Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6501) Mr X válasza csucsbicep (#6500) üzenetére


Mr X
veterán

Ha tudnak adni helyette másik ugyanolyat, akkor nem kérheted vissza a pénzed.

Ha nem tudnak ugyanolyat adni, akkor meg nem kötelezhetnek levásárlásra, akkor vissza kell adniuk a számlán szereplő teljes vételárat.

[ Szerkesztve ]

(#6502) csucsbicep válasza Mr X (#6501) üzenetére


csucsbicep
nagyúr

Oké, köszi a segítséget.

(#6503) stol válasza Mr X (#6501) üzenetére


stol
addikt

De csak, akkor, ha a gyártó nem lép. Nem javít, nem cserél.
Ha van olyan jó fej a cég, hogy válság közepén felajánl valamit, akkor ne tépjük tőből a kezét, ha a kisujját nyújtja.

(#6504) Mr X válasza stol (#6503) üzenetére


Mr X
veterán

Ezt írtam, hogy akkor jár vissza a pénz, ha nem tudnak sem javítani, sem cserélni ugyanolyanra. Azt sem írtam, hogy ne fogadja el, amit a bolt ajánlott neki. :) Azt írtam le, milyen jogai és kötelezettségei vannak.

Az a cég nem jófejségből ajánlotta fel a cserét más termékre, csak így olcsóbban kijönnek, mint ha vissza kellene adniuk a pénzt. A kisujjra meg, nem szívességet tesznek a vevőnek.

[ Szerkesztve ]

(#6505) Gyuri27 válasza Mr X (#6504) üzenetére


Gyuri27
félisten

Nehéz értelmezni ugye?
A cég a mostani lap árát adja vissza oly módon, hogy abban az értékben választhat lapot.
Én így értelmeztem a leirtakat. Magyarul mindegy lenne ha pl 25k kp-t szurkol le vagy 25k-s lapot visz a vásárló. A vásárló meg igenis jól jár, mert nem kell min 2 hetet várni semmire.
De igazad van. A bolt húzza az időt min 2 hétig. Aztán adjon egy ugyan olyan lapot. Mert az az asrock lap nem rita, kb minden bokorba van belőle.

Amd - Radeon - Ryzen

(#6506) bullseye válasza Mr X (#6504) üzenetére


bullseye
addikt

nem, de nem is veszik át javításra, hogy 6-8 hét múlva visszaadják anélkül, hogy hozzányúltak volna... sajnos ilyen is akad néha, amitől már (pontosabban még mindig...) szívességnek számít, ha egy cég egyből felajánl egy jó cserét.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6507) bullseye válasza Gyuri27 (#6505) üzenetére


bullseye
addikt

ez se teljesen igaz, mert a 25k az 25k-ba kerül, de a 25k-s lap csak 22-23k-ba, ha szigorúan vesszük.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6508) Mr X válasza Gyuri27 (#6505) üzenetére


Mr X
veterán

Ácsi. Hol mondtam, hogy ne fogadja el? Mutasd már meg. Miért is ugrasz nekem?

Azt írtam, hogy nem kötelezhető rá, hogy levásárolja, ami ugye megfelel annak, hogy válasszon helyette mást. Azt sehol nem írtam, hogy ne fogadja el.

"Nehéz értelmezni ugye?"

[ Szerkesztve ]

(#6509) Gyuri27 válasza bullseye (#6507) üzenetére


Gyuri27
félisten

Komoly amit irsz?
Az első 25k-s lap is a boltnak 21-23k-ba került. Meg az új is annyiba fog.
:W

Tragédia ez az ország. Komolyan mondom.

Mr X: előtted más is leirta mi kötelező és mi illik. Mert mondjuk ki ilyenkor illik elfogadni a cserét, ha talál magának megfelelő lapot.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#6510) Mr X válasza Gyuri27 (#6509) üzenetére


Mr X
veterán

Hülye lenne nem elfogadni a cserét, ha talál megfelelőt.

De ha nem talál, akkor vissza kell adniuk a vételárat. Ennyi volt a mondandóm lényege.

[ Szerkesztve ]

(#6511) bullseye válasza Gyuri27 (#6509) üzenetére


bullseye
addikt

Sajna ebből sem értettem meg, miért jobb az, ha visszaadja a 25k-t, és a kuncsaft távozik, mintha ad egy 22-23k-s lapot cserébe, és az eredetileg bejövő haszna azért megmarad. Szerencsére nem is ebben a szakmában dolgozom, de ha gondolod az országot is itt hagyom, hogy javuljon az átlag, csak ne legyél ilyen kis durcimorci... :K

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6512) stol válasza bullseye (#6511) üzenetére


stol
addikt

:DDD

Élő közvetítést tudom biztosítni az emigráláshoz :C

[ Szerkesztve ]

(#6513) need


need
addikt

Üdv...

Azt is mondhatom hogy tanácstalan vagyok.. ill. le kell hogy nyeljem a békát..!
röviden és tömören..a történet..!

Egy nagy áruház lánc barkácsos.. vásároltam egy MTD 500 benzines fűkaszát..!
Jó is volt 4 hónapig majd utána már csak 10 perig üzemelt..gond egy száll se vissza hoztam Pestre és elvittem a garancia jegyen lévő szervizbe...!
Az öreg közölte 2 nap után hogy nem biztos hogy megtudja csinálni mivel nem érti tudja mi a baja...! de nagy nehezen megszülte..végül is elhoztam tőle működött is a fűkasza vagy 10 percet és utána nem lehetett megint elindítani!Újra felhívtam a szervizet és közölte az öreg hogy oda ne vigyem mert ő nem tudja megcsinálni...!
Felhívtam a gyártót elmondtam mi a gond..! Arra kért hogy dobozoljam be és küldi a futárt..
Jött is a futár.. majd elvitte pár nap múlva csoda történt vissza jött a doboz benne a fűkasza apró pici darabokban.. mellékelve egy levél mi szerint kenési rendélénesség miatt ment tönkre a készülék! Nekem ebben a dologban több furcsa is van...!

1. én pontosan úgy és azt az benzin/olaj arányt használtam amit a gyártó előírt..!
akkor most hogy van ez??
2. Én amikor először elvittem a szervizbe nem volt benne benzin a szervizes öntött bele majd állítólagosan megjavította de a tankban még mindig az ő benzinje volt amivel kb. 10 percig üzemelt..!
3. Létezik ilyen hogy a gondommal megkeresem a gyártót akinek elküldöm az össze rakott készüléket ő meg 130 apró darabban vissza küldi..esküszöm nektek amikor megláttam majd sírva fakadtam..mert abba a dobozba önökét bele az az napi szemetet is!

mit lehet ilyenkor tenni szerintetek vagy hová lehet fordulni...???

D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73

(#6514) bullseye válasza need (#6513) üzenetére


bullseye
addikt

elsőre írnék a gyártónak, hogy hogy képzeli ezt. aztán az anyavállalatnak... utána max. homár/fogyvéd/fókusz lehetőségeid vannak, de ez tényleg elég fura eset...
megnézném, ahogy elmagyarázzák, hogy kenési rendellenesség miatt nem működött, majd hirtelen nem működés közepette felrobbant...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6515) need válasza bullseye (#6514) üzenetére


need
addikt

kidobtam az ablakon az árát nem beszélve amit eltelefonáltam és elutazgattam...!
vegyenek a készülék árából koporsó szöget..!

tegnap délután érkezett meg a doboz így ma tudom majd csak felhívni az ügyfélszolgálatott

D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73

(#6516) stol válasza need (#6513) üzenetére


stol
addikt

Bocs, DE milyen típusú és márkájú olajat használtál?
Valamint, az előírt bejáratási ciklus megvolt-e.
Valamint, mire használtad a gépet.

[ Szerkesztve ]

(#6517) qfm


qfm
senior tag

Visszamondanátok a vásárlást, ha a webshop amiből rendelnétek (még amúgy sem szerezték be az árut), nem tartja be a hatályos szabályokat az elállási jogról? Lehet másról sem, de ennél egyértelmű. Vásárlás közben a jogszabályt linkelték be, némi keresgélés után pedig ez van a honlapjukon:

"Az elállás jogát gyakorló személyt terheli mindkét szállítási költség (oda-vissza). Valamint a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárt, sérüléseket, esetleg eredeti csomagolás hiányát a kereskedő átháríthatja a vevőre. Erről jegyzőkönyv készül a termék visszaérkezését követően. A visszaszállításról a kereskedő gondoskodik!"

Ez úgy szabálytalan ahogy van. Ide szállítást nem terhelhetnék rám ha ezzel a jogommal élnék a jövőben, eredeti csomagolást sem követelhetnék, valamint a visszaszállítást sem nekik hanem nekem kellene intéznem (gondolom ők kedvesen kiszámláznának benzin árat szállítás jogcímén).

Nem hiszem hogy szükség lenne erre a 8napos elállásra, de nem szívesen vásárolok mégse olyan helyről aki már most szabálytalanul áll ehhez, nem élhetek a jogommal ha úgy alakul, és lehet a garanciáztatáshoz is hasonlóan fognak állni ha véletlen arra kerül a sor.

Ki, mit gondol?

Ui:

Mielőtt bárki szitkozódni kezdene, itt még semmiféle kár nem ért, sem engem, sem a boltot, inkább egy elvi kérdésről van szó, hogy ha már most látom hogy szabálytalan az egész, és emiatt még később lehet belőle pórul járás, inkább keresnétek e másik boltot.

[ Szerkesztve ]

(#6518) need válasza stol (#6516) üzenetére


need
addikt

benzinkúton kapható motor olajat használtam a gyártó által elő írt keverési arányban!
Bejáratási ciklus...? mindösszesen nem volt több az üzemideje 4 hónap alatt 12 óránál..!
természetesen arra amire való..

D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73

(#6519) bullseye válasza qfm (#6517) üzenetére


bullseye
addikt

hát ha amúgy sem szerezték még be az árút (ezek szerint még meg sem rendelted), azaz tényleg nem éri őket kár, és ennyire nem bízol bennük, akkor jobb ha abbahagyjátok...

de értesíteném őket, hogy amiket írnak, az nem stimmel - persze kulturáltan. aztán onnan a választól függ.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6520) stol válasza need (#6518) üzenetére


stol
addikt

Mire is való? Azt szeretném, ha konkrétan leírnád.
Bejáratási ciklus, alapjáraton kijáratott 1 tank benzin.

"benzinkúton kapható motor olajat használtam"
Mit? Milyet? Milyen teljesítmény specifikációt kér a gép és mit tudott az olaj?

Ne haragudj meg, de roppant laikusnak tűnsz a leírtak alapján és eddig nem jelenteném ki, hogy a gép tervezési/összeszerelési hibából adódóan hibásodott meg.

(#6521) bullseye válasza stol (#6520) üzenetére


bullseye
addikt

az oké, de mitől esett darabokra?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6522) stol válasza bullseye (#6521) üzenetére


stol
addikt

A gyártó szétborította és mivel: "mellékelve egy levél mi szerint kenési rendélénesség miatt ment tönkre a készülék! Nekem ebben a dologban több furcsa is van...!".... már nem fűzte össze. Úgyis garr. vesztes.

"1. én pontosan úgy és azt az benzin/olaj arányt használtam amit a gyártó előírt..!"

Ellenben a vásárló nem tudja ill. meg se nézte, milyen műszaki paraméterű olajat kevert a motorhoz. (Benzinkúton kapható, oszt jau.)
Igen, a kétüteműnél is vannak olajbeli eltérések, mint a 4 üteműnél sem egy féle olaj kell minden autóba.

"2. Én amikor először elvittem a szervizbe nem volt benne benzin a szervizes öntött bele majd állítólagosan megjavította de a tankban még mindig az ő benzinje volt amivel kb. 10 percig üzemelt..!"

A kisgép szervizek jó minőségű Husqvarna és vagy Stihl olajat használnak. Valamint, 10perc üresjárástól nem fog még egy szar olajjal sem a hónolás lekopni a hengerről és berágódni a csapágy.

3. pont necces, de ha több száz ilyen esettel találkozik már a szerviz, meg is érthető valahol.

[ Szerkesztve ]

(#6523) kukinyo válasza stol (#6522) üzenetére


kukinyo
addikt

Erre van egy jó sztorim
Vásároltam egy láncfűrészt amit egyszer kölcsönadtam és nem működű állapotban hozták vissza.Gari kb.1 hónapja lejárt.Elvittem a kisgép szervizbe javításra.Két hét múlva megyek érte és a szervizes a kezembe nyomja a dobozt hogy nem javítható,3k-t kért a bevizsgálásért.Gyanús volt hogy a doboz csörgött-zörgött,belenézek és ott a fűrész ezer darabban.Kérdőre vontam az embert,azt a választ kaptam hogy mi a manónak kínlódjon az összeszereléssel ha javíthatatlan.Kb.20 perc vita után megértette hogy én nem ilyen állapotban hoztam ide,legalább azt az állapotot állítsa vissza ahogy kapta.2 óra múlva érte mentem vissza kaptam összeszerelve.Otthon valamilyen elgondolásból rápróbáltam beindult és azóta is (már vagy 4 éve) probléma mentesen üzemel. :D

(#6524) need válasza stol (#6522) üzenetére


need
addikt

Természetesen hálás vagyok neked amiért segítesz...

De több dologban nem értek veled 1-et..!
Azzal együtt hogy nem pontosítok le dolgokat vagy azokat általánosságban írom le..
nem gondolom hogy laikus lennék..!

1. én megtanulmányoztam az készülék leírását nem határoz meg konkrétan olaj típust sem viszkozitási értéket..!
Ha hiszed ha nem kis közöm van maga a benzinhez meg egyáltalán az olajokhoz pontosan tudom hogy mire mi való és mire mit kell használni..
igaz nem a kenőolaj gyártásban dologozm hanem az aromás és hidrogén gyártásbanHa a gyártó nem határozz meg olajt és történetesen elmegyek egy benzin kúthoz és elmondom hogy nekem olyan olaj kell ami 2 ütemű motorokhoz kellene a kutas pontosan tudja..!
Mindamellett 1-et értek abban hogy egy normális gyártó mint pl. a Stihl ő ragaszkodik az ő saját olajához.. ebben az esetben ennél a terméknél nincs ilyen megkötés csupán csak a benzin-olaj arány van..!

2. Szívem szerint azt mondanám hogy gyere velem el és légyíves és nézd meg ez a kisgép szervizet ahová vittem először a készüléket..!
Javítás a ház előtti udvaron a fűben... de ha esik az eső akkor a sufniban..!
Én a gyártó helyében azért megvizsgálnám kinek adok jogosultságot javításra..!

Ami még hozzá tartozik a dolgokhoz hogy maga a blokk és dugattyú sem valami jó minőségű anyagból van össze rakva.. nyilván aki szakavatott az egyből észre veszi..

Az egészből a messze menő tanulság hogy legközelebb jól meggondolom hogy milyen gyártó és annak melyik termékét veszem meg…!

[ Szerkesztve ]

D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73

(#6525) need válasza kukinyo (#6523) üzenetére


need
addikt

neked szerencséd volt.. ahová én elküldtem és szétszedve vissza kaptam a xaromat az Nemesvámoson van.. szívem szerint elvittem volna és a pofájukba vagdaltam volna az utolsó csavarig..!

D750+Tami 24-70..Nikon 70-200 f/2.8 vrII....Diablo3 Battletag: norennord#2734 Division 2 noren73

(#6526) sasa311 válasza stol (#6520) üzenetére


sasa311
veterán

Bakker ez egy mezei kínai ratyi 25 ccm-es fűkasza.. Nem egy high-tech kisköbcentis speedmotor hanem egy fűkasza...
Ki az isten fogja azt 3-4 órán át pöfögtetni alapjáraton bejáratni? Pláne minek?!

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6527) kukinyo válasza need (#6525) üzenetére


kukinyo
addikt

Nem hiszem hogy ez szerencse kérdése volt.Mondtam hogy vagy 20 perc vita után hajlottak rá a szervizesek.Fogalmam sincs hogy ilyen esetben kötelesek e összerakni de hatott a rábeszélésem. :D

[ Szerkesztve ]

(#6528) Mr X válasza kukinyo (#6527) üzenetére


Mr X
veterán

Szerintem kötelesek olyan állapotban visszaadni, ahogy átvették. Laikusként végiggondolva. Végülis, elég fura lenne, ha mondjuk leadok egy autót javításra, aztán, ha nem garanciális, akkor darabokban kapom vissza.

(#6529) kukinyo válasza kukinyo (#6527) üzenetére


kukinyo
addikt

Így logikus :)

(#6530) bullseye válasza Mr X (#6528) üzenetére


bullseye
addikt

mint az árengedményes táp esetében is megállapítottuk, a garanciális cucc a vevőé. Ha a hibája nem garanciális, akkor is, mert
1, attól még lehet javítható
2, még viheti független szakértőhöz
3, mert kifizette b+

ha azt a garanciára beadottnál rosszabb állapotban kapja vissza, akkor őt kár érte...

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#6531) stol válasza need (#6524) üzenetére


stol
addikt

"én megtanulmányoztam az készülék leírását nem határoz meg konkrétan olaj típust sem viszkozitási értéket..!"

Minimális teljesítmény követelményt határoz meg. Lásd 16.oldal, "OLAJMINÕSÉGRE VONATKOZÓ AJÁNLÁSOK" szekció.

"Csak minõségi olajat használjon, mégpedig kétütemû,
léghûtéses motorokhoz ajánlott API TC (TSC-3) minõségi
osztályút. A kétütemû motorok számára készült olajat utasítás
szerinti tartályban keverje össze, 1:40 (2,5 %)."

API TC-nek a félszintetikus, ám a TSC-3 szabványnak csak a jobb féle full szintetikus olajak felelnek meg.

Teljes usermant itt töltheted le: [link]

Sokan elbagatellizálják, de a keverési aránytól gyak. 2x fontosabb az olaj minősége.

Tehát, ha nem TSC-3-as olajat használtál, hanem csak API-TC-nek megfelelőt, akkor csak abban vétettél, hogy a sima félszintetikus olaj jobban kokszol, büdösebb és füstöl.
Megint más-más a léghűtéses és vízhűtéses motorok számára készített olaj üzemi hőmérsékleten tanúsított viszkozitása, más a lobbanáspontjuk.

Ha viszont API-TC-s se volt és csak áványi, akkor igen, vétkes vagy a gép kenéshibából adódó károsodásában.

UI.: Te lehet aromás hidrogán gyártásban vagy otthon én viszont a 2T motorok lelkivilágában. Azok felújításában, módosításában. :K

[ Szerkesztve ]

(#6532) stol válasza sasa311 (#6526) üzenetére


stol
addikt

Véleményem szerint mindegy, hogy 20, vagy 200ezres gépről beszélünk, ha az üzemeltető nem kellő figyelmességgel üzemelteti azt és emiatt károsodik.

(#6533) sasa311 válasza stol (#6532) üzenetére


sasa311
veterán

Véleményem szerint meg nagyon fontos a jó olaj (én is a legjobb full szintetikusat használom a motoromban), de azt elképzelhetetlennek tartom, hogy akár milyen szar szemét szutyok olajtól egy ilyen egyszerű 2T motor véglegesen, javíthatatlanul bekrepáljon 12 óra üzemtől.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#6534) kukinyo válasza sasa311 (#6533) üzenetére


kukinyo
addikt

Persze hogy nem.Képtelenség,ürügy,kifogás.

(#6535) stol válasza sasa311 (#6533) üzenetére


stol
addikt

Ezeknek a hengere könnyűfémből van. Van egy keményített "sikaszilezett" bevonat.
A. Rossz olajjal ez lekopik.
B. Kis illesztési hézag miatt és rossz olajjal a leszakadt olajfilm miatt beragad a dugattyú a hengerben. Ekkor elkeni mind a henger, mind a dugattyú anyagát.

"hogy akár milyen szar szemét szutyok olajtól egy ilyen egyszerű 2T motor véglegesen, javíthatatlanul bekrepáljon 12 óra üzemtől."

Egy bejáratós motor nem megfelelő kenéssel másodpercek alatt károsodhat.

Ebbe viszont kár mélyebben belemenni, mert aki nincs benne, annak fölösleges magyaráznom. De fogadja el, hogy ilyen van.

[ Szerkesztve ]

(#6536) Mr X válasza stol (#6535) üzenetére


Mr X
veterán

Ezeknek kell bejáratás amúgy gyakorlatilag? Vagy ez is olyan, mint hogy a mobilosok a mai napig mondják, hogy első töltés 16 óra legyen?

(#6537) stol válasza Mr X (#6536) üzenetére


stol
addikt

Papíron nem, de gyakorlatilag illik terheletlenül járatni 1-2 órát. És akkor sokkal hoszabb életű lesz a gép és erősebb.
A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást. A fő töltés 3-4 óra alatt végbe megy, ám a li-ion cella csak 80%-ig tölthető gyorstöltéssel. A maradék 20% un. lezáró töltéssel C/10 árammal folyhat.
Ehhez viszont, 6-5 óra kell.

(#6538) Mr X válasza stol (#6537) üzenetére


Mr X
veterán

Na pont erre gondoltam.

"A lítium-ionos akkumulátorok NEM igényelnek FORMÁZÁST, az első és az ötvenedik, vagy ötszázadik töltési ciklus semmiben nem különböznek egymástól." [link]

Vagyis nem kell semmiféle ilyesmi, ha feltöltött, lehúzod és kész. De mindenhol a mai napig azt mondják, hogy 12-16 órát kell tölteni első vagy első 3 alkalommal.

Az elektronika meg lekapcsolja a töltést 4.1V-nál, hiába hagyod rajta utána.

[ Szerkesztve ]

(#6539) Mr X válasza Mr X (#6538) üzenetére


Mr X
veterán

jav:

4.2V-nál áll le a töltés.

(#6540) luciferc válasza stol (#6537) üzenetére


luciferc
őstag

Ez a Li-ionra nem igaz. Itt nincs lezáró vagy csepptöltés.

(#6541) stol válasza Mr X (#6538) üzenetére


stol
addikt

"Az elektronika meg lekapcsolja a töltést 4.1V-nál, hiába hagyod rajta utána."

Sokkal bonyolultabb töltési mechanicmusa van a li-ion akkunak, minthod delta-v alapont töltse az elektronika.

Én valamikor rég még ezt tanultam kb.: [link]

Egyes gyorstöltők egy óra, vagy még rövidebb idő alatt töltik fel a Li-ion akkut. Az ilyen töltő kihagyja a második fázist és rögtön készet jelez, miután először éri el a feszültség a maximális értéket az első fázis végén. Ekkor a tényleges töltöttségi fok 70%. A záró töltés tipikusan kétszer addig kell tartson, mint a kezdeti töltés! Csepptöltést fölösleges alkalmazni, mert a Li-ion cella képtelen elviselni a túltöltést. A csepptöltés egy olyan, fémes líthium réteget képezne a felületen, amely a cellát labilis állapotba hozná. Ehelyett, egy korrekt záró töltés pótolja az akku kismértékű önkisülését és védőáramkörének fogyasztását. A töltő minőségétől, valamint a telep önkisülésétől függően célszerű minden 500 óránként vagy 20 naponként záró töltést végezni. Jellemzően a töltés akkor kapcsol be, ha az üresjárási nyitott kapocsfeszültség 4,05 V és akkor áll le, ha a feszültség újra 4,2 V/cella.

luciferc!

Olvass utána inkább ;)

[ Szerkesztve ]

(#6542) Mr X válasza stol (#6541) üzenetére


Mr X
veterán

Ott a hsz-emben a link, de megkerestem a forrást is. [link]

Amúgy leírtad, te magad is, hogy 4.2V-nál lekapcsol a töltés. Az a zárótöltés kb. annyit csinál, hogy az elektronika letiltja a töltést 4.2V-nál, aztán a merülés alatt (asszem) olyan 95% körül visszakapcsolja, és megint feltölti 4.2V-os feszültségig. Nem kondícionál rajta semmit a metódus, csak szinten tartja a töltöttséget. Vagyis az a lezáró töltés semmit nem ér, az első 100% töltöttség után nyugodtan lehúzhatod.

Ha megnézed, a grafikon a te linkeden ugyanez, csak az eredetin nincs ott a zárótöltés 500 óránként szöveg.

[ Szerkesztve ]

(#6543) vlcsko82


vlcsko82
aktív tag

Hy all :R Olyan kérdésem lenne,hogy a minap eladtam az egyik termékem természetesen hibátlanul és vállaltam is rá 3 nap garanciát kézhezvételtől.A termék megérkezett működik,de a vevő vissza küldte,hogy neki nem kell "meggondolta magát". A kérdés a következő most postázzam vissza a vevőnek a vásárolt terméket v. utaljam vissza a pénzt?

"...és isten mondá a 8-ik napon: -Oké Murphy, te győztél!"

(#6544) Mr X válasza vlcsko82 (#6543) üzenetére


Mr X
veterán

Garanciát meghibásodásra vállaltál, vagy konkrétan arra is, ha meggondolja magát. Ha csak hibára, akkor mosolyogva közölheted vele, hogy gondolta volna végig a vétel előtt, hogy kell-e neki.

Sőt, én ezek után megmondanám neki, hogy akkor kapja vissza, ha elutalta a postázás költségét. Bár ebből azért lehetnek bonyodalmak.

(#6545) luciferc válasza stol (#6541) üzenetére


luciferc
őstag

Olvastam és tanultam is valamikor. A "záró töltés" kifejezést viszont életemben nem hallottam még, a linked alapján a talán Li-ion aksik töltésének 2. fázisának felelteted meg. Lelked rajta, nevezhetjük kisszéknek is, csak legyen egyértelmű.

Most hogy már mind ugyanarról beszélünk, akkor hogy is van ezzel a hozzászólásoddal?

"A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást. A fő töltés 3-4 óra alatt végbe megy, ám a li-ion cella csak 80%-ig tölthető gyorstöltéssel. A maradék 20% un. lezáró töltéssel C/10 árammal folyhat.
Ehhez viszont, 6-5 óra kell."

Miért kell a 16 óra? Milyen 3-4 óra fő töltés? Milyen C/10 áram?

(#6546) vlcsko82 válasza Mr X (#6544) üzenetére


vlcsko82
aktív tag

Természetesen csak esetleges meghibásodásra vállaltam a 3 nap garanciát.Köszöntem a segítséget :R

"...és isten mondá a 8-ik napon: -Oké Murphy, te győztél!"

(#6547) stol válasza luciferc (#6545) üzenetére


stol
addikt

"Miért kell a 16 óra? Milyen 3-4 óra fő töltés? Milyen C/10 áram?"

Fő töltési ciklus max 1C-vel folyik, de ezt nem minden gyártó engedi a li-ion akkukra, mert csökkenti az élettartanot.
A legtöbb gyáró, nokia, motorola, C/2 árammal tölt, ez egy 850mAh-s akkunál ~2óra 70%-ig.
Eztán jön a lezáró töltés, ami tipikusan max C/10.el történik, ez ~3-4 óra.
A teljes töltés _tipikusan_ 6-8 óra alatt lezajlik, a 16 órát csak egy nagy ráhagyásnak mondják a mobilosok.

Mi laptop akkukat újítunk fel és a töltő felügyelő áramköröket is javítjuk alkalmanként, így tudnunk illik, hogyan is működik a korrekt töltése egy li-ion cellának. Mondjuk a notik 1C-vel töltenek 70-75%-ig, csak utána lezáróval.

Ha nem tudod, mi az az 1C, C/2, C/10, lezáró töltés, akkor NEKED kell utánaolvasni, nem pedig nekem igazolni magam.Ha tényleg tanultál elektronikát, akkor a fenti kérdés után simán megbuktatnálak :DDD

Kicsit uncsi már, hogy a mindennapi munka után, még én igazoljam magam a mások hiányos tudása miatt.
Lófa...t! Google. Akit érdekel a dolog.

[ Szerkesztve ]

(#6548) luciferc válasza stol (#6547) üzenetére


luciferc
őstag

Tudom mi az a C/10, csak nem értem miért írtad, a 2. szakaszban elvileg ugyanis folyamatosan csökkenő töltőáram van, állandó töltőfeszültség mellett, nem pedig max C/10. A kérdésem erre vonatkozott, vagyis milyen C/10, ha egyszer folyamatosan csökken 0,03C-ig.

De hogy tanuljak, a lezáró töltésnek mi az angol megfelelője? Mert ez a lezáró töltés kifejezés nekem nagyon furcsa, bár a magyar "szak"zsargon néha kretén tud lenni.

A 16 óra meg nem nagy ráhagyás, hanem egy régről maradt megszokás, ha úgy tetszik legenda. A lakásban jelenleg 4 Nokia telefon van, max 4 óra elteltével mindegyik feltöltöttnek jelzi magát, ami persze lehet pszichés trükközés is. De ha egyes mobiloknál 6-8 óra is a teljes töltés, mert a mobilos bótos tökéletesen tudja minden gyártó esetében a töltési időt (haha), akkor is miért mond 16 órát? Amit a korábbi hozzászólásod alapján teljesen korrektnek tartasz.

Én azt látom, hogy biztos te vagy az akku atyaúristen, vagy legalább a kisinasa, de amit először írtál, az legalábbis irdatlan módon pongyola és néhol még hibás is. Szóval ne igazold magad, kell a francnak.

újra idézlek: "A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást."

(#6549) kukinyo válasza stol (#6537) üzenetére


kukinyo
addikt

A vadi új autókkal sem illik menni egy métert sem,2 hétig csak a garázsban kell járatni.
Ezt nem gondolhatod komolyan :D

[ Szerkesztve ]

(#6550) stol válasza luciferc (#6548) üzenetére


stol
addikt

Elektronika válogatja.
Ócsó csájna elektronika nem fog logaritmikus áramgörbével tölteni, mert a kivitelezésnél minden cent számít.
Örülnek, ha egy sima pwm 3 szakaszos konstans áramú töltést összekotványolnak.
Pl. 3ezer forintos telefonok.

"Én azt látom, hogy biztos te vagy az akku atyaúristen..."

Gondolja a rosseb, csupán ebben (is) dolgozom (notebook és még sok más eszköz li-ion akku felújítása).
Talán örülni kellene, hogy valaki egyáltalán veszi a fáradtságot munka mellett és a faltól kevésbé megértőbb"társaságnak" leír dolgokat.

"újra idézlek:"

Menj bele a töltésvezérlők lelkivilágába és megérted. Minek írjak elsőre le valamit műszaki nyelven, amikor "józan paraszti szavakkal" se érti meg senki?
Egy _normális_ töltés vezérlőnek saját flash-romja van és abban tárolja a cellák főbb paramétereit. (töltésszámlálás, delta-C, melegedés, kisülési görbe, stb.)
Nagy többségben az üres eprom-ú elektronikára ráaggatnak egy a gyárból x értékre töltött cellát. Egy cellás akkupakknál csupán a teljes kapacitás elérése miatt kell "teljes" töltési ciklus, de több cellás akkupakknál pedig a szimmetrizálás véget illik egy-két teljes ciklust csinálni.
Tapasztalat szerint az első töltéstől kevésbé jól kezelt akkuk hamarabb is pusztulnak leggyakrabban noti akkuknál mutatkozik, ahol ha nincs megfelelő cella szimmetria, egyik-másik hamarabb ki fog dőlni.

Személyeskedést, HA LEHET kerüljük.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.