Hirdetés
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Digitális Állampolgárság Program
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz Tim82 #131690 üzenetére
es mindig a szig-t vegyed elo ehhez, vagy tarold a telefon hatuljan, tok nyiltan minden szemelyes adattal, egy egyenkek oyster card helyett, ami a nevedhez van rendelve?
haaaaat nemtom... nekem erosen aggalyos
miert nem jobb a mar bevalt oyster card fele megoldas?több drón kell ;P
-
Samott
addikt
Azigen: motoros, kergetos
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
őstag
#rumnapló:
Új kihívó érkezett:
Kávélikőr ízű, de attól azért erősebb ital, karakteres KV ízzel. Melegen nem annyira, de hidegen tuti. Nem likőr, csak egy szerényebb rum (30% alk.), ami kávés érlelést kapott, rendesen sötét - feketésbarna - színű. Jégre töltve próbálnám ki szívesen, de az most még nincs a fagyóban. Melegen se rossz, csak amolyan Kahlúa íze van. Bár az talán édeskésebb. Jött egy haverja is, egy 12 éves érlelt Mexikói, ha megbomlik írok arról is.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Sipi- #131652 üzenetére
23:41 lett a vége, három fős csapattal.
Eredetileg jó ötletnek tűnt a nevezés, mert 3x70 km az nem para 28 óra alatt, amennyi a szintidő. Aztán szép sorban jöttek az aknák:
- egyik srác covidos lett. Kétszer,
- nekem olyan 700 km futás hiányzik a tavaszból meló miatt,
- komám osztálya ballag a rajt után 26 órával, szóval így nekünk hirtelen nem 28, hanem 24 óra lett a szintidő.Amúgy fasza hűs idő volt, egész nap be volt borulva. Bocs, ezt nem ide!
15 óra előtt egy nyomorult felhő nem volt az égen...Végül egy 6-3-6-3 km-es minta lett, azaz komám rajtolt, ment 6 km-t, aztán én hármat, harmadik srác hatot és én hármat. Ebből volt majdnem 12 ciklus, mert a végén a 6 már 3.8 lett és nekem lemaradt a 3, szóval "csak" 23x3 km-t futottam szűk 24 óra alatt. 103 ezer lépés, 152-es ÁTLAG pulzus a nap miatt, 182-es maximum...
De beértünk, fasza jó buli volt, jövőre is megyünk valahogyan!
-
Jahno
veterán
Kóser villanyosság: [link]
-
Tim82
félisten
válasz hobizoli #131681 üzenetére
vmi gigamegauberNASA csucstuning atom egyedi megoldast akart volna
Konkrétan az lett volna, hogy az eSzemélyi (minden, 2016 óta és nem 65 év felettinek kiadott személyi igazolvány ilyen) egyedi tárolóeleme (a chip, de ez a hivatalos neve a komponensnek) látta volna el a jegy- és bérletigazolvány funkciót is, kb. úgy, mint az Oyster. Csak még külön kártya sem kellett volna, maga az igazolvány meg alkalmas erre, van, ahol élesben alkalmazzák is.
Hozzá kell tennem, hogy tudomásom szerint maga az ötlet és koncepció jó lett volna, a BKV-s//BKK-s kivitelezés bukott el a szokásos rendszerszintű gondok miatt...
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
eattila
őstag
válasz A. Crowley #131688 üzenetére
Ez így azért furán hangzik De biztosan finom!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
zetor2000
őstag
válasz A. Crowley #131685 üzenetére
Este fél11 felé már épp ráértem
Meg ma reggel.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
eattila
őstag
válasz A. Crowley #131685 üzenetére
A kaják elég frankónak tűnnek!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
A. Crowley
tag
Jó sokat írtatok. Ráértetek?
Én kicseréltem 3 ablakpárkányt. A gyerek meg élete első buliján volt, házibuli (tehát mindenki legalább 1 embert ismert a társaságból), de bérelt helyen, nem lakásban.
Ivott is, de nagyon összeszedett volt a végén, mikor hajnal 2kor mentem érte.
Tegnap meg Budapest Gardenben grillezzünk faszénen című tanfolyáson voltam.
Megtanultam sokmindent, hogy eddig mennyi mindent basztam el, mikor ezelőtt grilleztem.
Képek itt: [link] -
-
zetor2000
őstag
válasz Jahno #131682 üzenetére
Tavalyi állapotot mondom, Amsterdam, villamosok, amik a belvárosban jártak.
A járat hátsó szakaszán van a szélesebb ajtó, mögötte pult mögött egy nagydarab színesbőrű néni, aki árgus szemekkel néz, hogy "meg van e érvényesítve?".
2es, 14es és 17es villamosokkal tuti utaztam. Meg a metrón is, de ott egyszerűbb volt, fenn a lejáratnál volt QR olvasó, meg kifelé is. Ott asszem kapu engedett ki.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz zetor2000 #131679 üzenetére
Kalauz az én időmben volt, aztán már nem láttam. Valamikor 10+ éve vezették be az elektronikus jegyet, azzal ki is haltak a kalauzok. De ott is sokat variáltak meg biztos van amit nem tudok.
Ja, fatornyos falum kedvenc viszonylata ma egész nap nem közlekedik, reggel 1 órás késéssel szembesültek az érettségizők. Ettől kicsit borult a volán is, de az autós forgalom még pont tervezhető. Mondjuk ezen a héten még nem volt nagyobb leállás, valahol el kell kezdeni.
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #131680 üzenetére
azt az Oyster card-t pont erre talaltak ki utazasnal
de az ide nem lehetett volna jo, mert a tarlos+vitezy combo, vmi gigamegauberNASA csucstuning atom egyedi megoldast akart volna, ami vegtelen+2 penzbe kerulne csak ide csak onoknek csak most
meg csak 20 eve mukodik Londonban, szoval biztos nem lehet meg elegge kiforrottnem kell kp-val meg bankkartyaval szarakodni
szemelyhez kotheto, ha elveszted, akkor max letiltatod ugyfelszolgalti irodaban[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
őstag
válasz hobizoli #131678 üzenetére
Ingyenesen asszem a 65év felettiek utazhatnak. Nekik - szerintem kis kivétellel - életidegen egy mobiltelefonos applikáció, amin QR kódokkal kell baszkódni. Meg bankkártyaadatokat megadni, mert jajjmilesz, ha ellopják... innen nézve semmi, mert a jegyvásárlás is olyan, hogy az OTP app kérdezi, hogy én akarok e költeni a BKK/BKVnál párszáz Ftért jegyet? Jóváhagyom? Pinkód... és utána OK, van jegyem.
Ismerős csajszi nem fél használni az új dolgokat, de a bankolás neki még mindig olyan, hogy bemegy a fiókba. Régen ez nem volt probléma, a faluban volt 1 bankfiók, tőle 500 méterre, azt elintézte amit kellett, mindenki ismerte, mert a körzeti mellett volt nővér.
Most bezárt ez a bankfiók, a legközelebbi ~8-10Km, senki nem ismeri. A megyén kívül nem elérhető a bank, mert valami régi takszöv...
Én a helyében váltanék bankot, mert internetes megoldás eléggé nincs, vagy ami van az nem túl modern.
OTP üffél vagyok, azt az appot, amit az OTP ad a felhasználóinak, azt használom, ha kell, éjjel 11kor is lehet QR kódos postai csekket befizetni, úgy, hogy jön a Póstától egy email, hogy OK a fizetés, itt a "feladóvevény" pdf-ben.
De egy 60-70 éves mamika már nem ilyen modern arc, neki még mindig a pult mögötti Mancika a "bank".[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
őstag
válasz Jahno #131675 üzenetére
Amsterdamban úgy van, hogy első ajtós felszállás, vagy utolsó előtti ajtós felszállás a villamoson. Ez utóbbi babakocsis / mozgássérülteknek is oké, de! itt van egy kaller, aki csekkolja, hogy érvényesítetted e a jegyed felszálláskor, vagy vehetsz tőle is. Asszem. Elöl meg a masiniszta nézi ugyanezt, tőle nem vehetsz jegyet.
Leszálláskor az összes ajtónál le jell olvastatni a jegyet, de QR kódos, és olvasó van az ajtó mindkét oldalán - a szélesnek tuti, hogy gyors legyen a ki/becsekkolás.
Amit láttam, hogy van jegy, az ilyen 1óra, 2óra, 4óra meg napijegy, de lehet van más bontásban és/vagy rosszul emlékszem, mert inni voltam kinn tavaly.Adatbázis a BudapestGo mögött is van, mert van benne utazástervező, ami nem is rossz. Meg végülis Pesten belül (Budán is, persze) tök jól tud működni, csak vannak olyan szituációk, amikre nem készültek fel az alkotók, és ebből érdekes élethelyzetek alakulhatnak ki.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz hobizoli #131676 üzenetére
Én most elvesztem, romkocsmák riport film, Szexuális manőverek : [link]
Mostanában bírom az ilyesmiket. Meg letöltöttem az összes ATVs Hazahúzót, amit csak lehet. Én mondjuk a korszak elejéből (vagy egészből) nagyon kiestem, meg más volt a mentalitásom is. Tesóm vidéken tolta a romkocsma forradalmat, engem mikor először lecipeltek a Süsibe, akkor nem értettem miről szólt és miért akkora jó hely, de ebédre volt fasza borsófőzelék és zsíros kenyér, kb. ennyire emlékszem.
A 60-70 éves ingyen utazik, többi igen, én is szeretem a kártyákat de bevallom, hogy atom kőkorszaki vagyok. Nem fizetek telefonon NFCvel, nincs okos órám, nem appból bankolok mert minek. De nem köpködöm ezt az irányt, teljesen elfogadott haveri körben a "mondjad az emailcímed, átutalom" kifejezés, meg "átpattintom Revoluton" és ilyesmik.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #131673 üzenetére
es NFC/proxymity kartyaval nem lenne sokkal egyszerubb ez is?
azert ma mar talan tart ott az informatika, hogy egy digitalis eszkozzel egy erintessel igazolod a valid berletet es nem kell ott allnia ellenoroknek a metro ki-bejaratoknal sem, meg online is fel tudod tolteni penzzel is akar, meg meg tudod venni ra a berletet
ez a QR kodos ize, egy balfaszkodas...
546614753416948632 szamu eszkoz szkennelve
van ervenyes berlete? -> true -> kapu nyit
false -> hibajelzesfoleg amikor ilyen zetor fele latszatmegoldasok vannak forgalomban amugy
meg egy 60-70 evesnek mondd mar el, hogy bááácsi, itt egy a makos képet be kell olvastatnia a telefonja kamerajaval
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
veterán
válasz Samott #131672 üzenetére
Elektronikusba viszont behoztak 1-2 olyan opciót, amit automatából nem tudsz vásárolni és jófélék. De ez is érdekes, hogy van X időre szóló jegy és kész, nem lett volna sokkal bonyolultabb perc alapúra megcsinálni, meg vagy 30 ésvagy kombinációt beletenni, bár ott meg leszállásnál kellene kijelentkezni és ez már némi trükközésre meg visszaélésre ad jogot. Amszterdam ilyen, leszálláskor is le kell húzni azért ott lehet mögötte adatbázis meg rendszer meg minden, bár nem tudom pontosan miképpen működik, lehet a kártyára ír vissza valamit.
Az viszont jó, hogy ha idehaza utazás közben lejár a Go jegy, akkor még simán elmehetsz a végállomásig. Tudja fene, mindenkinek nehéz jól csinálni.
-
zetor2000
őstag
válasz hobizoli #131670 üzenetére
Pesten belül még azt mondom, oké is. De ez pont kívülre esik... de még az is azt mondom, oké, mert épp ülök a HÉVen, és rendesen vennék is jegyet, csak nem tudom, hogyan kellene ezt a ... a... az applikációt erre használni. Buszjegyet vettem már vele, érvényesítettem is, az nem para. De ilyen b*ziságot, hogy kiegészítő jegyet venni az érdekes...
Tuti olyanok fejlesztik, akik sosem tömegközlekednek, a viszonylatokat nem ismerik, se hely, se járműismeretük nincs, és életükben nem láttak JÓL működő szoftvert.
Egy Winamp nem sokat tud, de elsőre eligazodik rajta mindenki, aki látott már valamilyen lejátszót. Intuitív... Ez nagyon nem az ebben az esetben.
Ja, BudapestGo, de van benne Karcag, meg mittomén, Celldömölk. Lehet pont ez nincs, de jópár város is van benne, hogy vegyél ott is jegyet.
Először a Budapestet kiszolgálót kéne rendberakni, ha már ez a neve.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz hobizoli #131670 üzenetére
Deákon most néha próbálkoznak a kapukkal, de szerintem nincs itt pénz semmire. Éppen a héten került elő az ezer éves Oysterem, aztán rájöttem, hogy már az sem kell mert elég a bankkártya.
Ezt a QR kódosat is sikerült úgy megoldani, hogy lassú legyen és turisták nem tudják, hogy a villamoson bent is le lehet olvasni, így egy megállónak a kapacitása sokkal kisebb, mert megállnak az ajtóban kódot olvasgatni. Van aki rutinos, már bekapcsol kamerával várja a járatot és kész, viszonylag gyors, de akkor is lassít az utascserén. Így is elég sokat tudnak pöcsölni meg persze elfoglalják a helyem ahova éppen be tudnék fordulni nagyobb táskákkal oszt megy a megfejtés, hogy mi legyen.
-
Samott
addikt
-
Jahno
veterán
válasz zetor2000 #131669 üzenetére
Én haveroktól szoktam kérdezni, meg néhány tavalyi leírás van, mikor új arc jelent meg a piacon arról voltak tesztek. Addig már nem jutottam el, hogy felrakjam az appot meg minden, mert igazából ezért kaptyák be, hogy előre nem is tudsz tájékozódni és homály az egész. Nyáron úgyis lesz bicajos fotós túra, egyszer néztük már, hogy valamelyik pesti kavarodást rollerrel ki lehetne egészíteni...
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #131668 üzenetére
de Budapesten kivalo tomegkozlekedes van, megmondtak az okosak ma is ismet
egy Oyster card szeru tortenet meg 10-12+ eve kesik
pedig csak at kene venni egy mashol mar reg bevalt, es tutin mukodo rendszert, az egyedi csucsgigahajtekk gorcsos akarasa helyett[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
őstag
válasz Jahno #131667 üzenetére
Azt én sem találtam meg. Pedig nem volna rossz tudni, mennyi az annyi. Még ha nem is naprakész.
Tier-re és Lime ra van regisztrációm, de árat ott is csak keresve találni. Annyit tudok, hogy időalapú ez a kettő, és mintha lenne valami alapdíj... Tiernél emlegetnek valami bérletet, ami ~1700 Ft, de hogy ezért mennyit lehet menni, az passz...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
őstag
Legszebb kalandom cca két hónapja volt, Gödöllői HÉV.
Felszálltam az Örsnél, hogy megyek ki Kerepesre haverhoz. Ez ugyen BP határán kívül van, az első közig határon túli megállónál kéne leszálljak. Bérletem van (de a bátyám a Sanyi...), de kiegészítő jegyet kéne vegyek, 1 megállóra. Nem sok, gondolom 2-300Ft. Ja, KP az nincs, XXI. század van, bankkártya. Kallernél szerintem nincs terminál, gondoltam, megveszem a BudapestGo app-ban. Félórát nyomkodtam, de nem sikerült rájönnöm, hogyan lehet jegyet venni, BP határától Kerepesig tartó szakaszra. De! Ha meg is lenne a jegy, akkor érvényesíteni is kell, mert a jegyet akkor használod fel, amikor akarod. Ehhez kell egy QR kód, ami nincs benn a HÉV kocsiban, hanem kívül van... értitek? Ha érvényesíteni akarom a jegyem, le kell szállni (ott, ahol amúgy is akarok), be kell olvassam a QR kódot, meg megmutatni a kallernek, hogy de van jegyem... nem túl átgondolt.
És akkor van egy üzenet, hogy megveheted a MÁV applikációban is... az mégszebb... Abban sem sikerült.Én nem vagyok programozó zseni - legutóbb C64 basicben kódoltam érdemben - de ilyen elbaltázott UI-t rég nem kellett látnom.
A végén az lett, hogy Kerepesnél jött volna a kaller, de leszálltam, és nem vettem jegyet.
Odaadtam az appot haver gyerekének, meg a barátjának (16-7 évesek), hogy jöjjenek már rá, hogy hogyan kell ilyen jegyet venni, de nekik sem sikerült, szóval nem csak velem van a baj.Hazafelé meg már nem jött ellenőr, mert késő volt.
És ezt a szoftvert kényszerítik rá a külföldiekre is.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz zetor2000 #131665 üzenetére
Én legtöbbször ott kötöttem ki, hogy éppen csak kicsit lehet javítani az átlagomon, de 300 pénz alapdíj mellé még betolok egy 500ast, tudja fene. Városban van tömegköz, ahova roller lenne jó, oda meg saját, de minden sarkon kellene dinamikusan valami felkapható, hogy ha gyárból nem azzal jövök haza, akkor ott is maradjon meg idehaza is :-D Alapban nem mérvadó, ha meg használom akkor nagyon el fog gurulni a számláló.
Most ha környéken kell mennem pár kilométert, akkor vagy egy darabig busz, vagy ha azt kiegészíteném rollerrel akkor meg autó. Ennek ellenére sokan tolják meg turisták, működőképes koncepció csak én vagyok megint hisztis pöcsfej, hogy semmi nem jó :-D
Inkább az a bajom, hogy a weboldalaikon csak pont az árak nincsenek fent.
-
zetor2000
őstag
válasz hobizoli #131659 üzenetére
Rolleresből 3 is van már, lehet régi a bejegyzás, vagy nem naprakész.
Lime, Tier, Bird - ezek vannak.
Felénk most kezd kiérni a Tier rolleres flotta, már csomó szar van a lakótelepen itt-ott. Néha elkap a gondolat, hogy be kéne menni ezzel a valameddig a városba, azt akkor jó lesz nekem, de jön a buszEz a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #131663 üzenetére
kb mint a 600k-s koppenhagai 0.3km2-s lezart terulettel peldazgatas, hogy azfudebazzeg, amikor a Népliget 1.3km2, aztan alig latsz ott embert mozogni barmiert
meg ebben a 600k-s varosban is 38km metrot sikerult csinalni 2000 ota, mert elotte ugyanis nem volt ilyen ott
Bp-n meg 1896 ota tartunk 39km-nel
szoval lefedettsegben olyanok, mintha Bp-n ~120km-s halozat lenne keszen
de ott sikerult azt is megugrani mar, hogy a metroval elerheto a varos nemzetkozi reptere istöbb drón kell ;P
-
Jahno
veterán
válasz hobizoli #131659 üzenetére
Összességében egy csomó mindenhez képest jó volt a tömegközlekedés, mert pld. este Londonban teljesen reménytelen volt külső kerület felé kijutni. Persze ez is olyan, hogy hülyeséget mondok, sima ügy, ne kötekedjél már, amikor mondok egy címet akkor meg csend lesz.
Amszterdam nem volt ilyen zűrös, mire Pesten jönne egy járat, arra átgyaloglod a várost. Máshol meg nem jártam de biztos azt is meg tudom magyarázni. Bár néha elég térképre nézni, mikor mondják, hogy pfúbezzeg XY helyen a belvárosból kitiltották a T72eseket és az milyen menő meg környezetkímélő, aztán igazából még Kecskeméthez képest is faluról van szó, a "belváros" meg akkora, mint felénk a Rákóczi tér.
Hasonló a bezzegodakint füvesített a villamospálya, arra én mondok itt virágos mezőt is:
De füvesítettből is jóval többet, mint Amszterdamban csak azok a viták is rég lementek, majd 5 év múlva tudnánk érdemben folytatni a Lánchíd lezárását, mire elég adatot gyűjtöttünk hozzá :-)
Ezt sem szokták érteni a tiltsukbebiciglisek. A roller/autó/satöbbi jó dolog, néha nézem, hogy ha éppen akkor nem lehet rá számítani akkor szopás, amúgy csak azért nem regisztráltam mert akkor használnám is és onnantól meg egy jelentős összeg/hó menne el a számláról. Mondjuk most, hogy este 10ig erőteljes a parkolás, azon már matekoztunk, hogy tömegközzel bemegyünk a városba és valami autómegosztóval 20 perc alatt hazaérünk. Kiterjesztették a zónákat, hatékony, nem túl drága, kb. olcsóbb, mint a parkolás +1-2 sör. Aztán majd mondom miképpen vált be ha odáig jutok.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #131647 üzenetére
idézet:
"Budapesten az egyik legjobb a tömegközlekedés. Sűrűn járnak a járatok és jól átszövik a várost kötöttpályásan is. Ráadásul számos közösségi járműmegosztó rendszer egészíti ki. Rollerből van kettő cég, bringából is, van elektromos robogó, vagy három carsharing megoldás (ezeknek a flottáknak jó része villanyautókból áll). A legnagyobb hiba, hogy a külső kerületek sokkal jobban bele lehetnének vonva a járműmegosztó szolgáltatások zónáiba és megérdemeltek volna már évekkel ezelőtt bizonyos metróvonal hosszabbításokat/HÉV-metró összekötést stb. Voltak tervek és pletykák projekteket illetően. De a nyomás sincs meg a közlekedők felől erre az egészre. Az emberek véres szájjal ágálnak a kerékpársávok ellen is és nem szeretnének olyan vezetőket látni, akik kiveszik a seggük alól a 2 tonnás guruló foteljüket."
több drón kell ;P
-
Grillo
őstag
válasz npera #131646 üzenetére
Na, itt grill nem lett, de anyák napi kirándulás igen. A kölkök nyihogtak, hogy nem akarják, így kezdtünk egy szentendrei fagyival (persze csak a többedik fagyizó kínálata volt jó), aztán tarsolylemezes kiállítás. Utána felmentünk a Lajos-forráshoz kocsival, onnan a Bölcső.hegyi kilátóhoz körtúra, nem hosszú, de ha rossz felől megy az ember, akkor erősen meredek. Én télen utóbbi módon mentem, most nem. Aztán vacsora Szentendrén, de egy alsóközepesbe sikerült beülni, megint a gyerekek válogattak. Máshol, ahova én bementem volna, nem volt rántottcsirkemell... Legközelebb viszek. Na mindegy.
-
blueboi69
senior tag
Jahno, hátha te tudod a választ.
Mikrotik, 433AH. Factory resetelni kéne, mert elfelejtettem, hogy milyen jelszót állítottam be neki
Viszont a netes leírások alapján nem sikerül a factory reset.
Próbáltam simán nyomvatartani, 30/30/30sec féle megoldás, semmi..
Ha van ötleted, vagy másnak, akkor plz input, ahogy hz mondaná. -
Sipi-
őstag
Bujdy, Ultra Balaton megvolt?
Nálunk a cég indult, én csak sofőrködtem. Tegnap tankoltam induláskor, ma úgy parkoltam le, hogy már csak 40 km-t mehetek üresig. Belement 678 km 24 ôra alatt
Viszont a csapat a "vállalt" időhöz képest kb. fél órával gyorsabban teljesítette a körthttps://www.ferfiakonyhaban.hu
-
eattila
őstag
válasz npera #131646 üzenetére
En csak kibontottam egy szekrenyt az erkelyen. Kipakolas, kibontas, lehordas, feltakaritas. Aztan masikat kivittem, abba bepakolas, rendrakas. Meg osszeraktam egy hatmadikat az elozo helyere. Egy kellemes delutan rament.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
veterán
válasz -NoVa- #131644 üzenetére
Pont a Hungárián belül működik és sűrű a tömegköz, külső kerületek és agglomeráció felé kezdünk szívni. Autó meg néha hatékonyabb, vagy ha már kiegészítem akkor nincs értelme nem bemenni a körön belülre.
Városközpontnak szintén jelen vagyok, BKVnál is tudok szélsőséges dolgokat mondani, mikor teljesen egyedül ülök valami járaton, vagy éppen nem férek fel és itt inkább az a szűkös, mikor már fel sem férünk és a belül autóban közlekedő tömeget szeretnék erre átpattintani ugye. Néha akartam hatástanulmányt hozni, de nem nagyon szeretnék villamoson fotóznivideózni. És módjával külső kerületnem is jelen vagyok, ajánlom figyelmedbe a Bptúra azaz kerület kerülő nagyszerűen hangzó civil kezdeményezésű rendezvénysorozatom
Mellé a városon át meg ide-oda kódorgó tömegek sem mindig csak a szomszéd kerülettől a kerületig járnak. Ezért mondtam, hogy a bicajosoknál is dobálóznak számokkal, aztán max. nem értjük honnan jön és mekkora hasalás. Hungária körön belül is rohangálok mindenfélével, de éppen elég a Csepeltől gyárig opciót behúzni. Legtöbb felhasználó általában úgyis melóhely-otthon közt optimalizálna. Meg körön kívül is járok néha, nem csak a falutábláig.
Pénteken tuti kocsival megyek dolgozóba, 1 órát rögtön nyerek az egésszel és délután még el tudok intézni pár rohangálós dolgot. De hát tudom, minek csinálok rohangálós dolgokat, mikor odahaza is ülhetnék a seggemen és onnan is magyarázhatnék hülyeségeket :-D Már csak azt nem tudom, hogy Törökbálintra menjek-e ki haverhoz, vagy Pilisben keressem a fámat. Pilisben ha beülök az autóba akkor 40 perc alatt idehaza vagyok, tömegközzel 2 órán belül teljesíthetetlen feladat (néha néztük és optimalizálunkmert van 1-2 tömegközös vonatos haver). Törökbálinti havertól kocsival 25 perc, tömegközzel 1.5 óra környéke az út, ha minden egybeesik. Kipróbáltam mindegyik verziót, de azt is, hogy hazamegyek az autóért, melyik folyamatot részletezzem? De ma éppen rendezvényt simogatok az Ó utcában, az eléggé belváros, kedvenc Dabasomról 50 perc az út (haver Telki felől már késéssel indult busszal, jó 1 órába bele szokott férni) tömegközzel KÉT óra. Odavissza út nettó NÉGY óra és akkor cseszhetjük a rugalmas indulást, meg felírhatjuk a szopószorzókat. Mert vasúttól az érkezési és kiindulási hely is 500 méteren belül van az elég nagy előny. Győzd meg, hogy KÖKInél tegye le az autót és kavarjon be tömegközzel egy hátizsákkal.
Ha lassú és nem hatékony, akkor hajunkra kenhetünk mindent. Hungárián kívül megáll az élet és bizonytalan lesz, mellé még az esti és egyéb műszakokat nem is emlegetjük. A vidéki adhoc elektromos autós bajaim meg már lerágtuk, de hát ott is ment a toporzékolás, hogy menjek Oszkárral, és hát hógyne, pont kiadná (szopószorzókat levonhatom, akkor sem adja ki) :-D
És akkor erősen tiltakozom, mikor céges rendezvényt kellene vinni az Andrássy út közepén vagy a Jászainál, mások meg nem értik miért tartom kvázi megoldhatatlan feladatnak, de már 1-1 Hungárián kívüli helyszín is, mert kosárcsarnokot meg rendezvénytermet építettek mindenhol, csak a bekötő utak meg a parkolási lehetőségek zűrösek. Csak ez megint az a témakör, hogy minekmentoda és nem a megoldáson rágódunk.
Fatornyos falum viszonylatát most nem emlegetem, felújítás van, pótlás megy. Sok hülye nem is nagyon figyel a kikapcsolt vasúti átjárókban, csak menne, mint a homályökör.
S8ból továbbra is hazaérek éjszaka tömegközzel, vidéki ismerősök már bajban vannak, tegnapi napot sem érdemes számolni, hogy mikor merre jutnék el tömegközzel, de lehet megnézem Gtérkép alapján, mert ismét mindenféle káposztaföldeken kerestük a térerőt, vettem kenyeret és tejfölt, visszavittem az üres üvegeket, kiszórtam némi hulladékot, felmásztam a kápolnába, kilátóba:
-
npera
addikt
Ah, eltűnt a hozzászólásom....
Mindegy. Drónoltam, meg grilleltem...
-
hobizoli
nagyúr
válasz -NoVa- #131644 üzenetére
nem, nem arrol beszelnek
hanem egsz Bp-rol en bloc, hogy mar bent se jarj autoval semmiert
a varoskozpontban honnan hova nem lehet akar ma is hóóttt lazan elerni BKV-val, hogy meg kell egy ujabb vonal is elobb oda sulyosan szaz Mrd-kert?
amire hivatkozva azt szeretnek, hogy en a peremkeruletbol se jarjak autoval inkabb sehova, pedig nekem pont semmi hasznom nincs abbol az uj vonalbol...sem
de arra, hogy Szentendre-rol a HÉV 2 perccel gyorsabb legyen Battyhyanyi-ra egy alapvetoen nem bp-i lakos erdekeben, arra egybol lenne 3-400Mrd....vagy inakbb 500 istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #131617 üzenetére
most megint van egy agytroszt, neki Esztergom van megadva lakhelynek
b+ megneztem, É-D-i iranyban 5km a varos a Suzuki-tol merve a Duna-ig, es 1.5-1.6km szelessegu
de majd o megaszondja neked bp-inek yooool, hogy szerinte hogyan szeressel inkabb kozlekedni egy 30x ekkora varosban
erted, egy olyan par tizezeres lakossagu varosbol kiindulva, hogy legnagyobb kiterjedeseben nezve is azt az 5km-t egy ora alatt atgyalogolod, meg autoval is 6perc alatt vagy a masik vegen
kivi lennek du 3-4-5 korul mit ugrana a 4-6-s meg az 1-s vili tomegnyomoraira
varjuk meg a kovetkezot
de a kovetkezon is pont ennyien lesznek, bááááástyatöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
Van a tumblin egy olyan rovat, hogy varatlan volvo: ez tenyleg varatlan volt.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
addikt
-
npera
addikt
-
Samott
addikt
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #131632 üzenetére
tolem itt van a repter nem messze, de csak ugy tudnek kimenni 45-50perc alatt BKV-val oda, hogy elobb bemegyek(!) egy keruletet Kispestre a 200E-hez
vegulis tok logikus, hogy ahhoz hogy kifele tudj menni, elobb befele kell menni egy keruletet
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
npera
addikt
válasz Jahno #131609 üzenetére
Tegnap egy drogdíler nyughatatlan fiatal jött mögöttem valami durva elektromos "kerékpárral". 45-50 körül még tolt hátulról, aztán kielőzött jobbról sávon belül. Akkor nagyon közel volt hozzá, hogy ráhúzzam a kormányt, de megálltam a kísértést. Amikor rádudáltam, akkor nézett a buta gyapotszedő fejével, teljesen lemaszkolt nindzsaruhában persze rendszám nélkül. Utána elhúzott, gondolom ment valakit tarkónlőni, mert egész éjjel fenn volt a rendőrhelikopter.
Nyugati kerékpárosok....
-
npera
addikt
válasz hobizoli #131615 üzenetére
Én 10 km-t megyek melóba majdnem teljesen ugyanazon az útvonalon akár kocsi, akár bringa. Ha tömegközzel mennék, akkor gyakorlatilag városnéző túra, mert akkora kerülő. A vicc az, hogy mindezt úgy hozták össze, hogy a cég ugye 1927 óta létezik és csak fehérgalléros alkalmazottból van huszonezer, plusz a gyár, ahogy a kékgallérosokból is van elég komoly mennyiség.
Nincsen villamos, nincsen hév, vannak elcseszett buszjáratok, amik különféle rettenetes helyeken állnak meg a város különféle pontjain.
Egy gyorsabb bringával kábé 22 perc egy irányban, ez kábé fixen ennyi. Széliránytól függően "kényelmesen" vagy kábé megszakadva. A kényelmes tempó után is full tusolás perszer és teljes átöltözés, tehát nem kosaras hipszterbringás tempóban.
Kocsival kora reggel kábé 12 perc oda, ha viszont csúcsdugóban hazafelé, akkor simán lehet 45-perces móka is.
Tömegközlekedéssel éppen egy óra alá esik be, plusz a séta a megállóig.
Bringázok gyakorlatilag default, néha kocsi. A bringaút egy elhanyagolt tákolt és foltozott szükségszerűség. Most gázcsövet cserélnek a teherautós részleg előtt és egy nagyobb logisztikai központ felé, így szétrobbantották az egészet és már fél éve munkaárkok között lehet balanszírozni vagy süllyedés sárban vagy öklömnyi "murván". Olyan hepe-hupás, hogy kábé 15 km/h felett lerepülnék az ülésről, ha nem lenne klipszem.
Télen nem takarították a felbontott szakaszt, ott lefagyott a latyak és belefagyott a keréknyom, aztán arra esett még hó, ami ráolvadt és ráfagyott. Akkor 1 óra felett volt az út és kábé életveszély volt. Akkor kocsival jártam.
Mindez még nem Nyugat, mert az Helsinki.
-
npera
addikt
válasz Jahno #131611 üzenetére
Csúnyán összekarmolta a fogaival a fényezést a vonat orrán? Itt az a nem tudom hogy hívják "csatlakozó elem" a vonat orrán vélhetően eléggé durván ment át az egész kocsin, inkluzíve ajtó, légzsák, középkonzol és medencecsont, valamint mellkas....
Én benézek mindkét oldalra fehér jelzésnél is, nincs kedvem cicázni a vonattal. Lassabban megyek át az átkelőn, de ha a biztosító berendezés valami miatt nem működne, akkor legalább az esélyt megadtam magamnak, meg a családnak.
-
-igu-
addikt
válasz Samott #131614 üzenetére
En mostanaban mar heti egyszer bejarok az irodaba (van egy nagyon cukker uj kollegano)
...
Befele nem katasztrofa, de hazafele all mint a covek.
Szerintem ez teljesen természetes reakció.
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
veterán
válasz -NoVa- #131620 üzenetére
Ráértem statisztikát nézni.
Előző pár hónapban lehet kimaradt valami, de így minimum 49 viszonylatot jártam keresztül-kasul tömegközzel. Vonatokat nem vettem bele, nem volt sok. Lehet tán a 10et sem értem el, többnyire csak Déli-Kelenföld közt.
Ma meg azzal szoptam, hogy GPS sem szeretett volna pozíciót mutatni, mágneses észak is kúszott összevissza. Nap meg mindenhol is lement és elég nagy tűréssel sikerült csak megsaccolni, hogy merrefelé van nyugat. Egy kósza csillagot találtam a felhők közt, aztán inkább hazajöttem fröccsözni.
Közben azzal babrálódom, hogy a kékesszürke párát mivel lehet utómunkában megtrükközni:
-
-NoVa-
addikt
Nah, egyik gyereknél javul az orrvérzés/orrfolyás az antibiotikumtól, az reményteli dolog. A másik megint skarlátot kapott újra a suliból, de hamar észrevettük, az is antibiotikumot kap, de most csak szájon át. Mivel újfélét, ma megint virrasztok, hogy ha allergiás lenne rá, vegyük észre. Legalább nem lesz belőle kórház, mint a legutóbb.
-
Jahno
veterán
válasz Samott #131616 üzenetére
4es6os néha ilyen, csúcsidőben már nem biztos, hogy felférsz. Ott meg a gyalogok hülyék, hogy akadályozzák, meg mostanság a Mammut előtt pár gyökér autós tartja fel keresztben. Van ez így. De azért ilyen olajozott pókhálót álmondni fél Pestre elég erős történet. És akkor nem csak Pestből áll a világ.
-
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #131615 üzenetére
Persze, ha a repterig jonne a metro be se mennek kocsival a varosba. Az a lenyeg hogy olyan kotottpalyas kozlekedes legyen amit nem tart fel az autoforgalom es nem kell menetrendet nezegetni. Hanem jon par percenket a masik.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #131614 üzenetére
csak ezzel megint az a nyugos, hogy eleve bejossz a varosba mar kb tiz km-t, amire lerakod a kocsit
es a bicajos sem azert kuzd am ekkora lendulettel, hogy a metro jarjon sokkkkal kijebbre, hanem csak azert, hogy de jaz ajuto az negyöjjönbeee-eeeeeeeee
legszebb, amikor megnezed a profiljat es ilyen Bp-tol 50-150km-s lakohelyek vannak megadva
OK, lehet nem frissitette, de ne szakertse mar meg a 3000 falujabol kiindulva, ha pl amugy tenyleg ott lakik
...mert qrvara nem tartom relevansnak a velemenyetMaglod felol is bejossz varoshatartol nezve 15km(!)-t a M2-hoz az Örs-re P+R-hez, hogy utana utazz azzal a M2-vel, aminek osszesen 10km a vonalhossza Deli PU-i vegallomasaig
wow
azaz ha nem mesz vele vegig, akkor par km-re cserelned le autot?
hagyjadmar...egy idealisabb vilagban a varos hataratol max par km-re lenne az atszallasi lehetoseg es GYORS tomegkozelkedesi eszkozre, amit a peremkeruletek lakoi is tudnak hasznalni a varos fele
nem a Rakoskereszturi BKV buszvegallomastol kene buszozni fel orat az Örs-g, hanem odaig jarna a M2 szarnyvonala osszeszedve a X. keruletet is
meg a masik vege kimehetne BAH csomopont fele M1M7-g keresztezve a M4-s vonalat a Kelenfoldi PU-nalmeg az Ulloit lekovetve M3 Vecsesen at Ferihegy2-ig, meg eszakon Dunakesziig
meg az M4 Rakospalotara a Polus/Azsia centerigde megnezed a bicajnácikat egyiket sem erdeklik ezek, csak a tííccsukki megy toluk
jonnek nagy dumakkal, hogy Bp-n tokeletesn kivalo tomegkozelkedes vanaztan egy 600k-s Rotterdamnak 100km metroja van, mert a holland peldakkal vmiert nagyon szeretnek ervelni, csak ezt gyors tomegkozlekedos reszet a bulinak sosem latjak mar meg a tíííccsukki kampanyukban, es nem is sikerul atvenni toluk
vitezy is a napokban elsirta magat a deli korvasut miatt, hogy "akár 60k"* utas is lehet rajta ~500Mrd-ert...a valosagban majd kb a fele-ketharmada
a draganak tartott M4-s vonal ennyiert 200k utast szallit
meg a korvasut mellett 20m-el jar az 1-s vili napi 150k utassal...hogy ertsuk ez az "akár 60k" utas mit jelent*regebben erre ennel sokkal kisebb szamok voltak, csak ugy erosen kerdeses volt a megvalositasa
lasd lezerjani HÉVje is, 5x-s ar, meg a a tervezetthez kepest csak fele utasszam[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #131613 üzenetére
En mostanaban mar heti egyszer bejarok az irodaba (van egy nagyon cukker uj kollegano) es bizony azon gondolkozom, hogy lerakom a X.-ben a kocsit es metro+villamos a ceghez mert mar ketszer is beszoptam a dugot a hidon. Befele nem katasztrofa, de hazafele all mint a covek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #131609 üzenetére
heten is vmi ujabb bicajnáci adta nagyon elo megint magat a FB-n menetrendszerinti hasznos idiotakent, hogy autoval a varosba barhova elerni +2ora
hatnemtom...a Keleti PU-hoz 20perc szokott lenni a szintidom, annyi ido alatt a 50-s vilivel nem erek el a Hatar utig, amikor meg igazabol sehol nem vagyok, akkor sem, ha takkra akkor er a megalloba az is, amikor en is, es nem kell varni sem ra semmit
most 30.-n is voltam ott a papalatogataskor a Keleti PU-nal es du fel egykor is lazan meg tudtam allni a Thokoly ut feloli parkoloban
(ok meg behaluznak ilyen 0-24h allando dugokat a varos egeszere)....ezek szerint az idoben is visszamennek bicajjal
de minden heten van egy ilyen megmondoember hasonlo legbol kapott sztorival, aki vmi parhuzamos valosagban el
....vagy olvassak a bikemag-n meg a hasonlo hulyekepzo oldalaikon, es mint vmi szent biblianak veszik azt, amit ott olvasnak, es azt hiszik attol lesznek iszonyuan faszabb gyerekek, hogy korbekiabaljak vele a netet agy nelkul....mert szorol-szora pontosan ugyanezt a +2 oras nagy dumat adta elo egy masik is par hettel korabban
ja es ez mellett mindenre IS az ultimate megakiller megoldasuk a "tíííccsukki"[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
veterán
válasz npera #131597 üzenetére
Gömbibával is kiültünk egység elé a padra és megfejtettük a világot. Néhány Hubertus után bevallotta, hogy nem ismeri a helyi rétesest. Súlyos.
Számolhatunk bicajosokat, meg valami majom megint azt magyarázta, hogy milyen jó a vonat, gyorsan összeírtam a kedvenc járatom elmúlt 10 napját, aztán hamar témát váltott mert kétszer törölték, kétszer volt 1+ órányi késés, volt néhány buszos pótlás. És júzerként erősen érint az is, hogy egy gyalogot ütött el akkor is kimaradt, oszt hiába nem a MÁV hibája, attól még nem jön aminek kellene. Tegnap meg változatosság kedvéért egy autós próbálta ki, hogy mekkora távon tud megállítani egy vonatot. Ebből is látszik, hogy az autósok hülyék és le kell zárni előlük a hidakat :-D
Másik hülyénél még gondolkozom, hogy rágjam-e a gittet, kitalálta, hogy fogalmam sincs a tömegközről, de lehet már csak saját statisztika miatt is megszámolom milyen járatokon fordultam elő mostanában, aminél csak pár haladó hülye meg az ellenőrök tehetik magasabbra a lécet. Ma csak a környéken rohangáltam, kerület kerülőket meg úgyis látod.
Nodeinkábbhalazzunk.
-
eattila
őstag
Jófogás Tisza-tó "verseny" megvolt. Összetett 381, kategória 128. 1300 előre nevezőt emlegettek. 25-ös áltagom lett (ami csak nekem sok), ha nem nézem a frissítőponti megállást. Megkészültem a végére azért.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #131600 üzenetére
Tök8, megtehetik. Mi történik? Semmi. Nem lesznek többen akik tüntetnek, nem fog ellenük fordulni aki eddig velük volt, nem lesz se következmény se változás.
Többség nem is értesül az egészről, max egy részéről az alább látható formában. Utána köpködi is őket és tapsol a fideszes tolvajnak hogy milyen jól megmondta. A kontextusról meg fogalmuk sincs és nem is lesz.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 7 9800X3D processzorok 3 év garancia 27% áfa KÉSZLETRŐL!
- Apple iPhone 15Pro 512GB, Natural Titan, Icentre vásárlás, makulátlan, független + kiegészítők
- GAMER PC! Ryzen 5600X / RTX 3060 Ti / 16GB 3200MHz / B550 / 512GB NVMe! BeszámítOK
- Nvidia Quadro K2200 4GB
- Cooler Master Hyper 212 black edition processzor hűtő
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest