Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#16001) Korcsii válasza Cypresss (#15999) üzenetére


Korcsii
őstag

Régen minden jobb volt, BAVirtualnál szerintem több százezer hozzászólás volt... talán későbbi dátumban még mergelik őket...

LOT: úgy érted 2 napot? :DDD Amikor még voltam annyira elvetemült, hogy így össz 750km utazást bevállaltam emiatt? ;] Jó, legalább van havas képem... Huh, egy kis nosztalgia...

[ Szerkesztve ]

(#16002) cintula187


cintula187
addikt

Ez már megint milyen pofátlanúl néz ki? A 3 cég akivel együttműködnek szintén tetszetős. :) :Y

[link]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16003) Cypresss válasza Korcsii (#16001) üzenetére


Cypresss
senior tag

De megérte rá várni, el kell ismerned. :K

Más: egy szerverterem ennél egyszerűbbnek tűnik: [link]
Nagyon durva, hogy milyen komplex manapság a modern repülés. :R

#16002: Jó lenne már, ha jönne, de még legalább 4 hónap mire megérkezik.

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16004) Cypresss


Cypresss
senior tag

Vajon a nullát kinek az iránymutatásával rajzolták fel? :U :U :U

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16005) cintula187


cintula187
addikt

Sziasztok!

Beszereztem egy thrustmaster t1600m -et. P3d ben van ötlet, hogy hogyan tudom az ilyen HOTAS ok esetében megértetni a programmal, hogy az összes hajtómüvet kezelje a throtle?

Itt csak egyenként tudom, de így csak egyet állít.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16006) fatal` válasza cintula187 (#16005) üzenetére


fatal`
titán

Nincs P3D nekem most telepítve, de van valahol egy axis, ami az összesre vonatkozik (simán throttle axis talán?).

(#16007) cintula187 válasza fatal` (#16006) üzenetére


cintula187
addikt

Időközben meglett, az volt :) PMDG specifikus dolgokat mappingelni jól olvasom, hogy csak FSUIP vel lehet?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16008) fatal` válasza cintula187 (#16007) üzenetére


fatal`
titán

Na erre már nem emlékszem, nagyon rég szimulátoroztam. Az alap controlsban biztos lehet, vagy fsuipc, vagy van neki saját config toolja.

(#16009) cintula187


cintula187
addikt

Az ilyen jellegű problémák esetén mi a teendő? LHsim BUD fent volt. Felraktam az UT Europe-ot és össze olvad a két scenery. Hiába állítom prio 1-re a LHS_LHBP_X et a scenery library ben nem jegyzi meg.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16010) sqpp válasza cintula187 (#16009) üzenetére


sqpp
őstag

Egyszerű, rákeresel az UT mappában ami leginkább hivatkozhat a BUD részre és kitörlöd vagy átnevezed más fájltípusra és kész is.

(#16011) Korcsii válasza cintula187 (#16009) üzenetére


Korcsii
őstag

Nincs valami addon, ami automatikusan átrendezi a scenery library-t? Esetleg maga az UTX? Ha a fájlban írod át, akkor se marad a sorrend?

[ Szerkesztve ]

(#16012) fatal` válasza Korcsii (#16011) üzenetére


fatal`
titán

Azt hisszem az addon.xmles cuccokat össze-vissza rendezi a scenery library. Ha jól emlékszem SceneryConfigEditorral lehet állítgatni azokat is.

(#16013) cintula187


cintula187
addikt

Most úgy állok, hogy letöröltem az UT-t és jó. (naná) Néztem scenery editorban is, de ott de javult meg az átrendezésre. MAjd újra felrakom és megpróbálom a fájl átnevezést pl. köszi mindenkinek!

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16014) Cypresss


Cypresss
senior tag

Ha valakit érdekel, elindult a HC blogja, vannak rajta jónak tűnő írások is:

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy elindult a HungaroControl blogja, amelyen heti rendszerességgel jelentkezünk a repülés legérdekesebb témáival. Cikkeink nemcsak a légi közlekedés és a technológia iránt érdeklődőknek szólnak, hanem azoknak is, akiket érdekel a környezetvédelem és a társadalmi felelősségvállalás kérdésköre, illetve számos olyan kollégát is bemutatunk, akik a HungaroControlnál dolgoznak.

Blogunkat olvasva többek között az alábbi témákkal találkozhatnak:

Q Hogyan szüntethető meg a turbulencia? Azaz miként utazhatunk a jövőben anélkül, hogy csukott szemmel a könyöktámaszt szorítanánk?
Q Mi a közös az evezésben és az irányításban? Milyen egy világbajnoknak a hajóból az irányítópult mögé ülni?
Q Mióta nincsenek légifolyosók a magyar légtérben?
Q A mesterséges intelligencia már a pilótákat is képes helyettesíteni?

A HungaroControl blogja a következő linken érhető
el: https://blog.hungarocontrol.hu/

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16015) Hedgehog9780


Hedgehog9780
tag

Van itt köztünk olyan kolléga aki FS2020 aktív alpha teszter?
Megjelent a 8. epizód az új szimulátorról. Nagyon szép, de nekem vannak még félelmeim, hogy kissé árkád lesz. Talán a teszterek már többet tudnak erről.
Egy kérdés:
Itt is ugyan olyan sok 3rd party által kiadott kiegészítőt kell majd vásárolni mint P3D esetében? (reptér; repülők; időjárás... stb)

(#16016) Korcsii válasza Hedgehog9780 (#16015) üzenetére


Korcsii
őstag

Mivel nem vagyok tesztelő, csak az eddig látottak alapján:
Szerintem jóval kevesebb kiegészítő kell majd:
- A táj alapból részletes (elvileg utcaszintű?), kidolgozott, jól néz ki (UTX/FTX Global, photoscenery-k kiestek).
- A legtöbb reptér valószínűleg használható minőségű lesz - bár a random generált gurulóút betűzésektől a hajam az égnek áll, akkor már inkább nyúlhasson bele a közösség, mint az X-Plane gateway-en. Mindenesetre csak pár tucat valósághűen lemodellezett reptérről beszélnek, a többit az AI legenerálja (nem csak a gurulókat, az épületeket is), szóval várható jó pár addon reptér (de pl ha jól rémlik az UK2000 nem kapott alpha/dev hozzáférést).
- Elvileg lesz navdata - mondjuk ez már FSX-ben is volt valamilyen szinten, és persze jól elavult, mert nem volt frissítve, mindenesetre tegnap raktam egy kérdőjelet a Navigraph mellé (oké, SimBrief meg egyebek miatt úgy is kell)
- A látottak alapján lesz pár használható alapgép - de azért pl a PMDG is dolgozik már az FS2020 gépeken, mert mindig van feljebb, no meg ott vannak a ritkább típusok, amik úgysem kerülnek bele alapból. (mondjuk véleményem szerint ha az alap gépekre ha jönne egy ZIBO kaliberű mod, akkor a PMDG simán lehúzhatná a rolót)
- Az időjárásról külön epizódok szólnak, ennél jobbal előrukkolni nehéz lesz.
- A mindenféle földi kiszolgáló meg (az én véleményem szerint) egyéb sallangok is úgy néz ki alapból benne lesznek.
- Nyilván aki multiplayer-nél komolyabb hálózatra vágyik (IVAO, VATSIM, PilotEdge), annak kell majd az a kiegészítő. Bár itt meg erősen fennáll az esélye, hogy megcsappan az utánpótlás ezeken a hálózatokon, ha sikerül egy komoly mulitplayer-t összehozni, irányítással, szabályok betartatásával - és nem mellesleg AI gépekkel, amik nélkül elég üres tud lenni a légtér (mondjuk lehet épp ez teszi fotelpilóta szempontból kezelhetővé a szituációkat).

Szóval összességében én ha megveszem, nem tervezek majd túl sok addont venni (mondjuk ez már X-Plane esetében is így volt: A320, B748, AVS, a többi az ingyenes mod: ZIBO, BetterPushback, stb). Nem lennék most az addon gyártók helyében.

(#16017) Hedgehog9780 válasza Korcsii (#16016) üzenetére


Hedgehog9780
tag

Arra én is gondoltam, hogy UTX, FTX Global és a PhotoScenery cuccoknak innentől viszlát.
Navigraph-ra erős a tippem nekem is.
A repterek bemutató videója szép volt. Persze, jó volt látni, hogy kis hazánk,Szombapthely (Söpte) repülőtere is promózva lett benne, de tartok tőle, hogy LHBP-t vkinek majd fejlesztenie kell.
Kissé tartok tőle, hogy a 3rd paty repülőkre kemény árat kell majd fizetni. Hiába promózzák a 747-et és az A320-Neo-t, sztem ezek fizetős gépek lesznek. Ráadásul, ha a P3D-re már most $210 a PMDG 747-8 (a két csomag együtt), bele sem merek gondolni, hogy mennyi lesz ugyan ez FS2020 esetében.
Jó lenne tudni, hogy kik lesznek a külsős addon készítők és mit fejlesztenek :)
Engem kimondottan 737 és 787 fog érdekelni. Remélem Quality Wings is odateszi magát és hozza a Dreamlinert. :)

(#16018) cintula187 válasza Hedgehog9780 (#16017) üzenetére


cintula187
addikt

Remélem, hogy nem lesznek ennyire elszállva az árak PMDG esetén talán, mivel a default gépek is viszonylag sokat tudnak.

@Korcsiii: random gurulóut elnevezések lesznek? Nanemár. P3d esetében is néha belefutok (pár hónapja használom csak a navigraph-ot ezért kezdett feltűnő lenni nah) :) és zavar.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16019) Korcsii válasza cintula187 (#16018) üzenetére


Korcsii
őstag

[link] A 80 kiválasztott reptér, amit jobban modelleznek, azok kapnak chart alapján twy jelöléseket. Előtte 4:25-nél mond valamit elég érthetetlenül, hogy a postprcessing alatt generálódnak a twy nevek és sign-ok a sok ezer többi reptérnél.

[ Szerkesztve ]

(#16020) Hedgehog9780 válasza Korcsii (#16019) üzenetére


Hedgehog9780
tag

80 kidolgozott reptér globál szinten nem valami sok. Ezek alapján a külsős addon készítő cégek ismét kaszálni fognak! :((
Csak győzzem kivárni :D

(#16021) Cypresss


Cypresss
senior tag

Minden idők legbetegebb kiegészítője, eddig nem ismertem, véletlenül találtam rá. A lényeg, hogy ez egy olyan program, amiben be tudod állítani az utasok be- és kiszállítást, név szerint, útvonal szerint, azt is látod, éppen mit csinál az utas (pl: kinéz az ablakon, vagy wc-re megy, milyen útvonalon megy az üléséhez, stb), ugyanez a helyzet a cabin crew-val is. És ez nem statikus, a repülés teljes időtartama alatt dinamikusan változik. Kompatibilis az összes nagy szimmel.

[link]

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16022) cintula187 válasza Cypresss (#16021) üzenetére


cintula187
addikt

NEee és mozognak is a kis pöttyök. Ez tényleg beteg. :))

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16023) Hedgehog9780 válasza Cypresss (#16021) üzenetére


Hedgehog9780
tag

+1
Nagyon nagyon beteg :DDD

(#16024) fant0mi válasza Cypresss (#16021) üzenetére


fant0mi
addikt

Es a neve? Self-loading cargo. :DD

(#16025) Razor18


Razor18
tag

Bocs, ha off, a pakisztáni Airbus crash rekonstrukciója (FSX + Youtube?) mai frissítéssel:

[link]

[ Szerkesztve ]

(#16026) cintula187


cintula187
addikt

1.0 -ás kérdésem lenne. Mit lehet használni globálisan real life ATIS infókra? Az épp használatban levő pályát szeretném tudni a reptéren (origin és destination is)

hálám

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16027) cintula187 válasza cintula187 (#16026) üzenetére


cintula187
addikt

Az ok hogy a gépen a földön be tudom hangolni az ATIS-st, de P3D ben hogy van megoldva a cél reptérbe az infó beszerzése? Mekkora a hatótáv?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16028) Hedgehog9780


Hedgehog9780
tag

Nem tudom, hogy volt-e már, de így most már biztosan hivatalos. PMDG viszi tovább a 4 fő Boeing gépet FS2020-ba is.
Link
Link2

(#16029) fatal` válasza Hedgehog9780 (#16028) üzenetére


fatal`
titán

:C

(#16030) Cypresss válasza cintula187 (#16026) üzenetére


Cypresss
senior tag

Ezt nem teljesen értem, pontosan mi a kérdés? :U :D

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16031) cintula187 válasza Cypresss (#16030) üzenetére


cintula187
addikt

Tehát.
Amúgy lehet, hogy az alapokkal kapcsolatban vannak hiányos infóim.
Szeretném tudni hogy az induló reptéren melyik az aktív kifutó.
Ez az utóbbi napok tapasztalatai alapján P3D -ben hol működik ha behangolom pl. PMDG 777 ben az atis frekit hol nem. Illetve útközben szeretnék időben infót kapni, hogy melyik lesz a várható pályairány, amire tervezhetem a STAR-t. Vagy a simbrief - navigraph párosra már a tervezéskor lehet hagyatkozni? Úgyértem amiket ők feldobnak az használható? Bár egy hosszú út alatt, de akár percről percre is változhat az aktív pálya.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16032) Korcsii válasza cintula187 (#16031) üzenetére


Korcsii
őstag

ATIS kb onnantól érdekes, ahonnan van "térerő".
METAR/TAF alapján lehet kalkulálni az elején, de én max akkor pötyögöm be a STAR-t, ha az útvonalterv tartalmazza, és adott irányban csak egy (leszállásra használt) futópálya van, nem túl változó széllel. Igazából én mindig sietek a felszállással (izé, nem is repülök), aztán cruise alatt pont ráérek ezzel foglalkozni... A valóságban úgy is az irányító döntené el a végén, amire az ATIS alapján lehetne készülni.
Mostani viszonyok közt pont nem jó példa, de normál forgalomnál egy FR24 sokat segíthet...

[ Szerkesztve ]

(#16033) cintula187 válasza Korcsii (#16032) üzenetére


cintula187
addikt

Igazad van. Fura hogy ma pl. 737, 747, 777-el simán bejött approach közben a Dubai -i ATIS , de van hogy egy géppel sem. Akkor reptérfüggő?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16034) druzil


druzil
tag

Hello! Tegnap próbáltam ki először a FSX-et, de billentyűzettel elég nehézkes az irányítás. Van olyan belépő szintű, de már használható joystick amit érdemes beszerezni?

(#16035) Hedgehog9780


Hedgehog9780
tag

QW 787 esetében Take Offnál mond valamit a crew, hogy ...... Gear Up. Próbálom megérteni, néztem pár videót, de sztem a sok fejhallgató már megteszi hatását és süket vagyok :D
Ti tudjátok mit mond? Positive climb vagy positive rate? vagy mi?
Azt YT videókon sokszor látom (és hallom), hogy ez elsősorban US pilótáknál van. Más földrészen csak annyit mondanak, hogy Gear Up.

(#16036) cintula187 válasza Hedgehog9780 (#16035) üzenetére


cintula187
addikt

Linkeld be a pontos időkóddal az érintett videót :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16037) Csorbi válasza Hedgehog9780 (#16035) üzenetére


Csorbi
addikt

Erre gondolsz? [link]

(#16038) cintula187 válasza Csorbi (#16037) üzenetére


cintula187
addikt

QW 787 esetében Take Offnál mond valamit a crew, hogy ...... Gear Up

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16039) Csorbi válasza cintula187 (#16038) üzenetére


Csorbi
addikt

Képzeld, értettem elsőre is. De kb. ezeket szokták felsorolni, tehát igen nagy esély van rá, hogy ezt mondja. Tehát: "Positive Climb CHECK, Landing Gears UP".
Valszeg nem scuba gear up-ot mond. ;]

(#16040) Hedgehog9780 válasza Csorbi (#16039) üzenetére


Hedgehog9780
tag

Pl ennél a videónál 5:29-nél mondja. Jól sejtettem hogy ez positive climb lesz. A pozitív még érthető, de a climb számomra nem.
Ugyan az van QW 787-ben is.

Szerk.:
Na! Itt viszont 28:50-nél totál jól érteni, hogy positive climb.

[ Szerkesztve ]

(#16041) cintula187 válasza Hedgehog9780 (#16040) üzenetére


cintula187
addikt

- 80, xcheck rotate
- and there we go, see we got a lot of runway we could have used
-Positive rate
-gear in transition.

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16042) Hedgehog9780 válasza cintula187 (#16041) üzenetére


Hedgehog9780
tag

Ahh. Tudtam, csak nem sejtettem.
Positive rate. De vannak pilóták akiktől totál másként hallani.
Thx

(#16043) Cypresss


Cypresss
senior tag

Airbus fanatikusok figyelmébe: [link]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#16044) sheep válasza Cypresss (#16043) üzenetére


sheep
addikt

Nem is rossz, kár hogy a gázkarra nem raktak egy kicsit több gombot (bár úgy meg nem lenne Airbus replika).

Azért nem jó medvével beszélgetni mert gyakran félbeszakít

(#16045) Hedgehog9780


Hedgehog9780
tag

Tavaly vettem egy monitort, mert az akkor éppen használt bal oldalon elkezdett csíkozni. Szerelő mondta, hogy x összeg. Emiatt minimálisan hozátett összeggel vettem egy újat. Viszont gondoltam egyet és helyhiány miatt egy fali konzollal az új fölé helyeztem a régit.
Kérdés: Van olyan lehetőség, hogy a felső monitoron megjelenítsem mondjuk az upper panelt? Ha igen, akkor mi kell hozzá?

Lenne egy másik kérdésem is. Milyen ülésmagasságot szokás beállítani Captain Seat esetében? Még soha nem volt lehetőségem, hogy akár B737 pilótafülkébe beülhessek és így nem tudom, milyen a valós kilátás, tehát a nem tudom hova állítsam a kamera magasságot. Van vkinek ötlete? Mihez érdemes tájolni? Kép? stb..

Előre is köszi

(#16046) Korcsii válasza Hedgehog9780 (#16045) üzenetére


Korcsii
őstag

Melyik szim, melyik gép? A legtöbben vannak detachable panelek, azokat szabadon lehet pakolgatni.

3 nap guglizás után (hű de rég repültem a típust): 737-ben nincs eye position/reference indicator (mint pl az A320-ban a 3 gömb középen a két szélvédő közt)

[link] itt leírják, hogy nagyjából hogy kell lennie: a Master Caution a középvonal, és akkor a többi referenciapontra pont kijönnek a gép egyéb részei. Egyébként meg érzésre.

De ami fontosabb, az inkább az, hogy mindig ugyan ott ülj (szimben is, valóságban is), hogy megfelelően érezd a gépet, ne legyen szokatlan egy-egy alkalommal.

[ Szerkesztve ]

(#16047) Hedgehog9780 válasza Korcsii (#16046) üzenetére


Hedgehog9780
tag

P3D V4-gyel repülök. Bár a 737-et kérdeztem, de ennek ellenére 789 a kedvencem és legtöbbször ezzel repülök. P3D-ben tudok új ablakot nyitni, de még nem találtam meg a best of megoldást.
Cam beállítást tekintve most azt próbálgatom, ha a HUD kijelzőben mindent egyben látok. Gondolom valami ilyesmi az optimális.
Köszi a linket is.

(#16048) cintula187 válasza Hedgehog9780 (#16047) üzenetére


cintula187
addikt

Nem kell új ablak. pl. az FMC-t is ha megnyitod jobb katt undock és arra a képernyőre húzod át, amelyikre akarod.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#16049) Hedgehog9780 válasza cintula187 (#16048) üzenetére


Hedgehog9780
tag

A paneleket tudtam, hogy lehet nagyítani és ide-oda mozgatni. Én az egész felső panelt szeretném a felső monitoromra kitenni.

[ Szerkesztve ]

(#16050) Hedgehog9780 válasza Hedgehog9780 (#16049) üzenetére


Hedgehog9780
tag

Sirály! Sikerült :DD

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.