- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Az az érzésem picit a Tesland is elkezdett elmenni ebbe a sok kínai cucc beépítésébe és a ködösítés itt sem igazán ad bizalomra okot, persze még most se függ Jimmy kategória... de na. Most is ami megy az ülésszellőztetés kapcsán, mint valami saját brandelt termék, megy a "promó", miközben 3 kattintással megvan a gyártója a terméknek, aztán kiderül az is mennyi az annyi (pár terméket megnéztem, kb 3x-os áron mennek). Persze be kell szerezni, vám/áfa, beszerelés, alkalmazott/szerelőműhely/számla, ez sose olcsó, no meg esetleg készletet tartani pláne nem. Szóval üléssellőztetés kb 500 usd (+ behozatal + beszerelés) lehet megér... de 500e Ft + fa-t nem igazán.
Nem üzletet akarok rontani, bár lehet inkább nekem is ilyen profiton eladható termékeket kellene keresni az észrevételezések helyett. -
Tiédetis
senior tag
Nem én para Feleség
Mátrában vagyunk. 110km van még benne, holnap megyünk haza, de még holnap Szentkút, 25km, onnan Lőrinci TEA 35km. Mi történik ha nem működik +15km M3-as ahol szintén vannak.
Viszont őszi szünet már november, akkor már nem akarok elindulni. Így marad az eredeti terv: jövőre.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Balázzs
senior tag
válasz Tiédetis #13092 üzenetére
Ha rossz a töltő akkor jön a klasszikus az Eötvös cirkuszból: van másik!
Ahogy biga is írta, no para, én is két gyerekkel és párommal toltam le a hosszabb távokat eddig minden gond nélkül.
BrandonXXV nem tudom mennyi idősek a gyerkőcök, de a pihenőkben vagy a netflix ment, vagy valamifel játszottak a tableten, volt, hogy nem akarták abbahagyni a filmet SC-n, pedig mehettünk volna 10 percel hamarabb.
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz Tiédetis #13092 üzenetére
Ionity hálózata egész megbízható, én csak azzal terveztem végig. Igaz nem Svájcig mentünk, de itthon és Szlovéniában is magabiztosan álltam be az említett hálózathoz.
Egyikkel sem volt gond, helyem is volt.
Mi 2 gyerekkel mentünk, így halál is lett volna nem megállni 1,5-2 óránként. 22 percnél rövidebb megállót egyik helyen sem bírtam kikényszeríteni a családnál.Nekem a Tesla a töltőhálózata miatt szimpatikus (meg az Y a praktikuma miatt, a mellett, hogy a tabletes kezelés még mindig nem a szívem csücske).
Biztosan vannak egyéb, országokra jellemző töltők, amik már megbízhatók. -
biga
őstag
válasz Tiédetis #13092 üzenetére
Ha Svajc a cél (vagy jellemzöen nyugati irany), akkor erre kicsi esély lesz. Nagyon sok benzinkuton van mar most is sok EV töltö, még ha sok esetben csak 50-esek (ami pl a te esetedben még csak nem is hatrany). Annak az esélye, hogy egyaltalan egy se müködjön amikor odaérsz, ha nem is 0, de mindenképpen csekély.
De ha minden kötél szakad, és tényleg beleszaladsz egy tömeges meghibasodasba, és mellé mar a 0%-hoz vagy közelebb, mint a 10-hez, még akkor is ott van a temérdek AC töltö nagyon sok települési bevasarloközpontnal, vagy ilyen-olyan publikus töltökön. Na jo, erre azért ne tervezz, de egy ilyen töltö arra jo, hogy eljuss a következö gyorstôltöig
Még anno korai EV felhasznaloként fél orat egy belga kisvaroska (inkabb falu) VW szerelöjénél (be volt zarva) a parkoloban publikussa tett 7.4kWh-s Wallbox-an töltöttem vagy fél orat, mert nem biztam abban, hogy eljutok a következö gyorstöltöig (siman eljutottam volna igy utolag, csak még bennem volt az autonomiapara )''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13089 üzenetére
Igen, tényleg nagyon egyén függö. Föleg hosszu tavon sokszor nagy luxusnak tünik az amugy is 15-17 oras utba csak a töltés miatt betervezni még 1 (esetleg 2) ora pluszt. Mikor az embernek mar gumo van a fenekén, nehéz eldönteni, mi a jobb: megallni megint egy fél orara, vagy inkabb haladni még 50km-t, hogy hamarabb megérkezz . Ezt mindenki döntse el maga. Mi elég gyakran lenyomjuk ezt, ezért mindenféle trükkel igyekszünk alkalmazkodni hozza. Ezért irtam, hogy én pl ha rafoghatom a kocsira, hogy miért a pihenö, az legalabb engem megnyugtat, hiszen "én még birnam, dehat a kocsi..."
Aztan altalaban végén mindegy, ilyesmi tavokon igy is, ugy is mosott sz@rként érkezik meg az ember (utasként is), de legalabb pont az ilyen fél orak elegek, hogy az aktualis soför egy kicsit fujhasson (vagy atadhassa a vezetést)
Szerintem egyébként kb a massziv 3-400km-es (esetleg 500) hatotav lesz az, aminél mar nagyon kukacoskodonak kell lenni, hogy ne legyen elég a EV hosszu tavra is. Ettöl mar annyira nem vagyunk messze.
Addig meg marad a #Balázzs altal is leirt modszer. Meg rafogni anyuszirakocsira a pihenöt''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Balázzs
senior tag
Igen, EV-nél első kérdés: Mennyit megy el egy töltéssel? majd Hányszor kell megálni az adriáig?
Át kell állni EV-nél agyban, kicsit tervezni előre, hogy ne éjjel egykor kelljen töltő appot telepíteni és kártyát hozzáadni és akkor nincs gond.
Azt hogy ki mennyit vezet egyszerre egyénfüggő, de általában úgyis meg kell állni 2-3-400 km-ként, mert pisilni/cigizni/enni-inni/autópálya matricát venni kell, akkor meg jó, ha úgy tervez az ember. Én is levezeket 900 km-t, de nem esik jól senkinek a családban.
-
Shadowbull
addikt
Ez nagyon egyénfüggő. Mi jellemzően nem állunk meg egy 600 kilométeres etapon, maximum egyszer ha éhesek vagyunk vagy tankolni kell, de az esetek nagy részében azt sem kell. Messzebbre meg nem szoktunk menni egyszerre, bár a múltkor mentem oda-vissza durván 2*920 kilométert, akkor is csak egyszer álltam meg utanként, és két hét múlva megint megyek, akkor is csak egy megállót tervezek.
Az én ismerősi és családi körömben pont az a jellemző, hogy nem állnak meg kétóránként.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz BrandonXXV #13087 üzenetére
Még mindig gyakori visszatérö vitatéma ez a kérdés azokkal, akik nem probaltak még az EV-t.
Minap csaladon belül volt ez téma, mondjak, gondolkoznak EV-n, de mindig visszarettennek, hogy dehat 2-3 oranként megallni tölteni? Az rettenet!
Aztan témavaltas, mondjak, hogy mentek nyaralni ~2000km-re, több kocsival. De nem rohantak, mert a dohanyosok/gyerekek miatt 1.5-2 oranként meg kellett allni. Mondom, akkor miért is gond az a 2-3 orankénti töltés?
Mi tagadas, én is mentem mar 6-7 orat megallas nélkül (talan többet is, mikor néha max 2 tankolassal mentünk haza Mo-ra), de barki barmit mond, az nem embernek valo. Kibirhato, és ha muszaj, akkor ki is birja az ember fia/lanya, de ha rafoghatom a kocsira, hogy miatta kell megallni 2-3 oranként, hat egye fene''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz Tiédetis #13085 üzenetére
Simán vállalható vele a hosszabb külföldi utazás is. Normális töltőhálózat mellett, nyugatra sima ügy.
A töltési görbéje sajnos valóban nem túl acélos, de 2 óránként 20-30 perc pihi belefér.
Én 1,5-2 óránál többet ülni autóban, egyre kevésbé bírok. Legyen az bármilyen hajtású. -
Tiédetis
senior tag
Ahogy írtam is, Ampera-e.
Ennek max. 50kwh a töltési sebessége, ha nincs hideg. Ezt kb. 60%-ig tudja. Sajnos elég tré a töltési görbéje neki. 110-nél 15-17 körül fogyaszt klímával, kb. 280-320 körül megyek el vele. Télen nyilván kevesebbet.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
válasz Tiédetis #13083 üzenetére
A Corsa e 130-as temponal (azon nagyon ritka alkalommal, mikor kiprobaltuk ennyivel) 200km-t megy el stabilan nyaron ezzel a megoldassal, amit irsz. 110-el 250-et.
Nem tudom, hogy neked mi van Opel, de a többi (a nagyobbak) autonomiaja némileg kisebb (nyilvan, a fizika mar csak ilyen...).
Ionity-n töltögettük eddig, amikor hosszabb tavon mentünk de nekem nem rémlik, hogy valaha 30 percen tul kellett eddig töltenünk (a véglet 10-80 között). 100kWh-vat tud tölteni ilyenkor, szoval ez kb stimmel is.
Szoval ez ~2 oranként fél ora pihenö. Siman kezelhetö, söt, kényelmes... Mondjuk 1000km felett az mar 2 ora többlet! (masfél ha 110-el megyünk, hisz olyankor egy töltéssel kevesebb)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Teslával ok, külföld, Opellel még győzködöm a nejem, de akkor is jövőre Svájcba. FB csoportba többen járnak ilyen távra. Annyi hogy 10%-ra kell lehasználni az akksit és max. 80-ig vissza, ez olyan 43-45 átlag töltési sebesség.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #13081 üzenetére
Engem se, kb ugyanaz van nálam is, évi 20-23e km, alig pár alkalom gyorstöltő a többi otthon.
Mióta meg megvan a Tesla, azóta méginkább ez várható, annyi különbséggel, ezzel “merek” majd külföldre menni nagyobb távra, mert nem kell óránként megállni, ha 130-al szeretnék menni a pályán. -
Tiédetis
senior tag
Ahogy látom, alapvetően még problémák a töltéstervezéssel vannak náluk. Bár engem ez nem érint, mert navigáció se nincs az amerikai Bolt/ampera-e kocsiban, viszont 1 év alatt most lesz a 3. töltésem ami nem otthoni
Pedig elmegyek vele 20ezretSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
válasz Tiédetis #13073 üzenetére
Mindeközben telefonon beírok egy célt, letervezi, töltésekkel, átküldöm a kocsira, beülök és már navigál is. Vagy beteszem a naptáramba a munkát és lokalizációt és azt is hozza adott időben. Valahogy ezeknek alapnak kellene lassan lennie, ha már ennyire okosak az autók.
-
biker
nagyúr
több autón láttam hogy nincs, hyundai-on biztos van, de a kia-ban már nem vagyok biztos. pedig tudtommal kötelező, mint F1-ben is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
Köszi a valaszt. Ez egy Corsa e. Nem rémlik, hogy barmilyen jelzés lenne ilyenkor, de a következö alkalommal megnézem jobban. Nem rémlik ilyen a manual-bol sem, bar lehet, hogy nem olvastuk anno elég figyelmesen
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biker
nagyúr
ilyenkor a meghajtó akkuról megy.
Hyundai jelzi a H logoban egy zöld leddel, ezen szoktunk sírni a fórumokon, hogy naponta megkérdezi valaki hogy mit ejelent a zöld lámpa?
azt hogy rtfmde nem minden autó jelzi, pedig szerintem kötelező elem, hogy a nagyfesz aktív
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
Kivancsi lennék, nektek hogy nalatok hogyan megy ez:
keményebb hasznalat és viszonylagos meleg (na jo, nem a Mo-i melegröl van szo ) utan hazaérkezve még vagy egy oraval a megallas utan is bekapcsolt hébe-hoba a kocsi hütése - gondolom az akkut hütve. Inkabb csak meglepett, mert nem értettem mikor kimentem a haz elé, és bög a kocsi hütöje. Figyeltem, és akkor még vagy 5-10 percig ment, aztan megallt, akkor mar tényleg (nem indult ujra).
De igy felmerült bennem, hogy ez mennyire tudja esetleg lehuzni a 12V-os akkut, ha akar egy/masfél oraval a leallitas utan is még tolja a hütöt, még ha nem is folyamatosan.
Esetleg ilyenkor a hajto-akku azért radolgozik valamelyest a 12V-ra (mert elvileg - ha jol tudom - leallitas utan a hajto akku az lekapcsol).''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
KaqXar19
tag
válasz KaqXar19 #12955 üzenetére
itt a valasz:
Good afternoon ______,
Thank you for contacting VCC International.
Your comments have been forwarded to the engineering and design department for consideration and discussion at the product quality meetings that are held on a regular basis, however, the product team are not customer-facing and we regret that a personal response from them will not be possible.
Although our product development divisions continuously follow individual reactions from customers like yourself, car design is always a matter of compromise. Nevertheless, feedback from customers is always kept on record, and we would like to assure you that your views will be filed and forwarded to the appropriate department for consideration in the future development of Volvo cars.
We wish you many more happy kilometres in your Volvo XC40 Recharge.
Kind regards,
George
Volvo Cars International
VOLVO CAR CORPORATION
Dept. 63781
Assar Gabrielssons Väg, SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com
Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089InWin Chopin MAX eladó
-
Balázzs
senior tag
Na ezt nem tudtam, ilyenkor is él még a gari úgy tudom, csak mivel nem új hanem felújított akkut kap ezért nem indul újra. Volt már ilyen nem is egy, elég a híres rengeteget futott model s-t megnézni (német úriember autója) abban már több akku és motor csere is volt.
Igen, erre akartam utalni, hogy hatásvadász a cikk.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13066 üzenetére
Ami mondjuk bármi 5+ éves 150k km-t futott használt autónál előfordulhat.
Talán van gyári garancia, de sok más autónál az se nagyon lenne.Ez eddig egy gagyi clickbait cikk, 0 érdemi információval.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #13058 üzenetére
Eleve olyat vett, amiben gariban akkut cseréltek. Azt sajnos nem tudtuk meg a cikkből, hogy az eredeti akkut miért kellett cserélni. Így viszont az sem dönthető el, hogy az autó hibája az egész, vagy a szerviz cseszett el valamit a cserénél, netán a gyártó küldött olyan refurb. pakkot, ami nem volt 100-as. Vagyis a cikk eléggé hamis képet fest, nem feltétlen a Tesla megbízhatóságát jellemzi a történet.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #13061 üzenetére
Köszönjük, ha nem EV specifikus a beszólásod, offold.
Vedd elő a zseblámpád és világísd az utad
ViszlátSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #13053 üzenetére
Hivatalos OMV tartálykocsi, OMV kutat lát el a Szajoli terminálról... nem illegál bucsik... volt kollégám írta a SCADA rendszert... a vezérlő DCS tudja, hogy a beállított OMV üzemanyagot milyen komponensekből milyen arányban kell kikevernie... az OMV -től kapták az adalékot, és a lefejtés közben a MOL adja hozzá... ha jól tudom a MaxMotion100 receptje annyiban más, hogy annál nem alkoholt, hanem észtert kevernek bele, ami stabil, nem bomlik le és nem rohad be a benya.... meg a kompresszió tűrés is emiatt magasabb...
Persze, a SHELL más, mert más a recept, és a SHELL más adalékot küld a saját naftájához.... de ettől még nem osztrák benzin, nem az osztrák finomítóból jön, ez csak legenda... Árstop alatt semmi üzemanyagot nem hoztak be Ausztriából.... mégis volt minden OMV kútnál üzemanyag... MM100 is...
Ez is csak egy biznisz... a kereskedő mindig onnan vesz, ahonnan neki megéri, és oda szállítja ahova neki jó... és Ő tudja hova, mit és milyen minőségben rendel... MOL is tud bármilyen jó minőségű üzemanyagot gyártani... kérdés ki mit rendel...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
7Heads Drago
veterán
válasz Tiédetis #13056 üzenetére
Értem.
Innen indultunk: [link]
Ezek szerint baromságokat állítani nyugodtan lehet a belsőégésűekről.
Szia
tibcsi0407: Senkit nem térítek. Érdekelne hogy hol melyik mondattal tettem ezt? Csak nem szerettem ha csak az egyik oldal van jól megvilágítva. Sajnos a tényektől néha elszállnak itt is egyesek. Pont annyi jogom van itt lenni, mint bárki másnak. Mellesleg sehol nincs leírva hogy csak az írhat a topikba akinek van is EV-je.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mghltm
addikt
válasz Shadowbull #13059 üzenetére
mar jo ideje taxizik:
az évi - legkevesebb - 50 ezret futó taxi és családi üzem
Mellékállásban tehát taxizom. Korábban egy Toyota Priusom volt, amely 300 ezer kilométert futott alattam különösebb hiba nélkül, utána pedig ideiglenesen egy bérelt Volkswagen Tourant hajtottam, amivel már több problémám is akadt.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Balázzs
senior tag
válasz 7Heads Drago #13047 üzenetére
Ez nem normál használat, taxizik, jóval nagyobb az igénybevétel. Egyébként meg minden használt autónál benne van, hogy előjön valami hiba, még az elektromosnál is, fura mi?
Amúgy meg a taxis írja le, hogy nehéz beszállni, 100-200km-re kell (minek is LR?) szóval vett egy nem igazán erre való, csak akku és motor garis járgányt (taxinak miért nem egy új leaf állami támogatással 5 milláért???) és még az se derült ki mi a baja. Talán a nagy akku, gariban kap majd másikat, kicsit hatásvadász a cikk.
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #13051 üzenetére
Tesla szabad,de azt inkább hagyjuk.
Miért is? Inkább vársz többet? Szólni kell, hogy mi az etikett, ahogy mghltm is linkelte, sokan nem is tudják, hogy működik. Karlovac-on a múlt héten én is jeleztem az egyik sofőrnek, hogy ne mellém, hanem egyel arrébb álljon már, mert van még hely. Megértette, nem volt gond.
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #13053 üzenetére
A főnök mást nem engedett bele tankolni, főleg nem télen. Személyesen láttam hogy dermedt be a shelles.
Na most akkor mi is van? Ha nem enged bele mást tankolni, hogy láthattad a shelles szarságot dermedni?
De tudod mi a vicc, pont teszünk rá itt sokan, hogy mit és mennyiért és hol tankolsz, EV-be egy deci sem kell.
Lehet nem tűnt fel, de ez nem az a topic.
ViszlátSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tibcsi0407
félisten
válasz 7Heads Drago #13054 üzenetére
Te pedig fordítva ülsz azon a lovon. Egy villanyautós topikban próbálsz téríteni.
utdetailing.hu
-
7Heads Drago
veterán
válasz gorbep #13029 üzenetére
Ezek szerint te meg azt látod innen hogy kint németben vagy máshol mivel töltik a kútat? Ahogy nálunk is van szar gány kút, gondolom kint is van. A covid alatti árstopnál tényleg ment a kavarás ezt én is tudom hol milyen üzemanyag volt.
Az biztos hogy nekünk a cégnél az OMV üzermanyag jobb minöségű volt a teherautóba, mint a többi. A főnök mást nem engedett bele tankolni, főleg nem télen. Személyesen láttam hogy dermedt be a shelles. Nem prémiumot tankolt az autó.
És persze az se mindegy hogy "gyári" kút vagy csak bérelt. Nálunk a falun is csak bérelt Mol kút van, és a minösége még rosszabb. Gondolom az OMV-ben is megvan ugyanez.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mghltm
addikt
válasz FIREBLADE78 #13051 üzenetére
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
FIREBLADE78
addikt
Sormás ionity : 4 töltőn 4 autó az összes 98-99 %-on és egyik 100-on,nem képes leszedni. Várja,hogy 100 legyen. Nyugodtan eszeget az étteremben. Természetesen mobilitik foglaltak,habár oda nem mennék 3x-os áron. Tesla szabad,de azt inkább hagyjuk.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
aktív tag
Kipróbáltam... köszi Tesó... ez egy állat... na ez aztán a felesleges
...de 3 napos az autó, NémetO.-ból jött le hozzám, pálya 135, 20,8 fogyasztás 1300 km-en[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
biker
nagyúr
válasz 7Heads Drago #13047 üzenetére
"Nem is akartam villanyautót!"
ennyi a baj, nem is kellene tovább olvassam, de megpróbálom
Én nem akarok Zetort, de nem is veszek! Mert van agyam!JA és használt autót vett, ami ki tudja, esetleg vízkáros vagy J...y-ék által tunningolt példány Szívás.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
7Heads Drago
veterán
[link]
Én is Teslát vettem, de két hét után lerohadt, pedig a matek jónak tűnt...
Hmmm😁Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bitpork
nagyúr
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13041 üzenetére
Amiről nem tudunk az nincs is, bölcs hozzáállás
(najó ismerten bizonyos kör által tulajdonolt helyeken én se költök pénzt, amiről meg nem tudom kihez tartozik ott marad a boldog tudatlanság )
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Vesa
veterán
Akkor ne olvasd el a Project2025-öt, mert sokkot fogsz kapni! Ha ezt egyszer megcsinálják az USA-ban, akkor tkp. tök mindegy lesz bármit is tenni. Abban világosan le van írva, hogy klímaváltozás nem létezik, tagadják. Mindenféle klímavédelmi, kutatási és egyéb hivatalt be kell zárni, sőt, kifejezetten a fosszilis megoldások felpörgetését preferálják. Még olyan programpont is van, hogy ösztönözni kell a polgárokat a klímavédelmi "hiszti terjesztő" tanulmányok figyelésére, és jelenteni ha ilyet találnak. És a probléma az, hogy ha most trump esetleg veszít is, ere az idiótaságra tömegesen vevők az USA-ban, tehát sajnos előbb-utóbb valósággá válhat.
MIközben az értelmesebbje próbál odafigyelni a környezetvédelemre, egyre többen sajnos megeszik a konteókat. Kína már eleve élen jár a szennyezésben, ha az USA is visszatér a régi útra, akkor kb. tökmindegy, mi itt mit próbálunk tenni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
Tényleg no offense, nagyon sok olyan dolog van, amiben fejlödnöm kell nekem is ilyen iranyban. Mindenki a maga szintjén probal - jo eséllyel - tenni valamit, ha nem akarjuk, hogy a 100 év mulva lévo koroknak mar csak az agonizalas jusson. Azért az nem is olyan sok idö, potencialisan a még meg sem született unokaink még beleeshetnek. Szoval sem kiritizalok semmit, pusztan igyekszek minden alkalmat megragadni, hogy én is felhivjam a figyelmet, hogy igazabol ez az egész dolog még csak nem is rolunk szol. Es még csak nem is mi b@sztuk el. Viszont nekünk van elöször valoban tenni is valamit ellene.
Dehidd el, nem egymas ellen beszélnünk Sokszor elöfordul velem is, hogy - bar szerintem én is sokat teszek az ügyben - elszégyellem magam, mikor valaki felhivja az én figyelmemet arra, hogy nem eleget. Mert bennem is ott van a te érved: dehat akkor talan tul sokat kellene adnom magambol!''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Alapvetően egyetértek, gondoltam is, hogy hozzáírom az eredeti poszthoz, hogy ez egy klasszikus 22-es csapdája, ugyanakkor ez sem változtat a tényen, hogy fizikailag elviselhetetlen a hőség, és sajnos bármennyire értem amit mondasz, a mindennapokban az elméletet követni azt jelentené, hogy kipurcanok. Cserébe a bolygót sem fogom megmenteni azzal, hogy felfordulok. Szóval marad az egyéni védekezés, azokkal a lehetőségekkel melyek rendelkezésre állnak. Szintén ne vedd magadra, de biztos vagyok benne, hogy mindenki, aki most még nincs azon a szinten, hogy képtelen elviselni a hőséget és ezért könnyen beszél elméletekről, pont úgy adná ezt fel mint akiket kritizál, amennyiben már érintett lenne és az egészsége múlna rajta. Mindenkinek az elsődleges prioritása a saját egészsége, minden más csak utána jön.
"Bezzeg anno, mikor csak a Trabantok/Ladak/Daciak/Skoda-k "klimajaban bizhatttunk"
Ez megint a "régen így volt-úgy volt" tévedés. Akkoriban nem volt 45C fok, és ezzel el is mondtam a lényeget. Nem lehet összehasonlítani. Megjegyzem, szenvedtünk is baromira tőle, nekem is volt Ladám és főttem benne éppen eleget. Ez az elmélet azért butaság, mert ilyen alapon visszamehetnénk a kőbaltáig és az öszvér vonntatta ekéig, elvégre, akkoriban is éltek emberek. Ráadásul Te is netezel, ami pusztítja a bolygót, gondolom mosol mosógépben és nem kézzel szenvedsz a patakparton, használsz TV-t, elektromos áramot stb. Remélem érted, miért tartom képmutatásnak mások életéről véleményt alkotni akkor, ha egyébként más területeken pont ugyanazt csinálja valaki.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
Bocs, nem kifejezetten neked szol, csak amit mondasz, azt hallom rendszeresen, igy vedd ugy, hogy azoknak valaszolok. (Bar ezt simanaz otthoni/bolti stb "tulklimazassal kapcsolatban szoktam hallani):
Szoval olyan f@szan befütöttünk magunknak - valoszinüleg pont a sok tultolt energiafelhasznalassal, hogy a meleg ellen azzal védekezünk, hogy tovabbra is, söt, még jobban toljuk tul az energiatulfogyasztastTényleg ne vedd magadra, pusztan az allitas - és sajnos az altalanos hozzaallas - örülségére akarok ravilagitani.
Bezzeg anno, mikor csak a Trabantok/Ladak/Daciak/Skoda-k "klimajaban bizhatttunk Pedig akkor is voltak forro nyarak, még ha nem is ilyen hosszasan vagy szélsösésegesen
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
Végleges: A Jaguár 2025-től kizárólag EV-t fog gyártani. (egy facelift előtti F-type-ra azért egyszer még beneveznék használtan)
Búcsút int a Rossman a Tesláknak Musk miatt
Ez tényleg ellentmondás...az EV autógyártást felfűzték a klímavédelemre, aztán meg beáll trump mögé, aki nyíltan és egyértelműen klímatagadó. Ennek is elment az esze.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz 7Heads Drago #13028 üzenetére
Csak a 100-as szerintem. Én is azt tankolok, de ennek sincs túl sok értelme, mert egyes külföldi országokban kevés az OMV kút, vagy nincs is. Ilyenkor pedig a franc se tudja, hogy milyen 100-ast tudok beletolni és az honnan származik.
A tudomány a valóság költészete!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz 7Heads Drago #13028 üzenetére
Aha. Csak a maxmósön. Többi ugyanolyan hitvány molos
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
válasz bigdigit #13021 üzenetére
Én nem tudok otthon tölteni és mégis megoldom. Lidl viszonylag olcsó. Bmw kártyával 120 körül. Kaptam tagságot egy évig ionityhez,basszus 100 Ft körülire jött ki a töltés
Valószínűleg ez az új ionity tagsággal már sokkal több. Lényeg a lényeg,hogy mégsem sírok. Mielőtt jön a beszólás. Bérből élek. Mondhatni elég szar Bérből.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
Jól hangzik és biztos lehetne még csökkenteni az autózást ha nagyon akarná az ember, de amit leírsz, az nem minden esetben oldható meg. Ráadásul, kánikulában nincs az az isten, hogy én kimenjek az utcéra gyalog. Rendesen nem vagyok képes már elviselni ezt a hőséget 5 percig sem. Szóval kell a klímás autó. Nyilván nem nem egész évben van így, egyelőre legalább is.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #13028 üzenetére
Ezt a Szajoli terminálban is tudják, ahol OMV tartálykocsikat töltenek MOL benyával? Ez egy legenda, hogy az OMV kutaknál csak osztrák benzin van... A rendszerben ki kell választani melyik társaságnak megy és milyen benzin, és automatikusan úgy keveri ki az üzemanyagot... + bio összetevő + adalék. Igazából sosem tudhatod melyik kútnál milyen eredetű benzint tankolsz... Az hogy URAL vagy könnyű olajból van e, csak finomító technológiai kérdés, az üzemanyagot már nem befolyásolja... ez a másik legenda...
PEACE
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
7Heads Drago
veterán
válasz Andras6800 #12989 üzenetére
OMV-nél tankolok. Az meg osztrák üzemanyag.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tiédetis
senior tag
Hosszú távon érdekes az EV fogyasztás kalkulálása pláne ha nem tud nagy teljesítménnyel tölteni (az autó nem tudja, vagy az oszlop) . Ott érdekes az, ha 110 vs 130 a max. tempo. (megjegyzem, hazai autópályán ritka az, hogy max sebességgel haladj, ezért is álltam be a 110-re, rugalmasan.
400-1000km távon már kijön a matek, hogy gyorsabb lehet a lassabb tempó.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
Zöld gondolkodashoz:
a felesleges fogyasztas csökkentése az elsö és legfontosabb lépés (lenne). Tehat oda hasznalni autot, ahova feltétlenül szükséges és nem autoval menni mindenhova, ahogy sokan teszik. Ide értve a szervezést: ha egy utbol meg tudok oldani mindent, akkor egy utbol megoldom, és nem csinalok 10 utat. Ezt ICE-vel pl ugy értem el a csaladnal, hogy megmondtam, hogy nem inditom be (és jaratom feleslegesen hidegen) 5 km-es hasznalati tavon belül, hacsak nem a teherhordasi funkcioja volt a szempont. EV esetén mondjuk ez az érv kevésbé érvényes, de szerencsére mar megtanulta a csalad
A gyaloglas/kerékpar, illetve a tömegközlekedés nem ördögtöl valo dolgok (nyuilvan vannak helyek, ahol nem megoldas)
A fizikat nem lehet atverni: a kis auto kevesebbet fogyaszt! Ez EV-nél leforditva: ugyan azt a hajtaslancot feltételezve a kisebb autonak nagyobb lesz az autonomiaja. Igen, ez tény.
Ugyancsak a fizikahoz: ha lassabban jarsz, tovabb érsz Elég sokat jarok nagy tavokon (4-500km rendszeresen, de sokszor benéz 1-2000 km is). Bar ilyen tavon mar mérhetö, de siman belekalkulalhato az, hogy nem nyompm neki. EV esetén még ide jön, hogy valojaban (4-500km körüli tavon) ha mondjuk 110-el megyek 130 helyett, az a potencialis +1 töltés miatt nem lesz nagy különbség (percekben mérhetö). Csak közben kevesebbet fogyasztottam.
Az, ha közben még sajat termelése is van a joembernek, az hab a tortan, de csak akkor, ha ez nem a fogyasztas növelésére ösztönöz. Ez utobbi nélkül a napelem is csak greenwashing.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Balázzs
senior tag
EV fogyasztás vs diesel/benzin.
Véleményem szerint igen számít, hogy mennyit fogyaszt az EV, pláne hosszabb útnál, ahol lehet kell majd egy plusz töltés e miatt, vagy célállomáson nyugodtabban teszed le a járgányt 20%-on, mint 3%-on.
-
Balázzs
senior tag
Meglátjuk majd a Björn tesztet, ID7 tetszett neki, bár most ezt a videóját néztem, respect, hogy mennyire őszinte Marcus [link] (miért csődölt be)
Itthoni konfigurátorban az audi még nem volt benne, ez a húzzuk még le a vevőt hozzáállás nagyon nem szép. Nekünk anno a vito vásárláskor mondta az értékesítő, hogy a kesztyűtartó fedél (egy üreg volt ott) is feláras!
-
biga
őstag
válasz bigdigit #13021 üzenetére
Tipikus problémaja az emberiségnek: minél hatékonyabb valami, annal garantaltabb a tulhasznalas.
Ezért gondolom reménytelennek a zöld atallast. Legalabb is pusztan hatékonysagnöveléssel biztosan esélytelen..''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz bitpork #13019 üzenetére
Ha nem érted hogy X helyett +50-100% az nem semmi és számít és pazarlás, akár pénz, akár zöldség, akár lótrágya, akkor felesleges ragozni.
(Akkor is ha X jóval kisebb mint Y)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
bigdigit
addikt
válasz bitpork #13019 üzenetére
Mivel nekem csak 1 autóm van így a nem otthon töltést is képbe raktam. Az alkalmi esetleges külföldi út esetén SUC amit preferálok. A 200ft külföldi és 225ft belföldi(ha jól emlekszem) díj mellett már számít a fogyasztás. De azért otthon sem mindegy kis futásteljesítmény mellet sem 800 vagy 1600 70-el számolva. De nekem mindig is a fogyasztás volt a fétisem.
Mióta EV van 2 is a családban mindenki dupla annyit autózik. Nincs, hogy majd egyszerre elintézünk több dolgot sőt minden xarra elindulunk csak úgy. -
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #13018 üzenetére
Már mélységes elnézésed kérem mester. De te lovagolsz azon, ha valakinek számít a fogyasztás és "fillérbaszásnak" titulsz dolgokat, akkor engedtessék meg, hogy én is annak lássam a napelemet, mert egyrészt ezzel spórolsz az esetleges majdani autód fenntartásán, továbbá spórolsz a házad fenntartásán. Ezzel visszautalok a "fillérbaszás" kifejezésre, amit elnézést, de te használtál. Minek kell a napelem neked? Nem tudod kifizetni a számlákat anélkül?
Írj az EU illetékes bizottságának, hogy tessék figyelembe EV esetében a 130-as pályatempós fogyasztás úgy, hogy közben lehessen 5 percet (vagy mennyit?) tölteni, mert úgy lenne fair.Részemről ennyi, így sokkal több időt pazaroltam rád, mint amit ér..
[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bitpork
nagyúr
Ti teljesen el vagytok veszve ahogy nézem. Egy ICE autó fogyasztását (azon belül is egész többszörösét) akarjátok az ehhez mérve töredék ev fogyasztásához mérni. LOL
Aki nem érti és érzi a az 5 liter helyett (klasszik 10kwh/1 liter váltással) 1-1,5 liter különbséget az ne példázódjon 5 helyett 15 literrel ami nagyon nem 20kwh a másik oldalon. Akinek itt és így nem elég a fogyasztás megtakarítás (akár 1x akár 2x kwh) az bizonyos téren komoly kihívásokkal küzd.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz Tiédetis #13008 üzenetére
Értelmeztem és pont az hiányzik belőle amit és amiért írtam.
NEm állítottam, hogy sz@arba se nézem őket - pusztán értelmetlennek tartom olyasmin lovagolni ami nem alkalmas lovaglásra.
A napelem nem a fillérbszás miatt lett ffelszerelve hanem hogy minél zöldebb legyen a dolog.
Egyéb értetlenség?Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #13014 üzenetére
Amikor elkezdődött az EV korszak, rohadt drága és kicsi akkuk voltak, nézd meg most. Szerinted 3-5 éven belül nem lesz nagyobb cellateljesítmény azonos méretben, olcsóbban?
Csak nézd meg mennyi áll raktárakban, olcsóbb lesz hamarosan is.
Lesznek cégek, akik ezekre állnak rá, engedéllyel, olcsóbban.
Az a gond, hogy kicsit túlaggódod a témát.
Ha azt nézem, hogy első évjaratos S teslák eredeti akkuval futnak... (jó az tesla)
Egy autó 97%-ban bukta. Én biztos nem vennék már ice és phev-t sem.
Ha gond lesz, akkor majd gondolkodom rajta.
Most minek? Odaértél már ahhoz a kereszteződéshez? Nem? Akkor minek előre aggódni? Lehet addig 100 másik elágazás lesz.Szilárdtest: samsung most mutatta be, direkt nem linkeltem be, mert egyenlőre drága lesz. Itthon nem lesz aki megvegye majd az autót vele, de pár év és tömeg lehet belőle.
Szerintem élvezd.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
Elektromosnál pont úgy számít, hogy 15 vagy 25 a fogyasztás ahogy a füstösnél is számított hogy 5 vagy 15 litert pöfög el.
Persze olcsóbb, de aki picit is tudatosabban közelíti a témát az nem akar dupla költséget akkor se ha aránylag kisebb tételről van szó. Aki meg zöld irányból közelít az nem akar dupla szennyezést.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
bigdigit
addikt
Csak nem mindegy 1-2 misi vagy kétes használt akkupak 4 misi + talán 1 misi a csere ami ismét jól túl van árazva a fél órás művelethez képest.
Scross is 10 év gari motor,turbó, váltó.
8 évet betölti a Kona még ha jó is marad az aksi jó ha 4-et fog érni. Vagyis nálam az évi 1 misi bukta. 15k évi futással számolva benzineshez viszonyítva csak otthon töltve is kb évi 800 bukta. Szóval egy fiatalabb embernek akit nem dob fel a pénz biztos nem ajánlanám ezekkel a preferenciákkal.Bár olvastam valami cég szilárdtest akut dob piacra ami kompatibilis ezekkel az aksikkal. Méretben,kialakításban és feszültségben is.
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #13010 üzenetére
1: miért esne ki az akku? elmegy az 10+ évet röhögve, 8 év a gari
2: miért szolgálna ki az Scross? Csak az akku kaphat hirtelen halált, a benzinesben nem mehet el az olajpumpa utána az olajzás és teljes hajtókar generál nem ugorhat be 1millióért? Vagy a turbo hengerfejjel együtt a másik misi? Az nem kockázat?Amúgy igen, számít hogy 12 vagy 22kW a fogyi, helyesen mondod
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
bigdigit
addikt
Nekem minden téren bejön. De hozzá tartozik imádom a kütyüket és ennyire felszerelt autóm még nem volt. De az aggályaim megmaradtak. Koromnál keresetemmel és esetleg majd nyugdíj mellett ha kiesik az aksi vagy dobom a szemétbe vagy potom pénzért elmegy valahogy. Aztán ülhetek át valami 10 év feletti szutyokba. Az Scross már kiszolgált volna ez biztos. Ez egy nagy lutri. Én azért 30 év alatt hitelekkel jutottam el oda legyen egy 8-9 millás autóm. Szóval nem csoda ha az is számít 12 vagy 22 a fogyasztás.
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #12986 üzenetére
Nekem is nagyon bejön, de azt kicsit sajnálom, hogy butítottak rajta. A koncept hátulja jobb volt. Az adatok elég impozánsak, de tudjuk, hogy ez nem jelent az ég világon semmit. Majd Björn 1000km-es tesztjéből kiderül
Az árat sokallom, és sajnos még mindig az van, hogy az extrákért brutálisan irreális árat kér az összes német gyrtó. Én ebben látom a legnagyobb problémát a versenyképesség terén. A 70k-s autóra még pár kattintással simán rá lehet dobálni további 15-20-at, ha szeretnék bele ezt+azt. Ráadásul agyon vannak bonyolítva a konfigurátorok, mert kiteszi az adott extrát egyediként, miközben csak csomagban rendelhető, aztán ha beteszed a csomagot, akkor a következő extránál visít, hogy azzal a csomaggal nem kérhető. Mivel rengeteg extra van, egy idő után teljesen el lehet veszíteni a fonalat.Az általam leggyűlöltebb hülyeség amit nem képesek már elfelejteni, az a kis navi/nagy navi téma. De azon is hangosan felnevettem, amikor a Pappasnál konfigoltuk a Mercedest, és a kihajtható napellenző az egy extra volt, pénzért! Wut? Még az értékesítő is kvázi elszégyellte magát és szabadkozott egy sort, hogy hát igen, ez gáz...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #13007 üzenetére
Olvasd el a cikket és értelmezd.
Nem arról szól, hogy mennyi időt töltesz el a töltőn. Fogyasztásról szól, arról, hogy a gyártók mennyire vágnak át bennünket, van akit érdekel ez, van aki szerint nem számít. Ebbe beszélted bele a töltési sebességet.
Bocs, hogy kinek mi a világfájdalom...
Pont annyit áldozok a kocsi karbantartására, ami ahhoz volt elég, hogy sose hagyott az útszélén, sose kellett trélert hívni egyikhez sem, pedig volt benne "szar" francia kettő is.
Továbbra is, van, akinek számít, azt tudjuk, hogy te ezeket sz@rba se nézed, olyan lézerjanisan.
Nem értem miért csak napelemmel vagy hajlandó gondolkodni EV-ben? Ez olyan fillércseszésnek érződik. Ha futja majomra, fusson banánra is, mondja a dakota.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bitpork
nagyúr
válasz Tiédetis #13006 üzenetére
Te vagy maga a világfájdalom
A töltés gyorsasága nem csökkenti a fogyasztást - muta hol írtam ezt. Ugyanakkor ha valaki elfogadható időn belül tud tölteni és folytatni az utat akkor cca 1 liter nyál árával megegyező többlet fogyasztás nem lehet számottevő. Akinek meg erre sem telik annak nem való semmilyen autó. Ez van, akár tetszik valakinek akár nem. Esetedben nem tudom hogy mennyit áldozol a kocsi karbantartására és éppen ezért nem is ítélkezek. De ha valakinek tényleg 10kwh számít akkor ott már nem az a kérdés hogy vki fillérbszó-e.A zöldséget már más alapon közelítem - nekem is felkerült a napelem és ezzel együtt vagyok csak hajlandó ev-ben gondolkodni.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #13000 üzenetére
Vannak emberek, akiknek nem esik ki köteg túltöltött bankkártya minden zsebéből, nekik számít. Azoknak is számít, akik úgy számolnak, hogy 13kwh áram előállítása kerül X kg szennyező anyagba, de a 20, az éppen majdnem duplája. Éppen ezért sem vesznek tankot arra, hogy elmenjenek a sarki zöldségeshez vele. Ha fillérbaszás: nekem sokkal többet kerülne tömegközlekedni, mint autóval. Egy személlyel is. Akkor én most mi vagyok szerinted? A kérdés költői természetesen.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #12998 üzenetére
A töltés gyorsasága csökkenti a fogyasztást?
Mert mondjuk akkor pl. a M3 HL elég jól áll, keveset is fogyaszt, és a töltési sebessége is csökkent még azon
Értem mit mondasz. De attól, hogy valami gyorsan tölt, még meg kell állni 100km alatt 5x, az nem gazdaságosSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bigdigit
addikt
válasz bitpork #13000 üzenetére
Hát a +10 az majd a duplája lenne az átlagfogyimnak. Most 12 február óta. Ha meg nem csak az otthoni töltéssel számolok akkor marhára nem mindegy mert drágábban autoznék mint ICE-vel. Persze saját példát figyelembe véve mert a legtöbbet fogyasztó autóm is elvolt 5.5-el. A saját karom vágnám le váltottam EV-re.
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- OWON SPM6103 programozható tápegység (0-60V/0-10A) és multiméter
- Dyson akkumulátoros porszívók
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest