- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #12666 üzenetére
Nem véletlenül nem akarja Németország és a német gyártók a büntetővámokat, és nem véletlenül akarja Franciaország és Spanyolország.
Azért ebben az is benne van vastagon, hogy a németeknek van komoly veszteni valojuk a kinai piacon, ha Kina ugy dönt, hogy retorziot alkalmaz. A Stellantis-nak, meg a kis egyéb gyartonak nemigen, mert hat nem igazan vannak jelen a kinai piacon. Szoval itt a németek nagyon sok tekintetben a seggüket féltik inkabb ...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #12684 üzenetére
Especiel, a kinai autókat is németek rajzollják.
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
válasz Andras6800 #12684 üzenetére
Ha tetszik ha nem, ez a túlpörgetett fogyasztói társadalom lerövidíti a termékciklusokat... egyre drágább dolgok lesznek "eldobós"-ak... és most az autó következik... Nincs alkatrész, nincs kompetens szerviz, az alkatrész árak az egekben... a garancia idő után az első nagyobb probléma lassan GTK... Szerintem nagyon hamar eljön az az idő, hogy az első komolyabb hiba után az autó megy a darálóba, és remélhetőleg minél nagyobb arányú újrahasznosítás után készül belőle az új autó...
Mérnöki kompetenciákban van előnye az EU-nak, de ez az előny eléggé olvad.
Mérnökképzésben és kutatás fejlesztésben dolgozóként azt kell mondanom, hogy ez az előny már nincs is, csak az emlékeinkben... De a jelenleg diplomát szerző mérnökeink a fasorban sincsenek a még dolgozó, akár nyugdíj közelében lévő mérnökökhöz képest sem, míg a a kínai képzések gyakorlatilag már az élvonalat képezik... és lassan az akadémiai területeken is világvezetők... ha tetszik nekünk ha nem, az a hajó már elment, hogy Kínát ezen a területen meg tudjuk szorongatni... az ífjúságnevelési versenyt (háborút) Kína megnyerte a "Nyugat"-al szemben. Hogy ebben mekkora szerepe van/volt a Tik-Tok-nak és a social mediának....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #12665 üzenetére
""Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére"
Igen, tudom. De gondolom ezzel nem akarunk versenyezni itt az EUban."Nyílván nem szeretnénk evvel versenyezni. Kérdés ők meddig bírják ezt. Mindenesetre fontos része annak, hogy miért is van EU versenyhátrányban jelenleg. Persze állami szubvenció miatt is, de az csak 1 része. Mérnöki kompetenciákban van előnye az EU-nak, de ez az előny eléggé olvad. Egyre több az olyan eset, ahol Kína nem csak irrealisztikusat ígér, hanem meg is tudja csinálni.
""Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót..."
Mert nem is fejleszt, helyi autógyártók csinálják neki."
Bérgyártásban gyártja, de tudtommal system szinten ők fejlesztik. Igaz, több alrészét kiszervezik local startup-oknak.Nem is ez a lényege igaziból a mondatnak, hanem, hogy számunka ismeretlen gyártók vannak a piacon. User experience szempontból jól működő rendszerekkel, melyek versenyképesek az EU megoldásaival (legalábbis felhazsnálói oldalról). Természetesen tudom, hogy ugyan ezt az autót elhozva EU-ba lenne csúnya nagy hasalás, hogy miként működik az önvezetés. De ez nem fogja sokáig megóvni az EU piacot úgymond.
Ahogy olvasom a kommenteket, az az érzésem, hogy ezen fórum szoba résztvevő nagy százalékban osztják a véleményt, hogy tartanak a kínai autóktól: gyenge support, alkatrészutánpótlás, stb. De mi a vásárlók egy szűk rétege vagyunk. Kérdés, hogy az új autó eladásokért felelős céges vásárlók hogy árazzák ezt be.
Kínában úgy tekintenek majdnem az autókra, mint a mobilokra. 3 évente ki kell adni valami újat Persze 10000-el dübörög a copy paste. Azaz inkább 3 éves réncfelvarrások vannak. Ezt az ütemet ha akarják sem tudják lefedni alkatrészekkel szerintem. Szóval lesz itt meglepi 5-10 év távlatában amikor befosik a BYD Seal mondjuk.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Tiédetis
senior tag
20 éves kínai klímám van
Kérdés hogy a kopó alkatrészek (kerékcsapágy pl.) mennyire egyediek, csereszabatosak.
De ha minden kötél szakad, még ott vannak az ukránok, majd ők megoldják ezeknek a javítását is, egy videóban mikor kérdezték milyet venne, kínait mondott.Alkatrész: lehet tologatni, hogy nem az autógyártó gyártja, de vele vagyunk jogi kapcsolatban, tehát ők a hibásak, ha nincs időben.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12680 üzenetére
Alapvetően egyetértek. Viszont a kínaiak gyengéje a minőség és a support, de főleg az alkatrészellátás. Ezt számos kínai terméknél megjártam már, ezért is kerülöm őket. Amikor vettem a klímákat a házba, lebeszéltek a kínaiól pedig sokkal olcsóbb lett volna. Egymástól függetlenül 3 klímás mondta, hogy a kifutott szériákhoz már számos alkatrész nem elérhető, volt, hogy 3 éves klímát nem tudott javítani, mert már nincs hozzá vezérlő. Lejött a szalagról, onnantól nem érdekli őket, hogy a korábbi vevők mit csinálnak. Vegyenek újat! Tehát semmiféle fenntartható szemlélet nincs kínában. Lehet, hogy az autó majd kivétel lesz, nem tudom. Ahogy írod, kell 8-10 év, mire ez kiderül, de ha közben a németek is ezt csinálják, hogy fél évig nincs alkaltrész, akkor a "megbízható háttér" érvelés is szépen elenyészik. Remélem nem mindennapi jelenség a fél éves várakozás, mert amúgy az autóval baromira elégedett vagyok.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Az, hogy én minek örülnék... Sok dolognak, ezek nem tartoznak közé
De persze hogy nem. Viszont megválaszoltad a kérdést.
Miért nem támogatja a német ipar a vámot? Mert akkor ott őket is szívatják és az nagyobb piac. Ha itt elvisznek 8-10%-ot a tortából még beleférhet nekik, de akkor is behajtja a zúnijós pógáron a veszteséget.Többire mit mondjak??
Talán tényleg megoldás lehet a kínai motyó. 8-10 évig tuti figyelni fognak azt gondolom, annyi idő elég hogy felépüljön és megmaradjon a bizalom. Ennyit megér a kínai pártnak.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #12678 üzenetére
Eleve téves a thread amerre elvitted. A kiindulási alap az, hogy értékesítenek egy autót garanciával, csereautó lehetőséggel és egyebekkel, de szó nincs arról, hogy majd fél éveket fogsz várni szimpla alkatrészekre, csereautót pedig max. 3-4 napra kapsz! Szerinted ez rendben van? Én nem gondolom, hogy egy 35-50 milliós garanciális autónál ez teljesen normális, és értsük meg szegény gyártót, mert 5 helyről érkezik az alkatrész. Ez az Ő problémája, nem a vevőé. Vannak kivételes esetek, amikor az ember megértő, ilyen volt pl. a chip hiány a Covid és a háború miatt, mert erről nem a gyártó tehet, de ezek ritka helyzetek. A lökhárítót viszont ez nem érinti (a benne lévő szenzorok nem szmítanak hiánycikknek, és a gyártó sem hivatkozott erre).
Remélem lesz hír arról, holgy mi lett a per eredménye, mert a tulajok perelnek.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #12674 üzenetére
Nekem is megcsinálták 3 hét alatt a hajtóműcserét, de ettől még a cikkben említett két esetben fél éve várnak egy lökhárítóra, tehát ez egy valós probléma. Sőt, amikor a párom meghúzta a kocsi oldalát, akkor komplett ajtócserével, fényezéssel, bizt. ügyintézéssel együtt is készen volt egy hónapon belül.
Ha más gyártóknak -akár olyanoknak, akik nem a felső polon vannak árban-, sikerül megoldani egy ilyet 3 hét alatt, akkor nem igazán reális érv, hogy 5 helyről jön az anyag, mert nekik is onnan jön.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bitpork
nagyúr
Ne viccelj már , mi nem érthető rajta? A nyersanyag 5 komponensét 3 földrészről szállítják egy helyre ahol legyártják, majd megint szállítják a szereléshez és fényezéshez.
Nekem most az első lököst cserélték és elmondás szerint a harmadik megérkezett volt csak sérülésmentes. Kedden reggel leadtam és köv héten pénteken volt nálam a kocsi.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Vesa
veterán
válasz tibcsi0407 #12650 üzenetére
Tele van tárgyi tévedéssel a kommented. A Nokia-nak csak annyira nem kellett az érintőkijelző, hogy előbb csinálták meg mint az Apple (7710: 2004 vs. iPhone1: 2007). Az IBM pedig már 1992-94-ben megalkotta a Simon nevű érintőkijelzős telefont.
A kínai vs EU-s támogatásra nem térek ki, mert láthatóan nem vagy képben gazdasági kérdésekben sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12641 üzenetére
Én nem örülnék annak, ha kína letarolná az EU-t, és szerintem Te sem. Kína cinkelt lapokkal játszik, így nem nehéz elárasztani a piacot olcsó(bb) termékekkel. Viszont az is elfogadhatatlan, hogy azok a gyártók, akik árazásban és kommunikációban is a felső polcra pozicionálják magukat, ilyen trehány módon kezeljék a szerviz/alkatrészellátást, és még csak bocsánatot sem kérnek, hanem erőből jogászkodnak. Nem igazán érthető, hogy egy fröccsöntött műanyag lökhárítón mit nem tudnak leszállítani fél évig? Nem egy komplett motort kellett volna -pedig azt is meg kéne oldják pár héten belül-.
A tudomány a valóság költészete!
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12669 üzenetére
Ahh, így már világos. Köszi!
Azt gondoldam, hogy a HMG magában foglalja az összes céget.utdetailing.hu
-
Tiédetis
senior tag
Kína újabb offenzívát indít, látva, hogy az EV gyengélkedik. Jönnek a hibridek.
Az is valószínű, hogy gyártani is hajlandó lesz a BYD akár itt nálunk is.
Szóval lesznek itt érdekes dolgokSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12668 üzenetére
A Hyundai 4,2 millió autót adott el tavaly, a Kia 3,1 milliót, a Genesis valamivel kevesebb mint 300e-t.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12664 üzenetére
Ez a 6% honnan jön?
Én ezt találtam.
Hyundai Motor Group (HMG), comprising Hyundai Motor and Kia Corporation, said it sold 516,000 battery electric vehicles (BEVs) worldwide in 2023, according to local reports, lifting cumulative sales to 1.53m units by the end of last year. Overseas sales were estimated to have accounted for around 80% of the total in 2023.utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12662 üzenetére
Szerintem meg leginkább a Stellantis, a francia és olasz márkák, az olcsó japán és koreai márkák.
Nem véletlenül nem akarja Németország és a német gyártók a büntetővámokat, és nem véletlenül akarja Franciaország és Spanyolország.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #12659 üzenetére
"Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére"
Igen, tudom. De gondolom ezzel nem akarunk versenyezni itt az EUban.
"Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót..."
Mert nem is fejleszt, helyi autógyártók csinálják neki.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12657 üzenetére
"Akkor szerinted a KIA nem termel profitot? Vagy mondjuk a Hyundai? Én ezt kétlem"
A Hyundai Csoport biztosan termel profitot, de az összes eladásuk csak egy kis része EV, tavaly valami 6% volt. Ettől a VW Group is nagyobb arányban adott el EVt. BMW, Merci pláne.
"Vagy miért van az, hogy az iD3 fele annyiért ment Kínában?"
Azért mert azt Kínában gyártják, kínai költségszerkezettel, kínai adók mellett. A kínai és az európai árak összehasonlítása teljesen értelmetlen.
i3 helyett teljesen jó lenne egy iX1, vagy ha nem kell akkora, akkor egy Mini Aceman, az akkora mint egy i3.
A Neue Klasse egy következő műszaki szint lesz, nemigen van a piacon hasonló, ha megjelenik akkor se nagyon lesz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
V.T.
aktív tag
Futottam egy kört ezzel a kattanó hanggal.
Solymáron megállapították hogy a kerékcsapágy a hibás de 170e/db a gyári így nem cserélték ki. Azt mondták hívnak ha találnak olcsóbban. Hyundai Hatvanban pedig azt mondták ismerik a hibát 350ezer forint a gyári csapágy darabja. Vagy van valami plusz távtartó amit beépítenek az a kettő plusz munkadíj 80-90ezer Ft de nem biztos hogy megoldódik a hang vele. Ergo lutri hogy jó lesz e vagy kidobok ennyi pénzt az ablakon.
Nem hiszem el hogy egy utángyártott csapágy ne lenne jó hozzá amit lehet kapni 30ezer Ft alatt pl
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12661 üzenetére
Az a kérdés, hogy kitől rabolnak vevőket.
Szerintem a legnagyobb veszélyben a VW konszern van.utdetailing.hu
-
tibcsi0407
félisten
válasz Andras6800 #12659 üzenetére
A végfelhasználót (az átlagJózsit) az érdekli, hogy mit kap a pénzéért. Pont leszarja, hogy ki és milyen körülmények között készítette el azt az autót.
Az iPhone-t sem dobálták az emberek a kukába, mert a Foxconn embertelen módon kezelte a dolgozókat.utdetailing.hu
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
Nem fogalmaztam elég érthetően szerintem. Így nem is ment át.
Az egy dolog, hogy a Kínai piacgazdaság mint olyan nem összemérhető az EU piacával. Ahogy írod is, mélyre ható minden szitnetet behlózó állami szerepvállalás van jelen. De ennek van egy másik oldala is.. a felhasználóis élmény és a technológia. Illetve embertelen, hogy milyen nyomás van az ottani dolgozókon... de ha valaki ki is ég, van másik 5 a helyére.Átlag felhasználói szempontból (nem az ilyen kockák, mint akik fórumoznak) használható és újító dolgokat hoznak a piacra.
Én péntekig azt se tudtam, hogy pl Huawei fejleszt autót... közben szériában van 2 típusuik is Kínában mely tud lvl2-es önvezetést elég magabiztosan. Jó nem volt idő több hetet tesztelni, de attól még elég jó műxik.
1 éve kezdtek el beszélgetni róla és mára termék van belőle, ami hozza az EU-ban most elérhető önvezetést user experience szinten. Mérnöki oldalról nyílván nem, de a vevők szerintem 70%-át ez nem érdekli... ahogy sokminden azokból sem, amiken én itt aggodalmaskodni szoktam.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
robi-k
őstag
Ha már ennyire belemélyeddtünk a kína vs EU e-autó gyártásba: VW+XPeng szövetség alalkult, a VW az XPeng architektúrájára tervez építeni új e-autókat.
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12655 üzenetére
Akkor szerinted a KIA nem termel profitot? Vagy mondjuk a Hyundai? Én ezt kétlem.
Vagy miért van az, hogy az iD3 fele annyiért ment Kínában? Ott nem akarnak profitot termelni?
Nekem az az érzésem, hogy nem megy más itt, csak a szimpla lehúzgálás.Szívem szerint BMW-t vennék következőnek, de nem igazán győz meg egyik sem, meglátjuk mit villant a Neue Klasse.
Bár az i3 lehet hamarabb le lesz cserélve valamire, amit a feleségem szeretne. Neki az i-Pace tetszik, de én nem akarok egy szervizbérletes púpot a hátamra.utdetailing.hu
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
De te a versenyképességet csak az egyik szempontból közelíted meg, viszont a köznyelvben ennek van egy másik aspektusa, és sokan erre utalnak Kína kapcsán is: az lesz a versenyképes gyártó, aki jól szerepel vevőkért folytatott versenyben, azaz akitől a vevők sok autót fognak venni. A jelen körülmények között ebből a szempontból igenis az várható, hogy a kínai gyártók versenyképesek lesznek a nemzetközi piacon.
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12654 üzenetére
Már hogyne lenne a darabszám a lényeg? Az mutat egy hozzávetőleges irányt azzal kapcsolatban, hogy milyen árszegmensbe kellene pozícionálni az adott járművet ahhoz, hogy legyen esély pénzt keresni vele. Mellesleg 2022ben is durván 80e darabot adtak el belőle, nagyon gyanús hogy ennyire lőtték be a gyártási kapacitást. Évi 80e darab az nagyon alacsony szám, prémiumkategóriás, drága autóknak szokott ennyi lenni, azok közül is a felsőbb szinteken lévőké, ennek megfelelő árcédulával.
Nem hiszem hogy megalapozott elvárás lehetne az európai gyártókkal szemben az, hogy olyan kínálatot építsenek ki, amivel nem tudnak profitot termelni, ráadásul ezzel párhuzamosan adják fel a belsőégésű piacot is, mert csak. Erre nem válasz az, hogy bezzeg Kína, fentebb leírtam hogy miért.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12653 üzenetére
Nem a darabszám a lényeg. Ez az autó már 2021-ben is 800 Voltos akkuval volt szerelve.
Egyébként végig hiány volt belőle, nem véletlenül adtak el keveset.
Az enyémre is egy évet várt az előző tulaj, mire megérkezett, addigra már nem kellett neki, így tudtam 120-rel és 5 millióval olcsóbban venni.utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12652 üzenetére
Fentebb leírtam hogy miért kell a különadó, nem figyelsz?
"Drága és többiekhez képest gyengébb az eredmény. Hyundai-Kia, Tesla és a kínaiak is előrébb járnak."
Semmiben sem járnak előrébb.
"A BMW szerintem az i3-mal nagyot durrantott anno, de utána úgy nézett ki, mintha mindent elfelejtettek volna, amit azon tanultak."
Van egy alapvető logikai hiba a gondolatmenetedben. Ez a sztori nem arról szól hogy ki mit tud műszakilag, hanem arról hogy mire van kereslet és mit lehet profitábilisan gyártani.
A Kia az EV6ból tavaly eladott globálisan durván 80e darabot. Ez nem egy komoly darabszám.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12651 üzenetére
Akkor mégis miért megy a sírás, ha nem igaz, miért kell különadó?
Drága és többiekhez képest gyengébb az eredmény. Hyundai-Kia, Tesla és a kínaiak is előrébb járnak.
Sajnos ezt el kell fogadni.
A BMW szerintem az i3-mal nagyot durrantott anno, de utána úgy nézett ki, mintha mindent elfelejtettek volna, amit azon tanultak.
A többiek pedig említésre sem méltók.
Az EV6-omra nem tudnék alternatívát találni azonos árban egyik EU-s gyártótól sem, pedig ez is 25 millió volt.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu
-
Shadowbull
addikt
válasz tibcsi0407 #12650 üzenetére
Támogatásokra nem lehet piacgazdaságot építeni.
"Az van, hogy a régi gyártók húztak egy Nokia-t. Nekik sem kellett az érintőképernyős telefon"
Ez több szempontból sem igaz.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
tibcsi0407
félisten
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
Lehet adni az EU-s gyártóknak is támogatást. Ja, hogy nem ad senki? Erről miért Kina tehet?
Az árképzés mellett mondjuk indokolatlan.
Az van, hogy a régi gyártók húztak egy Nokia-t. Nekik sem kellett az érintőképernyős telefon. Mire rájöttek, hogy kellene vele foglalkozni, addigra késő volt, az Apple és az Android telefonok már nem voltak beérhetőek.[ Szerkesztve ]
utdetailing.hu
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #12648 üzenetére
Így igaz, a jelenlegi EU-s szabályozás és EU-s helyi gyártói támogatási (vagy inkább hátráltatási) politikája mellett az EU-s gyártók mindig hátrányban lesznek a kínai járműgyártó cégekkel szemben (és ez nem csak a közűti járművekre igaz).
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz robi-k #12647 üzenetére
Az még hagyján hogy szabályoz, de tevőlegesen részt is vesz benne. A gyártási lánc minden pontján jelen vannak az állami, vagy részben állami vállalatok, az alapanyagok bányászatától kezdve. Ezeket a cégeket aztán közvetve vagy közvetetten támogatják is, állami vagy regionális/önkormányzati forrásokból is.
És ezzel együtt is a kínai autós cégek jelentős része veszteséges, még így is. Lásd például NIO.Azt mondani, hogy ezzel versenyezzenek a teljesen piaci alapon működő európai cégek, az konkrétan a valódi helyzet teljes nem ismeretéről árulkodik. Ezzel nem lehet piaci alapon versenyezni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #12646 üzenetére
Kínában teljesen másképp működik a gazdaság, mint az EU-ban. Ott központi irányítású az árképzés, amiket a hivatalosan meghatározott fizetésekhez illesztenek (hasonló, mint nálunk volt a szocis időkben). És az állam minden szinten jelen van és szabályoz, a tervezéstől, a gyártáson át a kész termék eladásáig.
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #12643 üzenetére
Az óriási kínai "versenyképesség" arról szól, hogy a kínai autógyárak gyakorlatilag a termelési lánc minden pontján ki vannak tömve állami pénzekkel. Eleve a versenyképesség mint fogalom kínai autógyárakkal kapcsolatban értelmezhetetlen, mert nem piaci alapon működnek.
Az európai gyártók nem ragaszkodnak foggal körömmel belsőégésű motorhoz, konkrétan hülyeség.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Andras6800
senior tag
válasz FIREBLADE78 #12627 üzenetére
Legalább olvasnál vissza pár HSZ-t...
Persze, javítják.. csak győzd kifizetni.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #12642 üzenetére
Azért javasolnék neked egy Kínai utat. Megnézni, kipróbálni, mi van ott. Most voltak kint a cégtől páran autóipar kapcsán... háááát. Felkötni a gatyát már nem lesz elég.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
Az érvelésem a kínaik ellen annyiban volt más, hogy az eu járműipar lépéshátrányba került. Itt az EV volt a legnagyobb probléma, amit most próbálnak adóztatással helyrebillenteni, DE ettől még semmit nem javul a gyártók versenyképessége, igaz, tesznek is ellene rendesen. Foggal-körömmel ragaszkodnak a belső (és külső) égésűek maradása érdekében. Sebaj. Csak az unokáimat sajnálom, hogy mit hagyunk rájuk.
Talán tényleg az kell, hogy Kína letarolja az EU-t is. Hagyni kell. Az átlag legalább az elején megtudja venni álmai autóját.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #12639 üzenetére
Úgy tűnik valóban az, de ha szeretnének még autót eladni, akkor össze kéne szedni magukat, mert amit a linkelt cikkben olvasni lehet -és amit egyépbként is látunk, pont pár napja volt itt is téma-, az siralmas! Gyakorlatilag kezdünk ott tartani, hogy teljesen felesleges garaciális új autót vásárolni, mert a szeviz sz*r, alkatrész hónapokig nincs, és lehetne sorolni. A felelősséget meg tologatja mindenki a másikra, jogászkodik a gyár, az importőr, a márkaszerviz, csak a user marad hoppon. Én még próbáltam a kínai autók ellenében azzal érvelni, hogy a német gyártóknál legalább a szerviz és a support jól működik...közben meg nagyon úgy tűnik, hogy nem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #12637 üzenetére
Az alkatrészeket zömében külső beszállítók gyártják, nem az autógyár. Valamennyi haszna ettől függetlenül nyilván van a gyárnak is, de az max. nagyker haszon, ami nem a magas marzsról híres.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #12636 üzenetére
Sellernek nagy nyereség nincsen. Gyártónak biztosan van.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Vesa
veterán
válasz kicsi83 #12631 üzenetére
"Onnantól nem a te felelősséged, hogy szakszerűen legyen elvégezve minden."
Ezt senki nem állította! Ugyanakkor lényegetelen is, mert ezek a dolgok nehezen bizonyíthatók. Egy laikus nem fogja a friss márkaszervizes olajcserét követően azonnal elvinni az autót egy másik szervizbe, ott leeresztetni és megvizsgáltatni, hogy pontosan mit is töltöttek bele. Ez teljesen életszerűtlen.
Akkor ha majd 3 év múlva hengerfejes lesz a motor az ócska olaj miatt, mivel fogod bizonyítani, hogy ócska olajat töltöttek bele? Nem csak azért visszük kötelező szervizbe az autót, hogy ne veszítsük el a garanciát, hanem főleg azért, hogy a megbízható működést és az elhasználódás mértékét időben minél inkább kitoljuk.Emellett, ha valamit kifizettetnek veled amit nem végeznek el, vagy nem cserélnek ki, vagy kicserélnek de nem azt a minőséget építik be amiit kifizettél, akkor az konkrétan csalás, tehát bűnözés! A bűnt pedig nem kéne itt relativizálni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Azért lássuk be, a tulajok jelentős része nem műszaki zseni. Beül és vezet, esetleg még mosófolyadékot feltölt, de kb. ennyi. Többi szervíz.
Nem kell tudnia. A gari végéig ezzel nincs gond, utána már igen. Ahogy írtátok is.De utána ha behal, a bizonyítás rohadt nehéz, ráadásul mondhatja hogy a jelek arra utalnak, hogy... soroljam?
Átlag kintről várakozól és nem látod mi történik.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
biga
őstag
válasz kicsi83 #12631 üzenetére
Abban azért van igazsag, hogy mégis, hogyan fogod bebizonyitani egy mondjuk 150e km-es autonal, hogy azért kell generalozni az autot (gar utan!), mert az elsö 2 évben szar olajat töltött (ha töltött!) a markaszerviz, szamlat is adott! Ne felejtsd el, gar utan a bizonyitasi kényszer a tiéd!
Es ez még akkor is kényelmetlen, ha végül a gyarto megosztassal fizet neked a javitasban, mert te aldoztad az idödet egy olyan dologra, amire korrekt munka esetén nem kellett volna, plusz a megosztasos fizetés esetén azért pénzügyi kérdés is a dolog.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
kicsi83
tag
válasz Mauzes #12629 üzenetére
Nem akarom védeni a márkaszervízeket, sőt! Arra akartam utalni, hogy tegyük fel veszel egy új autót. Elejétől márkaszervízbe hordod, időben stb. Onnantól nem a te felelősséged, hogy szakszerűen legyen elvégezve minden. Tegyük fel gari 3 év, tehát onnantól minden a tulaj felelőssége. De pl vezérműszj csereperiódusa 5év (x km). Mi van ha 4 évesen elszakad a szíj? Ha nem márkaszerízbe hordtad gari lejárta után, bosszankodsz és majd a sarkon Józsi megcsinálja. De ha márkaszervízbe hordtad, nem a te felelősséged. A tied annyi, hogy évente vagy x km.ként elvidd. És ami idő előtt tönkremegy én nem lennék hajlandó kifizetni. Pont az a lényeg, hogy ha 60 éves Mari néni, aki semmit ért az egészhez, csak annyit kell tudnia, hogy mikor menjen el karbantartásra. Nem az ő dolga tudni azt, hogy tényleg megcsinálták e.
-
kicsi83
tag
válasz Andras6800 #12626 üzenetére
Ebben maximálisan igazad van de ha igazolhatóan amiatt történik valami, mert nem cseréltek olajat vagy nem megfelelő olajat raktak bele az szerintem nem a tulaj felelőssége lesz. Simán perelném a márkaszervízt, mert azért fizetsz, hogy normálisan végezzék el a munkát. Én nem tehetek róla, ha szar olajat tesznek bele. Nyilván ez nagy részben csak első tulajnál játszható el, mert ott ismert az előélet. Egy 15 éves kocsinál ahol te vagy a 3. tulaj ezt nem lehet eljátszani. Magyarországon sztem az új autók zöme flotta, nem gondolnám, hogy nem cserélik az olajat és ha megkotlik 3 évesen akkor a flottakezelő boldogan benyel mindent.
EV-vel is simán lehet baj, de ott legalább a legdrágább alkatrészre adnak 7-8 év garit.
-
Mauzes
addikt
válasz kicsi83 #12623 üzenetére
Na nehogy már. Most akkor tekintsünk el attól, hogy csalás, te kifizetsz egy szolgáltatást és nem kapod meg vagy csak rosszabb minőségben. Már ez is nagy probléma.
De a másik, hogy szerinted mindenki a garancia ideig tartja az autót? Nem szeretné csomó vevő hosszú ideig használni a drágán megvett új autóját? Marhára nem mindegy, hogy elvégzik-e az olajcserét vagy a szűrőket cserélik-e. Vagy hogy károsítják-e a családod egészségét, amikor nem cserélnek pollenszűrőt. Holott mindez kötelességük lenne és ki is fizetted iszonyat profit marzzsal.
-
biga
őstag
válasz Andras6800 #12626 üzenetére
Ebböl kiindulva tartom jo ötletnek a karbantartasi szerzödést. Amit egyébként akar gari utan egy jobb akarmilyen szervizzel is köthetsz (mar ha van neki). Joval kiszamithatobba teszi a karbantartast.
Eddigi uj autoinknal mindnél (na jo, anno a legelsönél nem, de pont ott tanultam meg ) volt szerzödés, mar eleve a gyartoval. Evekig tarto nyugalom, és nekik nagyon nem érdekük elb@szni a szervizt, ha mondjuk 7-8 évig teljeskörüen mindent ök fognak allni késöbb is (kivéve a gumikopast, de még abba is beszalltak egyszer, mikor egy elallitodott futomü - éves karbantartas utan 2 honappal - észrevettük, hogy a fél szezont futott gumi kika...). Ha összeszamolom, mennyibe került egy ilyen szerzödés nekem, és mennyibe nekik, egyszer nem voltam minuszos, söt!''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Andras6800 #12626 üzenetére
Miért menne tönkre a motor. Sok ügyes szerviz van,aki már javít ev dolgokat. Nem kell itt beszarni.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Andras6800
senior tag
válasz kicsi83 #12623 üzenetére
Ez remekül hangzik.. csakhogy: Ha taknyot töltenek az autóba, akkor a motor ezt nem feltétlen fogja neked "meghálálni" annyira hamar. Simán benne van, hogy majd gari idő után nem sokkal jön ki a baj. Vagy ha jelentkeznek is a jelei gari időn belül... elfelejtenek szólni. Laikus tulaj meg észre sem veszi. Aztán lejár a garancia és fizetheted a motor rendbe rakását ami nem 6 számjegyű lesz. Még úgy sem, hogy az említett számlák miatt majd nagy kegyesen ad a márka kedvezményt.
Hiába egyszerűbb az EV, jelenleg ott meg fajlagosan drágábbak a specifikus elemek. Lásd hajtóműs példák... Én is úgy gondolkodtam, hogy EV-vel nem lehet annyi baj. Időzített bomba az összes autó már. Még ha rendesen oda is figyelsz rá. EV-ben van a legkevesebb ilyen meglepi faktor, de mind drága. ICE-ben jelentősen több. PHEV meg a 2 összege + 1 kicsi.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
FIREBLADE78
addikt
Nézem,autó írja,hogy 24 októberben szervizre kéne menni. Mondom wtf. Böngészve a menüben, műszaki vizsga. Januárban volt. 9 hónapra adják? Pedig ez nem traktor dízel
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
kicsi83
tag
Onnantól, hogy neked megvan a számla mindegy, hogy cseréltek olajat vagy nem. Mármint a garancia szempontjából. A márkaszerviz felelőssége, hogy mindent a gyártó előírásai szerint elvégzett. Ügyfélként neked nem kell tudni, milyem olaj kell bele stb., ezt szervíznek kell tudnia és az ő felelőssége is. Ügyfélként egy dolgot kell tudni, mikor kell karbantartásra vinni.
Nyilván egy lehúzás az egész, de a gyártók nem az eladáson keresik a pénzt, hanem a szervizen, alkatrészeken. Elektromosnál lehet drágának tűnik, de ott elvileg minden évben ugyanaz az összeg lesz, míg egy belső égésűnél mondjuk egy vezérlés csere durván megdobja. -
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12620 üzenetére
Itthon az akarat sincs meg -ismét tisztelet a kivételnek-, de a márkaszervizek többségében kifejezetten a lehúzás megy. Azért az milyen, hogy fórumokon már nem egyszer olvasom, hogy nem meri bevinni a garis autót időszakos szervizre, mert attól tart, hogy ki se cserélik az olajat, vagy ha cserélik is, akkor valami olcsó gagyi olajjal, mert úgyse tudja ellenőrizni senki. Az én kocsimban már nívópálca sincs, akkor honnan a fenéből látnám, ha ki se cserélték az olajat, vagy valami olcsó taknyot töltöttek bele? Még a színét se tudom megnézni, amiből legalább következtetéseket lehetne levonni. Vagy ott a sok rémtörténet a kiszámlázott cserékről, amit soha nem cseréltek ki a valóságban, vagy a gyárinak hazudott, méregdrága fékbetétekről, ami egy BMW-n vagy Mercin is úgy csikorog, mint anno a legolcsóbb Ladába való orosz fémreszelékes hulladék fékbetétek.
Persze a szerviztérbe nem mehetsz be, a szerelővel nem beszélhetsz -max. néha, külön kérésre-, csak egy öltönyös faszival találkozol, aki kitölti a papírokat, leadod a kulcsot aztán az életben nem tudod meg, hogy mi történt az autóddal a szervizben. Az egész rendszer úgy rossz ahogy van, bár azt simán el tudom képzelni, hogy szerencsésebb sorsú országokban ez is tud rendesen működni, és nem ez a szovjet mentalitású rablógazdálkodás megy, mint itthon. Lassan elkezdek utánajárni, hogy esetleg valahova máshova (Ausztria, Szlovénia, Németország stb.), érdemesebb lenne-e kivinni a kocsit szervizbe.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Akkor konszernszerű probléma ez a hozzáállás.
Ezért írtam importőrnek, jelöljön ki másik szervizet, nem volt hajlandó rá.
De legnagyobb gáz, hogy nemzetközi kia fb fórumon egy ukrán szaki a leírtak alapján megmondta, hogy mi a helyzet a hajtóműben. Pontosan az volt. Ők megoldották, hogy egy másik modellből kiszedték a kérdéses alkatrészt, átpakolták az EV soulba és gyarorlatilag egy bontott hajtómű árából kihozták.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
Nálam ott kiverték a biztosítékot, hogy rossz olajjal (5W-30) adtak árajánlatot az első éves szervizre. Bár a legtöbb típusba valóban 5W-30-as olaj kell, de a PHEV-be -direkt ki is emeli a gépköny-, 0W-40. Nem állítom, hogy ez akkora probléma lenne, amitől besül a motor -nyilnán nem-, de elég gáz, hogy a hiper-szuper minősített szekszerviz, a hiper-szuper gyári szervizdokumentációkból még annyit sem volt képes megfejteni, ami egy sima felhasználói kézikönyvből is egyértelműen kiderül.
Aztán ilyen apróságok, hogy nem tudtam aktiválni applikációból az adaptív távolsági fényszóró asszisztenst, és a digitális rádiót sem. Márkaszerviz közölte, hogy nincs benne az autóban. Mondom de, benne van, itt van róla a gyári extra lista (de eleve, miért nem látják??? Nincs online cloud, amiben minden adat szerepel?). Fejvakarás, majd közölték, hogy hagyjam ott az autót, mert lehet hogy komoly gond van. Szerencsére ezt nem tettem meg, helyette emaileztem a Németországi supportnak. Nem telt bele 24 óra, jött a válasz, hogy elnézést kérnek, a kocsi LTU moduljával volt valami, de távolról resetelték, és most már minden működik. És valóban, azóta minden működik.Már előre rettegek, ha vinnem kell kötelező szervizre ezekhez a magyar kóklerekhez.
De a csúcs akkor is a Duna Autós Hyundai volt az Ioniq-al, akik legomboltak rólam 40k-t "átvizsgálás" címen, majd hazaküldtek azzal, hogy minden tökletes az autón. Másnap vissza vittem, mert továbbra is zörgött a hajtómű, ismét elhajtottak -de akkor már kifejezetten bunkón-, hogy az autóval semmi gond nincs, tökéletes. 2 hétre rá kiderült a másik szervizben, hogy totális roncs az egész hajtómű, és cserélni kell gariban. Mindezt itt már ingyen közölték, nem gomboltak le a semmiért 40k-t, helytte kicserélték az 1,6milliós hajtóművet. Ha elfogadom a Duna Autó "átvizsgálást", és a gari lejárta után döglik meg végleg a cucc, akkor a fenti összeget nekem kellett volna kicsengetnem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #12605 üzenetére
#12601kicsi83
Mazda filklérekért +2 év kiterjesztett garit adot MX-30-ra, így 5 év. Akkura 8 év vagy 160.000 km"there are more jacks then one at the fair..."
-
Mauzes
addikt
válasz tuzpenge #12615 üzenetére
Átvizsgálás és diagnosztika a része még. Muszáj valamit még bedobniuk a listára, hogy EV-re is számlázhassanak 100-150 ezret...
Kicsit más: nekem phev van, így a benzinmotor miatt ugyanazok a km intervallumok érvényesek, mint a sima benzinesre. Pl. gyújtógyertya-sor csere 60k km-enként. Na most az enyémben összesen van 60k km, de ebből mindössze 20k km a benzines üzem (többi elektromos). Ettől függetlenül most szépen kicserélik a gyertyákat, hogy megmaradjon a garancia...
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
Értem én hogy ott nálatok Franciában megcsinálják, de Te meg hidd el, hogy itt nemigen foglalkoznak sem veled (ami a kisebbik baj), sem az autóddal. De szerintem ez egy pattalan vita, és nem egy az álláspontunk, ezért én abba is hagyom. Értem amit Te mondasz és ideális esetben az úgy a jó. Ha itt is megcsinálnák becsülettel, akkor nem ez lenne az általános vélemény a "szak"szervizekről itthon Magyarországon....
ˣ
-
biga
őstag
válasz tuzpenge #12613 üzenetére
Most tényleg keressem elö neked a karbantaartasi füzetböl, hogy mik a tervezett karbantartas elemei? Szerintem ha akarod te is megtalalod a te kocsid karbantartasi utasitasaban. De tudomasom szerint ezen felül is vannak ellenörzések, amik pl egy lehetséges visszahivas, vagy a vasarlas ota eltelt idö ota megjelent potencialis hibaforras felmérésére szolgalnak.
Nyilvan ha ezen elemeket mind ismered, és megvan hozza a megfelelö eszközöd, szaktudasod és idôd, akkor te magad is megcsinalhatod otthon. Söt, ha ezeket igazolni is tudod, hogy rendszeresen, az elöirasoknak megfelelöen megcsinaltad, a garancia sem fog ugrani.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
tuzpenge
őstag
Hát én csak azért viszem hogy megmaradjon a gari....mivel nem csinálnak vele semmit...a pollenszűrőt meg én is ki tudom cserélni (negyed áron), van annyi műszaki érzékem.
Fékfolyadék cserét azt én is ott csináltatom, de kb ennyi. Mondd már meg légyszi hogy egy ev-n mi az amit csinálni kell / karbantartatni! A kerékszetett magam cserélem évente 2x, akkor a fékeket is megnézem meg a futóművet is.ˣ
-
biga
őstag
válasz tuzpenge #12609 üzenetére
Nem, az nem garancialis szerviz, az periodikus karbantartas. Es nem tudom, te hogy vagy vele, de én speciel azért viszem, hogy a kocsi rendben legyen, az csak hab a tortan, hogy ezzel a garanciat is megtartom.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz tuzpenge #12609 üzenetére
Anno mikor használtan vettem egy Toyota Carina II-t, elvittem Kiskőröre az ottani Toyota szervízbe. Akció volt, ingyenes átvizsgálás. Elmondták mi a probléma, adtak ajánlatot és kedvezményt arra is. Azt is megmondták valami alkatrészre, honnan szerezzem be bontottként. Bemehettem és nézhettem mit csinálnak. Onnantól csak hozzájuk hordtam. Nem volt garis.
Aztán tőlük vettem életem első és szerintem utolsó új autóját (nem fogom a bukó pénzt megfizetni többet) az is hozzájuk járt így. Volt vele gond, amit nem tudtak megoldani, de kb. 6 hónappal később szóltak, vigyem be, sikerült megtalálni a hibát egy lengyel szervizen keresztül. Kábelköteg nem volt jól forrasztva. Kicserélték.
Már sajnos nem üzemelnek.
Ismertem a tulajokat, a szervizvezetőt. Családias volt.
Tehát voltak - csak bízhatok benne hogy vannak is - jó szervizek.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
tuzpenge
őstag
"akkor viszed garancialis szervizre a terméket, amikor baja van"-> NEM, minden előírt időpontban viszed az autót, csak azért hogy a gari megmaradjon és ezzel ne tudjanak támadni a szervizek (és reméled hogy ha baja lesz akkor segítenek a garancia keretén belül)! Ezekben az időpontokban elektromos autó esetében otthagysz egy szemmel jól látható összeget, legtöbbször a semmiért mert csak ránéznek -felszámítják az ilyen olyan csavarok árát amit ki se cserélnek- és mehetsz a kasszához fizetni. De ha baja van akkor meg elhajtanak hogy ez nem garis hiba, ismét le akarnak rólad venni egy komoly összeget. Sajnos ez a magyar valóság! Ismét mondom tisztelet a kivételnek, mert biztos van olyan is csak az az elenyésző kisebbség, már-már nem is létezik.
ˣ
-
biga
őstag
válasz Tiédetis #12607 üzenetére
Nem gondolom, ebben n(s)em vagyunk kivételesek
Azért ne felejtsük el a szerviz-jelenséget sem: akkor viszed garancialis szervizre a terméket, amikor baja van, tehat pont nem vagy nagyon elégedett vele. Ebböl a felallasbol nézi a legtöbb ember a terméket illetve a szervizt is. Persze ha vmi egyszerü baja van, akkor hipp-hopp kézratétellel megjavitja a szaki, ilyenkor elégedett a vevö. De azért vannak komolyabb hibak is, aminél gyakran boritékolhato az elégedetlenség. Ha meg még le is huznak...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #12580 üzenetére
"Nem tudom Hyundai milyen, de ezekkel csak szívtam."
Korábban írtam a hajtóműcserés sztorit, ott az egyik cég kritikán aluli volt, a másik viszont korrekt módon cserélte gariban. Azóta is oda hordjuk, de ez sem jelent semmit, mert őket is láttam már szidni. És akkor itt a Merci, amiről itthon eddig szintén csak rossz tapasztalatom van márkaszerviz fronton. Elég megnézni a két legnagyobb márkaképvieselet/importőr/szerviz értékeléseit a guglin. Nem tudom a németeknél mi a helyzet, de itthon katasztrófa és semmiféle emelkedett minőséget nem képviselnek. Inkább csak a lehúzás megy.
A tudomány a valóság költészete!
-
kicsi83
tag
válasz bigdigit #12603 üzenetére
Az akku esetében a 8 év/160000km az teljeskörű garancia.
Megintcsak Stellantis, javítás is lehetséges, de egész Belgiumban egy márkaszerviz jogosult akku javításra. Szintekre vannak osztva a szervizek (3 szint van), hogy mit csinálhat, ha nincs képzett szerelő, hozzá se nyúlhat a kocsihoz. Általános szabály, hogy 7. hónaptól kötelező felújított (gyári) alkatrészt használni, ha elérhető. Minden alkatrészt meg kell őrizni, adott esetben beküldeni a központba. Akkut speciálisan kell csomagolni stb.
Ez a munka amit csinálunk ki van szervezve, nem Stellantis alkalmazott vagyok. De ugyanígy van pl BMW is, azt is innen csinálják. -
kicsi83
tag
válasz mghltm #12599 üzenetére
Nálunk szinte csak párom használja, szűk 8.000 lehet benne. Ugyanaz mint a tied, mi is itthon töltjük, napelem nélkül. Fogyasztás is nagyon hasonló, fűtés még nem volt használva. Néztem Stellantis vonalat is de ennyi pénzért (13,5 milla volt talán), ekkora kocsi, ennyi garival nincs. Párom két kisgyereket hoz visz vele, tökéletes. Sávtartó az valóban katasztrófa, de legalább ki lehet kapcsolni és úgy is marad. Legyen android auto/apple car play és bőven elég. Pályán nem használjuk, 2. autó. A másik a 7 év/150.000km általános gari, ami konrétan sehol nem elérhető. Néztem Volvot, 3 év, Mazda 3 év, Stellantis 3 év, plusz pénzért lehet 5 év. Tesómnak Volvo van, szebb, jobb meg minden, de 3 év gari és drágább is. Kínaiak, lehet veszekedni kell majd ha esetleg lesz valami, de itt legalább elvileg 7 évig nem lehet nagy sz.pásba belefutni. Irgalmatlan dolgokba lehet beleszaladni. 5 évre tervezünk vele, uitána még mindig el lehet adni 2 év garival. Ahol vettük amúgy Citroen/Peugeot/MG kereskedés, szóval nem fognak tudni megvezetni. Mondjuk addig voltak kedvesek míg megvettük. Kértem pluszba 220-as kábelt itthon tölteni, megrendelték 3 hétig vártam hetente telefonálva. Maguktól egyszer se hívtak fel, hogy bocs paraszt, még nem érkezett meg.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest