Új hozzászólás Aktív témák

  • Korcsii

    őstag

    válasz GrooveHero #6551 üzenetére

    azt hiszem a többiek leírtak szinte mindent, de kis kiegészítés még talán:

    METAR-ban keress olyant, hogy 12345KT - ez lesz a szél, jelen esetben 123 fokról, 45 csomóval... aztán fogod a lehetséges pályákat, és megnézed, hogy melyiknél zár be kisebb szöget a szél és a kifutó, pl: előbbi szél mellett, 31L vs 13R:
    31L: 310-123=187 >180, tehát 360-187=173 fokos hátszél
    13R: 130-123=7 fokos szembeszél
    magyarán a 13R lesz a kiszemelt futópályánk, függetlenül attól, hogy melyik irányból közelítjük meg a repteret...

    ha nagyon oldalszél van, és csak pár fok az eltérés, akkor már majdnem mind1, hogy melyiket válaszod... ha van a közelben más gép, akkor ugyan azt használd, amit ő...

    amúgy van rá egy nagyon szép képlet, hogy hogyan lehet kiszámolni a szél irányából és sebességéből, illetve a pálya irányából a hátszél komponenst (FMC általában megteszi helyetted)... általános szabály (főleg pl Ferihegyen a zajkorlátozások miatt), hogy 5 csomóig még nagyjából rendben van, azaz akkora hátszéllel még le lehet szállni... de inkább szemből fújjon, ha lehet, előnyösebb...

    ha pedig van ATC (légiforgalmi irányító), akkor megadja még a süllyedés megkezdése előtt, hogy melyikre számíts, és ez általában az AITS adásban is benne van...

    a gép orra meg egész megközelítés alatt felfelé néz (ugye?) szóval nincs mit felhúzni :) ha mégis, akkor valószínűleg túl gyorsan mész (vagy nagyon rossz a robot)... én mondjuk 1-2000 láb alatt már mindig kézzel viszem, sokkal jobb...

    nagyjani:
    saitek jó, viszont a cyborg x-ről rengeteg olyan kritika van fent a neten, hogy "lötyög", azaz túl nagy a deadzone (1 cm talán?)... de személyes tapasztalatom nincs... gondolkodtam rajta én is, mert amúgy bejön kinézetre, de nem találtam még olyan helyet (pár hónapja már nem is kerestem), ahol meg lehetett volna nézni testközelből...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés