- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Vannak motorok amik tudnak 40% feletti hatásfokot, de az autokban ez csak 30 akármennyi % max. De mondjuk a villanymotor is hiába ilyen magas, mire a megtermelt áram eljut hozzá ez már veszített belőle. Nem beszélve az akku romlásáról, meg az egyenáram-váltóáram közötti veszteségről. Ha hirtelen 10-15% tudna ugrani a belsőégésű hatásfoka biztos vagyok benne hogy maradna még sokáig mivel lényegesen kényelmesebb használni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13195 üzenetére
Igen, ez amit irsz, mind igaz. Csak a zöld énem kezd el kétségbeesetten orditani ezért a megközelitésért!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
Valóban, rohamosan fejlődik az akkutechnológia, ez nem kérdés. Az árcsökkenés viszont sajnálatos módon megállt. Persze vannak alternatív kémiák, LFP például, ami megbonyolítja az egyenletet.
Én nem állítom, hogy az árparitás nem érhető el, elképzelhető hogy elérhető. Én csak annyit állítok, hogy nem értük még el, nagyon nem, és a következő pár évben sem fogjuk általánosan. Persze ahogy drágul az ICE, és ahogy csökken az akkuár, úgy lesz egyre nagyobb az a szegmens, ahol már elérhető az árparitás.
Igazából a szilárdtest akku lesz majd az érdekes, talán az évtized vége felé, jövő évtized első felében. Az valóban nyugdíjazhatja az ICEt a személyautókban. De ez annyira bizonytalan még, erre üzleti tervet nem lehet alapozni.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz bitpork #13193 üzenetére
Nem vagyok területben érintett mérnök, de valoszinüleg nagyobb lenne a többlet sulybol/surlodasbol stb eredö hatasfokcsökkenés, ha beteszel egy valtot, mint ha egyszerüen a villanymotort optimalizalod. Plusz költséghatékonyabb és kevésbé karbantartasigényes is.
En nem eröltetném, de mint mondtam, én csak technikai érdeklödöként követem a fejlesztés ezen iranyat''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
Részben igen - de felejtsük el hogy a hagyományos váltók felhasználása, hiába a nagy nyomaték tűrésük bizonyos sport változatoknál, pl nem valósul meg EV vonalon. Ami számomra egy agyrém, mert hát a francnak kidobni a know how-t ha egyszer itt van az orrunk előtt. Szerintem simán lehetne tartani arcpirító fogyasztási normákat ha csak 2-3-4 sebességes fokozatváltókat raknának be. Persze ok ezeknek a nyomatékot bírni kell váltáskor de akkor is.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13188 üzenetére
Az EV hajtaslanc gyartasi költségében elvileg a legnagyobb tétel az akku jelenleg. Igy ennek az egy tételnek a beépitése (hiszen a legtöbb autogyarto maga nem is nagyon gyart akkupackot) növeli meg lényegében az EV gyartasi költségét. Egyetlen olyan alkatrész, ami az elmult 10-20 évben valoszinûleg többet fejlödött, mint az ICE mondjuk 50 év alatt. Ha igy megy tovabb a fejlödés (ami persze közel sem garantalt), akkor az EV olcso tömegtermék lehet mar 10-20 éven belül, és az ICE meg egy borzalmasan tulbonyolitott, draga technika. Ha a "Jamaiscontant" ota hasonlo ütemben fejlödött volna az akkutechnologia mint amit az ICE ért el versenytars nélkül, akkor az ICE mostanra egy fura kuriozum lenne, amit technikai érdekességként mutogatnank muzeumokban, vagy specialis helyzetekre szoritkozna a hasznalata. Szerintem bitpork erre gondol.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13188 üzenetére
Része a fejlesztésnek. Más terhelésre , más működési hatásokra kell figyelni. Ami eddig csak egy Koenigsegg-ben vagy Chironban volt nyomaték lassan megjelenik a középosztályokban. A legtöbben meg most szembesülnek hogy nincs megfelelő válója és néhány esetben még féltengelye sem a megváltozott karakterisztika kezeléséhez. De ugyanez vonatkozik a motorokra is. Persze mindenki próbálja kiásni magának a spanyol viasz maradékát és juszt se indulnak meg a tesla vonalon (ami azért nem is akkora nagy baj, licencelés szempontjából) de ez is fejlesztés alá esik. Persze lehet szétbontani kapcsoló és tapintásérzet szintjére de az már kicsit sok.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #13179 üzenetére
Figyi, azért ezek nem 100 éves cikkek lehettek. 5-10év?
De szerintem felesleges itt beszélni bármiről is, lassan úgyis steak lesz belőlünk, aztán meg már jól átégett húsdarabok. De a lényeg, hogy jöjjenek csak tovább a füstölő szarok.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
válasz 7Heads Drago #13184 üzenetére
Kivancsi leszek, mikor fogjak akar csak egy szamjegyüen megközeliteni a villanymotor hatasfokat
(Nem kell ra valszolni, ehhez alapjaiban kellene megvaltoznia mar az altalunk ismert fizikanak is )
Ez a legalapvetöbb probléma az ICE-kkel: borzalmasan rossz a hatasfokuk az alternativahoz képest. Az egyetlen ok, amiért tudjuk hasznalni arra, amire, mert az üzemanyag energiasürüsége nagyon nagy, igy nem feltünö, hogy egy nagyon pazarlo technologia...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13185 üzenetére
NEm lehet elfelejteni - ha elfelejted akkor kb ott tartunk hogy az örökmozgót üldözve próbáljuk eldönteni h az építészet vagy a tánc visz-e közelebb hozzá. Tény kérdés h a platform - mindkettő! - már az ősidők óta létezik de csak az ICE lett fejlesztve. Ez a lemaradás tény kérdése és cáfolhatatlan.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #13184 üzenetére
"Többek közt a BMW is"
Tudom
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13178 üzenetére
Szerintem is így van. Mostanság is több gyártóról is hallani ahol magasabb hatásfokú motorokat fejlesztenek. [link] [link]
Többek közt a BMW is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13178 üzenetére
Pont ezért a folyamatosságért van egy leküzdhetetlen enyőnye az ICE iparnak. Soha nem fogja behozni a BEV ha csak nem áll meg az ICE platform teljesen és telik el egy szemmel jól látható idő.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #13179 üzenetére
nem mondtam hogy nem, csak érdekelnének a cikkek.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13175 üzenetére
Dacia: és ha megfelel akkor már jó is?
Ha lesz már kínai gyártó modelljeiből úgyis át kell menniük az Eu-s engedélyeken is. Szóval nem vágom mitől félsz. Engem ami inkább zavar az a sok SUV az utakon, ezt én növelt adókkal büntetném.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #13179 üzenetére
Igen, én is találkoztam ezzel sok helyen, cikkekben is, de rengeteg kommentben is.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #13176 üzenetére
Sajnos alapvető logikai hibákat vétesz ebben a gondolatmenetben. Eleve gyártási költségekről beszélek, egy szót sem szóltam sem a fejlesztésről, sem az amortizáciòról egyrészt, másrészt tévedsz abban is, hogy a belsőégésű motorokat nem kellene fejleszteni, vagy le lennének írva a beruházási költségek. Az autóiparban mindkettő folyamatos.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Tiédetis
senior tag
3 napja elkészült a kolléga E39-se, amivel hátulról belerongyolt az előtte álló másik kollégánk autójába. Kicsivel több, mint 4 hónap volt, ebből 3 hónapot várt karosszéria alkatrészekre, ehhez képest az 1 hónap semmi, amivel karosszériás és festő dolgozott.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13174 üzenetére
Az ICE meghajtása jó sok éve fejlesztés alatt. Már most ott van hogy ha nem a kényelmi vagy környezetvédelmi részeket vesszük figyelembe akkor sok fejleszteni való nincs benne - ezért szerintem már messze elérte azt a költséghatékonyságot amit lehet. Pont ez hiányzik a BEV platformon amiről azt írtam hogy belakás időszaka. De ez nem jelenti hogy olcsóbb lenne az ICE, csak hogy már annyi idővel előtte volt a fejlesztésének a beruházása. Ha megnéznénk az első 5-10 évben gyártott ICE-k árát akkor ott is lenne meglepetés (Fordig, ami többé kevésbé most Musk)
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #13173 üzenetére
A Dacia minden aktuális EU előírásnak megfelel, ha nem így lenne nem lehetne forgalmazni.
Hibridekről nem beszéltem, de egyébként egy egyszerűbb hibrid is olcsóbb mint egy EV.
Persze egy nagy motoros, 6-8 hengeres ICE motorral szerelt, nagy akkus, összkerékhajtású PHEV hajtáslánc már más téma, de szerintem ott is meglepődnél a gyártási árakon.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #13172 üzenetére
"Utóbbinak van egy jelentős előnye"
Ja, az hogy olcsóbb gyártani Nyilván a kérdés az is, hogy mit hasonlítunk mivel, milyen ICEt milyen EV-vel, mekkora akkuval, és így tovább.
De amig egy megfelelő méretű akku önmagában drágább, mint egy átlagos komplett ICE hajtáslánc váltóval, kipufogóval, mindennel, addig nem nagyon van mitől beszélni. Nyilván az utóbbi egyre drágább a környezetvédelmi előírások miatt, de még mindig messze az árparitás.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #13170 üzenetére
Ha az ipari hulladéknál tartunk, szerintem a Dacia sincs messze, és nem kínai. De gondolom van más is ami hasonló, csak nem tudok róla.
Még ma is drágább gyártani az EVt, talán néhány szűk, exkluzív szegmenst kivéve.
Ezt én nem írom alá. A hybridek miatt. Azok a két technológiát kombinálják és árban picivel drágább, mint a hagyományos. Pedig szerintem pont a legdrágábbnak kellene lennie. Azt elhiszem hogy drágább az elektromost szervizelni, ha kell mivel kevés a szaki és a szerviz is.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13170 üzenetére
Szerintem nem lesz sokáig drágább. Majd amikor az új környezetvédelmi normák miatt el kell kezdeni a fékpor gyűjtést meg gumi-por/füst tisztítást akkor lesz nagy az ugrás, de jelenleg az EV ipar csak zárkózik fel az ICEhez. Utóbbinak van egy jelentős előnye amit BEV téren még évekig a belakás fog elvinni és aminek a költségét ugyan úgy a vevőknek kell megfizetni. Csak emiatt tűnik drágának.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #13168 üzenetére
Anno az elektromos autózás úgy lett hirdetve hogy egyszerübb és olcsóbb gyártani.
Ez hol volt hírdetve így, én nem emlékszem erre, de biztosan így volt.
Dobj már róla linket.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz 7Heads Drago #13168 üzenetére
"Én bízok benne hogy max az áfával lesz több."
Azt az ipari hulladékot, amit Kínában el lehet adni autóként, Európában szerencsére nem lehet, úgyhogy biztosan drágább lesz.
"Anno az elektromos autózás úgy lett hirdetve hogy egyszerübb és olcsóbb gyártani."
Mondták ezt a teljesen fogalmatlanok. Mert a valóság az pont más. Még ma is drágább gyártani az EVt, talán néhány szűk, exkluzív szegmenst kivéve.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz 7Heads Drago #13168 üzenetére
Nem te irtad, a cim irta
Azt nem sokat olvastam, hogy olcsobb gyartani, csak hogy egyszerübb, kevesebb alkatrész/munkafolyamat stb.
Egyébként nem allunk messze attol, hogy az EV egy arban legyen az ICE-kkel, a legmodernebbekkel (jellemzöen kiegészitve valami hibridizacioval) mar most szinte egy arban van. Bar ez részben annak köszönhetö, hogy a belsö égésün alapulo modellek ara is növekedett elég radikalisan...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
7Heads Drago
veterán
Az árát nem írtam. Viszont talán nem véletlen hogy ilyen sok kínai gyártó épít most gyárat az EU-ban. Én bízok benne hogy max az áfával lesz több. Anno az elektromos autózás úgy lett hirdetve hogy egyszerübb és olcsóbb gyártani. Sok év múltán még mindig ott tartunk hogy drágább. És kár ezt az akkura fogni, mert nem annyival drágábbak a modellek és mivel "állítólag olcsóbb gyártani az autót" már egyáron kellene lenniük a belsőégésűekkel.
Viszont az is igaz hogy a nagy mennyiségű e autóra meg nincs kész a hálózat és az árakkal ezt jól lehet szabályozni.
bitpork: én meglettem érte szólva ha nem témába kapcsolódik tegyem off-ba és ez gondolom másra is vonatkozikÚgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
biga
őstag
válasz 7Heads Drago #13164 üzenetére
Ez az auto nem 4,3M Ft, hanem 4,3M Ft-nak megfelelö yüan, és mellé Kinaban.
(amit egyébként ö is leir a cim utan, csak nem értem, hogy akkor miért ad ilyn cimet? ... Na jo, igazabol értem ).
Egy teljesen mas piaci környezetben, egy ide nem is feltétlenül behozhato tipus arat mutatja ugy be, mintha az itteni piacon versenyezne...
Ettöl persze még lehet akar itt is versenyképes egy ide szant verzioja ennek, csak hat annak mar semmi köze nem lesz ehhez a cikkhez...Gondolom mindenki ismeri a régi-régi viccet a hirröl, miszerint "Moszkvaban vadonat uj Ladakat osztogatnak"
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
válasz 7Heads Drago #13162 üzenetére
Ha mindent előre tudsz akkor mutasd a milliárdosok listáján a helyed :)
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
7Heads Drago
veterán
-
WiZARD
addikt
válasz 7Heads Drago #13160 üzenetére
2 hét használat után
5 éves 150-200k km-t futott autóSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
7Heads Drago
veterán
válasz bitpork #13112 üzenetére
Én meg rólad gondolom ugyanezt, ha neked az a normális hogy 2 hét használat után döglik az autó és 1,5 hónapra kapsz időpontot. Amit felsorolt szervizeket azok, mind hivatalos márkaszervizek, nem útszéli bodék.
Habár én pont nem hiszek a hivatalos szervizeknek. Erre mifelénk meg elég rossz híre van a hivatalos szervizeknek. És mindegy milyen márkáról beszélünk. A pénzlehúzáson kivül nem sok mindenre jók. Most legutóbb a hyundai vert át minket, szerencsére csak részlegesen sikerült nekik.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
biga
őstag
Igazabol ez inkabb okos otthon kérdés, de a jellege miatt ide is jöhet:
Ismeri valaki ezt, esetleg hasznalta, tesztelte: [link]
Mellékesen foglalkozom kifelé okos otthon telepitéssel is, és rakérdeztek, de nincs rola tapasztalatom.
Esetleg biker?''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13155 üzenetére
Üzemeltetési oldalról (aka végfelhasználó) lehet ez könnyen pozitív matek még így is. Egy akksi pakk csere kijöhet olcsóbban mint egy teljes kocsi cseréje és így tekintve az élettartama az autónak kitolható. Egy ICE esetében már az euro7 megugrása is olyan bonyolultságot feltételez hogy nem biztos a gazdaságos javíthatóság.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #13154 üzenetére
A gyártókon óriási nyomás van költségoldalról, úgyhogy a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Jönnek a modulok nélküli cell to pack kialakítások, szépen kiöntve habbal, ragasztóval... Csak cserélni lehet majd őket.
Én nem látom a többszörös élettartamot EV esetében, mitől lenne többszörös?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13150 üzenetére
Pont ezért én szénné bírságolnám az összes olyan gyártót, aki javíthatatlan főelemeket (pl akku pakkot) készít... legyen az német prémium, Tesla, vagy kínai... lassan az autó eldobósabb lesz mint a telefon... és itt nincs mutogatás környezetvédelmi szabályozókra, hogy EGR/koromszűrő stb drága és bonyolult... egyszerűen a gyártók nem akarják (vagy tudják?) javíthatóra építeni a akkukat...
Vagy az autó várható élettartamára kötelező javítási garanciát írnék elő... ha a gyártók normálisak lennének, itt többszörös élettartam lenne várható, mint ICE esetén... de ez az előny a gyártóknak hátrány... az nem javítás, hogy ledarálják az akkut, és adnak másikat!
A Leaf /i3/trió akku javíthatósága a minimum elvárható etalon...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
válasz tuzpenge #13152 üzenetére
vagy a srác akinek a szervizben felgyújtották a ford galaxy ajtót, több mint fél évig állt mire kapott pénzt mert autót nem tudtak neki újat adni.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tuzpenge
őstag
+1. Lásd Nissan Leaf-ek amik akksi miatt akár fél-1 évet is ott dekkoltak a szervízben....na az aztán a frusztráló és akkor még szépen fogalmaztam...Vagy a kecskeméti mercis ügy ahol szintén kb fél éve ott dekkol egy törött kocsi mert nem tudnak egy kib@szott lökhárítót biztosítani hozzá....prémium mi???
ˣ
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #13150 üzenetére
Garis akku szervízelését nyilván márkaszervíz csinálja, nem kérdés. Minden más szervíz a kérdéses itt - nagyságrendi különbség van az akksiproblémák és minden egyéb probléma száma között.
Érted, pl sima karosszéria munkára 4 hónap a várakozási idő most Tesla esetében...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #13144 üzenetére
Ha még garanciális az akku, akkor azért elgondolkodik az ember hogy elvigye-e először egy független szervizbe, vagy próbálkozzon direkt a gyáriakkal.
Amúgy pár év, és nagy számban lesznek lejárt garanciás TM3 és TMYok. Az lesz az érdekes időszak, gyanítom hogy sok ilyen "clickbait" cikket fogunk látni, meg olyanokat is, hogy Józsibácsi a fészerben megpróbálta megjavítani az akkut, aztán agyonütötte/felrobbant/leégett a fészer, az anyagi kár jelentős.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #13142 üzenetére
Sokáig vittem a toyotámat márkaszervizbe, pedig régen túl volt már a gariidőn. Picit volt drágább, mint Pista. De sokszor viszont olcsóbb, mert normaidő miatt kevesebb lett kiszámítva, mint Pistánál, aki 3 órát számolt, a 30 perces munkafázisra. Hozzáteszem, hogy ugyanoda hordtam a Lanosom, ami még garis volt és azt is becsülettel szervizelték. Egyszerűen megbízhatóak voltak, közvetlenek, sajnos már nem működnek.
Ugyanakkor Renault esetében, a fórumokon sokkal jobb alternatívák voltak, tudták mi lehet a nyűgje, nem napokat teszteltek.
Érdekes kérdés a márkaszervíz, 80%-ban átvernek, lehúznak. Tudni kell, mikor kerüld el őket. Tényleg igaz, ha prémiumnak van kikiáltva a márka, akkor az árazásuk is az, szakemberek pedig nem biztos hogy azok. Ott is hiány van.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Kecskemét-Bp táv nem olyan hatalmas. Elég jól jelzi a waze, az út szélén lerobbant autókat. Különösen nem szoktam velük foglalkozni, előfordulnak. Picit lassítok, párom rábök, ha ott van, vagy nincs ott már.
Ami érdekes volt, oda-vissza szakaszra értendő: 3 autó, kettő szép újnak tűnő bajor, láthatóan családdal, megpakolva, nyaralásba jövet-menet. Ha hazafelé már nem olyan nagy vész, de ha odafelé, már idegesítőbb. De legalább nem égtek. Szóval említsük meg ezeket is itt, hiszen bármelyik autóval előfordulhat, még a legprémiumosabbal isSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #13143 üzenetére
Ez könnyű... https://teslavarazslo.hu/
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13140 üzenetére
Ha már átlagember autójával hasonlítjuk, akkor miért szempont a márkaszerviz? 5 éves 200k km-t futott autót ki visz itthon márkaszervizbe?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #13139 üzenetére
Autókról van szó. Az átlagemberek nincsenek belebuzulva az EVbe, ők a hagyományos autókkal hasonlítják össze őket, így értékelik az előnyöket és hátrányokat.
Persze le lehet nézni az átlagembert, meg legyinteni az igényeire és a véleményére, csak akkor az EV soha nem fog kilépni a rétegautó szerepból.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13138 üzenetére
Jogos, nem csak EV létezik, jöhetne a sarki bicikli szervizek számával is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #13134 üzenetére
erre a waze is képes Bp-en
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
Folytatódik a clickbait, a hergelés a Tesla ellen.
Jön azzal hogy hány Suzuki szerviz van, gondolom mind elektromos autót is szerel. Oh wait nincs is elektromos Suzuki.
Nissan-t már nem írja le, hogy abból bezzeg milyen sok szerviz van, pedig leírhatná, azt nyilván nem tudja hogy az egész országban 1 db szerviz foglalkozik az akkuval és ott is simán van fél éves várakozás. Én megúsztam és 3 hónap alatt megvolt a garis akkujavítás a Leafben.
Persze ettől nem lesz kevésbé szívás a Tesla szerviz, csak ez megint úgy van előadva, mintha csak ott lenne szívás.
Az ilyen és hasonló storyk meg el vannak felejtve.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Balázzs
senior tag
válasz Andras6800 #13129 üzenetére
Teszteld az ABRP-t, van 30 nap free trial, vagy TeslaBjöern videói előtt is van link ehhez. Ha bejön előfizetsz, ha nem akkor nem.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #13129 üzenetére
Valaki mintha használta volna OBD-n keresztül a kocsi adatait is hozzá.
Szerintem saját tapasztalat rutin többet ér, jobban betudod lőni a hatótávot.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Andras6800
senior tag
Remélem van aki tud segíteni ABRP használata kapcsán. Mármint a használat kapcsán nincs kérdésem, sokkal inkább a forgalmi adatok alapján történő tervezés ami érdekel. Ugye ez a funkció pénzes, illetve nem annyira tudom, hogy egy google maps/ Waze vs ABRP kapcsán mekkora a különbség a jelen levők tapasztalatai alapján.
Google a barátom, kerestem a témában, de jobbára 1 évvel ezelőtti fórumbejegyzéseket találtam.
Még kora tavasszal próbálgattam az ABRP-t 1 hónapig előfizetéssel, de akkor nem győzött meg annyira. Volt felesleges kerülő betervezés meg ilyenek. Azóta volt egy főverzió frissítés, illetve nem volt nagyon sok lehetőségem a forgalmi adatok pontosságát illetően. (Nincs 2 eszköz az autóban, hogy egyiken Waze, másikon meg ABRP menjen).Szóval van akinek akad tapasztalat a jelen levő tisztelt nagyérdeműben ABRP kapcsán? Szoktátok használni? Vagy itt is úgy használja mindenki, mint legtöbben Redditen, hogy offline tervezésre használják, de google maps-al navigálnak az autóban.
Jelenleg Waze-t használok és most megy az agyalás, hogy előfizessek-e ABRP-re.
Köszi előre is.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Tiédetis
senior tag
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #13124 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy milyen gyorsan állnak rá a márkafüggetlen szervízek pl. Tesla javításokra? Az már most látszik a fórumokon, hogy a jótállási idő lejáratát követően az e-autók értéke rohamosan csökken, és arányosan nő a különböző hibával küszködő tulajdonosok száma.
Egy biztos: az új autók javításának titka a profi diagnosztika, ami sajnos a legtöbb szervíznél nagyon gyenge lábakon áll (személyes tapasztalat, egyrészt mint tervező mérnök, másrészt volt saját autószervízem is). -
Shadowbull
addikt
válasz Gergőke88 #13123 üzenetére
Az lehet. Én itt pár napon belülre kapok mindig időpontot (javítani még nem kellett eddig, egy égő sem égett meg ki az elmúlt 6 évben, tényleg nulla baja van).
És a Teslával itt is ugyanúgy szopás van mint Budapesten, a német Teslás fórumok is folyamatosan erről vitatkoznak.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #13122 üzenetére
Toyota markeszerviz Bp-en 1 hónapra ad idopontot olajcserere. Szóval máshol is vannak problémák.
-
Ezekiell
veterán
Kia, Skoda, és Mercedes márkaszervízekkel van tapasztalatom, és a max várakozási idő 2 hét volt eddig nekem.
Biztosan igazad van, de saját tapasztalatomból tudok csak meríteni, az pedig nem remek a Teslaval.
#13119Balázzs
Jaja. Az nevetséges, hogy Bécsbe 1 napra kap az ember időpontot, amíg a váci útra 1 hónapra.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
biker
nagyúr
-
Ezekiell
veterán
válasz bitpork #13114 üzenetére
De ettől még szar az a szervíz opció basszus, csak le lehet már írni?!
#13115Balázzs
Nem a jószándékukat vontam kétségbe, hanem a leterheltségük vállalhatatlan. Nyilván nekik se jó ez, de engem mint vevőt ez nem érdekel.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #13115 üzenetére
Amikor nem volt még Magyarországon Tesla szerviz, és lehetett olvasni a sztorikat a mérföldes szopásokkal Bécsben, akkor is pont ezt olvastam, hogy majd ha megnyílik a budapesti szerviz, akkor minden sokkal jobb lesz....
Itt ütött vissza a cég üzletpolitikája, hogy nem akar külsősöket bevonni, és a kiskereskedelmi árrést is le akarja nyelni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Balázzs
senior tag
válasz Ezekiell #13113 üzenetére
Nekem soron kívül segítettek, kaptam csereautót, igaz az Ő hibájuk volt a gariban cserélt alkatrész hibája Kevesen vannak, leterheltek, kicsit flegmák, de alapvetően megpróbálnak segíteni.
Ha megnyílik a debreceni szerviz (május volt a terv) szerintem könnyebb lesz ez is.
-
Ezekiell
veterán
válasz bitpork #13112 üzenetére
Ettől függetlenül igaza van, a váci úti tesla szervíz katasztrófa. Ők a legfőbb (sőt majdnem egyetlen) indok, amiért ha majd eladom a teslámat kb 3 év múlva, nem veszek másikat. Teljes nonszensz, hogy 1 hónapra adnak időpontot, beviszed, elvileg megcsinálják, kijössz, látod hogy elbaszták a szervízt mert még mindig nem működik az autó, visszaviszed hogy ez mifasz, és adnak megint 1 hónap múlvára időpontot hogy "bocs majd megnézzük akkor". Ha meg megcsináltatod bárhol máshol, bukod a garit. Nonszensz.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
unpopular opinion
A tulaj szerintem a legrémesebb magáNYember lehet a privát életében- én nem szereték vele megismerkedni. Vegyen suzukit amit minden szerelő az út szélén megjavít és azt excelezze.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #13110 üzenetére
Sajnos szar a szerviz háttér. Ne az autót szidjuk. Szerintem nálam is vannak gondok,de még valahogy meg kéne oldanom,hogy elvigyem az autót végre.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
Folytatódik a sztori.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biker
nagyúr
válasz Tiédetis #13107 üzenetére
töltőtől függ, van ahol két ccs is mehet, de általában a ccs+chademo alap az 50kW feletti töltőkön.
ha a kívül alul lévő töltőn a tipusszám vége M pl 503M akkor az megosztós töltő, és mehet a kettő
de ki is írja, hogy elérhető vagy semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
Az AGT-s TEA-s töltőkön mehet egyszerre chademo és CCS?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
500USD=kb 210-230eFt leszállítva, levámolva, vámkezelési költséggel együtt.
270eFt a beszerelés (áfáról nem tehet egy magyar vállalkozó sem)
számolj, te mennyiért veszel ki egy ülést, bontod le a kárpitot, szereled be, rakod vissza a kárpitot, teszed vissza az ülést, és vállalsz granciát, nem megy tönkre az oldallégzsk, a súlyérzékelő, a motors állítás és egyebek.ha ennek feléből akkor ott a piaci rés, hajrá.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Haver pár éve vett tőle "gyári" használt M3 carbon spoliert. Volt benne valami vonalkódos matrica, amire rákeresve egy 3rd party gyártó jött ki...
Én is néztem már, hogy alis cuccokat árul sokszoros áron.
Van akinek ez kell, aki nem akar/mer rendelni, nem néz utána, nem szereli be magának.
Ha gagyi/ízléstelen dolgokra van igény, azt is ki kell szolgálni, az is profit.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozik az ASUS új, belépőszintű gaming notebookja, a V16
- Path of Exile 2
- Autós topik
- Nincs több iPhone 14, az iPhone Air-t viszont lassan már gyártják
- Milyen videókártyát?
- Windows 11
- Nők, nőügyek (18+)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Napelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest