Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12501) Attix82 válasza axioma (#12500) üzenetére


Attix82
őstag

Variálni nem lehet az árakkal, számla alapján kell menni, vagyis ami ott szerepel azt kell visszafizetni.

Mindkét félnek lesznek minuszos költségei, ezt el kell fogadni.

A bolt szállítási költsége minusz , és kap egy alig használt laptopot amit már új áron nem tud eladni. (hasra ütök 1-3% bukik ennek az eladásával , ami 300knál már nem elhanyagolható)

Fogyasztó: visszautat kell fizetnie.

[ Szerkesztve ]

(#12502) axioma válasza Attix82 (#12501) üzenetére


axioma
veterán

OK, akkor nem lehet az osszeggel varialni, azt ugorjuk, csak megoldasi javaslat lett volna.

De ha nem ad bankszamlaszamot, akkor is vissza kell juttatni. Ugyhogy szerintem az ugyfel meg nem koteles szamlaszamot adni, sot, ha ad, akkor tudnia kell, hogy visszajuttatasnak szamit az hogy a szamlajan van. Tehat ha megadja a szamlaszamot, akkor azzal bujtatva vallalja, hogy o fizeti a felvet koltseget.

Az egy tenyleg jo kerdes, hogy mi van akkor, ha azt mondjak hogy felveheti a penztarban, de gyanitom a tavollevok kozottinel ez sem jatszik.

Az alighasznalt laptoppal meg ne tessek elohozakodni, a kereskedo sajat felelossege, hogy a jogszabalyoknak megfelelo eljaras koltsegeit - uzleti tervben nyilvan valami valoszinuseggel szamolva - beepitse az araiba. Persze, ettol dragabb lesz, mint a versenytarsak. De ha nem hajlando ezt a koltseget vallalni, es veletlenul bejelentodik a nav-hoz az eset, akkor lehet hogy nem 5e Ft veszteseg lesz a vege... (es raadasul nezd a masik oldalrol: a tisztessegesen eljaro uzletekhez kepest csak azert olcsobb most o, mert nem akarja betartani a torvenyt -- szoval egy ilyen bejelentes a "jokat" vedene').

+1. A futarszolgalattal kotott szerzodesben is siman lehetne kikotnie, hogy ilyen esetben mennyiert viszik vissza a penzt, ez akar joval kevesebb is lehet mint a postai kp-utalas.

Teszem hozza nem vagyok erdekelt az ugyben, en mindent elektronikusan intezek, az kuzdes hogy mikor mennyi kp-t honnan veszunk ki, mert a kalauz nem ad kartyara jegyet a heven stb.

(#12503) Attix82 válasza axioma (#12502) üzenetére


Attix82
őstag

Itt az a gond, hogy a Bolt nem tagadja meg a visszafizetést. Kijelentette, hogy utalja az összeget vagy felvehető a pénz a pénztárnál.

Az, hogy postára nem adja fel a pénzt KPba, én sem adnám....de szerintem MOn senki se tenne ilyet. (még futárnak sem)

(#12504) axioma válasza Attix82 (#12503) üzenetére


axioma
veterán

Na varj, a penztarat valaki csak poenbol irta be. Az ugyfelnek nem ajanlottak. Raadasul ha neten rendelt cuccos, akkor tavolleteben is el kell juttatni, nem kerhetik hogy jelenjen meg (plane ha olyan uzlet, aminek nincs tenylegesen boltja pluszban, nincs ugyfelforgalomra penztara sem...)
Az meg megtagadas, hogy bankszamla megadasa hianyaban megtagadjak (mas lenne a helyzet, ha mar az ugyfel szamlaszamat tudnak, es kerdes nelkul odautalnak, akkor visszajuttattak, de nem errol van szo). Azt tippelnem, hogy siman megall a birosagon.
Amugy meg nem is 5e-rol van szo, hanem minusz amennyi az utalasi koltsege lenne.

[ Szerkesztve ]

(#12505) Attix82 válasza axioma (#12504) üzenetére


Attix82
őstag

Vicces lenne ha ez miatt bíróság lenne :D.

(#12506) dethroner


dethroner
veterán

Ha nagyon ráérnék cseszekedni a bolttal, lehet elérném hogy kp-ban visszakapjam. De mérlegeltem. Én küldtem vissza és eddig korrekt a hozzáállásuk. Az hogy visszaküldöm amit biztos ki kell fizetniük a beszállítónak és amíg nem adják el áll benne a pénzük, az már rossz nekik, pláne hogy az elküldést is visszaadják. Ha ők korrektek, nem leszek tapló hogy plusz költségük(vagyis minuszba kerüljenek) keletkezzen. Nekem pozitív hogy nem kell megtartani a terméket, akkor nekik legyen annyi hogy nincs bukta belőle.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#12507) csucsotke válasza rabbit87 (#12474) üzenetére


csucsotke
aktív tag

Szia! Én is hasonló cipőben jártam (50 napig javították a tabletemet), és az itt fórumozók tanácsai alapján, így oldottam meg, az elhúzódó javítást.
1. küldtem 1 tértivevényes levelet, amiben kultúráltan megkértem őket ügyem rendezésére.
2. írtam lehetséges panaszlevél változatokat(3-at), amit szükség esetén bemásoltam volna a vásárlók könyvébe
3. a levél átvététele után két nappal, bementem személyesen, és kértem a termék árának visszatértését, nagymértékű hátrány, vagy jelentős kellemetlenségre hivatkozva

...telefonálgattak, majd biztosítottak róla hogy másnapra kész lesz(addig hiába érdeklődtem, csak biztosítgattak róla, hogy azonnal telefonálnak, ha elkészül meg blabla). Kész is lett, átnéztem tüzetesen, minden rendben volt(persze arra a verzióra is volt egy panaszlevelem, hogyha megkarcolták volna :)). (Egyébként aztán nem írtam bejegyzést a vásárlók könyvébe, amire nem vagyok büszke, mert megérdemelték volna).

Legközelebb persze nem várnék 50 napig, legkésőbb 30 naptári nap után intézkednék. Elméletileg 15 nap után is lehet, de elég gyakorlattak a lerázásban, úgyhogy felkészülten kell. Kell őket hajkurászni, mert a kutya nem figyel a javítások menetére. Nem jó ez a törvény, nincsenek semmire kötelezve, el vannak kanászodva.

(#12508) Prouser1


Prouser1
újonc

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, remélem tudtok valami hasznosat mondani.

A helyzet a következő: Vettem egy tabletet a Media Marktban ami 1 hónap használat után elromlott.
Garancia persze természetesen volt rá.
Vevőszolgálat, adatfelvétel, mi a gond stb.
Jó, szervizbe küldik. Majd értesítenek ha kész.

Gondoltam pikk-pakk megcsinálják 1-2 hét.
1 Hónap után se semmi hír.
Bementem érdeklődni. Elküldtek, hogy náluk nincs, már a szerviz dolgozik rajta.
Jó.
2 hét múlva kaptam egy SMSt hogy sajnos a javítás késik...
De azt nem írták mennyit.
Bementem majd azt mondták, hogy azért van másfél hónapja a szervizben, és nem kaptam még vissza(se náluk nincs még) mert nem fogják egyesével küldözgetni a szervizelt termékeket, hanem elvisznek x darabot, megjavítják, majd vissza küldenek együtt x darabot.
Azt mondták ne izguljak TUTI visszakapom megjavítva értserítenek...

Jó, akkor nem tudok mit tenni, várok...

Eltelt még 2 hét, és még mindig semmi!

Nem akarom elhinni, hogy 2 hónap megjavítani egy tabletet... Ez már a vicc kategória!

Mit tudok tenni? Van értelme a Media Markt nyakára járni? Felhívni őket 2 naponta? Vagy úgyis elküldenek, hogy náluk nincs?

Vagy a szervizet/gyártót/magyarországi forgalmazót zaklatni?

Vagy fogyasztóvédelemmel fenyegetni a Media Marktot/forgalmazót?

Vagy semmi haszna?
Már attól félek vissza se kapom!

(#12509) asdf_ válasza Prouser1 (#12508) üzenetére


asdf_
veterán

Rizikós, de én elállnék tértis levélben.

(#12510) Prouser1 válasza asdf_ (#12509) üzenetére


Prouser1
újonc

Ez mit jelent, és mivel jár? Gondolom ha nagyon balhézok, a végén vissza se kapom a terméket, se a pénzem!

Én annak örülnék a legjobban, ha vissza fizetnék a pénzem, és nem hitegetnének!
De gondolom ez biztos nem opció, lévén: "ha már a hülye kifizette, ott dögölhet meg!" mentalitás!

Azt olvastam itt, hogy 3 lehetőség van, javítás, csere, pénz vissza!
Amíg megnem javítják addig fognak lerázni? Jól gondolom?

(#12511) dethroner válasza Prouser1 (#12510) üzenetére


dethroner
veterán

Gondolom ha nagyon balhézok, a végén vissza se kapom a terméket, se a pénzem!
Ezt rosszul gondolod. Úgy sejtem nálad van a vásárlásról szóló eredeti nyugta és amikor leadtad javításra akkor is kaptál átvételi elismervényt. Ezek birtokában nem kell félned. Bemész ügyfélszolgához, előadod neki a történeted, ha kell odahívatod az üzletvezetőt és mondod hogy ez neked jelentős kényelmetlenség, elállsz a termék vásárlásától, azonnali cserét vagy az ár visszatérítését kéred.Ha sokan hallják hogy milyen genyó módon garanciáztatnak az csak még jobb, légy dühös és hangos ;] Ha ugrálnak, panaszkönyv és szép hosszan, részletesen leírod a kálváriád, azt hogy mivel hitegettek milyen (x db küldözgetése) garanciális ügyintézést tapasztaltál. Gyorsabban lesz új cuccod vagy pénzed mint gondoltál.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#12512) asdf_ válasza Prouser1 (#12510) üzenetére


asdf_
veterán

A legegyszerubb, ha be tudsz menni, mert akkor nem telik az ido. Bemesz az ugyfelszolgalatra, rakerdezel a termekedre, ha meg nincs ott, akkor kozlod, hogy el kivansz allni a vasarlastol es kered a vasarlok konyvet, amibe ezt bejegyzed.
Oda beirod, hogy a termek 1 honapos koraban bedoglott, utana szervizbe kerult, azota ket honap eltelt -ketszerese annak, amit nalad mukodokent eltoltott-, nem mellesleg az elado szerv szobeli kozlese alapjan (osszevarjak a hibas es a javitott termekeket) nem torekszik a jogszabalyban eloritak betartasara, hogy 15 napon belul bekovetkezzek a javitas), nem mellesleg szerinted a PTK. ezen szakaszát is megsértették:
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni., emiatt elállsz a szerződéstől.
Ha nem tudsz bemenni, akkor ugyanez tértivevényes levélben, nagyon gondosan ügyelve, hogy jó helyre címezd a levelet (tehát oda, ahova vetted, nem valami központi címre, afaik minden Media Markt egy külön cég).
Innentől kezdve két út lehetséges:
- elfogadják és visszaadják a vásárlási összeget (pénz jár, nem vásárlási utalvány!)
- nem fogadják el és találkoztok a bíróságon

(#12513) Prouser1 válasza asdf_ (#12512) üzenetére


Prouser1
újonc

Köszi, remélem ilyen egyszerű lesz!

Van egy olyan sanda gyanúm, hogy bármire fognak hivatkozni(pl a múltkor mikor panaszkodtam az 1 hónapos szervizelés miatt a válasza a vevőszolgis csajnak az volt: "sajnálom, ha alkatrészre várnak, több hétig is eltarthat! Biztosíthatom, hogy pár napon belül itt lesz!" majd 1 hónap múlva se jött meg...)

Azt tudjuk, hogy pénzt visszafizetni sehol nem szeretnek, inkább a csillagokat leígérik az égről de a vételár az maradjon a zsebükben!
Majd biztos le akarnak dumálni, hogy most felhívják a szervizet, forgalmazót, most rögtön rákérdeznek...

De én ezek után már nem akarok több ígéretet!

(#12514) Prouser1 válasza Prouser1 (#12513) üzenetére


Prouser1
újonc

Ma megkaptam javítva végre...
alaplapot cseréltek, remélem nem fog ez is elromlani!

Ha megint be kell adnom a szervizbe, én tuti a fogyasztóvédelemmel megyek!

(#12515) Attix82 válasza Prouser1 (#12514) üzenetére


Attix82
őstag

Miért is?

Nem utasítanak el garis ügyben, ha időbe leadják a szervizbe amit bizonyítanak is, akkor semmit se tehetsz. Csak egy közvetítő közted és a gyártó / szerviz között.

Nem ők tehetnek arról, hogy hulladékot gyártanak.

[ Szerkesztve ]

(#12516) qdak


qdak
addikt

sziasztok, adott 1 (rossz) synaps beltéri, több mint 1 honapja visszakuldtem, garanciaval, sajat penzbol pestre, azóta csak huzzák az időt, mit lehet tenni ?

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#12517) vg válasza Prouser1 (#12508) üzenetére


vg
addikt

(#12518) optikus válasza vg (#12517) üzenetére


optikus
senior tag

no mar miert is? mert van egy balfek aki a homarnak irkal a helyett hogy elolvasna milyen jogai vannak, netan meg balhezas helyett ervenyt szerezne nekik?

de amugy azt irta hogy vegul elkeszult a cucca.

Buy books not gear.

(#12519) vg válasza optikus (#12518) üzenetére


vg
addikt

Ki írta?

[ Szerkesztve ]

(#12520) Siriusb


Siriusb
veterán

Sziasztok!

Lenne egy olyan probléma, hogy egy barátom elvitte egy számtech boltba/szervizbe az asztali számítógépet, mert nem indult. Az ottani "szakember" rárakott egy másik tápegységet, és sikerült leégetnie az alaplapot. Vetettek a barátommal egy új alaplapot, majd felhívták, hogy valószínűleg a processzor is tönkrement, vegyen abból is egy újat. Itt léptem én be a képbe, elkísértem az üzletbe. Megkérdeztem, mégis hogyan gondolják, hogy leégetnek egy számítógépet, s a vevőre terhelik az összes költséget. Szerintük ez a professzionális hozzáállás.
Kértem egy nyilatkozatot a cégvezető aláírásával és bélyegzővel hitelesítve, aminek az a lényege, hogy a "szakembernek" feltűnt, milyen poros az alaplap, ezután rárakta az új tápot, ráadta a feszültséget, majd kigyulladt a gép, amelyet szerintük(!!!) a poros alaplap okozott. Számomra ebből egy dolog következik, hogy annak ellenére, hogy tudták, veszélyes lehet működtetni az adott állapotban a gépet, nem tettek lépéseket a veszélyhelyzet megszüntetésére, sőt, használatba is vették, tehát a történtek az ő felelősségük.

Kérdésem, miként célszerű nekiindulni a fogyasztóvédelem bevonásának, mire kell figyelni.

Kösz a segítséget.

(#12521) Attix82 válasza Siriusb (#12520) üzenetére


Attix82
őstag

Szerintem már alapból gajra volt ott menve a cucc...milyen gép volt ez milyen táppal?

(#12522) Siriusb válasza Attix82 (#12521) üzenetére


Siriusb
veterán

Nem emlékszem már a pontos specifikációkra, itt a PH! fórumon segítettek összerakni, tehát jó minőségű cuccok kerültek bele, ha erre irányult a kérdésed.
Szóval akkor senki nem tud segíteni abban, mik a lépések?

Szerk.:
Bocs, de ha az a véleményed, hogy minden gondolkodás nélkül adjunk rá feszt egy nemtudomhibásevagymiabaja alkatrészre... Kicsit másként képzeljük el, hogy a szakember fogalom mit takar.

[ Szerkesztve ]

(#12523) Attix82 válasza Siriusb (#12522) üzenetére


Attix82
őstag

És ha már alapból halott volt a lap + cpu?

Itt csak azaz érdekes, hogy bevittetek egy gépet, ami alapból be se kapcsolt...rátettek egy hibátlan tápot és kiégett valami a lapon...ami következménye lehet, hogy valami zárlat volt már a lapon és lehet már a CPU is halott volt.

"gondolkodás nélkül adjunk rá feszt"

Ha gajra van menve már ott a cucc, akkor egy hibátlan táp már nem ront a helyzeten.

[ Szerkesztve ]

(#12524) Attix82 válasza Siriusb (#12522) üzenetére


Attix82
őstag

Csak annyit akartam ezzel írni, hogy a Bolt azt mondja tönkrement a lap + cpu.

Te meg azt, hogy a CPU jó volt.

A bizonyítás elég problémás, én gariba visszaküldenem mindkét cuccot...CPU-t biztos cserélik mert ha nincs rajta semmi fizikai égés nyom, akkor úgyse állapítják meg mibe ment tönkre.

(#12525) Siriusb válasza Attix82 (#12523) üzenetére


Siriusb
veterán

És ha nem? Te sem tudod, én sem tudom, de sajnos a szerviz sem tudja, viszont a legegyszerűbb minden felelősséget és költséget másra hárítani.
Volt olyan mondata is a srácnak, "gondolom a processzor is rossz, azért nem indul a gép". Lehet, hogy ti, szakemberek elfogadhatónak tartjátok, hogy más pénztárcáját nem kímélve kísérletezgessetek, én ezt nem tartom tisztességesnek. Mi lesz a következő, jaj, a RAM-ok is tönkrementek, vegyetek azt is?!
Ne haragudj, de én azt várom el, ha szakemberhez fordulok, hogy fel tudja mérni a helyzetet, és ismerje a kompetenciájának a határait.

Én nem vitát akarok itt folytatni, hanem segítséget szerettem volna kérni fogyasztóvédelmi ügyben, de úgy látszik, azt nem kapok. Elfogadom, hogy a te véleményed nem egyezik az enyémmel, de nem tudom ez miért akadály abban, hogy a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban kapjak tanácsot.

Szóval nem is szaporítom tovább a terméktelen hozzászólások számát, inkább elköszönök.

(#12526) Attix82 válasza Siriusb (#12525) üzenetére


Attix82
őstag

CPU, RAM olyan alkatrész , ha nincs rajta fizikai sérülés gariba cserélik a nagykerek.

Én nem vagyok szervizes, csak elég furcsa, hogy kb zéró infótok volt arról mi jó és mi nem, de rögtön rá akarjátok hárítani az üzletre.

Az üzlet készít egy szakvéleményt, hogy ez meg ez tönkrement ez miatt.

Te csináltatsz egy független szakvéleményt, hogy hát mert pedig az üzlet tápja tette tönkre.

Akkor van esélyed nyerni perben. A fogyasztóvédelem is ezt fogja kérni.

Lényeg: rámondással nem lehet érvelni !

[ Szerkesztve ]

(#12527) asdf_ válasza Siriusb (#12522) üzenetére


asdf_
veterán

Én azt hiszem téves elképzelésed van a számtech szerviz mibenlétéről. Itt nem védőköpenyes emberek dugnak rá oszcilloszkópot a hibás termékre a hibás alkatrészre kutatván... Bevittél egy nem működő gépet, ami nem indul. Erre száz helyből száz helyen az a megoldás, hogy rádugnak egy jó tápot (és remélem, mind a száz helyen lehúznak minden eszközt az alaplapról, meg kiveszik a ramot belőle bekapcsolás előtt). Ha ezután a cucc annyit mond az új tápra, hogy nyekkpuff, akkor a kb. haláltuti, hogy az volt a szitu, hogy a régi táp utolsó erejéből kinyírta az alaplapot, majd meghalt a táp, a kinyírás pedig akkor realizálódott fizikai formában, amikor egy működő tápot rakunk alá.
Amennyiben ez volt a szitu, tehát úgy vitted be a gépet, hogy power gombra nem kapcsolt be, vagy mondjuk ugyan világított a power led, de nem pörgött se a hdd, se a ventik, akkor ugyan kézenfekvő a szervizest hibáztatni, de fölösleges, a cucc már halott állapotban érkezett hozzá.

(#12528) Viktoár


Viktoár
addikt

Én sem vagyok szervizes,de volt dolgom pár masinával.Nálam első dolog hogy megkérdezem mi a hibajelenség és hogy volt-e valami előjele. Nem szedek ki semmit a gépből,csak belenézek esetleg szimatolok ha már furcsa szagok vannak a felnyitáskor.

Utána úgy ahogy van tápkábel bedug és bekapcs megnézni mi történik,felpörög,csipog-e,stb.Ha semmi akkor jöhet a szétszedés és a hardverek egyenként való próbálgatása egy másik gépben.Elsőként a táp egy tápteszterrel mivel ez a legalattomosabb egység az egész gépben. Ha a táp bizonyul hibásnak akkor sem rakom össze a gépet egy új táppal mert ki tudja mit vitt magával és mi fog történni ha egy jó táppal indítom.Ha a táp jó akkor memóra,cpu, és alaplap a sorrend.Azért az alaplap az utolsó mert azt ilyenkor már kizárásos alapon meglehet állapítani de általában azt is kipróbálom olyan alkatrészekkel amiért "nem kár" .Minden alkatrészt külön szoktam egy másik gépben lepróbálni és miután tudom mi müködik mi nem azután lehet "benyújtani a számlát".

Tudom macerás és időigényes de eddig ez bevált nálam. :)

Üdv:Viktor

(#12529) qdak válasza qdak (#12516) üzenetére


qdak
addikt

.u.p.!.

Viktoár anno, kb ugyanigy csinaltam, nálam is bevált, nem 1 gépet hoztam vissza :) csak mára már meguntam.

[ Szerkesztve ]

(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#12530) Prouser1


Prouser1
újonc

Sziasztok ismételten!

A tab megint produkált egy hibát!

A kérdésem most, hogy a garancia az software hibára is vonatkozik?

Miután ma használtam a tabomat egyik gombnyomásra kiírt egy hibaüzenetet, és írta, hogy újraindul. meg leírt egy hibaüzenetet, hogy megnézhetem a neten.

Majd valamiért frissítési képernyő jött be újra, és írja, hogy a " frissítés nem sikerült, ne kapcsolja ki a gépet." MAJD "Frissítések visszavonása!" És töltött sokat, vártam is fél órát, majd meguntam, hogy ennyit biztos nem tart visszaállítani a rendszert!
Reseteltem.

Majd reset után ismételten a márka logó, és "frissítések visszavonása ne kapcsolja i a gépet!" és a töltő csíkok forognak. és még mindig a töltési képernyő, megy. Már nem tudom mióta!

Most ezek után mi a teendő?
Mert 2 napja kaptam vissza, jóformán alig használtam pár órát, cseréltek benne egy alaplapot(ez benne is van a javítási elismervényben) és újra rakták a rendszert.
2 hónapig szervizben volt.

Ezek után már jogosan mehetek vissza a Media Markthoz, hogy "hahó alaplapcsere után is rossz a tab! most már nem bízok a gyártóban, sem a szervizben! Kérem a pénzem!"
Vagy megint elfogják vinni 2 hónapra a szervizbe?

Olvastam egy cikket, amiben azt írták 2 javítást érdemes elfogadni, 3. jára kérhető a csere vagy a pénz vissza!
Szóval próbáljam meg még egyszer a garanciális szervizt?
Vagy mi a teendő?

(#12531) Mexildos


Mexildos
aktív tag

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogyha az Iponnál már több mint 40 napja van bent egy VGA kártyám javításon akkor mit lehet tenni? Nagyon bosszantó, hogy elvileg nekik csak törekedni kell a 15 nap javításra de akár 2 hónapot is szívhatok emiatt.

Mit lehet tenni? :(

(#12532) asdf_ válasza Mexildos (#12531) üzenetére


asdf_
veterán

Mikor vasaroltad?

(#12533) Mexildos válasza asdf_ (#12532) üzenetére


Mexildos
aktív tag

A kártyát 2014.03.17-én. GTX770 Gariba adva 2014.08.14-én :(

(#12534) asdf_ válasza Mexildos (#12533) üzenetére


asdf_
veterán

Csak olyan megoldas van, aminek valoszinuleg az a vege, hogy a birosagon kell szkanderoznotok. Azt meg szerintem nem akarod.

(#12535) optikus válasza Prouser1 (#12530) üzenetére


optikus
senior tag

nincs olyan hogy hanyadjara. erdemes megbongeszni a joxabalyokat:

Árleszállításra és az elállásra (amelyek közül szintén választhatunk) akkor van lehetőségünk, ha a kijavításra vagy kicserélésre – a lehetetlenség vagy az aránytalanság miatt – nem volt jogunk, vagy azt az eladó nem vállalta vagy nem végezte el megfelelő határidőn belül, a számukra okozott jelentős kényelmetlenség nélkül.

Itt a jelentos kenyelmetlenseg lenyeges, mert ha valami honapokat van szervizben (hol van mar a 15 napos torekedes...) es utana is ugyanugy elromlik akkor az sztem jelentos. Ekkor jon kepbe ez a par opcio (csere,elallas,arleszallitas). A szandekodat jelezd nekik hivatalosan, reszletekbe menoen dokumentumokkal bizonyihatoan (szamla/garipapir/bejegyzesek/munkalap/stb) aztan csokolom kered vissz a penzt. Celszeru ezt nem szoban meg emailban hanem papiron megirni es atvetetni (ha maskepp nem tertiv). Legvegso esetben ugyanezt ird be a vasarlok konyvebe.

De ha megis kell a tabletta akkor tovabbi lehetosegeid is vannak:

Amennyiben az eladó a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a hibát az eladó költségére magunk is kijavíthatjuk vagy mással kijavíttathatjuk.

Kerdes hogy lehet ilyenkor a kijavitas dijat behajtani...

http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag

Buy books not gear.

(#12536) optikus válasza Mexildos (#12533) üzenetére


optikus
senior tag

neked is javaslom bongeszni a lehetosegeket es a sarkadra allni, a birosag a legvegso eset, addig van egy par kor amit erdemes lefutni. konnyen lehet hogy ha kulturalt hangnemben eloadod a kinod akkor egyszerubben megoldhato.

http://www.nfh.hu/magyar/hasznos/szavatossag

Buy books not gear.

(#12537) Mexildos válasza optikus (#12536) üzenetére


Mexildos
aktív tag

Ez nagyon szép és jó, csak hogy az van leírva, hogy az eladónak TÖREKEDNIE kell arra, hogy 15 napon belül elintézze a a garanciális cserét. Tehát csak törekednie kell, vagy is ha nem sikerül neki akkor maximum a vállát vonogatja, hogy bocs pajti nem jött össze, de várjál még 2 hetet hátha. HA addigra sem jön össze akkor így jártál.

Mivel a jogszabály nem állapítja meg azt hogy X időn belül történő bénázás után köteles visszafizetni a zsozsót vagy adni egy kupont hogy levásárolhatom. Ez így lófütty.

(#12538) Vasinger!


Vasinger!
nagyúr

Abban az esetben mit csinálnátok, ha a követező szkenárióval találnátok szembe magatok:

Bevittem garanciáztatni egy tablet tokot az iStyle-ba, hívtak, hogy kész menjek érte, bemegyek, kérdezem mi lett vele, mondja hogy kicserélték egy teljesen újra, mondom ez csodás, siettem, meg sem néztem, hazaérek ugyanazt a tokot kaptam vissza, amit beadtam.

Na mondom nagyon jó, akkor most mi legyen. Másnapra rá már hívott a bolt, hogy észrevették ők is, hogy ugyanazt adták oda, mondjam be a számlán szereplő számot.
Ezután visszahívtak, hogy vissza kéne megint vinni, mert lehet nem fogják cserélni és lehet hogy a tabletnek a mágnesével van a baj.

Na most nekem ezzel már nagyon nincs kedvem + köröket futni.(bevinni, várni, elhozni,lehet nem cserélik stb.) Ha ráírták hogy cserélik (be van ikszelve a kis rubrika a munkalapon), akkor jogszabályok értelmében kötelesek kicserélni nem? (attól függetlenül, hogy benéztek valamit)

(#12539) Attix82 válasza Vasinger! (#12538) üzenetére


Attix82
őstag

Ha a másik oldalt nézzük, akkor te aláírtad, hogy átvetted az új csereterméket :D. Az, hogy otthon vetted észre.....

Vagyis inkább mindketten hibáztatok.

Vissza kell vinni és korrigálják a hibát biztos.

(#12540) Vasinger! válasza Attix82 (#12539) üzenetére


Vasinger!
nagyúr

Igen, ebben igazad van, mindketten hibáztunk, de akkor most ha visszaviszem és azt mondják, hogy mégsem gariztatják akkor ennyi volt?

(#12541) freestailo


freestailo
őstag

jelentem edigital rendesen átvágott. megrendeltünk egy mosógépet akciós időben, hogy kapunk hozzá 26k kupont. Azt mondták hogy a számla kelte a lényeges, és a megrendelés nem számít vásárlásnak ezért nem jár a kupon. Szerintetek mit érdemes csinálni, írjak a fogyasztóvédelemnek megtévesztésért? Vagy szimplán küldjem vissza a gépet? Csak mert ez a samsung nem ér sztem 126 ezret. Fel vagyok háborodva. Engedik megrendelni akciós időben, aztán mire raktáron lesz az egy hét, és így kicsúsztunk az akcióból. Egyedül ezért rendeltünk innét, és ilyen gépet.

Ha valakinek van valami javaslat szívesen várom válaszban vagy akár privátban. köszönöm

(#12542) Attix82 válasza freestailo (#12541) üzenetére


Attix82
őstag

Elállsz a vásárlástól, 14 napja van hogy rendezze a számla egyenlegét feléd.

(#12543) freestailo válasza Attix82 (#12542) üzenetére


freestailo
őstag

Ez az amit nem szeretnék, egy bazi nagy mosógépről van szó, ráadásul nem tudjuk nélkülözni a mosást napokig. Ráadásul azt hiszem akkor saját költségen kell visszaküldeni, ami már az ideszállítással együtt kb 10k.

kösz a választ btw

[ Szerkesztve ]

(#12544) csucsotke válasza Mexildos (#12537) üzenetére


csucsotke
aktív tag

Azért ez nem így van teljesen, mert azt a törekvést elméletileg úgy képzelték, hogy fognak is rá törekedni, tehát nem mint védőpajzs a fogyasztó ellen, hanem épp ellenkezőleg a fogyasztó védelmében értelmezendő(hivatalos formában egyébként sem sz..athatnák a vásárlókat, mert az meg már hogy nézne ki).
Így aztán hivatkozhatsz, és igazad is lesz. Ami a gyakorlatban(szerintem) úgy néz ki, hogy ha eleget idegesíted őket, akkor intézkednek az ügyedben, és majd egy másik vásárlójuk reklamációját tolják odébb, aki értelemszerűen eddig csendben volt:)

(#12545) enginev3.0 válasza Mexildos (#12537) üzenetére


enginev3.0
félisten

De az is le van írva, hogy ha neked már kellemetlenséget okoz az, hogy még mindig nem javították meg a készüléket, akkor jöhet a következő lépés (új készülék, vagy pénz vissza)

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#12546) #97716736


#97716736
törölt tag

Üdv emberek!
Úgy nézz ki a VGA-m haldoklik egy ASUS HD6950 2GB kártya, 2 hónap garancia még van rajta.
Az előző HD6950 1GB kártyát cserélték ki erre, és hova szólt a garancia, hát a hírhedt ComprollKFT-hez, ami már akkor felszámolás alatt állt, de nagy nehezen sikerült legaranciáztatnom.
Amikor visszakaptam a 2GB-os cseredarabot, akkor a Ramiris Europe KFT-nél lett cserélve.
Gondolom nem a Comproll-hoz kellene megint fordulnom, hanem a Ramiris-hez, elvileg ez valami nagyker lehet.
Garanciáztatás ügyben csak simán hívjam fel őket mi a gondom bajom, majd küldjem el a hibás VGA-t, és kicserélik?
Sose volt még dolgom a Ramirisel. ( megbízhatóak, normálisak stb? )

Előre is köszi a válaszokat :R

(#12547) freestailo válasza #97716736 (#12546) üzenetére


freestailo
őstag

a ramiris az egyik, ha nem a legnagyobb nagyker Magyarországon, nem lesz gond velük sztem.. üdv

(#12548) #97716736 válasza freestailo (#12547) üzenetére


#97716736
törölt tag

Köszöntem a válaszod :R

(#12549) #97716736 válasza freestailo (#12547) üzenetére


#97716736
törölt tag

Még annyi hogy most néztem meg a hivatalos oldalukat, és rengeteg telefonszám van megadva. Gondolom a szervizesnél kell valamelyiket felhívnom. Mert külön garanciális rész nincsen. :))

[ Szerkesztve ]

(#12550) Josi válasza #97716736 (#12549) üzenetére


Josi
aktív tag

Próbálkozz a nyolcnyolcnyolc-3250 számmal. :)

''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.