Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tévelygő
aktív tag
Sziasztok! Tudnátok segíteni abban,hogy tudom működésre bírni egy DJI Tello drone-t egy GameSir T1d távirányítóval?
Kisebbik gyereknek vettem karácsonyra, de gondolom előtte kipróbálom. Direct vettem hozzá távirányítót,hogy ne telefonnal kelljen irányítani,de sajnos sehogy nem tudok a a fenti távirányítóval kapcsolódni a drone-hoz.
Telefon app-al sikerült.Sony RX 10
-
rankesz
veterán
Ahogy most a neten rákeresve a YouTube-on láttam, a kontrollert bluetooth-on csatlakoztatod a telefonhoz, utána mindent úgy csinálsz mint előtte SZERINTEM
-
Geller72
veterán
válasz tévelygő #1453 üzenetére
Xiaomi MiTu esetén a rendszer eléggé hasonló. Abból gondolom, hogy BT-s gamepad esetén illene tudni teló nélkül is repülni tudnia. A Xiaomi esetén a drónon a BT keresést spec módon lehet kezdeményezni, a gamepadon szintén. Mindegyik eszköz fényjelzése megváltozik, ha a két cucc párosítása megtörtént. Én ezt követően szoktam a telefont egyáltalán wifin keresztül az appal összehozni. De itt ahogy nézem, közel sem biztos, hogy így van. idi szerint az öreg először wifin rácsatlakozott az iphonnal a drón wifi ssid-re, aztán a távon bekapcsolta a BT-t, majd a telón rákeresett a BT-al a gamepadra. A bibi ott lehet, hogy a tetvek eleve csak ezt a rohadt drága kontrollert engedték (alapesetben, hack nélkül) ehhez a drónhoz használni, máés nem és ráadásul úgy tudom, hogy máshogy nem is használható úgy, mint egy akármilyen BT gamepad. Én ezért (is) választottam a MiTu-t, mert ott a 2k-s gamepaddal simán ment a teló nélkül a drón, meg ugye fele ennyibe került.
-
őstag
Sziasztok, egy Mavic Pro-t használgatok csütortok óta.
Nálatok mi a tapasztalat, milyen messzire és magasra tud elmenni? Tudom van 500m korlát. Van akinek sikerült afolott menni?Nálam a legtobb 3,2km volt, de már valami interferenciát jelzett meg aztán azonnal Signal lostot, de kozbe volt még kép és tudtam irányítani. Szántófoldon mentem és épp hogy csak a falu széléhez ért. 200m magasan. Legalább egy 20m magas dombon voltam teljesen üres szántó koztem és a gép kozott.
-
kpal
nagyúr
Air mennyire csípi a hideget ,kilehet vinni ilyenkor használni vagy akár keményebb mínuszokban ? Aksira milyen hatással lehet ?
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
Általános tapasztalat és ajánlás, hogy mínuszokban nem repülünk semmivel. Az elektronika, akku és a motorok melegszenek, azzal nincs is semmi baj, de a propok a hideg miatt ridegebbek lesznek és spontán eltörhetnek. Ez már nulla fok környékén is előfordulhat, mármint hogy jegesednek a propok. Az sem jelent semmit, hogy mondjuk lent, földközelben van +2-3 fok, mert mondjuk 400-on már simán lehet mínusz.
-
*Ropi*
félisten
válasz Geller72 #1458 üzenetére
A másik meg, hogy a tartósan hidegben lévő Li-alapú akkuk erős kapacitásvesztést szenvednek: ilyen nagy áramfelvételeknél visszaeshet a kapacitásuk az eredeti 30%-ára is (minél hidegebb, van annál kisebb teljesítményt tudnak leadni).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
őstag
Köszi ezeket az infókat, minen kezdőnek (aki most használná először az első hideg időjárásban) hasznos volt.
Fold 4,Note20 U+Watch Active 4+Tab S7 FE*** i14 Pro +watch 7 SS**iPad PRO 12,9 ,Mac Air M1 **VIDEO:DJI Osmo Pocket&Mobile 3**DRON: Mavic AIR FMC,**ZENE:FIIO M11+FH5,Sharling M1,DragonFly Cobalt**FEJES.:AKG545,845BT,BOSEQC25,Audeze LCD2,Sony WH1000XM3,Focal s.Clas,Grado SR80e
-
Geller72
veterán
Ez azért többnyire akkor fordulhat elő, ha az akkuk eleve sokáig voltak kitéve terhelés nélkül ilyen alacsony hőmérsékletnek. Ha eleve egy fűtött helységből viszem ki egy (mondjuk gyári Dji Phantom hungarocell bőröndben) eleve fűtött kocsiba és csak repülés előtt veszem ki, majd amikor berakod, egyből repülsz is, ahol eleve eléggé felmelegszik, akkor nincs semmi probléma. Sokan ott rontják el, hogy kiteszik maguk mellé a hidegbe a többi akkut is. Ha ezt betartja az embert, semmi gond nincs az akkukkal. Ha megnézed, repülés után szinte forróak az akkuk. Is.
-
forceberg
veterán
válasz Geller72 #1461 üzenetére
Kb. az összes speckóban ez áll:
"Operating Temperature Range 0°C - 40°C"Amit írtál a propokról, pont azért nem vennék utángyártottat, mert a gyári az biztos nem sima ABS.
Azért elég gáz lenne, ha mondjuk - néhány fok a gyáriaknak gondot okozna.
... valami vlogosok biztos kipróbálták már, hogy meddig bírják a valóságban.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Geller72
veterán
válasz forceberg #1462 üzenetére
Igen, valóban van néhány Vlog zuhanó dji gépekről, amik ködös 0 fok körüli időben felmentek a köd fölé. . Van jó néhány magyar is.
"Azért elég gáz lenne, ha mondjuk - néhány fok a gyáriaknak gondot okozna."
-Ha ezt most arra a kommentre írtad, amire válaszoltál, ott az akkukról írtam..
Akármilyen akkunak akkor van baja, amikor a kolléga által említett módon ki van téve hidegnek. Ha kint hagyod és lehűl. Ha szoba-hőmérséklethez közeli állapotban tárolod addig, amíg nem rakod be a gépbe és utána egyből repülsz, akkor szerintem a propok sokkal előbb elpukkannak majd a hőmérséklet csökkenésével, mint hogy az akkufesz beessen. Próbából rakd ki az egyik propodat nulla fok körül pár órára és nézd meg, hogy mennyire hajlik e. . De ahogy említettem is, lehet hogy talaj közelben van +3 fok és 100m-en meg már mínusz. Ahogy például napos oldalra állsz, ott olvad a hó, de árnyékban meg -7 fok van onnan 1 méterre. Én nem kockáztatok, ha nem muszáj. A muszáj meg egy olyan dolog, amit meg is kell fizetni. . -
*Ropi*
félisten
válasz Geller72 #1463 üzenetére
Csillagfotózásnál és más hideg helyzetekben autós hajszárítót meg thermopakolást használunk fotózásnál a páralecsapódást megelőzendő: megfelelő körültekintéssel alkalmazható - szerintem - az akkukra is (még nem próbáltam ki). Csak jól tankoljátok meg előtte az autót: kell a járó motor, különben horpadtra cumizza annak az akkuját.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
martinkeet
aktív tag
A Mavic 2-nél a hátsó két láb olyannyira passzentos, hogy kihajtáskor végig súrlodik a drón testén, így lényegében végig "karcolja" azt.
Másnál is ilyen? -
S.J.
tag
végül egy Dji Pro 2 -t vettem, egy teszt kimutatta, hogy a Dji Zoom gyakorlatilag felesleges termék, mivel digitális zoom élesebb képet ad Pro 2-nél, mint a Zoom optikai zoomja.
Én nem zárkóznék el azért a minuszokban való felvételektől, tesztek nagyrésze azt mutatja hogy bír ennél jóval többet is.
Úgy döntöttem végül hogy jogszabályokat nem tartom be, nem kötök köztelező biztosítást (Svájc) stb. meg nem foglalkozom légtér foglalással stb. mivel megnéztem a statisztiákak, a drón büntetések elenyésző mértékűek eddig, alig akad rá példa. Persze ez változhat a jövőben, de szerintem nem érdemes ettől komolyabban tartani.
-
S.J.
tag
válasz martinkeet #1465 üzenetére
nekem ilyen, igen. épphogy de nem karcolja.
-
Geller72
veterán
..a dolog ott kezd majd tragédiába torkollni nálad - anyagiakban is - ha valami gebasz lesz. Én csak keresztül jövök Svájcon, vagy mellette/alatta/felette, de elég sokszor látok alacsonyan repkedő katonai gépeket. Ha miattad leesik egy, nem lesz gondod életed hátralévő részével a kajára/szállásra. Én még otthon is törekszem a maximális dolgokra, nem hogy kint. A Zoom nem felesleges termék. Mert akinek nem kell komoly kamera, annak a zoom bőven elég. Repülés szempontjából ugyanazt tudja, csak kamerában nem, viszont sokkal olcsóbb. 878 euró most a zoom GB-n. A nagytesó majd a duplája... Ki van ez találva, mindig van piaci rés. .
-
Geller72
veterán
Konvergál, konvergál, de valid légtérhasználatival 183m-en nézelődtem éppen a nyáron, amikor egy duplafedeles permetező ~100m-en alattam elballagott. . És ilyenből vagy hasonlóból van ilyen sztori itt a fóromon is. . Pedig elméletileg nullával egyenlő lett volna az esély, hogy rajtam kívül ott lesz valaki. . A helikoptert meghallod, de a vadászgépet már csak későn. Én légvédelmis voltam és amikor gyakorlaton a Kositzky Attiláékat hajkurásztuk, ők direkt a völgykatlanokban, radarárnyékban repesztettek, hogy ne tudjuk őket befogni. Baromira alacsonyan, és baromira gyorsan.Persze te tudod, csak nem árt ha körültekintő vagy. . Mert nem csak a magad bőrét viszed ilyenkor a vásárra. .
-
twine
veterán
Mindig vissza térő téma ez a milyen magasan, papírral vagy nélküle, kárt tesz e egy drón a repülőkben , vagy sem...
Mindenki, minden "oldal" meg van győződve a maga igazárol... Én is
És Valahogy úgy érzem egyre több hír támasztja alá a "saját igazamat" ... Ami arról szól, hogy igenis veszélyesek a Phantom méretű gépek a levegőben az egyéb gépekre...
A múltkor olvastam, és néztem ezt pld...
[link]Erről is többször volt szó, hogy "ugyan már,, a Phantom bilimuanyag, mi kárt tenne egy repülő gépben"
Vagy hogy ugyan már, mennyi esélyünk van egy géppel talalkozni... Aztán közben meg lassanként gyűlnek hírek hogy ki hol találkozott sárkánnyal, helikopterrel, permetezővel......
Sokan nem is gondolják mennyire zsúfolt a légtér[ Szerkesztve ]
-
twine
veterán
válasz Geller72 #1473 üzenetére
"Kezdetek óta" ezen az állás ponton vagyok én is... Akár itt, akár a Dronos topicban elő jön a ", biztonság" mint téma... De mindig van/volt ellen tábor is, aki mindig azt bizonygatja hogy, én vagyok a "majrés" , "félelemmel minek repülni" stb...
Én még mindig elmondom, hogy csak felelős repülésről beszélek, nem "fosos bokás" reptetésről
És amikor előjön ez a téma, mindig próbálom az újonnan megismert híreket, bizonyítékokat bedobni,,,
És nem azért mert az egómnak van erre szüksége, hanem azért mert úgy gondolom,,,
(Akinek nem inge nem is veszi magára)
Minél kevesebb a hülye a levegőben, annál kevésbé b@szogatnak minket... -
dronosroli
újonc
(#1466) S.J.
Amíg nincs gond, addig ezzel a hozzáállással sem lesz gond. Gond akkor van, ha gond van
Nem kell ahhoz vadászgép, hogy hátralévő életedre nagy hatással legyen a magától leeső gép...
Ha ilyenkor van biztosításod, légtérengedélyed, stb... akkor sokkal magabiztosabb lesz a fellépésed, ha egy ukrán tulajdonossal rendelkező S mercit kap telibe fentről a gép, mert akkor tudod, hogy a biztosító valószínűleg fizetni fog előbb, utóbb, ott csak időt kell nyerni. Ha nincs biztosítás, engedély, akkor nem csak időt, életet is(#1470) Geller72:
Nem úgy van, hogy szólniuk kellene, hogy valaki jön a légteredbe, ha már egyszer megadták és tudnak Rólad, hogy ott vagy? Vagy a permetezőket nem érdekli, hogy kinek hova van engedélye[ Szerkesztve ]
http://dronosroli.hu
-
t72killer
titán
Pont svájcból olvastam, hogy egy önjelölt "pilóta" egy Ticino-i reptérhez közel sikeresen nekivitte az FPV-s szarját egy helikopternek. Hálistennek senkinek semmi baja nem esett, de az NFZ-k nem véletlen vannak ott, ahol vannak.
Arra nagy tételben mernék fogadni, hogy az első komolyabb tragédia után nem csak az azt okozó drónos szívja meg, hanem az adott országban komplette betiltják a repkedést és a drónok/drónalkatrészek importját.
Utánanéztem neked, svájcban nem kell semmiféle légtérhasználati, HA nem reptér közelében repkedsz. Biztosítással se hiszem, hogy nagy gondod lenne, ha az Alpokban valami szikára lezúg a gép, bár nem árt a magasságokkal vigyázni, elég sűrű légtere lehet egy ilyen pici országnak.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
Szenved a hálózaton. Nekem is csinálta párszor, próbálgatni kell, a dji elég béna amikor firmware-updateről van szó. A disconnected az ő ultrabéna szerverükre vonatkozik, max annyit tudsz segíteni, hogy az elérhető leggyorsabb netre teszed, és tisztán ők lesznek a szűk keresztmetszet az adatátvitelben.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
válasz Geller72 #1480 üzenetére
Nagyon fura, nem csalingászhatott tilosban az utasszállító? Nem tudom, nekik mennyi a padló, de nem hiszem, hogy 500m alatt lenne. A tengerszint feletti magasság lényegtelen, a talaj feletti számít.
Én elvagyok a gyári 120méterrel, ha túl nagy a célpont, akkor max tovább videózok - de már így is elég kevés a részlet 24mm ekv. obival.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
total90
veterán
válasz Geller72 #1480 üzenetére
Ekkor elvileg nem szabadott volna a repcsinek olyan alacsonyan repülni.
(#1481) t72killer
25 km-es körzetben 3000 méter felett kell, hogy maradjonak, 7 km-en körzetben meg 1000 méter és 3 km-en belül indul a landolás. Ez EU-s szinten így van.
Szóval vagy magasabban volt mint gondolnátok, vagy valami gebasz volt és lejebb kellett mennie.
Minden esetre én reptér közelében (~50 km) nem nagyon szeretek repülni, mert ha gond lenne, akkor úgy is én lennék a hibás.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
t72killer
titán
válasz total90 #1482 üzenetére
Azért az 50km elég brutál feltétel lenne, akkor európában nemigen lehetne drónozni. Kisebb repterek majd minden országban vannak 100km-enként. Ok, utasszállító nem fog pl Nyíregyházán leszállni, de kiseb gépek jönnek-mennek.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
total90
veterán
-
t72killer
titán
válasz total90 #1486 üzenetére
Semmi nem veszélyes, ha a résztvevő felek ismerik és betartják a szabályzást. A drónos és a repülős pilóta is tudja, hol+milyen magasságban közlekedhet, ha nem mennek át a másik zónájába, nem fognak összeütközni.
Nem a tiltott zónákat kéne szaporítani, hanem azokat a delikvenseket durván megbüntetni, akik tényleg veszélyesen közlekednek. Amerikában ha berepülsz egy komolyabb reptér légterébe, akkor 20-30k$-od bánja, és örülhetsz, ha nem ültetnek le (a farmer prérifarkas 2 reptere, ahonnan heti 1x felszáll permetezni, persze nem esik ugyanolyan megítélés alá, mint egy JFK).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
válasz total90 #1488 üzenetére
Én a kevés, de szigorúan betartott szabály híve vagyok, csak sajnos nekünk ebbe nincs beleszólásunk: első körben ott voltak a teljesen érthető repülésbiztonsági szabályok, aztán hirtelen mindenki elkezdett azon hápogni, hogy bizony az ő szántóföldje fölé még az ISS se repüljön, nehogymár meglesse valaki, hogy a Riskatehén bikini nélkül legel...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
válasz total90 #1490 üzenetére
A németek egy agyrém ebből a szempontból, kész káosz a térkép. Bárhova klikkelsz, minden m2-en van valami, a "megengedett" kategória az "ők nem tudják" cím alatt fut . (a természetben ha már 3 fa egymás mellé nőtt, ott "természetvédelem" van, a magántulajdonú szántón elzavar a helyi paraszthoz, hogy kérjem ki az engedélyét - napersze, a Lufthansa is végigkopogtatja a szántótulajokat?)
Franciaország és pláne UK sokkal jobb ebből a szempontból, bár a franciáknál még csak tervben van a repülés.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Geller72
veterán
válasz t72killer #1491 üzenetére
Francia szabályzás. (Én most éppen itt vagyok.)
Svájcban is szerintem érdemes utánajárni komolyabban, mert ott is szigorodnak majd nem kicsit a szabályok (csak mert szó volt róla és arról, hogy nem olyan fontos az.... )"Új dróntörvény lépett életbe Angliában
a britek szigorítanak a drón használaton"És jöjjön Románia, egy "itteni" kolléga tapasztalatai alapján.
-
t72killer
titán
válasz Geller72 #1492 üzenetére
" A BBC 2015-ben számolt be az első esetről, amikor egy férfit 1800 font birságra és két év drón használattól eltiltásra ítéltek. Nigel Wilson 17 alkalommal elkövetett légiközlekedési vétség miatt állt bíróság elé. Több alkalommal rendőri intézekdést foganatosítottak ellene, volt, hogy le is tartóztatták és elkobozták a drónját. Az esetek többségében Premier League futball stadionok, az angol parlament és a Buckingham Palota környékén is repkedett. Az ítélet szerint veszélyeztette a légi közlekedést és a drón használatának közelében tartózkodók személyi épségét."
Ez egy vicc, amerikában kb már lelőtték volna, de az hótziher, hogy inkább kettő mint egy nullával lett volna több a bírság végén.
"a 2013-as nulláról 2017-re 93-ra nőtt a különféle drónokkal kapcsolatos légiközlekedési incidensek száma. " - egyre több a barom. Nekik köszönhetjük, hogy most mehetünk regisztrálgatni, aztán kitalálják, hogy fizessen is a normális felhasználó(!) azért a kötelező kurzusért, stb.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
ggggg5
csendes tag
Sziasztok!
A xiaomi új 4K gépe mennyivel tudhat kevesebbet a DJI hasonló típusainál?
xiaomi fimi x8 se -
-
total90
veterán
válasz t72killer #1491 üzenetére
Igen is meg nem is. A német légvédelem készített egy appot, amit állandóan frissítenek és muttaja, hogy hol repülhetsz. Teljesen jó, mert pl. vannak hobbi repterek, amik csak nyáron vanna nyitva és csak akkor nem lehet ott repülni. Ezeket mind jelzi... hasonló jó appal még nem találkoztam.
Ennek ellenére igen, elég sok helyen nem lehet repülni, vagy kell engedély. Természetvédelni területekre más többször kértem engedélyt és legtöbbször meg is kaptam, sőt fizetni sem kellett érte. Nem olyan vészes es mint sokan gondolják.
Egyébként ami én nem értek az pont az, hogy a repülők az nem baj, ha hobbi ha nagy gépről van szó, vagy akár makett repülők, de a drón az az ördög
Én már nem egyszer voltam leugatva, rendőrség kihívva... persze semmit nem bírtak, mert mindenem volt, ami kellett. Ott repülök ahol lehet, szóval nem is idegeskedek, csak azért zavaró, hogy sokan bal lábbal kelnek fel minden nap.
(#1492) Geller72
Svájc, Franciaország, Anglia... per miallanat elég jó ott repülni. Én most megyek egy hónapra olaszországba és ott sem vészes. Be kellett adni 1-2 helyre enedélyt, ahol alapból nem lehetne repülni, de nem problémáztak.
[link] Német az oldal, de a tagok drónsok, akik állandóan utaznak és egyik országból a másikba mennek, valamint a szabályokat állandóan aktualizálják. Ha van valami amit az adott országról tudni lehet, akkor itt minden fent van.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
*Ropi*
félisten
válasz total90 #1496 üzenetére
"Egyébként ami én nem értek az pont az, hogy a repülők az nem baj, ha hobbi ha nagy gépről van szó, vagy akár makett repülők, de a drón az az ördög "
Szerintem az lehet a dolog mögött, hogy amíg egy akármilyen repülő viszonylag kiszámítható, egyenes vonal mentén halad, addig egy drón kiszámíthatatlan mozgású: a tér bármilyen irányába akármikor irányt válthat, és ez nagy veszélyfaktort jelent. Ráadásul erre van, amikor a drónt irányítónak sincs hatása, pl. NFZ, failsafe RTH...
Nincs ennek a német oldalnak angol verziója? Ich speak deutsch very gut.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
-
*Ropi*
félisten
válasz total90 #1498 üzenetére
Mivel egyelőre csak az 1/10-ét értettem, így nem tudom, mit írnak az oldalon, de biztos hasznos. Jó ötlet: biztos sokan örülnének ha lefordítanátok, az elejét akár többen - akkor gyorsabban meglenne, aztán a többit már egy-két ember is szinten tudná tartani (gondolom nem cikkek tömkelege kerül fel havonta).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest