Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13801) optikus válasza choco01 (#13800) üzenetére


optikus
senior tag

na most sikerult elolvasnom. ezek szerint nem azt mondja hogy nincs/nem volt gyartasi(?) hibaja a cipellonek, hanem azt hogy a hiba felfedezese utan tovabb lett hordva, annyira hogy ettol teljesen karosodott javithatattlanna valt, es ez a fogyaszto hibaja. ha ez igy van akkor sajna igazuk van. be kell jelenteni azonnal amint felfedezted es nem szabad tovabb hasznalni ezt eloirja a joxabaly is. a bajelentes nem azt jelenti hogy azonnal szaladni kell vele boltba, csak jelezni kell aztan mikor van idod beviszed.
nem tom mekkora ertek ez a cipo meg mekkor a tenyleges hiba, de ilyenkor mar csak arra van lehetoseged hogy csinaltatasz sajat koltsegen egy masik szakvelemenyt. ha ez azt mondja hogy neked van igazad akkor azzal lehet menni alkudozni, ha nem vezet eredmenyre akkor bekelteto aztan birosag. nyilvan lesz ujabb szakertoi velemeny, el lehet huzni a vegtelensegig...
sztem jobban jarsz ha sajat zsebbol megcsinaltatod es hordod.

Buy books not gear.

(#13802) choco01 válasza optikus (#13801) üzenetére


choco01
addikt

Azt írja a jogszabály hogy 2 hónapos belül kell bejelenteni, én be is jelentettem..egyáltalán nem javíthatatlan kis kézügyességgel a talp szélét kéne ragasztani csak...
Az a baj hogy túl sok macerát nem biztos hogy megér.. :U

Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com

(#13803) optikus válasza choco01 (#13802) üzenetére


optikus
senior tag

en aszondom nem kuzdenek veluk, ha valoban nem olyan nagy a hiba vidd el egy cipeszhez es megcsinalja.

volt ismim akinek egy meregdraga noi cipoje ment szet. sokat jart utana ment a bunyo a szakertes vegul megcsinaltattak. de ugy hogy rossz volt nezni. mehetett volna ujabb koroket de egyszeruen mar annyi idot es energiat beletett hogy nem volt kedve a javitassal is sokkal jobban jart volna ha o megcsinaltatja egy normalis helyen... tudom duhito az ilyen de nehez ellene tenni. amugy is a cipo ruha kesztyu mindig is egy zuros tema gari ugyben.

Buy books not gear.

(#13804) choco01 válasza optikus (#13803) üzenetére


choco01
addikt

Igen, lehet valóban az lesz hogy megcsináljuk/megcsináltatom!

Befejezem velük a levelezést is, köszönöm szépen a tanácsokat!! :R :R :))

Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com

(#13805) Hurkafej


Hurkafej
aktív tag

Sziasztok. A vásárlástól el lehet állni, ha interneten vásárol az ember, 14 napig. Ez akkor is érvényes, ha a neten vásároltam valamit, viszont az üzletben személyesen vettem át?
Mert a rövid sztori az, hogy rendeltem egy X terméket olcsón, ami márkásnak volt feltünttve, és egy hasonlót kaptam kínai kivitelbe... Tehát nem azt, mint ami a kosárban szerepelt. De 1 óra utazás után mondom már nem megyek máshova, tehát elhoztam, de kiderült mégsem lett jó.

(#13806) optikus válasza Hurkafej (#13805) üzenetére


optikus
senior tag

igen, nem az atvetel hanem a rendeles modja szamit. persze van olyan hely ahol azt akarjak elhitetni hogy de. plane ha ilyen szinvonalas hogy hamisat soz rad...
az elallasnal a bejelenntes idopontja legyen 14 napon belul. bevinni be lehet kesobb is de a bejelentes legyen irasos (nem telefon), a penz visszafizetesre az aru visszaadasatol 14 napja van a kereskedonek (szoval nem koteles ott helyben). levasaroltatas, kuponozas, ertekcsokkentes, cserebere nem legal, penz vissza.

Buy books not gear.

(#13807) Superhun válasza Hurkafej (#13805) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Személyes átvétel esetén is él az elállási jog, de nálad ez most mindegy, mert hibás teljesítés miatt azonnal vissza kell fizetnie a boltnak az árat, nincs 14 napja. És örüljön, hogy ennyivel megússza...

(#13808) BaLee


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Érdekelne a véleményetek az alábbi problémával kapcsolatban.

Kezd elegem lenni, hogy az összes márkás cipőm (20 ezer vagy e fölött vásárolt) egy év alatt megadja magát, kiszakad stb. Decathlonban vettem egy Merrell cipőt alig több mint 1 éve, az egyik fűzőtartója elszakadt, a másik is ki van kopva. Láttam a Decathlon oldalán hogy 2 év garancia van írva a Merrell cipőkre is. Bemegyek, hamar lepattintottak, hogy az csak elírás és fél év van csak rájuk. Írtam az ügyfélszolgálatnak ahol azt mondták hogy 2 év szavatosság van rájuk de fél éven túl a vevőnek kell bevizsgáltatnia a cipőt saját költségen.

Csinált ilyet valaki? Érdemes ilyennel foglalkozni? Mennyibe kerül egy ilyen bevizsgálás? Adnak igazat fogyasztónak? Egy 20 ezer ft-os cipőről van szó.

(#13809) maestro87


maestro87
őstag

Hali!

Az emag-nál mi ez hogy ha magánszemélyként vásárolok, akkor 2 év garanciát adnak, cégként meg csak 1 évet? Máshol szerintem ez nem így működik. :(
Amúgy ajánlott tőlük rendelni barkácsgépet?

(#13810) Superhun válasza maestro87 (#13809) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Semmit sem ajánlott tőlük rendelni. A garival csak szopás lesz, mert nem magyar székhelyű cég, nem érvényesek rá a magyar jogszabályok.

(#13811) BaLee válasza maestro87 (#13809) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

E mögött annyi van, hogy ha számlára veszed akkor valószínűleg nem hobbi célra fogod használni ezért adnak csak rá 1 évet, ez nagyon sok helyen így van barkácsgépeknél!

Bár ha te magánszemélyként vásárolod számlát akkor is kell adniuk így elvileg lesz rá 2 év garid...

Munkatársam egyik boltban megakasztotta ezzel az eladót, mivel számlát kért és mondták neki hogy akkor csak 1 év gari van rá, viszont a boltnak van számlaadási kötelezettsége függetlenül attól, hogy cégként vagy magánszemélyként vásárolsz, addig vitatkozott a faszival amíg megkapta 2 év garival "magánszemélyként" és kapott hozzá áfás számlát. :)

Amúgy mint előttem is írták emagnál ha garis probléma lesz az régen rossz. :(

[ Szerkesztve ]

(#13812) maestro87 válasza BaLee (#13811) üzenetére


maestro87
őstag

Értem. De így gondolom nem tudta leírni az áfát, mert én azért rendelném cég nevére.
Átgondolom akkor, hogy rendeljek-e tőlük.

[ Szerkesztve ]

(#13813) asdf_ válasza maestro87 (#13809) üzenetére


asdf_
veterán

Asszem van valami EU rendelet, vagy valami ilyesmi, hogy bizonyos termékekre -gőzöm sincs, melyek ezek- magánszemélynek nem adható két évnél kevesebb. Hazai piacon (az emag ugye nem az) pl. Lenovo ideapad notebookoknál lehet ilyennel találkozni.

(#13814) TBMC


TBMC
addikt

Sziasztok!

Bocsi, hogy nem műszaki cikkel kapcsolatos, de segítségetekre lenne szükségem.

Vásároltam az office shoes ban 2014.09.08-án egy lábbelit, teljesen szétment az oldala, bevittem 2015.01.21-én, javították, ezt követően 2015.02.05-én vehettem át. (ez 16 nap-ugye ennyivel hoszsabbodott az alap garancia ami lejárt volna 2015.03.08.-án)
2015.03.08.-án ismét szétment ugyan azon részeknél, visszavittem s kértem a kicserélést vagy esetlegesen az ismételt javítást.

Múlthéten mentem be a boltba, előtte hiába hívtam őket azt mondták még nem érkezett vissza a csere. Múlthéten miután bementem a boltba személyesen, mondván, miért nem értesítettek eddig: közölték ők megtették, én nem reagáltam rá. Mondom engem senki nem hívott nyugodtan nézzék vissza az Ön kollégájuk hívási listáját avagy kérjék le.

Állítólag rá 2 hétre :F :F :U már visszaérkezett hozzájuk a cipőm, s elutasították mivel le járt róla a garancia. Erről nem tájékoztattak, hogy egyáltlaán visszaérkezett volna. Illetve a garancia sem járt le mivel 16nappal hosszabbodott az előző javítás miatt erre jogszabály van, azt tudom.

Ily esetben mit lehet tenni? A cipőt nem hoztam el bármennyire is akarták, közöltem játszák le ezt Önök a a főnökeivel, s közöltem a héten bemegyek ismét.

Írjak a vásárlók könyvébe, vagy mi lenne a megfelelő lépés? (egy 24.000ftos lábbeliről van szó)

Előre is köszönöm!

markbellus.hu 

(#13815) optikus válasza TBMC (#13814) üzenetére


optikus
senior tag

ha nagyon nem akarjak akkor be kell irnod. de mindenkeppen reszletesen datumokkal, es nem lenne baj ha mindenrol lenne valami papirosod mert bemondasra nehez utolag datumokon vitazni.

Buy books not gear.

(#13816) TBMC válasza optikus (#13815) üzenetére


TBMC
addikt

mindenrol van papirom, jegyzokonyvem, mindent eltettem direkt.
meg szerencse igy mindent tudok igazolni.

markbellus.hu 

(#13817) optikus válasza TBMC (#13816) üzenetére


optikus
senior tag

jol tetted. sztem ezzel bemesz elmondod (nem szerencses a telefnos anyazas plane nem az emailos), ha nem akarodzik nekik valamit kezdeni a dologgal akkor beleirol a nagykonyvbe. a papirobol semmit ne hagyj naluk hisz masodpeldanyuk nekik is kell hogy legyen (ha nincs akkor kamu duma vagy igy jartak).

Buy books not gear.

(#13818) TBMC válasza optikus (#13817) üzenetére


TBMC
addikt

ja persze, ez termeszetes ilyene setekben illetve amugy is mindenkepp a szemelyes "talalkozot" reszesitem elonyben. elotte is csak azert telefonaltam, hogy erdeklodjek mikor mehetnek be a cipoert.

remelem jora fordulnak majd a dolgok :)

koszonom! :R

markbellus.hu 

(#13819) -=Vacsek=-


-=Vacsek=-
senior tag

hali. van egy zsír új telefonom kitöltetlen garancia levéllel de az egyik helyi üzletbe tudnak nekem rányomni 1 éves pecsétet. akkor ezt a telefont csak abba az üzletbe lehet vinni ha netán garanciára szorulna?

(#13820) asdf_ válasza -=Vacsek=- (#13819) üzenetére


asdf_
veterán

Vasarlast igazolo szamla nelkul mas helyen biztosan nem probalkoznek vele (es nem lennek olyan okor boltoskent, hogy pecsetet nyomok egy bianko garjegyre). Az elado dolga, hogy kitoltse a garjegyet, ha nem tette, akkor naluk kell reklamalni, nem egyeb uton oksoba megoldani. Ha meg leesett valahonnan a telefon, akkor meg ugy oldod meg, ahogy akarod, ebben szerintem kar forumos segitsegre/tanacsra varnod.

(#13821) endre.23


endre.23
csendes tag

Sziasztok!

Tavaly augusztus vége felé vettem egy magas kategóriájú (400 ezer Ft-os) laptopot, név szerint egy MSI GS60-at, amelyet munkára,videóvágásra, tervezésre, valamint videó játékokra használnék, ha lehetne. Problémám vásárlás után 1,5 hónappal kezdődött, felvettem a szervizzel a kapcsolatot a bolt kérésére, de ez már december vége volt körülbelül így csak januárban vitték el először a szervizbe. Problémám az volt, hogy a laptop a memóriát tétlen, vagy maximális használat mellett is elfogyasztja, megfagy, nem reagál, a kijelzőn megjelennek furcsa fekete alakzatok, nagyon lassan működik, és számomra ez elfogadhatatlan egy ilyen kategóriájú laptoptól. Első szervizelése Januárban történt, ahol a szerviz nagy felháborodására találtak egy SSD-t bele, ami nincs benne gyárilag, kiderült a boltnál ez opció de nincs joguk beleszerelni, illetve a laptop megbontásáról sem hagytak semmilyen nyomot (jótállási jegybe bejegyzés vagy akármi), szerviz megkérte hogy ezt az SSD-t a bolttal cseréltessem mert szektor hibás, kicserélték. Ezután egy műtétem volt 2 hónapig nem használtam a laptopot, de amint tudtam ismételten előjöttek a hibák. Újabb szerviz, 15 napig szintén bent nem találnak semmit. Egyre elviselhetetlenebb már számomra, hogy nem lehet használni, ezért felvettem a kapcsolatot az üzlettel, hogy mi erre a megoldás (enyhe célzást tettem a levásárlásra, vagy termékcserére), de 1 hete még mindig nem válaszolnak. Tulajdonképpen a szerviz és bolt ide-oda dobál már engem, kezdem azt hinni hogy a szerviznél sem tesztelték le teljesen, ugyanis böngésző előzményben körülbelül 10 oldalt nyitottak meg és néztek meg, és említettem nekik hogy a hibák általában 2 óra használat után jönnek ki, az előzményben kb 20 perc volt.

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen jog szabályok vannak ezekre, ugyanis valami konkrétumot szeretnénk nekik mutatni, hogy komolyan vegyenek, és kezdjenek el intézkedni ez ügyben.

Mellékeltem egy képet az említett fekete alakzatokról.

Előre is köszönöm szépen a segítséget! :)

(#13822) optikus válasza endre.23 (#13821) üzenetére


optikus
senior tag

ott kezdodik hogy te kitol vetted? gondolom nem a szerviztol. akkor minek viszed oda? ha a bolt mokolt valamit azt nem neked kell meccselni. ez a bolt gondja. ha 2 honapig nem hasznaltad akkor elvesztegettel egy csomo idot a garibol. raadasul tamadasi feluletet hagysz. sztem vidd be az uzletbe add le garis javitasra, a hibajelensegeket reszletesen jegyzokonyveztesd. nyilvan ujra ulnek rajta es ujra xar lesz. ezert ezt a procedurat vszinu ujra vegig kell jatszani. ez azt jelenti hogy 3xor szervizeltek es xar. ha igy van akkor kered a cseret. ha nem hajlandoaj akkor elallasz a vasarlastol mivel a keszulek nem hasznalhato rendeltetes szeruen es ez jelentos hatranyt okoz neked.ezt hivatalosan (irasban) bejelented. ez utan vissza kell adniuk a penzt. levasarlas es hasonlok nem jatszanak vasarlaskori ar jar vissza. ha nem akarjak akkor beirsz a konyvukbe. eredeti papirokbol semmit nem hagysz ott.

Buy books not gear.

(#13823) endre.23 válasza optikus (#13822) üzenetére


endre.23
csendes tag

Azért a szervizt kerestem fel, mert a boltnak nincs szervize, és egyedül ezek foglalkoznak garanciális MSI szervizeléssel, a bolttal szerződésük van és így irányítottak oda. Hidd el már mindent megpróbáltam. :)

[ Szerkesztve ]

(#13824) optikus válasza endre.23 (#13823) üzenetére


optikus
senior tag

en elhiszem ;) de te a boltol vetted kotelesek atvenni. pont ilyen eseteben jobb ha ok meccselnek nem veled pinpongoznak.

Buy books not gear.

(#13825) optikus válasza endre.23 (#13823) üzenetére


optikus
senior tag

elso eves garinal gyakorlatilag a szervizelesek szama es ideje korlatlan. sajnos ez a joxabaly. ezzel vissza is elhetnek. gyakorlatilag a jozan es es hozzallas szabhat hatart, erre van egy olyan passzus hogy ha neked ez jelentos hatranyt okoz (persze ez is egy gumimegfogalmazas) akkor kerhetsz cseret ha ez nem megy akkor elallast (azaz penzvissza).

Buy books not gear.

(#13826) endre.23 válasza optikus (#13825) üzenetére


endre.23
csendes tag

Tulajdonképpen jelentős hátrányt jelent, ugyanis se a munkáimmal, se a tanulmányaimmal nem tudok haladni addig amíg szervizben van, illetve jelen esetben sem mert használhatatlan, fél óránként újra kell indítani, hogy használható legyen. Megpróbálom őket kicsit megmozgatni a fogyasztóvédelem szóval, hátha felkapják erre a fejüket.

(#13827) Hurkafej


Hurkafej
aktív tag

Sziasztok. A ügyben kérdezném tőletek, hogy ha postán küldeném esetleg vissza a terméket, akkor milyen papírokat kellene kitöltenem, amitől hivatalos lesz?

Nem csak, hogy "meggondoltam magam" a vásárlást illetően, hanem hibás teljesítés is van az ügyben, de azért a 14 munkanapon belül próbálnám intézni.
Személyesen csak 2 hét múlva járok arra.
Ha valami gáz lenne, akkor az e-mail is számít a dátumokat illetően, vagy csak a hivatalos bejelentés?

(#13828) BaLee válasza Hurkafej (#13827) üzenetére


BaLee
addikt
LOGOUT blog

Szerintem nem a bejelentés számít, hanem az, hogy 14 napon belül visszaküldd.
Ha neten rendelted és személyesen vetted át akkor is érvényes a 14 nap.

(#13829) bullseye


bullseye
addikt

14 napon belül kell jelezni, ha elállsz, csak úgy, indoklás nélkül neten vásárolt cuccoknál. Utána "amint lehet" vissza is kell juttatni. Nekik 14 napjuk van visszautalni, de amíg nem kapták meg a cuccot, nem kötelesek.

Ha hibás teljesítés, akkor az egész nem számít szerintem, akkor az ő hibájuk és passz, csak amint lehetz érdemes bejelenteni, mert ugye 6 hónap használat után már elég nehezn áll meg a dolog. :)

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#13830) Nauri válasza e-biza (#1) üzenetére


Nauri
csendes tag

Vettem 7hónapja 1 Concord raptorp40est, de se telefonálásra nem jó, wap sincs, mms sincs.

amott, hol előfizetéses vagyok, nem akarta teló sms beállításokat sem fogadni!

Azt mondták hibás széria.
Telenor, T mobil hálózatán támogatott készülék.

Perbe akarok szállni Raptor P40 miatt.

Segítségeteket kérem, megyek a fogyasztó védelemhez, de velük szemben mit tgyek meg mit ne, ha jó, ügyvédhez is fordulok, mert csak 20.000Ft nettó pénzről van szó, a telefon pedig megbízhatatlan!

A szervizesük ugyan negyedjére is lejegyzőkönyvezte, hogy hibátlan.

Mert szeritük a vodás netet viszi meg van mms is, de akkor Tmobil Telenorral miért nem?

Plusz néha kifagy a telefon,azóta is ugy úgy! Persze telefonálás közben.

Átvernek, úgy érzem. :K

(#13831) bullseye válasza Nauri (#13830) üzenetére


bullseye
addikt

Én ezt nem teljesen értem, de amennyit kivettem belőle, az alapján a fogyasztóvédelemmel lehet érdemes próbálkozni, szépen, udvariasan. Egy normálisabb ügyvédnél mire megbeszélitek mi merre, az óradíja már többe került, mint a telefon ára.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#13832) ZTE_luky


ZTE_luky
aktív tag

Sziasztok, laptopomat (aláírásban) 2014 szeptemberben vetem, onnantól van rá 2év garim, tehát még bőven él. Cadyyt raktam agépbe hogy tudjam használni az ssd-m, csak a meghajtó műanyag fedlapja, előlapja nem passzolt a caddybe sehogy, kénytelen voltam a jó öreg pillanatragasztót alkalmazni, más megoldás nem volt. tehát most elválaszthatatlan lett a caddy és a laptop meghajtójának a fedlapja. Tegnap hiba lépet fel a laptopomnál, és szervízbe kéne küldenem, érdeklődnék hogy garivesztéssel jár e az ha igaz mindent visszarakok a helyére, meghajtót hdd-t csak fedlap nélkül? ha nem akkor mit mondjak nekik mi történt a fedlappal?

(#13833) pelenka35


pelenka35
őstag

sziasztok

Vásároltam egy Samsung laptopot+10 év garanciát -rá .
Egyik nap bekapcsolás után nem volt kép , felküldtem a hivatalos samsung szervizbe ahol a mai napon azzal kerestek meg ,hogy a készüléknek semmi baja , tökéletesen működik biztos helyre rázódott valami benne az úton míg felért mert most jó és visszaküldik ha kifizetem a 9000ft postaköltséget . Ez normális ?

köszönöm

Gamertag:Rob3rt75

(#13834) Attix82 válasza pelenka35 (#13833) üzenetére


Attix82
őstag

1 évnél idősebb a laptop?

(#13835) pelenka35


pelenka35
őstag

igen

Gamertag:Rob3rt75

(#13836) Attix82 válasza pelenka35 (#13835) üzenetére


Attix82
őstag

Akkor lehetnek feltételek, mert 1 évig semmiféle költséggel nem terhelhetnek, de utána már igen ha le van írva a jótálláson / ÁSZF-be.

(#13837) Superhun válasza Attix82 (#13836) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szerintem 1 éven belül is megterhelnek, ha kiderül, hogy mégsem hibás és a ők intézik a visszaküldést. :)

(#13838) optikus válasza pelenka35 (#13833) üzenetére


optikus
senior tag

es hol van ez a szerviz, az iss-en, hogy 9k egy posta?

Buy books not gear.

(#13839) Csövy


Csövy
tag

Sziasztok, talán ti tudtok nekem segíteni.
Van egy még gyártói garis vgam, a papírok sajna "elvesztek", a vásárlás helyére pedig "nem emléxem", tudnátok privátban ajánlani egy helyet ahol gariban tudnának segíteni?

Köszönöm.

Privátokra illik válaszolni...

(#13840) Biznisz Elek válasza Csövy (#13839) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ha sehogy se tudod igazolni, hogy garanciális a vgad akkor semmi esélyed. A gyártónál próbálkozz.

Üdv

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#13841) sanzi89


sanzi89
addikt

Van egy Dell Inspiron laptopunk, amit 2011.08.27 vásároltunk, amire 3 év garancia volt. 2014.01.07-én cserélték a merevlemezt. A gépre 2014.08.27-én lejárt a garancia. A benne található cserélt, új alkatrészként beszerelt merevlemez 2015.05.19-én meghibásodott újra. A kérdésem az volna, hogy akkor erre a cserélt alkatrészre nem indul újra a jótállás? Az Dell Ügyfélszolgálata elküldött a búsba, akivel beszéltem egy tapló paraszt volt. :(((

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#13842) Attix82 válasza sanzi89 (#13841) üzenetére


Attix82
őstag

Én úgy gondolom, hogy 2014.01.07-én cserélt új HDDre 1 év garit adtak, mivel annyi a kötelező.

Vagy javításnak vették a HDD cserét és a géppel együtt lejárt a HDD garija is.

[ Szerkesztve ]

(#13843) sanzi89 válasza Attix82 (#13842) üzenetére


sanzi89
addikt

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület oldalán ez található:

"A határidő a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik."

Pontos jogszabályt még nem találtam, de ez alapján az "újra kezdődik" kifejezésből arra következtetek, hogy az eredeti, gyári 3 év garanciának kell újraindulnia az adott alkatrészre, részegységre.

u.i.: Nem vették javításnak, a papírokban feketén-fehéren ott van, hogy HDD csere.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#13844) asdf_ válasza sanzi89 (#13841) üzenetére


asdf_
veterán

A dell 1 ev teljeskoru +2 ev korlatozott garanciat kinal a notebookokra. Ez annyit jelent, hogy az utolso ket evben ingyen alkatreszt biztosit es ingyen szervizel. Mivel e masodik ket ev vallalasa onkentes, a tovenyben eloirt kotelezo egy ev pedig mar lejart, a hdd garija nem ujul meg, a vasarlastol szamitott 3. ev utolso napjan -ugyanugy mint az egesz notebooknak- lejar (egyetlen kivetel, ha az onkent vallalt ket ev mondjuk 11. havaban cserelnek, mert akkor 3 vagy 6 honapot adnak ra, a fene tudja melyiket, tehat ha valamit cserelnek benne az onkent vallalt idoszakban, akkor a cserelt alkatresz garijanak lejarta, az a notebook eredeti garijanak lejarati ideje, vagy pedig a beszereles datumatol szamitott 3 (esetleg, de nem valoszinu 6) honap, amelyik kesobb bekovetkezik.

A datumok alapjan neked mar lejart a garid erre. Ha ugy gondolod, hogy a vasarlaskor megtevesztettek azzal, hogy 3 ev garisnak hirdettek egy valojaban 1 ev teljeskoru + 2 ev korlatozott garis termeket, fordulj a hatosaghoz (valaki tenyleg elkezdhetne mar megtenni vegre).

[ Szerkesztve ]

(#13845) Attix82 válasza sanzi89 (#13843) üzenetére


Attix82
őstag

1 év a kötelező jótállás, a többi feltételekkel lehet ,ami tartalmazhatja azt is, hogy max 1 évet adnak a cserés termékre.

Ha 1 éven belül ment volna tönkre, akkor 1+2őt adtak volna szerintem.

(#13846) sanzi89 válasza asdf_ (#13844) üzenetére


sanzi89
addikt

Köszönöm az infókat, akkor ez van.

Csak kérdés, hogy az a bunkó paraszt a vonal másik végén miért nem bírta ezt elmondani. Mindegy, a DELL-t egyébként is ignoráltam, mint márkát...

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#13847) blader81


blader81
csendes tag

sziasztok,
videokartyam megadta magat, meg 3 honap gari van ra,sajnos a bolt ahol vettem megszunt azota (comproll kft).
gari papir megvan de hol tudnam ervenyesiteni? udv.

(#13848) Superhun válasza blader81 (#13847) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ha a bolt jogutód nélkül szűnt meg, akkor sehol. Legfeljebb a gyártónál, de ő lehet másképp számolja a garit és nála már lejárt.

(#13849) optikus válasza blader81 (#13847) üzenetére


optikus
senior tag

1 eves gariidon beluli vagy azon tuliban jarsz?

Buy books not gear.

(#13850) Superhun válasza optikus (#13849) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Ilyen esetben ez most teljesen mindegy.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.