Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
- Meggyi001: A Lidl Silvercrest kenyérsütő jó?.........Jelentem:Jó!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- sziku69: Szólánc.
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
Új hozzászólás Aktív témák
-
colker
tag
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Van nekem egy régi asztali körfűrészem. 1.1KW motor hajtja aminek 2840-es fordulata van(1-1 áttétel tehát a tengelyen is ennyi).
Most tűnt fel az interneten hogy "bolti" asztali körfűrészeknek jóval 4000 fölött van a fordulatszámuk.
Jelenleg egy 230mm átmérőjű lap van rajta de későbbiekben majd ezt leakarom cserélni 250mm-esre.
[lEzen az oldalon] nézegetem a táblázatot és a 60 m/s vágási sebességhez(ez ilyen közép érték a vágási sebességeknél ahogy olvasom) 250mm-es lapra ír 4590-es fordulatot.
A kérdésem:
Ha megnövelem a fordulatot kevésbé fog szenvedni a gép vágáskor vagy a motor teljesítménye miatt pont ellenkezőleg? A 4500-as fordulat megfelelő lehet-e?45mm vastag anyagokat is vágok vele viszont eddig a motor teljesítményére fogtam hogy csak lassabban tudok vele vágni nem is gondoltam hogy a fordulatszám ilyen kicsi ennek a gépnek és hogy esetleg emiatt jobb lehetne a teljesítménye.
-
inner
csendes tag
válasz
#05304832 #29942 üzenetére
1-2 heten belul kellene, egy DIY DAC-hoz epitenek egy dobozt, hogy menjen a fejhallgatoerosito dobozahoz: https://lh3.googleusercontent.com/-o8MUFF4IzSo/VBPzmWKKE9I/AAAAAAAAGxs/Zy6zFPpc_mo/w1253-h835-no/IMG_8845.JPG
-
inner
csendes tag
Sziasztok!
Van otletek, hogy hol lehetne M4-es belso menettel rendelkezo tessauer anyat beszerezni. Debrecen kornyeken lenne a legjobb, de mindenre nyitott vagyok. Koszi a segitseget!
-
Loobelt70
csendes tag
Köszönöm a választ!
Azt hiszem, hogy 25A van. Korábban ott egy parkettaüzem ment. Egy 4 fejes ősi darab, egy fejezőgép, egy csomagológép, egy 800-as szalagfűrész, központi elszívó, és egy szárító villanymotorja.
Arra lennék kíváncsi, hogy a 800-as fűrész villanymotorja 5.5KW. Ugyanez, ha vízszintesen vág, már nem elég ez a teljesítmény? (22KW az hatalmas. Nem de?) A 800-as kerekeket is túlméretezettnek látom kissé, de ha combosabb rönköt sikerülne szerezni, valszeg nem hátrány az ezres kerék. A szalagkereket tengellyel együtt sikerült szerezni. Korábban egy gépen dolgozott. Bízom benne, hogy az az illesztés tengely és kerék között ezután is megfelelő lesz. Amit azzal a kerékkel nem érek át, azt nem fűrészelem fel. Ez lesz az én szűk keresztmetszetem.
(Van a tanyán egy veszett nagy villanymotor, meg nem mondom, hogy mekkora teljesítményű, de méretét tekintve már-már a megalomán-kategóriát takarítja. Egy ősdarab gatterba van még beépítve, amit a kommunizmus táplált energiával meg méretekkel...)
Ha "csak" 800-as lenne a géped, gyakran lett volna kevés ez a méret?
A frekiváltós előtolás acélsodronyon keresztül hajt, vagy fogasléc segítségével?
Milyen típusú frekiváltód van? 2.2KW-os motorra csak nem olyan horror...
Sajnos ami az esztergályosokat illeti csak negatív tapasztalataim vannak.Erre felé ritka állatfajnak számít...
Aki meg van, olyan lusta, hogy a taxisokkal vetekednek, vagy a technikájuk 20 éve felújítás után epekedik.
Hát, itt így kell fából vaskarikát készíteni... -
SCH04
csendes tag
válasz
Loobelt70 #29933 üzenetére
Ne viccelj!
Nincs semmi titok legalábbis nálam. Sokan megvezettek az elején, nem a frankót mondták el. Tudni kell válogatni a tanácsok között.
Informatikusnak készültem, pár évet jártam, aztán a fater lerobbant ápolni kellett, nem akartam otthonba adni, így valamit kellett kezdeni egy kis faluban a világ végén. Volt a kárpótlás, vettem erdőket aztán így jött a fűrész. Egyszer bejött a Makovec egyik embere, megmért egy tölgy pallót tolómérővel, aztán jöttek a melók.
Restaurátorok,asztalosok, bútorgyárak, külföldi megrendelések stb. Ahogy jött OV nem lett több megrendelés.
Nem akarok sírni, csak egy kis rövid történelem.
Kezdd ott, hogy megnézed hány ampert tudsz varázsolni, mert minimum 22kW-os motor kell ezzel kis előtolással bármilyen rönköt tudsz szelni. Jön még három motor hidraulika, lap le-föl, előtolás ehhez kell egy frekvenciaváltó ami húzós. Ezek 2-2,2kw motorok. A lap le-föl hajtóműves. A legfontosabb a tengelyek CMO4 mindenképpen hőkezelt, és kúpra kell a kerekeket, ehhez egy nagyon spéci esztergályost kell keresned.
Jön még az elektronikai rész, mágneskapcsolókból egy csomó. Nehogy üzletbe vedd meg!
Fölöslegesen ne költsd el a pénzed, kérdezz és segítek. -
Loobelt70
csendes tag
De jó lenne megnézni azt a nagy vasat! Sok technikai részlet nem tisztázott még a fejemben.
A mechanikai és elektromos méretezések, merevítési megoldások, rezgéscsillapítás, asztal -emelés mechanikai, -esetleg és elektromos megoldása, annak léptetése, előtolás technikai, és(anyagi) megoldása, a gép etetésének megoldása, hidraulika és nem sorolom tovább úgy minden ami a nagy vassal kapcsolatos.
Tavasszal szeretném felújítani a Kiskőrösi 800-ast. A horizonthoz szereztem már két 800-as alu-öntvény kereket és egy villanymotort, amin van egy hajtómű és elektromos fék.
Egy autósboltban dolgozom már több mint tíz éve, de semmi affinitásom nincs hozzá. A fával meg imádok dolgozni.
Nekem nincsenek, meg nem is voltak nagy megrendelőim, vakon vágok a "sok ismeretlenesbe". Azt szeretném elérni, ami neked már nagyjából adott. Fűrészárut tudjak előállítani, tudjak szárítani, gőzölni, gyalulni. Tartok majd legalább négy fajta fát, (tölgy, bükk, fenyő és akác.) Ha valakinek kell, hát eladó. Amíg meg nem köl, addig táblásítok jó néhányat és az is eladó. Ha mag még az sem köl, egyedi bútorokat, kisbútorokat készítek és azt is árulom.
Gyakorlatilag erre teszem fel a maradék életem. Hiszek benne, hogy ha valamit szeretettel művel az ember és nem muszájból, az előbb-utóbb meghozza a gyümölcsét.
Milliomos valszeg nem leszek ebből soha. Ha a jelenlegi fizetésem jó 70-80%-át ki tudom termelni a fával való munkával, egyelőre nekem az elég.
Ha módod akadna rá, és nem titok, elküldhetnél néhány dokumentumot a masinádról illetve fényképeket! -
SCH04
csendes tag
válasz
Loobelt70 #29928 üzenetére
Szia!
Szívesen látlak, bármikor. Mondjuk a távolság. Balatonföldváron lakom, a telep Zselicben van egy kis faluban.
Még a rajzok is megvannak. Ne egy csilivili gépre gondolj! Számítógépen terveztem, a gépészmérnök barátom megrajzolta, aztán küzdöttem az esztergályosokkal, mert a százados illesztést nem akarták ismerni. Többet tud a gyári gépeknél átmérőben hosszban is.Már négy éve nem ment, a nagy megrendelőim bezártak, tönkrementek. Tele a telep tölgy, dió, cseresznye juhar fűrész árúval. Muszáj volt valamit lépnem. Szárítót csináltam, asztalos gépeket. táblásításban gondolkodom. De ha van valami ötletetek azt szívesen venném. -
SCH04
csendes tag
válasz
thyeby #29927 üzenetére
Persze más a bandázs egy vezérgépen mint egy kisebb 800 alatti szalagon a műhelyben. Nem akarok okostojáskodni.Csak az előnyiről akartam írni a parafásokkal szemben.
Itt nem igazán kell foglalkozni a kerék talpának a felületével (domborítással). a lapot sem kell hengereltetni, a fogrészt nem kell lelógatni, nem megy el a hajtogatás, mert olyan rugalmas a felülete., így a lap vágórésze egyenletesebben vág, kiküszöbölhető a rezonancia és a zaj is, a lap marad egy helyen a hova állítod.
Nem tudok képet föltenni, magáról a műveletről, mert kb. 8 éve kellett bandázsolnom és azóta a köszörűt és amire fölszereltem időbe telne míg megtalálom.
Csak köves köszörűvel lehet megoldani, flex a magas fordulat miatt megolvasztja gumit. Nagyobb szalagsebességnél van jelentősége a felület felszabályozásának. Nem " cséplőgép" alkatrész!!!!!!!!!
Amivel a körbálákat készítik. Biztosan láttatok már ilyet. -
Loobelt70
csendes tag
Szia!
Került a házhoz egy Kiskőrösi 800-as amit fel kell újítanom, illetve szeretnék építeni egy horizont 800-ast is.
Engem is érdekel bizony, hogy hogy is van ez a bandázs technikailag, meg más egyéb is...
Bízom benne, hogy Zalaegerszegen is túl laksz valamerre, szívesen megtekinteném több okból a te fűrészgépedet.
Magam kisvárdai vagyok (Sz.Sz.Bereg) -
thyeby
őstag
Még mindig nem igazán vagyok képben ezzel a köszörű dologgal. Sarokköszörűről beszélsz, vagy rendes, hagyományos köszörűről?
A gumis parafa lehet, hogy nem szívja meg magát vízzel. Mondjuk ezt állítani nem merem, mert nem toltam rá sose havas rönköt. De az anyag szerkezete teljesen különbözik szinte minden tekintetben a tiszta parafától. Olyan nagyon kemény benyomást kelt, és nem is törik úgy, mint a mezei parafa. Sokkal rugalmasabb is.
Mondjuk belátható, hogy ha bevált neked ez a cséplőgépes gumiszalag, akkor nem érdemes erőlködni ennek a megváltoztatásán.
-
thyeby
őstag
Kérdezd meg yooccootól, hogy tartanak-e ilyen gumit?
Ennek a domborúságnak kettős célja van. Elsősorban az, hogy pont középen tartja a szalagot, mert az mindig a bakhát legtetejére igyekszik, másodsorban pedig az, hogy nem kell lelógatni a fogakat a kerékről, nem lapítja féloldalasra a kihajtogatott fogakat.
Szoktak még egy kefét applikálni oda, ahol folyamatosan lesepri a port a bandázsról. Lehet, hogy van is a gépeden, csak már megkopott.
-
SCH04
csendes tag
válasz
thyeby #29914 üzenetére
Bocs, a parafás kérdést kifelejtettem.
Nekem nem volt dolgom vele, mert a kollégáim, már az elején lebeszéltek róla.
Legtöbbször nyers, vizes, havas rönköket szelünk, és emiatt a parafa annyira megszívja magát vízzel, megdagad és több esetben elszakítja a lapot. Persze más a műhelyben egy szalag. A gumis változat műhelyben biztosan jó lehet, ha nem szedi föl a fűrészport, csak nem lehet fölszabályozni a parafa miatt. -
thyeby
őstag
Később jövök...
-
SCH04
csendes tag
válasz
thyeby #29914 üzenetére
Arokernél kehet beszerezni, mezőgazdasági gépalkatrész üzletekbe. Nekem maradtak hosszú darabok amiket a széléből vágtam le, azt oda tudom adni, ugyanis már nem használom. Nem elég széles. Kisebb gépekre jó lehet. Ha kell valakinek, megkeresem.
A lényeg. Fölragasztod ezt a szalagot (előtte drótkoronggal "érdesíted").
Egy olcsó köszörűt használok erre a célra, elindítod és közben a kereket forgatod. A gumit köszörülöd amilyen profilt szeretnél. Egyébként ez sem szükséges, mert a rugalmas "rücsik" miatt ott marad a szalag ahova állítod. Normál szalagsebességnél, szerintem nem kell fölszabályozni. több kollégám simán használja.
Nekem azért volt szükség a fölszabályozni a gumit. mert megnöveltem a szalagsebességet és nőt a rezonancia. Ezzel a módszerrel tized miliket is lehet kiköszörülni, és simán megy a gép.
Egy lapra szerelem föl a köszörűt, ahol tudom a kerék irányába, és oldal irányba is akár tizedeket is állítani.
Egyszerű, csak amíg rájöttem sokat szenvedtem. Tele voltam melóval és állt a gép. -
osepi
újonc
Megmértem a kereket.
Külső tmérő= 200mm
Szélesség= 18mm
A kerék két oldalán van 2-2 mm-es, 1,5mm magas perem, ebben van besüllyesztve a bandázs, ami 16mm széles. A megmaradt bandázson látható a domború felület.
Remélem jól mértem, nem szedtem le.
Mivel használnom kellett, jobb híján autóbelsőből húztam rá egy csíkot. Megpróbáltam egyenletesre csiszolni a gumi felületét egy lécdarabra ragasztott csiszolóvászonnal. Most működik, ( nem tudom meddig ) de nem igazi, nem domború és egy kicsit berázza a szalagot.Köszönöm a gyors reagálásokat! Jó fórum!
Üdv! -
unreg1
tag
válasz
meridaharcos #29917 üzenetére
37mm-re jelöld be a csavar furatát és ahhoz a lyukhoz állítsd, ahol 2mm-re áll vissza a csúszó.
Ez talán a 4. lyuk lesz előröl. -
meridaharcos
senior tag
Üdvözletem a szakiknak, egy kérdéssel fordulnék Hozzátok !
Forest DWD 6505-höz keresnék szerelési utasítást.
A hivatalos honlapon keresgéltem, de kimondottan ehhez a típushoz nem találtam.
Egészen pontosan az érdekelne, hogy a fióksint mennyivel kell beljebb csavaroznom a fronthoz képest ?
Ránézésre nagyon hasonló terméküknél ez 9mm, esetleg előfordulhat, hogy ebben az esetben is ennyi ?Köszönöm előre is!
-
-
vazzz
őstag
válasz
thyeby #29913 üzenetére
Az elkészítés hosszadalmas volt, mert nincs műhelyem, időm, sőt egy noname dekopírfűrész, felsőmaró és fúrógép az összes felszerelésem
Rengeteg sablont kellett hozzá legyártani, (a sablonokhoz is sablon kellett) hogy arányosak legyenek az ívek. Festést már nem vállaltam be, nem akartam ezzel elrontani az egészet
Rábíztam egy igazi festőre. Milesi alapanyagokkal dolgozik, annyit tudok, hogy sok alapozó réteg van, meg pólustömítő, meg mittudomain, ami a fedő festés alatt van, viszont 3 nap alatt végzett vele, és a festés összetettségéhez mérten nem is került veszett sokba.
-
thyeby
őstag
Robit ez nagyon fogja érdekelni - most rak össze két gépet is magának.
És hol szerzed ezt a heszton szalagot be? Milyen obis köszörűvel, és pontosabban hogyan alakítod ki a gumi formáját? Nem tudnál képet feltenni a végeredményről?
A gumiőrleményes parafabandázzsal volt már dolgod? Nekem az nem dagadt észrevehetően, nem szedte magára a port, legfellebb a gyanta okán. Igaz, nem is operáltam vizes fával.
-
thyeby
őstag
"Szerinted (mások szerint) hány ilyen vágódeszka kivágása után szakadhatna el egy lap amire az mondható már hogy rendben van?
"
Ilyen 1 cm vastag bükkből szoktam készíteni a kardok pengéit, 8 mm-esből pedig a szamurájkardét és a szablyáét. Ezek átlagos hossza 40-50 cm, teljesen körbevágva ugye a duflája.
Mit mondjak? Elkészítek 3-4 ezer darabot és még mindig nem szakad el, csak már gyengül az él. És közben a 20-22 mm vastag markolatokat is levágom ugyanezzel a szalaggal.
Gyenge/gyengült éllel még mindig jó sokáig muzsikálna a gép, csak én akkor már teljesítményt veszítek, és mondjuk óránként nem 50-et, hanem csak 35-öt vágna ki. Nem éleztetem, elajándékozom, meg kidobom. Két ropiért megélezi Boronkay, a duflájáért újat ad. Érdemes pöcsölni azért a két ropiért?A posta többe kerül.
Persze egyszer jó lenne megmérni, mi kell ahhoz, hogy menthetetlenül kimúljon egy szalag. -
SCH04
csendes tag
A bandázsoláshoz pár ötlet. talán tudjátok használni.
Fűrészüzemem van 20 éve, és nekem is őrült gondom volt. A heszton bálázó rücsis szalagja lett a megoldás.
Fölragasztod, gérbe elvágod, egy obis köszörűt szembeállítod a kerékkel és kúposra fölszabályozod a gumit.
Nálam azért kellet, mert magas szalagsebesség. A parafás dolgokkal az a probléma, hogy fölszedi a fűrészport és a lap elmozdul a keréken. Ha vizes fát fűrészelsz a parafa megszívja magát vízzel és megint ott vagy. Ezres horizont gépem van kb. tíz éve van fönt, és kap rendesen. Akác, tölgy rönkök 50-60 cm csúccsal. -
bim
veterán
válasz
thyeby #29908 üzenetére
Egyelőre úgy fogok belevágni hogy a feszítőcsavar majdnem a végéig legyen a lap hogy tudjak belőle aprítani ha szakad.
Igazából nem akarok forrasztgatással foglalkozni hanem be akarom állítani a gépet és inkább veszek rá szalagokat. A legnagyobb szívfájdalmam az hogy az edzett élcsúcsú lapom olyan rövid lett hogy még erővel sem tudtam feltenni a gépre.
Szerinted (mások szerint) hány ilyen vágódeszka kivágása után szakadhatna el egy lap amire az mondható már hogy rendben van? -
thyeby
őstag
Szerintem feszes a lap, azért szaggat.
A helyes szalaghosszúságot úgy kell meghatározni, hogy a feszítő csavart középértékre állítod, és így megméred zsinórral, hogy milyen hosszú ér körbe. Ebből az állásból lazítani és feszíteni is lehet.
Ha Te gyártod (forrasztod) majd a szalagokat, akkor érdemes több darabot is milliméterre egyformára készítened egy-egy szélességből. Így cserekor nem kell bajolni a beállítással, ha ugyanolyan szélességű lap kerül vissza a gépre.
-
vazzz
őstag
-
bim
veterán
válasz
darkipista #29903 üzenetére
Megpróbálom pár szóban összefoglalni a történteket.
Elvittem esztergályoshoz mind a 3 kereket és minden irányban felszabályoztattam őket. Ez keddre meg is lett és szerdán megjött a gumis parafa is hozzá. 3 métert vettem belőle. pk.-val 4100 pénz. 3 rugót kértek a kerekek helyrehozásáért. 3200volt a palmafix. Sajnos csak 800ml-t tudtam venni mert nem volt kisebb kiszerelés. A ráragasztás pofon egyszerű volt. sima fakalapácsos módszerrel ütögettem rá ahogy Tibi javasolta. Itt jelentkezett némi probléma. A 8mm-es parafa annyira megnövelte a kerekek átmérőjét hogy arrébb fut a lap mint a gyárin. 6mm-re leszedtem de így is szépen arrébb fut. A szalagvezetőn kicsit módosítottam a tönköt pedig kicseréltem egy másikra. Most úgy lehet lapot cserélni ha előbb kipattintom a tönköt.
Sajnos ennek az átmérőnövekedésnek volt még egy negatív hozadéka, mégpedig az hogy az újraforrasztott lapok mind csontra feszülnek. Úgy tudtam csak ráugrasztani a kerékre őket. Egy gyengécske motort tudtam ideiglenesen szerezni próbára rá mert a régi elfüstölt. A felső keréken gyárilag egy elcseszett állítási lehetőség van amit egy jobbra fejlesztettem és ezzel megoldottam az oda-vissza tekerem de mégsem esik le a lap-dolgot.
Próbaüzem alatt besegítettünk a céges asztalosoknak és centi vastag juharból sima vágódeszka nyelét vagdaltam. az egyik lappal tízet, a másodikkal cirka harmincat, az utolsóval pedig 91-et tudtam kivágni mielőtt elszakadt a lap. Ebből az utolsó két lap 15mm-es volt amit alig tudtam feltenni. Ami a legtöbbet bírta az sem a forrasztásnál tört el hanem utána 20cm-el.
Most arra várok hogy kapjunk kölcsön forrasztót pár szalag gyártásra. Alapanyag még csak lenne hozzá.
Nagyobb motor is elkélne de majd idővel. -
thyeby
őstag
Hívd fel a Ferm képviseletet! Készségesek.
Én 200-as kerékre nem tennék parafa bandázst. Ha nem tud a Ferm segíteni, akkor mérd meg pontosan a kerék külső átmérőjét, én is megmérem a Güde külső átmérőjét. Ha a Güde gumija >= Ferm gumija, akkor a zirci Güdések is készséggel segítenek.
A biciklibelső akkor lehet megoldás, ha a kereked palástja domború.
Megoldás lehet még, hogy elballagsz vele Boronkay úrhoz kisírt szemekkel.
-
osepi
újonc
Üdvözlök mindenkit!
Új fórumozó vagyok, lehet hogy már korábban valaki foglalkozott a témával, de én nem találtam. Az a nagy bosszúságg ért, hogy a Ferm flz 275 kis fűrészem hajtókerekéről valami rejtélyes okból leszakadt a bandázs. Már hosszabb ideje nem használtam,lehet hogy a hidegtől dermedt meg. Nagy zörgés mellett vettem észre hogy a kerék alatt darabokban van valami csontkemény műanyag, ami sajnos a hajtókerék feléről vált le. Tanácsot kérek valakitől, mit lehet vele csinálni. Lehet ilyen kis kereket ( 200 mm átmérő ) javítani, vagy új kereket kell vennem?
Üdv mindenkinek!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gyúrósok ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nintendo Switch 2
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest