Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Notepad++
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz
HUTCHDB #208797 üzenetére
Én azért megnéznék pár IS300H-t. Kevert felhasználás mellett 6.6 körül elvan, és, általában kockázatkerülő megközelítés a Toyota hibrid hajtáslánca. A keretbe meg belefér egyébként
Egyébként, ha megnézed az adatokat spriccmoncsin, látod, hogy felhasználó és felhasználó közt szakadékok lehetnek hatékonyságban. Megkockáztatom, az öcsémnek sikerülne tartósan kétszámjegyű értékeket hozni vele.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
macilaci78 #208785 üzenetére
1 misit rakd hozza ehhez es vegyel egy 6-7 evvel ujabbat
multkor neztem meg egy YT vlogger videojat meg tavajrol, ott is 1+ misi lett ratapsolva a ~22 eves PD motoros B5.5-s paszujkara, ami amugy er a hahu-n kb 600k-t
csak a hengerfej teljes felujitasa volt ennyi, a motor aljahoz hozza sem nyultak
PD elemek felujitva, uj hidortokek, uj veztengely, uj veztengely csapagysor, mindenhol uj tomitesek, csavarok, munkadij stbstb
se egy gyuru csere, se egy fotengely nyugvo es hajtokar csapagysor csere nem volt benne
ja meg a fektarcsak+betetek is ki voltak cserelve, meg a vezereles, +olaj +szurok
es nem is volt nagyon szar, csak fruttizva befustolgetett feketen
nem mondta meg a pontos osszeget, csak annyit, hogy 1 millio felett volt ez a szerviz, szoval lehetett 1.2misi koruli is -
HUTCHDB
nagyúr
válasz
Vismajor01 #208782 üzenetére
Néztem őket, sajnos most nem a legjobb a kínálat Passat GTE fronton.
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz
macilaci78 #208781 üzenetére
A biztonság igen nagy dolog!
Most hirtelen nem találom, de régebben néztem Ford Fiesta töréstetszet a régebbi, (nem tudom milyen évjárat, de ami még kockább volt, és hasonlított a Fusion-re) és az azt követő modell volt az alany.
Brutális különbség volt.
Tudom a Passat nagy autó, de mégis...A másik dolog pedig az, hogy az újabb modellek igenis nagyon sok kényelmi, vezetéskönnyítő, segítő rendszerrel vannak felszerelve, így az utazás is teljesen más. Nyilván ez 5-6 km-es városi utakon nem jön ki.
Én ha tehetném, illetve nem gondolnék az avulás, értékvesztésui tényezőre vadi új autót vennék full felszereltet.
Én már elég öreg vagyok ahhoz, hogy emlékből mondhassam, hogy volt olyan időszak, amikor a klímát egyesek felesleges extrának titulálták, ma már én mindennek nagyon tudok örülni, mert ami először talán feleslegesnek tűnik, később úgy hozzászokik az ember, hogy rájön, hogy nem felesleges itt semmi... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
HUTCHDB #208791 üzenetére
Hibrid varosban jo, autopalyan keveaebb elonye van a hibridsegnek. Amugy jo a Toyota, az egyik ha nem a legjobb a teljes mezonyben. Nem veletlenul licenszeli azt a Ford is.
En pl pont ezert nem vette ct200h-t, mert javareszt varoson kivul megyek ott meg sok haszna nincs a hibridsegnek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #208785 üzenetére
Magyarul ha nem vmi kabelkoteg hiba akkor boven gtk. Ennek fenyeben ha nem banalis a hiba akkor megvaknek tole. Kerdes hibasan mennyiert lehetne tovabb paszolni...
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz
Paxker315 #208780 üzenetére
Én az LS 200-akat néztem, bár a fene sem tudja, hogy jó-e ez a toyota féle hybrid.
Nem akarom leszólni, annyira nem ismerem, de egy 15.000 kilómétert futott Ford S-max 2,5 hybrid -del voltunk most Olaszországban-Svájcban, és számomra megdöbbentő fogyasztási adat jött ki. 8,5. Az óra 5.8-at mutatott.
Szigorúan betartva minden km korlátozást mentünk 2.388 km-t, amiből 900 volt nem autópálya.
Szóval nem tudom hogy lehet ezekből az autókból 3-4 literes fogyasztásokat kihozni, de én ezeket inkább kamunak tartom. -
HUTCHDB
nagyúr
válasz
rbalint88 #208779 üzenetére
Igen, eladtam.
Nagyon szerettem, de ha lehet ilyet mondani, nem használtuk ki.
Elment, nincs visszaút, ezt a helyzetet kell kezelni, megoldani...A Merci akkor nem jó?
Én spec. azt hittem, ha egy passat elmegy 300.000 km-t különösebb gond nélkül, akkor a világ legnagyobb márkájának (ha lehet ilyet írni) is tudnia kell ezt.
Abban igazad van, hogy ha baj van, akkor mi lesz...Mercedes szerelőt nem ismerek, sőt igazából csak VW "csoportost".Golfokat nézegetek, de nem valahogy kicsi a hely bennük, főleg a hátsók panaszkodnának.
Az Octavia ebből a szempontból jobb választás lenne.
A passat is vonz, lehet elkínlódnék egy GTE-vel, lehet ez a töltési mizéria csak szokás kérdése, meg különben is, ha nem lenne kedvem 1-1 napon, akkor is ott van egy tsi motor, ami amúgy meg nem rossz. -
tboldi
nagyúr
válasz
shootme2 #208783 üzenetére
Hehe, a zöld Almerában pontosan ugyanolyan Clarion CD1500R rádió van, mint amilyen a WagonR-ünk gyárija is.
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #208787 üzenetére
Nem találtam még nagyon olyat aminél a magasabb üléspozíció miatt kisebb autó is kényelmes lenne
Tényleg érdekelne pedig. Karoq, 3008, Vitara mind csalódás volt eddig. Ha mélyebben lenne a pedál vagy kisebb lenne a kormány, sokat számítana.
-
Bdanyy
addikt
válasz
macilaci78 #208775 üzenetére
Vitara mint nagy? Érzésre 2 kategóriaval kisebb a lábtér mint a passatban.
-
macilaci78
nagyúr
Próbálom, a siófoki út előtt már jeleztem az igényemet a szerelő felé. Azóta volt egy bécsi út is. És ha továbbra is így halad, akkor még 500 km beleszalad egy battonyai úttal.
A 1 mFt-os motorgenerállal számolok, mellette a jobb első futóműben fémesen koppan valami úthibán, fekvőrendőrön. Ez utóbbi ugyanúgy kopó-fogyó dolog, szóval a kocsi korától független, nem befolyásolja a döntést.
Szóval az 1 millás motorgenerállal már PD elemek, hidrotőkék, kábelköteg is cserélve lenne, gyakorlatilag a motoron belül minden fel lenne újítva, ami a következő kb 200k km-re megkímélne a fejfájástól. Ellenben a motoron vannak sallangok: EGR, turbó, miegymás. Ezek most jók, de meddig? Mondjuk, a meddig jó? kérdés bármilyen használtra is áll, ez sem érv a csere mellett, ellen. A vákuumcsövek, generátor az elmúlt 2 évben volt cserélve, innen hibára nem számítok. Rozsda nincs, ahol kellett, ott ki lett lakatolva (jobb hátsó küszöbvég). Az esztétikai hibákkal elvagyok, amíg a működést nem befolyásolja és nem rohad. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #208775 üzenetére
Probald meg felmeretni mi a Passat gondja. Ha kapsz ra arat abbol eldol mi legyen.
-
shootme2
senior tag
válasz
szpeti40 #208771 üzenetére
Szia!
Csálén áll rajta kb minden, az elemek között színárnyalat eltérés van, rendszám gyűrött... Ez már kapott az élettől. Szerintem ennyiért még a mai világban is túlárazott.
Én inkább ezeket nézném meg.
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Ezek sem lesznek hibátlanok de képek alapján jobbnak tűnnek.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
HUTCHDB #208777 üzenetére
Mindenben más? Semmi olyanban nem, amire igényünk lenne. A biztonság az egyetlen, több légzsák, modernem karosszéria, de egyrészt nem arra veszek autót, hogy lezúzzam, másrészt meghalni mindenben meg lehet kis túlzással tetszőlegesen alacsony sebességnél is.
Ennek ismert az előélete, apósom hajtotta 14 évig, ő hozatta be az országba 50k km-rel (valóságban inkább 225k km-rel, mint kiderült) 4 éves korában, teljesen fapad. Hátul tekerős ablak, manuális klíma, kazettás rádió, nincs tolatóradar, se tolatókamera. Ha jó, érhet 0,8-1 mFt-ot reálisan. És kényelmes.
Egy újabb használt Isten tudja, mennyit futott. Bármi is lehet vele a következő 1-2 évben, amiért nem is lenne értelme kilincselni az előző tulajnál, cserébe kb 4 millióval drágább. És kényelmetlen: hiába nagyobb papíron, maga az utascella nem. Az ajtók vastagsága hízott (oldalirányú ütközésvédelem), a háttámla vastagsága (nesze neked lábtér), de maga az üléspozíció talán van akkora, mint a régiben. Az anyósülésen a műszerfal íve is b@ssza a térdem. A vezetéstámogató rendszerek nélkül elvagyunk, mi még megtanultunk vezetni és közlekedni is.
Egy új autó szalonból pedig még további milliókkal drágább, a szervizdíj is több a kötelezőket tekintve biztosan. A váratlan javításoknál pedig mehet a harc a képviselettel, hogy garancia hatálya alá esik-e. Ráadásul csak találgatni, remélni lehet, hogy a mai technika mit fog bírni 10-15-20 év múlva. Mindkettőnk családjában addig használtuk az autókat, amíg lehetett, nem volt nagy fluktuáció.
rbalint88: ha pusztan szamszakilag nezzuk, akkor a passat eletbentartasa a legkisebb teher. - köszi!
Biztonságot aláírom, tény, hogy egy modernebb autó még alacsonyabb kategóriában is többet tud etéren. Viszont ma már annyira elterjedtek a SUV-ok, hibridek, a 2t körüli autók, hogy egy ütközés során a súly is hangsúlyos szempont. Öreg járművek közül egy IFA-t választanék 4-5 m3 sóderrel a platón közlekedésbiztonság szempontjából.
Zajban is megfelel a Passat. A fele olyan idős Ignis egy doboz, komfortban, zajban, formában egyaránt. Öcsém 2012-es Jettája sem sokkal csendesebb, pedig árban messze felette van. És kormol az 1.6 CRTDI.
Nem csak az zavar a modern autóban, hogy sok a kütyü és drága, ráadásul olyan helyen vannak a szenzorok, ahol könnyen sérülnek. Mivel nem vagyok hozzászokva a használatukhoz, megvagyok nélkülük. De pont a Vitaránál mondta a szervizes, hogy a lökös elejében lévő kocka, ami a távolságtartó tempomathoz tartozik, amellett, hogy 800k-ba kerül a cseréje, még nélküle nem is megy az autó, letilt. Tehát hiába vagyok meg nélküle, egy modern autó van annyira önérzetes, hogy hiába járóképes, egy nyúl gázolás után is trélerezni kell. -
rbalint88
addikt
válasz
HUTCHDB #208777 üzenetére
Eladtad a Tiguant?
olyan mercit nem szeretnel
200e km kornyeken mar jonnek elo a dolgok, azok meg merci aron vannak hozza. 7M kornyeken en valami jobbfele faceliftes Golfot neznek, Tiguanhoz kepest is olcsobb fenntartani, kevesebbet eszik, kenyelmes, jo minosegu auto. Vagy ha kell a suv jelleg, akkor egy toyota c-hr mondjuk.
macilaci78: ha pusztan szamszakilag nezzuk, akkor a passat eletbentartasa a legkisebb teher. Viszont pl biztonsagban, zajszigetelesben egy kisebb kategoriaju uj(abb) auto is tudhat tobbet. A vitara/scross szerintem nem lenne elorelepes minosegben (sot), csak kutyuben, garanciaban. Cascot egy 2015 kornyeki vagra is erdemes kotni, foleg ha nem a legfapadosabb kivitel. Egy fenyszoro, radarok, stb serul, csak ugy repkednek a szazezrek. -
HUTCHDB
nagyúr
válasz
macilaci78 #208775 üzenetére
Az újabb, csak újabb. Mindenben más.
Én is egyébként hasonló cipőben vagyok.
Eladtam az autómat, most a fiam 2004-es polójával járok/járunk.
Szeretem, nincs baja, városban majdnem, hogy ideális, de azért nem ehhez vagyok, voltam szokva.
Én is már néztem minden féle árat, típust, hybrid-et, dieselt, benzinest.
Rohadt nehéz választani.
Ami nagyon biztató, hogy kb 2 hete itt is írtam róla, hogy valószínűsíthetően lejjebb mennek az árak, és lásd, nagyon nagyon sok autó a HA-on már akciós "matricával" virít, van amelyikből több százezer forintot engedtek.
Speciel én lehet még kivárok, bár minden nap nézem a keresett modellek alakulását, hátha beesik valami szép jó és nem elrugaszkodott áru autó.Csak egy példa a keresgetésemre.
Soha nem néztem a Mercedes-t, mert nem az én pénztárcámhoz valónak gondoltam, DE!
Nem is tudtam, hogy a Mecedes C osztály diesel hybridjét már 200e km alatt meg lehet venni 7 millió környékén. (2013-4-5-6)
Szerintem az egy baromira jó autónak tűnik, bár a franc tudja milyen meghibásodásai vannak, és ebből adódóan milyen szervizköltségei. -
user12
őstag
válasz
szpeti40 #208774 üzenetére
Van a kerékívekben szivacs, ha jól tudom azért, hogy kitöltse a helyet vagy, hogy a rezgést csillapítsa. Nyilván ha megszívja magát párával, beszökő vízzel, belülről elkezdi rohasztani az ívet (sógorom épp nemrég cserélte a két első elemet), nem volt vészes az ára.
Az SR ha jól emlékszem a 8 szelepes változat, amúgy emlékeim szerint jól bevált motorok. Szomszédét néztem jszp-n, az 450+ km- nél jár és napi használatban van. Túl sokat se költ rá, kb csak a kopó dolgokat. -
macilaci78
nagyúr
Nálunk is döntsét kell hozni, hasznos lenne pár vélemény.
Adott egy '99-es Passat kombi AJM, amiben a 4. henger néha kihagy. Egy egyszerű kábelkötegtől kezdve a milliós motorgenerálig bármi szóbva jöhet. (Korábban már volt hallható előjele a hidrotőkéknek, de nem erősödött, viszont mostanában kartergáz is van bőven.) Emellett jövőre lehet gumizni, vezérlést cserélni, most az olajcsere és sallangjai esedékesek.
Lehet előre menekülni, a javaslat szerinti fejfájásmentes motor 2 literes benzines 150 lovas 2015-től. VAG kombi vonalon (O3 kombi, Superb kombi) 5,5 mFt az induló ár.
Vagy még előrébb: 8 mFt-ig valami nagy, pl Vitara.
Feleségemmel beszélgettünk már párszor a témában. Az újnál mindenképp kell casco-t is kötni, amíg garis. 150-200k/év. Járunk vidéken, egy esetleges vadkár, kavicsfelverődéses szélvédő javíttatása nem túl vicces. Viszont ezekre az autókra adnak már 7-10 év garit, persze márkaszervizhez kötve, szóval annyira okosnak sem lehet lenni.
Miközben a 20+ éves Passat is kiszolgál méretben, komfortban, dinamikában, ennek okán legkisebb költsége a javíttatásnak van még úgy is, hogy egy jó állapotú ilyen autó forgalmi értékét jelentheti a javítás költsége. -
-
Sziasztok!
Erről a Golf 4-ről mit gondoltok?
-
sagesz93
addikt
-
slett27
addikt
válasz
BigBlackDog #208766 üzenetére
Kisautók 70-a 3 ajtós már a piacon ilyen árfekfésben.
-
slett27
addikt
válasz
BoneDragon #208765 üzenetére
Kevés km, újszerű belső, majdnem 2009-es, 95LE alacsonyabb fogyi mint egy 1.6-1.8-tól. Mai árak mellett miért nem vállalható ?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208762 üzenetére
Bp-n tudnek kit ajanlani, de nekem o akkora tavra van, hogy kb oninditoval is oda tudnek menni hozza
csak digoverdakkal foglalkozik
nemtom egy ilyen vezerlescsereben amugy mi az a nagy trúváj, amitol arrafele ennyire be vannak serulve
a vezerlest jelre kell rakni, a vezermutengelyhazon van egy szereloluksi, oda be kell tekerni ekkor egy csapot, ami igy ezzel ebben a pozicioban tartja veztengelyeket (fogaskerekes athajtas van, mert a szij csak a kipuff oldalit hajtaja meg, szoval meg athajtos lanccal sem kell keccsolni)
utana feszto kilazit, szij le stb
na most akinek ez nem megy "autoszerelo" letere, az nagyjabol kb menjen el inkabb a mekibe krumplit sutni
ja lehet meg kellett volna venni mar ehhez is 1x ezt a vezerlesrogzito cuccot, ami egy lassan 30 eve gyartasban levo motornal szerintem mar egy reges-regen megugorhato tema lett volna, es egy lekotsegelheto "beruhazas" is, meg eleg gyakori motor is egyebkent, ezittaz: [link]
futomunel sem vagom mitol kell beszarni annyira, elol 1-1 lengokarral van tobb, mint egy McPherson futomuvesnel, mert van felul is egy, azaz ket csavarral kell tobbet kitekernie a levegoskulcsnak
fuuuuuu
nem mintha pl a Passat-nal ne lenne ugyanigy, aminel ugyanezek erre nem sirdogalnak be
nekem anno 5 hengeres 2.4 10v JTD Marea SW-n is megcsinaltak a helyen a vezerelescseret, pedig gyari ajanlas szerint ki kell hozza venni a motort
az ugyanez a motor valojaban +1 hengerrel: [link]
reggel odavittem, koraeste elhoztam
ott az a trukk, hogy fellazitjak a motor-valto tartobakokat es egy erre csinalt "gordeszkaval" mentirany szerint balra eltolhato az egesz par centit, amivel hozzaferhetobbe valik az dolog
a 8v/16v-nel meg nincs ott ez a +1 henger, de a valto az ugyanott van abban is, azaz a vezerles oldalon van ehhez a mutatvanyhoz vagy 15-16cm szabad hely -
imyourfriend
őstag
válasz
Paxker315 #208742 üzenetére
Egy hozzávetőleges árat vettem, lehet az 170-180ezer forint is attól függően, hogy milyen. TRW-ből néztem, méreteket nem néztem hozzá, de autodoc-ról ~150k ez a szett így:
TRW DF4295 35576 hátsó T.
TRW DF6903S 35316 első T.
TRW COTEC GDB2080 19230 első T.
TRW COTEC GDB2042 15116 hátsó T.
TRW JGM1114T 45782 első T.Bár lehet van a TRW-nél jobb, így megfér a keretben a szerelést mivel futóművel kapcsolatos tudom mindenképp egy autószerelő kell végezze, mondhatni haveri alapon majd.
-
slett27
addikt
válasz
molnarpeter #208758 üzenetére
Hát az bad news. 2x szívtam vele. Harmadszorra nem akarok.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #208755 üzenetére
mit kell rajta "megcsinalni"?
egy vezerlescsere meg azert nem egy ordoglakat ezeken
147 semmelyik evjarataban es motorverziojaban nem volt M32/M20-s valto, csak a Fiat Powertrain C530 es C630-s
ezeket onnan lehet felismerni, hogy a R a 5. alatt van jobbra-hatra, a 6. meg felhuzogyurus nagyon-jobbra hatra, a 6. mellett
a M32/M20-nal az R balra-elore van az 1-s mellett
a kormanyszervojuk meg az oldschool hidraulikus, nem olyan elektromos, mint a mk2-s 188-s Puntoknal
a 2006 utaniakban mar van Swirl lapatsor meg a DPF is (enyemben nincs egyikse, mert ennel idoben korabbi), de ezekre az szokott lenni a megoldas, hogy vezerlescserenel a szivosor egyuttal kicserelodik a facelift elotti 140loeros 147/156 16v alu szivosorara, ami kb 10k, ez abbol ez hianyzik kompletten
a DPF-t meg kiirjak, de az sem szokott surun megbenulni ezekben
2006-tol kb minden dizelben van DPF
egyebkent az enyem meg ugy is Euro4-s, hogy gyarilag nem DPF-s -
slett27
addikt
válasz
hobizoli #208754 üzenetére
Most éppen egy Fiat Grande Punto Evo van kilátásban 1.9 JTD. Elvileg rendbe van téve.
Számla nélkül én is tudok ilyet mondani. Pfff....de legalább a kettőstömegű nem 280e csak 102e.132LE. Azért az ott nagyot mehet azzal a kasztnival. Porlasztócsúcsok sem vészesek. Annyi "felesleges" cucc van a dízelekben. Benzinest is elég nehéz karbantartani pl elég egy komplett futómű felújítás a lengőkarokkal, toronycsapágyakkal, gömfejjel, gázrugókkal, fékkel együtt. Erre rájönnek a dízel extrái. 1.3-as lehet jobb lenne költséghatékonyság szempontjából ?
Ma próbáltam egy VW Polo 1.4 101LE-s sima három ajtósat béka lámpás. Jessszus nagyon ment.
895e patent állapot, sehol egy rozsda, szakadás. Mondtam is itt valami nem stimmel. Nem volt benn eklíma. Áhhhá mondom akkor ezért ennyi.
147 16v JTD : vennék is lehet ha lenne aki megcsinálná itt a környéken.
-
válasz
slett27 #208750 üzenetére
Nemet, osztrak peldanyok rohadnak nagyon. Az enyem magyar volt, igy 22 eves korara iden mar a sarvedo ivek rozsdasak voltak, de nem veszesen. Alvazvedelmet kapott kb 7 eve az teny. Ajtok, szelvedo nem rozsdalt
Amugy igen, kortars 1.4-ekhez kepest szedi a labat, en szerettem, kategóriajaban dinamikus.
Az enyem sedan volt, nezz ra azokra is, kisebb ra a kereslet, a boyracerek 3 ajtost akarnak, annak feljebb van az ara.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Fotók, videók mobillal
- Milyen alaplapot vegyek?
- Apple asztali gépek
- Diablo IV
- Nyaralás topik
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest