Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- AuraSync kibeszélő topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz TrollBalint #216295 üzenetére
Biztos van olyan, az esély sosem 0.
-
tboldi
nagyúr
válasz AssAssynn #216286 üzenetére
Nálunk (kollektíve az egész családban) sosem volt szempont a későbbi eladás, addig használunk egy autót, amíg nem történik vele valami végzetes. A WagonR pl. már lassan 20 éve megvan, újonnan vettük, első tulajos. A svájci frank alapú hitelnek köszönhetően kifizettünk érte ~5 milliót (2004-es listaára 2,6M), most meg ér vagy 800-at.
De erről jut eszembe az is, hogy az én MiTóm hiába a legöregebbek közül való (2009-es), mégis értékesebb valamennyi fiatalabb, kevesebb km-es példánynál, mert elég jól felszerelt, bőrbelsős és a legeslegjobb motor van benne (1.4 T-Jet 155 pacival, a második legerősebb a palettán, de megbízhatóbb is, nincs MultiAir, illetve a 120-assal ellentétben nem repedős a turbó sem).
Előélet: Ha nem is teljes terjedelemben, de elég jól nyomon követhető a Jazz és a MiTo német, illetve svájci élete. Tű a szénakazalban esete, de nem lehetetlen ilyen külföldi autót találni, bár elsősorban az ársáv felső harmadában vannak ezek. Mondjuk ez a két típus itthon sosem volt túl népszerű, a kínálat jelentős része eleve nem magyar.
[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
Hagy válaszoljak már.
Barátom, ha feltöltenék egy képet arról a vasról, amit most hajtok, szerintem azt mondanád, hogy ugorjak egy bármilyen 2008-as autóba, nem hogy nem stresszelnék, hanem megnyugodnék. Nem vicc. De amúgy nem félek ebben sem. Egymáshoz nőttünk már.Nem pénz kérdés különben. Nem akarok drágát több okból kifolyólag. Sőt nálam minden érv azt mondja, hogy az új/nagyon új lenne a legrosszabb választás. Picasso szerintem jó ilyen értelemben. Olcsó, gombokból fenntartható, nem agysebészet szerelni. Családomban ettől sok jóval idősebb autó van, amik hibátlanul üzemelnek.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Lehet csinálnom kellene egy céget az ingyen átírás miatt, megvenni egy mindegy milyen állapotban lévő gázos Picassot, kiszerelni belőle a rendszert, át a magamnak vásárolt példányba, aztán ugyanolyan áron eladni a gáztól megfosztott vasat. 200iq
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ne mond, így is arra jutottam már tegnap este (sok más dolog mellett), hogy nekem egy plugin dízel kellene, mert városban elektromosoznék, távolra meg dízellel csapatnék. Vannak is szép Volvo-k olyan 6 milla körül.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Igazából nem találtam még olyan kintit, aminek lekövethető az előélete. Egyszer mertem megkérdezni egy kereskedőtől, hogy mit jelent az, hogy "garantált km futás" és hogy ki garantálja, és anyázva zavart ki a telephelyről.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
IOX
tag
válasz AssAssynn #216283 üzenetére
Csak kérdés, ne válaszolj. Stressz mentesen tudsz közlekedni egy 2008-as kocsival? Ott azért már beeshet minden problémaként amit nem tudmi mennyiért javítanak. Egy fiatalabb, hitelre? Tudható mennyi a kiadás havonta, O.K. kopó-fogyót cserélni fogsz, cserében nem kell arra gondolni, h mikor esik be egy nagyobb kiadás. Úgy tudom a gázt is be lehet rakni hitelből. Korábban megoldható volt.
-
AssAssynn
őstag
válasz tboldi #216276 üzenetére
Az világos, hogy megnézzük az állapotot, de azért egy későbbi eladásnál úgy látom, hogy mégiscsak a tények a legdöntőbbek. Milyen évjárat, km, persze állapot is, és annyi az ára. Az ilyen régi 2003 körüli Picassokat 3-400 ezerért is árulják. Gondolom, ha kiszámolom az évkülönbséget (5-7 év), akkor azt mondhatom, hogy amit én vásárolok az is ennyi év után kb. ilyen százalékú értékvesztést szenved majd el. Tudom ez árfolyam, stb függő, de ezért mondom, hogy %-ban.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Most miért mondod ezt. Ha nincs olyan, amit kinéztem, és még autóm sincs, na, akkor spóroltam csak igazán.
Az a baj, most mondanám, hogy tudok várni, mert itt a Corsa, de ugyanakkor meg jó lenne még nyáron megvenni, már az újjal utazgatni, és nem alapozni a Corsa megbízhatatlan műszaki állapotára. Szóval tudok is, meg nem is. Ugyanez igaz a megálmodott típusra is, hogy "vagy lesz, vagy nem". Ha beesne, akkor epic lenne, ha nem esik be, akkor feleslegesen vártam. Nem mérgezlek tovább ezekkel a gondolatokkal.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Piros a cél, illetve hát mindennel együtt az, amit írtam. Ezüstöt pl. nem vennék, csak ha nincs más. Mondjuk, ha egy 2010-es gázos ezüst beesne, akkor nem nézném a színt. Szóval ja, 1-2 összetevőt hajlandó vagyok leadni, ha a többi klappol. De gázosból eddig még csak nagyon régieket láttam. Egyszer volt egy 2007-es külföldi, de nem adták olcsón és elég messze volt, így azt hanyagoltam.
Este megint nem aludtam, túrtam a netet a meglévő gázosok iránt. Volt egy-két típus, amiről itt olvastam jobbakat, de korábban elvetettem őket, de mondom, ha most gázos, miért ne próbáljam ki... aztán elkezdtem agyalni, hogy vajon jól járok-e, ha a Picasso zabálná városban a 12 litert nekem. Szóval beindult a mátrix. Jöttek vissza a Prius+ flashbackek. Egy idő után ezek tisztázódnak, csak mivel nincs meg a kiszemelt autó, ezért halasztódik a dolog, másba ásom magam, ezt elfelejtem, és kezdődik elölről. Már csak a vásárlás tud kiszabadítani a mátrixból.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Ja így értetted, hogy továbbviszem, hogy ott térüljön meg. Ebbe nem gondolkodtam még, de tényleg nehéz ezt előre, hogy milyen lesz majd az utód, ha egyáltalán addig élek (), meg hogy mennyibe kerül átrakni, stb.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
dong86
csendes tag
válasz mitlageri #216265 üzenetére
Szia, A motor teljesen vehető(típushibák: vízpumpla, kuplung). Fenntartás nem vészes de, a gyári fogyasztás az mese habbal feleségem ugyanilyen motoros octavia-át használ az alföldön egyetlen egyszer konstans 70-el sikerült vele egy 5.2-es átlagot mennem, mindennapokban országút 6-6.5, város 8-9, autópálya 6.5-7. Szerintem a Superb esetén még egy fél litert rá lehet dobni.
Nekünk 60 ezer km alatt egy második lambaszonda csere volt a nem várt karbantartás. -
-
AssAssynn
őstag
Nem vészes, csak 3-4 kiló, aztán amiben benne van alapból, azzal annyit is "spóroltam".
Ha Xsara Picassoban választani kellene, hogy:
1. 2008-as, újkorától magyar, 200+ ezret futott.
2. 2010-es, külföldi, 150 ezret futott.
Ezek közül melyiket választanád/nátok?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Most ez egy olyan kérdés lesz, amit "nekem kellene tudnom", de azért megkérdezem.
Visszaadtam a kölcsön autót, a Corsával róvom az utakat megint, viszont azért tartok vele így a nyáron, családdal, gyerekekkel menni nyaralni, rokonokhoz, stb. Eredeti tervem is az volt, hogy szaladgálósnak tartom meg. Jó lenne még most nyáron megejteni a vásárlást, mielőbb.
A gond csak az, hogy nem találok olyan Xsara Picassot, amilyet keresnék. A tökély lenne egy 2008 utáni, piros, benzin-gázos, 200e alatti km, ismert előélettel rendelkező vas, de ha ebből már néhány teljesülne is örülnék. De nincs ilyen már egy jó éve se, ezért nem tudom mit döntsek:
1. Várjak. Hátha idővel megjelenik egy olyan kocsi, amit keresek, addig is használjam a Corsát. Persze lehet sosem lesz olyan, amilyet igazán keresek.
2. Vegyek egy random benzines Picassot, és tudjam le ennyivel. Gázt meg vagy kihagyom, vagy később beleteszem(?).
3. Nézzek más, most elérhető gázos kocsikat és azok közül válasszak egyet.
4.???Jó lenne már mielőbb megejteni a vásárlást, de azt se akarom, hogy rosszat vegyek, vagy ami nem tetszik.
Mit tennétek?"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216261 üzenetére
A terv az, és ha minden jól megy a héten össze is tud jönni, csak addig is azért idegesít és szeretek felkészülni, hogy esetleg a jövőben valami gond lesz. Egyelőre nem érezni semmit az autón, hogy máshogy menni, hangja lenne, váltásnál rántana, vagy bármi. Mindenesetre a következő útja már vélhetőleg a szerelőhöz lesz ezügyben
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tibbike01
őstag
válasz mitlageri #216265 üzenetére
Szia előbb a benzin-dízel között kellene döntened, 2.0crtdi dsgvel jó tud lenni nagyon és a fogyasztása is baráti. Passat, superb, octavia kombi jó lehet mind.
De ha benzin és bejön a kék szín ezt az oktávot érdemes lehet megnézned.
[ Szerkesztve ]
-
mitlageri
csendes tag
Sziasztok!
Családi autót keresgélek, egyelőre 2 felnőtt+1 gyerek mellé, de jó lenne, ha 4 felnőtt+1 gyerek is elférne pár órás utakra. Évi 15.000Km-t lenne használva, heti pár rövid városi út mellett havi 1-2db 3-500km-es hosszabb út, illetve néha Európán belül 2-3.000km.
Az 5-7M árkategóriát lőttük be, főleg az Oktavia/Superb volt eddig szimpatikus, benzin/dízel kérdésben nem döntöttünk, de inkább benzineseket néztem. Manuális váltó elég, de nem kizáró ok az automata sem. Legkésőbb decemberig szeretnénk venni valamit.
A napokban találtam ezt a Superb-et, ami eléggé passzol az elképzelésünkbe:
SKODA SUPERB 1.8 TSI SportLine Első tulajdonos! 71.000 Km
Mennyire vehető ez az autó ezzel az 1.8 TSI-vel?
Az 5l/100km országúti fogyasztás jól hangzik, de gondolom, hogy pályán ez inkább 6.5l, igaz? Az 5.9literes kombinált adat is szép, de nehezen hiszem.
Milyen problémákra, javításokra lehet készülni, egyáltalán mennyire lehet ezt az autót gazdaságosan fenntartani?
Köszi! -
BigBlackDog
veterán
válasz tibbike01 #216263 üzenetére
A 30k-s ciklus egyik oka szerintem, hogy így kedvezőbb az első 3-4 év/100k-150k km üzemeltetési költsége a használó-bérlő cégek részére. Pl. lízingajánlatokban érezhető, kedvezményes áron hiába olcsóbb egy japán technika, lízingdíj magasabb lett, mint egy hasonló kategóriás, de magasabb árú VAG esetén (szervizköltség magasabbra jött ki).
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216248 üzenetére
1. Dinamikus olajcsere intervallum van már kb 10éve. Ha sok az indítás, rövidtáv, akkor közeledik a 20k-hoz. Ha sokat pályázol egyenletes tempóval, akkor el lehet érni a 30kt.
2. Továbbra sem hiszem, hogy a 30k olajcsere, ha gyári olajjal, gyári szűrővel szakszervízben történik nagyban rontana az motoron, ettől függetlenül természetesen jobb a hamarabbi olajcsere (mint ahogy levegőszűrő, benzinszűrő stb), valahol 15k és 20k között, ha engedi az idő és pénztárca.
3. A szervízeknek pont az lenne az érdekük, hogy minél többször cseréljenek olajat, plusz bevételre tennének szert, de ők mégis 2év/30k kérnek.
4. Inkább cserélem 25-30kként az olajat, de gyári olajjal, szűrővel, mint 10k-ként egy nem belevaló pl 5w40 olcsó olajjal és olcsó szűrővel.
5. El kell fogadni, hogy a mai olajok összetétele, minősége simán kibír 30k-t csere nélkül. -
AssAssynn
őstag
Nekem is különben ez a felállás egyelőre a befutó, hogy egy lpg-s szívóbenzint veszek. Csak az a baj, nem találok olyat, amilyet keresek. Ha én tenném bele, akkor meg kb. vissza se térülne.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #216258 üzenetére
Cseréld minél előbb, ha szerencséd van nem lesz semmi gond.
-
IOX
tag
válasz AssAssynn #216255 üzenetére
Nekem ez a megoldás működik egy ideje. Turbó nélülibe, berakni a gázt. Dízel nyűgök elfelejtve, hibrid macerás karbantartása is. Hibridet vásárlása előtt betoltuk márkakereskedésbe egy átvizsgálásra, semmilyen infót nem tudtak adni a hibrid rendszer állapotáról.
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #216218 üzenetére
Későbbi cserénél milyen gondok jelentkezhetnek? Teszem fel, én most vagyok 70k-nál, talán a héten sikerül kicserélni az olajat a váltóba (is). Ebből később, az olajcsere után lehet gond, vagy ha addig nem jön elő, akkor jó vagyok és szerencsés?
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
AssAssynn
őstag
Ja, és azt kihagytam, hogy a rohadt hibridekkel nem lehet vontatni! Nem tudom a sima elektromosokkal lehet-e.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #216247 üzenetére
Szerintem a Prius-osokon kívül senki sem védi azt, ha az autónak taxis múltja van.
Mi a baj vele? A marha sok km. Az, hogy 0-24-ben jár az autó, és a világ végére és vissza is elmentek már vele külföldön, aztán visszatekerik, és itthon is beletesznek még ugyanannyit, mint külföldön, és akkor közel 1 millió valós kilométerrel elvárják, hogy megbízz az autóban. Nem, az már egy széthajtott vas, mindegy, hogy mennyire vigyáztak rá, vagy mennyi idős. Lejár(t) az élettartalmuk.Az igazán nagy baj pedig a Prius+-al az, hogy többségük már a 23. órában jár, de 5-6 milliós áron hirdetik őket. Ez már az a szint, hogy véleményem szerint bármelyik héten gazdasági totálkáros lehet az autó. Mert az egy dolog, hogy megveszel 1 millió km-el egy autót, ami olcsó volt, és ha tönkremegy nem izgulsz, mert olcsó volt. Meg az is egy másik dolog, hogy megveszel 5 millióért egy szinte új autót, amit nagy valószínűséggel majd 5-10 év múlva is még el fogsz tudni adni úgy, hogy szépen működik. De ezeknél az extaxi Prius-oknál a kettő találkozik egybe. Megveszed irtó drágán, aztán könnyen lehet, hogy nálad hasal el, és hatalmas pénzt buksz.
Szóval ja, ennyi pénzért, ha valós, leigazolható 200e km van bennük, azt mondom még oké, bár úgy is drága a jószág, de ismeretlen, vagy taxis múlttal szerintem a nem ajánlott kategória.Amúgy tetszene nagyon a mérete és a fogyasztása miatt. De vagy vesz az ember jóval olcsóbban egy ugyanilyen méretű autót, ami bár többet fogyaszt, de a vételár különbözetéből jó sokáig tankolhatja. Vagy ugyanennyi pénzből vesz egy fényévekkel újabb évjáratú és kevesebbet futott kocsit, ami akár szintén lehet hibrid, vagy plugin.
Bárhogy nézegettem, nekem a Plus-nál sehogy sem jött ki a matek.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #216246 üzenetére
Face csoportban ennél jóval durvább árakat is látok néha. Pl. nem rég volt, hogy bal első ajtó bontóban 200e, de hiánycikk, szóval lehet újat venni, ami 300e, plusz szerelés.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #216251 üzenetére
Ennyiért sajnos csak pár darab szálkás Tivoli van. Csúnyán elszálltak az újautó árak. Én inkább egy fullos, használtat lőnék, ami hosszabb úton is kényelmes, csendes.
A káskáj egy tipikus papaverda, és abból egy mk2-es, széria végi, jól felszerelt példány simán kijön az 1.3-as, 140 lovas motorral.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
szőröscica
addikt
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
Egy uj SSangyong kell nekik
-
zgospel
őstag
válasz Vismajor01 #216247 üzenetére
Mert itthon új Prius+-t senki nem rakott be taxinak, ezek mind nyugati bértaxik, hülyére hajtva. Az sem ritka, hogy több ember használja és napi 2 műszakot is letol az autó. Ami mondjuk a melegüzem szempontjából ideális, de másból kevésbé
Ezeket nem azért adják el 3-5 éves korukban, mert már nem szállna be utas egy olyan idős autóba, hanem mert pénzügyileg már nem adja ki. Pl lejárt a lízing, vagy már jönnek azok a problémák amikor az ottani szervizárakon már nem éri meg tovább taxiztatni az autót.
Nem az a baj hogy taxi volt, hanem hogy bérbeadós volt és nem a taxis saját tulajdona.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216232 üzenetére
ja aztan a Renault dci-knel is nagyon ment ez a 30k km-s mernoki csucsokossag, aztan sorban fotengelycsapagyasak lettek a motorok 120-150k km korul, meg hullottak roluk a turbok
aztan stikaban levittek utolag 15k km-re a periodust, es jeeee, elmult ez a jelenseg
meg addigra sokan megtanultak masok vagy a sajat karukon, hogy a 30k km, az erosen felejtos
nem kell minden bullshit-t bevenni, mert a mernok aszondta, az elet eleg sokszor megcafolta azt, es eleg penzbe kerulos javitasok aran
nekem is volt olyan ismeros, hogy meg vettek az autot 2 honap mulva csapagyas volt a motor
levettek az aljat, es a 4-5mm vastagon allt benne az olajsar, mert okosan "betartottak" ezt a mernoki gyari eloirast
amikor bontoban vettek bele egy masik motort egy torott autobol, azzal kezdtek, hogy alja le, annak szep tiszta volt, OK ez kell, az be, evekig elment az auto, de 10k km-nel cseres volt az olaj
eleinte az Opel 1.3CDTI-kre is 50k(!) km volt az eloiras a ~3 liter olajra, a Fiat-nal ugyanez a motor 1.3JTD-kent 30k km volt ugyanakkor
aztan az Opel is levitte 30k km-re a sorozatos meghibasodasok miatt, a Fiat meg mar 20k-ra
aztan az Opel tulajok is inkabb 20k vagy 15k-re modositottak ezt, es ugy "jo"
amikor a PSA is tolta a nagy dumakat, hogy 2 millio km-t teszteltek az autokat, az tok jol hangzik, csak az 50db tesztautonal egyenkent csak 40k km-t jelent
annyit egy kicsit porgosebb juzer max 2 ev alatt beleveret egyebkent istöbb drón kell ;P
-
Vismajor01
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
Esetleg a kisebb egyterű kategória szóba jöhet, vagy az kizárva? C-Max és hasonlókra gondolok.
Így hirtelen nekifutva:
Dacia Duster 1.6 4x2 (turbo motorokat ne szerintem)
Mazda CX-3 (bár nem tudok se jót, se rosszat a szívó 2.0-ról)
Seat Arona, Skoda Kamiq-Karoq, VW T-CrossFöldszintes:
Ford C-Max 1.6 Ti-VCT (125 LE-ig)
Kia Venga (motorokat fenntartásokkal kezelni, MOI vezérlése nem olyan tartós, GDI meg befecskendező miatt igényel több törődést)
Fiat 500L 1.4 (szívó és turbo is ugyanaz az ezer éves, jól bevált motorcsalád)
Honda Jazz
Nissan Juke 1.6
VW Golf Sportsvan beleférhet még -
AssAssynn
őstag
válasz Vismajor01 #215959 üzenetére
Ezzel a válasszal régóta adós vagyok... néha megszorulok kicsit időben.
Prius+ (Plus) gyakran előjön esetemben, de mindig lemondok róla. Szerintem egyszerűen ez nem egy ajánlható autó jelenleg. Hogy miért nem?
- marhára túlárazott. Gondolom azért is, mert kevés van belőle az országban.
- bontott alkatrész nincsen, az új méregdrága. Olvasom a Prius+-os fb csoportokat.
- gyakorlatilag az összes taxi volt. Ránézel hahura és általában minden egyes hirdetett autó ismeretlen előélettel rendelkezik, de még így is rengetek km van bennük. Oké, hogy bírja, de ha külföldön beletettek 500 ezret, visszatekerték, itthoni is belenyomtak 400 ezret, akkor azért az úgy már sok.Ha esetleg egyszer-egyszer meghirdetnek egy olyat, aminél látod az előéletet, és tényleg kevés a km, és szép állapotban van, azt meg olyan áron adják, amennyiből veszel egy új autót.
Amúgy igen, jó lenne, ha lenne belőle több nem extaxi, normális áron.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Gombinyó
őstag
válasz pappkarcsi #216242 üzenetére
MG ZS van ennyiért új is.
-
pappkarcsi
senior tag
sziasztok!
szüleimnek keresek autót a következő szempontok szerint:
- ár: 6.5 M nagyon max 7 M Ft.
- crossover vagy kis suv a könyebb beszállás miatt
- városban is van használva, de 70%ban utazni szoktak vele, hosszabb távokra, 500-800-1200 km. az utóbbi években 10-15 ezer km megvolt nekik éves szinten, de mind2 nyugdijasak lettek, így ez le fog csökkenni 8-10 körülre szerintem.
s-cross? vitara? vagy valami kóreai? esetleg qashqai? jó lenne ha pár, 3-4 éves lenne max, és kevés km-re lenne visszatekerveötletek, tippek, ajánlatok?
kösziRegisztrált: 2007 - 104 pozitív értékelése van és nincs negatív értékelése
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216237 üzenetére
Lehet akkor te jobban pörgő típusokat nézel.
Különben nem tudom miért hozom ezt a témát elő, elsősorban nem az irreálisan magas árak miatt nem vettem eddig autót, hanem, mert nem találok olyat, amit keresek és jó is.
Mondjuk van egy-két típus, amit a túlárazás miatt dobtam."Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
grizlisandor
veterán
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Igen, x. számú tulajdonosként fogod élvezni és javítattni az előző tulajdonosok karbannemtartásait, a legfiatalabb Golf V is 13 éves, a legidősebb 20 éves; szóval akármi is lehet.
VAG topikban, mint kiderült a kortárs B6 Passat gyakori problémája a manuális váltó megkotlás.
(#216217) molnarpeter:
Köszi a kiegészítést. -
veterán
válasz kenguru99 #216201 üzenetére
Végül egy Opel Astra G Caravan 1.7 CDTi (80 lovas) mellett döntöttem. El is hoztam. Rozsda nincs rajta (vagy még nem láttam), illetve a motor is szépen jár benne. 2006-os gyártás, ebben se részecskeszűrő, se kettőstömegű nincs. A turbója fix geometriás.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
félisten
-
AssAssynn
őstag
válasz szabonagyur #216235 üzenetére
Igazából nem én hasonlítom az újat a használthoz, hanem a kereskedők és autósújságok mondják, hogy ha drágul az új autó, az felhúzza a használtak árát is. Szerintem ez nem túlzottan helyes így, de mindegy.
A két szálat nyugodtan elválaszthatjuk egymástól.
Ha a szalonokban megszaporodtak az új autó készletek, akkor talán itt az idő, hogy akciózzanak, mint korábban tették.
Ugyanígy, ha a használtautó udvarok megteltek, akkor ott is érdemes lenne engedni az árból, kicsit megpörgetni a piacot. Nyilván, amit drágán vett, azt nem fogja olcsón adni, de a jövőre nézve neki se jó, ha csak túlárazott kocsik foglalják az udvarát.Amúgy, ha 1,7 helyett 2M-ért árulnék az autókat, az annyira nem érdekelne, de 1M helyett adják 2-ért, meg 500e helyett 1M-ért és így tovább, ez már jobban érdekel.
De igazából onnan indultam ki, hogy valaki 1 éve hirdet egy autót, még mindig ugyanannyiért, és még mindig nem hajlandó csökkenteni az árát, pedig ha más nem, ez az eltelt 1 év nagyon azt kellene, hogy üzenje a számára, hogy sokért adja. A gond ráadásul, hogy mivel ő kitartja, ezért mások is az övéhez árazzák majd be a sajátjukat, és így továbbra is drágán tartják a piacot, nem pörög az üzlet, nem szabadulnak fel helyek és az egész autó gazdaság beáll.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
félisten
válasz AssAssynn #216219 üzenetére
Nekem ez az egész autódrágulás nagyon mesterségesnek tűnik. "Nincs új autó" - mondják, de az összes kereskedés és telephely tele van velük, ugyanúgy a hahu-ra is visszagyűltek már az eladó autók. Szerintem bár bőven megértünk az árcsökkentésre. Na, de most nem ez a lényeg.
Az sem mindegy, hogy milyen új autót milyen használttal hasonlítasz össze.
7-8M egy új autó és mellé raksz egy használtat mondjuk 2M-ért aminél lehet amúgy 1,7M lenne a reális ár. A kettőnek nincs nagy kapcsolata azért.
Én ha eladnám a B autót szívbaj nélkül kérnék érte 1,5-1,7-t és elvinnél mivel kora ellenére keveset futott, nagyon jó állapotban van, reális értéke pedig 1,3-1,5 körül lehetne. De a piacon kevés ilyen van.
Ha a 7-8M-s új autó mellé rakod a használt 1-3 éves kiadását ott láthatsz árcsökkenést, mivel ezeket tényleg adták a szalon autó árában még 1 éve is.
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216229 üzenetére
Igen, többnyire marketing, illetve verseny a kibocsájtás, fogyasztás...stb aspektusokban. De ne felejtsük el, hogy safety eszköz az autó és egy egy nagyobb hiba hatalmas arcvesztés lenne az autógyárnak. Azt, hogy 30k az olajcsereperdiódus, kb 10 éve meghozták, akkor elemezték, jóváhagyták. Ma már azon agyalnak kb, hogy olajcsere mentes motort fejlesszenek ki....hinni kell nekik!
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216224 üzenetére
Biztos, hogy tök ugyanaz a motor, ugyanazzal az olajjal, ugyanazzal az éghajlattal, ugyanazzal a felhasználói szokásokkal, ugynazzal a könyezeti szabványokkal, ugyanazzal a súllyal, ugyanazzal az üzemanyag minőséggel....stb.
Miért gondoljuk folyton, hogy sokkal okosabbak vagyunk, mint az autógyártók, akik több ezernyi mérnöki órán keresztük hozzák ezeket a döntéseket.
De mondom ez olyan már, mint a bakelit<->cd vitája oldschool.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216222 üzenetére
igen, aztan megnezed ugyanazt az EU gyartot az USA-ban mennyi ir olajcsere periodusra meg itt mennyit tokugyanarra modellre, akkor rajossz...
....csak ott van mukodo fogyasztovedelem
How Many Miles Between Oil Changes?több drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
válasz molnarpeter #216216 üzenetére
Az a baj nem akar összejönni ez a gázos Picasso, de még simába se igen találok jót. Aztán marha idegesítő, hogy pont amikor van egy szabadabb hetem, akkor pont üres a hahu. Amikor meg épp bejön ezernyi munka és utazás és nyaralás, akkor meg megjelenik 1-2. Most épp lenne időm, de nincs olyan példány, amiért útra kelnék. Elég idegőrlő ez. Ilyenkor már néha az jár a fejembe, hogy csak gyorsan veszek valamit "hogy legyen". De valószínűleg nem lenne túl ésszerű és gazdaságos megoldás ez a kapkodás. Ráadásul ilyenkor mindig olyan modellek jönnek elő, amiket nem ismerek, azoknak is még utána nézni, stb...
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216220 üzenetére
Azért a mai olajok minősége és az autók felhasználási módja nagyban megváltozott.
Régen évente mentek az emberek 8-10ezer kmert az autójukkal 5w40 egyszerű olajjal, cserélték, amikor tudták. Emlékszem faterom olajszűrőt csak minden második olajcserénél cserélt a renault 11-ben.
Ma már tök más a világ, évente 30-40k-t is simán belecsavarnak az emberek, ez iszonyú körenyezetszennyezés ezért az olajgyártók, autógyártók reagáltak. Viszik a szervízbe az emberek, amikor írja a komputer és csókolom és valamennyire jól is van ez így. Milyen konkrét tények, vizsgálatok vannak, amik az ellenkezőjét bizonyítják és az autógyártók még nem látták?
Az 1.5tsimbe Shell Helix 0w20 olaj megy, ami még zöld színű is.
Ezen az olaj témán csak a régi motorosok lovagalnak még, a mai generáció már másképp gondolkodik. Elfogadják, hogy fejlődik a világ.
-
hobizoli
nagyúr
válasz tibbike01 #216218 üzenetére
ebbol az egysegsugaru szerinted mit fogott fel?
60k-nal kell cserelni, elobb nem
olajnal is ha 30k km van megadva, akkor annyi
olyan ez is, mint a LongLife motorolaj temaja volt, amit boldog-boldogtalan belrakatott az autoba 1,5-2x annyit fizetve erte, aztan nem messze ugy hasznaltak, ahogy azt kene, hanem ugyanugy jart rovid tavokat meg 3000rpm felett autopalyan, ahogy elotte is
pedig annal is meg az is jobb lett volna, ha fele idoben lecsereli 2x normal olajra, mert az frissebb lesz
utana meg nem ertik mitol kezdi enni az olajat a motor, pedig ok rendeszeresen csereltek (=30k) és a lónglájf-ra, aztan kopott a olajlehuzogyuru
2x lecserelte volna addig egy normal olajra 10-15k-kent, azzal jobban jartöbb drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
Igen, ez talán megmagyarázza azt, hogy miért nem csökkentette még az árát, de arra nem találok magyarázatot, hogy ha normál áron hirdeti (nem túlárazva), akkor miért nem vitték még el eddig. Sajna nincs túl közel egyik sem, meg egyik sem olyan, hogy annyira megéri, hogy rohannom kellene megvenni.
Nekem ez az egész autódrágulás nagyon mesterségesnek tűnik. "Nincs új autó" - mondják, de az összes kereskedés és telephely tele van velük, ugyanúgy a hahu-ra is visszagyűltek már az eladó autók. Szerintem bár bőven megértünk az árcsökkentésre. Na, de most nem ez a lényeg.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
tibbike01
őstag
válasz hobizoli #216215 üzenetére
Ez nem ennyire evidens. Úgy, mint a motorolajnál, függ a használattól is. Bőven jó, ha pályán mész 60k-t és utána cseréled a váltó olajat, de ha városban mész sokat és rámpákon is közlekedsz, netán vontatsz is, akkor hamarabb, akár 40k környékén is érdemes lehet cserélni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #216212 üzenetére
Sima MPI 1.6 (102 LE) mellé hagyományos automata járt nem mentesít az olajcsere alól, csak a pontosság kedvéért.
-
hobizoli
nagyúr
válasz grizlisandor #216212 üzenetére
DSG-nel az a 60k km is olyan, hogy legkesobb akkor...
de ha jot akarsz magadnak, akkor azt nem varod megtöbb drón kell ;P
-
AssAssynn
őstag
Szerintetek, ha egy autó hirdetés fent van a hahun kb. fél-egy éve, akkor az az autó rossz? Leszámítva, hogy esetleg túl van árazva. Van egy csomó autó, ami ezer éve szembejön már, nem drágábbak, mint a társai, de még mindig ugyanolyan áron hirdetik, mint egy éve.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
grizlisandor
veterán
válasz =WiNTeR= #216207 üzenetére
Golf V benzin vonalon olajos strapabíró DSG váltót vehető, ha volt benne 60 ezer kilométerenként cserélve benne a váltóolaj.
Nézzük miket szereltek vele:
GT típust, ami a nem túl jó hírű turbó+kompresszoros motor, ezek a 140 és 170 lovas motorok.
GTI típus, ők meg az első generációs 2.0TSI, ami még rosszabb hírű, így megint nem ajánlott.
3.2 R32 típus is ezt kapta, VR6 motor nem tudom mennyire problémás, meg mekkora kínálat van belőle.
1.6, 1.6FSI és 2.0FSI motorok kaptak valami autómata váltót, de meg nem mondom milyet.
Az 1.6 szívó pályázást nem szereti, de cserébe szereti az olajat fogyasztani.
Az FSI motorok nem ajánlottak, láncoshibás csodák, amibe ráadásul E5 üzemanyagot kell tankolni. -
szebe
addikt
válasz =WiNTeR= #216207 üzenetére
A műszaki tartalomtól függetlenül (bár a tiptronicot szokták nem szeretni) ott már azért a bódé állapotára is érdemes figyelni.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
=WiNTeR=
senior tag
Szerintetek a VW Golf Mk5 benzines automata még opció napjainkban vagy annyira régiek, hogy nem is érdemes foglalkozni velük?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
saen
veterán
-
vzsryl
nagyúr
válasz imyourfriend #216204 üzenetére
4M vs 2.075M, szóval kb fele. De a Lagunán érződik, hogy 6 évvel öregebb, több a zörgés-nyöszörgés itt-ott. A futóműve pedig nem francia nagyautós, hanem inkább sportos kisautós. A tengelytáv miatt a nagyobb úthibákat valamennyire kihajózza (kb kompaktokhoz hasonlóan), de kisebbeken rázós.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
imyourfriend
őstag
válasz vzsryl #216166 üzenetére
Azt pozitívumnak tartom, hogy az Octaviaba amit hajtok nem szereltek elektromos kéziféket.. mondván nem elektromos, nincs mi elromoljon csak egy madzag meg munkahenger lényegében. Meglep amúgy hogy Superb-nél stabilabb autó a Laguna, olcsóbb is volt úgy emlékszem nem is kevéssel! Fogyasztás szempontjából nem bánkódnék, nincs turbó ami elromoljon 2.0 szívó örök élet motor.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest