- gerner1
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egyébként én is így vagyok vele. Amióta el tudtam fogadni, hogy van olyan filmszimuláció, aminek úgy érzem kifejezetten jól áll a stron/small grain, úgy érzem hogy nekem értelmezési tartományon kívüli a zajcsökkentés mint olyan. Persze elfogadom, hogy másnak, másra stb. meg nagyon kell. Egyszer a filmes időszak vége felé amikor már meg tudtam fizetni a filmeket, fotóztam egyszer iso 1600-as filmre, amit 3200-ra pusholtunk. Rollei R3 volt. Azóta azért másképp nézek a képzajra
-
Neck
veterán
válasz
Stauffenberg #7800 üzenetére
Biztos nem én vagyok a célcsoport. Annyi üveg van Sony E-re, biztos van viszonylag kompakt 35mm f1.8 vagy f2 - és akkor nem kell plusz egy váz, hanem azt az üveget teszem fel a gépre, amikor a "másod/harmad" gépre van szülség.
Én kb így használom a 7C2-t. Csak azért nem azt írtam fentebb, mert az nem ugyanez a szenzor. Nekem pl a Tamron 20-40 f2.8-al, vagy a Viltrox 28mm f4.5-el kiváltja a fenti 5000 eurós gépet...
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7798 üzenetére
Egyébként jó téma lehetne a kép zaj milyensége, meg mennyire zavar bele a részletekbe.
Én a Sony 24Mpixeles APS-C zaját el nem tudtam viselni, nagyon nem tetszik, elvesznek a részletek. Erre többen is panaszkodtak már Sony csoportban.
Fuji 40mpixeles szenzorral van csak tapasztalatom, de sokkal jobb magas ISO mellett a zaj mintázata, nem zavar bele a részletekbe annyira.Persze lehet jönni majd mindjárt valami teszt charttal, hogy hülyeség amit beszélek, de én ezt érzem a gyakorlati felhasználás közben.
-
Stauffenberg
Topikgazda
De az nem lesz ennyire kompakt. Én érteni értem, csak az árazása meredek.
Az ilyen egybegépek a legtöbb embernél másod/harmad vázak szoktak lenni, egy ilyenért ~5000 eurót fizetni előfeltételezi, hogy ezt anyagilag gyomorgörcs nélkül megteheted. Ez már tényleg az a szegmens, ahol GFX100RF van, meg kicsit drágábban Leica Q3, egyik sem arról szól, hogy ezzel lendíted fel a vállalkozásod.
-
Neck
veterán
válasz
Stauffenberg #7767 üzenetére
Lehet én nem értem ezt a szegmenst, de ennyiből szerintem kb kijön egy a7CR, egy 35mm f1.4 GM, meg egy Pattex pillanatragasztó, amivel ráragasztod.
Akkor ott az IBIS, a hajtogatható kijelző, meg a komolyabb videós képességek... -
Stauffenberg
Topikgazda
A Fujifilm X sosem a szuperfinom részletgazdagságról szólt. Még APS-C vonalon is vannak alkalmasabb rendszerek arra, ha valaki nagyon pixelkukkoló tökéletes részletességet akar (nincs azzal baj, de nem fotózok olyan műfajt). Cserébe az X-Trans CFA előnye mindig is az organikusabb érzetű képzaj volt, ezért imádták mindig azok, akik az analógosabb karaktert kedvelik. Nem itt gyűlnek össze a tájfotósok, sokkal inkább a dokumentarizmusban vagy portréban utazók. Éjszakai street fotóra betekerem az Acros filmszimet, egy kicsit lejjebb húzom az árnyékokat, fix ISO 3200–al járok és nyami.
Nekem inkább az értehetetlen, hogy felnőtt embereknek ez miért fáj és miért nem tud vagdalkozás nélkül másik rendszert használni. Ez nekem tökre toxikus és ellene megy annak, amit a művészetről gondolok.
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7793 üzenetére
És egy csomó user meg feldobja a mist filtert, meg olyan film simmel megy ami negativ sharpness vagy clarity
és pont azt szereti, hogy olyan dreamy az egész kép
még nagy eséllyel grain is van a képre rakva. És csak szemöldökét felhúzva nézné mi az istenről beszéltek itt.
-
válasz
Stauffenberg #7793 üzenetére
Igyekszek a nyaralás alatt csinálni egy olyan képet, amit érdemes nagyobb méretben előhívatni (nekem 26 megapixeles vázam van), és kipróbálom a dolgot. Úgyse csináltattam nagyobb papírképet már vagy 12-13 éve.
-
p_adam
addikt
The Lens Behind the X100VI. Fuji 23mm F/2 II Lens Review
Sharp Enough for 32.5Mp? Canon Ef-M 22mm F/2 STM Tested on a Canon Eos M6 II
A Fuji optikája élesebb (nyilván, sokkal drágább, és fix révén jobb illesztésű), Canonnál az APS-C 1.6x, tehát fizikailag kisebb és - papíron - alacsonyabb felbontású.
De hogy lehet az, hogy még így sem az ad részletesebb képet, ha nem az ábrát nézzük, hanem picit arrébb tekintünk.
Hát azért, mert mindez mit sem ér, ha az összes X-Trash szenzor összemossa a részleteket. Nem a RAW feldolgozó, nem a beállítás, nem lapos a föld. Ez ilyen.
Csak más ezt nem így érzékeli, hanem nem érti, hogy mért nem olyan éles a nyomat.
Hangsúlyozom, ezeket nem innen láttam, folyamatosan követem messziről, csak így lehet valamennyire egymás mellett megfigyelni (nem azonos expo, de így is látszik és a való életben feltűnőbb).
Egy AA szűrő nélküli 24MP FF szenzor részletgazdagabb, mint a 32MP-es Canon APS-C több megapixellel, ami még mindig felette van a Fuji-nak (és van annál a palacsintából jobb optika is).
A GFX szenzoroknál ilyen nincs, összemérhetetlenül jobb, részben azért mert abban nem alkalmazzák ezt a technológiát, De vajon itt mért nem hagyják már el?
Ez az egészben a megtévesztés, amit mások szimplán nem vesznek észre, vagy nem vesznek tudomásul. A korábbi szenzor meg a 26MP-t nem tudta, csak papíron, és így tovább. -
kovsol
titán
-
kovsol
titán
Félre érted. Arra gondol ha egy objektív gyenge akkor nem képes annyi részletet kirajzolni a szenzorra, hogy indokolt legyen a felbontás. Ez jellemzően pl mobiltelefonoknál nagyon látványos probléma tud lenni, hogy pl 100Mpixel egy köröm piszok méretű szenzor és optika előtte se túl minőségi, miközben médium format kamerákban szokás akkorát rakni ugye.
-
"A szenzor szimplán rossz választás. RAW fájlok feleslegesen nagyok, miközben nem tartaznak sok extra információt, így sokkal messzebb van a 40MP valós felbontástól, mint egy RX1RII 42MP-es felbontástól, az optika se használja ki."
Ezt még nem hallottam az x100VI szenzoráról, hogy nem valós 40mp felbontás. Ez érdekelne, ha van rá valami linked megköszönöm. (Nincs ilyen gépem, ezért érdemben kipróbálni se tudom, szimplán csak érdekel.)
Az optikáról egyébként tesztek alapján én jó véleményekre emlékszek. -
Stauffenberg
Topikgazda
"Egy A7C(II), Canon R8, ezek elérhető alternatívák"
Az A7C egy számomra is kívánatos méretű gép, de nem X100 alternatíva. Ne népmeséket gyártsunk, kérlek.
"A te szemléletmódoddal nyilván ezek sem eléggé kicsik"
Nincs X100-am, hanem annál egy érezhetően nagyobb, egyjegyű T-vázat hurcolok magammal szinte mindenhova. Ne akarj a számba adni szavakat, mert ez csak manipuláció.
"Mivel a szenzorra nem érkezett megjegyzés, ezért ezek szerint tényleg nem jó választás."
Ez egy manipulatív érvelés. A 40 megapixeles szenzort a tulajok imádni szokták fotóra, de videóra tényleg nem jó (de ezt én is elmondtam több ízben ebben a topikban). A felbontóképessége meg... hát egy tök másik CFA elrendezésű FF szenzorhoz hasonlítod. Lehet csak untam így beszélgetni és ezért nem reagáltam, nem azért, mert a hallgatás beleegyezés.
"Az ember úgy csűri-csavarja ezt a dolgot magának, ahogy akarja."
Ezt te csűröd-csavarod így. Nem voltál hajlandó konkrét Leicát sem mondani, ami elvileg leiskolázza az X100VI-ot. Legalábbis OVF-ben biztosan, aztán a többi aspektusban meg... na igen, egy 8-10 éves Leica valószínűleg még AF-ben, sebességben, IBIS-ben is megeszi reggelire (ja nem, azok az érved szempontjából nem érdekes aspektusok). De mi csűrjük-csavarjuk magunk felé.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7782 üzenetére
Nyilván nem, hanem bármelyik Leica-hoz, lehet venni közel ilyen áron is, nem szűkítem le arra, hogy csak új lehet, mert használtan is új árban van, ez szimplán hátrány.
Egy A7C(II), Canon R8, ezek elérhető alternatívák (meg előbb-utóbb a Panasonic S9 vonalból is lesz valami jobb, drágának az se mondható).
A te szemléletmódoddal nyilván ezek sem eléggé kicsik, szerintem bőven elegendő, és más korlátokba fut bele, de egyeseket meg kikerül.
Amit elismerek, hogy ez a forgatható kijelző nekem nem tetsző megoldás és jó lenne ha újból visszatérne a kihajtható kijelző a kompakt FF világba (az eredeti A7 széria manuális optikákkal ezért zseniális, tényleg kompakt és könnyű kombókat össze lehet dobni)Mivel a szenzorra nem érkezett megjegyzés, ezért ezek szerint tényleg nem jó választás.
A 23/2 eleve nem olyan éles, mindig lehet találni gyengébbet is, és mondani róla, hogy ahhoz képest de jó.
Az ember úgy csűri-csavarja ezt a dolgot magának, ahogy akarja.
Ahogy ki lehet hozni, hogy ez ebben meg abban milyen jó, úgy az ellenkezőjét is, bár egy hype-olt kamerát ugyanúgy felesleges kritikával illetni, mint egy iPhone-t vagy akármi mást, úgyis meg lehet magyarázni, hogy az nincs úgy, és pont azt tartalmazza pont azon az áron, amit kell (természetesen gimmick mentesen), amiben gyenge, arra csak legyinteni, az meg nem baj. -
Stauffenberg
Topikgazda
Kortárs Sony gépek érezhetően sokkal jobb AF rendszerrel bírnak, de nekem már az X-T3 is bőven elég fotós AF-ben (videónál észnél kell lenni, nem annyira bolondbiztos, mint a Sony). Az újabb vázak meg még jobbak.
Madarazni nem ezt a rendszert venném ez tény, de streetre, rendezvényre, portréra, utazós dolgokhoz bőségesen potens (és az X100-at is ilyesmikre szokás venni). Ilyen amikor valaki sosem használta ezeket a gépeket, csak az interneten olvasottak alapján van véleménye.
Az objektívvel viszont vigyázz, mert mindjárt iderak egy összehasonlító elemzést valami olyan G-Masterről, ami önmagában drágább (és nehezebb), mint az X100VI.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7780 üzenetére
Az alábbi dolgok miatt a Fuji sem mondható kerek gépnek:
Az optikai kereső nem valami jó, Leica-hoz nem hasonlítható, lényegében felesleges dísz (és úgy fotózzák le elölről annak ellenére, hogy nem úgy használják), kb. csak az elektronikus keresőtől vesz el helyet, illetve idő kérdése, hogy mikor romlik el a motor, ami a váltást szabályozza. (sok régebbi modellnél ez már itt-ott előfordul, itt is csak idő kérdése)
Az AF nem olyan jó, nem lehet vele jól követni, A7III-hoz képest sem, ami már kicsit sem mai darab. Lehet érvelni vele, hogy amire kell, elég - ettől még nem olyan jó, és rendes MF sincs helyette. Aki egy Leica-t jól megtanul használni, az sokkal többre képes lesz, mint amit ezek a kompaktok tudnak.
A szenzor szimplán rossz választás. RAW fájlok feleslegesen nagyok, miközben nem tartaznak sok extra információt, így sokkal messzebb van a 40MP valós felbontástól, mint egy RX1RII 42MP-es felbontástól, az optika se használja ki.
Ugyanakkor a videó minőséget feleslegesen roncsolja, jello city, nincs crop mentes oversampling, ez rontja a jel/zaj arányt egy egyébként sem olyan jó crop szenzornál. Különösen fájó ez IBIS és ND megléte mellett (amit eredetileg nem engedélyeztek videó módban, ok, hogy van benne, de nem kifejezetten erre szánták, olcsóbb Fuji vázak a szenzor miatt lényegesen jobbak).A többit meg rá lehet vésni ugyanerre az okfejtésre, hogy minek ennyiért APS-C, ha ennyiért bizony FF-ből is találni olyat, ami méretileg megközelíti és használható elektronikus zárral, stb. ilyen szempontból túlértékeltnek mondható, használtan különösen.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Bevallom nem mindig tudom követni, hogy miről beszélsz. Nem mindig egyértelmű, hogy ellenvéleményt közölsz vagy tovább viszel egy gondolatot a saját adalékaiddal.
A Top Gear szálra nem akarok már bővebben reagálni, attól mert valami comedy, még nem jelenti, hogy nincs igazságtartalma (ilyet nem is állítottam), de nem érvelnék egy Clarkson poénnal szakmai fórumon (amúgy imádom őket).
A luxus kifejezést meg nem is hoztam be, nem is tudom miért érvelsz vele (lásd: első bekezdésem ebben a posztban). Én nem szeretem racionális érvelésekben alkalmazni, mert megfoghatatlan, de ha már mindenképpen definiálni akarjuk, akkor a racionalitás felől nézve az átb*szás szinonimája.
Szerintem az RX1R III nem luxus termék, csak egy fotósok többsége számára árban elérhetetlen játékgép (a játékgép itt nem pejoratív jelző), aminek egyetlen erőssége a relatív (!) kompaktsága, némi fájó hiányossággal kiegészítve (EVF, LCD, FW50 akku és a stabi hiánya).
Szerintem a Fujifilm X100VI egy sokkal kerekebb és teljesebb 1800 eurós gép, mint amennyire kerek és teljes 5000 eurós gép az RX1R III. (A félreértelmezések elkerülése érdekében: Nem állítom, hogy az X100VI a jobb gép)
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7777 üzenetére
Szerintem nem, az elhangzott sorok között ott lapul az "igazság", a közhelyek mindegyikének van valóságalapja, ered valamiből.
Sokkal inkább szól az egész társadalomról, mint autókról, tanulságos dolgok hangzanak el benne - még akkor is, ha csak időnként apró körítésként van jelen.Akárhogy nézzük, a luxus terméknek az volna a lényege, hogy exkluzív, különleges és ritka (és nem is feltétlen olyan "jó") és bárki, aki ezt a kamerát vagy bármilyen Leica terméket próbál kikezdeni, az szimplán nincs tisztában azzal, hogy ez mit jelent.
Sok minden más "túlárazott" fogyasztási cikket ki lehet vesézni ilyen szemüveggel - csak a szemüveg, amin keresztül a nagyérdemű ezt kommentálva próbálná megvitatni, pont a 'valóságot' takarja el.
Pl. az, hogy már tonnaszámra vannak ezek az - egyébként árukhoz képest tényleg elég jó - Leica klón optikák, úgy tűnik, hogy magát a márkát semmiben sem csorbítja. -
Stauffenberg
Topikgazda
"Miközben az X100VI olyan slágertermék, hogy már egyáltalán nincs ilyen jellege, a racionális, unalmas választás."
A hype már bőven lecsengőben van, de az X100 már előtte is magabiztosan hozta az eladásokat a lassan 15 éves történelme során. Még a végén kiderül, hogy ez a fényképezőgépek Skoda Octaviája... Hát én azért megadnám neki a Mazda MX5 párhuzamot is (ami szintén több más típust túlélt már és amit tud, azt csak simán jól tudja évtizedek óta). Olyat még nem hallottam, hogy valaki az X100-ra az unalmas jelzőt használta, legfeljebb olyat, aki annyira hipszter, hogy utál mindent, ami körül népszerűség van.
"A Top Gear jut erről eszembe, amikor sok-sok azzal viccelődtek, hogy Angliában a középosztály abban az időben sokkal kezdett 3-as BMW-t venni, mint Ford Mondeo-t"
De a Top Gear egy stand-up comedy autókkal és autókról.
-
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7765 üzenetére
Én mondjuk eleve kis oldaltáskával szoktam járni, most meg vettem egy 4 literes sling baget. Ha csak úgy zsebberakósan akarom akkor RX100 agy a ZV1 jön velem. Sling bagbe meg az X100. De igy el tudom képzelni akár ha valaki mondjuk az A7CR -t dob bele egy pici kompakt obival, vagy igazából bármelyik kompaktabb milc vázat egy pici fix obival.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7774 üzenetére
Ez is számít, meg az is. Már írtam korábban, mit képzelek el ideális mindenes hibrid MILC váznak, egy full stacked sensor már igen jó kompromisszum, és az utóbbi időben már egyre inkább kezdik súrolni a határt, ill. már az előző generációból is lehet szemezgetni, jóval reálisabb árakon. Az új kamerák árait csak szürkében, vagy extrém leárazások esetén látom valamennyire reálisnak. (Meg az se ártana, hogy a lehető legjobb közelítéssel tudja azt, amit én személy szerint preferálnék, annak nyilván van extra súlya, értéke.)
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Stauffenberg #7770 üzenetére
Ehhez még annyit, hogy az ilyen fényképezőgépek egyidősek a fotózással és ugyanolyanok, mint az autózásnak a sportkocsik, semmi racionális érv nincs mellettük, csak az, hogy fun és akinek van rá pénze, vesz egyet.
Én tökre támogatom a fun gépek fejlesztését, nagyon élem ezeket a koncepciókat a sok unalmas szerszám között (elsősorban ezért vagyok a Fujifilm X-rendszerbe beleinvesztálva, már másodjára).
Egy dolog, hogy elmondjuk valamiről, hogy objektíven ennyi pénzt nem ér, de a végén úgyis az lesz, hogy ez semmit sem számít. Ha van rá pénzed, megveszed játszani és kész. Racionális érveket gyártani viszont nem akarok hozzájuk.
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7770 üzenetére
Ez nem magyarázás, hanem olyan terület, ahol az RX1 széria eddig, azaz 10+ éve is brillírozott (igaz, a MILC/kompakt korszak előtt sokkal különlegesebb volt, mint most), és az ára is csak a külső hatások miatt változott, abszolút értékben nem sokban tér el attól, amennyi eddig volt. (Majd pár nyelvet letiltva lesz szürkében olcsóbban, kis méret miatt könnyű szállítani.) Mindig drága volt (újonnan, használtan szerintem a II-es abszolút járható opció harmadáron), és mindig voltak, lesznek használói, követői.
Azt senki se gondolja, hogy úgy veszik, mint a cukrot - pont ezért marad különleges, akár még a Leica Q-hoz képest is. Miközben az X100VI olyan slágertermék, hogy már egyáltalán nincs ilyen jellege, a racionális, unalmas választás.
A Top Gear jut erről eszembe, amikor sok-sok azzal viccelődtek, hogy Angliában a középosztály abban az időben sokkal kezdett 3-as BMW-t venni, mint Ford Mondeo-t (és a boltokon fémjelzett márkákat megszemlélve meg is magyarázták a jelenséget), ezáltal már nem az előbbi a különleges, átlagtól eltérő, "prémium" választás. -
válasz
Stauffenberg #7759 üzenetére
Az említett gépeknek van egy közös ismérve: lugosi sajnos mindegyiket még látni is csak képen látta
A GFX úgy látom amúgy drágább itthon. Én az összes említett gép közül vagy az x100 szériából, vagy a GRIII szériából vennék valaha is anyagi és méretbeli okok miatt. Ha méretben el tud valaki menni a GFX vagy a Sony (vagy akár a Leica Q3) méretéig, akkor már cserélhető obist is vehet.
-
Stauffenberg
Topikgazda
De ez egy létező réteg, akik hobbiból fotóznak koncerteket és erre a célra 60+ megapixeles high-end full frame gépek minőségét várják el? Mármint elképzelhetünk ilyen célcsoportokat, de ha abból vezetjük le, hogy egy fényképezőgépet mindenképpen megmagyarázzunk, az eléggé tévútra tud vinni.
Én nem gondolom, hogy az RX1R III sikertelen lesz, de szerintem ez főleg egy olyan réteget fog csak érdekelni, akiknek a GFX100RF meg Leica Q3 szól és ahhoz a fotós társadalom tehetősebb felső rétegéhez kell tartozni.
Mindenki más, aki másod-harmad gépet keres könnyű magával cipelésre, szerintem még nem egyhamar fogja elengedni a mindenkori X100 vagy a Ricoh GR kezét. Már csak a jelentősen alacsonyabb ár miatt sem. Nehéz racionálisan megmagyarázni egy 5000 eurós játékgépet, így én meg sem próbálok mellette racionális érveket keresni (az sem fog, aki tényleg megveszi, kell neki, van rá pénz, kosárba rakja, end of story).
-
p_adam
addikt
válasz
Stauffenberg #7768 üzenetére
Megfordítva a dolgot, FF-nél a MILC méret különbség sokkal szembetűnőbb.
Ez a kamera elölről nézve alig más, mint a többi kis szenzoros kompakt, jó eséllyel beengedik adott koncertre, vagy rendezvényre úgy, hogy kb. minőségben tökéletesen azt, vagy még többet tud, mint a profi váz 24-70/2.8-cal (35mm-en)
Miközben a Fujit (vagy Leica-t) jóval kisebb eséllyel engedik be, és egyébként is alacsonyabb szintű, ilyen körülmények főleg nem hozza a szintet. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7763 üzenetére
"Nekem az rx mérete tényleg nem kompromisszum, akinek az nem fér bele, annak valóban marad a telefon."
Én ezt annyiban egészíteném ki egy szubjektív véleménnyel, hogy nem kell feltétlenül zsebre vághatónak lenni (nekem a Ricoh GR sem az, oda tényleg maximum egy telefont tennék), hogy jelentősen növelje a hordozási komfortot.
Én az X-T3-am is sok helyre viszem, de például egy X100 már tudja, hogy akár egy testeden átvetett övtáskában is elfér (de akár hűvösebb időben egy kabátzsebben is). Az RX1-ből meg annyira kilóg az objektív, hogy igazából nem hordozhatóbb egy tetszőleges MILC-nél, legfeljebb csak az alapjául szolgáló A7R V-nél (pláne egy arra illő objektívvel együtt nézve).
-
Stauffenberg
Topikgazda
Akkor az EU barátibb árat kapott, német és magyar árat összehasonlítva, mindenhol ~4100 euró a nettó ára, ami dollárra átszámolva is alacsonyabb, mint az USA-ban.
De még így is mocskos drága, főleg a vele járó kompromisszumok tükrében.
Egy X100VI például sokkal kevésbé kompromisszumos egy tetszőleges kompakt Fuji váz + objektív kombóhoz képest, sőt ha a first party objektívet is beleszámoljuk, még az X100VI jön ki olcsóbbra.
-
pergabb
senior tag
Van valakinek tapasztalata e-infin rendeléssel kapcsolatban?
Tudtommal garancia nincs, pontosabban 1 évig állják a javítási költséget probléma esetén, de alkatrész csere esetén már nekem kell megfizetni azt.
Rendeltem jelenleg egy obit, épp küldtek róla fotót és nem igazán értem a dobozon miért nincs ott a nikon zárómatrica, vagy miért van felbontva, ha nem teljeskörű garanciát érvényesítenek. -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7761 üzenetére
RX100 az tényleg zsebre vágós, de ez a gép max téli kabátzsebbe
nem pedig nyári naciba.
-
nozs23
addikt
válasz
Elektrosokk #7761 üzenetére
Kint vannak spec. Oke, hogy a vaz kisebb, de az obi sokkal jobban kilog, mint egy X100VI-nal (ha erre a Fujira gondoltal).
Zsebre egyiket sem tudom tenni, csak egy telefont. Ez vagy log valahol, vagy taska (mint az osszes tobbi ilyen). -
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7759 üzenetére
Ha a szokásos méret lesz, az más dimenzió mint a Fuji. Ez a gép, ami tényleg mindig nálad lehet.
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7759 üzenetére
Azért 2025-ben egy fix LCD az is meredek már. Egy fel -le dönthető szerintem azért most már minimum szükséges a praktikussághoz.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Tudom-tudom nem MILC technikailag, de ezeket úgyis mindenki fix objektíves MILC-nek tekinti (mert a gyakorlatban azok), de jó látni, hogy a Sony sem engedi el a dolgot.
Sony RX1R III:
Pro:
- Lényegében egy kompakt vázas, fix objektíves A7R V
- Kategóriájában a legjobb AF (igazából csak Fujifilm és Ricoh van ellene)Kontra:
- Nincs IBIS
- Méltatlanul alacsony felbontású EVF
- FW50 akku.... anyám borogass
- Limitált videós képességek
- Elképesztően drága (~5000 EUR)Én azt gondolom, hogy ennek a legközelebbi ellenfele a középformátumú Fujifilm GFX100RF, ami 100 megapixellel és egy kevésbé fényerős, de saroktól-sarokig éles objektívvel próbál ugyanarra a demográfiára lőni és ironikus módon még egy kicsit olcsóbb is. IBIS sajnos abban sincs. Egy hajszállal olcsóbb is a Fujifilm és nem egy 15 éves akku hajtja.
FW50.... LOL
Viszont azt gondolom, hogy sem az RX1R III, sem pedig a GFX100RF nem praktikus arra, amire ez a kategória ki van találva, mindkettő ínyencség olyanoknak, akiknek temérdek pénze van hobbizni. De ilyen fix objektíves gépeket főleg olyanok vásárolnak, akiknek kell egy relatíve kompakt másod/harmad gép utazni, családozni, streetezni, minden nap cipelősnek, erre pedig a Fujifilm X100VI sokkal-sokkal praktikusabb (40 megapixel, APS-C, áttervezett objektív, IBIS, kihajtható kijelző, stb), de már bejelentették, hogy be fogják jelenteni ősszel a Ricoh GR3 utódját is.
Kíváncsi vagyok mások terveznek-e ebbe a szegmensbe még valamivel belépni. Nem mintha a Fujifilm X100 dominanciája annyira inogna, nem győzik rálapátolni a vásárlókra.
-
Neck
veterán
válasz
Lev Abalkin #7757 üzenetére
Esetleg, ha megint bekrepál, mielőtt a szervízbe viszed, meg kéne nézni, hogy a memóriakártya olvasó érintkezői nem oxidáltak-e el. Vitted sós levegő (tenger) közelébe?
-
Lev Abalkin
tag
válasz
Stauffenberg #7756 üzenetére
Köszönöm a tanácsaidat. Az a helyzet, hogy egy gyári új kártyával ismét működik a gép (a korábban próbáltakkal továbbra sem...). Nem tudom, meddig tart ez a kegyelmi állapot, de ha aktuális lesz a csere, a Sony felé fogok tájékozódni.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Lev Abalkin #7755 üzenetére
Ezt a szerviz tudná megmondani, hogy GTK lett-e.
Minden fényképezőgép használható annyira automatában, mint amit az M100-on megszoktál. A 200 ezer amúgy elég kevés ha rendszert is váltanál (márpedig lehet most érdemes nyelni egyet és elengedni a halott M-rendszert), bár nem tudom milyen objektíveid vannak, mennyit kell ezekből lecserélni.
Használt gépekben gondolkozva 200-ból én amúgy egy Sony A6300-at vennék, mai napig potens gép, jó szenzorral, jó AF rendszerrel, fosásig van a piac hozzá a legkülönfélébb objektívekkel (filléres, de amúgy ár/értében kimagaslóan jó Viltrox-okkal például). Egy halott rendszerről váltanál egy élőre, amiben később is bőven maradhat feljebb lépési vagy bővülési tartalék, de most sem kerül sokba beleugrani.
A kicsit olcsóbb Sony A6000-et csak azért nem javaslom, mert abban az Auto ISO még elég buta volt, kicsit több manuális inputot igényel szegényem.
-
Lev Abalkin
tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Van egy Canon EOS M100 típusú gépem, ami minden behelyezett (más eszközökben jól működő és természetesen nem "lockolt" ) SDHC memóriakártyát zároltnak érez. (Használat közben, két kép között kergült meg...) A kártyafoglalat nem szennyezett.
Jól sejtem, hogy ez gazdasági totálkár? Ha így van, tudnátok ajanlani hasonló kvalitású gépet (akár más gyártótól is)?
Nem akarok "szintet lépni", szép, jól nagyítható képeket készítő, automata MILC gépre van szükségem. Max. 200-at szánnék rá... -
feeregon
tag
Sziasztok!
Canon EOS R7 gépet használok. Tudtok ajánlani olyan alkalmazást telefonra, amin teljes képernyőn látható a kereső képe?
Köszönöm
Egon -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7750 üzenetére
Ez nem akkora szenzáció. Most már a friss gépek elég komoly AF rendszerrel rendelkeznek. Az algoritmusok köröket vernek már egy 1DX3 -ra.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Istentelenül utáltam mindig az összes CDAF-es Panasonicot videó módban. Nincs kivétel és nem hiszem el, hogy létezett bármikor olyan ami "nem is olyan rossz", bárki is próbált megetetni ezzel a dumával.
G80-tól a GH4-en át a GH5-ig volt a kezemben többféle és azt hittem agyvérzést kapok, olyan egyszerű dolgokat nem tudtak megugrani. Fotó módban amúgy nem volt rossz, szóval ezért tűnt fel, hogy aktív felvétel közben mennyivel többet huntolnak. Sokszor ment el anyag azon, hogy egy statikus témára akartam ráállni, huntolt egy csomót rajta, hogy aztán enyhén félrefókuszálva álljon meg (de csak annyira, ami a kijelzőn nem tűnik fel, csak otthon). Végül az lett, hogy ilyenkor leállítottam a felvételt, átfókuszáltam és újraindítottam.
Nem véletlen, hogy a Blackmagic és a Panasonic videósok akkoriban nagyon jól megértették egymást. Mindkettő MF-only rendszer.
-
madgie
titán
Erre már a Panasonic is képes volt 2009-ben, lassan már meglesz az a szint a Fujinak is
(viccelek amúgy, épp GH5-ös anyagot is vágok, ahol a saját X-T4-em mellett dolgozott, hát az a CDAF minden, csak nem acélos, nem is értem, miért magyarázták a nagy semmit éveken át, hogy ilyen, meg olyan jó az PDAF alapú fókuszrendszerük). -
Stauffenberg
Topikgazda
Fujifilmet nem az AF rendszer miatt veszünk, hiszen az algoritmus reszelgetése helyett játékkamerákat fejlesztenek 800 euróért.
Nálam is Fn gombra van programozva az arcfelismerés On/Off, de nem emiatt (nálam még ilyen hibás felismerés nem fordult elő, de nem kételkedem benne). Én már csak abban bízom, hogy ha a Panasonicnak sikerült a CDAF után egy egészen korrekt PDAF hibridet csinálnia, akkor talán a Fujifilmnek is menni fog. Videóban is úgy jöttek fel egy szemvillanás alatt sereghajtóból, hogy még bármi lehet (ha nem, akkor veszek egy
digitális MinoltátSonyt is végre és leporolom a RAW patkolós Lightroom skilleket...)
-
kovsol
titán
válasz
Stauffenberg #7740 üzenetére
Itt van az asztalomon X100VI ami állítólag már egész jó ugye Fuji mércével. Meg kapott FW frissítést is, hogy még jobb legyen az AF. Van benne minden féle fenszi subjekt dektion is, de egy foltot a szőnyegen már arcnak hisz
Gyárilag nyomógombra van rakva az arcfelisemrő kikapcsolás. Nem véletlenül.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Az utóbbi évek fókuszrendszerei vektoralapú becsléseket végeznek és a követett objektum mozgásából igyekeznek megtippelni, hogy a két mintavételezés között merre fog elmozdulni.
Nyilván a magasabb mintavételezési frekvencia mindig pontosabb lesz, de a gyakorlatban tapasztalható találati arány talán sokkal fontosabb fokmérő.
(A régebbi Fujifilm vázak, mint például az X-T3 ezért nem szeretik az AF-C módot statikus témán, mert ott még butább volt ez az algoritmus és túlkompenzálta a semmit is, míg AF-S módban meg szépen élesre állít ahova kell)
-
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7737 üzenetére
Sony oldalról azt tudom, hogy az AF A7 gépeknél másodpercenként 10x mintavételez, az az A9/A9II nél 60x, A1/A1II nél 120x
Gondolná az ember ez miért is számít, amikor csak 10FPS -el tud az A7 maximum fotózni.
Na most ugye ez ha extrém gyorsan mozgó témáról beszélünk akkor a legfrissebb AF kalkuláció már lehet elavult, és kicsit out of focus lesz a téma. Ez leginkább a közeledő és távolodó téma esetén számít. Ebből adódóan nagyon sok esetben egy nem kifejezetten akció fotózásra szánt gép is tökéletesen megfelelő eredményt tud hozni, viszont lesznek szituációk amikor sokkal jobb eredményt lehet elérni a kifejezetten ilyenre tervezett gépekkel. -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7737 üzenetére
Köszi. Ha ilyenbe vágsz én akkor olyan masinát vennék amit tudsz elektronikus zárral használni ilyen helyzetben, mert észre se veszed, és már 1000 kép elkészült
Csak egy picit lenyomod a gombot, és hopp 10-20 kép
Fotóztam A1-el 30FPS -re belőttem, aztán mikor hazamentem 3000 kép volt a kártyán.
A9III 120FPS -t el se merem képzelni.
-
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7734 üzenetére
Akit nem érdekel attól elnézést.
Csak pár példa, tudnék nagyon sok képet hozni. Itt már bejön a fotós képessége, mert pl gyurgyalagot követni 600mm obival azért nem a kezdő fokozat.
Sony A9 + Sony 200-600G -
kovsol
titán
válasz
Elektrosokk #7730 üzenetére
Elsötétedés mentest tud az összes stacked senzoros gép. Én A9 -t használok. Én bekapcsoltam, hogy a kép szélén egy keret villogjon ha fotózóm, hogy tudjam csinálok is valamit.
Ez már hozza azt a szintet megfelelő objektívvel, hogy 100 képből 98 éles lesz. Nem a kamera fog visszatartani, és 20FPS -t is tud, és mai szemmel egy öskövület már ez is.
-
p_adam
addikt
válasz
Elektrosokk #7730 üzenetére
Nem kell hozzá rétegelt szenzor, Canon R6 simán felveszi a versenyt ezekkel, ugyanúgy 12fps-t tud mechanikus zárral, mint a D5. Utóbbinál 14fps csak tükör nélkül van, és ott nem jó az AF. (Nyilván sokkal könnyebb olyan gyors zárat tervezni, ahol nem kell egy tükörnek fel-le csapkodnia...)
Ami efelett van, az még fejlettebbnek tekinthető.Egyébként sem a max. fps a legfontosabb (ebben ugye nézhetünk 1DX III-mat, 16fps), hanem a találati arány, utóbbi nyilván jobb lesz egy sokkal újabb gépnél (ha rendesen meg van tervezve)
DSLR-el is megoldható a legtöbb dolog, csak kevésbé jól tud automatikusan kijelölni és követni, mint egy MILC - utóbbikat szimplán egyszerűbb használni. De a tapasztalat (adott sport ismeret) is rengeteget számít, ezért nincs feltétlen szükség ezekre, ha már a régi technika is elegendő.
Meg a gép csak a fele a dolognak, az összehasonlítás feltételezi, hogy a MILC-n a új gyári Canon Nikon Sony sportfotós optikák vannak, ezek villámgyorsan, precízen fókuszálnak kis és nagy lépésekben egyaránt, nyitva is borotvaélesek (azért tényező, mert úgy "lát" a kamera), csak nagyon drágák.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7729 üzenetére
AD500/D850/D5 ugyanazzal az AF rendszerrel rendelkezik, viszont csak a D5 szuperSport gèp, a kèpkocka/sebesség miatt. Igazából erre irányult a kèrdès, csak nem megfelelően fogalmaztam.
MILC vonalon csak a rètegelt szenzorral szerelt vázak vehetik fel gyorsaságban a versenyt.
Jelenleg csak a Sony A9/A9II, a Canon R1, R3, R5II a Nikon Z6III, Z8, Z9 és a Sony A1, A1 II modellekben érhetőek el (FF).
A rétegelt érzékelő az egyetlen módja annak is, hogy elsötétülésmentes keresőt kapjunk, és -úgy tudom- jelenleg a Z9 az egyetlen kamera, amely valóban képes erre. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7728 üzenetére
Érdekes felvetés, ez engem is érdekelne olyantól, aki használta ezeket. Nekem az utolsó Nikon tapasztalatom egy D800E, az se ma volt, meg nem is az volt a flagship riporter-sportfotós gép.
p_adam talán betéved ide, ő az ügyeletes DSLR nosztalgia felelős. -
Elektrosokk
veterán
Szerintetek melyik milc vázak AF rendszere vetekszik egy Nikon D4, esetleg D5 teljesítményèvel?
-
Stauffenberg
Topikgazda
Áthozom ezt a hozzászólást a Fujifilm X topikból, mert itt jobb helyen van:
Hemaka: "Jol nez ki, csinalhatna a fuji hasonlo kinezetu gepet. Mindenesetre eleg sajnalatos, hogy pont a sonyhoz kerult, barhol jobban jartunk volna vele. Mondjuk a CaNikon mar eleg szepen felzarkozott hozzajuk af-ben."
A Minolta AF 7000 minden csak nem szép, olyan mint egy japán autó belső a 80-as évekből és nekem pont ettől bájos.
Viszont történelmileg is érdekes darab (nem emlékszem melyik topikban, de már levezettem), ugyanis a mai Sony A7 gépek ük-ük-dédapja (a japán belpiacos változat amúgy Alpha néven futott, míg az USA kiadás Maxxum előtaggal, csak az európait hívták AF-nek). Az AF 9000-es széria volt amúgy az abszolút pro-grade cucc, ez is megmaradt a mai napig a nevezéktanban (a teljesen belépő gépeik 3-as számmal kezdődtek, de voltak 5-ös és 6-os számozásúak is, ebből ma már csak az utóbbi létezik, de a korábbiak is megvoltak NEX-3 meg NEX-5 néven.
Amúgy érdekel miért gondolod, hogy a Sony rosszul bánik a Minolta hagyományokkal, mert én pont ellenkezőleg gondolom. Nem csak megtartották az Alpha nevet és a korábbi számozási struktúrát, meg a DSLR időkben ugyanazt a bajonettet ami a Minolta 7000/9000-es gépekkel elindult, de temérdek pénzt is borítottak abba, hogy mára az egyik legjelentősebb gyártó lettek a fotóiparban.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7725 üzenetére
Na nekem az XE-1 volt ilyen. Csak annyi változott, hogy már rövid snitteket is szeretnék.
WATCH THIS Before You Buy a Travel Camera for 2025...
Mondjuk ez a remegés nem tetszik. . időzítettem. -
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7724 üzenetére
Ezért lenne fontos, hogy ha már nincs EVF, akkor legalább az LCD jó legyen, mert azt nappal is lehet használni.
Mondjuk nekem az X-A1 volt a belépőm a Fuji X rendszerbe, azt embertelen sokat vittem mindenhova és ki volt rakva az egyik gombra az napfény mód (nem emlékszem a pontos nevére, talán sunlight mode vagy LCD boost), ami megemelte a fényerőt. Nekem bőven elég ha látom mit komponálok meg egy hisztogram és csá.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7723 üzenetére
Nekem sem, de most kissé elbizonytalanodtam. Nemrég voltam Portugáliában, csak a régi nx500 vázat vittem meg két fixet, nagyon helytakarékos megoldás volt. Viszont annyira sütött a nap, hogy gyakran nem volt kedvem fotózni. Kevés képet csináltam.
Már megnéztem egy rakás tesztet az s9-ről, és igazán csak akkor marad pici ha megveszed rá a kicsi sigmákat.
impulzus vásárolok egyet.
Ugyanez.
a többi mellett elfér.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7722 üzenetére
Nekem is hiányozna az EVF, de nem az X-M5 lenne a fő gépem, egy másodváznak könnyebben elnézném a hiányát, pláne ha cserébe pici, cuki és kompakt. Sajnos az IBIS hiánya fáj jobban, mert különben egy ügyes másodgép lenne, amit bedobhatok kabátzsebbe és elvihetem videózni oda, ahova tényleg nem kéne több (nyaralás, baráti zenés események, stb). Még az open gate is jól jönne, amikor zenészek eseményeiről készítek b-rollokat és utólag lehet croppolni 9:16-ot social posztokhoz.
Pedig többször felmerült, hogy impulzus vásárolok egyet. Olyan kis aranyos.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7721 üzenetére
Nekem az evf is nagyon hiányzik, de az ibis az tényleg alap.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7720 üzenetére
Nekem az dögnagy gép. A kicsi videós vázra amúgy jó lenne az X-M5 is, de nincs benne IBIS.
Pedig pont egy ilyen kis gyöszt nincs kedvem gimbalra pakolni, pont az lenne az előnye, hogy kicsi és mindenhova viheted, de ha egy gimbalt is utána kell kötni, akkor megette a fene.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7719 üzenetére
a Fuji X-T5 is azért no-go, mert videózok
Ja, én a H2S-el videózok. Ezért vonzó a kis méret, szívesen vinnék egy kicsi vázat mindenhová.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7718 üzenetére
Én az A7 V-ről olvastam pletykákat, hogy marad 33 megapixelen, de reszelni akarnak a kiolvasási sebességen, mert tisztában vannak vele, hogy lassú. Az A7C III meg úgyis azon a vázon fog alapulni majd egyszer.
Én sem bánom a nagyobb felbontást, de csak ha nem megy a rolling shutter sebesség rovására. Nekem a Fuji X-T5 is azért no-go, mert videózok (is) és ebben visszalépés az előtte használt 26 megapixelhez képest (különben már lenne).
Pedig előbb vagy utóbb váltani fogunk 8K monitorokra és oda el fog kelleni a ~40 megapixeles szenzor.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7717 üzenetére
Egyébként nekem sem lenne elvárás a nagyobb szenzor, bár a T5 esetében lenyűgözött az eredmény. Viszont saját örömömre az első generációs A7S-be tettem a legtöbb expót, nagyon szerettem azt a vázat.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7716 üzenetére
Nem tudok vitatkozni azzal, hogy a szexiségi versenyt a Fujifilm nyeri, de szerintem az A7C II még Fujis szemmel nézve is teljesen oké látvány.
Már csak egy gyorsabb szenzort kéne beletenni (ez a 33-as nincs eléggé kitesizve rolling shutterben), meg az A7R V-nek az LCD mechanizmusát és ez lenne számomra a legvonzóbb Sony váz ever.
-
Neck
veterán
válasz
Stauffenberg #7711 üzenetére
Elég, ha olyan helyen fotózol, ahol (pl gyerekeim dédszüleinél) a hatos csillárban 6 féle izzó volt, mind más frekivel.. Felkapcsolták nekem a villanyt, hogy jobban tudjak fényképezni. Elekronikus zárral meg lettem volna lőve sztem.
Elektrosokk: Sony A7C2 vagy A7CR.
-
válasz
Stauffenberg #7711 üzenetére
"Már az S9 bemutatója után is botrány lett abból, hogy a Panasonic pénzén a világot beutazó és szép hotelekben megszálló tartalomkészítők mennyire mertek kritikusak lenni"
Az nagyon kemény volt. Nem emlékszek hogy más gép kapcsán született volna ennyi videó a jelenségről (az influenszeres erőltetésről), mint ennél a gépnél. Igazából az S9-ből sok nem is maradt meg nekem, csak annyi, hogy a gyártó nagyon szerette volna megvenni az influenszereket.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7710 üzenetére
Idézném az első bekezdés végét saját magamtól:
"Nem érintenek ezek a limitek? Tök jó! Érintenek? Nem a te géped."Már az S9 bemutatója után is botrány lett abból, hogy a Panasonic pénzén a világot beutazó és szép hotelekben megszálló tartalomkészítők mennyire mertek kritikusak lenni és bár beszéltek picit a limitációkról, de eléggé elnagyoltan és röviden, ami miatt vagy adtak ki később kritikusabb videókat vagy kevesebb nyilvánosságot kapó podcastekben magyarázkodtak.
Ha téged nem limitál semmiben, az egy tök jó hír számodra, de minden bántás nélkül mondom, hogy nem egy objektív érv. Nem hiszem, hogy az éjszaka utcán fotózás vagy a mozgó tömegközlekdési eszköz rétegigény lenne, nem kell koncertfotósnak lenned. (A példákat nem a véletlen szülte, hanem az egyik legnagyobb Youtube csatorna is ezeket mutogatta, hogy aztán azonnal elsüllyedjen a téma).
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7708 üzenetére
Olyan mintha hadjáratot folytatnál az S9 ellen. Ami neked vízválasztó az másnak nem is tényező. Nem a te géped, engedd el. Én pl vakut egyáltalán nem használok, így nekem ez nem kizáró ok. Évek óta elvagyok elektronikus zárral kirándulásokon, nyaraláson, városnézésen és még otthon is lámpafénynél, koncertet nem fotózom. Minden váz egy réteget céloz meg, vagy annak való, ez nem neked van, nem a koncert fotósoknak, de nekem bőven megfelelne, alig limitálna, észre se venném és gyanítom (meg ahogy most olvasom) nem vagyok ezzel egyedül.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7705 üzenetére
inkább a GX9-re hasonlít (pláne a kezelőszervei)
Nekem meg pont kicsi, nagy tudású váz kène. Persze ebben mèretben minden ajánlat kompromisszumos.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7706 üzenetére
Nem használhatsz vele vakut és ahol sokféle mesterséges fény keveredik, bőven benne van a pakliban a banding, nekem ez már túl erős limitáció fotóban, hogy ne emeljem ki vastagon szedve minden alkalommal, hogy erősen limitált mire használhatod (ha már a tesztelők ezt el szokták intézni egy legyintéssel). Nem érintenek ezek a limitek? Tök jó! Érintenek? Nem a te géped.
Szerintem nem véletlen, hogy a mechanikus zárat csak global shutter gépekből és direkt videóra tervezett gépekből szokták kihagyni.
Egy barátom akivel együtt szoktunk dolgozni vett év elején egy Sony FX30-at (videóra). Elmentünk egy harmadik barátunk koncertjére, ahol inkább fotó volt a feladat (szívesség alapon), mivel addig nem jött elő a banding, nem hozott rendes fényképezőgépet. A Turbina színpad világítása össze-vissza sávozott, többféle fényforrás keveredik benne, igazi rémálom volt.
A review-kat meg nem akarom leszólni, tök hasznosak, de amíg elém raknak egy halom virág makrót, egy téglafalat, meg öt tesztábrát, addig nekem ezek nem igazi tesztek, csak termékbemutatók. Ezekből semmi az égvilágon nem derül ki arról, hogy mik lesznek azok az élethelyzetek, amik egy igazi felhasználót hátrányosan érintenek, már amennyiben a felhasználó nem csak virág makróra, téglafal fotózásra és tesztábrákra fogja használni. Persze nem elvárható, hogy egy újságíró a madárfotózástól a műtermi vakuzáson át a koncertfotóig minden éles helyzetben tesztelje le az 1 hétre kölcsön kapott gépet, de éppen ezért érdemes őket a helyükön kezelni.
-
nozs23
addikt
válasz
Stauffenberg #7705 üzenetére
Az EVF egyáltalán nem érdekel (fotózni sem), az én gépemen ki van kapcsolva. A zár hiánya botrány.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7703 üzenetére
A sok reviewból az jött le, hogy koránt sem akkora a probléma, kevert led fényeknél elvétve készül ilyen kép. Persze ha direkt ilyenre mész rá meg a rolling száguldásra akkor ki lehet hozni az állatot. Kinek mi a prioritás, de ettől túlzónak tartom a csak videós vázra való ledegradálást. Engem pl egyáltalán nem zavarna, inkább az erre való objektívek kínálata. A fixek baxott nagyok, zoomból meg ez a két érdekes átfogású 18-40 és 20-60 ami méretben passzol rá. A telékről nem is beszélve. Bár a hybrid zoom elég jópofa, kiegészítheti a két nagylátó alapot.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7704 üzenetére
Szerintem ez egy kompakt videós váznak indult, csak aztán leszóltak a marketingről, hogy még mindig nem múlt el a Fujifilm hype és ők lőni akarnak az azzal kacérkodó fotósokra is.
Aztán lett belőle ez. De ez csak az én tippem.
Nekem az tetszett volna nagyon, ha inkább a GX9-re hasonlít (pláne a kezelőszervei). Az EVF hiányát valahogy lenyelem ha kell. Még azt sem mondhatnám, hogy nagyon drága, 460-ért kihozható újonnan, miközben használtan örülsz ha 400-ért látsz Fuji X-E4-eket, de gyakran fotózok éjszaka utcán, nem tudom elfogadni az e-shutterrel járó kompromisszumokat (az említettek mellett a vaku használat is kiesik). Én főleg azért haragszom az S9-re, hogy ha már nem is nekem szól, sajnos jó időre elvette a helyet, hogy ebben a méretkategóriában jöjjön valami S5 II-nél kompaktabb fényképezőgép, pedig itt volt rá a lehetőség.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
Stauffenberg #7701 üzenetére
Ez nagy kár, nekem nagyon tetszik a színválaszték. Egy manuális palacsintával jó kis kombi lenne...
De miért hagyták ki azt a keresőt? Nem értem.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
MrChris #7702 üzenetére
Ja jópofa a syncro scan, csak nem sokat ér olyan kevert fényekkel szemben, amiknek eltér a frekvenciája. Nem csoda, hogy a legtöbb példa fotó a banding problémákra éjszakai utcai látképekről szól.
A kiolvasás sebességén pedig továbbra sem segít, nem annyira nagyon rossz, de nem is kiváló (valahova a Fuji X-T3-am szintjére lehetne belőni, amit használok elektronikus zárral, túl gyors témára nem alkalmas, igaz az szeptemberben lesz 7 éves).
Szerintem korai volt dobni a mechanikus zárat ilyen peremfeltételekkel. Egy hagyományos vázban mindig ott a lehetőség visszakapcsolni ha a téma megkívánja.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Stauffenberg #7701 üzenetére
A júzerek azt írják hogy szinte semmi problémát nem jelent az elektronikus zár, a szinkron szkennelés szinkronizál és felismeri a led fényeket. Ahogy olvasom azonos led fényénél sok kép közül nagyon ritkán jelentkezik, DLP projektornál néha előfordul, de ki a tököm fotózik DLP-t? Túl van tolva a dolog, rengetegen fotóznak S5 e-zárral és most már S9-el, tele lenne a net hibás képpel, de kb akarni kell, szándékoltan hogy fals fényű, vagy bandingos, vagy rollingos legyen. Nem ez a baja az S9-nek, hanem hogy drága.
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz
Elektrosokk #7700 üzenetére
S9-et csak videóra szabad venni. Egy lassú rolling shutter szenzor van benne mechanikus zár nélkül. Csak és kizárólag nappali fotózásra alkalmas, ott is csak nem nagyon mozgó témára. Minden másra (fotóban) teljesen kuka, amint belép a képbe a mesterséges fény és a záridő nincs tökéletes szinkronban a frekvenciájával, csúnya banding jön elő.
Fotós eszközként számomra ez teljesen értelmezhetetlen, annyire erősen limitál mire használhatod.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Robocop – Rogue City: Unfinished Business teszt
- Apple MacBook
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- iPhone topik
- Nyaralás topik
- Túraautó topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Formula-1
- További aktív témák...
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!