Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#2601) Korcsii válasza AirBooms (#2600) üzenetére


Korcsii
őstag

én megmaradtam a megkeresős, és FMC-be bepötyögős módszernél, sry....
FSBuildben én is gyakran megnézem az útvonalakat (nem mindig) de sajna néha tényleg nagy butaságokat csinál... általában az ugyan olyan nevű waypoint-ok zavarják meg... mintha nem figyelné, hogy melyik van rajta az adott légiútvonalon...

(#2602) cintula187


cintula187
addikt

Szvsz a Vroute nekem bejött,de természetesen az is ad ki néha hülyeségeket. Azt tudja valaki,hogy a pmdg md-11 FMC-hez hogy lehet leszedni/megtanítani számára ismeretlen reptereket,SID/STAR okat?PL:LHBP-LOWW se megy neki Lol.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2603) AirBooms válasza cintula187 (#2602) üzenetére


AirBooms
addikt

Ezek szerint meg van neked a Vroute? Megéri a pénzét? Mennyire jön be? :F

Épp most szálltam le LHBP-n PMDG MD-11F-fel (Osakából indultam (11 órás út volt). Tökéletesen működik az FMC-je. Nagyon szépen ismeri a ferihegyi eljárásokat. A PMDG mappában benn vannak a megfelelő sid-star txt-k a SIDSTARS mappában? Illetve az FMWCP mappában benn van valamelyik (ha nem is a legfrissebb) ARIAC? :F

Mondjuk én FS9-es vagyok... :U

(#2604) cintula187 válasza AirBooms (#2603) üzenetére


cintula187
addikt

Asszem a vroute az free volt.Tetszik a térkép része,bár én ha nagyritkán repülök akkor IVAO-t használom. Pmdg mappát megnézem,de az tuti h.installkor direkt bejelöltem a SID ek telepítését. Lehet majd lesz még kérdésem Fmc ügyekben...:)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2605) AirBooms válasza cintula187 (#2604) üzenetére


AirBooms
addikt

Én erre gondoltam. Igaz, ennek is van inygenes része, de az nagyon korlátozott. Engem a fizetős érdekelne...

Ha tudok, segítek. De szerintem ha megnézed bármelyik PMDG manual idevonatkozó részét, az is leírja, hogy melyik mappának és fájloknak hol kell lenniük, ahhoz, hogy működjön a dolog (mindegyik gépüknél ugyanaz a helyzet, ugyanazt az adatbázist használják, vagyis, ha mondjuk a 737-esük, vagy a 747-esük OK volt, akkor az MD-11-nek is OK-nak kell lenni).

(#2606) andorra válasza cintula187 (#2604) üzenetére


andorra
őstag

Nyugtass meg, hogy egy 11 órás repülésben, ugye csak az első tíz óra a nehéz? :-)

(#2607) AirBooms válasza andorra (#2606) üzenetére


AirBooms
addikt

Mármint én nyugtassalak meg?
Hmm, sokat lehet közben aludni... :DDD

(#2608) cintula187 válasza AirBooms (#2605) üzenetére


cintula187
addikt

Egyre gondoltunk :)

Fizetősöm sajnos még nem volt.

Megnéztem a SID/STARS mappát ott van pedig lhbp meg loww is. Viszont ilyen fmwcp mappám nincs!

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2609) cintula187 válasza cintula187 (#2608) üzenetére


cintula187
addikt

OK: mükszik a SID lhbp röl

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2610) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Nem tudja valaki, hogy miért van az, hogy én beállítom a HDG-t pl 160 ra akkor az AP miért csak 155 ig megy ? Ekkor 165 re kell állítanom és akkor megy 160 ra.
Valahány fok eltérés mindig van főként PMDG gépeknél legalábbis csak ezekkel repülök szinte.
És végre mostmár műxik a 747 is :)

(#2611) Gizmo94 válasza v!ct0y (#2610) üzenetére


Gizmo94
veterán

Mert türelmetlen vagy. Az utolsó pár fokot már lassan állítja be. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#2612) v!ct0y válasza Gizmo94 (#2611) üzenetére


v!ct0y
veterán

Az eggyértelmű de itt nem ez a helyzet valami más van csak nem tudom, hogy mi...

(#2613) cintula187 válasza v!ct0y (#2612) üzenetére


cintula187
addikt

Magnetic heading és true heading lesz a bibi

Én kérdésem. PMDG md-11 wayppointokat már tudok megadni. Ha elcseszem a SID megadását, tehát más SID et vagy start akarok akkor egyenként kell kitörölnöm a waypointokat vagy van rá más mod is? MErt ha simán ujat rakok be attol még a régi waypoint megmarad.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2614) AirBooms válasza cintula187 (#2613) üzenetére


AirBooms
addikt

Neminkább a TRK (track) és a HDG (heading) közötti különbségéről van szó, s ennek keveréséről? :U

(#2615) cintula187 válasza AirBooms (#2614) üzenetére


cintula187
addikt

Vagy akár az is :D

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2616) Korcsii válasza cintula187 (#2613) üzenetére


Korcsii
őstag

ha a rwy sorára rákattintasz, akkor elvileg ki tudod választani újra... legalábbis nálam eltűnik a régi ilyenkor....

(#2617) fatal` válasza v!ct0y (#2612) üzenetére


fatal`
titán

Nem TRK-t nézel a GPSben véletlenül? Én is benéztem ezt egyszer. Szélcsendben nyílván egyezik ez a kettő (elvileg), ha viszont szél van, akkor nem.

(#2618) AirBooms válasza fatal` (#2617) üzenetére


AirBooms
addikt

Nem szélcsendben is egyezik abban az esetben, ha pontosan hát- vagy szembeszélben repülsz. Kizárólag ekkor. Azonban minnél erősebb a szél, s minnél inkább oldalról kapod, annál nagyobb a TRK és HDG közötti különbség. Az FMC-s Boeingok - asszem - alapból TRK-t tartanak, tehát nem HDG-t.

(#2619) Jorus válasza v!ct0y (#2610) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem tudom, jól értem-e de az, hogy 160-as HDG-gel repülsz, a legritkább esetben jelenti azt, hogy a gép 160 fokos irányon repül. Ha az irányítás azt mondja, hogy fordulj 160 fokra, akkor nehogy 160 fokos irányba kezdj repülni, csak a HDG-et állítsd 160-ra (ez széltől függően simán lehet akár 150 fokos irány is).

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2620) tomi_mod válasza tomi_mod (#2570) üzenetére


tomi_mod
aktív tag

Találtam...

Vitorlázó repülős cuccokat kerestem aztán ráakadtam erre az oldalra:
[link]
Nemrég érdeklődtem tudtok e "jó helyen jó időben" dolgokat...
Az easter eggs alatt van jónéhány érdekesség... pl sarki fény meteorokkal :D de látható a Kilauea vulkán is működés közben ha 1983 ban egy éjszaka repülsz arra :C
Lényeg, hogy kommentelve van, mikor milyen irányon menj...
Nemcsak égi jelenségeket hanem fix objektumok is vannak, vízesések híres épületek stb.

Érdemes átnézni a többi menüpontot is mert vannak különleges repterek.

Jó csemegézést!

(#2621) fatal` válasza AirBooms (#2618) üzenetére


fatal`
titán

Igen rosszul írtam. :) Erre gondoltam én is. Az FMC-t nem tudom, mert nem értem úgyhogy FMC nélküli gépekkel repülök. :D

(#2622) Jorus válasza fatal` (#2621) üzenetére


Jorus
nagyúr

Csak a pontosság kedvéért: FMS-nek hívják magát a rendszert, mert hogy Flight Management System. Maga a fedélzeten levő berendezés az FMC, a Flight Management Computer.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2623) Korcsii


Korcsii
őstag

van ám szél.. activesky-ra fel emberek :D
VFR kisgéppel persze.... sajna pont szembe szél van ferihegyen...

[ Szerkesztve ]

(#2624) AirBooms válasza Korcsii (#2623) üzenetére


AirBooms
addikt

Micsoda??? MD-11-gyel nem rég szálltam fel 31L-ről, már a pálya első harmadában a levegőben voltam. Ahogy ráfordultam a pályára 27-30 csomós szembeszél fogadott állóhelyzetben! :K
Amikor még a 36-os kapunál álltam, a kabinból is jól látszott, hogy bólogat a gép, annyira fújt a szél... Nagyon funny! :DDD

(#2625) andorra válasza fatal` (#2621) üzenetére


andorra
őstag

Kis motoros gépekben nincs, the a Jetekben igen és mindenki ezzel repül a valóságban.
Tehát ha szimulátorként használod az FS-t meg kell tanulnod az FMC-t programozni. Ha valamit nem értenél, kérdezd meg. Amúgy elég jó ez az Alert féle magyar leírás, abból már csak megérted. Mondjuk 10 percnél azért több kell hozzá, mint amennyit a felhasználók többsége rászán a tanulásra.

(#2626) Korcsii válasza AirBooms (#2624) üzenetére


Korcsii
őstag

a kis cessna 172-vel nagyon durva ferihegy :) 310-as hdg-vel max airspeed-del is csak cammogok előrefelé (kicsi groundspeed)... 130-as irányon meg persze felkap a hátára a szél... meg elég rendesen dobál... közel padlógázzal sem gyakran szoktam landolni :)

(#2627) AirBooms válasza Korcsii (#2626) üzenetére


AirBooms
addikt

Ezt a padlógázas landolást akárhonnan is nézem, nem értem. :U

(#2628) Jorus válasza AirBooms (#2627) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ja, hát padlógázzal igen nehéz. :) Mert ugye hiába alacsony a GS, ha magas az IAS, akkor bizony nem fog leszállni a röpcsi a felhajtóerő miatt. Ienkor annyit kell csinálni, hogy beviszed a pálya fölé, leszállási konfig, gáz alapra, és annyi. A nosewind meg szépen megfogja a gépet. Arra persze figyelni kell, hogy messze landing speed fölötti IAS-sal ne akarjuk odavágni a gépet a pályára, mert el fog pattanni.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2629) Korcsii válasza Jorus (#2628) üzenetére


Korcsii
őstag

igazából 13L felet húztam el leszállás előtt, majd egy jobbossal rákanyarodtam 31L-re, így egy darabig kb egy helyben lebegtem a hirtelen szembeszél miatt... ezért kellett leginkább a padlógáz, valahol 70-80 köról állhatott a mutató a pályaküszöbhöz érve... aztán kicsit beljebb és lejjebb persze levettem a gázt, ha nem is egyből nullára... érdekes volt, hogy ha már egy picit feljebb emeltem a kelleténél, fel is szökkent egyből (pedig ott már valahol a 50-60 körül állt a mutató)...

(#2630) v!ct0y


v!ct0y
veterán

Próbáljátok meg 747 el fullon a felszállást. Hát nem lesz sétagalopp:DDD
És azt tudja valaki, hogy a Cargoluxon kívül milyen 747 es szokott még ide járni?

(#2631) cintula187 válasza v!ct0y (#2630) üzenetére


cintula187
addikt

És mi legyen fullon? :DDD

A súly? a sebesség? a szél? a grafika?

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2632) v!ct0y válasza cintula187 (#2631) üzenetére


v!ct0y
veterán

Szép lenne 0.85 mach al felszállni:DDD

A súly legyen maxon wazze:DDD

(#2633) boeing


boeing
senior tag

Az semmi,MD-11 fullon málnaszörpel a sármeléki kifutó kevés neki,még a ferihegyi flaszter is épp hogy. :K

[ Szerkesztve ]

(#2634) AirBooms válasza boeing (#2633) üzenetére


AirBooms
addikt

Ez biztos? Az MD-11 nagyon bonyolult repcsi, főleg a felszállás paramétereit illetően. Nagyon be kell lőni mindent (péládul a fékszárnyállást, meg még egy-két dolgot), amitől jelentősen csökkenhet, illetve nőhet a felszállási úthossz, illetve a VR sebessége. Érdemes (megint csak) tanulámányozni a manualt! A fékszárnyállást például nem csak a a hagyományos módon állíthatjuk. A PMDG MD-11-gyel foglalkozó fórumain érdekes topikok foglalkoznak ezzel a témával, s érdekes táblázatokat szerkesztettek ügyes srácok, hogy miként érdemes belőni a repcsit különböző terhelésekkor a felszálláshoz. :K

(#2635) Jorus válasza Korcsii (#2629) üzenetére


Jorus
nagyúr

Kisgépen ien esetben mehetsz kisebb fékszárny-állással is, mivel így csökken a felhajtóerő ugyanazon sebességnél.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2636) Jorus válasza v!ct0y (#2630) üzenetére


Jorus
nagyúr

Egy fehér, amerikai felségjelzésű cargo gép szokott még itt parkolni rendszeresen.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#2637) AirBooms válasza Jorus (#2636) üzenetére


AirBooms
addikt

Az Air Bridge is erre jár néha... ;)

(#2638) andorra


andorra
őstag

Azt tapasztaltam két alkalommal is, hogy kb. két óra elteltével, az FS9 memória hiányra hivatkozva leáll. Rövidebb utaknál sohasem csinál ilyet. Lehet, hogy valami beállítással ki tudnám ezt küszöbölni?

(#2639) cintula187 válasza andorra (#2638) üzenetére


cintula187
addikt

Nálam amióta win 7 van az FSX csinálja, de csak a PMDG md-11 nél eddig. Virtuális memóriát növeltem, meglátjuk majd 4 giga rammal mit fog müvelni.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#2640) Gizmo94 válasza andorra (#2638) üzenetére


Gizmo94
veterán

4Gb. ramnál semmiképpen sem szabadna kilépnie win7 64 bit alatt, mert az mind a 4G-t használja. A játék meg képtelenség,hogy megegyen közel 3G memóriát..
Valami folyamatok futnak a háttérben,nem is kevesen, amik rengeteg memot zabálnak.
Nézd meg Process Managerrel, megmutatja, mi mennyit fogyaszt per pill. processzort és ramot. Ami sokat, azt lődd ki és nem lesz gond.
Ha meg a játék eszik ennyi ramot, akkor ott valami nagy káosz van, mert az FSX is csak másfél G-t eszik csúcsban.

(#2641) AirBooms válasza Gizmo94 (#2640) üzenetére


AirBooms
addikt

Márpedig az FS9 és az FSX is meg tud enni bőven több mint 2 GB-t, ekkor szokott előjönni a rejtélyes és bosszantó OOM (out of memory) probléma. Ha van bőven ram a gépben, akkor nem az a baj, hogy más alkalmazások is futnak (ezek legfeljebb lassítják az FS-t, de nem a memóriát fogyasztják el). A virtuális memória növelése általában fokozni szokta ezt a fajta problémát, s nem megoldani. Nálam a problémát (én sajnos még 32 bites XP-t használok) a teljes virtuális memória letiltása oldotta meg és a 3GB kapcsoló beállítása. Ennek beállítását mindenképpen ajánlom azoknak, akiknek van a gépükben legalább 4 GB ram, így megoldható, hogy egy-egy program használhasson a korábbi 2 GB limittel ellentétben 3 GB-t.

(#2642) AirBooms válasza Gizmo94 (#2640) üzenetére


AirBooms
addikt

A fenébe, kétszer ment el a hsz :(((

[ Szerkesztve ]

(#2643) andorra válasza AirBooms (#2641) üzenetére


andorra
őstag

Köszönöm. Most persze az kérdés, hogy mit tegyek egészen konkrétan win7 64 bit esetében?

(#2644) AirBooms válasza andorra (#2643) üzenetére


AirBooms
addikt

Mindig ugyanazon az útvonalon csinálja? Ugyanis ami nagyon meg tudja növelni az FS memóriazabálását, azok a texture mappa nélküli Landclass addonok. Vagyis azok, amikben csak scenery mappa van .bgl fájlokkal. Aztán meg van egy-két közismerten zűrös scenery, ilyen például a Flytampa Kai Tak, ami szintén sok embernek (nekem is) okozott OOM hibát. Nézd meg, hogy azon az útvonalon, amin haladsz, vannak-e ilyen kétséges kiegészítőid. A PMDG vagy egyéb repcsik önmagukban nem okoznak OOM hibát, ez a fajta probléma szinte minden esetben valami sceneryre vezethető vissza. A win7 pedig még ismeretlen számomra, de esetleg az avsim fórumán tegyél fel egy ilyen kérdést, hátha tud valaki már rá valami ötletet. Nem tudom, ott pl. működik-e az általam javasolt 3 GB kapcsoló...

(#2645) Bundee69 válasza AirBooms (#2644) üzenetére


Bundee69
tag

Ehhez az fs.exe-be is bele kell piszkálni. Amit megtehetsz manuálisan is, ha tudod mit kell átírni, ha nem akkor ez [link]

(#2646) andorra válasza AirBooms (#2644) üzenetére


andorra
őstag

Két esetem volt eddig, valóban az a közös bennük, hogy kiegészítős reptér fele közeledtem, EHAM (free), ill. EDDK Aerosoft.
Kipróbálok néhány javasolt megoldást, majd lerepülöm ugyanazt az útvonalat mindaddig amíg nem derül ki, segítenek-e ezek, ill. más javaslatok.

Bundee69 köszönöm a tippet, már találkoztam vele korábban, de akkor még FSX volt műsoron ahhoz ez nem kellett. Most akkor ezzel kezdem.

(#2647) AirBooms válasza andorra (#2646) üzenetére


AirBooms
addikt

Igaza van Bundee-nak, ezt elfelejtettem, de önmagában sajnos ez nem old meg minden OOM hibát (nálam is fenn van ez a peccs, de ha elfelejtem levenni a virtuális memóriát, vagy nem megfelelően van beállítva a 3 GB kapcsoló, akkor sokszor elfogy a memória). Sőt, még enélkül is gyakran vannak kínos helyzetek. Nálam már követhetetlen mennyiségű kiegészítő van fenn. Most épp EKCH-ból repülök LHBP-re, s már most 2 GB körül jár csak az FS9 memóriazabálása (a teljes rencceré ettől jóval több). Tuti, hogy van valahol útközben valami olyan régi kieg, ami zabálja a memóriát... Ebből a szempontból az Aerosoft Budapest nem is olyan vészes...
Nálad szerintem a free EHAM körül lesz a gond, vagy esetleg nincs fenn valami mesh esetleg landclass scenery is a környéken?

[ Szerkesztve ]

(#2648) boeing válasza AirBooms (#2634) üzenetére


boeing
senior tag

Biztos igen.Én azért szeretem a MD-11-et,mert sokat kell pepecselni vele,a landing is kész kihivás az biztos :K

[ Szerkesztve ]

(#2649) Falconer válasza andorra (#2646) üzenetére


Falconer
aktív tag

A GE Pro első verziói is okoztak ilyet, nagyobb repterek felé randomra OOM, de peccselték.

(#2650) AirBooms válasza boeing (#2648) üzenetére


AirBooms
addikt

Hát én általában hosszú, 9-11 órás utakat szoktam repülni az MD-11F-el, azaz alaposan megtankolva, telepakolva. Néha megrémülök az FMC által kiírt Vr sebességtől, de azért nem éreztem még, hogy nem akart elszakadni a betontól... Konkrétan pl. milyen flaps állást használtál, amikor LHBP-n ilyesmi fordult veled elő?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.