Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Korcsii
őstag
...én se annak szántam...
a legvégét egyébként én is általában a siklópálya alatt repülöm, úgy finomabban szokott sikerülni a touchdown (főleg a nemrég említett airbusnál)...
v!ct0y
veterán
Nálam ez a műszeres mert nem tudom beállítani, hogy mutasson és mondjon is valamit, hogy mit, hogy
Gizmo94
veterán
De miután elolvastad a kezelési útmutatót, be tudod..
cintula187
addikt
Amúgy ezt gondolom nem lehet autoland -al csinálni ugye?
A régi hong kong repteret.
http://12.media.tumblr.com/wuyoAJQARly87fqeUyncI3bao1_400.gif
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
AirBooms
addikt
Megmondom őszintén nem tudom. Amúgy kapásból vágnám rá a választ, hogy nem. De tegnap repültem PMDG MD-11F-el egy UAAA-VHHX útvonalat, s Kai Taknál láttam, hogy két ILS-nek nevezhető adó is van a pálya előtt. Az első kb. abban az irányból fogható be, ahonnan a város felett átrepül az ember, a második a pálya tengelyében. Nos mi van akkor, ha az ember ezeket váltogatva fogja be a két siklópálya-irányt? Nem tudom, ilyet lehet-e. Nem akartam az ötórás repülésemet egy géptöréssel befejezni, ezért inkább kézzel szálltam le.
Pontosabban 1000 lábig robottal repültem. VHHX megközelítési eljárásait ismerik a PMDG gépek, s ezt gyönyörűen le is repülik.
cintula187
addikt
Ezt találtam :
http://www.flightsimulatorguide.com/ilsapproach.html
IGS azaz Instrument Guidance System approach, példának pont a Kai Tak -ot hozza fel.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
AirBooms
addikt
Így van, ez a híres IGS13 megközelítés. Bevallom, nem tudom, műszeresen hogyan kell pontosan lerepülni. Én az FMC segítségével 1000 lábig autopiloton jöttem be, utána kézzel, látás alapján.
cintula187
addikt
Azt jól sejtem, vagy látom, hogy ezen a pályán a tenger felől indulva nem lehet menni? Mert egyrészt ott a hegy, másrészt meg akkor az érkező gépek elől is "időt" vesznek el?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
AirBooms
addikt
De, lehet 31-es irányból is indulni. Legalább is nekem rémlik, hogy van hozzá indulási eljárás...
cintula187
addikt
Azt mondha meg valaki, hogy a "flight director" swich milyen kapcsolatban áll az autolipot al. Pl. 747 vagy 737 boeingeknél?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
AirBooms
addikt
Megmondom őszintén, nem tudom (szégyenlem is magam, mert sokat repültem velük). Ha jól emlékszem az autopilothoz nem szükséges a használata, de a műszeres repüléshez igen...
Nyugodtan javítsatok, ha hülyéket beszélek...
szerk: meg kéne nézni vmelyik gép manualját...
[ Szerkesztve ]
cintula187
addikt
Időközben utánaolvastam és igazad van. Mutatja, hogy a helyes vertikális és horizontális iránytól mennyire térünk el. De mi alapján? VOR, DME jeladókhoz képest?
Más:
azt tudja valaki hogyha online (ivao, vatsim) játszva megszakad a netünk. Pl. egy három betüs szolgáltatónál szokott akadáés lenni. Ilyenkor mi van? Restart? Vagy load save game? Á az utobbiért tuti kipicsáznának valszeg.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Bator92
tag
Gondoltam beteszem. Hátha valaki még nem látta:
[link]
cintula187
addikt
Egy árlistát légy oly szíves.
Vagy összedobjuk itt páran a forumon?
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Korcsii
őstag
előző kérdésre:
ha megszakad a net, akkor nem kell autosave, hisz az fsx még megy (nálam általában az fsx szokott kifagyni wilco-tól, ami leszállás előtt pár perccel ez kifejezetten jól esik, majdnem 10 perc még rendesen leáll és újra betölti az autosave-ből - általában ilyenkor jön az offline lad)... de én már sokszor megcsináltam, főleg irányítatlan területen, hogy ha úgy emlékeztem, hogy nem volt az környékemen (avagy útvonalamon és magasságomon) gép, hogy miután a Dolomynum-mal megbizonyosodtam efelől, akkor újracsatlakoztam... de EGLL környékén ez felejtős... egyébként kis forgalomnál az irányítók is megértőek, hisz az ő radarukról tűntél el, és így legalább kapnak visszajelzést, hogy miért, meg +1 gép, amit irányíthatnak, ami kis forgalomnál (itthon) azért szintén örvendetes....
egyébként VATSIM-en repülök, ott még nem szóltak érte (egyszer London centert örvendeztettem meg amikor 5x kifagytam a csatorna felett - ezt kivételesen egy rosszul megírt 757-es okozta, ami valamerre arra repülhetett, mert előtte, amíg nem volt hatótávon belül, nem volt gond, offline land során utána sem)... IVAO-ról nem tudok nyilatkozni...
és lehet ez egy rossz gyakorlat, de azthiszem ezek a tényezők nem rajtam múlnak, és eddig még nem okoztam kavarodást az újracsatlakozásommal...
[ Szerkesztve ]
v!ct0y
veterán
Hamachin nem lehet tolni? Röpülhetnénk egyet ...
Melack
veterán
Helló,
egy kis segítség kellene, de nem tudom, hogy jó helyre írok-e. A lényeg, hogy kollégám áttette új gépére a Flight Simulator X-et, és az összes kiegészítőjét, de az FS2000rel átalakított ADV filet az FS program - a nevét nem tudom pontosan - nem találja, de csak az új gépen, a régin megy minden. Vkinek vmi ötlet? Mert én ehhez nem nagyon értek. Előre is köszönöm segítségeteket!
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
v!ct0y
veterán
Tudd meg mi a neve az lehet sokat segítene
NG-nél nem függ a főfutó berugózásától a reverse használata. 10 feet alatt már rá lehet húzni. Szerintem az interceptorokkal kevered, bár ott sem a főfutó adott mértékű függőleges terhelésére csapódnak fel az interceptorok, hanem, amikor a berugózás mértéke eléri az air/ground switch szenzort. Ez például akkor okoz gondot, ha kvázi üres géppel szállnak le, és így nem mozdul be annyit a főfutó, hogy aktivizálódjon a rendszer.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Attól függ, hogy mi alapján repülsz. Ha a HDG aktív, akkor horizontálisan azt követi az FD, ha állítottál be V/S-t, akkor az határozza meg a vertikális irányt, ergo az FD-vel azt kell követned. Ha felprogramoztad az FMS-t, és az MCP-n aktivizálod az LNAV VNAV funkciókat, akkor az FD-vel ezeket tudod követni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Korcsii
őstag
hát pár órával ezelőtt kegyetlenül kiment alólam a levegő LPPT pályaküszöb előtt pár méterrel... ilyent még nem tapasztaltam fsx-ben... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb METAR-t is láttam már... így lett a T/D rate -468 fpm, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz... wilco a320-al
v!ct0y
veterán
most magyarul is lécci
Korcsii
őstag
low
hát pár órával ezelőtt Liszabonban leszállásnál a kifutópálya előtt pár méterrel egyszer csak olyan volt, mintha átesnék (de ugyan azzal a sebességgel előtte vígan elvoltam)... ilyent még nem tapasztaltam Microsoft Flight Simulator tízben ()... pedig ennél sokkal de sokkal vészesebb reptéri időjárás-jelentést is láttam már... így -468 láb/perces sebességgel vágtam oda a gépet a kifutóhoz, ami ahhoz képest, hogy mennyire megijedtem, nem is olyan rossz (legalábbis többre számítottam)... mindez a sokat szidott wilco a320-al történt...
üdv
[ Szerkesztve ]
v!ct0y
veterán
Nem is tudtam, hogy az X az tíz
cintula187
addikt
Én is itt a fórumon jöttem rá pár napja hogy az "X" itt tizet jelent.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
v!ct0y
veterán
cintula187
addikt
Tudom ez egy kicsit off, de tudja valaki az okát, hogy a Saitek x52 pár helyen miért ennyire gyanusan olcsó pl. Aqua árához képest?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
haky
senior tag
gyökerek
Aki másnak retyvetyutyu...
cintula187
addikt
Csak nem végre gyakorlat lett kis hazánkban is hogyha valami nem fogy annyiért amennyibe kerül a bolt ahelyett hogy rárohadna elkezdi komolyan csökkenteni az árát?
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Bundee69
tag
Megjelent a REX 2.0. Akinek vásárolt verziója van az most ingyé updatelhet.
torma5
csendes tag
sziasztok,valkai nemtudná pontosan leírni hogy mégis hogyan műkszik ez aaaz autolnad mert annyit tudok róla hogy a térképen felveszek két adatot,az ILS-nél vagy min ott van frequenzi vagy mi ott van pl hogy:110.30 a másik adat pedig a heading vagyis az irány aszem az pl 46 és akkor a repülőnáél vegyük pl a 737est ott beállítom a rádiónál azon belül a NAV1-en a frequenzi-t a jobb oldalra utána átkapcsolom a másik oldalra az activationhoz vagy mihez,ezután beállítom a heading-et is 46-ra,aztán a rádiónál alul még bekaccsom a com1-et(ez mindig bevan) és a nav1-et,ha GPS-en van a gép ak Navigcióra állítom na és akkor felszállok bekapcsolom a robotpilótát nekem ez a "Z"betü a billentyűn de Joystick-on nyomom amugy naszal igen bekapcsolom utána van két gomb egymás alatt olyan hogy nav meg alatta a heading aszem és ott nav-ot kaccsolom valami nemjó aksem tökéletes ha csah headingot akksem és ha mind a kettőt akksem tökéletes valami,még néha helyre is állítom a repülőt a joystickal meg minden de csak ugy 70%-ban találja a kifutót és ja valami infót irjatok már róla léci hogyan működik ez mégis én erről az autoland-ról most hallottam és amugy FSX deluxe editionnal tolom és service pack1-es van hozzá....léci segítsetek a többivel nincs gondom de ezt kiakartam próbálni és segitség kéne szal segítsetek léci köszi
PMDG B737 NG-nél, amennyiben adottak a körülmények:
- NAV1 és NAV2-re betekered az irányítás által adott pálya ILS frekijét, aktiválod őket
- beállítod a pályairányt (course)
- CMD A és CMD B engaged
- A/T aktív
- MCP-n IAS-t Speed-re állítod
- sebességet fokozatosan csökkented kicsivel approach speed fölé (FMS megmondja a terhelés, üzemanyag, pályaadatok alapján az adott fékszárnyhelyzethez tartozó app. speed-et)
- az adott sebességhez tartozó fékszárnyhelyzetet használsz
- az irányítás bevezet final-re, adott magasságon, ahol el kell csípned a localizert, vagyis az iránysávot)
- VOR LOC engaged (a gép ráfordul a pályirányra, vagyis a végső egyenesre)
- futók kint
- all lights on
- APP engaged
- az automata elcsípi a glideslope-t vagyis a siklópályát
- ekkor flaps már 30 vagy 40 fokon
- hátradőlsz
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Eszerint PMDG-nél azt se kell csinálni, hogy már szinte majdnem touchdown -nál autopilot kikapcs és kicsit hátrahúzod a botkormányt, hogy előbb a hátsó kerekek érjenek le?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Az nem lenne autoland. Ha jó a sebesség és fékszárny helyzet, a pitch miatt úgyis a főfutók érnek le elsőnek. Mondjuk sokkal határozottabban teszi oda a gépet, nem lebegtet sokat, de a tolóerőt majdnem olyan jól adagolja, mint az életben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
torma5
csendes tag
megpróbálom és köszi
cintula187
addikt
Értem. Köszi.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
haky
senior tag
Megyek haza teszem is fel a REX update-et
Aki másnak retyvetyutyu...
v!ct0y
veterán
Hát lehet mire elér hozzád lesz is annyi mint az Aqua-ba. Mert ott van azért a minimum 1400Ft szállítási költség is!
Gizmo94
veterán
Azzal együtt sem lesz a 17k-ból 32..
cintula187
addikt
Személyesen bemegyek érte akár pclandba
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
v!ct0y
veterán
Minimum 1400 az akár lehet 10000 is
Kosztinho
tag
Hello!
A PMDG 737-800-t neked sikerült felküzdeni FSX alá? Ezzel szívok már lassan egy hete, addig eljutottam, hogy csak az FMC-ben nem tudom a reptereket megadni (meg egy-két kapcsolót nem tudok állítani az overheaden,de az egyelőre nem izgat) Ha sikerült tudnál valami trükköt mondani hogy hogyan?
FS9-cel játszom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Sziasztok!
Tegnap learjet 45-el leszállva szeles viharos időben, olyat csinált a gép, hogy leszálláskor amikor kikapcsoltam a robotpilotát (se AT se semmi más nem maradt bekapcsolva) a kifutón gurulva a joy-t elengedve elkezdett a gép orra magától felemelkedni. Ez attól van, hogy a trimmelés úgymaradt? MErt ilyen még sose fordult elő. MIt kell ilyenkor csinálni? Trimmet defaultra állitani ahogy kikapcsoltam az autopilotot?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
andorra
őstag
Nem tudom milyen sebességgel gurultál akkor, de ha ehhez még hozzáadod a szembeszél sebességét, lehet, hogy felszállás közeli sebességed "IAS" volt és akkor a trimmelés okozhatta valóban. De nem vagyok szakértő, csak elmélkedem. A spoilert kitoltad?
cintula187
addikt
Ferihegyen szálltam le IVAO-n a 31R -re. 300 fokos szélben. Flaps maximumon. Lehet túl gyorsan mentem és minden összejött. Tehát szinte szemből fújt a szél?
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
andorra
őstag
A szélnek nem csak iránya, sebessége is van.
Ez egyébként konkrétan hátszél.
cintula187
addikt
10 csomó körül volt asszem a hátszél akkor.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.