- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
ok, mit dobnal el?
a tarsadalmi munkamegosztast? vissza az osemberhez [kibuchoz], ahol amit 20-50 fo nem tud elvegezni [pl. orvosi eredmenyek], az ne legyen?
vagy dobjuk a csaladot, gyerekek ellatasa is szakmai feladat legyen, illetve tars-szulo [bar az se lenne akkor] gondozasa is?
vagy dobjuk a szakmak szetvalasztasat, mindenki legyen egyszerre urkutato es mezogazdalkodo tizezrednyi reszben, az ennyi ido alatt elerheto hatekonysagaval?
vagy dobjuk az elerheto kozlekedesi sebesseget, annyit haladjon a tarsadalom, amit evi 1000 ora munka per ember meg tud tenni [2x2 ora setaval er be a munkahelyre, azt is csak a jo idojarasu napokon]?
Kar, hogy ez itt baromi off, ha nagyon valaszolni akarsz, privatban jojjon - engem erdekel, melyik ujjadba harapnal... -
WiZARD
addikt
Aztán mégis minden útszéli benzinkút/pihenő/étterem tele van a füstös autókkal, amikkel állítólag 1 seggel lenyomnak 1000km-t a userek.
Persze lehet mind messzebb megySoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
4D4M
senior tag
válasz axioma #13397 üzenetére
Bitang jó érveket sorakoztattál fel a civilizáció számos szegmenséből szemezgetve amellett, hogy miért kellene máshogy működnie a világnak, mint ahogy működik (:
Semmivel sem bonyolultabb a szituáció mint a petricsésze és egy tetszőleges gomba összeeresztése. Csak egy kicsit színesebb – a miénk.
...mit teszel ma, ami holnap is számít ?
-
axioma
veterán
valoban, at is sugarozhatnank magunkat, vagy hoppanalhatnank
amig van tarsadalmi munkamegosztas es van csalad mint alapegyseg ami erre merolegesen szervezodik, nem tudod megoldani, hogy optimalisan legyen elosztva foldrajzilag a munkaido / pihenesido helye, me'g akkor se ha a penzzel nem kene szamolnod mint tenyezovel (szuksegletek szerint)
sot, azt se tudod megoldani, hogy (elfogadhato) tomegkozlekedessel mindegyik mukodjon, a bringa iranyt meg idojaras es egeszsegesseg (Mari neni visszerei) korlatozzak be
Addig marad az auto mint egyik(!) lehetseges megoldas, aztan van aki nem 1500kg-osat vesz, meg van ahol nem 1x80kg hanem 3x annyi van megmozgatva egyszerre. -
biga
őstag
válasz Shadowbull #13392 üzenetére
Ez teljesen igaz, viszont ez is csak egy önkényesen kivalasztott tav, ami pusztan megszokasbol ered. Hiszen az 1000 lehetne 700 vagy 2000 is. Azért ragaszkodik mindenki ehhez a 500-1000km elvarashoz, mert ezt szokta meg az ICE esetén. De kis kategorias autok régen sem mentek benzinnel 3-4-500km-nél többet (mondjuk nem is feltétlenül akarsz egy kis varosi autoval többet menni ), a nagy diesel kombik/csaladi egyterük megjelenésével jelentek meg az 50L + tankok, amik mar lehetövé tették a 7-800, vagy akar 1000-1200km-es tavokat (amelyikben 80l-s tartaly is volt). Tudom, itt egy igényt akartak a gyartok kiszolgalni, a tavolsagi "ügynök" tipusu felhasznalast, csak ezt valamiért mara elvarasnak tekintik...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
-
bitpork
nagyúr
válasz KaqXar19 #13390 üzenetére
Mivel 80 feletti szülők vannak az idő ilyen távú utazásnál nekünk fontos. Győrnél megtankolok és utána csak Berlin után állunk meg Igaz egyre ritkább ez, de amíg van addig ha sikerül az EV csere akkor night train lesz.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
robi-k
őstag
válasz bitpork #13387 üzenetére
Amíg van tartalék alkatrész és van szervíz támogatás, addig talán nem.
De vajon meddig lesznek hozzá tartalék alkatrészek, meddig lesz SW frissítés (nincs hibamentes SW), melyik szervíz fogja vállalni a javítást/karbantartást
Én nem mernék venni egy ilyen értékű járművet csődbe ment gyártótól (mondom ezt úgy, hogy a munkahelyemnél pont járműbeszerzés a fő munkaköröm, igaz, nem szgk-t szerzek be).[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
Mit gondoltok hogy most csődbe ment megint a Fisker és olcsón van Ocean model ami 110+kwh akksival van, nagyon nagy rizikó egyet venni?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz bigdigit #13385 üzenetére
De ne is gondold h sokáig lesz még. Szerintem - bár ne legyen igazam - a politika minden szinten elkezdi majd az ICE kiszorítását mint a Norvégoknál. Nagyobb adók egyre több behajtási tilalom és még azt is el tudom képzelni hogy folyamatosan elkezdik az üzemanyagok árát emelni.
Azért kíváncsian várom a Japánok kísérletét a hideg fúzióval, mert ha belátható időbe hozza a tevhnológiát akkor az ICEnek gyorsabb lesz a vége.[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bigdigit
addikt
-
biga
őstag
válasz bigdigit #13383 üzenetére
Bocs, igazad van, nem akartam semmi kampanyszagut irni. Igazabol én is csak amikor kerestem az adatokat, akkor hasonlitottam szamszerüen össze öket. Magaban a nagyjaboli arannyal tisztaban voltam, hisz Fr.o.-ban lakom, csak leirva azért érthetöbb.
Ami egyébként inkabb latvanyos különbség mostanaban, hogy pl 10 éve, mikor vettük a még mindig a garazsban allo nagy utazoautonkat, akkor kifejezetten hazamentem, mert jelentösen olcsobb volt otthon ua. a modell, mint itt. Csak hogy értsd: akkor minden ado adminisztracio utan volt 25e € otthon vasarolva és labon kihozva egy Grand C4 PicassoII . Ennek akkor az itteni listaara (söt, a biztosito is ennyire biztositotta ujonnan) 34e € volt.
Ehhez képest, mikor a villanyt vettük 2 éve, ugyancsak megnéztem az otthoni arakat, és meglepödve lattam, hogy semmivel nem olcsobb, söt, talan még kicsit dragabb is, ami valoszinüleg a többlet AFA-nak, illetve a Ft/€ bizonytalansagnak köszönhetö.
Nem hergelés, csak ezt latom én, és szomoru vagyok...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13381 üzenetére
Köszi, ez tényleg érdekes adalék. Az utolso pl lényegében megerösiti azt, amit én is talaltam, miszerint egy enyhe emelkedés van a német ar/fizetés aranyban.
A masodik kép meg azért is érdekes, mert elég jol latszik rajta az elmult par év megugrasa, viszont érdekes, hogy a hasznalt piac - még - nem érte utol ezt a kiugrast. Majd gondolom par év mulva
Minap néztem egyébként a Fr adatokat, az is kb ugyan ez. Ott az elsö grafinkon francia megfelelöje mellett a következö magyarazatok voltak:
- egyre többen vesznek autot, köztük olyanok, akik elötte nem tudtak venni, és ezek jellemzöen az öregebb hasznaltakat veszik
- ezt segiti, hogy egyre tartosabbak az autok
- és erös hatassal van erre - föleg az elmult évek - jelentös inflacios és egyéb aremelkedsi hatasa (megkockaztatom, hogy ez fontos tényezö)
- illetve az, hogy föleg az EV-k utobbi évek hektikus arvaltozasai, + az allami tamogatasok csökkenése (itt még nincs kivezetve) kivarasra ösztönzi a vasarlokat.
Hajlamos vagyok elhinni ezeket.En személy szerint azt mondanam, hogy üdvözlendö az egyre tovabb kihordott auto, de félek, hogy - mint azt a magyarazatok is irjak - e mögött legkevésbé a környezettudatossag all
Jut eszembe: az senkinek nem szurt szemet, hogy az altalam bemasolt adatok szerint egy atlag magyar atlagos keresettel 15-27 honapig dolgozik egy atlag uj autoért, egy német meg 5-8 honapot?
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
biga
őstag
válasz KaqXar19 #13379 üzenetére
Nyilvan, de összehasonlitani azonos feltételek mentén tudunk. Olyan adattal hasonlitottam, amilyet talatam a többi adathoz. Biztos bele lehetne kötni a modszertanba mashol is, nézzétek el, hogy az egészre nem szantam egy napokig /hetekig tarto kutatasi idöt
Mindegy igazabol, ami szerintem többé-kevésbé kimondhato, hogy az auto arak, még ha nem is ugyan akkora tavlatban, mint a szorakoztato elektronika egyre elérhetöbbé valnak az atlagember szamara az idö elörehaladtaval.Ezt azért az is alatamasztja (ha maguk az arak nem tamasztanak ala), hogy mondjuk a példaban emlitett 70-es évek ota valoszinüleg nagysagrendekkel nött az autoallomany, mind Mo-n, mint a nyugati orszagokban. Ha valaki itt emlékszik, hogy néztek ki az utak a 70-80-as években az gondolom érti, miröl beszélünk.
Bar ezen az elmult évek tényleg latvanyosnak mondhato aremelkedései nem javitanak. (Bar ez nézôpont kérdése: szerintem javitanak, hisz épp a kevesebb auto lenne kivanatos...)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13377 üzenetére
Igazabol amiket beirtam arakat, azok Mercur arak voltak. A fekete piacon ehhez képest minimum 2-3 szoros arak voltak akkoriban (talaltam par infot egy masik forumon, ahol gyüjtik ezeket ott pl egy példa: "LADA Samara 1987 Merkur 175 000 Ft szabadpiacon (3-4000 Km-el ) 320 000 Ft"). Szoval ez még ront is a statisztikan.
De ha mar felhoztad, rakerestem a Golf-ra, és ami kihivas volt nekem, az az, hogy nem magyar, hanem a német (NSZK) arakat probaltam megkeresni. Te ott élsz, ha jol tudom, igy pontosithatod:
Ez alapjan a Golf a megjelenésekor 7999DM-töl volt kaphato (ez a 3 ajtos alap ara volt). Ekkor az altalam talalt infok alapjan az atlagbér (nem tudom, hogy ez br vagy n) az 1580DM körül volt, tehat mondjuk folytatva a szamolast, 5.3 havi bér volt egy alap Golf..
A mostani arak (amit a VW német oldalan talaltam), az 27e €-tol indul, az altalam talalt info alapjan az atlagbér (a legfrissebb) 42450€/év, tehat ~3500€/ho (brutto). Ez alapjan egy Golf-hoz 7,71 honap munka kell hozz.
Ez alapjan kimondhato, hogy valoban volt némi aremelkedés, viszont itt legalabb annyi torzito hatas van, mint a magyar arakban:
- A Golf 1974-es megjelenésekor cél volt, hogy egy inkabb olcso, nem kifejezetten presztizs modellt hozzanak össze. Ezzel szemben a Lada igazabol presztizsmodellnek volt mondhato akkoriban itt Mo-n, söt a 80-as évek elején a Dacia is inkabb annak volt mondhato (szemben pl a Trabantokkal, Zaporozsec-ekkelstb). De tekintsünk el attol, hogy a Lada mi volt akkoriban, hasonlithatjuk mondjuk egy mai Astra-hoz, akkor még latvanyosabb az arcsokkenés a fizetésekhez képest.
Bar a Golf ma sem tekinthetö épp presztizsmodellnek, de nem is akar olcso belépö szintû modell lenni.
Az elsö 3 ajtos Golf sokkal inkabb a mai Polo-nak felel meg szinte minden paraméterében, ahol ez az arany mar 5.3havi munkanak felel meg. Ami viszont pont annyi, mint a Golf megjelenésekor kalkulalt arany.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
A magyar szocialista hiänygazdasággal szerintem nem érdemes foglalkozni, nagyon torzítja a képet. Én inkább azt nézném meg, hogy egy adott szintű típus ára hogyan változott. Mondjuk mennyi volt a belépő szintű Golf listaára az elmúlt 50 évben.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz bigdigit #13375 üzenetére
Persz, nyilvan megközelithetjük még professzionalisabban is, én a bevett "hamburger" szamitast alkalmaztam, amit igazabol egy idön belüli különbözö régiok összehasonlitasara alkalmaznak, de korlatozottan alkalmaz arra is, amit én csinaltam.
Teljesen mindegy, a kérdésre, miszerint az auto arak egycre csak nönek egyértelmüen az a valsz, hogy inakkbb nem igaz, az igazszaghoz valojaban az all közelebb, hogy csökkennek.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #13362 üzenetére
elobb valaszoltam utana olvastam, inkabb megszakitom az off-tengert
[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13371 üzenetére
Igazabol nem. Ha visszanézed, akkor inkabb ott is az a tendencia, hogy az emberek egyre olcsobban jutottak autohoz az évtizedek ota. Pl 1970-es (1975) években egy Lada 80000Ft volt, a kereset meg 3000Ft körül (~ ekkortol szamoltak bruttot). Tehat egy Ladara 26-27 honapig dolgoztal. Egy VW bogar ugyanekkor akar 120e Ft is lehetett (40 honap munka), Vagy Volvo 144S sedan,automatic '70-'72 3885 $. Keress ra, mennyi FT-ban!
kicsit késöbb egy Dacia 1310 1984-ben 134000Ft, az atlagkereset 5400Ft volt, ez 24 havi munka.
Ma egy atlag auto ara legyen mondjuk 12 000 000Ft, ami a hivatalos 640k br atlagkereset serint 18-19 honap munkabérnek felel meg, de ha 15M vel szamolunk, akkor is csak 23 honap körül jarunk.
Ha az elsö példaban emlitett Lada aranyait vesszük alapul, akkor egy mai atlagkeresetböl egy 16.6M Ft-os autot tudsz venni. Itt mar BEV-ek is vannak.
Es mindezt ugy, hogy az elmult 3-5 évben tényleg emelkedtek az araK[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #13362 üzenetére
Ez így természetesen nem igaz. Emlékszel még, mennyibe került egy HD Ready (720p) TV, amikor az LCD panel elkezdte hódító útját a TV-knél? Én emlékszem. 1,4-1,6millió forint! Ma egy belépő szintű 4k-s TV-t azonos méretben 150k-ért kapni. De említhetném a 90-es évekből a CD-t, DVD-t, később a BR-t, meg kb. hatezer egyéb műszaki cikket, ami jelentősen olcsóbb lett az idő múlásával annak ellenére, hogy közben még nem kevés infláció is volt. Egy termék árát rengeteg tényező befolyásolja (kereslet-kínálat arány, infláció, deviza árfolyamok, energiaárak stb. stb.). A covid alatt a lambéria ára felszökött a csillagos égig, mert hiány volt belőle. Azóta jelentősen visszaesett, bár még így is drága, de volt egy jelentős árcsökkenés. Ez csak egy kiragadott példa. Hogy ON maradjak, pl. a Tesla is olcsóbb lett. A Model S 2019-ben még 95k volt, jelenleg 75k körül van.
A tudomány a valóság költészete!
-
bitpork
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #13366 üzenetére
Ha elmegy. Csak akkor lesz csere . Most vagyunk túl egy építkezésen ami sajnos elvitte az ev tartalékomat. Eredetileg meg akartam tartani legalább 6 hónapig az ev mellé (igaz hogy hibrid de csak tudok menni vele 1000+ km-t egy tankkal) hosszabb utak esetére de ez most bukott. Viszont kiszámolgattam hogy most éves szinten 3.5 körül költök kocsi üzemeltetésre ami ev esetén (még 50% public chargerrel is) kijönne 0,6-1,6 közöttel olcsóbban ami elég számottevő nekem. Tehát az alap kijön, de akkor jön az arczba az hogy öregszem és már a meló sem úgy megy ahogy kellen. Szóval vagy lapot húzok 19re és remélem h összejön (ha nem akkor megbszódtam ) vagy maradok gyáva és valahogy lenyelem a dízel hibridséggel járó tiltásokat és veszteséget.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz bigdigit #13364 üzenetére
És itt jön a nagyon kiszámíthatatlanság. Mert ugye ICE lesz öreg picipézé még olyan is amit szeretnék (kényelem párti vagyok), de ki tudja mennyire lesz agyonadóztatva és szabályozva (kitiltva) vagy netalán csak megfizethetetlen lesz tankolni. Gyk ott vagyunk hogy teljesen mind1 mert ha nem a fénykorod számait hozod nyuggerként esélytelen vagy fenntartani kocsit teljesen mind1 h EV v ICE.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bigdigit
addikt
válasz bitpork #13363 üzenetére
Akkor minden töltés esetén el kell rakni kispárnába a különbözetet. Én már korábban is írtam évi 15-20k futasteljesítmény esetén amit spórol az ember darabokban el megy majd egyben akksi csere esetén és továbbra is ül a 8-10 éves autójában. De ott egyben kell kiadni a nagy zsét majd. Úgymond fiatalként biztos nem váltottam volna mert idővel tuti lenullázom az autót. Így 60 felé ki tudja lehet már kiszolgál vagy ha nem és nincs zsé lesz valami használt öregebb Swift a maradvány értékéből. Ha egyáltalán el lehet adni lepukkant aksival bagóért.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Az EuroNews már 2 VAG gyár bezárásáról beszél... sőt messzebb is megy, jelentős német ipari visszaesést és elbocsátásokat vizionál... már azt hittem az M1-et nézem, de nem...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kukipapa_rr
tag
a Mad Max vilagba meg nem illik a BEV
Ezzel vitáznom kell, Death Stranding poszt apokaliptikus világában csak elektromos járművek vannak és ennyi a töltés.
Már amikor éppen van töltő. Mókás volt átélnem a hatótávparát ismét.
-
bitpork
nagyúr
Rossz hírem van: önmagában az iskolázottság nem mérvadó ilyen téren. Ha megnézed politikusnak is az elméleti értelmiség megy és mégis a legaljasabb dolgokat követik el. A fehérgalléros bűnözésről ne is beszéljünk.
Szerintem amire te gondolsz a demokrácia valódi súlyokkal és fékellek felépített rendszere, szakértői kormányzással.ON: egy dolog tart még vissza. Nem látom hogy miből fogom tudni kicserélni az akksit ha eléri a végét.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
Remélem nem gondolod, hogy én a diktaturat barmilyen modon jobbnak gondolom, mint a demokraciat Pont azt irtam, hogy elkötelezett demokracia parti vagyok, csak latom a hibait is, és keresem a megoldast rajuk.
A cenzus önmagaban nem javitana a helyzeten. Pont ugyan olyan könnyen kijatszhato, mint a jelenlegi helyzet. Ettöl még kiegészitö eszközként lehetne kezelni.
Elsö körben kötelezövé tenném a szavazast, hisz a demokracia nem csak jog, hanem kötelesség is. Aztan ellehetetleniteném, hogy 2 ciklusnal tovabb lehessen valaki politikus (nem csak vezetö, vagy kormanytag, egyszerüen felszamolni a megélhetési politikussagot). Decentralizalni a vezetést (önkormanyzatisag ugye). Es még biztos lehetne sok reform, ami segithetne. Csak ehhez kellene az elsö lépés, hogy ezt a valtozast ki lehessen eröszakolni (pl egy forradalom ).
Aztan lehetne elvarni, hogy a vezetö a közôsség érdekeit tegye az egyén elé, akar az egyén akarata ellenére is (na itt viszont ugye megjelenik az ellentmondas, hisz szavazni az egyén fog... Hacsak nem korlatozod ebbe, lasd még: kommunizmus )
Ahhh... hagyjuk. Na ezért mondom, hogy ehhez nem vagyunk elég felnöttek....Jesszusom: tigrisszunyog, ny-nilusi laz, uj tarsadalmi rendszerek! Ehhez képest a visszatérö környezetvédelmi témak itt mar nem is tünnek OFF-nak!
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #13354 üzenetére
Az viszont érdekes, hogy a Nyugat-Nílusi lázat, amit most több magyarnál diagnosztizáltak és eredetileg a tigrisszúnyog terjeszt, itthon ebben a fajban még pont nem sikerült kimutatni, ellenben a hazai, nem invazív populációban már igen. Szóval egyelőre a saját szúnyogaink terjesztik, persze ettől még a tigris terjedése nagyon nem jó, mert a Zika víruson kívül még pár másik kedvességet is hordozhat.
EV ide vagy oda, lesznek még itt érdekes fordulatok, a nem is túl távoli jövőben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Mauzes
addikt
válasz Andras6800 #13350 üzenetére
OFF: "Pl nálunk nem lehet kimenni a kertbe, mert Tigris szúnyog invázió van." - hol laksz? A 18. kerületben ugyanez van, még nappal sem tudok úgy kimenni a garázsba 2(!) percre, hogy ne csípjen meg 3-4 tigrisszúnyog. Ha meg bejönnek, az halál, iszonyat gyorsak, nem érzed, hogy megcsíp, elbújik, stb.
És nálunk nincs is véradási korlátozás, mint a 12. kerületben van, ott akkor vajon milyen lehet a helyzet?
-
Vesa
veterán
Jó eszköz a demokrácia és mindenképpen jobb, mint egyetlen elmeháborodottat követni, csak meg kéne már reformálni a demokráciát is. Pl. súlyozni a szavazatokat, mert az viszont tényleg nem állapot, hogy a 6 elemis sutyónak, aki azt se tudja hány éves, pont annyit ér a szavazata, mint egy 3 diplomás kutatónak, egy történésznek és stb.
Ráadásul ez nem is ilyen egyszerű, mert miből gondolod, hogy egy diktatúrában pont nem egy antivaxer, klímahisztiző, klímaváltozás tagadó elmebeteg van hatalmon? Csak mert erre már most is van példa a világban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Andras6800 #13350 üzenetére
+1
Ez az egész olyan béka a lassan melegedö vizben effektus (szinte szo szerint).
Ahogy egy a szakterületben jartas ismerösöm felvazolta: az evolucio minket a bokor mögül elöugro kardfogu tigris ellen készitett fel, a lassu, de a tigrisnél sokkal nagyobb veszélyre sosem. Igy ez utobbi siman fel fog minket faln, pedig mindenünk meg van ahhoz, hogy védekezzünk ellene.
Az evolucio meg kipipalhatja az intelligenciat is, mint minden eddiginél haszontalanabb és kartékonyabb evolucios zsakutca...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Andras6800
senior tag
Gyakorlatilag mindenki szarabbul él, csak ameddig az egyik előjön akár minden nap, addig a másik valahogy nem éri el az ingerküszöböt.
Ilyenekre gondolok, hogy megy a sírás, hogy nincs ideje tölteni órákat 100 km-enként, ami persze túlzás, de az nem zavarja, hogy:
- Olyan aszály van az alföldön, hogy az űrből is látszik, pedig az éves csapadék mennyiség érdemben nem csökkent... csak épp 2/3ad annyi nap alatt esett le. Aztán majd megy a pingvinezés, hogy miért drágul a kenyér...
- Eddig ismeretlen(invazív) bogarak törnek be a régionkba. Pl nálunk nem lehet kimenni a kertbe, mert Tigris szúnyog invázió van. Emiatt amúgy véradásokon is van már korlátozás, mert nem túl szép betegségeket terjesztenek, ami eddig nem volt jellemző
- Minimalista tél és masszív nyár miatt a mostani biszféra egyszerűen kipusztul: kiírhatatlan gombabetegségek (pl monília, lisztharmat), elszaporodó kártevől
- Egyre gyakoribb és súlyos légszöszervi megbetegedések: Tüdőrák, allergia, asztma.. stb. Ezekben a kipufogógáz, meg a kályhában elégetett szemét szerepet játszik. persze nem csak ezek miatt van, nem azt mondom, de indikátorok.Szóval furák vagyunk mi emberek, ezért is kellenének jó vezetők.. nem likeqrvák mint most.
"A politika feladata az lenne, hogy okos szabályokkal, a lehető legkisebb társadalmi megrázkódtatással érje el a változást. Ha erre nem képes akkor simán leváltják aztán szevasz."
Igen, egyetértek evvel a nézőponttal. A gond ott van, hogy nehéz specifikálni a " lehető legkisebb társadalmi megrázkódtatás"-t.Most kis vad theory crafting:
Nem-e az autóipar mostani kizsigerelése/meggyötrése/sokkolása a kissebb társadalmi megrázkodtatás ahhoz képest ha elengejdük a klímaváltozást. Ha csak az egészségügyi légszennyezettséhez köthető költségeket nézzük és beforgatnánk az iparba sokat lehetne nyerni szerintem. [Én is el fogom veszíteni várhatóan a munkám az autóipar kivérzése miatt.. szóval vastagon érint.][ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz Shadowbull #13344 üzenetére
Valojaban pont e miatt fog mindenki önkéntesen szarabbul élni
Nincs jelenleg olyan döntési opcio, ami kis megrazkodtatassal jarna. Pusztan rossz, vagy rosszabb döntések jöhetnek.
Aki az emlitett szabalyozas ellen dönt, az maga ellen dönt, legfeljebb nincs tisztaban ezzel.Sajnos - par személy szerint elkötelezett demokracia parti vagyok - ki kell mondani, hogy e tekintetben a demokracia nem jo eszköz, mert egyszerüen nem vagyunk elég felnöttek a feladathoz. Egy nagy része a politikusoknak meg - puszta hatalomvagybol - siman kihasznalja ezt a helyztet...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
válasz Shadowbull #13344 üzenetére
Ez így konkrétan nem igaz. A fogyasztás nagyot zuhant a covid óta és még csak nyomokban van az az előtti szinten. Nem csak itthon de az EU legnagyobb részén. Csak és kizárólag az akciózásokra mozdulnak. Szórsz: 10+ éve EUs szintű nagykereskedéssel foglalkozom.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Shadowbull
addikt
válasz WiZARD #13343 üzenetére
Senki nem fog amiatt önkéntesen szarabbul élni, mert globális felmelegedés. Láthatod magad körül, mindenki annyit fogyaszt amennyit csak bír.
A politika feladata az lenne, hogy okos szabályokkal, a lehető legkisebb társadalmi megrázkódtatással érje el a változást. Ha erre nem képes akkor simán leváltják aztán szevasz.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #13340 üzenetére
Jah, sajnos egyre hülyébbeket választanak meg az egyre hülyébb emberek, nembaj ha nem lassan akkor majd legalább gyorsan nyírja ki a bolygót/magát az emberiség.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Shadowbull
addikt
válasz Mauzes #13341 üzenetére
Igen, egyre több gyártó ébred rá, hogy túl optimisták voltak.
A gond az, hogy a CO2 flottaemissziós előírások viszont továbbra is érvényben vannak, azt valahogy teljesíteni kéne, az EV arány növelése nélkül viszont nem fog menni....
Én őszintén szólva nem látom a megoldást.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #13340 üzenetére
Eközben a gyártók is érzik az új szeleket (meg látják a piacot). Hány gyártó is jelentette már be, hogy a korábbi nagy ígéretét (EV átállás, ICE ban, stb) mégsem fogja az által bemondott határidőig megvalósítani?
-
Shadowbull
addikt
Igen, ez volt az elképzelés, hogy majd jól rákényszerítik az embereket, hogy EVt vegyenek. Ezért született meg a 2035-ös ICE BAN is az EUban.
Csak azzal nem számoltak, hogy az emberek esetleg tömegesen ellenállnak, és olyan politikai erőket fognak megszavazni, akik majd szimplán eltörlik ezeket a korlátozásokat....
Ez pedig mára valós veszély lett.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
Valoszinüleg inkabb az lesz, hogy - föleg szabalyozassal eröszakolva - kénytelenek lesznek az emberek eleve hozzaallast valtani, és megszokni, hogy a BEV az nem ICE.
A sima ICE fokozatosan mar csak azért ki fog szorulni a piacrol idövel, mert a gyartok a környezetvédelmi elvarasok miatt egyszerüen nem fognak tudni ujonnan gyartani, igy természetesen hasznalt sem lesz belöle (leszamitva a par >20-30 évesen még megörzött példanyt). A hibrid még egy ideig elhuzza, de egy 15 éves hibridet mar karban tartani sem lesz olcso mulatsag. Igy igazabol természetes modon lesz kénytelen atallni az akkorra elég elterjedt BEV-ekre. Es jol van ez igy....Persze közbejöhet egy környezetvédelmi/gazdasagi/tarsadalmi/haborus katasztrofa (megfelelö alahuzando), ami az egész eröfeszitést zarojelezi, a Mad Max vilagba meg nem illik a BEV
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz axioma #13337 üzenetére
"max a pisztolyoket egy ponton belul."
Pont ez a lényeg és erre céloztam, mert jelenleg a szűk keresztmetszet a töltők száma, azon belül a kiállások száma. Márpedig, ha van 4db csatlakozó az átlag 30 perces töltési idővel rendelkező autókhoz, akkor 4x48db autót lehet velük feltölteni 24h alatt. Ha viszont a töltési idő csak 5perc, akkor ugyanaz a 4db töltő 4x288db autót tud megküldeni. Innentől benzinkút szint és had szóljon. Amíg ezt nem tudja, addig veszett fejsze nyele, és a többségnek nem lesz alternatíva az ICE-vel szemben...(most a példa kedvéért egyszerűsítettem, nyilván nem ennyire katonásak a számok a valóságban, de a nagyságrend valid, és a példa természetesen azonos teljesítményű akkuk töltésével értendő)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
"Ráadásul ez segítene a töltőhálózat problémáján is, mert kevesebb töltővel sokkal több autót lehetne feltölteni és akkor a töltési para is a múlté lesz."
Ez tevedes, mert ha ugyanannyi km-t mennek az autok akkor ugyanannyi kWh-t kell atadni, tok mind1 hogy 5 tolt parhuzamosan 5x annyi ideig, vagy 5x1 tolt egymas utan 5x sebesseggel, ua. toltesi teljesitmeny kell. Osszessegeben tehat ez a tulajnak jobb, de nem csokkenti a toltopontok suruseget, max a pisztolyoket egy ponton belul.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #13335 üzenetére
Kövezzetek meg, de szerintem az EV csak akkor fog 100% révbe érni, amikor olcsón (vagy olcsón javítható verzióban), nagyon gyorsan tölthető akkuk lesznek bennük. Addig viszont meg fog rekedni a terjedésük egy bizonyos ponton, és csak egy bizonyos rétegnek lesz ez teljes értékű megoldás (családiház, egyéni töltési lehetőség stb.).
Gyors töltés alatt azt értem, hogy egy 50-es pakkot 5 perc alatt küldjön fel, egy 100-ast max. 10 perc alatt. Az már kb. ICE szint, és nem kell sorban állni fizetéskor sem, ami kiegyenlíti azt a minimális idő előnyt is az ICE-hez képest. Ráadásul ez segítene a töltőhálózat problémáján is, mert kevesebb töltővel sokkal több autót lehetne feltölteni és akkor a töltési para is a múlté lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #13334 üzenetére
"Ehhez képest a BEV hajtáslánc faék egyszerű."
Valamivel egyszerűbb, valóban, de azért ott is van bőven meghibásodási lehetőség az akkun kívül is. És az akku meg annyira nagy értékű része a járműnek, hogy nem lehet csak úgy legyinteni rá.
"Az senki nem mondja, hogy normális, hogy az autó teljes árába kerül egy akkumulátor csere"
Hogy az autó pillanatnyi forgalmi értéke alacsonyabb mint a hivatalos javítási összeg, az azért nem egy új jelenség, láttunk már elég gyakran GTK-t ICE-nél is. Konkrétan az én egyik autóm is így járt, és még csak meg sem lepődtem rajta. Eladtam egy neppernek fillérekért, aztán az elvitte kelet-európába, ahol meg olcsón megjavították valahogy. A kérdés az hogy az EVkbél is lesz-e ilyen lehetőség, vagy ezen az autók kukába kerülnek. Ha az utóbbi következik be, akkor a társadalom jelentős rétegei fognak kiszorulni az individuális mobilitásból, aminek a társadalmi hatásai ma még megjósolhatatlanok.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Andras6800
senior tag
Nyílván a Mo viszonyokból kiindulva mondani bármit is elég szűk látókörű. Első sorban használt piac, meg értéktartás volt a téma. És hát az első tulaj csere jobbára Mari idő vége fele jellemző. Jó, tudom, van ahol 7 év a Mari, ot lehet, hogy a közepe. De a lényeg, hogy Ampera meg Volvo még órai hibridek. Azért ICE vonalon is látszik, hogy a rengeteg belehányt cucc miatt ezek az autók már nem fognak 15 - 20 évesen az utakon járni. Vagy legalábbis nem megfelelő műszaki állapotban: kiütött AdBlue meg kiütött DSP.. stb.
Ehhez képest a BEV hajtáslánc faék egyszerű. Persze az aksi méreg drága... és van nagy félelem is tőle. Nem aggály, mert amögött van racionális érv. Az akkumulátor árak meg... vicc. Az senki nem mondja, hogy normális, hogy az autó teljes árába kerül egy akkumulátor csere: lásd korábban 2 ioniq 5 eset.
"Csak akkor fel kell tenni a kérdést, hogy helyes-e a magyar nyomorból kiindulni amikor megítélünk egy technikát? Mert senki nem fog csak azért kaszát használni otthon a fű nyírására, mert a fűnyírógép majd elromlik 5-6 év után, a faék egyszerű fűkasza viszont örökélet! A bonyolultabb, d hatékonyabb technológia élettartama általában rövidebb. Ez van."
Én is pont így látom!"Nincs áttörés akku fronton? Hát, azért akad..."
Hát ezt a hírt nem láttam. Nálad a pont. Azért innen még hosszú az út, mire legalább kis szériában gyártható lesz. És akkor is drága lesz mint a fene.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #13332 üzenetére
az allitasod arrol szolt, h semmi nem lesz olcsobb, de ennek cafolataban, azaz hogy van ami olcsobb lesz, a bmw-k me'g dragulhatnak toretlenul
[raadasul ez me'g csak s nominalertek, realertekben ettol me'g egyaltalan nem biztos - igaz te a nominalra utaltal, viszont az itonia a dragulas = kevesbe megfizetheto ertelmet sugarozta]
engem csak arrol gyoztel meg, h bmw-t nem kell venni, mondjuk nem is akartam ;-)[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #13327 üzenetére
Ez egyébként akár jogos is lehetne. A két technológia hurcolása nagyobb meghibásodási rizikót jelenthet (bár az Ampera/Volt páros tizenX éves tapasztalatai alapján, vagy a V60 PHEV-ek kapcsán ez egyáltalán nem látszik igazolódni). Ez persze főleg garancia időn túl érdekes, és sajnos az a nagy helyzet, hogy a "hanyatló nyugaton" ez kevéssé érdekes, ott többségében nem szórakoznak 8-10 éves autókkal már. A magyar nyomorban viszont mindent ahhoz mérünk, hogy jelenleg a magyar utakon rohangáló autók átlagéletkora 16 év. Nyilván, innen nézve az egész autó ipar rossz irányba tart, nem csak a hibrid, de az EV és a normál hajtások is, mert ott is már minimum Mild hibridek jönnek, de a sima ICE-k is szarrá vannak bonyolítva, ergo, nem fogják addig húzni hiba nélkül, mint egy 15 évvel ezelőtti szögegyszerű szívóbenzines.
Csak akkor fel kell tenni a kérdést, hogy helyes-e a magyar nyomorból kiindulni amikor megítélünk egy technikát? Mert senki nem fog csak azért kaszát használni otthon a fű nyírására, mert a fűnyírógép majd elromlik 5-6 év után, a faék egyszerű fűkasza viszont örökélet! A bonyolultabb, d hatékonyabb technológia élettartama általában rövidebb. Ez van.
Nincs áttörés akku fronton? Hát, azért akad...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Minap hallottam egy érdekes pletíkát. Hallott más is arról, hogy Merci nem veszi vissza beszámításra a használt pár éves EV-ket.
Tudja valaki mi az oka? Tényleg van ilyen?A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Alapvetően a piac nem működik logikusan. Épp ezért az autó nem épp rizikó mentes vállalkozás. Ha logikusan menne, akkor a hybridnek jobban kéne értékcsökennie, mint a BEV-nek, tekintve:
- van benne Aski, ami jobban van nyúzva --> jobban degradálódik
- benne van az ICE összes nyűgje. habár kevesebbet pörög az ICE motor. De akkor is.
- benne van egy ICE hez képest bonyolultabb hajtáslánc ami átviszi a kerékre a kraftot az ICE és/ vagy villany motorból.Mindegy is. Őrületes dezinformációnak vagyunk áldozatai, ami meg is látszik az autók értékratásán.
Akkumulátor tech fejlódése töretlen és látványos. Mindenestre én nem vagyok annyira bizakodó a szilerd test aku kapcsán, mint itt sokan. Még a laboratóriumi nagy áttörésről sem hallottunk sehol. És ezek után még kell pár év, mire autóba kerül. És akkor is, ameddig nem áll át rá a gyártás addig csak prémium árban lesz. Patent költségekről nem is beszélve. Összegezve szilárdtest akku használtautó piacra hatását 2030 előtt nem látom jönni. De ez a 2030 is olyan Toyotás optimista időterv. A mostani NMC meg LFP és még a Nátriumos akkumulátorok alapjait 20-25 éve, ha nem 30 rakták le. Azóra "csak" a technológia finomítása megy. nem elbagatelizálni akarom az ide betett fejlődést és tudást, csak arra akarok rámutatni, hogy nem fog holnapután jönni a dolog, mint sokan várják.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
KaqXar19
tag
Tesla appal kapcsolatban lenne par kerdesem:
- aug 28-an egy toltesnel befoglalt 3786Ft-ot, majd levont a toltesre 7360-at, de a befoglalt osszeg nem tunt el / jott vissza. ez normalis?
- ket sikertelen toltesnel a lefoglalt / levont osszegeket mennyi ido utan adjak vissza, vagy hol lehet reklamalni ezugyben?koszi
InWin Chopin MAX eladó
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #13321 üzenetére
Azert ezt te is erzed, hogy netto hulyeseg... Az ice szarra van [a felso szegmensben] kutyuzve, de me'g mindig nem az adja a jelleget, hogy tud-e 5.1 hangrenszert vagy elektromos kormanyallatast s kulcstol fuggoen, ezek - me'g ha minden csomag reszei is - akkor is csak extra felszereltsegek, nem adjak ki az autot magat...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #13318 üzenetére
Az IT termekek ara nominalisan csokken azonos meretben/tudasban, csak ugy az igeny is no igy lehet sok evig 20e 'egy' [akkor epp bb] winchester.
Kerdes, h az e-auto mennyire hagyomanyos es mennyire tech... -
biga
őstag
Valoszinüleg a szilardtest akkuk nem fogjak vefolyasolni a ma vasarolt autok értékcsökkenését. Mire az tömegtermelésben megjelenik, amit ma vehetsz mar nem fog veszteni az értékéböl (de bar ne lenne igazam)...
Az LFP viszont az atlag szamara nem képvisel annyi különbséget, nem lesz szignifikans különbség a töltésben, cserébe viszont nehezebb, ergo biztosan kisebb autonomiaval jar ua. kapacitas. Persze (talan) tartosabb lesz, igy idös korban valoszinüleg jobb értéküek lesznek, mint a LiNMC tarsai, de ezt az atlag csak annyiban fogja latni, hogy az utobbi akkuja mondjuk 70%-os, mig az elsö ua. km-el/korban mondjuk 75%-os.Ja, meg esetleg a média, aki a LiNMC akkukat potencialis bombaként abrazolja
De ma még épp csak megjelent az LFP is, igy szerintem ez majd a következö autogeneraciokban kezdi el éreztetni a hatasat, mar persze, ha addig nem jelenik meg egy még ujabb kémia, ami meg az LFP-t teszi majd zarojelbe...Par éve az üzemanyagcella is lehetséges alternativanak tünt az autozasban, ma meg probalj meg eladni egy Murai-t
Szerintem jelenleg felesleges ezen aggodni, ehhez egyszerüen nincs eléggé letisztulva a kép. Lehet valasztani valamit, ami valamilyen szempontrendszer szerint jo valasztas lesz, aztan bizni benne, hogy az auto tervezett hasznalati idejében ez nem valtozik.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
"Te, meg aki napi szinten követi a technikai fejlödést, azt érdekelni fogja ez, de a többieket nem."
Érdekelni fogja, mert sokkal kevesebbet fog érni az autó. Ahogy nem vesznek tömegek katódsugárcsöves TV-t sem, pedig nem értenek hozzá, de annyit azért megértenek, hogy az új az jobb, biztonságosabb, és a régit már csak erősen nyomott áron fogják tudni eladni. Autónál is észre fogják venni, hogy az egyiket 30-40 perc feltölteni, a másikat meg csak 3-5 perc. Nyilván vannak teljesen fogalmatlanok is, de ne a leghülyébbekből induljunk ki. Ilyen értékű cuccoknak azért a többség utánanéz, mielőtt fizetne érte.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
Ezt én nem hiszem. Te, meg aki napi szinten követi a technikai fejlödést, azt érdekelni fogja ez, de a többieket nem. Van nem egy olyan ismerösöm, aki ha megkérdezem, arra sem tud valaszolni, hogy benzines vagy diesel a kocsija . Azt mondja, honnan kellene azt tudnia? Mondom milyen szinü a töltöpisztoly? Sarga vagy zöld? Ja, ugy mar megy! Tényleg azt hiszed, hogy öket érdekelni fogja, hogy LFP vagy Li-NMC az akku a kocsijukban? Öket az fogja érdekelni, hogy mennyit megy el, mennyibe kerül, hol tudom tölteni? Esetleg a fedélzeti bizbaszok...
Ennek ellenére valoszinü, hogy lesz némi befolyasa ennek is az arra, de nem gondolom, hogy ez lenne a fö befolyasolo (a gyartok az olcsobb, esetleg könnyebb akkuval inkabb a hatotavot fogjak növelni elsö körben, hisz mindenki erre izgul, nem az arat csökkenteni.)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
A rizikót nem csak a degradációban látom, hanem főleg az új technológiák érkezésében. Itt az LFP ami nem gyullad ki olyan könnyen, és idővel jönnek a szilárdtest-akkuk is. Onnantól szinte borítékolható, hogy a lítiumos autók ára drasztikusan esni fog. És akkor még a franc tudja, mit találnak ki.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz bitpork #13309 üzenetére
Nehéz azt belöni nyugdij elött is
Söt, nyugdij utan még kiszamithatobb is a dolog, hisz onnan legalabb nem lehet kirugni senkit, legfeljebb elértékteleniteni a nyugdijat
De én szerintem ezen nem biztos, hogy érdemes agyalni, van az ember fianak amugy is mas agyalni valoja allandoan.
Ha mai allapotot nézed, akkor az EV-vel - plane ujonnan - csak akkor fogsz keveset bukni, ha vagy nagyon sokat hasznalod, vagy tényleg ingyen töltöd, és közepesen hasznalod. Na de holnap?
Akkor jobb valasztas lenne vmi ICE alapu dolog? Hibrid? PHEV? Es ha ugy jarsz vele, mint a dieselekkel az elmult tiz évben? Ki tudja?
A legtöbb gyarto - azok is, akik visszavettek az EV ambiciojukbol - azért mar középtavon is az elektromos hajtasban latjak a jövöt. A szabalyozas is erre megy.
De ezek egyike sem garancia semmire.
Ahogy követem az ezzel foglalkozo hireket, cikkeket stb, legrégebbi akkuk tizensok évesek, és a még futo jarmüvek nagy részének akkuja még mindig 50-60% körül van, vagy a felett (kivéve, amik vmiért elhalaloztak). Szerintem ez annyira nem gaz, ha a mostaniak is fognak legalabb ennyit tudni Es a hasznalt akkuk felhasznalasa még csak most kezd felpörögni. Igy a kocsibol tizen év mulva kikerülö akku siman lehet, hogy azért érni fog annyit, hogy ne fajjon annyira egy uj akku bele, ha cserélni akarsz.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bigdigit
addikt
válasz bitpork #13309 üzenetére
Az a baj már nem értek annyira hozzá, hogy alapból egy nagyobb akkus EV esetén a degradáció még elviselhető is lenne. Teszem azt most alapból a 400km meg van télen is nem pályázva.50% 200km lenne de úgy olvastam bizonyos degradáció esetén már eleve alkalmatlan a használatra és nem az 50% miatt.
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #13307 üzenetére
Egyéni pénztárcától függ. Én most már nem vennék EV-t, 5-6M-nél többért. Ennyiért már vannak olyanok, amiket napi rohangálásra simán lehet használni. Ez persze azt feltételezi, hogy 2db autót kell tartani. Vagy egy olyan PHEV, ami viszi a napi rutint EV módban, tehát legalább 100km-t tud tisztán elektromosan. Akkor elég egy kocsi is. Nyilván ez csak a saját véleményem, de én is osztottam szoroztam, több mint fél évig kerestem autót és minden lehetőséget megnéztem full EV fronton is. De minden felhasználás, minden anyagi lehetőség eltérő, nincs univerzálisan jó megoldás.
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Mauzes #13306 üzenetére
En inkabb bigdigit elöttem irt hsz-t olvasva ragadtam billentyüt Erre irtam, hogy kis futasnal tényleg csak annyi lehet a kérdés, hogy nagyot vagy nagyon-nagyot bukok ..
Az EV-nél meg majd meglatjuk. Minden early-adopter (és aki az elmult 10 évben szallt be az EV-be az valoszinüleg mind annak tekinthetö) valahol tudja, hogy extrém sportot üz, amiben van kockazat. Az, hogy a most EV-t vasarlok még azok-e vagy sem, azt tudja a fene, majd az idö megmondja.
Jelenleg nagy a félelem az akkudegradacioval kapcsolatban. Nem ok nélkül, de szerintem kicsit tul is van parazva a kérdés.E miatt az az altalanos vélekedés, hogy az arahoz képest tul nagy az EV értékvesztése, plane gar idö utan. Ha innen nézzük, akkor az EV nem jo valasztas, ha valki csak kicsit akar bukni.
Na de egyik pillanatrol a masikra történnek olyan valtozasok, amik hirtelen hoznak uj fordulatot. A diesel botranyig boldog-boldogtalan diesel-t akart venni, szinte jo befektetés volt a diesel auto. Aztan talan 1-2 év alatt üldözötté valt mindenütt, ami nem tett jot a megitélésében a kérdést illetöen.
Aztan rugtak bele még egyet, mikor elkezdték kitiltogatni a nagyvarosokbol - Euro szint függvényében. A korabbi Euro4/5-ös diesel-ek egyszercsak szinte eladhatatlanok lettek, cserébe a benzinesek meg felértékelödtek.
Most az EV olyan korai szakaszban jar a piacon, hogy a fene tudja, hogy akar középtavon nem az jart-e jol, aki mar bespajzolt egybe, vagy épp ellenkezöleg, kidobott pénz volt mind...
Valahol erre is utaltam, hogy auto esetén talan nincs is értelme ezen agyalni. Egyszerüen csak kezeljük ugy, mint egy hasznalati targy (ami végül is igaz)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
addikt
Ezt értem, de ettől függetlenül az eredeti kérdés nem volt teljesen hülyeség, ami nem arra vonatkozott, hogy az autó megéri-e, hanem hogy vajon melyik autóval bukik kevesebbet vagy többet.
Mondjuk szerintem erre EV-nél nincs olyan default válasz, mint ICE-nél a Toyota meg Suzuki.
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #13300 üzenetére
Most elég sok cikk van arról, hogy pont a hibridekből adnak el a legtöbbet. EV-nél Axióma stratégiáját követném már én is, vagyis megvenni minél olcsóbban egy használtat, ami még nincs széthajtva és járni vele városban, aggloban napi szinten. Drága EV-t most biztos nem vennék, mert bizonytalan az egész.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
biga
őstag
válasz Mauzes #13303 üzenetére
Ja, itt én nem beszéltem auto nélküli életröl, a te altalad élethelyzet pl siman indokolhat autot. Csak annyit irtam, hogy kevés km hasznalatnal nem nagyon van értelme arrol dilemmazni, hogy megéri-e vagy sem. Pénzügyileg szinte biztos, hogy nem. De ettöl még lehet hasznos az altalad emlitett dologra is, csak itt akkor ezt kell belekalkulalni, és elengedni az a kérdést, hogy mennyiért fogom majd eladni (illetve hogy megérte-e).
Persze eszembe jutott még egy kategoria, ahol megint mas a kérdés: azon jarmüvek esetén, aminek lényegében mar nincs elszamolhato értékvesztése, illetve amortizacioja Hiszen itt teljesen mindegy, hogy évi 1000km-t vagy 1000000km-t teszel bele''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Mauzes
addikt
Ez azért nagyon egyedi élethelyzet függő. Pl. ha azt nézem, hogy kizárólag naponta iskolába vinni a gyereket 5-6 km-re, az kb. 4 ezer km egy évben. De erre az autóbérlés és a taxi is valahol 2-3 millió Ft között kerülne egy évben. És akkor nyilván máshová is szeretnél autóval menni.
Persze lehetne járni bkv-val is, csak az naponta több mint 1 óra veszteség lenne (ha a suliból mész melóhelyre, akkor még jóval több), a bkv pontosságáról meg kényelmi faktoráról még nem is beszélve.
Kerékpár szintén lassúcska egy alsóssal, ráadásul esőben, hóban nem egy kényelmes opció.
Persze lehet, hogy ez egy extrém példa, de gyerekeseknél szerintem elég könnyen összejön az autó igény. Azt természetesen aláírom, hogy van sok élethelyzet, amikor valóban megoldható autó nélkül az élet és nem is fáj nagyon, cserébe sokat lehet spórolni.
[ Szerkesztve ]
-
KaqXar19
tag
Mar masodszor latom ezt a Xiaomit ebben a szinben ukran rendszammal a Nepliget korul es azt kell mondjam tetszik.
InWin Chopin MAX eladó
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Napelem
- DIGI internet
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Kompakt vízhűtés
- Gamer headsetek a felsőkategóriából
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest