Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#15551) RR-13 válasza ratcache (#15550) üzenetére


RR-13
őstag

Ja eddig arról nem volt szó, hogy kiírta, hogy illesszétek a sarokhoz :U
Csak a keretbe történő helyezésről írtak korábban a többiek.
Lényeg, hogy Neked is sikerült. :K

(#15552) radi8tor válasza radi8tor (#15501) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Voltam ma bent a bankfiókban és rákérdeztem erre.

Az lesz a koncepció mögötte, hogy a folyószámlahitel terhére lehet majd így vásárolni kártyával és utána kedvezőbb THM-el törleszteni.
Akinél ki van maxolva a folyószámlahitel vagy nincs jelenleg folyószámlahitele, nem lesz használható a szolgáltatás. Decemberig nem lehet új folyószámlahitelt igényelni vagy jelenlegi hitelkeretet módosítani. Szép új világ ez.

⭐ Stella

(#15553) RR-13 válasza radi8tor (#15552) üzenetére


RR-13
őstag

Na akkor ezt is megtudtuk. Köszi.
Este írtam, hogy "sajnos" folyószámlahitel kell hozzá, de a kimerítésnél nem láttam, hogy akkor mi történik.

Azt nem mondták esetleg, hogy mi a minimum összeg amit költeni kell, hogy igénybe lehessen venni?
Mert este írtam Neked, hogy nem találom ezt az infót. :N

(#15554) radi8tor válasza RR-13 (#15553) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Azt nem kérdeztem, mert felhúztam magam a bank reakcióján. :D

⭐ Stella

(#15555) RR-13 válasza radi8tor (#15554) üzenetére


RR-13
őstag

Ja az akkor így érthető. :DDD
Este mintha azt olvastam volna, hogy 20 ezer a min. költés, de lehet, hogy csak káprázott a szemem, mert aztán eltűnt valahonnan, ahol láttam... Nem Te írtad ki az első szerkesztésben? ;]

[ Szerkesztve ]

(#15556) radi8tor válasza RR-13 (#15555) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

De mert az egyik hirdetményben annyit láttam, de az tök más volt és kivettem.

⭐ Stella

(#15557) RR-13 válasza radi8tor (#15556) üzenetére


RR-13
őstag

Akkor nem káprázott a szemem... ennek örülök. :U

Kerestem én is, de sehol nem írták le, sőt még a hirdetménye sem volt tegnap közzé téve...

Nekem úgy tetszene ez a megoldásuk, ha hitelkártyára is igénybe vehető lenne a POS-nál azonnal, és így akkor nem függne folyószámla hitelkerettől. :K

(#15558) radi8tor válasza RR-13 (#15557) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Hitelkártyára létezik már ez a megoldás "könnyített törlesztés", de ezt külön kell igényelni telebankon keresztül a hitelkártyás vásárlás után.

⭐ Stella

(#15559) RR-13 válasza radi8tor (#15558) üzenetére


RR-13
őstag

Igen azt ismerem, de annak nem annyira kedvező a kamata, mint talán ennek lesz.
A nagyobb költésnél fel is ajánlja a netbankban, hogy részletekben fizessük vissza, de inkább azt nem. :N

És tudomásom szerint a hitelkártyával POS-nál fizetésnél nem lehet rögtön ezzel élni, csak később aktiválni a költéshez, vagy netbankban vagy telefonban.
Mondjuk mindegy is, hogy a POS-nál nyomok egy + gombot, vagy netbankban.
Csak érdekelt ez a része engem is. :K

[ Szerkesztve ]

(#15560) radi8tor válasza RR-13 (#15559) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Igen annál nincs ez a POS lehetőség, csak ennél lesz.

⭐ Stella

(#15561) .tnm válasza RR-13 (#15549) üzenetére


.tnm
addikt

Szerintem az a fele igaz volt a vasárnapi kommunikációból, hogy az áramszünet következtében állt le a rendszer és nem közvetlenül az áramszünet miatt. Szombat reggel 10 körül a mobilappba úgy emlékszem még be tudtam lépni. Ha ez igaz, akkor van magas rendelkezésre állású rendszerük (szerintem törvényileg kötelező is) és azt hitték, hogy fel is vannak készülve az áramszünetre. Csak épp valaki valahol hibázott és megadta magát a magas rendelésre állás.

Szakmabeliként tudnék hasonlókat mesélni (kivéve, hogy nem mesélhetek), hogy milyen banális hibák miatt tudnak lenni több napos szolgáltatás kiesések, ugyan nem a bankszektorban, de a telkoban.
Egy jó tíz éve egyszer az OEP rendszere szerdáig nem volt használható és nem lehetett mit csinálni. Adatbázis (schéma) migráció volt, amit hetekkel korábban is teszteltek a teszt adatbázison és hiba nélkül lefutott többször is. Így aztán bátran elindították az éles rendszeren is. És igazából ott is hiba nélkül lefutott, csak azt nem szamolta ki senki, hogy az éles adatbázison annyival több adat van, mint a teszten, hogy hétfői munkakezdésre nem fog lefutni a process. Hétfőn reggel lehetett választani, hogy egy félig migrált adatbázist eldobjanak és azért ne legyen szolgáltatás, mert napokon keresztül ment volna a backup-ból visszaállítás, vagy kivárják a migráció végét.
Szóval tényleg nevetséges dolgokat lehet benézni, lehet ezért vagyok elnézőbb a leállásal szemben. A hétvégi kommunikációjukra viszont nincs mentség.
Egyébként nyilván nem rohantak hardvert venni, mert ez nem igy megy, de a gyorsítás jegyében kikapcsolhattak olyan funkciókat, amik kevésbé fontosak. (Vagy korlátozták a netbankba egyszerre beengedett emberek számát, mert jobb az ha max 500 szerencsés ember el tudja végezni a dolgát és várhatóan többet nem próbálkozik, mintha igazságosan mindenki kap esélyt a belépésre, de használhatatlanul lassú rendszerben vissza-vissza jár. (Tippre ezért vették le a gombot is átmenetileg.)

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15562) RR-13 válasza .tnm (#15561) üzenetére


RR-13
őstag

Rendben, akkor elhiszem, hogy valamit próbáltak csinálni a gyorsulás érdekében.
Mondjuk ez már nem sokat számít a Topik ajánlásuk törlésében, de jó, hogy leírtad ezeket.
Így jobban el lehet hinni, amit kiírtak. :K

[ Szerkesztve ]

(#15563) LógaGéza válasza .tnm (#15561) üzenetére


LógaGéza
addikt

Szerintem szimplán elszámolták az UPS-ek rendelkezésre állási idejét - azt hitték ki fogja bírni az áramszünet végéig, aztán mégse. Nincs is annál rosszabb, mikor egy élő rendszer alól kihúzzák az áramot...
Tudnék én is mesélni (bankszektorról is), de én se tehetem meg :)

[ Szerkesztve ]

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#15564) RR-13 válasza LógaGéza (#15563) üzenetére


RR-13
őstag

Te mindig olyan jókat írsz. ;]
Nagy valószínűséggel ez történt, azt jól meglepődtek mikor leállt minden kb. egyszerre. :Y
Vagy nem voltak megfelelően karbantartva (régi akkuk stb.), vagy kalibrálva az UPS-ek, és ez miatt több időt írt ki, mint a ténylegesen kibírt idő volt. :U

[ Szerkesztve ]

(#15565) .tnm válasza LógaGéza (#15563) üzenetére


.tnm
addikt

Szerintem (de ez már tényleg csak tipp), ha így lett volna, akkor nem tartott volna több, mint 24 óráig újraindítani a rendszert. Nem is hallottam még olyanról, hogy UPS-szel több órát áthidalni, arra inkább generátort szoktak alkalmazni. (Hozzáteszem egy rendes data centernek redundáns a betápja is, azaz az irodaházban történő karbantartásnak pont nem kellett volna érintenie a szerverpark hálózati tápellátását.) De most best practice-ekről beszélek (egy olyan témában, amit csak a kollégáktól ismerek, nem ez a szakterületem), hogy mi a Gránitnál a valóság az egészen más kérdés...

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15566) RR-13 válasza .tnm (#15565) üzenetére


RR-13
őstag

Pedig nagyon durva UPS rendszerek vannak. :K
Nálunk 3db is van, és a 3db együtt kibír több mint 3 órát is. :U

(#15567) .tnm válasza RR-13 (#15566) üzenetére


.tnm
addikt

jó de milyen fogyasztást visz el 3 óráig? 1 szervert, vagy 1 szerverpark-ot? :)

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15568) egykori válasza .tnm (#15561) üzenetére


egykori
őstag

"jobb az ha max 500 szerencsés ember el tudja végezni a dolgát" – én Time-out-tal az 501. szerencsétlen vagyok a Gránitnál.

Ettől függetlenül remélem, gondolom, az állandó átutalások azért elmennek.

Az lehet, sőt biztos, hogy ez az incidens nagyon szerencsétlenül sikerült és lett kezelve, de az eddigi, 8 éves időszak alatti elégedettségemet nem fordította még mínuszba – úgyhogy maradok.

(#15569) LógaGéza válasza .tnm (#15565) üzenetére


LógaGéza
addikt

Az oké, hogy redundáns a betáp, de lekapcsolásnál van izolációs teszt is, amihez pont el kell venni minden áramot. Valamint egy normálisan eltervezettnél leállítják az UPS-eket is, és azok éves karbantartását is elvégzik.
Én inkább ott akadnék fenn, hogy miért egy irodaházban van a data center? Pont egy "Digitális Bank"-nál...

Stadionokba és konferenciatermekben dolgoztunk olyan UPS-ekkel, amit megmozdítani(!) kellett 2 ember, arrébb tolni 4-en tudtuk csak, pedig kereke is volt... És ezekből volt szétszórva több is áramkörönként.

[ Szerkesztve ]

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#15570) RR-13 válasza .tnm (#15567) üzenetére


RR-13
őstag

Ebbe már ne menjünk bele, mert sok lesz az OFF-ocska :N

(#15569) LógaGéza:
"Én inkább ott akadnék fenn, hogy miért egy irodaházban van a data center? Pont egy "Digitális Bank"-nál..."
Pontosan. Jó meglátás, és jó "kérdés" :K

[ Szerkesztve ]

(#15571) .tnm válasza LógaGéza (#15569) üzenetére


.tnm
addikt

azt se tudjuk, hogy a DC ott van-e amúgy. egy nagyon-nagyon extrém esetben csak valami menedzsment rendszer volt az irodaházból futtatva és az kakkant be és a DC-vel semmi se történt.

egyébként mi is olyan irodaházban vagyunk, aminek az első emeletén van egy elég nagy DC. (redundáns betáppal)

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15572) .tnm válasza egykori (#15568) üzenetére


.tnm
addikt

nekem elmentek a rendszeresek már hétfőn reggel is, sőt már a jövőbeli csop. beszedéseim is megjelentek a listában.
nálam ma 3kor az app-ban működött kb minden menü (megint), kivéve a "pénzügyeim" rész (amit szerintem konkrétan lekapcsoltak, hogy csökkentsék a terhelést a számlázási rendszeren). [illetve utalni nem próbáltam, de szerintem menne]

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15573) egykori válasza .tnm (#15572) üzenetére


egykori
őstag

Köszi a választ, tehát az állandó utalások rendben elmennek. A hét második felében lesz egy betervezett nagyobb összegű utalás, nagyon jó lenne, ha sikerülne. Addigra már csak rendbe teszik a rendszert.
A telefon appban még nem utaltam, oda könnyebben belépek, csak telefonról nem utaltam még. Ha más nem lesz, meg kell kísérelnem a telóról rendezni a tranzakciót, mert a hiba óta laptopról a neten keresztül még nem tudtam egyszer sem belépni.

(#15574) .tnm válasza egykori (#15573) üzenetére


.tnm
addikt

tegnap este 10körül a netbank belépés is ment nálam, bár mindenre várni kellett, de még időben megjött a megerősítő sms is. (de onnan sem próbáltam utalni)

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15575) merqree


merqree
őstag

BM CIB ECO aláírva, minden OK.

(#15576) RR-13 válasza merqree (#15575) üzenetére


RR-13
őstag

Nagyon jó. :K

(#15577) dragon1993


dragon1993
őstag

A Gránit videóbank visszatért az 503-ból.

(#15578) merqree


merqree
őstag

(Társ)Bankkártyát online lehet igényelni, mert erre vonatkozólag nem találtam semmit.
Mármint arra vonatkozólag, hogy hogyan lehet (társ)kártyát rendelni.

(#15579) egykori válasza .tnm (#15574) üzenetére


egykori
őstag

Na, megnyugodtam, most már ismét úgy működött a netes felület is, ahogy a hiba előtt. Ez megnyugtató, mert a következő 3 napon különböző tranzakciók fognak történni a számlámon. Talán szerencsés vagyok, hogy nem tegnap és ma kellett volna utalgatni.

(#15580) RR-13 válasza merqree (#15578) üzenetére


RR-13
őstag

3 napja írtam ezzel kapcsolatban. :K
Személyesen lehet csak igényelni, mert mindkettőtöknek jelen kell lennie.

(#15581) Directors


Directors
senior tag

Sziasztok!

Bocsi a hülye kérdésért, de ha a bankomnál az szerepel hogy ~360Ft-ért lehet venni 1 Eurot akkor ha online vásárolok akkor is ez a 360Ft-os árfolyam az érvényes ?

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#15582) merqree válasza RR-13 (#15580) üzenetére


merqree
őstag

"kisétáltam' a fejemből, mea culpa!

(#15583) RR-13 válasza merqree (#15582) üzenetére


RR-13
őstag

Nem úgy értettem, nem szemrehányás volt. :Y
Azért írtam, hogy ott megtudod nézni a belinkelt képet, ahol le van írva a "folyamata". :U
Tehát személyesen tudtok igényelni együtt. :K

(#15584) merqree


merqree
őstag

Jelenleg a Gránit Bank applikáció gördülékenyen működik.

(#15585) .tnm válasza merqree (#15584) üzenetére


.tnm
addikt

sőt, ma este hat előtt pár perccel küldtem nekik szabad formátumú levelet (mert megint beragadt egy kártyafoglalás a telefonos fizetésnél, és nagyobb összeg volt, mint amit szerettem volna kivárni, míg magától törlődik [meg az ördög nem alszik]) és most 9 előtt vettem észre, hogy már vissza is kaptam az egyenlegemre, így beléptem a netbank-ba ahol kaptam választ is. ilyen eddig nem volt hogy még aznap válaszoljanak.

valszeg ügyfélszolgálat most ezerrel túlórázik...

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15586) merqree válasza RR-13 (#15583) üzenetére


merqree
őstag

Nem vettem 100%ban magamra. Mobilon "könnyebb" kérdezni, mint keresni.
Amúgy a BMre belépve látni lehet, hogy milyen kártyát milyen címre kertem.
szerk: mármint főkártyáról van szó.

[ Szerkesztve ]

(#15587) RR-13 válasza merqree (#15586) üzenetére


RR-13
őstag

Mint írtam "nem szemrehányás volt”, hanem iránymutatás, hogy hol találod meg rá a részletes választ.
A mostani hsz-ed meg nem tudom, hogy kérdés-e vagy kijelentés.

[ Szerkesztve ]

(#15588) merqree válasza RR-13 (#15587) üzenetére


merqree
őstag

Kijelentés/információ az utókor számára ;)
Nem vettem szemrehányásnak! :R :R

(#15589) RR-13 válasza merqree (#15588) üzenetére


RR-13
őstag

Rendben. :B
Azért nem értettem most, hogy kérdezted-e, mert a korábbi hsz-edben nem volt kérdőjel, és ezért nem tudtam eldönteni... :U

[ Szerkesztve ]

(#15590) RR-13 válasza merqree (#15586) üzenetére


RR-13
őstag

"BMre belépve látni lehet"
Erről esetleg tudnál mutatni egy képet, hogy milyen ez a felület?

Természetesen az adatok kitakarásával, és nem mobilról :D
(persze, ha ott könnyen megoldható, akkor úgy is jó) Köszi. :K

(#15591) merqree válasza RR-13 (#15590) üzenetére


merqree
őstag

Szia!

Ebben a részben lehet visszanézni, hogy milyen kártyát és milyen címre kértél:

[ Szerkesztve ]

(#15592) RR-13 válasza merqree (#15591) üzenetére


RR-13
őstag

Köszi szépen, hogy ilyen gyorsan beraktad ide. :K
Nagyon tetszik!
Nem is gondoltam volna, hogy ilyen professzionális, és átlátható, és végre valahol nyoma van annak, hogy mit mennyiért igényeltünk, mi ténylegesen 0 Ft, stb.. :C

Ha nem bánod holnap berakom az összefoglalóba, és, ha Te is így gondolod a kép alatt megemlítelek, hogy Te készítetted. :K

(#15593) merqree válasza RR-13 (#15592) üzenetére


merqree
őstag

Köszönöm, én említésre méltó sem vagyok, jó? :)

Amúgy ebben a pillanatban jött a válasz, hogy a bank mindent rendben találta, és welcome on the board :)

(#15594) RR-13 válasza merqree (#15593) üzenetére


RR-13
őstag

Ezt nem értem, hogy akkor most hogy értetted, főleg a végén a "jó"-t :F
"én említésre méltó sem vagyok, jó?"

Amikor valaki "hozzáad" tartalmat az összefoglalóhoz, képet vagy cikket, és ezzel segít a Tag-oknak eligazodni stb., akkor megszoktuk ott "köszönni", illetve nevesítjük a szerzőt, ezért kérdeztem, hogy nem bánod-e? :K

Persze, ha nem szeretnéd, hogy ott legyen a "neved", akkor nem lesz. :N

[ Szerkesztve ]

(#15595) merqree válasza RR-13 (#15594) üzenetére


merqree
őstag

Úgy értettem, hogy nem kell megemlíteni engem. De, ha Te szeretnéd odaírni a nevemet, akkor nem fogok bíroságra szaladni. :)

Ha megemlítesz, akkor köszönettel tartozom!

(#15596) RR-13 válasza merqree (#15595) üzenetére


RR-13
őstag

Nem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy a képet én készítettem, mert az nem igazságos, még akkor sem, ha az "eredeti" ötlet az "tőlem" származott. :U

Bíróságra akkor "szaladhatnál", ha nem említelek meg, és arra nem Te "kértél" volna meg. :K

Azért nem ártana ezek után egy konkrét "engedély" a Részedről, hogy odaírhatom a Neved. Köszi.
És akkor, ez csak természetes, hogy "megemlítelek" a kép alatt. :R

[ Szerkesztve ]

(#15597) merqree


merqree
őstag

Gránit Bank netbankból 1 perc alatt megérkezett a CIB ECOra az összeg.
Ez tetszik :DD :DD :DD :DD :DD

(#15598) RR-13 válasza merqree (#15597) üzenetére


RR-13
őstag

Az "sok" mert max. 20mp alatt kellett volna, de nem nézted rögtön gondolom meg. ;)
És azért tetszik, mert a Gránit elutalta gyorsan? Vagy azért, mert a CIB gyorsan jóváírta? :DD

(#15599) merqree válasza RR-13 (#15596) üzenetére


merqree
őstag

Alul írott "merqree" a mai napon szabad akaratomból úgy döntöttem, hozzájárulok ahhoz, hogy "RR-13" Topikgazda a "Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat" topic összefoglalójában elhelyezheti az általam készített képernyő mentést, és a kép beküldőjeként megnevezzen.
:R

[ Szerkesztve ]

(#15600) merqree válasza RR-13 (#15598) üzenetére


merqree
őstag

A tetszés sorrendje:
CIB jóváírás
Gránit utalás működött :C :C :C

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.