Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
-
LOGOUT
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
veterán
Egyrészt sokan nem tesznek bele utólag extrát mert nekik jó úgy is. Másrészt van aki gyári autót keres mert esetleg az utólagos extra kökányul lett betéve és/vagy nem is működik. Pl. a digit klímához eléggé meg kell bontani az autót és ezt nem mindenki teszi meg. Inkább kinyit minden terelőlemezt majd beteszi a digit klímát amit így nem lehet vezérelni hova fújja a levegőt.
-
negro
őstag
válasz
Chris0321 #58395 üzenetére
csak en nem ertem mi jelentoseg annak vmi fapad (bar ez is mihez kepest) egy e60-nal mikor tonna szamra van bontott alkatresz es extrazhatod? ez a mi a vin szama, mivel szereltek max 5eves autonal lenyeg mert ott meg baromi draga ha alap ules helyett akarsz vmi masi beltert.
-
molnarpeter
nagyúr
Nézd úgy, hogy valószínű nem lesz baj, viszont ha mégis gond volna, ne legyen anyagilag megterhelő egy vezérlés csere vagy hengerfej felújítás
Szóval ha adott a megfelelő tartalék, és nem kell rákölteni, akkor jól jártál, ha pedig mégis, c'est la vie, legyen bekalkulálva. Látnok szerintem ritka a fórumon, szóval majd 5 év múlva megbeszéljük, milyen vétel volt
Alternatívát jelenthet egy más motoros példány, pár évvel korábbról, amivel kevesebb a várható nyűg.
-
Chris0321
veterán
Hello.
Elég fapad az autó és 4 hengeres így valószínűleg nem kapkodnak/fognak kapkodni érte. Igaz kevés a km, de mivel szép állapotú és csak 2019-ben hozták be az országba lehet tekerve is. A 4 hengeres motor elég megosztó, van aki állítja ő csak a kopó alkatrészeket cseréli évek óta, nincs ezeknek a motoroknak semmi baja és van aki pár hónapon belül 2 motort cserélt a sajátjában és megint rossz de ezt inkább már felújítja hátha így tartósabb lesz. Én kicsivel több mint 2 éve vagyok fenn BMW-s Facebook csoportokban, ott elég keresettek a 4 hengeres motorok cserére és sokszor felteszik a kérdést, hogy mennyibe kerülne átalakítani 6 hengerre. Sok függ attól, hogy az előző tulaj mennyire tartotta karban, ez pedig elsőre nem szokott kiderülni csak mikor már használod az autót.
Más márkákkal nem vagyok tisztában, nekem ez a 2002-es 320i Touring a harmadik autóm (2019 márciusban vettem) előtte 2 Ladám volt.
Az én példám:
Mikor megvettem a kocsit tudtam, hogy vannak hibái (kis rozsda, nyárigumi szett cserés, szilentek, fék lassan cserés) és a vétel után ezekre ráment kb. 400.000 ft.
Tavaly szintén ráköltöttem kb. 400.000-et. Behullámosodott az első féktárcsa és a hátsóval együtt az is cserélve lett, a kétszéles nyári gumi (17"-os conti) 150.000 ft, levélrács 2x.000, szélvédőnél gumitömítés kb. 8.000, kétszer cseréltem fagyállót a motorban mert a kiegyenlítő tartály megadta magát amiből utángyártottat vettem kupakkal +20.000 ft. Ha egy éven belül tönkremegy kap gyárit +30.000 ft. Plusz még apróságok.
Idén műszaki, előtte egy kellemes hátsó felfüggesztés felújjítás és ha már arra járnak lecserélik a kicsit rozsdás fém fékcsövet 130-150.000 ft. Plusz ugyan ennyit félretettem a műszakira is, szokásos olaj és szűrőcserék, gyertyacsere, ki kell cserélni egy olajvezetéket mert olajos és van valami izé amit kb. 60.000 km-enként cserélnek, hogy ne egye az olajat a motor, mindig elfelejtem a nevét. Plusz még ami előjön. Némi csinosítás is szükséges, új szőnyegszett 15-20.000 ft, új motorháztető embléma, új sebváltógomb és újra kellene bőröztetni a kormányt de nem vészes (házaspár volt az előző tulaj és gyűrűben vezettek) szeretnék bele Dension bluetooth rendszert, 40.000 ft.
Én úgy számoltam, hogy 2-300.000-et rá kell költeni évente abba még benne vagyok, jelenleg kicsit többet kér de ami cserélve lett azzal eddig nem igen volt gond.
Nem full extrás autót vettem, bár gyári M pack, digitklíma, multikormány, ülésfűtés, elektromos ülés, tolatóradar, isofix hátul, riasztó, lehet kihagytam valamit. Így volt teljes egy hétig a piacon mikor megvettem és csak azért ilyen sokáig mert csak vasárnap tudtunk értemenni. Délutánra egyébként ment volna más de lemaradt az autóról. -
Navaze 2
tag
válasz
CharlieDrop #58391 üzenetére
Igen felkerestem már régebben, megyek is majd, csak más útra keveredtem egyenlőre
Ki próbálok még egy vezérlőt, hátha.
-
szimi57
őstag
Nekem is ez a típus van. Pont a forma fogott meg. 2004-es fl. változat, már N46-os motor módosított vezérléssel. N42-nél max. 80-100 e. km-nél kötelező a vezérlés csere, ami maszekba 50 e. + anyag, amúgy minimum duplája. A másik nagyobb tétel a szelepszár szimering csere a magasabb olajfogyasztás miatt. A gyári adat szerint 0.7l/1000 km még elfogadható. Van, akit ez zavar és belevág egy 130-150 ezres kiadásba. Ha valós ez a km. és a megkímélt állapot, nem jársz rosszabbul, mint bármelyik más BMW-vel vagy egyéb típussal. Nagyon jól vezethető, 1-2 személlyel fürge kis autó. Nagyon megterhelve már hiányoznak a pacik. [kép]
-
kenguru99
senior tag
"Nem tudom mennyivel költségesebb ennek a fenntartása, mint mondjuk egy átlagosabb autóé."
Drágább lesz fenntartani mint egy átlag kompakt autót. A motornak szerintem nagy baja ennyi kilométerrel még nem lesz. Vezérlésre rá kell nézni, illetve a szelepszár szimmeringek lehetnek már megkeményedve. -
Navaze 2
tag
válasz
CharlieDrop #58389 üzenetére
Nem tudom mit használ de, ugyan ez a srác csinálta tavaj is, és decembre dobot hibakódot izzító gyertyára nekem is. Utána lett megcsinálva. Ha mondjuk még is a szabályzó szar, arra szokott dobni hiba üzit ?
-
Navaze 2
tag
Urak. Jó napot kéne egy kis segítség hátha van ötlet. 2006.07 X3 20d 150le a vas blokkos nem az alu. Nem izzít. Felvillan a lámpa check-nél de azonos időre. -12c-ban 2* 3*-ra indul azt is úgy hogy csoda ha életre kel
Alábbiak lettek cserélve.
Izzítók
Izzításvezérlő ( ez elméletileg uj azt mondta a szerelő. Tavaj tél előtt lett rendben hozva az izzítás lehet hogy tényleg uj.)
Dpf, egr-nek nincs baja de software mók gyanunk van.
Pillangószelep csere
Meg hát lesem tudom írni Mi még.A bizti a kijelző miatt gondolom on. Hibakód nincs. Volt izzítógyertya hiba akkor lettek cserélve, de most semmi. Nagy szerviz után vagyok úgyhogy szűrők szíjak stb jók.
Létezik olyan (bocsánat ) fajta élőlény aki kiírja egy Diesel autóból az izzítást ?
Olasz a kocsi de ott is hullik a hó.
-
válasz
molnarpeter #58386 üzenetére
Persze, néztem, emiatt aggódok. Ennyire keveset futott motor is időzített bomba vajon?
-
Erről mi a véleményetek? [link]
Próbáltam kicsit utánanézni, de totálisan nem világosodtam meg a modellel kapcsolatban.
Külsőtől tekintsünk el, sejtem, hogy a többségnek nem tetszik.
Inkább az érdekelne, hogy szerintetek első autónak élhető lehet? 3-4 évre tervezve vele nagyjából.
Nem tudom mennyivel költségesebb ennek a fenntartása, mint mondjuk egy átlagosabb autóé. Focus, Fiat Bravo, ilyesmi.
Az tény, hogy a Bravoból mondjuk ~9-10 évvel fiatalabbat vennék, de lehet ilyen állapotút nem találnék. Ezt a BMW-t ismerem, ezért is dilemmázok, nem tudom van-e okom félni tőle.
Annyit szeretnék a következő néhány évben autóra költeni, amennyit nagyon muszáj, más projekek élveznek prioritást. -
KAMELOT
titán
válasz
Yiggdrasil #58378 üzenetére
Egy E39 528i az pont jó hobbinak!
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! Van valahol valami adat, hogy egy e36 1.6 compactnak mekkora a kipufogó átmérője és annak falvastagsága?
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Nagyon játszom a gondolattal, hogy egy “klasszikusabb” BMW-t vegyek magamnak kvázi hobbiautónak.
Mivel itthonról dolgozom, maximum heti 1x ülök kocsiba, nem lenne agyonhasználva, de nyáron kirándulásokra, nyaralásokra ezzel mennénk ketten a feleségemmel. Illetve ha évközben 50km-nél nagyobb távot tennénk meg, akkor is.
Nagyon tetszik az E28, E34, E38 és E39 formája, és ahogy az árukat nézem, vagy most veszek, vagy soha. (E30ról már így is lecsúsztam)
Benzinesből a 28i, dízelből a 30D a szimpatikus, de abszolút laikus vagyok a területen.Nagyon nagy szenvedés egy ilyen autót fenntartani, tekintve a korukat, lelakott állapotukat? (gondolok itt az alkatrész-ellátásra, stb)
-
FIREBLADE78
addikt
Fasza lesz az új x7.
-
Anaren91
senior tag
válasz
snorbi82 #58373 üzenetére
Tény, hogy elég felszerelt, meg kevés a kilóméter, de az a fapad ülés benne... Nálam már az kilőné a listáról... 20i motorral élhető, de nem lesz fürge a maga 1.5 tonnájával, nameg ha jól tudom ez már hengerhiányos
. De am szép állapotúnak tűnik, bár az a km kicsit gyanús nekem
Nem láttam még ennyivel e60-at
-
snorbi82
senior tag
válasz
CharlieDrop #58372 üzenetére
Igen tudom, csak fura volt ekkora árkülönbség. Még egy kérdés Mennyire élhető ekkora kaszniban 20i motor? Napi ingázásra kellene nekem átlagban 50 km, néha hétvégén 200 km. Hosszabb távra van diesel. Vagy keresek inkább 320i-t? Több kérdésem már nem lesz.
-
snorbi82
senior tag
Sziasztok! Tudtok segíteni abban, hogy ez miért ennyire olcsó a többi hasonló korúhoz? Tudom látni kellene. [link]
-
whitezo88
nagyúr
E60 LCI-be ami nem Xenon, H7 izzó kell tompítottba igaz? Pl ez [link] ?
-
Anaren91
senior tag
Egyik fórumon olvastam, hogy esetleg a képen 9-essel jelölt szellőztető, vagy olajleválasztó kütyü is okozhatja a füstöt. Na már most, ha jól tudom az én LCI előtti 35d-mben ez csak egy műanyag ház, nincs benne semmilyen szűrő. Kell ezt cserélni, vagy ki lehet takarítani? Illetve ha ki van iktatva az EGR, el tud ez egyáltalán koszolódni?
-
Anaren91
senior tag
válasz
whitezo88 #58363 üzenetére
Nekem ki lett berhálva a DPF még előző gazda álltal, és én is észrevettem, hogy ebben a hidegben, ha beindítom akkor olyan mintha füstölne, vagy nagyon tolná a párát, nem tudom eldönteni. Mindaddig amíg el nem indulok vele. Miután már mentem vele kb egy kilómétert akkor abbahagyja. Viszont nekem se nem dadog, se nem indul nehezen, és hibakód sincs. Azóta csinálja mióta ez a nagy hideg bejött, melegebb időben egyáltalán nem lehetett látni.
-
Rendo84
senior tag
Valamint volna még egy dolog, hogy hideg indításnál az autó dob egy nagy füstöt a kipufogóból, de menet közben, meleg üzemben már nem füstöl. Főleg hidegebb időben nehezen is indul az autó, az aksi hiba ki lett zárva. Viszont hibakód olvasásnál 2 hengernél dob izzítás problémát.
Füst gáz elemzést is csináltattam pár hónapja, 0,5 a határ és 4000-es fordulaton is csak 0,25-ig ment fel az érték egyébként.
Motor olaj fogyasztásom egyébként kb 2000 km/ 1- 1,5 dl.
Motortól semmi rendellenes hang, zaj nincs!
- Izzító gyertya csere megoldaná a problémám, ezért is dobhat hideg indításnál nagy füstöt, mert eleve nehezen is indul?
- Facebook csoportban olvastam erről valaki írta, mert nincs benne részecskeszűrő?Szeretném ezt a hibát is kijavítani, tudnátok esetleg ebben segíteni?
-
Ylgram1
tag
válasz
Rendo84 #58352 üzenetére
Ezredes megadta a választ. Ez nem agysebészet, ha nem melegszik a víz, az 2 dolog miatt lehet. Vagy nincs hőforrás (nem megy a motor), vagy folyamatosan nyitva a termosztát (tehát rossz). Ezekben a modern dízelekben olyan kevés a hulladékhő, hogy nyitott termosztát mellett 0 fok kinti hőmérséklet esetén, 90-es tempónál képes a vizet 40 fokig visszahűteni (termosztát nyitottságától függően). Ez negy mértékben rontja a motor hatásfokát és jelentősen csökkenti az élettartamát is.
Cserléltesd ki. (Nálam E39 30d-nél meghozta a várt eredményt.) -
Rendo84
senior tag
válasz
CharlieDrop #58358 üzenetére
Nálam annyiból érdekesebb a helyzet, hogy az EGR szelep le van dugózva és ki van ütve szoftveresen. Szívósor le van dugózva és kapott egy motor optimalizálást. Illetve nincs benne részecskeszűrő.
BME E60 2006, 163 LE.
Ilyen esetben is kell nekem cserélni az EGR termosztátját, vagy csak elég a fő termosztátot? -
Rendo84
senior tag
válasz
Anaren91 #58353 üzenetére
Nincs gond ezekkel a beállításokkal nálam, nekem a motor vízhőfokkal van a gondom.
Az hogy igen lassan fűt, ez csak egy jel volt, a másik pedig a fordulatszám mérő külső sávjában van egy skálázás 4000-5000 fordulat között, ez lényegében egy jelzés a motor hőfokjára (ha jól gondolom). Hidegben 4000-ről indul és csak 4500-ig csúszik le, ez volt a másik gyanús jel. Ezek hatására döntöttem el, hogy ellenőrzöm ezzel a módszerrel, mert hibát meg semmi sem hoz nálam. -
Anaren91
senior tag
válasz
Rendo84 #58352 üzenetére
Nekem a 35d kb 3-4 km után meleget tol. Viszont egyszer majdnem megszívtam, és elkezdtem alkatrészt rendelgetni. Aztán annyi volt a baja a kocsinak, hogy az Idriveba a klíma beállításoknál hidegre volt állítva a fűtés... nézd meg hogy a vízszintes vonalak nem e kékek.. Rámész és tudod állítgatni hideg és meleg között. Aztán hiába állítasz be 26 fokot a tekerőn, ha idriveba meg le van véve. Hideget fog fújni...
-
Rendo84
senior tag
Sziasztok!
Néhány hónapja vettem egy E60 2006-os 520d-t és most hazafelé jövet munkából végeztem egy tesztet. Főleg amiatt, mert lassan melegedett be az autó utastere.
17:58-kor indítottam az autót és pár perc alatt beállítottam a rejtett menüből a 7-es oldalt, ahol elvileg a motor hőfokot lehet figyelni. Ezt a videót vettem alapul: [link]
5 perc alapjárat alatt 26°C-ra emelkedett, majd elindultam és kb 25 perc városi használat alatt érte el a 60°C-ot. Kb még 20 perc volt hazáig, de ez idő alatt 56 és 60 °C-között mozgott, szóval az ég világon semmit sem változott!
Az átlag fordulatom kb 1700-1800 körül volt.
Megálltam a ház előtt, de a motort nem állítottam le, el kezdtem nézegetni a menüt. Eltelt kb 5 perc, mire látom, hogy ez idő alatt alapjáraton most felment 71°C-ra! És gyanítom ha tovább várok még emelkedett volna.
Ha jól sejtem ez nem normális, mert 90-110°C között kellene lennie, ráadásul még lassan is emelkedett, de javítsatok ki ha tévedek.
Szóval ebből a jelenségből meg lehet állapítani így hogy mi lehet a probléma? Valamelyik termosztát vagy hőgomba? Mit kellene kicserélnem szerintetek? -
KAMELOT
titán
válasz
FIREBLADE78 #58350 üzenetére
Az tuti!
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- ZIDOO médialejátszók
- Milyen videókártyát?
- Macska topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- Assetto Corsa EVO
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest