- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
User_2
tag
válasz
TheProb #88551 üzenetére
inkább ipari hulladék, már kicsomagolás előtt is, mint egyszer használható kacat.
a hegye miatt, lötyög
így bármilyen elektronikát tesznek mellé a hőfok beállítása lehetetlen vállalkozás.van amit már a tervezésekor elbacnak és akkor már nem is kell gyártási minőségellenőrzéssel vacakolni.
-
-
-
mezis
félisten
válasz
TheProb #88307 üzenetére
Akku boltokban szokott lenni terheléssel mérő műszer.
Jobb helyen 1000Ft-ot is adnak érte ha cseréled az akkut.Gyenge akku: hamar eljut a teljes feltöltöttségig (14,2 - 14,5V).
Refivel terhelve hamar 12V alá csökken a feszültsége.
Ha meg az időt is mérted, kis számolgatással megkapod az akkud valóságos energia tárolási képességét (Ah) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
TheProb #88307 üzenetére
Amit én tapasztaltam több esetben, hogy a soros cellák közül egy betegszik le, ami miatt selejt lesz az egész. Belső átvezetés miatt elkezdi túl hamar, majd egyre gyorsabban lemeríteni önmagát.
Ez megnyilvánul az üresjárási kapocsfeszültségben (vagy mondjuk úgy, hogy a járműbe kötve, de csak készenléti terheléssel), hiszen az a rész hiányozni fog az egészből.
Másik, hogy állás után szokatlanul lomhábban, gyengébben indul a motor, szinte érezhető, hogy nagyon beesik a feszültség. Előbb azt hisszük, hogy jó, most véletlenül így alakult, kevesebb töltést kapott és több merítést. De rá fogunk ébredni, hogy itt már elindult egy folyamat, aminek csere lesz a vége. Ez történhet egyre gyorsuló ütemben és főleg a hidegebb idők beálltával kiütköző.
Járműben 5-7 nap állás után 12,5 V alá nem nagyon mehet, ha jól emlékszem. De jobban árulkodó szerintem az indítózás tapasztalt ereje, megszokottól eltérő viselkedése.
Idővel már az is bejön a képbe, hogy nem csak a napi első indítás gyenge, hanem mondjuk egy áruházi vásárlás után lepődünk meg, hogy itt valami nagyon nem stimmel. Gyanús jel, amikor a parkolóban tébláboló emberektől segítséget kérünk a betoláshoz.
(Most ebbe ne menjünk bele, hogy melyiket szabad / nem szabad betolni, itt az irodalmi fogalmazásra törekedtem csak).
-
-
TheProb
veterán
válasz
TheProb #87874 üzenetére
Na, tegnap lemértük mindkét hw kit-et, hogy mikor, hol mit "ad".Maradt az értetlenség, a 70mai és a viofo is +5V-t a kamera irányába a "piros" lábon, akkor is, ha nincs gyújtás. De a sárgán is, mindkettő +5V-t, ha gyújtás van.
Ennek ellenére, a Viofo-s kábellal meg van hülyülve a kamera/nem megy. Ahogy átkötöm a 70mai-ra, fasza minden. Szóval laikusként azt feltételezem, hogy nem csak a feszültséggel játszanak, hanem egyéb jelet is küldenek, de ehhez már tényleg hülye vagyok.
Szóval ha megjött a dióda, akkor megberhelem azzal a 70mai-t és visszakötöm azzal.
-
MasterMark
titán
válasz
TheProb #87934 üzenetére
Mert az ólom ami benne van nagyon káros mindenkire meg a környezetre.
Ólommentes ónt tudsz venni minden további nélkül.
Azzal kicsit nehezebb forrasztani, meg nem lesz olyan szép. Én rendeltem többféle ólommentest, hogy próbálgassam melyikkel tudok. Eddig az jött be hogy jól megkenem flux-szal, és akkor nagyjából jó lesz a végén. -
MasterMark
titán
válasz
TheProb #87932 üzenetére
Én is próbáltam ónosat rendelni ezt kaptam rá:
Ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a rendelésben szereplő 100.294.61 cikkszámú tétel hatósági korlátozás alá esik (1272/2008/EK rendelet 1. mellékletének 3. részében előírt releváns koncentrációs határérték) és ennek megfelelően webáruházunkban is kizárólag szakmai felhasználó számára kerül értékesítésre, ahogy az a termékadatlapon is feltüntetésre került.
Mivel az Ön felhasználói fiókjához kapcsolódóan rendszerünkben nem található adószám, melyhez kapcsolódó tevékenységi körök alapján a szakmai felhasználásról ügyfélszolgálatunk meg tudna bizonyosodni, vagy a partneradatokból nem derül ki egyértelműen a jogosultság, ezért kérjük, legyen kedves válaszában megadni az adószámot (egyéni vállalkozó, kisadózó, intézmény, stb. esetében), illetve a cégkivonatot (cég esetében). Amennyiben a rendeléshez megadott adószámot, de nem rendelkezik cégkivonattal, kérjük a jogosultság igazolására alkalmazható dokumentum megküldését.
A rendelés feldolgozása a törvényi előírásoknak megfelelően ezt követően halad tovább. Amennyiben a szakmai felhasználás nem alátámasztható, úgy sajnos a tételt a rendelésből törvényi kötelességünk törölni.
-
#32277248
törölt tag
válasz
TheProb #87878 üzenetére
El lehet azt még adni.
Dióda: BY399 ennek kb 1V a nyitófeszültsége, így a treshold 12.4-re jön ki.
Elvágod a vezetéket beforrasztod a diódát és húzol rá egy zsugorcsövet amit ha rámelegítesz gyakorlatilag láthatatlan az egész.
Azért a negatív ágra raknám mert ki tudja melyik ágat figyeli a kütyü, a negatív az közös, az a biztos.
Igen úgy kell bekötni ahogy a rajzodon szerepel.
-
#32277248
törölt tag
válasz
TheProb #87874 üzenetére
Akkor nincs más hátra mint előre, ahogy itt is ajánlotta valaki kell tenni a 70mai hw kit negatív ágába egy diódát nyitóirányba, és ezzel nem 11.4 voltnál fog kikapcsolni hanem 12 voltnál kereken. Jobb ötletem nincs, így távolról.
A gyári 70mai hw kit sárga vezetékén nem mérhető semmi a negatívhoz képest?
-
#32277248
törölt tag
válasz
TheProb #87818 üzenetére
Ha a 70mai hw kitből és a Vifo-ból is csak 2 vezeték jön ki, akkor ha átcseréled a két vezetéket akkor annak mennie kell. Járó motorral próbáltad a Vifo-t? Hány voltra van állítva a Vifo? Ha csak ráadod a gyújtást simán le tud menni az akufesz. 12 volt környékére, nem ezért kapcsol ki?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
TheProb #87814 üzenetére
Ferritgyűrű vagy henger nagyfrekvencián növeli némileg a vezeték impedanciáját, ezáltal mérsékelheti a zavarok átjutását, illetve impulzusok meredekségét csökkentheti.
Micro USB tápcsatlakozóban lehet próbálkozni az adatvonalak rövidzárjával, ami a leggyakrabban előforduló megoldás. ACC feszültséget ott ne keress szerintem, az csak a DC-konverter indítását szolgálja. Egyébként leáll, hogy ne merítse az akkut a konverter nyugalmi árama.
Vagy van kétvezetékes is:
-
darvinya
titán
válasz
TheProb #86522 üzenetére
Üdv
Nekem van ilyenem is csak 40W-os verziós.
Maga hegy piszkossága nem befolyásolja melegítés.
De rosszul ráfogó csavar lazulásra háklis.
Érthetőbben, ha kilazul akár egy kicsit, akkor már csak fűtés 60%-át adja át.
Hegy tisztítás csak akkor kell teljesen tisztára, mikor folyasztószer nélküli cint akarsz megolvasztani.
Folyasztószeres egyszerűen ilyenkor leesik egyből a hegyről.
Felújítás hegyet úgy szoktam, hogy rézig csiszolom 120-600-800-as csiszoló papírral.
Után befújom az egészet cink spray-jel, utána jó darabig használható.pjen
Használható sok folyasztószerek mellett max. 0.8mm-es cin és forrasztandónál.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
TheProb #86522 üzenetére
Ahogy a képen látszik, úgy biztosan alkalmatlan, mert az oxidréteg szigeteli a hőátadást és az ón sem folyik meg rajta.
Általában ilyen pákahegyek belseje réz, felülete vasötvözet, ettől lesz tartós, de minőségtől függően ez okozhat nehézségeket is. Mindenesetre fémtisztának kellene lennie, utána gyantázni, ónozni. Későbbiekben a hegyet fémforgácsban húzogatva tisztítani. Nem fontos rézforgács, ilyen is megfelel:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_80889-80889.html
A linkelt pákahegy a HAKKO 900M szabványú pákához való. Vagy inkább nem hivatalos, de sokak által másolt, kvázi ipari szabványnak mondható.
Esetedben, ha készítenél réz anyagból saját hegyet, azzal is jól lehetne dolgozni. A rézhegy nem olyan tartós, idővel elfogy (beoldódik az ónba), de egyébként nagyon jó és könnyű vele dolgozni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
TheProb #86522 üzenetére
Annak a hegynek vége van. Ha annyira megcsiszolod, hogy látsszon a réz, akkor még egy kicsit lehet használni. Apámnak is van ilyen a garázsában, az is csak csiszolás után működik. Nem egy jó találmány, csak alkalmi munkákra alkalmas.
Rendes alkalmi forrasztásra keress eredeti Csehszlovák TRP pisztoly pákát, azok nagyon jók és a hegyük sima rézdrót, pikk-pakk cserélhető.
-
PROTRON
addikt
válasz
TheProb #86522 üzenetére
Én is laikus vagyok.
Az első gondolatom hogy visszakérdezek :
milyen vastag és milyen típusú vezetéket akarsz "forrasztgatni"? Lehet ha teljesen tiszta lenne a páka még működhetne a dolog de ha túl vastag a vezeték, akkor az eltudja vinni a hőt a forrasztási ponttól.Másik téma a tisztítás, amennyire tudom másképp kell de arra mindjárt kapsz választ tapasztaltabb kollégáktól.
-
Batman2
őstag
válasz
TheProb #85898 üzenetére
Pl. egy ilyenre : [link]
Bár ennek elég kicsi a kapacitása, valszeg nem túl sokáig menne róla, ha az indító akkut is hamar leszívja,
de ezzel már biztosan bírná egy darabig: [link]
Ezek a fajta akkuk bírják azt, ha többsször lemerülnek, majd megint feltöltjük, szemben az indító akkukkal.
Viszont ezt az úgymond fedélzeti akkut úgy kell bekötni, hogy csak a gyújtáskapcsolt pozitívot kapja meg az autóban, így csak akkor fog töltődni, ha használod az autót, az indító akkut nem tudja leszívni, viszont egy schottky diódával el is kell választani ezt az akkut az autó elektromos rendszerétől, hogy visszafelé a gyújtáskapcsoló, vagy fogyasztók felé ne folyhasson áram.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
TheProb #85846 üzenetére
tegyél a kamerarendszerhez egy külön akkut, azt merítheti, akkor nem lesz indítási gondod.
Egy autóakku összességében nem tud sok áramot táplálni, egy 5W-os izzó is leszívja 2 nap alatt.
12V-os kapocsfeszültség mellett a mai autókban már nem ad elég áramot egy akku, indítózáskor akkora lesz a feszültségesés, hogy az elektronika letiltja az önindítót.
A régi, elektronikát még nagyban mellőző autók még ilyenkor is esetleg beindultak, mert tekert az önindító, ha lassan is. -
tillatrilla
senior tag
válasz
TheProb #85836 üzenetére
Nem az autó aksi a ludas,elhiheted. Nekem is lemerítette mindkét autóm aksiját a hw kit. Kikötöttem őket,nem volt indítási gond. Visszakötés,2nap után nem indultak. Olyan szerencsétlen fesz.határra van belőve,hogy azon a szinten kapcsol le,mikor már képtelen elindítani az autót. Aztán megszüntettem ezt az opciót,azóta nincs problémám.
-
Kernel
nagyúr
válasz
TheProb #60617 üzenetére
OL = Over Load / túlterhelted a műszert.
Ampermérőt alapvetően nem szabad tápforrásra (CV-táp) csatlakoztatni, mert zárlatot okozol vele. Csak azért nem írom, hogy soha, mert minimum egy kivétel van: áramgenerátor (CC-tápforrás).
Ez azért is aktuális, mert gyakran kerül szóba ilyen CC töltőmodul. Arra szoktam írni, hogy szabad ampermérővel rövidre zárni, mert az áramkorlátos. De senki ne értse félre, egyébként a zárlat, az zárlat.
Annál is alapszabály, hogy minimumra tekerve indítani, majd fokozatosan növelve, nehogy a műszert kinyírjuk.
A műszer 10-20 A-os csatlakozóját persze nem egyszerű kinyírni, hamarabb elolvad a műszerzsinór, legalábbis a gyengébb kínai példányok.
A 200 mA-os ágat pedig biztosíték védi a multiméterekben. Itt meg az a fontos, hogy azt soha ne cseréljük nagyobbra az előírtnál, mert akkor legközelebb a műszer megy tönkre.
A hőelemet természetesen be kell dugni polaritáshelyesen. A hőelem mV-os feszültségét a műszer felerősíti és hőfokként kijelzi. Szobahőmérsékletre is reagál, csak ne fordítva dugd be.
Az érdekesség kedvéért, mivel ezek standard K-típusú hőelemek (Alumel-Chromel), ilyen van sok forrasztópákában és hőlégfúvóban is, akár azt is rá lehet kötni. És még nem is hibázik, mivel a kémiai feszültségkülönbség ugyanaz.
Elem / akku állapotát saccolni tudod feszültségméréssel. De az elemteszterek ellenállással is ráterhelnek, ami valamivel többet elárul.
-
And
veterán
válasz
TheProb #60617 üzenetére
1.) " Meg akarom mérni egy tölthető elem töltöttségét. Ehhez a mA-t kell mérni, ha jól tévedek."
Tévedsz. Egy akku töltöttségét nem fogod tudni kimérni egy multiméterrel (legfeljebb közvetve, adott terhelésnél és időméréssel kombinálva), de főleg nem pillanatok alatt, mint mondjuk a feszültséget vagy ellenállást. Ahhoz ki kell sütni a mérendő akkut, méghozzá teljesen.
2.) Hőmérséklet méréséhez a műszerhez adott (fehér szigetelőfonattal ellátott) hőelem szükséges. -
mezis
félisten
válasz
TheProb #58715 üzenetére
Bocs, elsiklottam.
Találkoztam már néhány zárlatos laptop táppal. Általában a kábele zárlatos, van amelyik kattogó hangot ad ki (feszültséget, áramot nem). Ennek sokszor van látható jele. A zárlat legvalószínűbb helye a csatlakozó dugó környéke és az a része, ahol kijön a tápegységből a vezeték.
Egyik esetben sem okozott problémát a laptopban.
-
Kernel
nagyúr
válasz
TheProb #58709 üzenetére
Zárlatos alkatrésszel nem szokott működni egy tápegység egyáltalán.
Amikor egy tápegység károkozó lehet, túlfeszültséget ad le, illetve a kimeneti szűrőkondenzátor elhasználódása miatt kártékony impulzusokat.
Utóbbi multiméterrel nem is mutatható ki, terheléses mérés, oszcilloszkópos vizsgálat szükséges. Vagy megbontani és belenézni.
(#58708) kjani18
Nem működik, tág fogalom, ebből nem tudok következtetni semmire. Működni kellene.
-
mezis
félisten
válasz
TheProb #58709 üzenetére
Üdv.!
Csak a tápegység.
Az 5V-os ágra kötsz egy 12V/5W-os gk. izzót.
Zölld - Fekete vezeték rövid idejű összezárásával indítod a tápot.
Ha beindult, mered a feszültségeket. (3.3V, 5V, 12V,...)Vagy szerzel egy ócska alaplapot proc.-al, monitor kártyával, billentyűzettel és rádugod.
Moleman: Fogadd meg tvamos tanácsát.
-
Ribi
nagyúr
válasz
TheProb #57889 üzenetére
Esetleg egy ilyen drótot lehetne megműteni, és a végére 5.5-ös csatit rakni.
Nagyon nincs 7.9-es anya csatiból átalakító valamiért. -
mezis
félisten
válasz
TheProb #57894 üzenetére
Ha kábel TV, akkor mindenképp legyen galvanikus leválasztás.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz
TheProb #57892 üzenetére
Azért írtam, hogy el kellene vágni, de nem a tápegység kábelét, hanem csak az átalakítót átalakítani.
TV-nél is lehet probléma, akkor is, ha nem védőföldelt a dugója. Kap földet más irányból, az antennakábel és egyéb csatlakozások felől. Nem biztos, de elég gyakori eset.
Gyakorlatilag annyit veszel észre, hogy kellemetlen zúgás jelentkezik, amit a földhurok okoz, lehalkítani sem tudod. Erősítőnél ezért legjobb, ha csak lapos dugója van, bővebben:
https://prohardver.hu/tema/modding_es_elektronikai_kerdesek/hsz_18144-18144.html
-
Kernel
nagyúr
válasz
TheProb #57889 üzenetére
Főleg, amikor levágás után megbánnád, mert a védőföldes táp földhurkot képez a szintén földelt számítógéppel, vagy nem tudom, mihez lesz majd kötve. Emiatt mondjuk zúgni fog. Bár manapság nem lehet tudni, vannak erősítők, ahol ezt igyekeznek kivédeni.
Átalakítót csak ilyet látok most:
https://www.aliexpress.com/item/-/32785731908.html
Esetleg levágni a végét és rászerelni másikat. Vagy ilyen is van:
https://www.aliexpress.com/item/-/32713999389.html
De ez nem olyan praktikus, még zsugorcsőbe burkolva is megkérdőjelezhető.
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
TheProb #6022 üzenetére
Vannak előre gyártott áramkörök, 12V kell nekik, és tudnak távirányítani dolgokat, variálható relés kimenetük van, működtetésükhöz meg csak egy kis hopping code rádióadó kell. (riasztó távirányító) Konkrétan nem tudom merre kapható, de így már szerintem fogsz találni ilyesmit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- OLCSÓ MONITOROK
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest