Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dokar

    addikt

    válasz hobizoli #46 üzenetére

    Ez masfel eve keszult, az ertekek a kereken merve ertendok (a fotengelyen ez ~1.18-1.2x)


    nem volt belekalkulálva a veszteség, mert ez már így is nagyon sok.
    mekkora volt a turbónyomás?

  • dokar

    addikt

    válasz hobizoli #46 üzenetére

    a nyomaték görbe okés, de az excel táblát el tudnád küldeni nekem az e-mail címemre?
    kéne az alja is. :)

    mellesleg a táblázatban szereplő adott fokozathoz és fordulathoz tartozó sebességek megfelelnek a valóságnak?

    a 3. a jó, mert:
    van nyomatékgörbe (NYG) amiből számolható a teljesítménygörbe (TG).
    TG=NYG*RPM
    az autó ott húz a legjobban ahol a NYG maximuma van.
    gondolom eddig egyet értesz?
    ha a TG maximumánál kéne váltani, akkor semmit sem számítanának a fokozat.
    ergo tök mindegy lenne, hogy milyen váltó van alattad.
    tehát ez tévút, mivel a váltó áttételeitől függ a gyorsulás mértéke.
    talán még eddig is egyet értesz?
    az egyik legfontosabb tény: minél nagyobb a nyomaték, annál jobban gyorsulsz.
    a cél tehát minél nagyobb nyomatékon tartani.
    így lehet kiszámolni az elváltási pontokat:
    fogod a NYG-t és elindulsz a max értékétől fölfelé (azaz magasabb fordulat felé)
    megnézel mondjuk egy pontot (NY1), akkor meglesed, hogy mennyi RPM-nél (RPM1) van az. megnézed az excel táblában, hogy ahhoz mekkora sebesség (SEB) tartozik. aztán megnézed, hogy ugyanehhez a sebességhez mekkora RPM (RPM2) érték tartozik az egyel nagyobbik fokozatban. aztán ennél az RPM-nél (RPM2) megnézed, hogy mekkora a nyomaték értéke (NY2) a NYG-n. ha kisebb mint a vizsgált pont (NY1), akkor az elváltási pont fentebb helyezkedik, ha meg nagyobb akkor túl mentél rajta.

Új hozzászólás Aktív témák