- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy aki tud segítsen!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen mosógépet vegyek?
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
(Bundás)
addikt
Sziasztok!
Napi 25km országút +kb 15 km város mellé (+évente kb 2500-3000 km utazgatás) melyik javallott egy Focus kombiba?
1.6 benya 101le vagy 1.6 tdci 90le (elv dpf, kettős nélküli)Köszi a választ
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Gyárilag színezett üvegeket nem írják be sehova.
Típusengedélye van az autónak, ott szerepel a hatóságoknál.Próbáld meg itt lekérdezni, nekem a tavalyi Kuga minden paraméterét listázta.
⭐ Stella
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Van valami oldal, ahol alvázszám alapján meg lehetne nézni, hogy adott jármű milyen felszereltséggel, vagy milyen fantázia névvel jött ki? Pl. Trend, Buseniss..stb.Egy autó hátsó üvegei színezettek, vagy fóliázottak. Ezt elfelejtettem megkérdezni, csak azt hog van-e műbizonylat, nemleges volt a válasz.
Gyárilag ugye nem fóliáznak, hanem színezett üveget alkalmaznak. Erről kell valami műbizonylat? Mármint a színezett üvegről.
Értem ezt úgy hogy ha az üveg gyárilag színezett, nem fóliázott az be van jegyezve, be kell jegyezni, valahová? Forgalmiba, járműnyilvántartásba. Mert a JSZP-ben nem szerepel, csak a vonóhorog van bejegyezve. Igaz az előző autóm nyilvántartásában sem szerepelt a fólia, de ahhoz volt műbizonylat.
Konkrétan erről van szó. Létezik ilyen gyárilag sötétített S-Max? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz MikeWazowski #46592 üzenetére
Csak a kötelező szervizek vannak FordPassban. Pl ha bevitted időközi olajcserére, vagy garanciális javításra az nem lesz benne.
⭐ Stella
-
ReFleXx
addikt
válasz MikeWazowski #46592 üzenetére
fordpassban van par dolog
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
MikeWazowski
veterán
Van olyan app amiben látható az autó eddigi szervizei, adatai stb?
A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.
-
HdRew
őstag
válasz Balcsix #46585 üzenetére
Nem feltétlenül kell tölteni, majd elküldi a részletes véleményezését, most így hirtelen nem tudom visszamondani, én nem igazán értek hozzá, ezért kértem egy hozzáértő segítségét.
De összességében már az jó nekem, hogy nem rozsdás, nem volt törve, és az elektronikai dolgok 99%-a is működik. (Ülésfűtés is.)
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz venom8888 #46586 üzenetére
Miért nem keresel rá?
https://bontoplaza.hu/ford-mondeo-v-egr---agr-szelep-alkatreszek/1206
Aztán lehet ez hibásan van besorolva.Átnéztem a kapcsolási rajzát a Kugának és nincs benne EGR szelep.
Mondeó-ra azt írják, hogy szintén nincs: [link]
Hogyan működik a Mondeo hajtáslánca?
Jó érzékkel megvásárolt néhány szabadalmat a Ford a Toyotától, kiegészítette sajátjaival és ízlése szerint csinált egy új erőátvitelt. Kezdjük a motorral: négyhengeres, teljesen alumínium, szívócső-befecskendezéses, láncos DOHC tizenhatszelepes benzinmotor, amelyen az egyik vezérműtengely állítható. Nincs EGR (kipufogógáz-visszavezetés), turbó, ékszíj, vezérműszíj, kettőstömegű lendkerék, közvetlen befecskendezés, szénkefe, intercooler, LNT, GPF stb. A “váltóban” van: két villanymotor, egy bolygómű, két-három lassító fogaskerékpár, egy differenciálmű; de nincs kuplung, duplakuplung pláne, “citrom”, szinkron, fokozatkapcsoló, kapcsolóvilla, lánc, szíj stb.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
venom8888
őstag
Sziasztok. A Mondeo hybridben van EGR?
-
Balcsix
senior tag
Ahogyan már előttem is írták a klímára reflektálva. Ha már tölteni kell, akkor nem csak tölteni fog kelleni, elég valószínű.
Ha pedig ott megmondta Neked, hogy nem eszi az olajat. Átdobhatnád a számát, sok bosszúságtól kímélne meg minden autóvásárlót.
Kíváncsi vagyok, milyen varázsmódszerrel állapította ezt meg ilyen biztosan.[ Szerkesztve ]
-
HdRew
őstag
Sziasztok!
Valószínűleg csatlakozok a Fordosok táborába, ma megnéztünk egy 2010-es 2.0 benzines alanyt (Ghia Executive felszereltség) az Autózsenivel, igazából megvételre ajánlottnak mondta. (Németországból jött a kocsi.) Az akksi lemerült, bikázni kellett, szóval az csere, olajcsere kell még, esetleg a klímát feltölteni, illetve a vezetőülés mellől hol működnek, hol nem működnek a gombok, amikkel az ablakokat lehet működtetni, de valószínűleg csak a gomb hasalt el, nem egy nagy dolog. Hibának ennyit rótt fel.
Se rozsda, se nem eszi az olajat, karcokból is 1-2 van max és azok sem nagyok, törve sem volt, a főbb elemek teljesen épek. Belül patika volt.
Még asszonnyal kell lebeszélnem.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
A családban felszabadult egy Varta 72A/h aksi szinte új pár hónapos. Így felmerült bennem, hogy lecserélném a focusombanlévővel. Az 1.6b 100hp focusomba 62A/h aksi van, fél éve lett felújítva a generátora okozhat ez szerintetek problémát ha nagyobb kapacitású aksit tennék bele?
Méretre elfér 3,5cm el hosszabb de a magassága és a szélessége is 175mm. Esetleg ha kevés lenne a töltő árama akkor degradálhatja a generátort? -
dellfanboy
őstag
válasz gabor9991 #46570 üzenetére
azért az akksi esetén nem ilyen egyszerű a téma, mert ha akksi cserénél cserélnél generátort, átnéznéd az összes vezetéket+kontaktot és elektromos fogyasztót(önindító, rádió minden szirszar) felujitanad, cserélnéd újra akkor lehet a második akksi is bírna közel10évet.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
erdey_a
addikt
válasz radi8tor #46567 üzenetére
amit vagy a mahle, vagy a mann und hummel gyárt. ezen cégek azonos termékei, meg még egy csomó oem cucc gombokért megvehető a boltban.
sőt, a legjobb vétel ezen cégek "másodmárkái", amik rendszerint teljesen ugyanazok, csak az árazás miatt másik piaci szegmenst céloznak. Mann szűrő helyett ezért veszek Filtront például.Vérboci
-
gabor9991
őstag
válasz hdanesz #46569 üzenetére
Kérd el az alkatrész cikkszámat, ha gyári kell nézd meg a petrányi webshopban ha utángyártott lesz akkor Kovács autó/kauffer/Zsu.
Így a szerelő se mondhatja hogy rossz alkatrészt rendelsz mert a cikkszámot ő mondja meg.
Meg legalább leesik neki hogy pontosan tudod mennyivel fog levenni az alkatrészen. -
gabor9991
őstag
Az én kocsimban 194000 km és 16 év után lett csereérett a bal trapézgömbfej, a jobbos még nem lóg.
Ezt is valamelyik nagy gyártó gyártotta 16 évvel ezelőtt, kíváncsi lennék hogy most ugyanannak a gyártónak az alkatrésze utángyártottként mennyit bírna.
Olyan lehet ez is mint az akkumulátor.
A gyári Varta elment sok autóban 10 évet a 2. Varta meg bírt éppen kettőt.
Én is azt gondolom hogy nagy különbség nem lehet ugyanannak a beszállítónak a gyári és utángyártott alkatrészei között de abban sem vagyok biztos hogy Ford logóval és anélkül is ugyanazt tudják. -
hdanesz
őstag
válasz subaruwrc #46555 üzenetére
Köszi, de sajnos nem támogatja a szerviz ha én hozom az alkatrészt, csak azt építik be amit ők rendelnek.
Ha pedig jövök ezzel a dumával: 'De én láttam 35ezerért is a neten...' akkor arra meg az a válasz, hogy de az nem pont ehhez a kocsihoz való. Ezért sem ajánlják a hozott alkatrészt mert a 'gyagya' vevő tuti rosszat rendel majd.
@radi8tor: Itt csak az alkatrészt mondta 100-nak. Azóta már lesüllyedtünk 78-ra. A munkadíjról még nem beszéltünk. Idézem: 'Attól függ mennyire körülményes hozzáférni.'
@kcsa: Én azt remélném, hogy ezért rendeli a 'drága' alkatrészt...mert nem a noname gagyi kategóriát szereli be. De lehet fantáziavilágban élek és csak szeretném ezt hinni. Elmondása alapján most gyári alkatrészt keresett, mert a Fordnál kezdte a nézelődést. Azt meg, hogy végül ténylegesen mi kerül be...talán sosem fogom megtudni.
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
#27070592
törölt tag
válasz Mauzes #46551 üzenetére
olajcsere + üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 138k (ebből 25k munkadíj)
25k munkadíj, 80k profit, kiindulva abból hogy egy nagyobb műhely hordós olajat használ aminek a nettó ára 1k/liter alatt van és szűrőket is nagy tételben vesznek.
Különben ehhez kell hozzászokni, ha nincs lehetőséged saját melóval megoldani az ilyen javítást/karbantartást. -
-
hdanesz
őstag
válasz hdanesz #46487 üzenetére
Folytatódik a kálvária, most már élő adatok kiolvasása után sikerült lokalizálni, hogy a katalizátor előtti lambda szonda a ludas. Totál kipurcant szerencsétlen.
Viszont az kissé sokkolt, hogy 100 ezer körüli összeget mondott a szerelő, még most néz utána akad-e valamivel olcsóbb helyettesítő cucc.Persze csodát nem várok, de ha 10-20 ezerrel is van olcsóbb..már jobb.
-
dellfanboy
őstag
válasz Mauzes #46551 üzenetére
ez már Ny eu színvonal, 113 az olaj+3 szuro anyagdíja? mi a fsz? olajcsere 300-400eur, gecc sztem még a bárdiból (ahol mindenkinek van 50% discount) rendelve is meglenne 50ből,
(helyi kwikfit-nél 110eur-tól indul egy olajcsere, kolléga corsajat megcsinálták 150eur ért..)számomra ez még mindig wtf ár a vezérlés szintén.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Mauzes
addikt
válasz Mauzes #46526 üzenetére
Sziasztok, csak érdekesség képpen beírom, hogy milyen árajánlatot kaptam az ESS-től egy 2019 Ford Galaxy nemrég itt is tárgyalt szervizére:
- olajcsere + üzemanyagszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 138k (ebből 25k munkadíj)
- komplett vezérlés: 190k (ebből 90k munkadíj)
Az előbbinél kicsit kevesebbre, utóbbinál kicsit többre számítottam. -
HdRew
őstag
Ez igaz. Az a baj, hogy nagyon megtetszett, és ahogy nézem, jókat is írnak róla. Most voltunk legénybúcsún, Szlovákiába mentünk túrázni, 17 ember 4 kocsira oszlott el. A Priusomban 4-en voltunk, hát, a 390L-es csomagtartó ilyenkor már nagyon nem elég. És akkor még odaúton Besztercebányán vettünk kaját is, hát meg volt pakolva a kocsi rendesen.
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46548 üzenetére
Igen, ha érzelmi alapon kellene meghoznom egy ilyen döntést már rég én is valami új kocsival járnék, de eddig sikerült meggyőznöm magam, hogy egyelőre anyagilag ez nem lenne a legjobb döntés.
Most lesz 10-15 ezer a gömbfej cseréje, 30 a műszaki, plusz utána elviszem felújíttatni a generátort hogy ne az út széléről kelljen majd egyszer emiatt trélerezni, ez felújítás újabb 30 ezer lesz a ki-beszereléssel együtt , én ezeket a számokat még nem érzem annyira súlyosnak hogy még kelljen válni a kocsitól úgyhogy még marad -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz gabor9991 #46547 üzenetére
Nekem is azt mondta a szerelő ne cseréljem le a Focust ameddig havonta nem költök rá annyit, mint amennyibe az új van.
De bizsergett a fenekem, már nem akartam egy 20 éves 360k km-es autót nyúzni a belvárosi dugókban. Volt olyan nap, amikor begörcsölt a talpam a sok kuplungolástól.
Nekem még viszonylag időben sikerült szert tennem a kocsira, bár már akkor is emelkedőben volt az ára, most már 33% drágább lett 1,5 évvel később ugyanaz a modell.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
válasz DeFranco #46545 üzenetére
Igen egy idősebb bármilyen autó nagyobb eséllyel romlik el mint az új ilyen szempontból az új vitathatatlan előnnyel rendelkezik.
Van viszont a megelőző karbantartás nevű művelet, ami ugye itthon eléggé ismeretlen dolog, leginkább akkor kerül szerelőhözbegy autó amikor már fizikai tüneteket okoz egy hiba, pedig egy dízelnél sok probléma megelőzhető lenne ezzel.
Van jónéhány csatorna a yt-on ahol ilyen nagyobb javításokat szoktak csinálni és hónapos várólisták vannak az ismertebb helyeken pedig egy ilyen nagyszerviz simán elvisz 1+ M-t.
De ez csak aprópénz egy 25M-es autó éves értékvesztését nézve.A hazai használtpiacot figyelem, a renaut Zoe
nálam egy jó indikátora az áraknak, tavaly nem volt 5.5M alatt eladó ebből, most már 3.5-ért volt pár napja egy de a nagy átlag inkább 4-et akar érte.
Én úgy látom, hogy ezek az eltúlzott árak amik 1.5-2M körül voltak egy Mk2 focus esetében is elfogynak lassan, de vannak akik egyszerűen álomvilágban élnek és az egy éve a hahu-n aktív hirdetés ellenére sem érzik hogy ha egy év alatt nem kellett a kocsi senkinek annak biztosan van oka, nagy valószínűséggel rosszul van árazvaÉn most viszem műszakira az Mk2 focust, 190 ezer van benne, egy trapézgömbfej lett felirva azt kell cserélni, a legközelebbi autósboltban egy közepes árfekvésű 4ezerbe került, hétfőn szereli be a szerelő mivel le kell fúrni a régit valahová 5 és 10 ezer közé saccolom a munkadíját.
Van a családban mk3.5 és Mk4 dízel focus is na arra lehet költeni a pénzt ha úgy alakul, de közel a 400ezres futáshoz is teljesen üzembiztos állapotban van az öregebb.
Tehát ha csak a költségeket nézzünk és nem számít csak hogy eljussunk a-ból b-be akkor én azt gondolom hogy egy öreg benzines autó a legolcsóbb módja az autózásnak ez pedig még ma sem a megfizethetetlen kategória, de szép lassan kopnak ezek is kifelé az utakról.
-
A Zéé
addikt
válasz gabor9991 #46539 üzenetére
Nemsokára eljutunk oda, hogy nem tudsz venni mást, csak valami hibridet, vagy villanyautót, ami qva drága.
Nagyon abba az irányba mutat minden, hogy a régi autókat is évek kérdése, és elkezdik kizárni a közlekedesből.
Most ugyan 600Ft az üzemanyag, de ez nemrég majd' 800 volt. Én esélyesebbnek tartom, hogy innen hamarabb lesz újra 800, mint újra 500.
Tetszik vagy sem, az értelmes szerelő rezsióradíja lassan nincs 15.000 alatt.
Az új, és a használt autók ára is eszetlenül megy el.
Egyik sem abba az irányba mutat, hogy olcsóbb lesz autózni, mint eddig volt.Persze lehet venni ezután is olcsó autót, amit műszakitól műszakiig el lehet rugdosni, de normális autót venni, és azt üzemeltetni, fenntartani biztos drágább lesz arányaiban, mint volt az elmúlt pár évben.
Nekem úgy kerül kb. egy millióba évente 14 éves autóm, hogy semmi extrát nem költök, csak üzemben tartom, és belerakok 15k km-t. Ez azért nagyon nem kevés.
Just a simple Lineman...
-
DeFranco
nagyúr
válasz gabor9991 #46544 üzenetére
Részben egyetértek veled, de számold hozzá a képlethez azt is, hogy a páréveshasználtdízel (vagy bármi más használt, viszonylag modern belsőégésű, csak ez volt a példa) milyen eséllyel kotlik meg, a kotlás mennyi utánajárással, szívással, kedvesuramozással jár (ideális esetben ugye betolod a szerelőhöz, fizetsz, és kihozod, de ez már fórumbajnok független szervizeknél sem triviális, pedig márkaszerviz áron dolgoznak).
Számold hozzá azt is, hogy az idő előrehaladtával ennek mi a trendje, illetve illeszd mellé hogy mi van most a belátható (hazai plusz import) használtpiacon.
Ezzel azt akarom a kezemmel kifejezni, hogy ez sem olcsó, csak itt részben fizetsz forintokkal, a többi az utánajárás, kapcsolatrendszer, idő, ideg.
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46543 üzenetére
Én igazából erre a kijelentésre próbáltam reagálni:"el kell felejteni, hogy az autózás olcsó dolog, "
Erre írtam hogy van azért alternatíva csak szerintem az nem a 15-25-30M árkategóriájú új autó lesz
Persze ezeknek a karbantartása fillérekbe kerül az árukhoz viszonyítva viszont ha kiszámolja az ember hogy 5 év és 100k km alatt egy elektromos akármi 20M-ért vagy egy dízel akármi 3M-ért volt olcsóbb akkor mindent összeadva szerintem nem az elektromos lesz a nyerő.
Számolgattam én is sokat, itt a napelem a tetőn ami megtermelt egy évben egy csomó pluszt amit el tudnék használni egy elektromossal de nekem az jött ki a végén hogy még a legolcsóbb ampera 4M-ért se hozná vissza az árát értelmes időn belül nemhogy egy 3-4-5-ször drágább, arról nem is beszélve hogy mennyit fog érni 5 év múlva egy 100ezret futott ma 25- be kerülő akármi?
HHa ér 12,5-öt akkor csak az értékvesztése volt 125 forint/km. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz gabor9991 #46542 üzenetére
Persze drágább a rezsióradíj, ez nem vitás, mert kb 30 percet még rá kell szánniuk alkalmanként az áramtalanításra.
De a munka kb annyiból áll rajta, hogy hűtővíz csere, fékfolyadék csere. Mi mást kell még?Ha már VW, akkor:
Szervizintervallum az ID.-modellek esetében
Átvizsgálás: a szervizintervallum-kijelző adatai alapján, legfeljebb kétévente, kilométerkorlátozás nélkül; a fékfolyadék és az utastéri levegőszűrő cseréjével.
És van egy kb ilyen checklista: [kép]
Hogy elkérhessenek érte valami pénzt.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46540 üzenetére
A rezsióradíj meg a duplája a hagyományos autók óradíjának direkt megnéztem a
Vw oldalán.
De a szervíz és az üzemanyag is már csak a kisebb része lenne a teljes km-re vetített költségeknek ha beleszámítjuk az értékvesztést is.
Ha lehet hinni a szakértőknek akkor egy pár éves, az újkori árának felénél kevesebbe kerülő, jó állapotú dizellel lehet ma olcsón autózni amihez olcsó az alkatrész nem kell márkaszervizben javíttatni és alacsony az értékvesztése. -
#27070592
törölt tag
Én is sokallok 25k-t futómű állításért. Októberben voltam, telefonon 8-10kt mondtak attól függően hogy kell-e bontani berohadt csavart. Nem kellett (mert minden csavar új) 8k lett a vége. Gyári adatbázisból.
-
A Zéé
addikt
válasz radi8tor #46536 üzenetére
Ezt mondtam én is az árstopp törlésenek környékén a haveroknak, hogy el kell felejteni, hogy az autózás olcsó dolog, és azt meg pláne felejtsék el, hogy autót birtokolni, és szarni is azzal menni az alapjog! Az elmúlt 10 évben volt viszonylag olcsó buli az autózás... Előtte is azért drága dolog volt, és szerintem affelé tartunk, hogy újra drága dolog lesz.
Hát ezen úgy felháborodott szinte mindenki, hogy majdnem minden voltam, csak rendes ember nem Mert hát az olcsó üzemanyag, meg a minden évben olcsóbb biztosítás, és a sosem dráguló autópálya díj az a világ legtermészetesebb dolga kellene legyen...[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
DeFranco
nagyúr
válasz WasabiTrsr #46534 üzenetére
Egyszerre soknak tűnt, de több tétel árát nem tudtam belőni. Ismerem az ESS-t én is oda vittem mindig a fordot, pont azért, amiért Te is.
Így lebontva vastag, de emészthetőbb.
@A Zéé: lásd fent, kellett hozzá a lebontott infó.
[ Szerkesztve ]
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz DeFranco #46532 üzenetére
Azt hiszem 50 volt a szilent es 25 korul volt a futóműállítás, a tobbi meg a maradek, nem tudom hova raktam a szamlat most.
Felve irtam be mert tudtam, hogy valaki sokallni fogja. Egyszer vittem olcsobb szervizbe, otthagytam 100k-t ott is, aztan vihettem az ESS-be hogy megjavitsak ujabb 100-ert. Szoval inkabb kifizetem a dragabbat, ahol ertenek is hozza, God kozel is van nekem.
Azt se felejtsuk el, hogy szamlat is adnak.Persze biztos van lehuzas az alkatresz arakon, de ezzel nem tudok mit kezdeni mivel se ismerosom, se hozzaertesem, ok meg nem dolgoznak hozott cuccbol.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz DeFranco #46532 üzenetére
Sokallod? Mert sztem egyáltalán nem olyan sok ez.
Én tavaly fizettem olajcseréért 45k-t, kb. 5 éve volt egy ózonos klímatisztítas 15k, szal ha ma 25-öt mondanánk rá, egyáltalán nem sokallnám. Pollenszűrő cseréért a 10k sztem teljesen reális, és egy futóműállítás sincs meg 25-30k alatt... A maradék meg a szilent.Just a simple Lineman...
-
DeFranco
nagyúr
válasz WasabiTrsr #46531 üzenetére
Jézus ereje...ebből mennyi volt a hátsó szilent és mennyi az olajcsere?
-
MikeWazowski
veterán
válasz molnarpeter #46529 üzenetére
8. szériás. Igen, én is inkább a gyári felé mennék, akkor az lesz. Egyszerű beszerelni?
A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MikeWazowski #46527 üzenetére
Melyik széria? Alapvetően én mindig a bontott gyárit mondom, ha létezett (főleg mióta egy utángyártott eltörött ).
-
MikeWazowski
veterán
Üdv!
2018-as ford fiestaba milyen könyöktámaszt ajánlotok?A legtöbb férfi csak akkor tudja meg, mi a boldogság, amikor megnősül. Csakhogy akkor már késő.
-
Mauzes
addikt
válasz subaruwrc #46514 üzenetére
Köszi, jókat írnak róluk!
Mindenkinek: a garancia nem szempont, nincs már az autóra, csak rosdásodás ellen. Viszont én nem akarok magamnak semmit csinálni, mivel hozzá nem értő/lusta/kényelmes vagyok, beviszem és csinálják meg kompletten. Csak előny, hogy ha nem 180-ba, hanem 100 ezerbe kerül.
Szóval így úgy érzem, a márkaszerviz felejtős lesz. De kíváncsiságból bekérek 1-2 ajánlatot még. Illetve szintén kíváncsiságból a vezérlés cserére is kérek be ajánlatot, hogy lássam, ott mennyi. Most 170k km van az autóban, gyárilag 240k-nél kell, szerintem majd 200k-nál megcsináltatom. (most csak azért nem, mert nem tudom, hogy beválik-e az autó avyg elcserélem Sharanra).
Még egy gondom van vele, hogy a Sony hifiben a hangszórók kb fele nem vagy szarul szól. Gondolom ezt valami autóhifis helyen lenne érdemes megnézetni.
-
erdey_a
addikt
válasz radi8tor #46521 üzenetére
jó azt a két szűrőt akárhol kicserélik vállalható áron, akkor is belefér 100-ba.
az extra garancia olyan dolgokra szól, ami "úgysem" romlik el. de a szétrepedt karosszéria pl. nem tartozik ugye a garanciális körbe, ahogy a ledes(!) rendszámtábla világítás is tök normális, hogy 3 év alatt kétszer tönkremegy. na ezekre ki lehet köhögni zsebből a százezreket. felesleges az extra garanciát extra szervizdíjjal életben tartani.
Vérboci
-
DeFranco
nagyúr
válasz cappa72 #46519 üzenetére
Elvileg nincs ilyen, jogszabály is született arra, hogy erre nem kötelezhetik a tulajdonost, bármelyik független szerviz megfelelő, ha a munka a gyári technológiának megfelelő.
Ugyanakkor good luck bizonyítani ilyen esetben, ha a szerviz egy garanciális probléma esetén megszakérti a nem gyári technológiával szerelést, mint okot.
-
-
erdey_a
addikt
válasz Mauzes #46513 üzenetére
légszűrőt, pollenszűrőt cserélj magadnak, az nagyon maximum 15ezer. Egy olajcsere a kwikfitben 23ezer, plusz szűrő 7000.
Az üzemagyag szűrő legyen drágán számolva 30.000 és 10ért rakják be. Ez szumma 85ezer. Ahol ezért többet kérnek, oda ne menj.
A "karosszéria ellenőrzése" meg hasonló bullshitekért meg nem szabad fizetni a "180e km szervízcsomag"-ban.[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Mauzes #46513 üzenetére
Igen (bár nekem még odébb van a 20000-es), de ha utcáról betévedve kérdezel árat, akkor a listaárat fogod kapni. Ha emailben kérsz kedvezményeset, akkor jobban jössz ki (mert tudják hogy mástól is kérsz árat nem csak tőlük).
Kicsit jobb alkupozíciód van annál a szerviznél, ahol eddig volt szervizelve a kocsi.⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
válasz Mauzes #46507 üzenetére
Szerintem ez bődületes, nekem más márkánál volt tegnap márkaszervizes olajcserém ~50k körül (olaj, szűrő, leeresztőcsavar tömítés, segédanyagok, munkadíj).
Tételes árajánlatot adtak? Ha az assistance ennyi akkor nagy lehúzás, olyan meg nincs, hogy csak csomagban adják.
Esetleg, ha ebben a revízió is benne van, akkor lehet közelebb van valamivel a reálishoz de akkor is sok. 50 olajcsere, 50 revízió, légszűrő, pollenszűrő, anyag + annak a munkadíja 25, revízió munkadíj 25... talán... de tételesen kellene látni.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz radi8tor #46511 üzenetére
Nem, személyesen voltam 2 szervizben is. De ez tényleg így megy? Ha simán kéred, akkor 180 ezer, de ha emailben odaírod, hogy te kedvezményeset kérsz, akkor olcsóbb lesz?
dellfanboy: majdnem, olaj+olajszűrő+összes többi szűrő (levegő, üzemanyag, pollen). És igen, kicsit soknak tűnik nekem, bár a korábbi VW-nél is ez olyan 200k körül lehetett márkaszervizben.
Mod: igazából nem pontosan látom, mert csak szóban mondták el, mi a 180 ezres szerviz tartalma, biztos van benne "ellenőrzés" meg hasonlók.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz Mauzes #46507 üzenetére
ha csak olaj+szűrőcseréről van a 180k ajánlat az sztem kva magas ajánlat. én tapasztalatom inkább az hogy a márkaszerviz számlázza ki az el nem végzett munkát nem pedig a sufni.
de jah olaj szuro cserere én is ilyen 50es ajánlatokat látok, ahol az anyagdij kb 10-20-30 ( ami nyilván autó/motor/tip fuggo)eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, vettem egy 2019-es Ford Galaxy-t. Épp a 180 ezres szerviz jönne (motorolaj, minden szűrő), amire kíváncsiságból kértem ajánlatot márkaszervizben, mindkét helyen 180 plusz pár ezer bruttó összeget mondtak. Ez még tartalmaz valami assistance szolgáltatást, mivel csomagban adják. A kérdéseim az alábbiak lennének:
- Mennyire reális/túlzó ez az ár?
- Milyen nagyságrend lenne ez a művelet egy jobbféle nem márkaszervizben? (megjegyzés: ha valakinek pár évvel ezelőtti árak vannak a fejében, az már valószínűleg nem érvényes ott sem)
- Tud bárki ajánlani megbízható (nem full sufni) szervizt Fordra Budapesten vagy környékén? Ahol tényleg elvégzik a kért szolgáltatást, és nem csak kiszámlázzák.