- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13699 üzenetére
Van az a pont, amikor érdemes ujragondolni a stratégiat. De ez szerintem semmiképpen sem lehet egy hatraarc, mert a korabbi irany teljesen fenntarthatatlan. Itt sem az a kérdés, hogy mit akarunk elérni, hanem hogy hogyan. Ezt mondja - legalabb is a cikk szerint - az EU autoipar is.
Tehat a topic témajahoz kapcsolodva: nem az a kérdés, hogy az ICE-ket ki kell-e vezetni és elindulni a fenntarthato, alapvetöen vmilyen elektromos iranyba,, hanem az, hogy ezt hogy tegyük meg.
Mindenesetre meglatjuk, mi lesz ennek a felvetésnek az eredménye. Remélem, hogy a könnyités nem a kibocsatasi oldalt fogja érinteni, hanem a büntetések racionalizalasa felé lesz egy kisérlet. Az nem elég, hogy megtartjuk a kibocsatasi szintet, de a bünti vicc, mert akkor ugye a gyartok egyszerüen leszarjak majd.
De azt el tudnam képzelni, hogy a büntit pont a versenyképesség javitasara, vagy az atallas könnyitésére fordithatnak közvetlenül is a gyartok.
Masik lehetséges valasztas az intervencio lenne az EU részéröl. Csak hat ez meg ugye a kinai ut
Azt hogy hogyan végül lehetne elérni... hat nem tudom, majd az erre hivatottak megmondjak''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
Alapvetően már ICE autóknál is megfigyelhető volt egy pár %-os fogyasztás növekedés a hideg idő beköszöntével. Ezt a köznyelv jellemzően a téli gumira fogja, de közel sem ilyen egyszerű.
Része van benne a sűrűbb hideg levegőnek, a hosszabb bemelegedési (otimális üzemállapot elérése) időnek. és persze a téli guminak is.
De mivel ICE hatásfoka fele se egy BEV-nek, ezért ott ez az üzemanyag fogyasztás változás 1 számjegyű %-ban mérhető. Illetve a szórás is nagyobb a felhasználási mód miatt. Pl garázsból induló autó? milyen hosszan mész? Város vs autópálya?ICE-re fordítva a bemelegedés korlátozottabban van jelen. Kapásból elválik a fűtésben, hogy ohmikus vagy hőszipkás-e a fűtés. Ez 3-5 x-ös energiafelhasználás különbség. Hőszipkája válogatja.
De a hatásfok miatt a nagyobb levegő sűrűség és a téli gumi nagyobb ellenállása sokkal jobban megjelenik a számokban. És ugye megy energia az akkumulátor temperálására is.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Gtaati #13618 üzenetére
Pont most volt szó arról, hogyan kell értelmezni a töltési ciklust. Akkor ezek alapján is sokkal jobban jársz egy Ioniq-al. Páromnak tavasztól-őszig folyamatosan ilyen 270-300km hatótávokat ír ki az autó, pedig csak 28-as verzió. Annyira jól fogyaszt -megfelelő lábbal persze-, hogy ennyire hatékony. Ezeket a számokat klímával kell érteni, normál használat mellett. Esetünkben sem arról van szó, hogy mindent kikapcsolunk és azért ennyi a fogyasztás. Már csak azért is használni kell a hűtést/fűtést, mert az akkut nyáron a beltér klímájának levegője hűti, télen pedig a fűtött levegő melegíti. Tehát a Leaf-hez képest, az általad megadott napi távok mellett, sokkal több ciklusod maradna, és még az akku is temperált -bár nem vizes rendszer hanem levegős, de legalább az jól működik-.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #13646 üzenetére
Fűtésnél jelentős különbség van ha hőszivattyús a rendszer. A sima elektromos fűtés nagyon zabálja az áramot. Ioniq-ban többet ront a hatótávon 15 perc kormány/ülésfűtés, mint 3 óra utastérfűtés, ha az hőszivattyús. Ezzel együtt, így is van kb. 15-25% hatásfok csökkenés az egyéb körülményektől függően.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz diablo1984 #13688 üzenetére
Pont eC4-röl nincs közvetlen tapasztalatom, de kisteorol van:
A Stellantis csoport ~2019-töl gyartott modelljei jellemzöen 50kwh-s akkuval jöttek ki. Ezekkel amennyire követem nem sok gond van, sajat tapasztalatom egy Corsa e-vel van ezek közül (2.5 éves, ez idö alatt 30e km-t tettünk bele), viszont a 2022 végi modellévig még a "régi" konstrukcioju villanymotoros (nekünk is az van) még kicsit többet fogyaszt, mint a késöbbiek. Ennek ellenére atlag felhasznalassal mindennapi hasznalatban a labadtol függöen 12-15 körül siman kijön vegyes hasznalatban (minél több a palya, értelemszerüen annal több. Tisztan palyan azért a ~20 körüli, vagy a feletti értékre szamits.
A késöbbiek 51kwh akkuval jöttek, és némileg optimalizalt villanymotorral.
Tolteni gyorssal 100kwh-val lehet öket, viszont alapfelszeréltségben 7.4-es AC fedélzeti töltövel jelentek meg, a 11kwh felaras volt. (ez nem feltétlenül gond egyébként, csak ne legyen meglepetés).
Akkujuk hütött, a 2.5 év és 30e km alatt felhasznalo szamara észlelhetö degradacio nem latszik (nem mértük le, mert minek, de gondolom a komoly brutto elég jo tartalékot ad ehhez. Igazabol még nem igazan észlelhetö autonomia csökkenés ez idö alatt, pedig mérve nyilvan lenne mar valamennyi.Az eC4 azért nagyobb, mint a miénk (vagy a testvér e208), igy gondolom annal ez nem jelentkezik, de azt érdemez tudni, hogy a Stellantis jellemzöen nem "gördeszkazik", az akku jellemzöen az ülések (föleg a hatso ülések) alatt van. Ez igazabol csak a kicsiknél érezhetö, mert e miatt nem tudod hatul behuzni magad ala egyaltalan a labad, ami mondjuk egy teljesen hatratolt elsö üléseknél mar kényelmetlen beszallast eredményez (nem fér el, illetve nem tudod beforditani a labad, mert kicsit még ki is log az ülés alol a - természetesen karpitozott - burkolat). Cserébe kisebb eséllyel ütöd meg alulrol az akkut . Es szerencsére a csomagtartobol sem foglal helyet.
A fedélzeti szoftverei nem rosszak alapvetöen (mondjuk pont a Corsa-é elég fapados kinézetü, bar engem nem vonz a csili-vili), viszont az app, amivel tavolrol tudod pl a fütést/hütést kapcsolgatni elég gyengécske. Végül is teszi a dolgat, de föleg korabban néha nehezen csatlakozott a kocsihoz. Mostanra egész jo, de ne varj töle tum sokat.
Ne feltétlenül hoggy annak, amit biker ir, igazabol jol összerakott autoik vannak, de semmi extra. Nem igérnek tul sokat, de azt teljesitik, cserébe megfizethetönek mondhatok a piacon.
Igazabol miota megvan egyetlen, bar visszatérö hibank volt (bar valoszinüleg a visszatérö jelleg a szerviznek köszônhetö): a holttérfigyelö rendszeresen kikapcsol, amit szervizlampazassal honoral. Ez aztan néha eltünik. Harmadszor visszük ezzel szervizbe, legutobb megbontottak a szenzort a hatso lökharitoban, és szerintük valoszinüleg sokk érhette 'ami kintröl egyaltalan nem latszik) és beterveztek egy cserét a szenzorra. Még nem cserélték, igy erröl még nem nyilatkozok''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
addikt
válasz diablo1984 #13690 üzenetére
A franciák okozták Trianont.
-
biker
nagyúr
válasz diablo1984 #13688 üzenetére
Hogy francia…
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
diablo1984
veterán
Mi a gyengéje a citroen e-c4-nek vagy a peugeot villanyos autóinak?
-
bigdigit
addikt
jövök olvasni látom 28 új hsz. erre 1db új sincs.
-
proci985
MODERÁTOR
Topik kitakarítva, flamet kerüljétek
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
biga
őstag
válasz mghltm #13651 üzenetére
Nem alltam neki leforditani a google translate-el, mert ma mar kinoztak eleget. De a tipus itt van angolul is, ha azért tetted be :
[link]Na igen, ekkoriban még közel sem volt eldöntött a kérdés, hogy mi hajtja majd a jövö autoit. Söt, igazabol ekkoriban inkabb az EV-nek allt a zaszlo: [link]
Ha csak néhany évtizedet késik az olajkitermelés felfutasa...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mghltm
addikt
1917 Rauch & Lang Electric BX-7
gugli translate segit az orosz szoveggel
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
válasz Mauzes #13648 üzenetére
Az az adott modellek hibája/gyengesége.
Télen fűteni kell (nyáron meg hűteni!), téligumi jellemzően többletfogyasztást okoz, hidegben sűrűbb a levegő - nagyobb a légellenállás. Hideg akkuból is kevesebbet lehet kivenni, bár ez fűtéssel könnyen kezelhető (de szintén energiába kerül).
Nálam így néz ki, 20km feletti utakra szűrve a fogyasztás a Teslával.
Előtte a Leaffel meg úgy alakult, hogy nyáron Győr-Bp ~120km távon kényelmes 130 körül lehetett menni és még 5-10% maradt is. Télen, esőben pedig max 110 és 1-2% körül értem oda.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Mauzes
addikt
válasz WiZARD #13647 üzenetére
Azt nem tudom konkrétan, hogy az akkutechnológiával mi történik télen/hidegben, hogy mi miatt romlik a hatékonysága. De télen simán van 25-30%-os hatékonyság vesztés a nyári állapothoz képest csomó modellnél. Ennek az egyik nagy része tényleg a fűtés (mondjuk, hogy ~ a fele), de a másik fele másból adódik.
-
WiZARD
addikt
válasz bitpork #13643 üzenetére
Tesla navi számol ezekkel, többieket nem tudom.
Érezhetően számít a szembeszél/hátszél, 10-15% fogyasztás különbség simán megvan.
Eső is ront. Fűtésre a 15-20% az nagyon durva, én nem tapasztaltam ekkora különbséget. Na meg ott nem csak a fűtés miatt van, hanem a hidegebb levegő sűrűbb, nagyobb a légellenállás.Ahol sokat kanyarodik az út, ott nyilván nem olyan jelentős a szél hatása, a sebesség is kisebb, iránya is változik.
Autópályán azért elég jól számolható, hisz az irány se változik, a szél sebessége is ismert többnyire.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
bitpork
nagyúr
-
bitpork
nagyúr
EV hatótávban az eső és szél mennyire számolható? A fűtésnél olyanokat olvasok h kb 15-20% csökkenéssel lehet számolni. Ez mennyire igaz?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Kroni1
veterán
válasz Balázzs #13623 üzenetére
Természetesen nyilván az a legjobb ha a napelem fedez mindent. De tegyük hozzá, hogy ha nem lesz elég akkor sincs nagy baj, hiszen ha lakossági áron veszi az áramot, akkor is jóval olcsóbban jön ki, mint ha pl. üzemanyagot vásárolna, vagy nem otthon töltene.
Nekem a napelem a ház fogyasztásán felül már nem igazán fedezi az EV töltést, de megnéztem a töltőmet, szeptemberben eddig 2300Ft-nyit töltöttem az autóba, pedig az asszony azzal jár dolgozni, és ahova kell használjuk. Hónap közepén már meg szokott lenni az első tankolás a Merivába, brutális a különbség a benzineshez képest!
-
Balázzs
senior tag
válasz Gtaati #13621 üzenetére
Mész évi 8000 km-ert, ezt szorozzuk a leendő villanyjárgány fogyasztásával = éves energiamennyiség a közlekedéshez (legyen 20 kWh/100 km átlagban) akkor évi 1600 kWh fog kelleni Nektek évente. Ergo rosszul tippeltem elsőre, elég lesz a napelemes rendszered többlet teljesítménye.
-
Gtaati
őstag
válasz Balázzs #13619 üzenetére
Hát nem tudom, hogy ezeket egybe véve évi 8000km környéke jönne össze, de lehet én számolok rosszul, mert ha egy töltéssel átlagosan 200km-t megy el, ami 8000km-re vetítve 40 töltés és ha az aku kapacitása 40kw, akkor 40x40 az 1600kw környéke. De mivel teljesen ismeretlen terep ez nekem és most kezdek ennek utána nézni, olvasni, ha rosszul gondolom, számolok nyugodtan javítsatok ki!
Év elején 5,5 körűl cégre meg lehetett venni újonnan? Nah bakker.... Az nagyon durva...
[ Szerkesztve ]
-
Gtaati
őstag
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
Helló, hát akkor fel van adva a lecke, körbe nézek... 5-5,5 millió az még nem áll rendelkezésre és az már igencsak a felső határ anyagilag, ezért is írtam fentebb, hogy kb. fél év mire mi oda érünk hogy vegyünk elektromos autót, de lehet még valamivel több is lesz. A Leaf-ből a második generációt és a 40kw-t néztük első körben, de nincs még semmi eldöntve.. Ezért is gyűjtöm az infókat Javarészt városban lenne használva illetve havi rendszerességgel 60-70km oda -vissza ami ami olyan várossal együtt 150km környéke lenne, egy évben meg néhány alkalommal akkora táv, hogy valahol tölteni kelljen, legalábbis ez az elképzelés egyenlőre. Nyaralni meg maradna disel C-max. Köszi a részletes infót!!
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #13614 üzenetére
egyrészt bocs, nem neked szólt (mármint részben nem csak neked)
ma egész nap ez ment, leírok valamit tisztán és pontosan, és hülyébbnél hülyébb kérdéseket kapok vissza. te ezek körül a 23. voltál kb, és igen már ott tartok, az első kérdésnél rángatózig a szemem az idegtől, mert tudom, hogy megválaszolom hogy milyen színű az autód? Sárga. ahha értem, és nem baj hogy a szürke koszolódik? Mi van? Hát nem szürke a kocsid?
És pontosan ide illik, ha ezt írom:
"és Vesa is: 1 töltési ciklus általában 80-90%-nyi feltöltés, tehát pl 10-100% töltés 1 ciklus, de 5x20%-nyi töltés is egy ciklus"Arra ez a válasz
"Na ez a baj. Nem tudom otthon tölteni ezért nálam 3-4x kell tölteni mire 80 körüli értékre jutok."Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mghltm
addikt
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
"Én szeretem az ülésszellőztetés/hűtés funkciót, ez sok premium/style felszereltségű szintű ioniq-ban benne van, Leafnél ebben az árban elég ritka ami tudja ezt." - nem letezik ilyen leaf, csak a 4x ulesfutest tudjak elol-hatul, szellozest egyik sem.
a leaf egy hatalmas elonye lenne a v2g / v2h kepessege, viszont 2-3m a specko ketiranyu tolto de nem elerheto
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
WiZARD
addikt
válasz Kroni1 #13613 üzenetére
40es Leaf cellahiba kiderítéshez még OBD se kell.
Ha nagy terhelésnél (nagy gázzal hosszabb gyorsítás, esetleg emelkedőn fel) hirtelen több százalékot esik az akku akkor felejtős.
Gablini 3milliós javítási ajánlatot ad ilyenre (a 8év/160k km akkugariba ez szerintük nem tartozik bele.), amiből végül 50%-ot elengedtek volna annak aki legutóbb ilyenről írt a fb csoportba.
Nekem gariban javították, 2 éves volt az autó.Hogy független szerviz vállalja-e és mennyiért azt nem tudom.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Kroni1
veterán
válasz Gtaati #13607 üzenetére
5.5M körüli ár, és évi pár autópálya?!
Ha azt mondtad volna, hogy 2.5-3M van csak rá és egy kizárolagosan napi rövidtávos autó kell akkor oké a leaf. De a fenti kritériumokkal én inkább egy ioniq 28kW autót ajánlanék. Eredetileg én is egy Leaf-et akartam az olcsóbb kategóriából, de több mint fél év utánajárás és infogyüjtés után inkább spóroltunk még, és végül 5.1M-ért egy jól ferszerelt ioniq lett, és nem bántam meg.
Fogyasztás szempontból jóval hatékonyabb az Ioniq. Ezzel nemcsak a pénztárcádat kíméli, de még rátölteni is gyorsabb ugye, hiszen gyorsabban feltölthető mint egy 40es Leaf mégis közel ugyanannyit mennek egy töltéssel, és akkor még a CCS vs. Chademo előnyt nem is emlitettem.
A temperált akksi is nagyon fontos, de ezt leszámítva még sok más szempontból is jobb autó. Én szeretem az ülésszellőztetés/hűtés funkciót, ez sok premium/style felszereltségű szintű ioniq-ban benne van, Leafnél ebben az árban elég ritka ami tudja ezt.
Valóban gyakori, de nem feltétlenül jelentkező hiba sajnos a csapágyasodás, (kone, e-niro is érintett) ezért meg kell hallgatni hogy ne legyen rossz a hangja, vannak videók is erről. Talán a több a km az itt nem hátrány, ez sokszor 100e alatt előjön már. Ami 100-150e felett van és nincs csapágyhangja, annak talán nem is lesz. Az enyém már 210.000km felett jár és köszöni jól van egyenlőre, kopp-kopp! Amúgy tényleg horror az ára ha gond van, de még mindig jóval olcsóbb mint egy akksi a leafbe, és van már olcsóbb megoldás is a hivatalos szerviznél, pl solymáron vagy martonvásáron.Egyébként a Leaf sem rossz autó, vezettem párszor olyat is, és sokan szeretik ismerősök. De még a kis 24kW-os akksi volt a "legkiszámíthatóbban rossz", a későbbiekkel több gond volt, főleg a 30kW-ost kerülném mindenképp. Ha csak rövid távokra kell akkor 24kW-os, ha néha mennél hosszabbat is, akkor esetleg max valamelyik nagyobb, 40/62-es, de vásárláskor nem árt OBD akksi diagnosztika, jól lemeritett akksinál, nagy gázadásnál figyelni, hogy beesik-e valamelyik cella, ha igen az felejtős. Na nekem ehhez a rituáléhoz nem volt kedvem.
De ha már megvan a 5.5M keret akkor annyiért sok ioniqból is lehet választani hahu-n, lényeges sztem, hogy valóban prémium, és ülésszellőztetős legyen.
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #13609 üzenetére
miért lenne baj? nem lehet érteni amit írtam?
ha 6 ciklusban töltöd fel 0-100ra akkor is egy ciklus lesz. akkor ez miért baj????Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
bitpork
nagyúr
válasz Kukipapa_rr #13610 üzenetére
A megoldás az Aviloo. Van gyors és nagy teszt. Utóbbi teljesen lemerített és töltött akksiból számol és veti össze a big datával, az előbbi meg a BMS által szolgáltatott statisztikával teszi ugyanezt. EUs támogatásból készült elméletileg teljesen független EV hv akksi teszt. Németországban Dekra pontokon csináltatható 50-100€ körül van.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Kukipapa_rr
tag
válasz Gtaati #13599 üzenetére
Külső hűtőventilátor nyikorogni kezdett. Ez állítólag nagyon ritka gond, de valami 300e-s a cseréje (nekem volt rá biztosításom 100e-s önrésszel, így ennyiből megúsztam).
1 év 1 hónap után újra elkezdett nyikorogni, de a márkaszerviz korrekt volt, és garanciában még egyszer cserélték. Azóta oké.
Futómű kopik, pl. lengőkarok, kormánygömbfej stb. Kb. Tesla áron cserélik márkaszervizben. (Előzőleg lengőkart cseréltem másik szervizben, ennek ellenére 2 évvel később vizsgán már nem engedték át, úgyhogy valaki átbaszott. Sok helyen javítanak Leaf futóművet, szóval biztosan van olyan szerviz, ahol normálisan megcsinálják márkaszerviznél olcsóbban, csak én nem tudok ilyet.)
Nem hagyott ott sosem, megbízható kocsi, de hiába kevesebb a hibalehetőség és a meghibásodás, a javítási árakban ezt kikompenzálják. Tesla sokkal, sokkal korrektebb.
A resettel nem tudom, mit lehet tenni. Ahogy írtam, előbb-utóbb visszaáll a valós értékre, de akkor már késő. Ne dőlj be egy 98%-os aksinak, az kamu lesz . Tudj róla, hogy nem kell készpénznek venni, ha az orrod alá dugnak egy LeafSpy diagnosztikát.
-
FIREBLADE78
addikt
Na ez a baj. Nem tudom otthon tölteni ezért nálam 3-4x kell tölteni mire 80 körüli értékre jutok. Tehát amíg elmegyek edzeni addig lidiben otthagyom az ac-n. Az olyan 1,5 órás történet. Megy bele mondjuk 20 %,utána haza megyek. Habár kb 1,5-2 km-re a lakástól van lidi ahol ott tudnám hagyni órákra. Az jobb megoldás lenne az akksi miatt? Lehet furcsán néznének egy 6-7 órán keresztül ott töltő autóra
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gtaati
őstag
válasz Balázzs #13606 üzenetére
Barátom/ismerősömnek van Leaf 2.. generáció, azt ki tudom próbálni, illetve garázsba is beállni, mondjuk az biztos elég lesz Éves szinten jelenleg 1700-1800kw plusz van. A vételár meg olyan 5,5 millió környéken. Kint Németországban jónak tűnő vételeket már láttam 12-13 ezer euró környékén. Köszönöm!
-
Balázzs
senior tag
válasz Gtaati #13584 üzenetére
Ha lenne tapasztalatom megírnám, régi leaf-ben és újban ültem, mentem pár kört velük, ennyi, majd a többiek ínak akinek van. Azért jó, ha beleülsz és ha teheted bérelsz legalább egy-két napra, mert akkor meg tudod nézni hogy fér be a garázsba, mi hogy működik, esetleg mi az ami tetszik és mi az ami nem, lesz saját tapasztalat.
Én először azt pontosítanám, hogy mire kell az autó (ezt jól belőtted), írtad, hogy van napelem (mennyi a többlet éves szinten?) mert akkor ki lehet számolni, hogy belefér-e az e-autó töltés és írtad is, hogy mennyi a keret, ez a másik fontos dolog, ami meghatározza, hogy mi jöhet szóba.
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #13588 üzenetére
és Vesa is: 1 töltési ciklus általában 80-90%-nyi feltöltés, tehát pl 10-100% töltés 1 ciklus, de 5x20%-nyi töltés is egy ciklus
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
válasz Gtaati #13602 üzenetére
Még csak a levegő sincs nagyon áramoltatva.
Amúgy a temperálás hiánya kb egyedül villámtöltésnél jön elő. (meg nyáron autópályán tartósan 140 körül)
Szerintem ez a degradálódás téma kicsit túl van fújva, és bár temperálás egyikben sincs, az akku kémia azért változott az idő folyamán.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Gtaati
őstag
válasz DopeBob #13600 üzenetére
Helló, értem és köszönöm, akkor mindenképpen körbe nézek még, mert úgysem most tervezzünk venni, kb. fél év. A Gen1-es Leaf akuja is gondolom nincs hűtve aktív módon, csak aramoltatjak passzív módon a levegőt? Ha igen akkor ezek szerint az is "viszonylag" sokat ki bír, ha jól értem. Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest