- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #15063 üzenetére
Asszony mondja meg, mire költheted a pénzed?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #15049 üzenetére
A balesetek jelentős részét a száguldozók, un. "szeretek dinamikusan vezetni" típusú, "tehát megyek mint a b*rom mert rám nem hat a fizika" félék okozzák. Azok jellemzően pont nagyarcú fiatalok, akik majd jól megmutatják.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #15033 üzenetére
"de szerintem 10-12 évig azért biztonsággal használhatók lesznek. A magyar autópark átlagéletkora viszont 15 év"
Na és itt a lényeg, mert ha 12 évet számolunk is, az azt jelenti, hogy 8 évesen már nem lehet eladni, mert a vevő is tudni fogja, hogy 2-3 év használat után neki már nulla vevője lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15031 üzenetére
Ezt is mondják már pár éve. A realitás meg az, hogy a kollégámat pár napja rávitte a Tesla FSD a járdára, odaverte, és megrepedt az első lököse. Szerencse, hogy ennyivel megúszta, de ott még volt sofőr aki ha későn is, de korrigálni tudott, hogy legalább nagyobb baj ne legyen. A robot taxinál nem lesz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #15030 üzenetére
"Meglesz oldva majd okosba ez is, mint minden."
Ebben biztos vagyok, most is látunk rá példát. Más kérdés, hogy mennyire ülnék rá egy ilyen gányolt pakkra. Ez nálam kb. a PB gázosra alakított borzalmakkal vetekszik.
Ettől függetlenül, bár nem ma kezdték gyártani az EV-ket, de valahogy nem látom ezt a hatalmas alternatív szerviz kiépülést sehol. Pár önjelölt gányoló van, és mindösze 2-3 komolynak mondható, normálisan felszerelt és megfelelő szintű szakértelemmel rendelkező alternatív szerviz. Mindez kb. 10-15 év alatt.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #14966 üzenetére
Nem nézem napi szinten, de pl. a Ford Explorer EV-t durván akciózzák. Például a 20M-es, extended range verziót 13,7M-ért. Persze céges, pályázatos vásárlás esetén, de így is akciós, mert nem 4M jön le. Biztos van sok más is, senki nem tud eladni semmit. EX30 és más Volvo van magánszemélynek is akciósan.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #14968 üzenetére
Egyelőre elég sok az akció...ezek szerint nem nézed.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nehéz így tanácsot adni, mert nem tudjuk az elvárásokat (méret, felhasználási szokások, othhoni vagy nyilvános töltés lesz stb.). Szubjektív véleményemet mondom: a felsoroltakból egyértelműen az EV3-mat venném meg. Vagy leginkább egyiket sem, mert ennyiért már 1-2 évesen sokkal jobbak vannak.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Valószínűleg, amelyik autó képes normálisabb hangvezérlésre, az minden elektromos eszközt vezérelni tud az autóban. Egyébként soha nem használtam korábban hangvezérlést, most viszont annyira rászoktam, hogy már a display menüket, a klímát, és gyakorlatilag mindent azzal állítok. Nem hiányzik egyetlen fizikai gomb sem. Kivéve az index kart és az elakadásjelzőt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz koncsik #14921 üzenetére
Nyilvános konnektoros szerintem nincs. Tud ez DC-ről tölteni? Mert azok kábelesek és akkor problem solved. Otthon óccsóér töltheted, 70Ft/kWh. Hogy mennyi idő, azt nem tudom, ehhez minimum tudni kéne az akku méretét. Nem tudom meyik autó, esetleg itt nézz szét, itt vannak töltési adatok is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
És nálam is meg lehetne ezt csinálni? Igazán megkönnyítené az életemet. De úgy kéne, hogy a benti is használható maradjon, csak legyen kint is egy csatlakozó. Természetesen, egyszerre nem tölteném a két autót, de így nem kéne résnyire nyitva hagyni a garázst, ami -10C-ben annyira nem ideális.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #14902 üzenetére
Simán lehet, hogy rossz a szemmértékem. Igen, nagyon rossz... kimentem megmérni, ez is 1,7cm. Viszont megmértem a garázs alját is zárva, a gumi jelenleg 8mm-re van összenyomva, tehát nem tudom rázárni a kábelre, mindenképpen kell hagynom rést.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
De ott ugyanaz lenne a probléma, mert a kábelt a mobil töltővel is át kellene engedni a zárt garázsajtón.
MIndegy, találtam egy piaci rést. Kéne egy fali töltő, aminek a háza mehetne mondjuk a garázsba, de lenne rajta egy kivezetés, ahol egy szimpla lyukon keresztül áthúzható lenne egy vezeték a külső falra, ahol egy másik fali dobozon csak egy csatlakozó lenne. Egy ekkora lyukat egy tartófalra is lehetne fúrni és akkor problem solved, van csatlakozó kint is, bent is és nem kell 2db töltő, vagy mobil tőltőt huzigálni ide-oda.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nekem is ilyen szekcionált van, alján gumival, de nincs mélyedés a padlón, full rázár a talajra. Tehát max. rá tudom engedni, de ezt eddig nem mertem eljátszani, nehogy elvágja a vezetéket. A töltőnek elég vastag a kábele, most nem tudom, de legalább 3cm az átmérő így ránézésre, vagy 4. Az már volt eszemben, hogy felhívom a garázskapus céget nincs-e vastagabb gumijuk, ami alatt kényelmesen elférne a kábel és még zárna is rendesen.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Persze, védelmet ki lehet építeni fali töltő nélkül is, ebben teljesen igazad van (bár nekem anno azt mondták, hogy a töltőben is van valami védelem ami a vésztöltőben nincs, vagy van de nem hatékony). Itt inkább az a kérdés, hogy ha eleve lesz egy rendes fali töltő, akkor hogyan nézne ki a konnektoros? Mert pl. egyszerre töltés esetén az már nem kis teher a hálózatnak, bár terheléselosztóval gondolom ez megoldható. Nálam azért sincs két töltő, mert úgysem merném rátenni egyszerre a két kocsit. Az egyetlen problémát az okozza, hogy a garázsban már csak egy autónak van hely, mivel a másikat hobbiszobává alakítottam, így a kinti/benti kocsi töltése némi kényelmetlenséggel jár. A kollégánál is ez a gond, ha jól értettem a kérdést, mert egy kocsi kint, egy kocsi bent van. Mellesleg, ez egy újabb probléma az EV-k kapcsán, mert így már két töltő kéne. Esetleg egy dupla töltő, aminek az egyik csatlakozóját áthúzzák a falon kívülre, de ez is már macera.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shokkolo #14889 üzenetére
"Az a baj, hogy egyelőre 2 töltő már too much... "
Nekünk is csak 1 van a garázsban. Mondjuk annyiból valóban nem ideális, hogy az Ioniq töltéséhez résnyire nyitva kell tartanom a garázsajtót. Én sem akartam 2db töltőre költeni, de a vezérelv az volt, hogy az autók védve legyenek, mert szerintem egy túlfesz miatti inverter vagy BMS elhalálozás nem garanciális probléma, akkor pedig hiába garis az autó, és ezek ára horror. Esetedben (ha a garázskapus apró kényelmetlenséget nem szeretnéd bevállalni), akkor oda tenném a fali töltőt ahol a nagyobb értékű autót töltöd.
A GTE tudja a 3 fázist?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shokkolo #14883 üzenetére
Hasonló konfigban működünk itthon (PHEV Mercedes és 28-as Ioniq), és pont a Merci miatt jutottam arra a következtetésre, hogy nem kockáztatom az inverter halálát egy konnektoros töltő miatt. Így végül Biker kolléga által telepítve lett egy masszív 3 fázisú töltő, külön túlfeszvédelemmel és terhelésmegosztóval. Ez mindkét kocsit kiszolgálja, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ha nincs külön védelem, akkor annak az autó -azon keresztül pedig Te- ihatja meg a lévét, mert a hazai hálózati infrastruktúra minden, csak nem stabil. Tavasszal-nyáron pedig véletlenül kapsz egy villámot, akkor az a sima Shuko-n keresztül szépen bevándorol az autóba és azt jobb nem tudni, mit okozhat. GreenUP bírja, de ahogy előttem írták, a vezetékezést meg kell nézni, de ha a keret engedi, akkor inkább egy rendes töltő.
Azt még vedd figyelembe, hogy a 38-as Ioniq úgy tudom, jóval lassabban tölthető mint a 28-as, legalábbis DC-n biztosan (AC-n nem vagyok benne biztos).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14787 üzenetére
Ezt nem tudtam. Akkor azzal nehéz lenne ezt eljatszanom minden nap [kép]? Korábban néha nekimentem, de ezzel a kamerával még egyszer sem, pedig rendesen ki van centizve.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz ParmaBoy #14739 üzenetére
Nyilván nem lesz mindegyik dzsuvás, de ez tkp. lutri. És pont ebben rejlik a probléma. Mondjuk mennék színházba a családdal, szépen fel vagyunk öltözve, nincs saját autóm, kerítek egy ilyen akármit, és pont dzsuvás. De ha nem vagyok szépn felöltözve,. akkor is háklis vagyok erre. Vagy sietnék valahova, nincs saját autóm, kerítenék egy ilyen akármit, de pont nincs a közelben. Stb. stb. Nem működik. Ez arra jó, hogy tömegközlekedést vagy taxit részben kiváltson, munkába menet, vagy eseti jelleggel bizonyos helyzetekben. A közlekedés problémáját nem ez fogja megoldani, és a dzsuva csak egyetlen paraméter a hatezer egyéb olyan okból, ami ellene szól.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"ez nem a car sharinget, hanem a tévesenhomo sapiens sapiens-nek nevezett egyedet minösiti..."
Ez valóban így van, de a lényeg szempontjából irreleváns. Mindegy, miért dzsuvás az autó és az kinek a hibája, mert az emberek többsége nem szeretne ilyen autókba beülni. A lényeg tehát az, hogy a módszer a többség számára sajnos alkalmatlan egy saját autó kiváltására.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz dro0py #14653 üzenetére
"Pedig nem gondolnám, hogy három tizenéves gyerekkel ennyire piaci rés vagyok"
Sajnos de, nekem 4db gyerekem van, és mi is S-Maxot vettünk amíg kicsik voltak. Ez nem egy hatalmas piac, ráadásul az egyterű típusok szinte kihalnak, a SUV-ok pedig nem alkalmasak erre. Marad az ICE, vagy a dobozos EV, mint megoldás.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szerintem ez egy valós probléma, ami nem csak a Teslákat érinti. Bármilyen kocsi is legyen, annak jóideig mindig kb. azonos helyen voltak a belső kilincsei. Az ajtókon. Ezt az autó utasai is megtalálták bármikor, de hangszórórácsok és ülések alatt valószínűleg én sem keresném. Sajnos itt a szabályozással van baj, mert nem tartana semeddig előírni, hogy az ajtókon lennie kell egy fizikai, mechanikai kilincsnek is minden egyes autón. Tényleg nevetséges, hogy az évtizedekig jól működő rendszereket akarják újra feltílálni kínjukban, miközben bőven lenne hova fejlődni más téren. Ha azt a rengeteg biztonsági előírást meg tudják követelni a gyártóktól, melyek jelenleg is érvényben vannak, akkor nem nagyon védhető, hogy egy iliyen, nyilvánvalóan életveszélyes megoldást simán hagynak tömegesen gyártani. Senkinek nem lenne szabad ilyen marha módon szerelni az ajtókat, melyek az egyetlen kijutási lehetőséget biztosítják egy baleset esetén.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Konfigoltam ma egy új Audi A5-öt, és megint előjött a teljesen érthetetlen extrázási káosz. De már nem csak úgy, hogy nem rendelhetek meg külön egy extrát, csak csomagban, hanem már a csomagot is csak csomagban vehetem meg. Rádobtam egy un. "Tech Plusz" csomagot az autóra 452k értékben (amiből már eleve csak kb. a fele extra kéne, a többi nem) és jött a meglepetés: nem vehető meg csak csomagban , így a kvázi kettős csomag ára már 1,1M lett. Ez beteg...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14570 üzenetére
Akkor megint valami fake cikk volt. Kössz az infót!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14565 üzenetére
Én azon leődöm meg -ha igaz-, hogy állítólag a németek is elkezdték venni a kínai kocsikat. Valahol olvastam egy cikket, bár a hitelességét nem tudtam felmérni. Ez mennyire valid? Úgy gondolnám, hogy náluk erősebb a nemzeti öntudat, bár nyilván a pénztárca egy másik kérdés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igen, mert magadból indulsz ki értelmes emberként. De nem is hinnéd, mennyire befolyásolja még egy ilyen lényegtelen marhaság is az embereket, mint egy autó teszt. Ha "Horváth András azt mondta", akkor az a jó, vagy az a rossz. Közben Ő sem mond el sokszor semmi érdemlegeset az autókról, csak tolja a szubjektívumait állandóan (Most van Teslám, tehát a világ legjobb autója, most nincs Teslám, tehát már sz*r). Nem kattogok ezen, csak zavar az, hogy nincsenek már jó szakemberek ezen a téren sem. Önjelölt szagértők vannak.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz WiZARD #14550 üzenetére
Na, ezt így a Mercedes nem tudja. A 2.5 képes autópályán önvezetni (kormányzás, adaptív tempomat), + sávot váltani (de csak akkor ha indexelek), és városban is kb. ennyire képes a dugó assist. A navi is úgy működik mint a Teslában, de nem fog kiparkolni és elindulni a cél felé mint az FSD. A Level 3 pályán úgy működik mint a Tesla, de több limitációval. Szerintem itt a hozzáállásban van különbség. A Mercedes akkor ad ki egy rendszert ha biztonságosnak ítéli meg (mondjuk Level 3-nál nincs is más mód, mert vállalnia kell a felelősséget a gyártónak), a Tesla viszont talán kicsit korábban. Nem tudom, melyik a jobb meogldás. Én úgy gondolom, hogy a Level 3-hoz olyan képességek kellenek az autóba, hogy nem okozna nekik gondot egy FSD szintű, városban is teljesen önveteő rendszer működtetése, ennek vélhetően nem technikai okai vannak. Talán inkább az, hogy nem tudják garantálni a 100% biztonságos működést, ezért inkább nem vezetik be.
Ezzel együtt, impresszív az FSD, tök jó lenne egy ilyen rendszer. Csak amíg meg is tud ölni, addig nem biztos, hogy jó ötlet az emberek kezébe adni. Vannak olyan videók, ahol sajnos crash lesz a vége. Felügyelettel és odafigyeléssel használva viszont nagyon jó lehet!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"1-2 napos távon meg senki nem tud ilyen teszteket megcsinálni."
Ezt azért nem tudom elfogadni, mert a külföldi teszterek el tudják mondani a lényeget (persze ott sem mindenki). Mi is videókat nézünk és képbe tudunk kerülni, pedig nem ez a munkánk 0/24-ben. Ha nincs is idejük komolyabb tesztre, akkor is utánanézhetnének az autó képességeinek amit tesztelnek és beszélhetnének a lényegről. Ehelyett úgy "tesztelnek" egy mai autót, mintha 1980-ban lennénk és nem lenne mit bemutatni a puszta külsőn, belsőn, vagy a motor száraz adatparaméterein kívül. Ezeket 1980-ban talán nehéz volt kideríteni, most viszont kb. 2klikk/5sec, és minden adat előttem van az autóról. Ezek meg fél órát magyaráznak róla, a másik félórában megmutatják azt amit egyékbként is látunk (hol a diffúzor, milyen a lökhárító ), a maradék 5 percben pedig megy valami szponzor nyekegés.
Saját autóm vs. vályi "teszt" óta tudom, hogy az az ember teljesen fogalmatlan, és ha abból a "tesztből" kellett volna megismernem az autó képességeit ahogy Ő azt bemutatta, akkor valami egészen más univerzumba kerültem volna, aminek a valósághoz kb. annyi köze lett volna, mint lapos Föld hívő mantrájának az igazsághoz.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #14519 üzenetére
"nem arról volt szó, hogy szar a Tesla, hanem arról, hogy az európai márkák sincsenek lemaradva, mint ahogy állították."
Így van, de volt idő, amikor ez még igaz volt. Azóta persze eltelt sok idő, csak a köznyelvben még mindig ott maradt ez a mára téves információ. Pedig számos ponton már előrébb is járnak más gyártók. Pl. Level 3 önvezető rendszere elsőként a Waymo-nak volt, aztán a Honda 2021-ben már adott el ilyen kocsit, igaz, még csak 30km/h sebességig volt képes erre, ezt követte a Mercedes, ami egyébként az egyetlen engedélyezett Level 3 önvezetéssel kapható autó az USA-ban. Figyelem: a Level 3-nál a gyártó felelősséget vállal a rendszerért, tehát ha baleset adódna, akkor -jelen esetben- a Mercedes viseli a következményeit (még nem történt balesetük, mióta a rendszer működik). Csak meghatározott környezeti feltételek mellett lehet használni a rendszert -és persze csak pár helyen az USA-n belül is-, de amikor aktív, akkor valóban lehet TV-t nézni, vagy bármi mást csinálni vezetés közben, tehát le lehet venni a tekintetet az útról. Ezt csak azért mondtam el, mert az egyik ilyen videó kommentjeiből kiderül, mennyire fogalmatlanok az emberek. Minden második poszt arról szólt, hogy a Tesla ezt már megcsinálta kevesebb limitációval. Csak az maradt le, hogy egyrészt a Tesla rendszere valójában maximum Level 2.5-nek felel meg, ami ma mr minden prémiumban benne van, a Mercedesben is, bárhol hasnzálható módon és azon szintén semmiféle komolyabb használattal összefüggő megkötés nincs. A Tesla viszont nem kínál Level 3-mat, olyat meg főleg nem, ahol a Tesla vállalja a felelősséget baleset esetén a saját rendszeréért. Meg is haltak már páran mert azt gondolták, a Tesla képes önvezetésre, pedig ezen a szinten nem képes.
Éppen ezért haragszom az un. autós újságírókra, mert bakker azzal vannak elfoglalva, hogy a műanyag kopog vagy sem, közben pedig lövésük nincs már ezekhez a technológiákhoz, nem is tudja tesztelni, azt sem tudja, milyen eszméletlenül bonyolult rendszerek vannak beépítve egy mai autóba. Így hát marad a rugózás az olyen marhaságokon, mint a műanyag lökhárító és a kamukipufogó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz ParmaBoy #14482 üzenetére
Bármilyen EV tesztet csak Björn-től vagyok hajlandó megnézni. Ő rendesen tesztel, mérésekkel, 1000km-en, hidegben, melegben. Ezek a noname nem tudom kik, meg elsorolnak pár adatot amit egyébként mindenki meg tud nézni a neten, és fél óráig magyarázzák a külső/belső designt, amit egyébként szintén mindenki lát! Viszont egy szót nem képesek szólni a valós körülmények között végzett üzemről, az autó rendszereinek minőségéről, szolgáltatásairól, képességéről.Ja igen, képesek még félórákat beszélni arról, hogy "nincs fizikai gomb", miközben egyetlen másodpercben sem említik meg, hogy cserébe van egy fejlett hangvezérlés. Lehetne sorolni, miért nem ér 1 centet sem egyik hazai un. "autós szakújságíró" sem. Draskovics pl. akkora baromságokat beszélt Mercedes ügyben, hogy sikerült behoznia Vályit, ami nem kis teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz gorbep #14457 üzenetére
Tesla espec. trump győzelme miatt szállt el, mivel ugyebár musk lelkes támogató+kvázi miniszteri posztot is kap. A Dogecion nevű shitcoinja is bepörgött, pedig már a koporsóban feküdt egy ideje, a kutyának nem kellett. Most meg valami 170%-os növekedésnél jár. A tőzsde sokszor előre áraz, itt most arra tetek a befektetők, hogy a kormányzati pozi miatt tele lesznek állami megrendelésekkel, vagy egyéb módon fogja tolni a szekerét trump. A részvények árfolyamának egyelőre szinte semmi köze nincs a Tesla valós piaci teljesítményéhez.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14447 üzenetére
Még mindig a formáról és vonalvezetésről van szó, nem az autó technológiájáról. Nézd meg a megvalósult NK-t, a vese 1:1 olyan, mint az ősrégi BMW 1800-as.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14432 üzenetére
"Azaz olyasmit is meg kell venned, amire az égvilágon semmi szükséged. "
Sajnos a németeknél is. Épp eleget konfigolgattam idén ahhoz, hogy ezt ki merjem jelenteni. Egy csomó extra csak csomagban vehető, ráadásul pofátlan módon, ami azt jelenti, hogy akarsz mondjuk egy kormányfűtést ami 80k, de nem veheted meg csak csomagban minden mással együtt, ami már 350-400k. Fokozza az agyrémet, hogy beteszik külön az extrát külön árral a listába, holott meg sem veheted önmagában.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #14430 üzenetére
"Mellesleg a Neue Klasse NEM egy 70es évekbeli dizájn felmelegített változata, hanem teljesen új irány."
Akkor miért beszélnek állandóan a cápa 7er BMW megidézéséről? Nyilván új fejlesztés az autó, de a design alapja egy 70-es, 80-as évekbeli vonalvezetés és ez jól látszik is rajta.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pont a héten mentem a barátoméval. Mindig meglep, mennyire tágas belül. Ez egy nagyon jó kis autó, egyedül tényleg a hátsó ajtó gáz. Az utat érezteti a futómű, de kisautótól ez sem meglepő. Érdemes a nagy navival venni, de itthon sajnos a legtöbb kicsivel van szerelve (elfelejthetnék már a németek ezt a hülyeséget a kis/nagy navival, ez is kb. 1998-óta velünk van). Második kocsinak, városba, nem nagyon van ideálisabb jármű, és ez a cucc még tartós is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem annyira szeretem a VW-ben és a többi német autógyártóban sem, hogy nem mernek újítani (bár a japánok sem bővelkednek ötletekben). Minden egyes új modell annyi, hogy lekerekítenek pár élt valahol az előző generáción, és ennyi. Jönnek itt már a futurisztikusnál futurisztikusabb autók kínából, egy VW viszont még mindig úgy néz ki belülről, mintha a 90-es éveknek csak egy hangyányit modernizált változata lenne. A Buzz is egy szögletes doboz, önmagában a lámpa tetszetős, de összhatásában nekem nem mutat semmi újat egy 20 évvel ezelőtti dobozhoz képest. Ebben az a durva, hogy a kínai autókat is javarészt németek rajzolják, tehát ebből az következik, hogy akkor a vezetőség lehet ilyen csökött régimódi, megújulni képtelen vének tanácsa. BMW-ből jön a Neue Klasse, de az is egy 70-es évekbeli autó formatervén alapul, úgy is néz ki. Audi, Mercedes, VW meg leragadt valahol nem tudom hol.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz madgie #14387 üzenetére
Mindig elfelejtem, hogy orosz típusú uram-bátyám rendszerben élünk. Biztos van ilyen is, de prémium márkákra általában szakosodnak a nem márkaszervizek is, tehát hiába van haver a BMW-nél, ha a következő autóm Audi és másik szervizbe kell menni mert a bátyámék nem foglalkoznak vele. A lényeg itt az, hogy annak esélye, hogy hozott alkatrésszel jó szerelőt találj, gyakorlatilag nulla, max. ahogy írod, ha pont a haverod akkor esetleg. Bár így is kérségeim vannak, mert a saját pénzének senki nem ellensége.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Mindig lesz aki megcsinálja meglévő alkatrészből az alap dolgokat mert inkább kell neki a kevesebb pénz mint a semmi. "
Én ilyet még nme láttam, vagy ha van is, akkor az nem lehet jó szerelő. A jók tele vannak, sokszor napokra, hetekre előre. Akinek pedig megy, mert jó szerelő, az miért szánna azonos időt egy olyan ügyfélre, aki hozza az alkatrészt és csak az óradíjat tudja róla lehúzni, amikor ott áll sorban a többi, akiknél az alkatrészen is kaszál? Értékes autót nem vinnék ilyen helyre, pedig én is megkérdeztem az évek során számos szerviz, de egyik sem vállalt hozott alkatrészből javítást. BMW, Honda, Toyota, Ford, Hyundai, Mercedes, mindegyik autómmal elhajtottak ezzel a környék összes jobb szervizéből.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Kis akkut, ablaktörlőt, én is magam cserélem, pedig ha valami nem tud érdekelni, sőt, kifejezetten idegesít, az az autókkal való foglalkozás. Ennyivel szerintem nem sokan mennek márkaszervizbe. Ha viszont komolyabb gond van, akkor repkednek a százezrek, milliók. 2 napja voltam gumit cserélni az Ioniq-on, megnéztük, a fékbetét még mindig félig van, eredeti, soha nem volt cserélve (135k van az autóban). A 6 éves autón. Tárcsán minimál váll, még legalább 50k km-ig nem kell vele foglalkozni.
Voltam egyszer egy magán EV szervizben, Solymáron. Komolytalan volt. Pedig látszott, hogy menetel a biznisz, pont akkor húzták fel az új, csilivili épületüket a régi fészer heyén. Csakhát a hozzáállás pont olyan mélymagyar, mint a legtöbb helyen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #14317 üzenetére
Merci topikban pont beszélgettünk róla, hogy olyan árak repkednek javításoknál, ami nem normális. Ebből így kb. a fél világ ki fog árazódni, hogy pár lengőkar vagy akármi, milliós tételek lassan. Garival még elvagyunk, de utána egyszerűbb lovaskocsit venni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A hatótáv ezért sem jelent önmagában semmit, ha nincs mellé téve a felhasználás módja. Ioniqnál elsősorban az az érdekes, hogy egy apró akkuval tud városban/vegyesben ilyen távokat hozni, de számos más felhasználásra meg nem ideális és persze fel sem veheti a versenyt egy Teslával. De mai napig sikerül megdöbbentenem baráti körben embereket, akik csak az akkupakk méretét nézik és lesajnálják az autót, pedig alig megy el kevesebbet, mint a közel háromszor akkora akkuval szerelt (és jóval drágább) Audi e-tronok egyes típusai. Szerintem aggloból rohangálni vagy városon belül második autónak, nem nagyon van jobb alternatíva ár/érték arányban jelenleg, de egy Teslával nyilván nem állítható párhuzamba.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Zsírkrétamen #14262 üzenetére
Nézd, én csak leírtam a véleményem, de azt gondolom, mintha nem követnéd a balesetek alakulását a városokban, mert nagyon nem úgy van, ahogy írod. Sajnos, elég sok a halálos baleset egy városban is. Olyan is volt nem egyszer, hogy a pirosnál álló kisautóba ment bele a gyorsulgató nagyautós, és sajnos a kisautó repült rá a sínekre és halt meg a sofőrje, nem a száguldozó menő jános. Sajnos itt nincs restart, ha gond van akkor a fizika törvényei fogják megszabi a kimenetelt. De itt zárnám is a témát, mert ez nyilván mindenkinek a saját döntése. Egy ideális világban nem kéne ezzel foglalkozni, de ez sajnos nem egy ideális világ. Régebben volt nálam pár hétig egy Smart (nem EV), és nagyon nem voltam nyugodt benne. Egy ideig nagyon vártam az önvezetést, mert azzal megoldható lett volna a probléma, és kizárhatóak lettek volna a hülyék az utakról. Sajnos ez nem most fog megvalósulni.
Ha a fenti szálat el is engedjük, akkor is hamar ki fogsz futni egy mopedből. Gyereket 3 ajtósba hátra betenni/onnan kivenni rémálom, két táskát beteszel már nincs hely, ha kiderül, hogy valaki még jönne a színházba, már nem fér be...és lehetne sorolni. Gyakorlatilag a parkoláson kívül, semmi előnye nincs egy apró autónak. Ha pedig ki kell menni akár csak az M0-ra a padlógázzal közlekedők közé, hát... Amiket ajánlottunk, azok nem nagyautók. Nagy autó pl. a Kia EV9.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz axioma #14261 üzenetére
Pont nem erről beszéltem, de mindegy. Én arról beszélek, hogy amíg az utakon 1bit menőjenők izmoznak a sok tonnás kocsikkal, addig sajnos az van, hogy csattanás esetén nem 800kg-os apró autó fog győzni. Még oda is írtam, hogy én is azt tartanám normálisnak és ésszerűnek, ha városokban az apró autóké lenne a főszerep, de ha egyszer nem így működik a rendszer, akkor kénytelen az ember a valósággal számolni. Tehát ha azonos áron van olyan autó, ami kétszer akkora mint a másik, akkor _én_ azt vásárolnám meg a saját magam és családom biztonsága érdekében. Ebből nem tudom, számodra hol következett a janizás?? Pont az a baj, hogy a janik ellen kell védekezni és sajnos innantől fizika, azzal nem fogok élve kikerülni egy ütközésből, mert valamit gondolok a világról.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Zsírkrétamen #14253 üzenetére
Nem minden a hatótáv. Az általunk felsorolt autók messze jobbak pl. biztonság szempontból, mint az általad felsoroltak közül pl. a Spring-ek. Sajnos, 30k megtett út alatt is meg lehet halni ha neked megy valaki. Én emiatt pl. gyerekkel, sokkal inkább preferálom a nagyobb autót, bár tudom, hogy a nők többsége a kisebb kocsikat érzi magáénak, amivel nem is lenne baj, ha az utakon nem lennének 1bites ökrök, akik Fittipaldinak képzelik magukat.
28-as Ioniq-al itt többen elmennek 250-280km-t, a nagyobbikkal még többet és nem nagy autó az sem, bár nyilván egy közel moped szintű aprósághoz képest annak tűnhet. Ez csak tanács, de szerintem nézz meg pár crash videót a csövön és lehet, hogy már nem fogod annyira akarni az ilyen apró kocsikat. Pedig egyébként egyetértenék veled, mert városba csak ilyeneket kéne beengedni. De amíg szembe jön a SUV is és a több száz lóerős izomautók is, addig...addig egy ütközésből nem a moped kerül ki győztesen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Zsírkrétamen #14246 üzenetére
Ezek közül max. a BYD Dophin, bár nem ismerem a kínai autókat, de van itt olyan tag akinek van és elégedett vele. A többiből leginkább egyiket sem venném meg. Mindenképpen újat szeretnél? Hsználtan a BMW i3, Hyundai Ioniq, Kona, Kia e-niro, VW ID4, jobb választások szerintem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz CharlieDrop #14216 üzenetére
A Tesla egy nagyon jó EV, de belül nekem is annyira idegen ez a minimalista stílus, hogy nem érzem jól magam benne. Kinek a pap, kinek a paplan. Másnak meg a másik autó nem jön be. Alaposan meg kell nézni minden kiszemelt típust, mert csak úgy dől el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #14168 üzenetére
Így van!
Az ár probléma mellett, a legnagyobb EV terjedést fékező paraméter jelenleg a töltés, pontosabban annak -sok esetben még- kényelmetlen mivolta. Pedig úgy tűnik, nem megoldhatatlan a feladat.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #14157 üzenetére
"Nem Teslával az a szívás, hogy minden nyomorult töltőhálózatra külön reg, külön app kell."
Miért kéne? A Mercihez van "kártyám", több mint 100k töltőtállomáshoz használható, tervez velük a navi, és az autóból vagy telefonos appból indítható a töltés, onnan is fizethetem ki, még a kártya sem feltétlen kell. Más kérdés, hogy nem nagyon használom. Számos más márka is kínál már ilyet, az már nagyon régen nem igaz, h ogy csak a Tesla tudja ezt. Annyi a különbság, hogy ezek nem direkt az adott márka töltőállomásai, hanem Ionity és egyebek, de ez a gyakorlatban lényegtelen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Milliókkal esett a használt elektromos autók ára
"A népszerűségi rangsor élén álló BMW I3-as átlagára például 2,5 millió forinttal lett alacsonyabb az elmúlt egy év során. A Nissan Leaf átlagára 1,5 millió forinttal, a Tesla Model 3 ára pedig 3 millió forinttal esett vissza egy év leforgása alatt."
Mondjuk utána meg odaírja, hogy ennek oka az, hogy egyre nagyobb az érdeklődés az EV-k iránt. Amit nem teljesen értek, mert fordítva szokott lenni. Minél nagyobb a kereslet, annál drágább egy termék...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #14141 üzenetére
Nem jó irányba halad az EV jelenleg, de ez persze még változhat a későbbiekben. Pár rossz hír (mondjuk az elsőnél kérdés, mi lesz csüngőhas "akkunagyhatalmi" mestertervével, ha a többi is követné őket?)
Csalódtak Európában: kivonul a kínai akkugyártó óriás
"A Svolt közölte: a két németországi akkumulátorgyári projekt felfüggesztésével járó európai kivonulásról szóló döntést azért hozta meg, mert az európai elektromos járművek piacának fejlődése a felek elvárásainak nem felelt meg.
A kínai cég egyúttal megszünteti európai vállalatának és német leányvállalatának kereskedelmi tevékenységét, a döntés 2025. január 31-én lép hatályba – írja az Automotive News China."A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez pontosan így van, ugyanis 1 éve nem tudom lecserélni semmire. Pont tegnap futottam egy kört HaHu-n, de elkeserítő volt a helyzet. 10 millió alatt semmi nincs, felette pedig, ahol már értékelhető hatótávnövekedést és komfort ugrásg kapnék fiatalabb évjárattal, már annyit kéne ráfizetni, ami szerintem nem éri meg egy második autónál. Ha csak egy autónk lenne, akkor nem lenne probléma, de így marad ez, talán én fogom betolni a bontóba vagy nem tudom mi lesz...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezt régóta mondogatom, sajnos több teszt van róla és tulajdonosok is panaszkodnak a fórumokon, videókban. A lesajnált németek viszont úgy mennek mint a kisangyal, nyáron több ezer kilométert mentem a Level 2-es rendszerrel, és esőben is stabilan vitte az autót mintha mi sem történt volna.
Ja igen, írja is...
"A szervezet most öt autót értékelt, amelyek közül kiemelkedő eredményt ért el a BMW i5 és a Mercedes-Benz C-osztály."[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #14127 üzenetére
Ez így van, tisztán pályán messze nem megy el 250-280km-t, max. 150-160km, azt sem folyamatos 130-nál, de ez az autó nem is pályára való, nem is oda készült. Napi rutinhoz viszont ideális, mert kicsi az akku, de így is csak 3 naponta töltjük, fillérekből elmegy a vicc fogyasztása miatt, viszont a mérete már pont olyan, hogy nem kell kompromisszumokat kötni ha beleül 4 ember, vagy nagybevásárol a nejem. Rendszeresen utazni nem jó, ez tény. Én is voltam vele anno párszáz km.-es utakat, a fogyasztása miatt még az sem volt vészesen sz*r eseti jelleggel, de messze nem ideális ilyen célra.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14125 üzenetére
Nálunk csak a feleségem használja az Ioniq-ot, aggloból járkál be vele dolgozni és a gyerekeket, plusz egyéb rohangálós napi rutint tolja vele. Átlagban napi 50-70km a táv, kb. 70-75% város, 25-30% M0. Itt egy [kép] a fogyasztásról, mondjuk ez már októberi (pár rutin menet), de nyáron szinte mindig 10 alatt marad, ezért az éves átlagunk is 10,6 jelenleg. Pedig megy a klíma mindig (ezt a fejébe vertem, mivel az utastérből temperálódik az akku, fontos, hogy melegben menjen a klíma).
Rekuperáció szerintem 2-es fokozatban van állandóan és nem hinném, hogy kapcsolgatja, de megkérdezem majd.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Menetel az EUR (pontosabban, romlik a forint), plusz egyre több helyen olvasni, hogy jövőre drágulás várható az autópiacon. Mondjuk a hazai helyzet érdekes, mert egyrészt a gazdaság rossz állapotban van, a kereslet csökken, így az árak is csökkentek az utóbbi évben. Ugyanakkor, mivel import termékről van szó, az árfolyam hatása beépül az árakba is, az viszont felfelé viszi az árakat (új autóknál és import használtaknál is). Európában általánosan nem tudom mi lesz a trend, vajon emelkedés vagy további csökkenés? Ki, mit tippel?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mindkettő igaz, mert az ár önmagában nem jelent minőséget, de az sem igaz, hogy az olcsóbb ugyanolyan jó. A mai világ egyik legfontosabb tanulsága, hogy vásárlás előtt mindennek utána kell nézni, mert csak így deríthető ki, hogy a magasabb árhoz valóban tartozik-e magasabb minőség is. Ezt a fajta körültekintő szemléletet már régen iskolában kéne oktatni a gyerekeknek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #14057 üzenetére
ICE-nél sem egyértelmű, hogy megáll az út szélén, vagy hogy a gatyád rámegy a javításra. Ott is attól függ, hogy mennyire volt rá vigyázva, rendesen megkapta-e a szervizeket. Tény, hogy kisebb eséllyel romlik el valami egy egyszerűbb szerkezetben, de ott sem csak a gyártási hiba miatt lehet gond. Pont annyit számít a tulajdonosok igényessége, az autó használati módja, gyötrése, vagy éppen óvása. Egy autót eleve 6-8, max. 10 évre gyártanak, ebből 4-5 évig általában garanciálisak -venni is lehet még hozzájuk garanciát-, tehát ebben az idősávban -és ebben a vonatkozásban- eleve tök mindegy milyen a hajtáslánc, mert ingyen javítjákha gond van. Illetve nem mindegy az sem, hogy egy ICE-hez nem kell otthonra egy félmilliós töltő, az sem kevés kiadá.
Nem támogatom direkt az ICE-ket, örülnék a teljes EV átállásnak, de saját tapasztalatom sem azt mutatja, hogy szerviz szempontból feltétlen gondtalan egy EV. Eddig az egyetlen amit nagyon szeretek benne, hogy nem kell vele benzinkútra járni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #14052 üzenetére
Pl. motor csere 7 évesen (+ már cseréltek benne computert korábban), vagy itt egy másik példa, esetleg itt egy másik, és lehetne sorolni. Az AP-re se bíznám rá magam, Ő itt megtette, nem járt jól. A saját 1,6 milliós hajtóműcserémet már említettem korábban, az saját sztori.
Minden autó elromolhat. Az EV-ben kevesebb alkatrész van, de azok ára horror. Nem feltétlen drágább összességében mint egy ICE javítása, de azt sem lehet kijelenteni, hogy az EV használat majd nem jár komoly szerviz költségekkel. Semmi garancia nincs erre.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Q3/Q4 eladási adatokra klíváncsi leszek. Olvastam olyat is, hogy ismét emelkedés várható EV fronton, és olyat is, hogy tovább csökkennek az eladások. 1-2 hónapokat nem szeretek nézni, mert nem jelent semmit.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #14034 üzenetére
Bevallom, nem teljesen értelek?? MIndkét autó EV volt a konkrét példában. Mi abban a kényeztetés, hogy nem fogok kiadni 8M-et egy másik EV-re, ami mindössze +100km-el tud többet elmenni háromszor akkora akkuval, sokkal nagyobb költségekkel és meghibásodási rizikóval? Ez egy racionális döntés.
Ráadásul utána leírod, hogy Te is a saját igényeid alapján fogsz autót venni (önzés?), akkor is, ha az egyébként nem a leghatékonyabb, tehát sokkkal nagyobb lesz az öko lábnyoma is.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bitpork #14030 üzenetére
Elsősorban hatótáv miatt, mert egyelőre még nem elterjedtek az 500+ km-t tudó EV-k. Pl. egy 28-as Ioniq-al mi város/agglo vonalon el tudunk menni 280km-t (megfelelő lábbal persze), mert a fogyasztása jó (párom nem ritkán 7-8 körül járkál tavasztól őszig, klímával együtt, de a hosszú távú árlag is 10 alatt van). Néztem én is 55-ös E-tront anno, és pont az volt a bajom vele, hogy mivel 20 felett eszik, hiába a sokkal nagyobb akku, így sem nem megy el többet mint 350-380km. Tehát gyakorlatilag 8 milliót kellett volna ráfizetnem 100-120 km plusz hatótávért, ami nekem nem volt így deal.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14004 üzenetére
Igen, ez így jogos részetekről, abba már nagyon meggondolandó egy ilyen, főleg, ha ki sem használjátok igazán.
Nálunk sajnos a garázsban van a töltő, de csak az egyik kocsi dekkol bent, tehát az Ioniq nem előfűthető. Bár adná magát, hogy mivel a másik tudja ezt akkor az menjen ki, de érthető okokból nem a négyszer akkora értékű autót tartom kívül. Bár kétállásos a garázs, az egyiket sajnos beépítettem hobbiszobának. Így viszont sem itthon, sem a párom munkahelyén nem tudjuk előfűteni/hűteni az Ioniq-ot, szerintem ez lesz ennek az autónak a koporsójában az utolsó szög...mennie kell. Csak nem tudom, mi lesz helyette, mert nincs semmi azon az áron, amennyit egy EV-re költenék.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kroni1 #14002 üzenetére
Szia,
Köszönöm a infót! Szerintem ennyit erre az autóra már nem érdemes költenem, inkább el lesz adva -csak a párom köti az ebet a karóhoz, anyira szereti-, én már régen eladtam volna. Az FB oldal nekem nem jött be. Illetve itt az is kérdéses, hogy a remote funkció az hogyan történik, mert ha valamilyen szerveren keresztül -feltételezem, hogy igen-, akkor szerintem elég rizikós egy kicsi céget, netán még annál is kisebb magánvállalkozót megbízni, mert ki tudja, meddig fog üzemelni az a szerver. De ez csak elmélkedés, sajnos nem tudtam utánanézni, h ogy pontosan mit kínálnak és az hogyan működik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #13976 üzenetére
+1
Az ilyesmi általában viszi magával a kategóriát. A Tesla ráadásul a vezető "termék" a kategóriában, tehát nem valami noname autó ára zuhant be, ami nem lenne hatással a piacra.Mindennek IS csökken az ára jelenleg. Amilyen felfutás volt 2-3 éve, most olyan szinten zuhan be minden.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #13961 üzenetére
Érdekes project, nem ismertem.
Pont ma volt téma nálunk is, hogy az Ioniq-ban is kéne valami okosság, mert bár képes -ha távolról nem is-, de legalább az autóban beállítva időpontra felfűteni az autót, de teljesen idétlen módon ez össze van kötve a töltéssel. Tehát kizárólag akkor képes előfűteni, ha rá van dugva a töltő. Gondolom az lehetett a vezérelv, hogy XY időpontra feltölti és egyben fel is fűti a kocsit. Jó lenne, ha a saját akkujáról is meg tudná ezt tenni, de szerintem ilyen megoldás Ioniq-hoz nem létezik. Az OVMS sem tudja. A Leaf-nél viszont tényleg írja, szerencséd van!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #13937 üzenetére
Ez valóban így van és szomorú is. Minden fronton ez megy. Ezért kell sajnos utánanézni. Az lenne a normális, hogy az ember megkeresi a pénzt azzal amihez ért, aztán ezen a pénzen megfizet valaki mást az XY munkával/szolgáltatással, aki meg ahhoz ért. De itthon ez sem működik, mert ahogy írod, ha nem foglalkozol vele, nem képezed ki magad gyakorlatilag mindenből, akkor azonnal át leszel b*szva. Lehet az kőműves, burkoló, banki ügyintéző a hitel kapcsán, biztosítás, autószerviz, vagy tök mindegy, át leszel vágva a palánkon. Mindehez IS érteni kell itthon, többek között ezért is utálom ezt az országot, mert ez kb. az oroszok szintje.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #13907 üzenetére
Tényleg ennyire nem néztél utána a fűtésnek, mielőtt fizetsz érte?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz diablo1984 #13865 üzenetére
Hát, a Volvonál voltak olyan autók, melyekre konkrétan 5-7 milliós árkedvezmény volt (pl. V90 Ultimate, XC60). Persze ezek magasabb árfekvésű autók voltak (20-30M+). Mercinél 15%-ot kaptam volna a rendeléses autó árából, Hyundai-nál a fullos PHEV Tucsonra -4M kedvezményt mondott a kereskedő, Nissan Ariya készletes autók árából is engedtek 2,5-3-M-et vátozattól függően. Ez év elején volt, azóta nem tudom mi a helyzet.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz diablo1984 #13862 üzenetére
Végigjártam pár márkakereskedést mielőtt autót vettem, hát valóban rossz a helyzet. Bár nagy a szórás. Vannak akik a Merkúr szintjén mozognak mai napig, vannak csak szimplán kedvtelenek, és van pár kivétel is, ahol normálisan állank az érdeklődőhöz.
Igazság az, hogy őket a magánember nem igazán érdekli. Cégek visznek egyszerre több autót, akár 40-50db-ot, azzal vannak elfoglalva, mert abban van a pénz. Ez nem mentség a működésre, de sajnos így működnek.Az árakkal kapcsolatban az volt a tapasztalatom, hogy a készletes autókra voltak nagyobb kedvezmények. Rendeléses autónál is volt kedvezmény, de messze nem annyi.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Kukipapa_rr #13817 üzenetére
Ez így ebben a formában nem kiejelnthető, mert országonként nagyot szór a dolog. Figyelembe kell venni egy ország népességét is, mert bár nálunk a kb. 9 milliós ország 60%-a lakik családi házban (ezek jelentős része amúgy szegény ember viskókban, tehát ők nem fognak EV-t venni), szemben pl. Spanyolországgal, ahol 65% lakik lakásban. Csak ott ez nem 5,5 millió embert jelent mint nálunk, hanem a 47milliós országból 30,5 millió lakásban lakót. Az alábbiak nem pont friss adatok, de kiindulási alapnak jók.
"2012-ben az EU-28 lakosságának 41,6 %-a lakásban, némileg több mint egyharmada (34,0 %) családi házban, 23,7 %-a pedig sorházban lakott. A lakásban élők részaránya a tagállamok közül Észtországban (65,1 %), Spanyolországban (65,0 %) és Lettországban (64,4 %) volt a legmagasabb. A legtöbb ember Horvátországban (73,0 %), Szlovéniában (66,6 %), Magyarországon (63,9 %), Romániában (60,5 %) és Dániában (57,1 %) élt családi házban; Norvégia szintén népessége magas családi házban élő arányáról (60,7 %) tett jelentést. A sorházban élők legnagyobb arányáról az Egyesült Királyság (60,9 %) és Hollandia (60,0 %) — tett jelentést, lásd az 1. ábrát" (link)A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #13818 üzenetére
A Vilanyautósok.hu szerkesztői EV vallási fanatikusok. Már jó ideje nem olvasom, nem nézem őket, mert abszolút nem objektívek sem a cikkek, sem az egyébként halál unalmas podcastok (Antalóczy-val az élen).
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest