Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mindent a StreamSharkról!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Android másképp: Lineage OS és társai
- A legolcsóbb gamer laptop RTX 4060-al.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bujdy81
aktív tag
Azért 50 km az belül van a két órán, tehát ha nincsen extrém hegy, vagy nap, akkor két kulacsnak elégnek kell lennie. Persze, ha edzeni akarsz, akkor cipelhetsz többet!
Mi hétvégén kocogás helyett beneveztünk a Velence 10 teljesítmény túrára, hogy majd lekocogjuk. Másnap azt hittem, hogy megvertek, annyira fájt mindenem!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz #09908736 #813 üzenetére
Triatlon jó buli.
Major Józsi írta Facebookján, hogy nagyon gyengén ment Texasban, csak azt várta, hogy célba érjen. Mondjuk a 3:03-as maraton tényleg elég karcsú...
Ment egy 8:35-öt. Végülis a győztes 7:39-éhez képest valóban hurka...
(azért a 2:34-es maraton nem gyenge)Idén szeretnék bejutni 13:00 alá, tavaly 15:54 lett...
-
Bujdy81
aktív tag
Budapesti lakosonként 1000 EUR az akkor 1,7 Mrd EUR lenne, mai áron 540 Mrd Ft. A mostani 166 Mrd helyett. Annyiból nem kunszt normális tömegközlekedést csinálni. Csak az akkor még plusz 400+ Mrd Ft elvonását jelenti máshonnan.
Hogy lesz így minden 10 faluban stadion. Vagy Szent István nem azt kérte?
-
Bujdy81
aktív tag
válasz Gabibácsi #842 üzenetére
Az, hogy nem mindenki tömegközlekedik, még nem gáz. Ha lenne jobb tömegközlekedés, akkor mindenki előtt adott a lehetőség. Abban már jobban igazad van, hogy Budapest nem egyenlő Magyarország.
A világ sok országában az van, hogy a tömegközlekedést nagyjából 1/3-1/3 arányban finanszírozzák jegyből, helyi pénzből és állami pénzből. Budapest az elmúlt 28 évben sok-sok százmilliárd Ft-ot NEM tett bele ebbe a képletbe. Folyamatosan vagy az állam fizetett a város helyett, vagy senki és csonka maradt a költségvetés.
Pedig bazi egyszerű lenne. X Ft jegybevételre ugyanannyit ad az állam és a főváros is. Akkor a 66 Mrd Ft-os jegybevételből lenne szumma 198 Mrd Ft-os költségvetés. Máris beljebb vagyunk 32 Mrd Ft-tal, mint most. Az pedig nem kevés! Abból igen sokat lehetne fejleszteni. Főleg évi plusz ~30 Mrd Ft-ból mondjuk 10-15 éven keresztül!
-
Bujdy81
aktív tag
válasz #09908736 #815 üzenetére
Én ma a következőt kezdtem el tanulni: minél kisebb VI!
Azaz minél kisebb variancia a tekerés során.
Ma reggel mentünk egy tókört a helyi edzőtárssal. Én fogtam a szelet neki végig. 181W lett az átlag. Ezt ugyebár elő lehet állítani úgy is, hogy az idő felében 120 Wattal megyünk, a másik felében pedig 242 Wattal, meg úgyis, ha folyamatosan 185 watt körül igyekszünk menni, úgyis lesz pici szórás.
Minél kisebb a szórás, annál kevésbé készülünk ki. Korábban a VI-m 1,08-1,1 körül imbolygott, ma reggel sikerült 1,02-t menni. Ennek egyik folyománya az volt, hogy a barátom megint tókör csúcsot ment, ráadásul 146-os átlagpulzussal! A másik, hogy nekem 132 lett az átlagpulzusom, 29,6 km/h-s átlag mellett. Szóval van ennek értelme!
Csak kell hozzá egy wattmérő, mert megdöbbentő, hogy emelkedőn mennyire vissza KELL váltani! Annak aki ismeri a tókört: Pákozd->Dinnyés->Velence->Sukoró->Pákozd vonalon mentünk. A velencei emelkedő (ami az M7 alatti áthajtás után van), és a Sukoró előtti emelkedő is kistányér/nagykerék kombó volt, azaz 34/25-tel tekertem meg. Mert ha nem váltok annyira vissza, akkor SOKKAL magasabb lett volna a teljesítmény és így a savasodás is!
185 Watt körül mentünk, emelkedőn mire feltűnik, hogy erősebben kell tekerni, máris 260-280 körül vagyok. Ami hosszú távon nem tartható...
-
Bujdy81
aktív tag
179 ezer Ft volt maga a wattmérős hajtómű. És az már egy komplett hajtómű, hajtókarral, két tányérral. A bringával vett hajtóművet eladva kb. 150 ezer az upgrade. Ez nyilván nem kevés pénz, de ha úgy nézed, akkor havi 15 ezret simán otthagysz egy edzőnél, ezzel és egy okos görgővel (pl. Tacx Smart 67 ezerért), plusz egy havi 15 EUR-os Zwift kuponért cserében akkor, ott és annyit edzel, amennyit akarsz. És vannak edzéstervek online. A Zwift éves díja kb. 105 EUR, mert azért 7 hónapnál többet nem használod, de közben az edzéstervet meg tudod tervezni egy évre előre is. Edzővel pedig évente 12x15 ezer Ft.
Két év alatt:
edző: 24x15 ezer = 360 ezer Ft
okosgörgő+Zwift+wattmérő= 67+150 ezer+2x7x15 EUR. 320-as árfolyammal szumma: 284.200 Ft két évre. És a végén a wattmérő+görgő kombót 100.000 Ft-ért öt perc alatt eladod..Plusz egy edzős kapcsolatban is egyre inkább alap a wattmérő. Aminek egyébként egyre lejjebb megy az ára is...
Az enyém pl. Power2Max, FSA Gossamer, 549 EUR volt akciósan. Most annyi a listaára...
-
Bujdy81
aktív tag
Háj. Alakul. Még mindig pöttyöz picit a garázsban, de már leszarom.
A szerelő is egy expert volt, mert elkezdett surrogó hangot adni, amikor gázt adtam. Aztán később már nem adta, csak nem volt erő a motorban. Otthon apámmal (én, a közgazdász!) elkezdtük debugolni a dolgot. Szerencsére olyan a C4 elrendezése, hogy a géptetőt felnyitva egyből ordított az arcunkba, hogy van egy csővég a levegőben és van egy turbó, aminek nincsen csöve. Először a klasszikus megoldásra gondoltam:
Aztán végül apám ötlete nyert, hogy és az úgynevezett csavarhúzó és awab bilincs segítségével egy bonyolult és összetett beavatkozást hajtottunk végre. Először kilazítottuk a bilincset, utána felraktuk a helyére a csövet, aztán meghúztuk a bilincset. Szóban ez elég egyszerűnek hangzik, de valójában, az életben szintén egyszerű volt! Azóta jó.
Egyébként fasza kis kocsi. Csak nem kicsi. De imádja mindenki! A gyerekek is, asszony is. Én egyszer akartam ablakot mosni a 170 centimmel egy benzinkúton, na az feladvány. Szép az a nagy szélvédő, de akkora, hogy az MR2-ben az össze üvegfelület kb. fele volt...
-
Bujdy81
aktív tag
Izé.
Én is vettem vázra táskát, kb. 4 dollar volt Kínából.
Illetve van egy hasitasi, amit fel tudok venni, abba minden szerszám, pótbelső belefér és hátra fordítom.
Nekem van egy dupla kulacstartó hátul a nyereg alatt, egy a vázon, egy a könyöklőn. Az négy. Országútin a negyedik nem a könyöklőn van, hanem a nyeregcsövön. Szóval az 4x7=28 dl viz. Ami azért 80-100 km-re elég lehet.
Én egy három zsebes mezt hordok, bal hátul vannak a szeletek, 8-10 darab maximum, jobb hátul a porok, sótabi és középre gyűröm be a szemetet.
Pumpa fixen a vázon, egy ilyesmi:
https://www.decathlon.hu/kezi-pumpa-500-askiegeszitok-id_8359629.htmlEzen felül az övtáskában van CO2 patron is, a 25-ös gumit pont jól lehet vele fújni, mert ha pumpálok bele annyit, hogy helyén legyen a belső, utána a patron pont kb. 7 barra fújja fel.
Látható, hogy egy 100 km körüli túrára nem kell hátizsák és csak egy váztáska/övtáska elég. De nekem semmi nincsen az övtáskában, ami menet közben kell, csak vis maior esetre. Tehát a váztáskát sem használom...
-
Bujdy81
aktív tag
Van egy ismerős, aki olyan helyen dolgozik, hogy ha akció van, akkor nekik be KELL menni. Ő a jó fiúk oldalán áll.
Érdekel, hogy mi a szakmai véleménye, hogyan lehet megakadályozni a bejutás?
Kell venni egy alap biztonsági ajtót. Tök mindegy, hogy 3, vagy 333 ponton záródik az ajtó a kerethez, mert panelba pl. úgy mennek be, hogy egy faltörő kossal beütik az ajtót kerettel együtt...
A tuti a hevederzár! Legyen egy olyan, ami akar 10-15 centi hosszan túlér az ajtókereten mindkét irányban és az ajtó biztonságát az szavatolja, hogy mennyire van rögzítve a falhoz a hevederzár szélső végén. Ha az meg van csinálva rendesen, akkor kvázi lehetetlen bemenni. Azt mondta, hogy akkor ők is (akiknek kb. korlátlan pénzük van csiribiri eszközökre) előveszik a nagyflexet és zajonganak, mert nincsen más lehetőség...
-
Bujdy81
aktív tag
Hahó,
Tönkrement a kamera rendszer beltéri egysége és már a 700 soros rendszer is elavult, szóval kellene egy zsír új szettet venni. 2 vagy 4 MP-es IP kamerában gondolkodnék. Kérdés, mennyire agysebészet ennek a szerelése?
Pl. ha vennék egy ilyet:
[link]Igazából csak az frusztrál, hogy nem vagyok benne biztos, hogy az UTP kábelt meg tudom rendesen szerelni hozzá, hogy üzembiztos legyen. A 4 MP-es kép vajon hány szálat eszik meg az UTP kábelből?
Ha valakinek van már kamera rendszere és van jobb ötlete, hogy milyet tegyünk fel, szívesen veszem a tanácsot!
-
-
-
Bujdy81
aktív tag
válasz LightBringeɍ #1740 üzenetére
Gondolom, úgy vannak vele, hogy ha valaki elviszi, akkor átmész a szomszédba és ott is van ugyanolyan...
-
Bujdy81
aktív tag
Vasárnap esetleg Tatán ennénk miután kisétáltuk magunkat a tó körül.
Valami éttermet tudtok ajánlani, ahol van gyerekjátszó is?
Köfi
-
Bujdy81
aktív tag
Jelentem blubeszék háza jó helyen van, szépen kifordul balra keróval és lehet combosodni! Nem kell körbemenni a tó körül, mint a sok puhány turista!
(aki nem ismerné a helyet: Velencén a Nadapi úton van a ház, kifordul balra és irány Nadap. Az egy picit emelkedik. Én még sosem bírtam feltekerni ott nagytányéron, pedig csak 50-es... )
-
Bujdy81
aktív tag
Hangos! Persze, Komlón a bányától 1 km-re is tudtam aludni nagyapámnál, meg a Balatonon is megszoktam, hogy a kanizsai fővonal 40 méterre megy az ágytól, de komfortosabb pl. a klotyóba tenni.
Viszont nekem a 2+4 GB is untig elég bele! Van benne egy 32 GB SSD a rendszernek, meg 3x2 TB HDD és kalap-kabát!
-
Bujdy81
aktív tag
Hawaii-on az Ironman VB-n van aki 55-44-es hajtóművel tolja!
Hozzá ugyebár alap a 11-25-ös sor is. Mondjuk ott csak 1700 méter a szint 180 km alatt...Ja, és hajtókarok is rövidülnek, már van aki 165-öst használ, de 170-es már a 180 centi felettiek van csak...
Még annyi, hogy azért a csapat nagy része így is tolja a 40-es átlagot. Persze, spórolósan, hogy a végén egy 2:50 körüli maratonra maradjon idő... UFO-k ezek, vazze! Én örülök, ha Nagyatádon egy 30-as átlag után (650 szintes a pálya) lesz erőm egy 4:59-es maratonra...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz ncc1701 #2110 üzenetére
Sőt, ha troll vagy, akkor a melóban is töltheted az Amperát. Egy jó hosszú, lehetőleg narancssárga és kínai hosszabbító és pipa!
Amúgy ledöbbentem, amikor az elvileg villanyszerelő bácsi elkezdett a nagyflexel dolgozni és előtte a kb. 50 méteres hosszabbítóból letekert vagy 5 métert a dobról, a többit meg nem.
Mondom neki, hogy én nem értek hozzá, de ilyen induktivitás, meg ilyenekkel nem lesz gond? -
-
Bujdy81
aktív tag
Nem is mondd! Amikor vettem az MR2-t, ismerős vett egy MX-5-öt.
Aztán mikor már két gyereket Kellett oviba hordania, akkor lecserélte - asszony nyomásársa is - egy családi, azaz nem két személyes Mégane-ra. Szóval vett egy 265 lóerős Mégane RS-t!
A gyerekek őszinték és érzik a chi-t, az tuti! Lányaim szerint az MR-2 volt a vicces autó, amit sajnos apa "eltört". Az ő gyerekei szerint is az MX-5 a vicces autó, a Mégane RS pedig a szörnyeteg.
Most vett megint egy MX-5-öt (NB) és a Mégane megy a háztól. Munkába járósnak vesz egy 1,6-os dízel Octaviát. A családi Toyota Verso mellé.
Gondoltam, lehet, én is vehetnék egy játszós autót harmadiknak. Aztán átgondoltam, hogy az NB kb. kevesebbe került, mint amennyit brignára költöttem, szóval kb. van!
Meg az MX-5-től nem is fogynék...
-
Bujdy81
aktív tag
válasz blueboi69 #2579 üzenetére
"Osztrák határ mellé ment amúgy, annak ellenére, hogy az elmúlt 2évben 5km-nél hosszabb utakat nem tettem vele, most szépen lement 200+ km-t."
De akkor hogyan került Velencére?
Sokszor megálltál, hogy max. 5 km legyen egy út?
Eszemben volt az utánfutó, csak nem találtam meg. Ha már stabilan itt lesztek, egyeztessünk időpontot és mutatok pár jó útvonalat bringázásra! Lovasberényben van egy igen jó cukrászda, illetve neked útközben a domb tetején, Nadap után balra kell bemenni az erdőbe egy földúton, ott sok, jó gomba terem eső után...
-
Bujdy81
aktív tag
Na, nekem olyan 135 a maximális pedálordulat, a pályaversenyzőnek meg 209, outisnak 156.
Nekem 971 W a peak, nekik meg 2282W illetve 1141W. Ez nem is olyan vészes, Szalontay Sanyiról úgy hallottam, hogy már 2500+W-nál jár...
Az igazán kemény a W/kg. Outis 16,2, short trackes 27,2. Nekem ez 9,1.
30s tesztnél már csak 881W vs. 722W az előny a short trackes javára. Az én kb. 500-amhoz képest egyelőre itt a legkisebb a lemaradásom...Érdekelt volna, hogy 20 perces átlagban mennyi a maximális teljesítményük, de arról nem láttam mérést a végén. Nekem most olyan 260W lehet, az outist olyan 375-400W körülre saccolnám...
-
Bujdy81
aktív tag
Dudu!
Ha Umagba mennénk, akkor végig Horvátország javasolt, mert szívunk a határon Dragogna felé, vagy mehetünk Szlovénia felé?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest