Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#15451) RR-13 válasza .tnm (#15446) üzenetére


RR-13
őstag

Igen valószínűleg, de inkább ne hasonlítsuk össze a Gránit IT rendszerét, a nagyobb bankok IT rendszerével.

Ráadásul, ha a nagyobb bankoknál egyszerre lépne be mindenki, akkor ott még el is nézhető a túlterhelés, mivel a nagyobb bankoknál ügyfél létszáma minimum a többszöröse a Gránithoz képest.

Nekem nem életszerű, hogy Gránit Bank ügyfél létszámához képest, ennyire leterhelné a rendszert, ha többen próbálnak belépni kb. egyszerre, mint az általában történik, és így nem is magyarázható ezzel, hogy még mindig nem működnek a dolgok.

Persze ez az én véleményem. :U

[ Szerkesztve ]

(#15452) Peter.70 válasza .tnm (#15433) üzenetére


Peter.70
őstag

Az MNB félek semmit nem fog lépni, már ha tudomást szereznek róla

(#15453) merqree válasza RR-13 (#15451) üzenetére


merqree
őstag

Ugyebár minden bank titkolja, hogy hány ügyfele is van valójában, így nehéz megbecsülni, hogy a Gránitbanknak hány ügyfele van.
Mondjuk nekünk kettő folyószámlánk is ott van, az kettő ügyfél vagy egy? :D

(#15454) RR-13 válasza axioma (#15444) üzenetére


RR-13
őstag

Nekünk eddig mindig sikerült az utalást app-ből elküldeni, és eddig az volt a leggyorsabb ehhez.
Viszont mi nem vagyunk "kékek" . :N

(#15455) RR-13 válasza merqree (#15453) üzenetére


RR-13
őstag

Családon belüli, több néven futó számla, több ügyfelet jelent. :K
Csak akkor nem, ha azonos néven futnak a számlák.

(#15456) Peter.70 válasza merqree (#15453) üzenetére


Peter.70
őstag

Ha ennek a mizériának vége lesz, akkor eggyel biztosan csökken az ügyfelük száma

(#15457) dptrsk válasza RR-13 (#15451) üzenetére


dptrsk
addikt

Nem tudom, hogy IT szakmabeli vagy-e vagy sem.

Egy auchan és egy CBA IT rendszere sem azonos terhelhetőségű. Miért vegyen meg a CBA egy 100 milliós rendszert, mikor az ő átlag forgalmához elég a 10 milliós rendszer?

A Gránitnak felesleges akkora szerverkapacitás jelenleg, mint az OTP szervereinek kapacitása, mert folyna ki a pénz az ablakon a szerver fenntartására, ami sosincs kihasználva.

Meg kell találni az optimális középutat, ahol az ügyfelek ÁTLAGOS mindennapi használat mellett nem nagyon érzik meg a rendszer kapacitásának szélét, és nincs is túlméretezve tízszer akkorára, mint amekkora szükséges.

A hétvégi történtek miatt, a mai napon biztos nem átlagos terheltség van jelen a szervereken.

[ Szerkesztve ]

(#15458) RR-13 válasza dptrsk (#15457) üzenetére


RR-13
őstag

Nem írtam le, hogy az OTP szervereivel azonos IT rendszert kellene a Gránitnak is kialakítani...
Többesszámot használtam, nem legnagyobb bankot, hanem "nagyobb bankokat" írtam, az nem az OTP akart lenni.

Akkor talán az nem túlzás, hogy a Gránit nem talált meg semmilyen "középutat" :(

[ Szerkesztve ]

(#15459) sifarr válasza merqree (#15453) üzenetére


sifarr
senior tag

Ugyebár minden bank titkolja, hogy hány ügyfele is van valójában, ...
Nem titkolják, de másképp számolnak.
Nem elsősorban az ügyfelek számát tartják nyilván, hanem az ügyfélszámlák számát.
A Gránit kb. 65 ezer számlát vezet.

(#15460) .tnm válasza RR-13 (#15458) üzenetére


.tnm
addikt

De pont ezt mondjuk, ha van (csak hasraütök végig a számokkal) 100ezer ügyfele a granitnak, és mondjuk a hó eleji átlagos terhelés 20ezer párhuzamosan belépett ügyfél, akkor a gránit 30ezres csúcskapacitásra tervezett rendszert fog venni (bankok nem szoktak felhőre költözni még). ha egy teljes hétvégi leállás után 35ezren akarnak minél előbb belépni, hogy megnézzék minden rendben van-e, akkor azt nem fogja bírni a rendszer.

a másik probléma, ami szerintem most a gránitot is és az elmúlt idoszakban pl. a CIB-et is érintette, hogy volt a fenti képlethez hasonlóan kiszámolt kapacitás, aztán ahogy a piac legjobb ajánlataivá kezdtek válni, úgy nőtt az ügyfélkör, de a kapacitást nem tudták ugyanilyen ütemben növelni.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15461) dptrsk válasza RR-13 (#15458) üzenetére


dptrsk
addikt

Nem arról van szó, hogy van egy szerver és akkor X bank 1.000 ügyféllel tudjon kiszolgálni mindenkit, de Y bank 100.000 ügyféllel nem baj, ha csak 50.000 tud kiszolgálni...
Mindkét esetben az az elvárt, hogy egy átlagos napon (mondjuk minden hónap 16.-a), minden ügyfél be tudjon lépni abban a pillanatban, amikor akar, ha az nap be akar lépni.
Az 1.000 ügyfeles bank esetében ez a szám legyen (hasraütve) 450 (egyszerre), míg a 100.000 ügyféllel rendelkezőnél 45.000 (egyszerre), a 100x nagyobbnak, 100x nagyobb terhelést kell elbírnia.

Egyik bank sincs arra felkészülve, hogy egy hétvégi teljes és nem megfelelően kommunikált leállás után minden belépési kérést ki tudjon szolgálni. Hajnali fél 5kor, amikor felnéztem a topikba, láttam a fél 4-es ismét elérhető írást, vaj simán ment minden, mert valószínűleg nem sokan voltunk ébren.

Ha csőtörés van az utcában, akkor, miután helyreállították, nem engedsz ki a kiesett időben elfogyasztott mennyiségnek megfelelő vizet(=nem pazarolsz).
A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig ki tudja szolgálni.

(#15462) merqree válasza dptrsk (#15461) üzenetére


merqree
őstag

"...A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig ki tudja szolgálni...."

A Gránit se pazarol, nem vesz extra szervereket, hogy a mostani helyzet utáni extrém terhelést 1(-2) napig még nem tudja kiszolgálni.

Lecseng az őrület, ami bennem is van, és utána használhatóvá válik a bank.

(#15463) LógaGéza válasza merqree (#15388) üzenetére


LógaGéza
addikt

Ez azért nem így megy. Mi már péntek este, munkaidő után elkezdtük a leállításokat, szépen sorban meg volt adva minden, hogy mi után mit lehet leállítani. Alapvetően a COVID miatt távolról végeztünk mindent, de voltak emberek benn, ha bármi történne, akkor helyileg is bele tudjanak nyúlni a dologba. Többet nem nagyon akarok mondani erről, nem vagyok biztos abban, hogy ennyit is mondhattam volna...
Ha visszajön az áram optimális esetben nem indul vissza az, ami áramelvétel előtt le volt kapcsolva - pillanatnyi áramszünetek ilyen szinten nem létezhetnek, arra vannak a piszok nagy szünetmentesek.
Tegnap este be kellett mennem, olyan este 8 fele végeztem, és felnéztem a Gránit irodáiba. Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. Kicsit groteszk volt tudva a történteket :D

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#15464) .tnm válasza dptrsk (#15461) üzenetére


.tnm
addikt

igazából nem átlagos terhelésre kell lőni, hanem jellemző csúcstethelés fölé kicsivel, illetve százszor annyi ügyfél nem jelent százszor annyi átlagos terhelést. azt sejtem ez inkább valamilyen Poisson eloszlással közelítendő, de az ilyen szintű valszámot/statisztikát már sosem szerettem

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15465) .tnm válasza LógaGéza (#15463) üzenetére


.tnm
addikt

" Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. Kicsit groteszk volt tudva a történteket :D "

Három sanyi meg a menedzser, biztos élmény lehetett nekik. ;]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15466) merqree válasza LógaGéza (#15463) üzenetére


merqree
őstag

"...Az utcáról 3 nagyon kétségbeesett embert láttam ülni a monitorok előtt fejet vakarva, és egy valaki nagyon csúnyán nézett rájuk. ..."
Az az egy is inkább segített volna nekik, vagy kommunikált volna (uram bocsá' kiáll a "nép" elé) az ügyfelekkel.
Nem kell válaszolnod, de nem hinném, hogy nem az elnök-vezig volt az álló ember...

(#15467) RR-13 válasza dptrsk (#15461) üzenetére


RR-13
őstag

Nem a kérdésemre válaszoltál, és amit leírtál az csak egy elméleti számolás...
Vagyis, akkor a Gránit megtalálta szerinted a középutat :F Nem gondolnám...

Egyébként meg nem is írtam, hogy minden banknak a túlterheltségre kell beruházni, hanem a Gránit mivel "kis" bank, jóval kevesebb ügyféllel, számlával, ezért nem nagy beruházás lenne, hogy egy kis túlterheltséget is elbírjanak akár.

Nem tudtam, hogy "ti" esetleg bankban dolgoztok, de így akkor "ti" jobban tudjátok, hogy a gyakorlatban melyik bank mire ruház be...

A Gránit biztos nem "pazarol" még a megelőző tájékoztatással sem, nehogy tudják az ügyfelek mi történik éppen. :(((

A "túlterhelés" témát ezzel én be is fejezném.

[ Szerkesztve ]

(#15468) .tnm


.tnm
addikt

bocsánat a triplaposztért, de telóról nem akkor élmény hsz-t szerkeszteni

van új doboz a gránit honlapján:

Kedves Ügyfelünk! A hétvégi rendszer-karbantartást követően az eBank és a NetBank valamennyi funkciója működik, az átmenetileg megnövekedett forgalom miatt egyes esetekben a válaszidő lassú. Dolgozunk a gyorsításán, türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel,

GRÁNIT Bank Zrt.

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15469) Peter.70 válasza .tnm (#15468) üzenetére


Peter.70
őstag

Hát ez még mindig nem jött össze Nekik. Időtúllépés miatt nem engedett be a weboldalra. Majd azt fogja kiírni hogy már be vagyok jelentkezve :W

[ Szerkesztve ]

(#15470) Oliverda válasza .tnm (#15468) üzenetére


Oliverda
félisten

Szerintem ez legfeljebb azoknak lehet új jelenség, akik nem voltak még az OTP ügyfelei, ott ugyanis pár havonta eljátsszák ezt.

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#15471) .tnm válasza Oliverda (#15470) üzenetére


.tnm
addikt

ott nem tudom mi szokott lenni, de itt most az "egyes esetekben a válaszidő lassú" eufémizmus azt jelenti, hogy az app-ba csak belépni lehet és egyenleget, lekötött betéteket nézni, számlatörténet be se jön (reggel még az utsó három elem bejött, a teljes lista már akkor sem).

A netbank-be pedig belépni sem lehet. Ja de talán, csak naggggyon lassan.

Számlatörténet lekérdezése netbank-ban:

A művelet feldolgozása során a következő hibák történtek:
A számlavezető rendszer nem elérhető, próbálja meg később!

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15472) bolykys válasza .tnm (#15468) üzenetére


bolykys
csendes tag

Az app-ban a számlainfó és a sablonok még mindig nem mennek.

(#15473) INGJOKE


INGJOKE
veterán

Már megijedtem, hogy hétvégén lemaradtam valami szuper akcióról (annyi új komment jött) vagy akármi, de látom csak a Gránit dobott egy kisebb gránátot az álló vízbe... :D :D :D

(#15474) Peter.70 válasza INGJOKE (#15473) üzenetére


Peter.70
őstag

Ez már majdnem akna volt :DDD

(#15475) wanted5 válasza merqree (#15445) üzenetére


wanted5
őstag

Nem pénteken, de nem sokkal korábban, ráadásul egy barátomat is én beszéltem rá.
Ott van a félretett pénz (ami sajnos nem túl sok), de ha most el kéne elutalnom máshova, akkor nem örülnék a felesleges költségeknek.
(Én talán meg tudnám oldani revoluttal mert régóta van és sokat használom, de haver még most rendelte a kártyáját)

(#15476) merqree


merqree
őstag

Rendeltem kaját és online fizettem 12:03kor. Most, 12:43kor jött az értesítés az applikációban, de csak ennyi. Többet nem látni, csak szürkeséget...

(#15478) Gedeon31


Gedeon31
addikt

Mennyi új hozzászólás ,már kezdtem örülni,hogy a Cib banknál megjelent az NFC fizetés az appban :P :P

(#15479) RR-13 válasza Gedeon31 (#15478) üzenetére


RR-13
őstag

Igen pörgött a Topik az utolsó 3 napban, és sajnos nem a CIB NFC bevezetés miatt. :N

(#15480) Gedeon31 válasza RR-13 (#15479) üzenetére


Gedeon31
addikt

Sebaj a legközelebbi ilyen alkalom , :D már remélem arról fog szólni

(#15481) Fenyi Leopol


Fenyi Leopol
tag

Üzemzavar volt? Van. Nekem még semmi sem működik. Hétvégén a kártyáim sem voltak használhatóak. Csak a pénzemet tudjam kimenteni a Gránitból!

FL

(#15482) Peter.70 válasza Fenyi Leopol (#15481) üzenetére


Peter.70
őstag

A mobilalkalmazás már részben jó, de utalni nem merek

(#15483) RR-13 válasza Fenyi Leopol (#15481) üzenetére


RR-13
őstag

Ráadásul nem is "üzemzavar" hanem komplett összeomlás, leállás volt 2 napig, és ma sem rózsás a helyzet, ezzel a lassulással, és kb. semmi nem töltődik be még teljesen, a Tagok leírása alapján. :(((

Ez viszont új infó akkor :
"Hétvégén a kártyáim sem voltak használhatóak" :Y

(#15484) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
addikt

Két kérdés:
1. CIB-nél másnak is kér kódot 5 és 15 ezer közötti bankkártyás vásárlásra? Nem úgy van, hogy 15k-ig nem kell kód?
2. Erste mobilpay app (androidos mobil nfc-vel) másnál is kér megerősítő kódot 5 ezer alatt? Ez az utóbbi pár hétben csinálja, előtte nem.

(#15485) Fenyi Leopol válasza RR-13 (#15483) üzenetére


Fenyi Leopol
tag

A Gránit eBank app szerint nem volt internet kapcsolatam. Ezért nem működtek a kártyáim sem. Pedig volt internetem.

FL

(#15486) dptrsk válasza Fenyi Leopol (#15485) üzenetére


dptrsk
addikt

Többeknek ment a kártyás fizetés.
Neked akkor azért nem ment mert lockolva volt?
Telefonon fel lehetett őket oldatni ha szükséges lett volna.

(#15487) Fenyi Leopol válasza dptrsk (#15486) üzenetére


Fenyi Leopol
tag

Csak az egyik volt lockolva. Ahhoz hogy engedéjezni tudjam, az applikációnak működnie kellett volna. De a Gránit app szerint nem volt internet kapcsolatom. Pedig volt. De már nem izgulok. Pénteken eljövök tőlük. Nem a hiba miatt, hanem, mert nem informáltak, sőt hazudoztak. Ennyi.

FL

(#15488) tonyrulez


tonyrulez
őstag

Vicces fiúk ezek a Gránitnál, Netbank belépés gombot le is szedték a belépő oldalról, csak Demózni lehet :))

[ Szerkesztve ]

4 8 15 16 23 42

(#15489) bolykys válasza tonyrulez (#15488) üzenetére


bolykys
csendes tag

Többszöri oldalfrissítés után megjelent a belépés gomb.

(#15490) merqree


merqree
őstag

Ha nem a Bankmonitoron keresztül csinálom meg az ECO számlát a CIBnél, milyen hátrány ér? Nem jöttem rá.
A BM videós offline ügyfél azonosítása... csak homályos képet tud a telefon csinálni.... úgy a videón bemondtam, aki ezt kitalálta az orálisan elégítsen ki egy kaktuszt.... hogy miért nem jó, ha beszkennelem....

(#15491) Brave_86


Brave_86
aktív tag

OTP - Gépkocsi nyereménybetét miatt felmerült, hogy nyitnék egy számlát (+OTP direkt)., mert ha nincs, akkor csak KP-val vehető a betét. :F
Melyiket lenne érdemes? (SMART ?) Életkor 35év alatt.
Nem lenne semmi másra használva, kártya sem kell hozzá.
Van e ingyenes? Vagy olyan, amelynél havi jóváírás esetén (NEM jövedelem utalás, hanem más típusú összeg jóváírása esetén) kedvezményes a számlavezetési díj, esetleg 0 Ft 1-2 évig. :R

(#15492) merqree válasza bolykys (#15489) üzenetére


merqree
őstag

Ez az igazi digitális, EUs és 2020as éveknek megfelelő megoldás? :Y :Y
Nekem frissítések halmaza után SEM jelenik meg a belépés gomb....

(#15493) bolykys válasza merqree (#15492) üzenetére


bolykys
csendes tag

Kitartás....

[ Szerkesztve ]

(#15494) dptrsk válasza merqree (#15492) üzenetére


dptrsk
addikt

Esetleg privát mód vagy előzmények törlése?

(#15495) dptrsk válasza Brave_86 (#15491) üzenetére


dptrsk
addikt

OTP jövedelem utalást vár el feltételként.
A bankkártya kötelező elem.

(#15496) dptrsk válasza merqree (#15490) üzenetére


dptrsk
addikt

Nem ingyenes minden utalás/beszedés.
Nem ingyenes 2 évig a VISA vésett kártya.
stb.

Azaz nem díjmentes a számla 2 évig.

(#15497) .tnm válasza Brave_86 (#15491) üzenetére


.tnm
addikt

külön topikja van az OTP-nek, ott valszeg több/pontosabb segítéget kapsz!

[ Szerkesztve ]

It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."

(#15498) Peter.70 válasza .tnm (#15497) üzenetére


Peter.70
őstag

Sikerült belépnem a Gránit web bankba
Valakinek sikerült már utalnia?

[ Szerkesztve ]

(#15499) Brave_86 válasza .tnm (#15497) üzenetére


Brave_86
aktív tag

Ok, köszi. Bár (#15495) dptrsk válasza alapján, úgy tűnik így tárgytalan.

(#15500) RR-13 válasza Sanyi.mTs (#15484) üzenetére


RR-13
őstag

Na látom más nem válaszolt, akkor :

1: "A CIB Bank által kibocsátott bankkártyák esetében az alábbiak szerint járunk el:

Bármilyen Mastercard és 2018. október óta pótolt, illetve 2021. szeptember után lejáró Visa bankkártyák esetén a 15 000 Ft-ot nem meghaladó tranzakcióknál nem kell PIN kódot megadni (kivéve a fent részletezett esetekben a PSD2 megfelelés és a POS terminál beállítása miatt).
A 2018. október előtt pótolt, illetve 2021. október előtt lejáró Visa bankkártyák esetén, ha élni kívánnak az összeghatár 15 000 Ft-ra emelésének lehetőségével, akkor kérjük, jelezzék éjjel-nappal elérhető CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (06 1) 4 242 242 telefonszámon, és kártyáját díjmentesen lecseréljük."

"Ahhoz, hogy a fizetéskor a POS terminál ennek megfelelően ne kérjen PIN kódot a 15 000 Ft-ot nem meghaladó tranzakciók esetében, az alábbi három feltételnek kell teljesülnie:"

"... a kártyabirtokos érintéses fizetéssel, PIN kód megadása nélküli vásárlásainak összesített értéke eléri a 150 eurónak megfelelő összeget, akkor a terminál a 15 000 Ft alatti tranzakció esetén is kéri a PIN kód megadását.
A bankkártya beállításai módosításra kerültek."

Forrás

Esetleg ez lehet az ok Nálad :F

2: Igen van, hogy rájön, és kér, Random! Azonban majd "leszokik" róla, hacsak nem a 150 Eurós limitet érted el ott "is". :K

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.