Hirdetés
- 2024 őszi fórum peca
- Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Full-size AT form factor gépház restaurálása.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Ti mit használtok útvonaltervezőnek, ami hozza az út mentén lévő EV töltős helyeket? Plugshare-t néztem, többé-kevésbé jó is. A többinek amit találtam mindnek volt valami nyűgje (pl. nem tudtam a fizetős szakaszokat kivenni)
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
köszi
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1594 üzenetére
Részleteznéd?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1599 üzenetére
Hát most megfogtál. Se teslafan nem vagyok, de olyan sem, aki városi legendákra alapoz. Bocs de süt a hozzászólásodból a tesla ellenesség. Egyébként melyik modell van neked?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1602 üzenetére
Na látod, átmentél agresszívbe egy egyszerű kérdés után. No tárgyilagosság, no tudás, no tapasztalat. De semmi probléma, erre számoltam pontosan
A vallási nézete meg mindenkinek magánügye.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1604 üzenetére
Igen, egy szinttel feletted van az én barlangom. LOL
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Vettem egy kia soul ev-t (2015)
Tudom, hogy type1 és 1 fázisról tölt. Itthon 3x16 van (zoenak ideális lett volna) ami elég karcsú töltési időt fog hozni, pláne ha gyári kábel meg 10A-s lesz esetleg (ezt nem tudom).
Van-e értelme falitöltőnek, illetve valahol olvastam, hogy van egy kütyü, ami kettő fázisból ad nagyobb áramerősséget, mint 16A. Erről tudtok valamit? (mondjuk elég horror árra emlékszem)Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
2x13-as verzió: K.O.
16A konnektoros kábel érdekes lehet. 10A (nem túl sok) max 2,3kw-ot tud felvenni, a 16A-os meg 3,7-et, ott az éjszakai 8 óra már feltölti ha nem 0-val állok le.
Napelemes rendszerhez lett órától kihúzva 5x6-os kábel (23m) a garázsba, onnan vennénk le a fázist, remélhetőleg az JÓ
Fali töltőt így van értelme feltenni? Azzal tudok gyorsabb töltést elérni?
(ioniq FB csoportban nem Te írtál párszor?)Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
3x16 van és a nagyobb fogyasztók külön vannak. A rendszer java cserélve rezes kábelekre, de nem minden, így biztonsági okok miatt a villanyász így látta jónak. Szaldó van, bár amilyen pocsék idők vannak ebben az évben...
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Mennyire hajtod meg? Nekem a Soul most éppen 16 alatt van picivel, ha helyben járok, ha messzebbre megyek. Mondjuk 90-95 a kinti sebességem, fűtéssel együtt, induláskor ülésfűtés is megy rövi ideig.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Gyalogosvédelem: ez egy fontos dolog. Amikor erre rájöttek, elkezdtek olyan orrészeket gyártani, mintha ott egy magas fal lenne. Ne repüljön rá a motorháztetőre és a szélvédőre. Ez tiszta sor. Fellöki és rámegy. Vagy ugyanúgy átlöki a másik sávba, viszont szép nagy felület van legalább. Vezetést támogató rendszerek: ezek is nagyon fontosak, hiszen segítenek abban is, hogy kevesebb figyelmet fordítsunk a vezetésre, hiszen majd segít a rendszer. Ha megfelelően működik. Ha nem szakad meg a két oldalt felfestett burkolati jel (ha van) . Ne értsetek félre, ezek tényleg fontosak, de ahogy a gumiteszteknél is kiderült, hogy manipulálja őket a gyártó, a tesztet végzők, így itt is vannak kétségeim abban, hogy nem a lobby működik-e? Elektromos kategória eddig egy "hobbi" volt, nem érdekelte a nagyokat, bohóckodjanak csak a lúzerek velük. Most meg? Meszeltessük el azokat, amik mennek, fogynak, mert kell nekünk a szelet a tortából. Zoe nem lesz sokáig újonnan már. Ahogy Leaf sem. A gyártókat egyébként nem izgatná ez a pontozás. A spring pedig olyan olcsó, hogy a vevőköre pont nem töréstesztetket fog nézegetni. Kell egy olcsó autó, ami zöld, meg gyerekkel elrohangál városon belül, kicsi helyet foglal. Aztán majd az új modellel teljesítik azt is, amit véletlenül nem tettek bele még a tesztbe Addig is sokáig fognak Zoe-k futkosni a városokba, sőt között is. A problémát nem ők okozzák jellemzően, ezt tudja mindenki.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
létezik chademo - ccs adapter?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz dabgergo #2293 üzenetére
Én Kia Soult vettem. Igaz, hogy új akku van benne, de még télen is 130-150km a hatótáv (ezen a télen).
Nagyon praktikus, tágas utastér, sok-sok extra és 7 év gyári gari tehát még lehet kifogni bőven ilyet.
Kettő hátránya a hátsó traktus kialakítása miatt koszolódik az üveg és a hátsó kamera is, és doboz forma miatt, pályára nem való.
Kora télen 13-15kwh fogyasztással, most 17-18.
Fűtés, ülésfűtés megy.
Ár: a triót leszámítva szerintem a legolcsóbbak között van (leaf-et nem említek, mert azok akkujai alapból kukák abban az árszegmensben) .
Ampera biztos jó, de az már hybrid, ami szerintem felesleges, vagy benzin vagy elektromos.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz johnny82 #2323 üzenetére
igazán nincs mit.
Amire figyelni kell:
- garis időszakon belül lévőknél:
------ vezetett szervizkönyv kell, papírokkal, km előírások betartása, ha kintről jött és elektronikus a szerviz igazolás, itthon nem fogadták el eddig
- érdemes alvázszámot lekérni bár nem mindig vannak használható adatok még a carvertical-on sem,
- akkuval nem szokott probléma lenni
- mindent le kell ellenőrizni működik-e! (sok extra van bennük)Akit javasoltam, ő némi pénzért át is nézi neked, amit ajánl. Utána is fordulhatsz hozzá.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz johnny82 #2327 üzenetére
Mert az nem elektromos autónak készült
ugyanúgy (majdnem) használódik az akku mint leafnek, hatótávja sem túl acélos, amiket én kérdeztem, többet eszik mint pl. a kiám, pedig az doboz.
Mondjuk ha van két fázis otthon, akkor gyorsabban tölt.
Néztem őket, de egyrészt drága, másrészt olyat akartam, aminek van némi hűtése az akkunak ha kell.
novemberben 1,5 millával lett vona drágább a golf kicsi akksisa.
Ettől még lehet jó, de nekem nem jött beSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz tuzpenge #2329 üzenetére
Nem akarok vitatkozni, én azt írtam le, amikor én vásároltam és a SOUL-hoz hasonlítottam az árat. Pont
Az ioniq annak készült, meg kell nézni a fogyasztását, ami a csepp formából jön többek között, tudatos építés miatt. e-golf meg Golf villanyosítva, ezt még a fanatikusok is elismerik. Egyiknek sem vagyok a rajongója, mind a kettőt próbáltam, biztos nem vennék e-golfot. Ioniqra nem volt pénzem, így lett SOUL.
Ioniq ára novemberben már jelentősen megugrott, amit megtudtam volna venni egyik héten 5,4 millióért, másik héten már 6 fölött volt. Aztán még fentebb volt.
Látom kötekedni akarsz, de ebben köszi nem akarok részt venni, semmi olyat nem állítottam ami nem igaz! Remélem világosan fogalmaztam???Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Füleske #2331 üzenetére
Ez így van. Onnantól, hogy elkezdték behordani és kiderült mennyire jók, már úgy mentek el, hogy sokan nem is hírdették. Megnéztem egyet, ketten álltak mögöttem mások. Megalkudtam egyre, másnap vittem volna a pénzt, elindultunk és menet közben hívott fel a manus - finom voltam - és közölte, más ráígért, tegyek még rá 50k-t. Elküldtem a halál nemiszervére vezércsomónak.
Szóval ilyen állapotok voltak november-december tájékán. Aztán elfogytak a 2016-os szériák, 2017-18 meg eleve drágább lett.
Mindegy, ami miatt örülök és tetszik a SOUL a tágassága, a könnyű ki-beszállás. Egyedül az elhúzható tető nincs benne. De pl. a hang sokkal szebb mint a Laguna 3 BOSE rendszernél.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz venom8888 #2359 üzenetére
Márkaszervizek nem fognak nagyon neked átvizsgálni, ha nem a tiéd az autó. Tehát megbeszéled az eladóval, ha belemegy (és nem, nem ő fizeti) akkor időpontot kell egyeztetned olyan hellyel akiben megbízol és mentek átnézetni.
Van konkrét kinézett példány?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
jajj édes Istenem...
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
Igen, majd kiderül mi lesz a választások után. Ez a mesterséges rezsidémon nem tartható ilyen formában sokáig. Ennél sokkal nagyobb rezsicsökkentés lenne, ha szigetelve lennének a lakóépületek, hőszivattyús fűtések lennének, aminek a napelem termelné a szüséges áramot és a többi.
Én még nem foglalkoztam azzal, hogy használt ev akkut hogyan lehetne beépíteni itthonra (mondjuk nekem tuti inverter csere lenne) a tárolás miatt.
De jelenlegi formában az itthoni töltés még elég jó üzlet.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Azt tudjátok, hogy már elkezdték az akkuk upgradelését itthon? Mondjuk elég húzos egy 10kwh-os, kb 2 milla.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz wassermann #2440 üzenetére
+1
Linkeltem neki FB csoportot, nem értem miért nem ott próbál infókat összeszedni róla?Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Akku szempontjából nem egy kategória a kettő, Leaf romlik eléggé látható ütemben, ioniq eddig még semmit.
Nincs vagyonszerzési illeték, van egy eredetiség vizsga, forgalmi csere. Szerintem ennyi, de már nem emlékszem pontosanSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Sok a km? Láttam olyan taxit amiben 300e volt és 100% akku.
Keresett modell, így drágább is.
Valahol már írtam, hogy FB-on van aki hoz is be, árul is, javíttat is, meg hasonlóak. Nekem kb, 10 percig volt Leaf a kinézett autók között, gyorsan elengedtem. De sokaknak van, sok akku csere előtti is van már.
Mennyi a keret?[ Szerkesztve ]
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Persze-persze, tudjuk, kamu, humbuk A lényeg, hogy hozza azt a távot 200e km után is, ahogy az elején. Nyilván lehet magyarázni hogy miért vagy miért nem. A vevőt általában ez érdekli.
Te láttál már olyat, aki ingyen dolgozik? Én nem vettem "tőle" mert amit néztünk, annak voltak esztétikai hibái, amit 3 nap múlva már javítottak. De akkor már elszállt az áruk eléggé.
Ezért mentünk lentebb, Zoe vs Soul. Utóbbi lett. Majd az idő eldönti. De biztos, hogy Leaf nem. Szép, tetszik, jól felszerelt, de ez már nem minden. Bár nekem is ülés fűtés/hűtés, kormány fűtés meg hátsó tolató kamera (kell is, de rohadtul piszkolódik)
Ha lenne több pénzem, ezt venném újra, de 64kwh-s verziót.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Konteó topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 2024 őszi fórum peca
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Politika
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Elektromos autók - motorok
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen