- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz KaqXar19 #13774 üzenetére
Értő olvasás plíz! Én arról beszéltem, hogy _jelenleg_ még, _a többségnek_ nem jelent alternatívát! Majd 10 év múlva térjünk erre vissza, addigra remélem valós alternatíva lesz _egyetlen_ EV-t tartani a kisebb pénzű tömegeknek is (értsd: lesz rendes töltőhálózat és ICE árban lévő jó minőségű autó). Plusz -illetve elsősorban- a cégeknek is meg kell érje a dolog, mert az új autókat javarészt ők veszik, de jelenleg sajnos egyre több hír van arról, hogy a bérautós cégek is állnak vissza EV-ről minimum hibridre. Az is nyilvánvaló, hogy jelentős százalékban eddig is csak azért vették, mert voltak rá adókedvezmények. Tehát nem az autó nagyszerűsége miatt döntöttek mellette, hanem adó optimalizálás miatt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz KaqXar19 #13774 üzenetére
“A bolygot nem a szemelyautok villamositasa fogja megmenteni - persze pozitivum az atallas -, de a legtobb co2-t a tehergepjarmuvek, buszok, hajok es repulok okadjak ki magukbol es itt az atallas joval problemasabb.“ Ez így ebben a formában nem teljesen korrekt. Abban igazad van, hogy önmagában a személyautók villanyosra cserélése nem
oldja meg. De több dolgot sem veszel figyelembe:
- A személyautózás igenis elég magas részéért felel a közlekedés CO2 szennyezésének. EUban a 60%-ért felel.
[link]
- Az autózás elektromosításával egy sor kapcsolódó folyamat állna le/ esne vissza: nyersolaj kitermelés (rengeteg áramot használ a kitermelés és a benzin lepárlás), nyersolaj logisztika (tengeri hajózás jelentős hányada), benzin logisztika ( csökkenne a teherforgalom is)szóval azért a személyautózás lábnyoma elég magas. Magasabb mint amit a kipufogóbál mérsz. (Ha már elektromosnál mindig az erőmű téma jön elő😅)
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz KaqXar19 #13766 üzenetére
Fentebb beraktam a konkrét európai szamokat, augusztussal bezárólag. Bizony éves alapon is csökkenés van már, mind az abszolút darabszám, mind a részarány csökkent a tavalyi év első 8 hónapjához képest.
Hogy mi van az USAban, vagy Kínában, az nekünk csak mérsékelten érdekes.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
válasz KaqXar19 #13757 üzenetére
Szerintem az igazsag valahol a 2 között van. Németo. az egyik (pontosabban inkabb a) legnagyobb piac, igy biztos, hogy sokat dob a dolgon az, amit irsz.
De legalabb ennyit ront az eladasokon, hogy bizony mindenféle külsö hatasok miatt a német (EU) gazdasag nem muzsikal valami fényesen az elmult par évben (épp csak kilabaltunk a covid-böl, amire szinte azonnal jött egy energiavalsag stb...). E közben az EU probal eröböl tolni egy draga atallast. Ez a kettö nem keveset ront az eladasokon.
Tegyük hozza, hogy a korai idöszakban a hozzank hasonlo early adopterek vettek EV-t (ami igencsak felfujta a piacot), most meg mar a tömegeket kellene ravenni.
De aggodni szerintem sem kellene ezt - még - tul. Az erös felfutas utan igazabol nem meglepetés a visszaesés, és igazabol azért az ezzel foglalkozo elemzök is azt varjak, hogy ez lassan elöször egy platova, majd egy joval enyhébb, de emelkedö tendenciava valik. Reméljük igy is lesz.
A kérdés, hogy ezt az idöt hogy vészeli at az eu autoipar''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Vesa
veterán
válasz KaqXar19 #13510 üzenetére
Ez is egy stratégia, de sajnos barátomat évekkel ezelőtt így törte össze a pályán egy ilyen agybeteg önjelölt menőjenő, ráadásul úgy, hogy hátul ült a 2 gyerek (szerencsére kisebb zúzódásokkal megúszták). Én inkább lehúzódom, és menjen a p*csába az ilyen hülye, de nagyobb forgalomban ez nem mindig lehetséges. Mindegy is, a lényeg, hogy nem árt ha a Waze jelezgeti ezeket az eseményeket. (pl. most Tirolban szembe jött valaki a pályán, amit valószínűleg mindenki a Wazéról tudott meg, mert előttem és utánam is, mindenki 60-nal óvatoskodott a külső sávban). Szóval hasznos a cucc, akármilyen szuper a gyári navi, ezt sajnos nem tudja.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bitpork
nagyúr
válasz KaqXar19 #13390 üzenetére
Mivel 80 feletti szülők vannak az idő ilyen távú utazásnál nekünk fontos. Győrnél megtankolok és utána csak Berlin után állunk meg Igaz egyre ritkább ez, de amíg van addig ha sikerül az EV csere akkor night train lesz.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
válasz KaqXar19 #13379 üzenetére
Nyilvan, de összehasonlitani azonos feltételek mentén tudunk. Olyan adattal hasonlitottam, amilyet talatam a többi adathoz. Biztos bele lehetne kötni a modszertanba mashol is, nézzétek el, hogy az egészre nem szantam egy napokig /hetekig tarto kutatasi idöt
Mindegy igazabol, ami szerintem többé-kevésbé kimondhato, hogy az auto arak, még ha nem is ugyan akkora tavlatban, mint a szorakoztato elektronika egyre elérhetöbbé valnak az atlagember szamara az idö elörehaladtaval.Ezt azért az is alatamasztja (ha maguk az arak nem tamasztanak ala), hogy mondjuk a példaban emlitett 70-es évek ota valoszinüleg nagysagrendekkel nött az autoallomany, mind Mo-n, mint a nyugati orszagokban. Ha valaki itt emlékszik, hogy néztek ki az utak a 70-80-as években az gondolom érti, miröl beszélünk.
Bar ezen az elmult évek tényleg latvanyosnak mondhato aremelkedései nem javitanak. (Bar ez nézôpont kérdése: szerintem javitanak, hisz épp a kevesebb auto lenne kivanatos...)[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Balázzs
senior tag
-
KaqXar19
tag
válasz KaqXar19 #12968 üzenetére
Jelentem BP-Dánia-Svédország-Norvégia pipa, 5500km végig Tesla töltőn.
Vasárnap délután kellett várni 5-10 percet egy német helyen, illetve egy új dán állomáson csak 30kW-al jött a juice 3db v4 oszlopon is, így feladtam és mentem máshova.
67kWh-s XC40, 130-nal 23.5 körüli fogyasztással.InWin Chopin MAX eladó
-
KaqXar19
tag
válasz KaqXar19 #12955 üzenetére
itt a valasz:
Good afternoon ______,
Thank you for contacting VCC International.
Your comments have been forwarded to the engineering and design department for consideration and discussion at the product quality meetings that are held on a regular basis, however, the product team are not customer-facing and we regret that a personal response from them will not be possible.
Although our product development divisions continuously follow individual reactions from customers like yourself, car design is always a matter of compromise. Nevertheless, feedback from customers is always kept on record, and we would like to assure you that your views will be filed and forwarded to the appropriate department for consideration in the future development of Volvo cars.
We wish you many more happy kilometres in your Volvo XC40 Recharge.
Kind regards,
George
Volvo Cars International
VOLVO CAR CORPORATION
Dept. 63781
Assar Gabrielssons Väg, SE-405 31 Göteborg, Sweden
volvocars.com
Registered Office Göteborg, Sweden
Registration No. 556074-3089InWin Chopin MAX eladó
-
biga
őstag
válasz KaqXar19 #12952 üzenetére
Attol függöen, hogy hova mész, esetleg nézd meg a ChargeMap-ot is: [link]
De miért ragaszkodsz a Tesla töltökhöz? Ha nyugat felé mész, szamtalan nem Tesla töltöhalozatot fogysz talalni, mar eleve az Ionity-nek elég jo halozata van. Ha csak SUC-kre gyursz, akkor csak korlatozod magad.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #11257 üzenetére
nekem ugyanez a helyzet otthon, csak annyi a különbség, hogy hiába van 3x16, ha csak 1 fázist vesz fel. Nem szabad fullra meríteni és nincs gond. Én olyan 50% körül rakom fel. Nyilván ha hosszabb útról esel haza 80-100km maradékkal, az már tényleg necces.
újabb költözés?Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
-
gorbep
senior tag
válasz KaqXar19 #9263 üzenetére
Ez 1 fázis mérésére van... ami neked kell a Shelly 3EM... nálam az méri a töltőt... 3 (vagy 4) 120A-es áramváltóval...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
válasz KaqXar19 #7295 üzenetére
Semmi gond. Amúgy jogász vagyok de nem ügyvéd. Egyébként meg autó és Lego őrült. Meg f1 meg pc szimulátor bolond, e autó rajongó napelem kezdő hobby gasztro blogger.
Meg 5 gyerekes családapa. Most pl a 3 évest altattam miután a 7 evéssel bringázni voltam stb stb.
Igen en is észrevettem már hogy sokszor előfordul sajnos hogy amit írok nem mindig szabatos vagy nyelv -helyes. Viszont nálam sajnos hosszú évek óta nincs olyan, hogy na, most nyugiba neki ülök ph fórumra írogatni.
A mondandó talán többet számít mint a keret amibe épp időm engedi önteni.
De hasznos az észrevétel majd jobban igyekszem.
Most pl már zsibbad a bal kezem mert nyomja a gyerkőc kugli feje (tőlem örökölte...)
Semmi gond tehát de ide nem dolgozni járok.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #4362 üzenetére
50kw-on, chademo, én még nem töltöttem ezen 50 felett. 60-70kwh akksi Majd egybe kötök kettőt
Kb teszek rá mennyi 150-es töltő van.
Szóval nem kell sírni. 170-et elmegyek ezzel. Bp. oda-vissza 200km. 40km-t kell töltenem hogy hazaérjek és még pici maradjon is.
Akinek nagyobb van - 60/70- az meg haza is ér. Nem kell rohanni. 80% fölé csak akkor töltök oszlopon, ha kevés lenne, mert ott már elé szépen esik a sebesség. Inkább +1 töltés.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #4360 üzenetére
Bemegyünk shop, pisi, kv, jégkrém (utóbbi már menetközben). Milyen kempingezés?
---------------
Semin: én néztem azokat is, de csak ha helyben használod. Toyota Corolla hibrid 5,4-5,5 eszik. (öntöltő)
pláginek nem olcsók, menetközben tölteni ...
1.5dci Lagunám 5.4 körül eszik.
Ha eltörlik a sapkát, azért visszajön az ev előnye.
Igazából kerékpár.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
biker
nagyúr
válasz KaqXar19 #4147 üzenetére
terhelés megosztós töltő kell neked, alig pár szólás ezelőtt is ajánlgattam valakinek. Mindent megold, ha beállítottad, 20A van a háznak, 16A max a kocsinak, és nem kell vele többet törődni, ha 6A van szabadon, annyival tölt, ha 16A akkor meg annyival
Fel is szereljük, beüzemeljük ha kell.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Napelem
- DIGI internet
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Kompakt vízhűtés
- Gamer headsetek a felsőkategóriából
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Keringető szivattyú vezérlése: még okosabb fűtés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest