Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1651) cintula187 válasza Jorus (#1650) üzenetére


cintula187
addikt

Fasza. Akkor most melyik?De tutira. Amúgy "logikusabb", hogy a szembeszél kapott alá a gépnek.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1652) Jorus válasza cintula187 (#1651) üzenetére


Jorus
nagyúr

Széliránynak azt nevezzük, ahonnan a szél fúj. De tessék, itt egy hivatalos ábra:

Egyébként sem illene az irányításnak belekergetnie egy tailwindes landingbe.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1653) cintula187 válasza Jorus (#1652) üzenetére


cintula187
addikt

Akkor ők szakszerűen jártak el. Nálam volt a gubanc. Lehet tényleg túl gyorsan érkeztem.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1654) AirBooms válasza andorra (#1648) üzenetére


AirBooms
addikt

A 31-es pályán a 300 fokos szélirány majdnem teljes szembeszél! :K :W

(#1655) andorra válasza Jorus (#1652) üzenetére


andorra
őstag

Bocsánat, igaz.

[ Szerkesztve ]

(#1656) cintula187 válasza Gizmo94 (#1569) üzenetére


cintula187
addikt

HAli!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a képen látható repülési információkat hogyan lehet előhozni? Valamilyen bill. kombináció vagy le kell valamit szedni ehhez is?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1657) Korcsii válasza cintula187 (#1656) üzenetére


Korcsii
őstag

Shift + Z, jelen esetben 3x

(#1658) cintula187 válasza Korcsii (#1657) üzenetére


cintula187
addikt

Köszi.

MD-11 es kérdésem lenne. LEvegőben kézileg kikapcsolva az autopilotot folyamatosan ugat a csaj, hogy "autopilot". Hogy lehet őt elhallgattatni? :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1659) Csorbi válasza cintula187 (#1658) üzenetére


Csorbi
addikt

Betömöd a száját valamivel :DDD

(#1660) Bundee69


Bundee69
tag

Frissítették a PMDG oldalát. FSX alá bejelentettek egy új gépet is a Jetstream 4100-et. A 737NGX-et is módosították, hogy fejlesztés alatt. Remélhetőleg most már hamarosan kijönnek vele.

(#1661) Korcsii válasza Bundee69 (#1660) üzenetére


Korcsii
őstag

jah én is láttam, de mintha úgy lehetne kivenni a szavaikból, hogy előbb az készül el, csak utána a 737...

cintula187:
csak azt a megoldást találtam rá, hogy miután kikapcsolod (Z-vel?), nyomsz még egy Z-t, így elvileg be van kapcsolva, de semmi sincs kiválasztva, hogy mit tartson...

(#1662) cintula187 válasza Korcsii (#1661) üzenetére


cintula187
addikt

Köszi majd megprobálom. Azt tudja valaki hogy pl itt md-11 esetében van valami "feltupirozott" atc adás beépítve vagy csak a sima béna atv forgalmat lehet itt is lebonyolítani evvel a géppel. Azt tudom hogy "pushback" esetén korrekt párbeszédet folytat a gound al a pilóta.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1663) Bundee69 válasza cintula187 (#1662) üzenetére


Bundee69
tag

Én tegnap találtam egy programot, de nem tudom milyen lehet Radar Contact 4.3 a neve [link]
Használta/használja esetleg valaki?

Más.
Egy egész korrekt 737-es site. Angolosok előnyben :)
[link]

(#1664) AirBooms válasza Bundee69 (#1663) üzenetére


AirBooms
addikt

Igen, én használom, igaz FS2004 alatt.
Nagyon jó ATC program!

(#1665) AirBooms válasza cintula187 (#1658) üzenetére


AirBooms
addikt

FS2004 alatt CTRL+Shift+Ő kétszer egymás után - nálam. Nézd meg, hogy nálad mire van programozva az Autopilot Off

(#1666) cintula187 válasza AirBooms (#1665) üzenetére


cintula187
addikt

Köszi.

Olyan kérdésem van hogy mi az oka annak, hogy nem működik mindíg az NDB adók vétele? Boeing 737 alapnál müködik, de bombardeiernél nem. Nem áll rá az iránytü. Mi lehet az oka?
VOR okat simán behangol a rádió.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1667) tomi_mod válasza cintula187 (#1666) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Üdv!

Azt biztosan lehet tudni, hogy ha az adó takarásban van vagy túl messze vagy akkor nem veszi a jelet.

De ha jól értem akkor -esetleg ugyanazon a vonalon repülve, egyik géppel ok másikkal nem.
Én azt próbálnám meg, hogy ha a behangolt adó nem látszik a műszeren akkor elkezdek felé repülni, ha egyszer hirtelen bejön és után jól mutatja akkor sztem az lesz, hogy az adott repülőnek csak akkora az "érzékelése". Ha akkor sem jelenik meg amikor már tizen x mérföldre vagy, akkor bug. -de érdekes, hogy a VOR közben miért jó

[ Szerkesztve ]

(#1668) cintula187 válasza tomi_mod (#1667) üzenetére


cintula187
addikt

Konkrétan sármellék NDB-t kerestem. Ráadásul más a freki papiron és más az fsx-ben. Mindkettövel próbáltam és tereptárgy ott nem sok van ami zavarhat. És 10-15 NM körül se fogta be a bombardier a jelet. De kisebb cessna sem. 737 befogta. Ráadásul az se tiszta, hogy nem mutatja a távolságot, mivel ha jól tudom a non directional adó nem szolgáltat ilyen információt. e akkor honnan tudjam, hogy "papiron" való megközelítésnél milyen messze járok tőle ha nincs VOR adó? Egész en pontosan az ILS 16 megközelités sármelléknél. Ha kell mutatok linket.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1669) tomi_mod válasza cintula187 (#1668) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Kedvenc indulási helyem, egyből látom Badacsonyt :)
A ferkvenciákkal nem lehet mit kezdeni, érdemesebb azt csinálni, hogy papíron megtervezed az utad és az FS térképe alapján kivadászod az adókat, aztán "vakon" lerepülöd a helyes frekiket használva.

NDB adó lehet, hogy nem ad távolság adatot, de emiatt kell belőle kettő, hogy a helyzeted meglegyen.
Mondjuk ehhez kell valami kiindulási alap, hogy az ember tudja kb. hol lehet és egy-két közeli NDB-t behangol -akár egymás után, lesz két vagy több irányod amiket visszavezetve az adott adótól...a metszéspontban leszel te, és ekkor már tudsz mérni kb. távolságot.
Egy NDB "csak" leszállásnál pályára álláshoz elég, ezért is van a leszállópálya vonalában is egy. Ha a pályaszög és az NDB iránya a műszereken egyvonalba -amerre mész- esik akkor jó.

Érdekes dolog a navigáció, néha elég összetett is tud lenni, pl van, hogy a távolságodat a sebességedből és az időből kellene kiszámolnod.
Pl.: van egyetlen egy NDB adó amire az egyszerűség kedvéért jó irányból repülsz rá egy megközelítésnél. A térképen az van, hogy 4 mérföld után balra fordulj xyz mértékkel stb. Honnan tudod, hogy mikor vagy jó távolságban?
Figyelni kell az NDB hozzád viszonyított irányát. Amikor átvált, akkor voltál az adó felett. A sebességed tudod, nézed az órád, majd jó időben fordulsz.

Nah visszakanyarodva, délután megnézem LHSM-et, nálam mit mutat/nem mutat.

(#1670) cintula187 válasza tomi_mod (#1669) üzenetére


cintula187
addikt

NDB adó lehet, hogy nem ad távolság adatot, de emiatt kell belőle kettő, hogy a helyzeted meglegyen

Hogyan hangolok be eccerre ketöt? Vagy ezt hogy érted?

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1671) tomi_mod válasza cintula187 (#1670) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

"-akár egymás után" ;)
Nem egyszerű meló, mert kis időkülönbséggel kapod meg a két irányt, de jó közelítéssel meglesz a pozíciód. Abba már nem is menjünk bele, hogy mialatt számolsz is megy a gép, de ennek a korrigálása a legkevesebb.

-megjegyzem alap szinten repkedek, de én így csinálnám

(#1672) Gizmo94 válasza tomi_mod (#1671) üzenetére


Gizmo94
veterán

Nem megy a gép, ha egy P billt aktivál számolás közben.. ;)

(#1673) tomi_mod válasza Gizmo94 (#1672) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Szimulátorban ne legyen már Pause ;] , egyébként jogos, én is sokszor használom ezért sem megyek Online.

(#1674) cintula187 válasza tomi_mod (#1671) üzenetére


cintula187
addikt

Nem értem. Ha nem ad távolságot egyik NDB adó sem akkor ráhangolhatok százra is akkor se fogok két vagy háromszögeléssel kiszámolni a távolságom.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1675) tomi_mod válasza cintula187 (#1670) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Gyorsan utánanéztem, hogy mi van akkor ha csak egy NDB adód van...hogy csinálták régen alapon.

Találtam pár képletet amivel ki lehet számolni az időbeni és a mérföldes távolságot, de van egy táblázat is, néhány értékkel:
[link]
Ha arra vagy kíváncsi, hány percre vagy az adótól akkor, repülni kell egy konkrét irányba. Elkezded mérni az időt és nézed NDB irányát, hogy hozzád képest mondjuk 10 fokot változzon. Végül behelyettesítesz:

Mérési idő(mp) / szög eltérés = A távolságod percben
-értelemszerűen úgy is lehet, hogy mérsz kerek egy percig és megnézed mennyi volt a szögeltérés, a 10 fok csak könnyeb számolás miatt
Ha megvan a perc és állandó a sebességed akkor már azt is ki tudod számolni, hogy milyen messze vagy, de arra írtak egy másik képletet is.

(#1676) cintula187 válasza tomi_mod (#1675) üzenetére


cintula187
addikt

Na meg a fa..omat. :))
Köszi szépen, de inkább maradok a gpsnél. Mostmár értem miért kell ehhez a szakmához ennyit tanulni

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1677) Gizmo94 válasza cintula187 (#1676) üzenetére


Gizmo94
veterán

LOL. Hát azért ez egy játék, ezt elsősorban élvezni kéne, a matematikától meg mindig hánytam. Számolgasson a rák, inkább lezuhanok kétszer. :DDD

(#1678) tomi_mod válasza cintula187 (#1674) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Sztem ezt írtam, vagyis azt, hogy megkapod a pozíciódat, egy konkrét pontot ahol éppen vagy. Ha van mellé egy mérethelyes térkép akkor már meg lehet nézni a távolságod bármitől! Vagy nem?
Ezért írtam még megjegyzésként, hogy néha kell más módszer is, sebesség idő stb. részletek itt #1675[link]

(#1679) cintula187


cintula187
addikt

Azért köszi Tomi, hogy utánanéztél ezeknek.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1680) tomi_mod válasza cintula187 (#1676) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Na igen! Egy gyerek is lerepül egy vonalat VOR VOR, de ha csak az alap rádió megy?
Ha csak hobby szinten érdekel -mint engem is- akkor elég tudni, hogy így kell, érdekességnek jó.
Azt viszont tényleg megsasolom délután, hogy nálam milyen sármellék...

[ Szerkesztve ]

(#1681) cintula187 válasza tomi_mod (#1680) üzenetére


cintula187
addikt

Próbáld meg lerepülni ILS 16 ot papír szerint. Ivao.hu -letöltés-térképeknél fent van.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1682) tomi_mod válasza cintula187 (#1681) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Üdv!

Nah lerepültem...elöljáróban annyit, hogy megnéztem pár gépet, hogy jelzi-e a Sármelléki NDB-t.
Nálam FSX-ben 428 kHz a frekije, beállítottam. Kb. 5-10 mp alatt meg is találja és hallani a morse kódját folyamatosan pittyegni, viszont 4 gépből 3 nem mutatta a műszereken. Aztán nézegettem a kapcsolókat és annál a háromnál volt külön egy ADF gomb néha a látható műszarfalon, néha a külön rádiópanelon, de ahogy bekapcsoltam a mutató iránybaállt.
Szóval ha hallod a morse-t az már jó, csak keress kapcsolót, ha morse-t sem hallassz akkor passz :(

Na, de lényeg, hogy végigrepültem, igaz, hogy nappal, hogy azért lássak valamit, de most már sötétben sem lenne nehezebb.
Ságvár-Kiliti ből indultam, közel van. Felszállás után (ÉNyugat) balra fordultam 90 fokkal így mentem a Balcsi déli partjának vonalában. Ahogy megvolt a forduló behangoltam a sármelléki adót, és a Heading-et beállítottam 357-re mivel ezen az irányon kell majd rárepülni.
[link]
Az 1-es pontnál kezdett pittyegni a rádió, de nem láttam semmit, aztán meglett akapcsoló így már volt mutató is...
A 2-es pontnál az ADF mutatója gyorsabban kezdett mozogni ebből lehetett gondolni, hogy majdnem mellette vagyok, így megkezdtem a fordulót.
Itt lényeges, hogy a heading (357) be legyen állítva, mivel akkor repülsz jó irányba ha az ADF mutatója pont a kívánt irányba mutat. Ha valamerre eltér akkor kicsit arra kell menni, majd vissza, szinte ugyanaz mint a VOR egy kurzusa!
3-as korrigáltam én is -ez látszik, végül kicsit jobbra az adótól de jó irányban hagytam el. Ahogy irányt váltott a műszer megnéztem az órát, és a heading-et átállítottam pályairányra.
4-es pontnál kb. 3 perc múlva -utasítás alapján- megkezdtem a balfordulót, és itt is figyeltem, hogy végül a HDG és az ADF mutató egy vonalba essen. Itt is kellett korrigálni, de ezt már nem a műszer alapján csináltam hanem vizuálisan :B

[ Szerkesztve ]

(#1683) cintula187 válasza tomi_mod (#1682) üzenetére


cintula187
addikt

737 -el próbáltam. Müködik a mutato, de te amint látom sokkal szebben repülted le. :) Az idegesít, hogy szinte pont a kifutónál van egy böszme nagy fa,ami nagyon nehezíti a leszállási manővert. :D

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1684) Bundee69


Bundee69
tag

Esetleg ha valakinek kell, checklist-ek: [link]

(#1685) Nemesys


Nemesys
tag

Sziasztok!

Találós kérdés:
Melyik(ek) az(ok) a video kártya(k) amivel(kkel) singlebe vagy SLI-be esetleg CF-be teljesen full grafon megy az FSX?

TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."

(#1686) v!ct0y válasza Nemesys (#1685) üzenetére


v!ct0y
veterán

Inkább melyek azok a processzorok! :B

(#1687) Gizmo94 válasza Nemesys (#1685) üzenetére


Gizmo94
veterán

Olyat még nem találtak fel. :)
Nem igazán kártyafüggő , bár a tapasztalat az,hogy leginkább az egymagos és egy giga memóriás kártyákat szereti..
De inkább procifüggő játék ez. Állítólag i7 alatt nem kell fullos dolgokról álmodozni..

Ebből lesz nagy vita amúgy, már ha nem zuhant le mindenki. :DDD
Egy biztos, a 9800 GTX+++ 512-es kártya kevés neki. :) Ezt biztosan állíthatom.

(#1688) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Egy ilyen gépen azért már jól megy

(#1689) Gizmo94 válasza v!ct0y (#1688) üzenetére


Gizmo94
veterán

Egy ilyen géppel én is jól mennék. Csődbe...

(#1690) Nemesys


Nemesys
tag

Én is láttam ezt a videót elég brutálul néz ki... igazság szerint ami most a leggyengébb az a kártyám. C2D proci van igaz majdnem a legelső de legalább van. 2g ram is elég egy ideig. lassan akarom elkezdeni összerakni és mivel alaplapi a video kártyám gondoltam az az első és megpróbálok olyat venni amivel nem lesz nagy gond ha már ott tartok.

TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."

(#1691) v!ct0y válasza Nemesys (#1690) üzenetére


v!ct0y
veterán

Ha nagyobb gépfejlesztést akarsz csinálni akkor sztem várj még vele legalábbis a vidikarival. Ősz körül jönnek ki az újak. :K

(#1692) Csorbi válasza Nemesys (#1690) üzenetére


Csorbi
addikt

A 2 GB ram nagyon valószínű, hogy nem lesz elég, bár fontos kérdés, hogy a Win betöltés után mennyi a szabad memóriád. 1,5 GB SZABAD ram igencsak ajánlott.

(#1693) Gizmo94 válasza Csorbi (#1692) üzenetére


Gizmo94
veterán

Hát, XP alatt szűkösen talán elég lesz, de lassítani fogja a ram hiánya a betöltéseket és néhányszor kilép majd memory outtal...

(#1694) Nemesys


Nemesys
tag

Win 7 van fent. Ezzel is szokott lenni 1.5 szabad ha semmi nem fut. Olyan űber nagy gépgyártást nem akarok és nem is tudnék, hogy ennyire friss kártyát vegyek. Egy hd4870-ben gondolkozom vagy ami kijön. Vár 2 kártyám gariztatásra, meglátjuk mit kapok, eladom és még teszek hozzá. Ram az most minden slot tele van de ezzel nem is törődöm majd ha lesz új lapom, mert ami most van az egy miniAtx vagy, hogy híjják?! :DDD és hát tudjuk... :D úgyh. először kari aztán lap és meglátjuk.

Amúgy milyen szinten szoktatok online repülni? Vagy, hogy megy errefelé?

TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."

(#1695) Nemesys válasza Nemesys (#1694) üzenetére


Nemesys
tag

Meg hát az új lappal tudnám húzni is a procit ami eléggé számítana mert nem mai csirke.... :DDD

TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."

(#1696) v!ct0y válasza Nemesys (#1694) üzenetére


v!ct0y
veterán

4870 est már szvsz ne vegyél.

(#1697) tomi_mod válasza Nemesys (#1695) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Üdv!

Többiekhez hasonlóan én is a prociban/ramban látom a megoldás kulcsát. Persze a videókártya sem elhanyagolható, de nekem 8800GT-m van kb. azóta mikor még 60 környékén volt az ára. A mai játékok mindegyike megy vele (1680*1050), és ritkán kell kompromisszumos megoldás, az esetek nagy többségében elég ha az élsimítást leveszem.

FSX-ben jó közepesen szint van nekem beállítva, ezzel bőven élvezhető, de ugye Te a maxot akarod kihozni belőle...

Egy jelenleg erős prociban gondolkodj, ramot meg úgy válogass, hogy dual-ban tudjanak menni, kis előnyt az is ad. Videókártyában megvárnám a következő szériát...és akkor vennék az előző család darabjaiból! GTX260 feletti vagy ennek megfelelő Amd kártyában gondolkodj.

(#1698) andorra válasza tomi_mod (#1697) üzenetére


andorra
őstag

Nem ilyen egyszerű a helyzet.
Sokat foglakoztam az utóbbi időben azzal, hogy utánaolvassak minnél több helyen, angol amerikai fórumokban is, milyen hardver az ideális az FSX-hez.

Teljesen egyértelmű információkat sehol sem találni, de amit leszűrtem mindezekből az nagyjából így néz ki:

Sokat számít a processzor teljesítmény valóban, ezért mindenképpen olyan jól tuningolható processzort érdemes használni ami minnél magasabb frekvecián hajtható.
Szerintem egy dual processzzor már nagyon jó az újabbak közül ami 3500 körül, felett stabil, megfelelő száraz hűtéssel.
A RAM frekvenciája nem annyira sarkalatos kérdés. A videokártya nem baj ha gyors de fontosabb, hogy legalább 1 Gigás legyen! (Pl próbaképpen tuningoltam a kártyámat, semmit sem hozott FPS-ben)
Sokat jelent egy gyorsabb wincseszter a szakadozásmentes működés szempontjából, ezért a 10000 RMP-es WD Raptor szintén ajánlott, de leginkább kéz alól egy 150Gigás.
16-20e között lehet ilyet venni

Ha mindez megvan ezzel együtt is lehet nagyon siralmas az eredmény ha nem hozunk létre egy optimalizált rendszert, direkt az FSX-hez!

Ennek csak az alapjait írom le most: Egy WIN7 64 bites oprendszer (lehet RC) amiből ki vannak véve azok a szolgáltatások, amelyek nem kellenek az FSX-hez, de menetközben lassíthatnak. (Erről egyoldalas leírások vannak.) Ezen a wincseszteren egy partició legyen, ezen csak az oprendszer és az FSX és kiegészítői. A wincseszteren nem lehet több mint 60 százalék helyfoglalás, a kevesebb még jobb. Mindig legyen defragmentált, Ajánlott az O&O Defrag hozzá.
Nálam még virusírtó sem fut ezen a rendszeren. Ha az FSX-et futtam akkor erről indulok.

Az optimalizálás eredménye az lett, hogy ahol ultra beállításokkal 6-9 FPS-em volt ugyanezzel a hardverrel (kivéve a wincsesztert) most minden grafikai és mesh csúszkát customban maximumra húzva 70 százalékra emelve a légiforgalmat 12-20 az FPS-em. (Bp 1.4)

(#1699) haky válasza andorra (#1698) üzenetére


haky
senior tag

A vsync-et hogy lehet bekapcsolni! Mert nagyon zavaró a csíkozás fordulóban. Win7 64bit, HD4890 1GB. CCC-ből kapcsolva semmi sem történik..

Aki másnak retyvetyutyu...

(#1700) andorra válasza haky (#1699) üzenetére


andorra
őstag

Sajnos nem tudom mire gondolsz. Ilyenre sosem volt még szükségem. 9600GT-t használok egyébként.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.