ Szerkesztve ]
-
Bigemperor
senior tag
válasz dízelracer #5901 üzenetére
Nekem azért hiányoznának belőle bizonyos dolgok. És most nem a kényelemről, hanem a biztonságról van szó.Azért megnézném hogyan szállnak ki belőle egy olyan balesetben, mint amit egy korszerűbb (és nem csak vékony lemezekből álló) autóval még könnyedén lehet venni.Sajnos sok balesetes autót láttam, amikről beszélünk: audi 80, opel kadett, nem pont túlélőautók.
-
#10726912
törölt tag
válasz Bigemperor #5896 üzenetére
Túl vagyok már azon, hogy bárkit meggyőzzek bármiről.
Neked meg még nincs hozzá alapod.
Neked nincs tapasztalatod. Ismerőseidnek van. Meg nekem is.[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
őstag
válasz Bigemperor #5898 üzenetére
Pont, hogy gyári állapotú a kocsi. 1.3-as fapados ötajtós még a gyári kék fényezéssel. Küszöbök + kerékívek voltak cserélve mert megette a rozsda semmi más beavatkozásra nem volt szükség. Ezeket egy kasznis ismerős csinálta neki akit én ajánlottam. A rozsda lassan kikezdi a csomagtérajtó alját és az ajtó zárja körül is herpeszesedik kicsit. De ez teljesen normális elvégre csak egy 22éves autóról beszélünk. Hol lesznek a mai autók 22év múlva? Sehol. Rég be lesznek darálva mert gazdaságtalan lesz az üzemeltetésük. A lökhárítókon található horzsolásokat leszámítva így is nagyon patent állapotban van. A beltér nagyon egyben van. A műanyagok kicsit megfakultak de szép repedezés mentesek a kormány, váltógomb is fényesre kopva. Nem emlékszem mennyit futott de szerintem 200k felett van. A motor ma is halkan duruzsol. Váltó pontos és könnyen jár, futómű kényelmesen rugózik ülés is egész kényelmes. Nekem simán kéne egy ilyen állapotban fennmaradt öreg autó nem érdekel, hogy már a második ikszen is túl van és tök fapados. Egyszerűen jó érzés volt beleülni. Ennyit számít ha egy autónak nem nyomják ki ész nélkül a szemét. Főállásban zöldséges a fószer. Egy merci 207 furgonnal hordja az árut. Na arról se mondanád meg hány éves olyan szép állapotban van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Autós topik
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Windows 11
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Xiaomi smart home / Xiaomi okos otthon
- Szólánc.
- További aktív témák...
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- RING Video Doorbell 3 - Okoscsengő
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Canyon Stoic 2 XL
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest