- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Megoldások IBS/IBD-re
- Internet fejlesztés országosan!
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
4D4M
senior tag
válasz Shadowbull #14494 üzenetére
Az A2-80 nagyjából ugyanazt tudja, mint a 8.8-as. A meghúzási nyomatékot mondjuk valamerre korrigálni szükséges.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
robi-k
őstag
válasz gorbep #14489 üzenetére
A szerelődnek javasold majd, hogy az ilyen és ehhez hasonló problémás csavarkötések összeszerelésénél alkalmazzon Thermocup 1200 szerelőpasztát. Autószerelőként imádtam, évek mulva is problémamentesen szét lehetet szedni a csavarkötéseket még a magas hőterheléssel rendelkező alkatrészeknél is (pl. kipufogó rendszer).
Igaz, az első megbontás ugyan-úgy szívás lehet -
CharlieDrop
veterán
-
Shadowbull
addikt
A gond az, hogy addig oké hogy korrózióálló, de a szakítószilárdsága eltérő, jellemzően alacsonyabb mint a klasszikus szénacél csavaroké, ráadásul más mechanikus tulajdonságai is vannak. Olyan helyre biztosan nem tennék ilyet aminek biztonsági szempontból relevanciája van.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14490 üzenetére
De ez melyik ID7 verzió? A forrást nem tudom elfogadni hivatalosnak. Kérlek VW részéről kiadott hivatalos adatokat közöld
A Porsche meg még korábban alkalmazta, két évvel a Hyundai előtt. Ezt annyival tudom kommentálni, hogy ha igaz is, akkor legalább 4x áron
#14491CharlieDrop mutasd meg, hogy hol írtam, hogy a Tesla már szilárdtest akkuval kínálja az autóit. A többire csak azt tudom kommentálni, hogy annak sz*r, akinek nincs
[ Szerkesztve ]
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
CharlieDrop
veterán
válasz sharp4 #14483 üzenetére
Miért égetnéd?
pl a szilárd test akku.
plusz az autó nem csak akku és motor, hanem van benne egy csomó már is.
egy model 3 egyetlen kijelzővel több, mint vicc.
Mikor már indexkar sincs, hanem próbálja kitalálni a dolgokat. Értem persze, hogy nincs rá szükség, de ettől nem lesz jobb, csak más.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
válasz sharp4 #14487 üzenetére
Nem érted. Az a töltési csúcsteljesítmény, amit a Tesla pár percig képes tartani, aztán zuhanni kezd, a gyakorlatban semmit sem jelent.
Na csak nekem kell helyetted dolgoznom.
TM3 Long Range
LinkID.7
[link]A TM3 átlagos töltési teljesítménye 10-80% között 95KW , a VW ID.7-é meg 121,6 KW, durván 30%-kal magasabb.
A Porsche meg még korábban alkalmazta, két évvel a Hyundai előtt.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz gorbep #14488 üzenetére
ilyen szintű alatta a korrózió és a só... és eredetileg olyan fejű csavar volt benne, mint amit itt mellette látsz...
Bárki másnak van javaslata, információja azt is szívesen veszem, a bent szakadt csavarok kivételére vonatkozóan is...
Szerk: Szörfösként látok ilyet, amikor nem tengerre készült alu ötvözettel mész tengerre, így szedi szét a tengervíz, ha jól tudom több Mg kell az ötvözetbe... de kohász se vagyok...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #14484 üzenetére
igazad van, és értem is .... csak ettől a probléma nem oldódott meg... sajnos a csavar nem terheléstől szakad el, hanem attól, hogy egy más elem javítás miatt (porvédő, toronycsapágy) ki kellene venni. Amúgy( bár ismétlem, nem vagyok gépész) nincs is rajta jelentős terhelés... extrém méter mély kátyúba futástól eltekintve.
Itt egy random netes kép.... jellemzően egyik csavar sem a gyári, mert a gyári csavar nem hatlapfejű...
Gondolom gyártói infó nincs, nem foglalkoznak vele, különösen, hogy a gyártás már leállt....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14485 üzenetére
A 200kW töltési teljesítmény alacsonyabb, mint a 250kW. És a 200 kW is csak a nagyobb akksis modellben érhető el.
Ha már 800 volt, a Hyundai már jóval korábban alkalmazta. Itt is igazolódik a lemaradás!
[ Szerkesztve ]
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
4D4M
senior tag
válasz Shadowbull #14484 üzenetére
Egyébként hibát követ el az egyszeri felhasználó, ha A2-re cseréli a már bizonyítottan problémás csavarokat?
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
Shadowbull
addikt
válasz sharp4 #14483 üzenetére
Mit honnan szedek? A töltési teljesítményt? Keress már ki tetszőleges töltési görbéket, aztán hasonlitsd össze őket. Ne én dolgozzak már helyetted.
A 800 Voltos rendszert azért hoztam fel, mert a Százberizének az van, tehát az egy teljesen más architektúra mint amit a 3/Y-ban megkapsz. Az ID. Sorozat nem 800Voltos, mégis gyorsabban töltenek mint a Tesla 3/Y.
"az európai gyártók le vannak maradna"
Teslafan közhely, nem igaz. A valóság az hogy a Tesla van egyre jobban lemaradva technológiailag.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #14480 üzenetére
Nézd, nem azért használunk adott helyen 8.8-as csavart 10.9 vagy 12.9 helyett mert hülyék vagyunk, esetleg sóherek, hanem azért mert arra a helyre az kell.
A csavarkötések méretezése külön tudomány, és ha 12.9-et használsz olyan helyen, amit 8.8-ra méreteztek, akkor hülyeséget csinálsz, és potenciálisan kárt okozol.
Méretezési alaptétel hogy MINDIG a csavarnak kell hamarabb tönkremenni, nem a menetnek. Tehát ha egy túlterhelési helyzetben leszakad a csavar, akkor pont úgy működött ahogy kell.Ha belerohad a csavar a menetbe, akkor az korróziós probléma, nem csavarkötés méretezésének a hibája. Persze az attól még el van baszva, csak nem úgy. 3 év alatt nyilván nem lenne szabad oldhatatlanra belerohadni a csavarnak.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14477 üzenetére
Ezeket honnan szeded? Volt szerencsém az esetlen ID5-höz, hát nem kellene.
Miért emlegeted a 800V-os rendszert? A szóban forgó ID7 esetleg tudja? Nem.
Az audi esetét ne is említsd, mert biztos nem népautó szinten lesz az ára, lásd a korábbiakban az e-tron.#14476CharlieDrop miért égetném magam? Nem vagyok se Tesla, se kínai bérenc. Viszont az európai gyártók le vannak maradna, majd talán 3 év múlva tudják elérni a szintet, amire más gyártók már még előrébb lesznek.
A Tesla korántsem hibátlan autó, viszont amit tud, az biztosan, pontosan tudja.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
ParmaBoy
kezdő
Ha már ID7: Draskovics Andris tett fel tegnap este egy rohadt részletes tesztet, többször hasonlítja pl a Model3-hoz.
Aki szereti a videós tartalmat (és el tud vonatkoztatni, hogy kinek a fia...), és ráér, annak megér egy órát, (pedig ez nem is az órás topic. wehehehe ) aztán levonja magának a tanulságokat. [link] -
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #14479 üzenetére
Te vagy az okos gépész.... mondj jobbat, minden tanácsot megfogadok... Ez vált be szerintük ( nem értek hozzá, nem vagyok gépész) az erősebb csavarnak nem szakad le a feje, és legalább kijön... persze az se lenne rossz, ha nem kelleni kiszedni 3-5 évenként...
A Márkaszervíz hivatalos álláspontja, hogy a kocsi fél orrának lebontásával cserélj ilyenkor alumínium bölcsőt.... úgyhogy ezt már ne javasold lécci, nekem nem életszerű... és finoman szólva sem gazdaságos.... és akkor nem mondtam csúnyát...
Szerk: lehet hogy aki csak i3-st javít, több ilyen csavart cserélt ki mint Te, és lehet nagyobb a gyakorlati tapasztalata.... de nem hinném, hogy ez az infó nem jutott el a BMW-ig egy ISO rendszerben.... biztos van erre egy hivatalosan ajánlott megoldás.... csak Mo-ig nem jutott le az info ( külföldi fórumokon is erősebb csavart ajánlják)
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #14478 üzenetére
"a szerelők feszengve állnak neki kivenni a csavart, és ők mondják, hogy biza ez konstrukciós hiba"
Édes istenem. A szerelő megmondja, igen. Neki még annyi fogalma sincs a gépészetről mint neked, aki 12.9-es csavarok alkalmazásában látja a megoldást egy korróziós problémára.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz sharp4 #14475 üzenetére
Most miért bántod? Megmondta hogy a Neue Klasse-ban minden csavar új... amikor örömömnek adtam hangot hogy újra feltalálták csavart, és akkor talán nem fog leszakadni a fejük, mint az i3-ban, megkaptam, hogy fogalmam sincs az autóiparról és a gépészethez sem értek... és ez így is van, viszont az i3 tornyában eddig 4 csavarom szakadt benn a 6-ból... de az úgy van jól, mert az normális hogy a sós latyak bekorrodálja az alumíniumba csavart acél csavart... és a felhasználó a hülye, hogy bele megy a sós lébe, meg a szerelő, hogy ki akarja csavarni a csavart a 3!!! éves autóban, mert a porvédőt ennyire képes a "szent BMW" tartósra megcsinálni... 105L-es Skodában sose kellett 30 év alatt porvédőt cserélni, igaz az nem prémium...
Persze, aki dolgozik, az hibázik... nincs hibátlan autó... de amikor a szerelők feszengve állnak neki kivenni a csavart, és ők mondják, hogy biza ez konstrukciós hiba, ne mindenki más legyen leostobázva #merőkjobbantuggyákmindenkimáshüjje....
Amúgy az i3 pont egy jól sikerült autója a BMW-nek, és a két említett felettébb bosszantó hiba az összes típushibának már a súlyosabbik fele... ( a kisakku máshol is gyenge pont.... az ülésfűtést meg nem is értem, mintha sose gyártottak volna fűtött ülést... )
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz sharp4 #14473 üzenetére
Hmm, tényleg egy villanyautós topikban kell elmagyarázni, hogy a töltési csúcsteljesítmény az égvilágon semmit sem jelent? Katalógusértéknek jó csak, de annak sem túlságosan?
A valódi technológiai előnyt azt átlagos töltési teljesítmény jelenti, azaz egy 10%-80% gyorstöltési ciklus alatt mekkora átlag adódik. Ebben a VW ID.7 messze a TM3 és a TMY felett van, de gyanítom az S/X sem tölt gyorsabban. A Százberizét nem tudom, de az ugye 800 V-os technológia, azt meg a Porsche meg az új Audik verik bele a földbe.Melyik Tesla van szilárdtest-akkuval szerelve? Elárulom, egyik sem. De a vicc az, hogy legalább az európai gyártók komoly kutatást végeznek a területen, a Tesla meg nem is foglalkozik vele.
Nagyságrendek vannak az európai és a kínai támogatások között. Európában kapsz esetleg egy kis aprót, ha beruházol, Kínában meg gyakorlatilag onnan indul a támogatás, amikor a kínai állami bányavállalat fantázia áron adja az alapanyagot a kínai állami tulajdonban lévő acélgyárnak, aki aztán szintén fantázia áron adja tovább a félkész terméket a félig magán félig önkormányzati tulajdonú beszállítónak, és így tovább, a termelés összes pontján nyomja kínai állam, a regionális kormányzatok és az önkormányzatok a pénzt a kínai autóiparba. Semmi köze az egésznek a piacgazdasághoz, nem véletlenül nem akarja hagyni senki, hogy kínai állami pénzen hizlalt gyártók tarolják le a helyi ipart.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
válasz sharp4 #14475 üzenetére
De azért csak égeted magad.
A Tesla ár/érték arányban nem rossz autó, itt ajánlották a Teslás FB csopit lépjek be nézzem meg a problémákat. Hát…tatom magamat ahhoz, hogy az én nézetemben csak akkor jó, ha nem autóként gondolok rá.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
sharp4
őstag
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14472 üzenetére
Idézem: "Az akkumulátor egyenáramú gyorstöltő oszlopon, mérsékelt külső hőmérséklet mellett, 200 kW töltőteljesítménnyel kb. 25 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra"
Ráadásul a megjegyzéseket is érdemes elolvasni:
"Az ID.7 Pro S modell esetén, sorozatgyártott járműhöz hasonló tanulmányautó.
A jármű még nem kapható kereskedelmi forgalomban.
Előrejelzett értékek - a jármű még nem kapható kereskedelmi forgalomban / WLTP- előre jelzett hatótávolság a WLTP ciklus szerinti (nem szabványos) görgős próbapados mérés alapján. A WLTP szerinti hatótávolság értékei sorozatgyártott járművek esetén a felszereltségi szintek miatt eltérhetnek. A tényleges hatótávolság a gyakorlatban függ a vezetési stílustól, sebességtől, kényelmi/mellékfogyasztók alkalmazásától, külső hőmérséklettől, utasok számától/rakománytól, a domborzati viszonyoktól és az akkumulátor elhasználódásától és kopásától.
Szimulált töltési idő a kiválasztott paraméterek alapján. A töltés tényleges időtartama eltérhet."Hol tudja a Tesla "hasonló" bruttó 77 kWh akku 250 kW töltését az ID7?
Európai gyártótól mutass nekem egy olyan gyártót, aki szilárd testes akkuval forgalmazza az autóját.
"A kínai és az európai gyártók állami támogatása közé bármiféle egyenlőségjelet tenni a totális fogalmatlanság jele. Láthatóan az égvilágon semmit sem tudsz a témáról." Csak az egyik oldalt lehet támogatni? Miért is kellene azt a gyártót támogatni, amelyik Ázsiában fele annyiért adja ugyanazt az autót, mint a saját földjén?[ Szerkesztve ]
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
Shadowbull
addikt
válasz sharp4 #14471 üzenetére
Hűha, ezek után azért elég erősnek tűnik a korábbi megjegyzésed, miszerint én írok hülyeségeket
Az ID.7-ben nagyobb akku van és gyorsabban tölt mint bármelyik Model 3. Nem a 2020-as, hanem az amit most meg tudsz venni. Ráadásul sokkal nagyobb autó és jobb autó. Nem a VW van lemaradva a Teslától, hanem a Tesla a VW-től. Is.
A Rivian-nal való együttműködés nem valamiféle hátrány ledolgozása céljából jön létre, hanem költségcsökkentés miatt.
A kínai és az európai gyártók állami támogatása közé bármiféle egyenlőségjelet tenni a totális fogalmatlanság jele. Láthatóan az égvilágon semmit sem tudsz a témáról.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14468 üzenetére
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy rengeteg tévhit van az autóiparral kapcsolatban, ami a te írásodból is látszik (... ID7. A versenytársak már 2020-ban többet tudtak). Ezt fejtsd ki kérlek, mivel az ID7 még Model 3 tudását sem érte el az akkuval és töltéssel kapcsolatban. Nem kell mellé beszélni, a Volkswagen ledolgozhatatlan hátrányban van, melyet a Rivian-al való összefonódása sem fog megoldani.
Gyakorlatilag az egész világon azon minta alapján működnek a BEV eladások, mint itt Európában. Ha van támogatás, akkor veszik, ha nincs támogatás, akkor nem veszik. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy egy darabot sem adnak el, hanem azt hogy támogatás nélkül a széles körül elterjedés teljesen reménytelen, a BEV egy rétegjelenség marad.
Németország jó példa, tavaly év végén megszűnt a támogatás, idén októberig 27%-kal csökkentek a BEV eladások, miközben az össz eladás azonos szinten maradt, a BEV-ek részaránya meg 13%-ra csökkent. És támogatás nélkül nincs is rá remény, hogy ez szignifikánsan javulni fog.
Népszerű vélemény ezért az autógyártókat hibáztatni, de ez teljes tévedés. Minden állami támogatások segítségével működik, lásd Ford, GM megmentése. Ugyanezt fogja kapni az EU-tól a VW is, mert nem engedhetik meg maguknak, hogy tönkre menjen. Ezáltal miért probléma, ha Kína támogatja az országában megalapult gyártókat?Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
sharp4
őstag
válasz CharlieDrop #14467 üzenetére
Viszont ez nem marad így mindig, vagy lesz "olcsó" áram, vagy a fosszilis üzemanyagok árát emelni fogják olyan szintre, hogy ne tudják az emberek megfizetni.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #14467 üzenetére
Célszerűbb, vissza nem ülnék benzinesbe városi használatra.
-
Shadowbull
addikt
válasz sharp4 #14466 üzenetére
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy rengeteg tévhit van az autóiparral kapcsolatban, ami a te írásodból is látszik (... ID7. A versenytársak már 2020-ban többet tudtak).
Gyakorlatilag az egész világon azon minta alapján működnek a BEV eladások, mint itt Európában. Ha van támogatás, akkor veszik, ha nincs támogatás, akkor nem veszik. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy egy darabot sem adnak el, hanem azt hogy támogatás nélkül a széles körül elterjedés teljesen reménytelen, a BEV egy rétegjelenség marad.
Németország jó példa, tavaly év végén megszűnt a támogatás, idén októberig 27%-kal csökkentek a BEV eladások, miközben az össz eladás azonos szinten maradt, a BEV-ek részaránya meg 13%-ra csökkent. És támogatás nélkül nincs is rá remény, hogy ez szignifikánsan javulni fog.
Népszerű vélemény ezért az autógyártókat hibáztatni, de ez teljes tévedés.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
CharlieDrop
veterán
válasz sharp4 #14466 üzenetére
"Utcai töltőn tölteni jelenleg nem éri meg, mivel hasonló árban van a fosszílis üzemanyag áraival."
De pont ez a baj, nem építhetsz arra, hogy az átlagember otthon tudjon tölteni.
Lehet neked van annyi napelem a tetődön, hogy ingyen tudsz tölteni, lehet valakinek kevesebb van, így olcsóbb és lehet olyan is, aki a 70 Ft-s árammal tölt.
Én nem is azt nézném az üzemanyag olcsóbb-e, hanem a városi használatra célszerűbb egy BEV.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14460 üzenetére
Ez sem igaz. Azoknak már van, akik családiházban élnek és tudnak úgy mond "olcsó" árammal tölteni. Utcai töltőn tölteni jelenleg nem éri meg, mivel hasonló árban van a fosszílis üzemanyag áraival. Volt egy kis megtorpanás valóban, viszont a témával kapcsolatban edukációra lenne szükség, a Te írásaidból is látszik, hogy a témával kapcsolatosan elég nagy sötétség van. Annak ellenére, hogy valószínűsítem az iparágban dolgozol. A szomorú az, hogy egyik európai gyártó sem akar/tud élre kerülni az elektromos autóiparban. Amit szépen mutat a Passat utójaként előkészített ID7. A versenytársak már 2020-ban többet tudtak. Látják és érzik a lemaradást, mégsem tesznek ellene látszólag semmit sem.
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #14464 üzenetére
"Ne égesd magad"
Kettőnk közül nem én vagyok az aki full hülyeségeket beszél és égeti magát.
"az árfolyam senkit se érdekel, csak a nyereség... ;] Azzal is szépen álltok..."
Nem állunk szépen, mert Q3ban elvitte a nyereség nagy részét az IBS visszahívás. De ez egy ilyen műfaj, bárkivel előfordulhat.
"várom a 2 számjegyű Tesla árfolyamot..."
Egy ideig lehet hazudozással támasztani az árfolyamot, meg az is segít, ha a cég CEOja nekiáll lebontani a demokráciát, és kormányzati pozícióba kerülve fogja megpróbálni a cégét állami pénzekkel kitömni.
De előbb-utóbb el fog jönni az igazság pillanata, és akkor az fog számítani, amit letesznek az asztalra. Lehet rajtam gúnyolódni, meg nagy arccal kioktatni, a valóságot fullban tagadni, de ez attól még így van.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #14462 üzenetére
Simán lehet acél csavart használni alumíniumba, ezer helyen használunk ilyet.
a kerékjárati ívben, ahol sós víz meg sár éri.... Na Bravo... Ne égesd magad...
Ahha.... ha Te mondod, mégis csak bennfentes vagy...
Erről is Musk tehet.... persze majd most jön, hogy az árfolyam senkit se érdekel, csak a nyereség... Azzal is szépen álltok...
JA várom a 2 számjegyű Tesla árfolyamot... te is olyan jós vagy mint a meteorológus... esni fog.... majd valamikor...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
Én már jópár BMW gyári hangrendszert hallottam, Harman Kardont, Bowers Wilkins-t. Nekem mindegyik tökéletesen megfelelt, pedig én szeretek zenét hallgatni sokat is hallgatok.
Ez a "nekem nem jó a gyári rendszer, kicserélem" tipikus réteghobbi, az átlag vásárlót marhára nem érdekli.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #14457 üzenetére
"tennék helyére 12.9-est"
Nem sok fogalmad van a gépészetről, ugye?
"gagyi fos autókba is sajtolnak az aluba acél perselyt"
Ez ebből is látszik. Simán lehet acél csavart használni alumíniumba, ezer helyen használunk ilyet.
", a befektetők már beárazták a jövőjüket"
Azt próbálják beárazni hogy mit jelent az, hogy Musk bebújt Trump hátsójába. Erre teslafanként tényleg büszkének lehet lenni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
válasz axioma #14453 üzenetére
Elég csak megnézni milyen mágnes van a gyári cuccokon és máris látni, hogy labdába se tud rúgni. Jah fel is kell tennem az I3 gyári hangszórókat eladni… valamelyik szekrénybe porosodik. Tesla se különb de ez legalább nagyságrendekkel jobb.
Persze autóban menetközben minőségi zenéről beszélgetni megint más tészta… inkább a zaj szigetelés ami mindenhonnan hiányzik, Z4-ben pl volt az E85 fl-nél.[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Én is kidobnám szívesen és tennék helyére 12.9-est (mert 100 Ft-os tételekről beszélünk .... és még hogy a BMW nem fillér szexualizáló) De ahhoz először ki kéne mind a 6-ot venni valahogy... Ideiglenesen kisebb csavarral meg vannak fúrva, mert felfüggesztés nélkül a kocsi szervizben maradt volna... hogy a keze szakadt volna le az ökörnek, amikor lerajzolta, hogy így legyen... gagyi fos autókba is sajtolnak az aluba acél perselyt, itt a hiper szuper jövőbemutató design-ba nem fért bele... szóval talán még nem késő nekik újra feltalálni a csavart...
De ahogy elnézem a tőzsdét, a befektetők már beárazták a jövőjüket... apropó Shadowbull hogy is áll a TE$LA/BMW?
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz gorbep #14452 üzenetére
Extrém drága? Ne viccelj, 200e alatt volt a 4 db teligumi, a Teslara 470e volt a négyévszakos, és kb a legolcsóbban ezzel jöttem ki. A téli is drágább lett volna a nyári is bőven felette van.
I3-nál van aki úgy kezdi, kidobja a csavart és csak ujjal szerel… porvedo esetén, okkal persze.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #14431 üzenetére
Jó hogy a BMW a Neue Klasse-val újra feltalálta a csavart... a kereket is? vagy az azért a régi...
Amúgy ideje volt, mert nekem az i3-ban sorra szakadnak be a csavarok... ami elég gáz egy ilyen nagy múltú gyártótól... szólj át nekik, hogy alumínium bölcsőbe nem teszünk acél csavart... főleg nem bili vasból... mert jól megélnek a csavarkiszedő vállalkozások a BMW-ből... Porvédő cserénél már előre szólnak, hogy lehet húzós lesz, főleg ha mind a 6 csavar bennszakad... Azért ez finom szólva is nagy blama...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #14449 üzenetére
En ultem kb. uj bmw-ben lecserelt hanggal, mondjuk en nem tudtam ertekelni de a tulaj lelkesedett, h miltyen sz*r volt es milyen jo lett [az elozo bmw-jenel szarabb volt az ujban].
-
gorbep
senior tag
válasz CharlieDrop #14425 üzenetére
Igazából a suicide ajtó megszokható.... csak bosszantó, hogy ki kell kapcsolnod az övet, hogy kiengedd a gyereket magad mögül... Ismerősöm meg pont hogy szereti, mert a gyerek nem tud kipattanni, amíg ő ki nem nyitja az ajtaját... ízlések és pofonok...
A gumi nem gáz, drága, de jól bírja, ha nem gyilkolod... amúgy extrém drága volt 3 éve, most vár van kínai olcsó is ( nem próbáltam, de miatta nem emelkednek a márkás árak úgy, mint más méretekben), illetve a más mértek árai kezdenek felzárkózni... csak pislogok milyen gumi árak lettek, állítólag a háború miatt, mert Ukrajna volt a legnagyobb ipari korom előállító... meg az olaj ár, meg a $ meg Euró... ami rég visszament... közben meg ismeretségi körben sokan panaszkodnak, hogy a márkás 4 évszakosok nagyon elszarultak, változtattak a gyártók...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
sharp4
őstag
válasz Shadowbull #14438 üzenetére
Azért az, hogy veszik elég túlzás. Pont nem erről szól az európai autópiac. Azt mondják, hogy senkinek nem kellenek a villanyautóik, holott az a baj, hogy ennyiért nem kellenek. Fel kellene ébredni és nem siránkozni, hogy be kell zárni a gyárakat. Érdekes módon más gyártóknak megy.
Pl.: ID3-ban nem volt alapfelszereltség a tolató kamera? Miért is? Egy elektromos autóban? A n*ci politika ezt diktálja, meg is érkezett a kutyára a dér...Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5 Tesla Model 3 LR
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Mondjuk én még élő emberrel nem találkoztam aki kicserélte volna az autójában a hangszórót, mindig a neten látok ilyeneket
Az egész lényege az lenne, hogy mennyire feded le a vásárlóid igényeit. Ha többé kevésbé sikeresen, akkor a vásárlóid elégedettek lesznek.
Az már tökmindegy, hogy az autód 10 éves korában a harmadik tulajdonosa elégedett lesz-e vagy sem.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14438 üzenetére
"A kommersz gyártó szimplán marketing okokból pakol bele mindent "alapáron", a vásárló meg elhiszi hogy milyen jól járt, közben meg esetleg fizetett olyanért is ami nem kell neki."
Ja, mint az adaptív tempomat, az aztán egy különleges dolog 2024-ben, hogy külön extrás legyen
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #14438 üzenetére
Persze aztán nem győzi cserélni az ember a gagyi alkatrészeket. Teslára is igaz, de a bmw is ugyanez pepitába.
Maradva az audional ott van a sima meg a HK hifi I3-ban, de az alapba ezek helyett teszel egy erősítőt meg aftermarket hangszórókat és ég és föld a különbség, olcsóbban mintha a HK-t vennéd… ez nem évjárat függő, nem kell mentegetni semmit.
Teslánál a futómű fék ilyen… 6-700e egy normális futómű, fék az picit több ha hátul is akarsz csodát nem csak elöl. -
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14432 üzenetére
"Azaz olyasmit is meg kell venned, amire az égvilágon semmi szükséged. "
Sajnos a németeknél is. Épp eleget konfigolgattam idén ahhoz, hogy ezt ki merjem jelenteni. Egy csomó extra csak csomagban vehető, ráadásul pofátlan módon, ami azt jelenti, hogy akarsz mondjuk egy kormányfűtést ami 80k, de nem veheted meg csak csomagban minden mással együtt, ami már 350-400k. Fokozza az agyrémet, hogy beteszik külön az extrát külön árral a listába, holott meg sem veheted önmagában.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14430 üzenetére
"Mellesleg a Neue Klasse NEM egy 70es évekbeli dizájn felmelegített változata, hanem teljesen új irány."
Akkor miért beszélnek állandóan a cápa 7er BMW megidézéséről? Nyilván új fejlesztés az autó, de a design alapja egy 70-es, 80-as évekbeli vonalvezetés és ez jól látszik is rajta.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #14438 üzenetére
Azért legyünk őszinték, nem az szokott zavaró lenni, ha valami van, annál inkább ha valami nincs. Pl. eladásnál minden egyes plusz dolog értéknövelő lehet, legtöbbször használtban is a full extrásat keresik. Értem, h spórolhatna még a legszegényebb réteg, de szerintem azért az átlagnak nem akkora probléma, ha nem csak azt veszi meg, amire neki feltétlen szüksége van.
-
Shadowbull
addikt
Látod hogy a prémium gyártó megengedheti, hiszen így is veszik.
Mellesleg az i3 már több mint 10 éves típus. 2013ban került a piacra, az akkori piaci viszonyok között kell értékelni.A kommersz gyártó szimplán marketing okokból pakol bele mindent "alapáron", a vásárló meg elhiszi hogy milyen jól járt, közben meg esetleg fizetett olyanért is ami nem kell neki.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #14435 üzenetére
Tehát a prémium megengedheti, hogy fapadot gyárt halogén lámpa az I3-ban meg az alap hifiben azok az ócska hangszórók, de a nem prémium gyártó nem teheti meg, hogy egy felszereltségi szint alá nem megy le? Ahaahhahh.
-
Naturalist
tag
Ahogy látom szépen fejlődött az akku menedzsment és töltés technológia, 5 ezer kilométeren csak 2 óra különbség volt egy fosszil autó és a Taycan között 120 km/h átlagnál.
-
Shadowbull
addikt
Persze, mert alapvetően egy olcsóbb autó, azért kapod meg olcsóbban. De lehetne még olcsóbb is, ha nem raknának bele olyasmit, amire nincs szükséged.
Mondjuk egy délolasz vásárlónak mi a fenének kellene kormányfűtés? Vagy minek nagyhifi annak aki soha nem hallgat zenét?https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #14432 üzenetére
Szerinted.
Olcsóbban benne van minden, mint a másikba a semmi. -
Shadowbull
addikt
"forgalom generális alkatrész fronton európai gyártók ebből is jól keresnek"
Hülyeség, nem igaz. Ez egy népszerű konteó, semmi alapja nincs.
"nincs ilyen, minden benne van aztán kalap."
Azaz olyasmit is meg kell venned, amire az égvilágon semmi szükséged.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
Azért azt tudod hogy ezek rohadt sok munkával kigrammozott dizájndöntések, a célcsoport igényeinek maximális figyelembevételével?
Mert lehet bátornak meg modernnek lenni, de csak simán lehet hogy a kutya sem fogja megvenni.Mellesleg a Neue Klasse NEM egy 70es évekbeli dizájn felmelegített változata, hanem teljesen új irány.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
A sok extra lehetőség egy rakás pénz… és forgalom generális alkatrész fronton európai gyártók ebből is jól keresnek. Ezt verik agyon az újabb gyártók, ahol nincs ilyen, minden benne van aztán kalap.
I3 szerintem jó autó, pár kényes dolog van, kisakku, ülésfűtés, meg a hátsó ajtó sokszor idegesítő, nincs hátul levegőbefújás, fix üveg. -
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pont a héten mentem a barátoméval. Mindig meglep, mennyire tágas belül. Ez egy nagyon jó kis autó, egyedül tényleg a hátsó ajtó gáz. Az utat érezteti a futómű, de kisautótól ez sem meglepő. Érdemes a nagy navival venni, de itthon sajnos a legtöbb kicsivel van szerelve (elfelejthetnék már a németek ezt a hülyeséget a kis/nagy navival, ez is kb. 1998-óta velünk van). Második kocsinak, városba, nem nagyon van ideálisabb jármű, és ez a cucc még tartós is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
válasz CharlieDrop #14422 üzenetére
Gyakori 3-4 személlyel közlekedéshez nem is ajánlanám, de itt idős párról volt szó. Hülye megoldás valóban, de négy ajtó az a kettő, csak a hátsóhoz nyitni kell az elsőt is.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #14422 üzenetére
Nekem 70e+ km-t volt meg, sok dolog volt amit nem szerettem, meg sok amit igen, jó döntés volt megvenni. Karbantartás igénye az nagyon kevés. Városba ha nem kell 3-4 fővel állandóan ki be szállni nagyon jó választás, pályára nem szerencsés, viszont tágas jól kilátsz és remekül pakolható, főleg ha lehajtod az üléseket. Hátsó ajtó az szar, maga a csukódása is, hifi gyatra, navi szintén nem túl jó, de használható. De láttam pl 60aH rex-et 3,5 körül… szóval lehet belőle jó áron venni, célnak megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #14420 üzenetére
Fel lehet tenni szélesebb gumit, illetve semmi baja ezzel a gumival, picit billegős, de élhető hidd el.
-
Vesa
veterán
Nem annyira szeretem a VW-ben és a többi német autógyártóban sem, hogy nem mernek újítani (bár a japánok sem bővelkednek ötletekben). Minden egyes új modell annyi, hogy lekerekítenek pár élt valahol az előző generáción, és ennyi. Jönnek itt már a futurisztikusnál futurisztikusabb autók kínából, egy VW viszont még mindig úgy néz ki belülről, mintha a 90-es éveknek csak egy hangyányit modernizált változata lenne. A Buzz is egy szögletes doboz, önmagában a lámpa tetszetős, de összhatásában nekem nem mutat semmi újat egy 20 évvel ezelőtti dobozhoz képest. Ebben az a durva, hogy a kínai autókat is javarészt németek rajzolják, tehát ebből az következik, hogy akkor a vezetőség lehet ilyen csökött régimódi, megújulni képtelen vének tanácsa. BMW-ből jön a Neue Klasse, de az is egy 70-es évekbeli autó formatervén alapul, úgy is néz ki. Audi, Mercedes, VW meg leragadt valahol nem tudom hol.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Kroni1
veterán
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #14409 üzenetére
A Buzz egy baromira aranyos családi autó, ismerősnek az van, minden egyes alkalommal mosolyt csal a számra, mikor meglátom azt a kisbuszt. Hozzáteszem kicsit meg is van matricázva, így még vidámabb kinézete van
(nemrég vettek egy Taycant mellé, alig várom, hogy a szezon végére érjek és legyen időm megnézni azt a csodát is közelebbről)
-
Kroni1
veterán
válasz Shadowbull #14409 üzenetére
Majd egyszer lehet, hogy egy ilyesmire leváltom a 7 személyes dízelt, de ahhoz sokat kell mérséklődnie a használt EV áraknak, hogy elérje nálam a gazdaságilag is alátámasztható szintet.
-
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #14407 üzenetére
Melyikre gondolsz konkrétan?
-
Kroni1
veterán
válasz CharlieDrop #14403 üzenetére
Akkor gondolom te is sokszor használod 2+ fővel. Én is ezért nem spóroltam még kicsit Konára, és lett az Ioniq, ami laposabb de tágasabb. Mondjuk ezzel még van pár jó évünk, de ahogy nőnek és jattosodnak a gyerekek hamar ki fogják nőni ezt is hátul hárman, de most 8-8-11 évesen még azért elférnek. Azt nem tudom mit veszek majd ezután, addig még sokat változhat a piac, de jelenleg használtan ~10M körül nem nagyon tudok olyan EV-t amiben 3 felnőtt rendesen elfér hátul.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz CharlieDrop #14403 üzenetére
Elől sem tág, konkrétan a lábamnak kevesebb hely volt a Konában, mint a Zoeban. Értem én a koncepciót, rám építik az autót a sok-sok kezelőfelülettel, valamennyire tudok is ezzel azonosulni, de egyrészt azért ne legyen 12 gomb meg tekerő csak a klímavezérléshez (tényleg annyi van), mert az legalább annyira visszás, mint a tabletes érintős megoldások, másrészt meg hosszú utak alatt tényleg szeretném néha pakolgatni ide-oda a lábam (nyilván sávtartó meg tempomat mellett, pályán), az meg ott nem lehetséges.
Új hozzászólás Aktív témák
- DUNE médialejátszók topicja
- Kézilabda topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- iPhone topik
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- Vállalom Xianomi Okos kamerák, sotveres javíttását
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- WIHA 24 bites műszerész csavarhúzó-készlet (bontatlan új)
- Art Deco tálalószekrény
- BlitzWolf BW-WS01 vezeték nélküli időjárás állomás, külső szenzorok, hőmérő, páratartalom, félÁRON
- Bútorfólia/Douxlife GC-RC04 Lenvászon új ,bontatlan gamer szék-Karácsonyi ajándékötlet
- Mazi Advr 0410H1M biztonsági kamera rögzítő dobozában eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest