- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11298 üzenetére
A feltételezés, miszerint minden akkupakk javítás kókányolás, alapvetően hamis, így a teljes érvelésed is hülyeség.
Most arról nem is beszélve, hogy felnőtt emberek képesek döntést hozni.
Az egyetlen része az érvelésednek, ami nem hülyeség, hogy a gyártó marketing szempontból nem akarja vállalni az esetleges hibás javításokból fakadó problémák rossz sajtóját - de ez meg ugyebár a profit/részvény érték csökkenés miatt van, szóval amit mondok.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
En nagyon szívesen elhiszem ,hogy nem profitmaximalizálás a cél, amint a Mercedes vállalja az akksi javítását és nem a teljes akkupakkot veteti meg veled, kifizettetve mindent, és nem csak a hibás részt, a felújított akksiból keletkező profitot szépen elrakva.
De ennek feltételeit, szabályozását ki kell dolgozni, a technoilógia emberlétere és környezetre gyakorolt veszélyessége miatt. Ahogy gázkazánt sem szerelhet akárki és akárhogy, mert szakszerűtlen javítása halált okozhat.
Fenomenális érvelés - egyetlen baj, hogy vannak 3rd party szakszervízek már, ahol megfelelő végzettséggel rendelkezők dolgoznak, és csinálnak EV akksi szervízt. Márha a gyártó nem tesz nekik keresztbe, mint itt, ugye.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #11292 üzenetére
A lényegre sajnos nem sikerült reagálnod. Egyszerűen eldöntötted, hogy "gonoszmulti...csakaprofit", aztán ennyi. Remélem azt azért felismered, hogy az egyszeri munkavállaló is csak a saját profitját nézi, és azonnal odébb áll ha valahol többet ajánlanak neki. Senki nem a saját pénzének az ellenésge. Ráadásul itt még csak ebben sem lehetünk biztosak, mert csak teszel egy kinyilatkoztatást az okokat illetően, de a valóságtartalmát semmivel nem tudod hitelesen igazolni (csakaprofit miatt tették), miközben ebben a topikban elhangzott legalább még egy tucat lehetséges ok, amiért ilyen döntést hozhat egy gyártó és egyik sem a profitról, vagy a vásárlók direkt szivatásáról szól. Nyilván, a személyes hiteddel nem tudok mit kezdeni, azzal nem is akarok.
Az akkujavítás kérdése bizonyosan meg fog oldódni, ha az EV-k száma ilyen mértékben bővül. De ennek feltételeit, szabályozását ki kell dolgozni, a technoilógia emberlétere és környezetre gyakorolt veszélyessége miatt. Ahogy gázkazánt sem szerelhet akárki és akárhogy, mert szakszerűtlen javítása halált okozhat.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
DopeBob
addikt
válasz Shadowbull #11289 üzenetére
A Riviannak én nagyon szurkolok, az eddigi autójuk is tetszik (azért nem kéne) de egy R3-mat pl már holnap megvennék ha lehetne kapni. Elég rég óta az első olyan autó, ami úgy ahogy van tetszik kívül-belül. Remélem fel tudják futtatni a gyártást és tejeszkedniük is sikerül.
MZ/X
-
Ezekiell
veterán
gondolom nem akarsz Mercedest venni
Az ilyen baromságok, nettó fogyasztóellenes magatartás miatt ellen igenis szót kell emelni mindenhol, legyen az Mercedes, Apple, vagy akárki. Egyik cég se a barátunk, egyik se értünk dolgozik - csak és kizárólag saját magukért. A saját jogainkért és érdekeinkért nekünk kell kiállni, bármilyen szokatlan is ez magyarisztánban. Márpedig az, hogy javítható termékek (tudod, amit megvettem, az az enyém, ne tegye tönkre senki direkt mint itt) kerüljenek a piacra, az a mi érdekünk.
Ez mennyivel korrektebb megoldás? Koreaiak se jobbak semmivel.
Nem is mondta senki, hogy jobbak, de értékelem a bezzegezés kísérletet.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Vesa
veterán
válasz Ezekiell #11229 üzenetére
"Az a szép ebben az egészben, hogy miközben megy a sírás (jogosan), hogy megöljük a földet a túlfogyasztással, ilyen faszságokat csinálnak a gyártók egyedül a profitmaximalizálás érdekében és az idióták tapsolnak is hozzá."
Nincs elegendő akkumulátor jelenleg, nem véletlenül nem adnak el külön pakkot a gyártók senkinek. Simán lehet, hogy az MB megoldásának oka pont az újrahasznosíthatóság. Ha visszakerül hozzájuk a pakk, akkor _szakszerű_ felújítást/javítást követően, alkalmas lesz garanciában cserélt csomagokhoz. Ezt egyébként más gyártók is csinálják, közöttük a Tesla vagy a Hyundai/Kia. Egyik sem 0km-es pakkot ad egy garanciális esetnél, hanem egy felújítottat!
Egyébként sem értem a kirohanásodat, gondolom nem akarsz Mercedest venni. Továbbá ott van az ominózus eset az Ioniq5-el -ami azóta már minimum 2 eset, de lehet, hogy már újabbak is vannak-, ahol a 40k-s autóba, 60k-ért akar a gyár eladni egy akkupakkot, mert nem ismeri el garanciális problémának azt, hogy egy fekvprendőrön minimálisan odavert, egyébként garanciális autónak alapvetően nem is az akkupakkja sérült meg, hanem a hűtőköre. Ez mennyivel korrektebb megoldás? Koreaiak se jobbak semmivel.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
Közben a Fisker szép csendben csődbe ment. Biztos örülnek neki azok akik beruháztak egybe.
Felkészül: Lucid, NIO, Rivian.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #11171 üzenetére
Igen, ebben van igazság. De kategóriától függetlenül, én nem bízom a kínai csodákban ami természetesen magánvéleményem. Nincs jó tapasztalatom szinte semmivel velük kapcsolatban, főleg az, hogy support szinte semmihez nincs, eleve a hozzáállásuk az ilyesmihez kutúrálisan is teljesen más.
Ha az Ioniq fenntartása alatt a javítási árakat nézem -tehát kifejezetten azt, amikor valami probléma volt és nem a hétköznapi problémamentes üzemet-, akkor számomra meglepően drága volt az alkatrész. Gyakorlatilag prémium árak repkedtek, egy nem prémium autónál.
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11284 üzenetére
Nekem BMW-hez adtak kábelt. 2-t is. Egy utca töltőt (Type2 -Type2) és egy EVSE-t. Annak egyik vége bemegy a 230V-os konnektorba, másik meg egy Type 2. Tudtommal i4-hez is járnak ezek. Ami extra az az ipari csatlakozó (3 fázis, van 16-as-es csatlakozóhoz és 32A-es ipari csatlakozóhoz is) az EVSE-hez.: [link]
Szóval ha nem kaptál, meg kéne nézni a konfigot. Lehet elfelejtették odaadni.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
mghltm
addikt
válasz gabross #11282 üzenetére
tudtommal a byd atto3-hoz alapjol jar mode 2, mode 3 es v2l
( ha majd valaki atvette a gepsarkanyat, megirhatna jol tudom-e )
( illetve csodalkozok ezek miert nem alapdolgok 10-20-30 millios autok eseten, kb filleres tetelek )
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
Mauzes
addikt
Én amikor nézegettem autót, akkor láttam olyat, ami nem ad 230V-os töltőt, de ad Type 2-t, és volt amelyik fordítva. Volt, amelyik olyan 230-as otthoni töltőt ad "ingyen", ami csak 10 Ampert tud, nem pedig 16-ot. Szóval teljesen vegyes a kép, de kb. olyan szintű spórolás megy ebben is, mint hogy a telefonokhoz nem adnak már fali töltőt...
-
Tiédetis
senior tag
válasz gabross #11280 üzenetére
Nyilván tudom mit jelent.
Engem az lepett meg, hogy gyárilag nem kapott, a gyártó oldalán, mint otthoni töltési lehetőségként szerepel mind a kettő, bár ez nem jelenti azt, hogy belefért a költségekbe egy 60-100e Ft-os "vésztöltő", amivel hazamegy a szalonból, és egyből elkezdi használni a megvásárolt terméket. Tehát tölti. De nyilván nem tudhatom pontosan.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11278 üzenetére
Nem kaptál gyári EVSE kábelt? Újonnan vetted?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #11276 üzenetére
Ac kábelt kaptam. De az nem megy bele a 230-as likba
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KaqXar19
tag
-
gabross
tag
válasz FIREBLADE78 #11271 üzenetére
evse type 2 mode 2
-
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #11268 üzenetére
Cukik... Én ezt venném, nekem is ez van... 3x16A-en töltök, vagy ha ráérek, akkor 1x16A-en, adapter függvénye. [link] Kell adok hozzá forrást, ahol normális áron kijön.
-
FIREBLADE78
addikt
Tehát evse címen keressem a gugliban?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11268 üzenetére
Egy EVSE nem három szál drót Az árat azért kérdeztem, mert kiadtál x milla forintot egy autóért, amihez képest 80-100k nem pénz. Nekem sem adtak és akkor jöttem rá, hogy a Type1 töltőm ezt nem fogja tölteni. FB-on vettem egyet. Kellett
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11264 üzenetére
Mennyi az i4 ára?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #11263 üzenetére
nem gáz, miért lenne?
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #11264 üzenetére
mármint egy EVSE kellene? azt bruttó 80-ért max aliexpresszen veszel, itthon inkább nettó 80-90 lesz az
és nem csak egy rézkábel...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
FIREBLADE78
addikt
230v kábelt jó áron tudtok ajánlani? Faszbuk állandóan dob be hirdetést. 80 körüli áron. Kicsit sokallom egy réz kábelért ezt az árat
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
Az gáz ha 50 % körül már töltöm?. De csak 15-10 % megy bele.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Balázzs
senior tag
válasz Tiédetis #11260 üzenetére
Igen, az egy millió kilométer gari miatt hoztam fel, hogy úgy rémlett más cég is ad(hat) ennyi garit, igaz nem LFP akku de 10-80% 34 perc [link]
Érdekes, mert az alap gari az: Warranty Period10 yearsWarranty Mileage160,000 km, a magyar prospektusban amit idéztem korábban abban szerepel az "akár" 1 millió...
-
Tiédetis
senior tag
válasz KaqXar19 #11257 üzenetére
nekem ugyanez a helyzet otthon, csak annyi a különbség, hogy hiába van 3x16, ha csak 1 fázist vesz fel. Nem szabad fullra meríteni és nincs gond. Én olyan 50% körül rakom fel. Nyilván ha hosszabb útról esel haza 80-100km maradékkal, az már tényleg necces.
újabb költözés?Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
-
KaqXar19
tag
sziasztok!
webasto pure 11kw toltot hasznalok boldogan szippant rola az xc40 3f16A-al, csak az a helyzet, hogy elkoltozunk, es az uj helyen csak 1f32A van.
na most mi lesz? tud a tolto menni igy is? vagy kuka? help
itt az adatapja:
koszi
InWin Chopin MAX eladó
-
Balázzs
senior tag
válasz Tiédetis #11252 üzenetére
GYORS AKKUMULÁTORTÖLTÉS
Az akkumulátor gyorsan tölthető a biztonság és az élettartam
feláldozása nélkül, hiszen a 150 kW-os maximális töltési teljesítmény
körülbelül 30 perc alatt 80 százalékra tudja tölteni az egységet.
Az RZ 450e kategóriaelső hatékonysága nem csak a kiemelkedő
akkumulátorminőségnek köszönhető, hiszen világszínvonalú aerodinamika
és a villanymotorok is kiveszik ebből a részüket.
05. KIEMELKEDŐEN TARTÓS AKKUMULÁTOR
Az akkumulátor tartósság szempontjából iparágvezető, ráadásul
kiterjesztett, akár 1 millió kilométeres akkumulátor karbantartási
programunk biztosítja az állapotmegőrzést. Az RZ 450e hatékony
és hatásos fűtési rendszerrel is rendelkezik, amely optimalizálja az
akkumulátor teljesítményét és hatótávolságát, még mínuszokban is. -
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11248 üzenetére
Ahamm... 2 percen belül cáfolod saját magad... LOL...
1. "az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni..."
Nyugodtan. Csak ettől olyan drágák lennének az új autók, hogy nem bírnád megfizetni.
2. Hogy ki mennyi garanciát vállal, az szimplán marketing döntés.Te... Ász...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #11248 üzenetére
Az…
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11243 üzenetére
Figyi, veled ellentétben én nem konteókkal meg félinformációkkal próbálom a világot megmagyarázni, hanem én konkrétan tudom, hogy hogyan és miért van úgy, ahogy. Ha már a hengerfejet felhoztad: 5 évig terveztem hengerfejet, illetve voltam a hengerfej fejlesztő csapat vezetője. Ennek a csapatnak a dolga többek között a szerviz megoldások kifejlesztése és validálása is. Tehát valóban nem ugyanúgy szerelik fel a hengerfejet, de ahogy felszerelik az a gyár által tesztelt megoldás, ugyanúgy megcsinálta a motor a tartós teszteket azzal a szerelési folyamattal is, ahogy a gyárival,.műszaki szempontból egyenértékű megoldás.
"Ez egyszerű pénzlehúzás... a gyártó a gazdasági totálkárra utazik, mint már sokszor.... dobd el, vegyél újat, az pörgeti a business-t."
Butaság, konteo, nem igaz.
"egy ipari szünetmentesben"
Irreleváns példa az autóipar szempontjából. Teljesen más a felhasználás, a tervezési cél, a költségkeret, stb.
"Te nem ezen a bolygón élsz, és nem látsz ki szemellenződ mögül..."
Veled ellentétben én értek ahhoz amiről beszélek. Ez a szakmám, ezt csinálom az első vonalban már több mint húsz éve. Te meg ebből akarsz kioktatni.
"az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni..."
Nyugodtan. Csak ettől olyan drágák lennének az új autók, hogy nem bírnád megfizetni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Tiédetis
senior tag
1 millió kilométer vagy 10 év akkumulátor garanciával
[link]Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11242 üzenetére
Te tényleg nem gondolkozol?
Ne mondd nekem, hogy egy élettartama közepén-végén lévő autót ha beviszem a szervizbe echte gyári technológiával javítják. Senki sem akarja a gyártási minőséget elérni, nem is cél... egy hengerfejet sem tudnak ugyanúgy feltenni, mint ahogy a gyárban tették... nincs rá milliós automata gépsoruk, még a "szent BMW" márkaszervizeknek sem, hiába is próbálod ezt sugallni... ha a BEV-nél nincsenek a gyártónak ilyen aggályai, akkor itt miért? Ez egyszerű pénzlehúzás... a gyártó a gazdasági totálkárra utazik, mint már sokszor.... dobd el, vegyél újat, az pörgeti a business-t.
1. A teljesítményelektronikában hasonló eljárásért felkoncolnák a gyártót, ha egy ilyen gyártói technológiával meg a sok milliós gépével példálózna... pl egy ipari szünetmentesben így lehalna a BMS... el ne kezd hogy az biztonságosabb... kicsit sem...
2. sokszor eleve nem gyári, de vele megegyező, vagy akár silányabb utángyártott alkatrészt tesznek be (mielőtt elkezdenéd, a márkaszervizben is!) , Azt ne mondd, hogy ezt a gyártő máshol tiltja, mert itt vágok magamon eret... pont leszarja, már nincs garancia. Ha nem szakszerűen javítottad, mossák kezeiket, így jártál...
De ne is válaszolj, Te nem ezen a bolygón élsz, és nem látsz ki szemellenződ mögül... persze a TE életszínvonaladat ez a mentalitás tartja fent.... de szerencsére már nem sokáig...
Az aláírásodhoz nem kell komment.... jól jellemez....
Szerk: ha az EU változást akarna meg zöld átmenetet, azonnal bevezetné, hogy az autógyártóknak 25 év garanciát kell vállalni.... mindjárt megoldódnának ezek a szemétkedéses problémák... pipa...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11239 üzenetére
"Ki beszélt házi barkácsról"
Te beszéltél itt házi barkácsról:
"laptop akkuban labortáppal feszültségen kell tartanom a BMS-t, amíg kivágom és beponthegesztem a szar cella helyére az újat"
Ez az én szememben kimeríti a házi barkács fogalmát. Pláne hogy egy laptopakku filléres cucc, több az óradíja erre a munkára egy hozzáértőnek, mint amennyibe egy komplett új akku kerül.
Ráadásul autó akkuval indult a beszélgetés.
"mellesleg pont van némi fogalma az autóipari tesztelésről"
Értem. Tehát az szerinted teljes mértékben elképzelhető, hogy műhely körülmények között megbízhatóan reprodukálni lehet egy olyan hegesztést, amit egyébként a gyárban egy baromi drága automata végez több tucatnyi paramétert figyelembe véve, mely paramétereket sok éves fejlesztéssel és teszteléssel állapítottak meg és validáltak. Üzembiztosan fogja hozni a kötés a gyári paramétereket, működni fog szélsőséges üzemi körülmények között is, sok ciklus után is.
És amikor a gyár ezt nem engedi, akkor az csak azért lehet, mert le akarja húzni a vásárlót.Hát jó.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
Járművekre nem vonatkozik. De sok ilyet csinálnak a gyártók még, akkor majd tuti hogy fog, hiába vergődnek akárkik.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11236 üzenetére
Ki beszélt házi barkácsról? Folyton csúsztatsz...
Ismeretlenül leszólsz valakit, akiről semmit sem tudsz... mellesleg pont van némi fogalma az autóipari tesztelésről. HA ránéznél a térképre, esetleg feltételezhetnéd... sok alkatrészetek itt készül(t)... egyéb német prémiumokkal együtt... bár a legtöbb megrendelésetek elillant pár hónapos időtávban... az eddigi német túlsúlyt felváltja a Stellantis... ez is elgondolkodtató... de ásíts csak nyugodtan...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biga
őstag
Megtalaltam a közleményt: [link] . Mondjuk itt elsösorrban haztartasi eszközökröl beszél, igy lehet, hogy a jarmü-re nem vonatkozik. Hmm... szoval lehet, hogy ide mégis irrelevans
Ha valaki tud rola többet, az esetleg hasznos lenne...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #11231 üzenetére
"az 1 tervezési hiba, amit ráadásul szarul is kezeltek."
Valójában nem tervezési hiba, és úgy kezelték ahogy a legjobb tudásuk szerint tudták. De ez mellékszál.
"te mint villamosmérnök kijavítod"
Pont a villamosmérnöknek kellene ismerni a házi barkács korlátait. Persze ha nem ért az autóipari tervezéshez és teszteléshez, akkor honnan tudná?
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
biga
őstag
Az EU Parlament mar tavaly elfogadta a javitashoz valo jogrol szolo jogszabalyt (nem követtem, hogy minden mas szükséges adminisztaracio utan jogeröre emelkedett-e mar), vagyis hogy a gyarto NEM tilthatja meg harmadik féllel történö javitast (igazabol akar az otthonit sem), söt, a dokumentaciot is biztositania kell a javitashoz. Az egyetlen amit kiköthet, az az, hogy pontosan milyen technologiat kell hasznalni ahhoz, hogy a javitas szakszerünek legyen tekinthetö. Igy egy ilyen korlatozas is csak annyit jelent, hogy szakszerviz (akar független) ha akarja, ezt a blokkolast feloldhatja szabalyosan, a gyarto altal meghatarozott és atadott techikakkal...
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Tiédetis
senior tag
válasz gorbep #11230 üzenetére
Vagy a premium márkás autónál teljesen életszerű, hogy 5-7000km alatt 0,5-1l olajat eszik a motor, ezért tettek is egyet a csomagtartóba átadáskor
Akkor még nem is beszéltünk a TSI motorok "tartósságáról"
persze lehetne itt sorolni, csak szét kell nézni a csúnya neten
[link]
-------------
De szerintem tényleg hagyjátok abba, minél többet tesztek bele, annál jobban érzi magát.
Tudod, ha valaki képvisel valakit, érdeke ez.
Ez egy villanyautós topic, akiknek van ilyen kocsijuk, azokkal kell folytatni a szakmai beszélgetést. Fárasztó állandóan átugrálni a posztokat.
Egyébként ideje lenne figyelembe venni a Mod. üzenetét.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11228 üzenetére
" látott pár 100 diesel BMW-t porrá hamvadni..."
Meg durvábbakat is. Az "csak" gyártási hiba volt.
"Ez nem biztonsági kérdés"
Abszolut biztonsági kérdés. Ez majd akkor lesz nyilvánvaló mindenki számára, amikor elég sok EV lesz az utcán ahhoz, hogy az otthon barkácsolás elterjedjen. Fogunk látni sok szép tüzet majd.
"Ha egy villamosmérnök cellát cserél az akkuban, az neked barkács???"
Teljesen mindegy ki csinálja. Ha nem áll rendelkezésre olyan technológia, ami a gyári szintü biztonságot garantálja, akkor az bizony barkács.
"Dolgozom együtt német autógyári mérnökökkel, nem estem hasra a "nagy" tudásuktól,"
(ásít)
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Andras6800
senior tag
válasz gorbep #11228 üzenetére
Az a gond, hogy magadból indulsz ki.
Elfelejted, hogy a 10M szakértő országában élünk. De más országokban is vannak "szakemberek" bőven.
Igazad van, patkányság, hogy az egész pakkot tiltja a BMS, de evvel védhető ki a mekkmester hatás. Bár nem tul "zöld" megoldás... Most az egy dolog, hogy te mint villamosmérnök kijavítod, értesz hozzá.. tudod mit csinálsz. De majd Feri a sarki fűszeres keresni fogja tovább, ki tudja nálad is olcsóbban megcsinálni. Aztán egyszer csak lesz valaki aki nagyon ügyes, meg olcsó akit csak azt hiszi, hogy ért hozzá. A márkának meg mérlegelnie kell, hogy akkor mi árt jobban a brand-nek.. Az, hogy csak egyben lehet cserélni akkut vagy az, ha leég pár EV? Pláne amekkora hírverés van minden egyes EV tűzből. Még akkor is körbe járja a sajtót, hogy megint kigyulladt egy EV, ha csak arra járt, lassított és nézte ahogy ég a Diesel bömös.Szánalmas ahogy a BMW az egész külső égésű diesel motor témát kezelte. De az 1 tervezési hiba, amit ráadásul szarul is kezeltek. A másik meg önmagam védelme.
Szerintem kicsit pont ide illő példa az a 6-os BMW-s eset, amelyiknek szétesett a motor az Érdi emelkedőn vagy 10 éve. Full motorcserés lett és sok helyre eljutott a hír, hogy a BMW megtagadta a motorcserét meg a kártalanítást, pedig keveset futott nem túl öreg 6-os volt nagy motorral.
Azt mindenki elfelejtette lehozni, hogy amúgy rommá volt tuningolva nem gyári megoldással amit ugye nem szabad.Most mondhatod azt, hogy csak olyan nyúljon az aksiba aki ért hozzá. Aztán nézd meg hány autó végzi roncsként, mert egy szakértő hozzányúlt?
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11227 üzenetére
Ugyanazokról a német prémium nagytudású autógyári mérnökökről beszélünk, akik szerint lifetime a hajtóműolaj, meg 30-50e km az olajcsere periódus? vagy a csillagos márkánál, akik leveszik az automata váltó öntvényéről a leeresztő csavar helyét, nehogy olajat cseréljenek benne?
Ne, ne is válaszolj...
PEACE
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11226 üzenetére
A laposföldhívőket sem vesszük komolyan.
Ez itt most jelen esetben te vagy, fyi. Vannak a tények (a Merci szándékosan javíthatatlanná teszi az akksipakkját, akár 1 cella hibája esetén is), meg vannak az ezt tagadók/kifogásokat keresők - te.
Az a szép ebben az egészben, hogy miközben megy a sírás (jogosan), hogy megöljük a földet a túlfogyasztással, ilyen faszságokat csinálnak a gyártók egyedül a profitmaximalizálás érdekében és az idióták tapsolnak is hozzá. Alig várom hogy a right to repair mindenhova kiterjedjen.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #11227 üzenetére
Igen, látott pár 100 diesel BMW-t porrá hamvadni... én is fújnám...
Ez nem biztonsági kérdés, az javítson akku pakkot, akinek van rá tudása, szakképesítése, felelősségbiztosítása... de az hogy a gyártó ezt szándékosan ellehetetlenít, az vérlázító...
Ha egy villamosmérnök cellát cserél az akkuban, az neked barkács??? Furák a fogalmaid... de nem is várunk tőled mást...
Dolgozom együtt német autógyári mérnökökkel, nem estem hasra a "nagy" tudásuktól, hiába fényezed őket...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz gorbep #11225 üzenetére
Aztán ha leég egy ház azért, mert kigyulladt a faszba az általad barkácsolt akku, akkor szívesen mész majd börtönbe? Hidd el, az autógyári mérnök se szívesen megy, ráadásul neki ezerszer több tapasztalata és tudása van mint neked, látott már ezer dolgot, úgyhogy már a hideg vizet is inkább megfújja.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11224 üzenetére
"Valójában meg mindenkinek (kivéve neked, termeszetesen) nyilvánvaló anti-consumer magatartás."
Mindenkinek nyilvánvalóan nem az, akinek van egy kis fogalma az autóiparról. A konteósokat meg nem kell komolyan venni. A laposföldhívőket sem vesszük komolyan.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
gorbep
senior tag
válasz Ezekiell #11221 üzenetére
mint ahogy az is csak konteó, hogy laptop akkuban labortáppal feszültségen kell tartanom a BMS-t, amíg kivágom és beponthegesztem a szar cella helyére az újat, különben kiírja a BMS-t hibára, és csak komplett akkupakkot lehet cserélni, a régit meg dobhatod a kukába...
az ilyenért szénné büntetném a gyártókat... mindegy, hogy laptop vagy telefon, vagy BEV...
Ez nagyobb szemétség mint a VAG DieselGate... MB AccuGate... remélem legalább akkorát buknak is vele
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11223 üzenetére
Gyönyörű generic bullshit, amit bármire rá lehet húzni. Valójában meg mindenkinek (kivéve neked, termeszetesen) nyilvánvaló anti-consumer magatartás.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
ozzy711
őstag
válasz Ezekiell #11221 üzenetére
Oké, de ez csak 8 év/160.000 km ( kisebb eltérésekkel a különböző gyártóknál ) után lesz esedékes, addig gariban megy a csere. Akkor viszont zsebbenyúlós lehet.
Az angol szöveget nem teljesen értem: Egy 0,8 kw/h kapacitású akku hiba miatt 12.000 eurós költség keletkezik, mert nem javítják, hanem cserélik?
Remélem a vw rugalmasabban kezeli ezt a kérdést![ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11220 üzenetére
Ez szimplán egy konteó. Ez nem fejlesztési cél.
Ok, feladom. Akkor szerinted mi a célja a linkelt dolognak? Mert ugye pont erről beszélünk...
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11219 üzenetére
"vevővel kifizettetik az egész költségét"
Ha garanciában cserélik, akkor a vevő pont nem fizet semmit. Tehát az autógyár első körben saját magával baszik ki amikor ilyen megoldásokat készít. Nem is csinálják ha műszakilag nem indokolt.
Egyébként meg nyilván fizetni kell érte."RÁADÁSUL a 3rd party javításokat is ellehetetlenítik"
A kutya nem foglalkozik ezzel. Ez szimplán egy konteó. Ez nem fejlesztési cél.
"a Tesla akksijait lehet javíttatni 3rd partyval, a Tesla nem teszi tönkre szándékosan az egész akksipakkot 1 cella elromlásánál"
Tévedni méltóztatol. Sem a 2170re épülő , sem a 4680ra épülő pakkokban nem lehet cellát cserélni. A 2170ben 4 nagy modul van, és modulonként van egybeöntve, a 4680ban meg teljesen egybe van öntve az egész ragasztóval. Gyakorlatilag javíthatatlan.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11218 üzenetére
"Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik"
Szervizben nem javítható, nekik cserélni kell. A gyárban viszont lehet javítani, felújítani, stb.
"ez szervízben is pontosan ugyanígy van"
Egy csomó javítást nem végeznek már szakszervízben, mert nincsenek rá felkészülve, sem eszközben, sem szaktudásban. Például sok gyártónál a blokkot sem bontják meg, egyben cserélik, a blokk meg megy a gyár központi felújító-javító központjába.
Buuuuuullshiiiiiiiiiiit.A vevővel kifizettetik az egész költségét, ahelyett, hogy megjavítanák, pedig képesek lennének rá, RÁADÁSUL a 3rd party javításokat is ellehetetlenítik. Nettó patkány anti-consumer magatartás, te meg véded. Bravó.
Ők is ugyanígy gondolkodnak, és gyanítom mások is.
Ez is bullshit, ugyanis a Tesla akksijait lehet javíttatni 3rd partyval, a Tesla nem teszi tönkre szándékosan az egész akksipakkot 1 cella elromlásánál, a Merci meg igen. Olvasd már el amit linkeltem ide, ne ész nélkül vagdalkozz.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11217 üzenetére
"Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik"
Szervizben nem javítható, nekik cserélni kell. A gyárban viszont lehet javítani, felújítani, stb.
"ez szervízben is pontosan ugyanígy van"
Egy csomó javítást nem végeznek már szakszervízben, mert nincsenek rá felkészülve, sem eszközben, sem szaktudásban. Például sok gyártónál a blokkot sem bontják meg, egyben cserélik, a blokk meg megy a gyár központi felújító-javító központjába.
"Tényleg ennyire ész nélkül kell védened a német gyártókat"
Szó sincs róla. Megpróbálom bővíteni a tudásod a világról és az autóiparról, hátha sikerül túljutni a konteókon.
Mellesleg a fentebb berakott kép egy Tesla akkupakkról van. Kikeressem neked hogy a 4680-as pakkjuk hogy néz ki belülről? Ők is ugyanígy gondolkodnak, és gyanítom mások is. Ennek semmi köze ahhoz hogy egy gyártó német vagy nem.
[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11216 üzenetére
Persze. A Merci akkuja legalább javítható...
Szövegértés egyes. Pont arról szól a dolog, hogy NEM javítható, egészben cseréltetik.Amúgy meg teljesen érthető az óvatosság az autógyártók részéről, hogy nem szeretnék semmilyen formában lehetővé tenni a házilagos barkácsolást az akkupakkokon.
Szó sem volt házilagos barkácsolásról, ez szervízben is pontosan ugyanígy van (asz egészet cseréltetik), szóval ne bullshitelj már...Tényleg ennyire ész nélkül kell védened a német gyártókat, csak mert az egyiknél dolgozol?
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #11215 üzenetére
Persze. A Merci akkuja legalább javítható...
Amúgy meg teljesen érthető az óvatosság az autógyártók részéről, hogy nem szeretnék semmilyen formában lehetővé tenni a házilagos barkácsolást az akkupakkokon. Ez egy nagyon komoly biztonsági kérdés.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #11214 üzenetére
Remélem azért te is érted a különbséget
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Prémium felár?
Egy hibrid és EV javítással foglalkozó cég szerint a Mercedes akkuk javítását a gyár egy elektronikai megoldással akadályozza. Ha egy akku elromlik (tehát pl. egy cella zárlatos lesz), akkor az egész akkura vonatkozóan letilt a rendszer, és az akku javítása (pl. cella csere) után sem engedi azt újra használni, hanem csak új akku esetén engedélyezi újra a működést. A cég szerint ez mind a hibrid, mind az EV Mercedes-ekre igaz. A cég kiderítette, hogy hol van ez a blokk és ki tudják iktatni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Milyen egeret válasszak?
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Napelem
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Liftor Active fekete, szövet + háló ÚJ BONTATLAN
- OWON SPM6103 programozható tápegység (0-60V/0-10A) és multiméter
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Xiaomi Yimmy H10 porszivó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest