Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1601) Korcsii válasza AirBooms (#1600) üzenetére


Korcsii
őstag

...én se annak szántam...

a legvégét egyébként én is általában a siklópálya alatt repülöm, úgy finomabban szokott sikerülni a touchdown (főleg a nemrég említett airbusnál)...

(#1602) v!ct0y válasza AirBooms (#1600) üzenetére


v!ct0y
veterán

Nálam ez a műszeres mert nem tudom beállítani, hogy mutasson és mondjon is valamit, hogy mit, hogy :DDD:DDD

(#1603) Gizmo94 válasza v!ct0y (#1602) üzenetére


Gizmo94
veterán

De miután elolvastad a kezelési útmutatót, be tudod.. :K ;)

(#1604) cintula187 válasza AirBooms (#1596) üzenetére


cintula187
addikt

Amúgy ezt gondolom nem lehet autoland -al csinálni ugye?
A régi hong kong repteret.

http://12.media.tumblr.com/wuyoAJQARly87fqeUyncI3bao1_400.gif

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1605) AirBooms válasza cintula187 (#1604) üzenetére


AirBooms
addikt

Megmondom őszintén nem tudom. Amúgy kapásból vágnám rá a választ, hogy nem. De tegnap repültem PMDG MD-11F-el egy UAAA-VHHX útvonalat, s Kai Taknál láttam, hogy két ILS-nek nevezhető adó is van a pálya előtt. Az első kb. abban az irányból fogható be, ahonnan a város felett átrepül az ember, a második a pálya tengelyében. Nos mi van akkor, ha az ember ezeket váltogatva fogja be a két siklópálya-irányt? Nem tudom, ilyet lehet-e. Nem akartam az ötórás repülésemet egy géptöréssel befejezni, ezért inkább kézzel szálltam le.
Pontosabban 1000 lábig robottal repültem. VHHX megközelítési eljárásait ismerik a PMDG gépek, s ezt gyönyörűen le is repülik.

(#1606) cintula187 válasza AirBooms (#1605) üzenetére


cintula187
addikt

Ezt találtam :

http://www.flightsimulatorguide.com/ilsapproach.html

IGS azaz Instrument Guidance System approach, példának pont a Kai Tak -ot hozza fel. :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1607) AirBooms válasza cintula187 (#1606) üzenetére


AirBooms
addikt

Így van, ez a híres IGS13 megközelítés. Bevallom, nem tudom, műszeresen hogyan kell pontosan lerepülni. Én az FMC segítségével 1000 lábig autopiloton jöttem be, utána kézzel, látás alapján.

(#1608) cintula187 válasza AirBooms (#1607) üzenetére


cintula187
addikt

Azt jól sejtem, vagy látom, hogy ezen a pályán a tenger felől indulva nem lehet menni? Mert egyrészt ott a hegy, másrészt meg akkor az érkező gépek elől is "időt" vesznek el?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1609) AirBooms válasza cintula187 (#1608) üzenetére


AirBooms
addikt

De, lehet 31-es irányból is indulni. Legalább is nekem rémlik, hogy van hozzá indulási eljárás... :K

(#1610) cintula187


cintula187
addikt

Azt mondha meg valaki, hogy a "flight director" swich milyen kapcsolatban áll az autolipot al. Pl. 747 vagy 737 boeingeknél?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1611) AirBooms válasza cintula187 (#1610) üzenetére


AirBooms
addikt

Megmondom őszintén, nem tudom (szégyenlem is magam, mert sokat repültem velük). :F Ha jól emlékszem az autopilothoz nem szükséges a használata, de a műszeres repüléshez igen... :U
Nyugodtan javítsatok, ha hülyéket beszélek... :K

szerk: meg kéne nézni vmelyik gép manualját...

[ Szerkesztve ]

(#1612) cintula187 válasza AirBooms (#1611) üzenetére


cintula187
addikt

Időközben utánaolvastam és igazad van. Mutatja, hogy a helyes vertikális és horizontális iránytól mennyire térünk el. De mi alapján? VOR, DME jeladókhoz képest?

Más:
azt tudja valaki hogyha online (ivao, vatsim) játszva megszakad a netünk. Pl. egy három betüs szolgáltatónál :) szokott akadáés lenni. Ilyenkor mi van? Restart? Vagy load save game? Á az utobbiért tuti kipicsáznának valszeg.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1613) Bator92


Bator92
tag

Gondoltam beteszem. Hátha valaki még nem látta:
[link]

(#1614) cintula187 válasza Bator92 (#1613) üzenetére


cintula187
addikt

Egy árlistát légy oly szíves. :)
Vagy összedobjuk itt páran a forumon?

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1615) Korcsii válasza cintula187 (#1614) üzenetére


Korcsii
őstag

[link] ;)

előző kérdésre:
ha megszakad a net, akkor nem kell autosave, hisz az fsx még megy (nálam általában az fsx szokott kifagyni wilco-tól, ami leszállás előtt pár perccel ez kifejezetten jól esik, majdnem 10 perc még rendesen leáll és újra betölti az autosave-ből - általában ilyenkor jön az offline lad)... de én már sokszor megcsináltam, főleg irányítatlan területen, hogy ha úgy emlékeztem, hogy nem volt az környékemen (avagy útvonalamon és magasságomon) gép, hogy miután a Dolomynum-mal megbizonyosodtam efelől, akkor újracsatlakoztam... de EGLL környékén ez felejtős... egyébként kis forgalomnál az irányítók is megértőek, hisz az ő radarukról tűntél el, és így legalább kapnak visszajelzést, hogy miért, meg +1 gép, amit irányíthatnak, ami kis forgalomnál (itthon) azért szintén örvendetes....

egyébként VATSIM-en repülök, ott még nem szóltak érte (egyszer London centert örvendeztettem meg amikor 5x kifagytam a csatorna felett - ezt kivételesen egy rosszul megírt 757-es okozta, ami valamerre arra repülhetett, mert előtte, amíg nem volt hatótávon belül, nem volt gond, offline land során utána sem)... IVAO-ról nem tudok nyilatkozni...

és lehet ez egy rossz gyakorlat, de azthiszem ezek a tényezők nem rajtam múlnak, és eddig még nem okoztam kavarodást az újracsatlakozásommal...

[ Szerkesztve ]

(#1616) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Hamachin nem lehet tolni? Röpülhetnénk egyet ...:DDD

(#1617) Melack


Melack
veterán

Helló,

egy kis segítség kellene, de nem tudom, hogy jó helyre írok-e. A lényeg, hogy kollégám áttette új gépére a Flight Simulator X-et, és az összes kiegészítőjét, de az FS2000rel átalakított ADV filet az FS program - a nevét nem tudom pontosan - nem találja, de csak az új gépen, a régin megy minden. Vkinek vmi ötlet? Mert én ehhez nem nagyon értek. Előre is köszönöm segítségeteket!

Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs

(#1618) v!ct0y válasza Melack (#1617) üzenetére


v!ct0y
veterán

Tudd meg mi a neve az lehet sokat segítene

(#1619) Jorus válasza Geryson (#1493) üzenetére


Jorus
nagyúr

NG-nél nem függ a főfutó berugózásától a reverse használata. 10 feet alatt már rá lehet húzni. Szerintem az interceptorokkal kevered, bár ott sem a főfutó adott mértékű függőleges terhelésére csapódnak fel az interceptorok, hanem, amikor a berugózás mértéke eléri az air/ground switch szenzort. Ez például akkor okoz gondot, ha kvázi üres géppel szállnak le, és így nem mozdul be annyit a főfutó, hogy aktivizálódjon a rendszer.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1620) Jorus válasza cintula187 (#1612) üzenetére


Jorus
nagyúr

Attól függ, hogy mi alapján repülsz. Ha a HDG aktív, akkor horizontálisan azt követi az FD, ha állítottál be V/S-t, akkor az határozza meg a vertikális irányt, ergo az FD-vel azt kell követned. Ha felprogramoztad az FMS-t, és az MCP-n aktivizálod az LNAV VNAV funkciókat, akkor az FD-vel ezeket tudod követni.

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1621) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Na mivan mindenki lezuhant ? ;] :DDD

(#1622) Korcsii válasza v!ct0y (#1621) üzenetére


Korcsii
őstag

hát pár órával ezelőtt kegyetlenül kiment alólam a levegő LPPT pályaküszöb előtt pár méterrel... ilyent még nem tapasztaltam fsx-ben... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb METAR-t is láttam már... így lett a T/D rate -468 fpm, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz... wilco a320-al :DDD

(#1623) v!ct0y válasza Korcsii (#1622) üzenetére


v!ct0y
veterán

most magyarul is lécci :DDD

(#1624) Korcsii válasza v!ct0y (#1623) üzenetére


Korcsii
őstag

low :P ;] :DDD

hát pár órával ezelőtt Liszabonban leszállásnál a kifutópálya előtt pár méterrel egyszer csak olyan volt, mintha átesnék (de ugyan azzal a sebességgel előtte vígan elvoltam)... ilyent még nem tapasztaltam Microsoft Flight Simulator tízben (;))... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb reptéri időjárás-jelentést is láttam már... így -468 láb/perces sebességgel vágtam oda a gépet a kifutóhoz, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz (legalábbis többre számítottam)... mindez a sokat szidott wilco a320-al történt...

üdv ;)

[ Szerkesztve ]

(#1625) v!ct0y válasza Korcsii (#1624) üzenetére


v!ct0y
veterán

:DDD Nem is tudtam, hogy az X az tíz ;]

(#1626) cintula187 válasza v!ct0y (#1625) üzenetére


cintula187
addikt

Én is itt a fórumon jöttem rá pár napja hogy az "X" itt tizet jelent. :))

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1627) v!ct0y válasza cintula187 (#1626) üzenetére


v!ct0y
veterán

:DD :DDD

(#1628) cintula187


cintula187
addikt

Tudom ez egy kicsit off, de tudja valaki az okát, hogy a Saitek x52 pár helyen miért ennyire gyanusan olcsó pl. Aqua árához képest?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1629) haky válasza cintula187 (#1626) üzenetére


haky
senior tag

gyökerek :DDD

Aki másnak retyvetyutyu...

(#1630) cintula187 válasza haky (#1629) üzenetére


cintula187
addikt

Csak nem végre gyakorlat lett kis hazánkban is hogyha valami nem fogy annyiért amennyibe kerül a bolt ahelyett hogy rárohadna elkezdi komolyan csökkenteni az árát? :C

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1631) Bundee69


Bundee69
tag

Megjelent a REX 2.0. Akinek vásárolt verziója van az most ingyé updatelhet. :)

(#1632) torma5


torma5
csendes tag

sziasztok,valkai nemtudná pontosan leírni hogy mégis hogyan műkszik ez aaaz autolnad :) mert annyit tudok róla hogy a térképen felveszek két adatot,az ILS-nél vagy min ott van frequenzi vagy mi ott van pl hogy:110.30 a másik adat pedig a heading vagyis az irány aszem az pl 46 és akkor a repülőnáél vegyük pl a 737est ott beállítom a rádiónál azon belül a NAV1-en a frequenzi-t a jobb oldalra utána átkapcsolom a másik oldalra az activationhoz vagy mihez,ezután beállítom a heading-et is 46-ra,aztán a rádiónál alul még bekaccsom a com1-et(ez mindig bevan) és a nav1-et,ha GPS-en van a gép ak Navigcióra állítom na és akkor felszállok bekapcsolom a robotpilótát nekem ez a "Z"betü a billentyűn de Joystick-on nyomom amugy naszal igen bekapcsolom utána van két gomb egymás alatt olyan hogy nav meg alatta a heading aszem és ott nav-ot kaccsolom valami nemjó aksem tökéletes ha csah headingot akksem és ha mind a kettőt akksem tökéletes valami,még néha helyre is állítom a repülőt a joystickal meg minden de csak ugy 70%-ban találja a kifutót és ja valami infót irjatok már róla léci hogyan működik ez mégis én erről az autoland-ról most hallottam és amugy FSX deluxe editionnal tolom és service pack1-es van hozzá....léci segítsetek a többivel nincs gondom de ezt kiakartam próbálni és segitség kéne szal segítsetek léci köszi :W :( :)

(#1633) Jorus válasza torma5 (#1632) üzenetére


Jorus
nagyúr

PMDG B737 NG-nél, amennyiben adottak a körülmények:

- NAV1 és NAV2-re betekered az irányítás által adott pálya ILS frekijét, aktiválod őket
- beállítod a pályairányt (course)
- CMD A és CMD B engaged
- A/T aktív
- MCP-n IAS-t Speed-re állítod
- sebességet fokozatosan csökkented kicsivel approach speed fölé (FMS megmondja a terhelés, üzemanyag, pályaadatok alapján az adott fékszárnyhelyzethez tartozó app. speed-et)
- az adott sebességhez tartozó fékszárnyhelyzetet használsz
- az irányítás bevezet final-re, adott magasságon, ahol el kell csípned a localizert, vagyis az iránysávot)
- VOR LOC engaged (a gép ráfordul a pályirányra, vagyis a végső egyenesre)
- futók kint
- all lights on
- APP engaged
- az automata elcsípi a glideslope-t vagyis a siklópályát
- ekkor flaps már 30 vagy 40 fokon
- hátradőlsz

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1634) cintula187 válasza Jorus (#1633) üzenetére


cintula187
addikt

Eszerint PMDG-nél azt se kell csinálni, hogy már szinte majdnem touchdown -nál autopilot kikapcs és kicsit hátrahúzod a botkormányt, hogy előbb a hátsó kerekek érjenek le?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1635) Jorus válasza cintula187 (#1634) üzenetére


Jorus
nagyúr

Az nem lenne autoland. Ha jó a sebesség és fékszárny helyzet, a pitch miatt úgyis a főfutók érnek le elsőnek. Mondjuk sokkal határozottabban teszi oda a gépet, nem lebegtet sokat, de a tolóerőt majdnem olyan jól adagolja, mint az életben.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1636) torma5 válasza Jorus (#1633) üzenetére


torma5
csendes tag

megpróbálom és köszi :)

(#1637) cintula187 válasza Jorus (#1635) üzenetére


cintula187
addikt

Értem. Köszi.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1638) haky


haky
senior tag

Megyek haza teszem is fel a REX update-et:)

Aki másnak retyvetyutyu...

(#1639) v!ct0y válasza cintula187 (#1630) üzenetére


v!ct0y
veterán

Hát lehet mire elér hozzád lesz is annyi mint az Aqua-ba. Mert ott van azért a minimum 1400Ft szállítási költség is!

(#1640) Gizmo94 válasza v!ct0y (#1639) üzenetére


Gizmo94
veterán

Azzal együtt sem lesz a 17k-ból 32.. :DDD

(#1641) cintula187 válasza Gizmo94 (#1640) üzenetére


cintula187
addikt

Személyesen bemegyek érte akár pclandba

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1642) v!ct0y válasza Gizmo94 (#1640) üzenetére


v!ct0y
veterán

Minimum 1400 az akár lehet 10000 is ;)

(#1643) Kosztinho válasza Jorus (#1633) üzenetére


Kosztinho
tag

Hello!

A PMDG 737-800-t neked sikerült felküzdeni FSX alá? Ezzel szívok már lassan egy hete, addig eljutottam, hogy csak az FMC-ben nem tudom a reptereket megadni (meg egy-két kapcsolót nem tudok állítani az overheaden,de az egyelőre nem izgat) Ha sikerült tudnál valami trükköt mondani hogy hogyan? :B

(#1644) Jorus válasza Kosztinho (#1643) üzenetére


Jorus
nagyúr

FS9-cel játszom.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#1645) cintula187


cintula187
addikt

Sziasztok!

Tegnap learjet 45-el leszállva szeles viharos időben, olyat csinált a gép, hogy leszálláskor amikor kikapcsoltam a robotpilotát (se AT se semmi más nem maradt bekapcsolva) a kifutón gurulva a joy-t elengedve elkezdett a gép orra magától felemelkedni. Ez attól van, hogy a trimmelés úgymaradt? MErt ilyen még sose fordult elő. MIt kell ilyenkor csinálni? Trimmet defaultra állitani ahogy kikapcsoltam az autopilotot?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1646) andorra válasza cintula187 (#1645) üzenetére


andorra
őstag

Nem tudom milyen sebességgel gurultál akkor, de ha ehhez még hozzáadod a szembeszél sebességét, lehet, hogy felszállás közeli sebességed "IAS" volt és akkor a trimmelés okozhatta valóban. De nem vagyok szakértő, csak elmélkedem. A spoilert kitoltad?

(#1647) cintula187 válasza andorra (#1646) üzenetére


cintula187
addikt

Ferihegyen szálltam le IVAO-n a 31R -re. 300 fokos szélben. Flaps maximumon. Lehet túl gyorsan mentem és minden összejött. Tehát szinte szemből fújt a szél?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1648) andorra válasza cintula187 (#1647) üzenetére


andorra
őstag

A szélnek nem csak iránya, sebessége is van.
Ez egyébként konkrétan hátszél.

(#1649) cintula187 válasza andorra (#1648) üzenetére


cintula187
addikt

10 csomó körül volt asszem a hátszél akkor. :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#1650) Jorus válasza andorra (#1648) üzenetére


Jorus
nagyúr

31R-en 300 fok az speciel szembeszél 10 fokos támadással.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.