- Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- Időutazás floppyval: A 486-os visszavág PCem-men
- AMD Ryzen 9 9900X (100-100000662WOF)+ Samsung 990 PRO 2TB MZ-V9P2T0BW
- Processzor és videokártya szilícium mag fotók újratöltve!
- Az e-sport napistenének ajándéka: Lamzu Inca gamer egér
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Klaus Duran: Youtube AI szinkron
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #49383 üzenetére
Frissítés:
Az Intel javította az összeomlást az új béta driverben.
#49384 gainwardgs: Az sokkal időigényesebb és macerásabb főleg a DRM miatt, talán a full launch-nál lesz, ha náluk nem, akkor a PCGH-nál szinte biztos. Egy bétához szerintem még ez a teszt is feleslegesen sok.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #49383 üzenetére
Cpu teszt is lehetett volna bent
-
huskydog17
addikt
Battlefield 6 Open Beta - CompuerBase Teszt
A játék már most, nyílt bétában is jó gyors, egy RTX 5050/4060 elegendő a 60 fps-hez. Ugyanakkor RT nincs és a LOD túl agresszív, ezen felül minden felskálázót támogat, kivéve az FSR 4-et, hiába hozott ki az AMD Game Ready driver-t időben. A CB itt nagyon jól írja a lényeget, pont erről beszéltem korábban már sokszor, egy újabb nagy top AAA cím, ami mostohagyerekként kezeli az FSR4-et, valamiért a fejlesztők nem nagyon szeretik, de az AMD is bealudt megint:
"Denn FSR 4 wird trotz Game-Ready-Treiber nicht unterstützt. Hier hat AMD bei einem neuen Top-Titel erneut geschlafen, sodass die eigene RNDA-4-Kundschaft nicht die beste Spielerfahrung haben kann."
8 GB elegendő 1440p-hez is. Felette 12 GB kell, de több nem.
Képminőség fronton messze a DLSS 4 a legjobb, ebben nincs semmi meglepő, ahogy performance téren is kb. a papírforma érvényesül, leszámítva az Intel-t, a kékeknél valami nagy gebasz van, nagyon fekszik az Arc kártyáknak. A770-en nem is működik a játék, mert töltés közben a játék összeomlik. Itt az Intelnek sürgősen rá kéne feküdnie a témára, hogy launch-ra rendbe tegyék. -
Kolbi_30
őstag
-
PuMbA
titán
The Great Hitch Hunt: Tracking Down Every Frame Drop | Unreal Fest Orlando 2025
Ezeket kellene megcsinálniuk a fejlesztőknek UE5 esetén
-
Busterftw
nagyúr
-
T.Peter
őstag
Ez egy olyan hiba, ami nem jott fel problemakent regebben, mert a jatekok masok voltak. Kisebbek, kevesebb asset, stb. Az jogos, hogy erre viszont mar 5.0-val kellett volna keszulni, de az nem az Epic hibaja, hogy sok studional keptelenek azokat a megoldasokat alkalmazni amiket az eloadasban is felsoroltak. Ez az egesz egy folyamat resze, most jutottunk el oda, hogy ezzel valamit kezdeni kell mert nem lehet tovabb huzni. A legtobb motor ugyanezekkel a problemakkal kuzd, csak nem hasznaljak ennyien, ezert kisebb az eselye hogy kijon a problema. Persze vannak kivetelek, ahol ezt a problemat megoldottak vagy megkerultek.
-
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #49372 üzenetére
Az indie fejlesztok is belenyulnak, ha fizetnek Epic Pro Support-ert akkor meg meg az Epic is segit nekik. Ehhez nem kell kimondottan motor programozo, nalunk sem volt, megis belenyultunk, mondjuk nem emiatt. [link] Ezt meg nezd meg ujbol, hogy lasd, mik a megoldasok arra, hogy csokkentsek vagy megszuntessek a stutter-t.
A single-threaded kod sem mindenre ertendo, nem veletlen, hogy 5.6-ra atirtak egy csomo reszt ugy, hogy megjobban a worker thread-eket hasznaljak. Azzal egyetertek, hogy ide nem az 5.6-tal kellett volna eljutni.
"Tehát az, hogy a traversal akadások nem a motor hibája, mint ahogy állítottad, szimplán nem igaz."
Ilyet nem irtam. Azt irtam, hogy a megoldas a donteshozokon mulik. Ettol meg a problema az engine miatt letezik, de az, hogy ez nincs kezelve egy adott jateknal, az mar a studion mulik es az Epic is tudna ebben segiteni.Az egyaltalan nem oke, hogy ez az egesz idaig fajult, mert mindenkinek art, viszont objektiven nezve nem jelentheto ki, hogy mindenert az Epic a hibas. Viszont ezt az egeszet mar regen meg kellett volna oldaniuk, kozosen, a studioknak az Epic-kel.
-
Új dolgokat meg kell tanulni tovább képzést igényel és még utánna jön a rutin de sokat hibáznak addig.
Ez se túl komoly ennél az engine-nél 60fps
5.6:
The latest version, emphasizing the ability to build and deliver high-fidelity, large-scale open worlds at 60 FPS on current-generation hardware.Na akkor majd talán az új vga-k megkűzdenek vele 2017-ben 120Hz-en. A witcher ha olyan open world lenne mint a 3 volt nagy xar volna de "szerencsére"árkád pályák lesznek.
-
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #49368 üzenetére
Senki nem tagadja le es mar az Epic is foglalkozik vele mert lathatoan a studiokat nem erdekli elegge ahhoz, hogy megoldjak maguk. A donteshozok a lead-ek, director-ok, stb, akik a vegso dontest meghozzak. Hiaba tudnak a programozok es tech artist-ok megoldani, ha nem kapnak ra idot es tamogatast hozza. Ebbol az egeszbol meg az jon le, hogy az engine a hibas mindenert, mikozben ez nem igaz, sok mindenert igen, de nem mindenert. A pso caching is hasonlo. A studio donthet ugy, hogy a caching a menuben megtortenik es ennyi, de donthet ugy is, hogy nem erdekli, majd runtime megoldja az engine es kesz. Tudjuk melyik mivel jar. Errol sem veletlenul tartott az Epic eloadast es nem veletlenul alakitottak at a pso caching-et (a Fortnite-ra ra is fert, bar az a skin-ek miatt sosem lesz teljesen jo). A hitching-rol is tartottak, mert ott is latjak, hogy nem tiszta minden a fejekben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #49368 üzenetére
Az engine nem egy varázsdoboz, ami mindent megold. Az UE5 sem fogja default beállítással lefedni az összes helyzetet, amivel egy fejlesztő előállhat. És ha a default paraméterezés nem elég jó, akkor például lehet alkalmazni különféle optimalizációkat, például PSO cache, async loading, level streaming volumes megfelelő paraméterezése, stb.
Az Epic biztosítani tud egy default működést, ami nagy átlagban nem tökéletes semmire, de kvázi elmegy majdnem minden vele. Adnak neked egy terepjárót, mert fogalmuk sincs, hogy mit fogsz csinálni, de ha már tudod, hogy egyenes aszfalton mész, akkor neked kell kicserélni a gumikat, hogy jobb sebességet kapj. De most képzeld el, ha F1-es autót adnának neked. Terepre azzal nem nagyon mennél, szóval jó oka van az Epicnek arra, hogy default ilyen a motor. Ez az UE5 lényege. Jó mindenre, de semmire sem tökéletes. Neked kell azzá tenned, mert az Epic-kel ellentétben te már tudod, hogy mit fogsz vele csinálni.
-
T.Peter
őstag
Munkat igenyel megoldani, remelhetoleg 5.6-tal ez a munka sokkal kevesebb lesz, mert a legtobb dolog out of box ugy fog mukodni ahogy eddig is kellett volna.
A donteshozoknal a stutter addig nem problema, amig a jatekosok es a sajto nem hozza fel problemanak, mert ennek megoldasatol a jatek nem lesz jobb, viszont fejlesztesi idot kot le. Palyareszek es interakciok kuhagyasa nem oldja meg, ettol meg a betoltes marad mas palyareszen. Ezzel a kezdetektol fogva szamolni kene es mindent ugy kialakitani, hogy kezelni lehessen design es engine oldalon is. A producereknek pedig ugy kene kialakitani a fejlesztesi utemtervet hogy erre legyen ido, de ez nem tortenik meg. QA-nak is ki kell vennie a reszet, hogy a stutter is bug-kent legyen feltuntetve. Hiaba lehet latni pl a stuttert, a vegso dontes peldaul a project technical director-nel van. -
huskydog17
addikt
válasz
T.Peter #49366 üzenetére
"Szoval elmondhatjuk, hogy megint nem az engine-en, hanem a donteshozokon mult."
Nem az engine-en? Akkor a konyhásnénin? Kik azok a döntéshozók? Miért akarjuk letagadni, hogy az UE5 játékok 99%-a traversal stuttering-ben szenved? Ez nekem nagyon is engine problémának tűnik.
-
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #49365 üzenetére
"There are a lot of traversal stutters in the game. Whenever level sections are reloaded in real time, the game gets stuck."
Szoval elmondhatjuk, hogy megint nem az engine-en, hanem a donteshozokon mult. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #49361 üzenetére
Ne vedd számításba azt, hogy máskor mi volt. Ezek a számok nem indikátorai a jövőnek. Az egyes branchek eléggé tág időtartamot fednek le. Van amelyik branch hónapikig jelen volt, és van amelyik csak hetekig. Nem lehet előre tudni, hogy mi lesz. Az az egyetlen reális indikátor, hogy a Microsoft mikor hozza a frissítéseket, mert akkor az biztosan új branchet jelent, hiszen kellenek az implementációk a Windows Update-hez. Ez az egyetlen tényező, amihez az NV, az AMD és az Intel is igyekszik igazodni, mert nyilván lényeges, hogy egy új Windows 11 dolgot még abban a hónapban használhass, és ne több hónappal később.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #49359 üzenetére
A 580 utan szunik meg a tamogatas.
A preview driver nem nagyon jelent semmit, Microsoft funkciokra, vagy Windows Insider build-ekre iranyulnak, peldaul nem tartalmazza az osszes javitast, amelyek a legutobbi, 576-os driver verzioban szerepeltek (576.88).545-nel 6 honap kellett, mig a Windows Previewbol kiadtak "normalra".
Ha a korabbi szokasos kiadasi utemet kovetjuk, akkor a 590 kb 2026 elejen-kozepen lesz kiadva, tehat nagyjabol 1 ev is lehet, amit irtam mar fentebb.
Csak hat minek neznel utana barminek is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alogonomus #49359 üzenetére
Ezt azért lehetett tudni a bejelentés időtartamából is. Általában az NV 4-6 hónappal a kivezetés előtt jelent be dolgokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #49357 üzenetére
Nézd, ezek a számok nem határozzák meg, hogy meddig lesz velünk egy branch. Volt már olyan, hogy másfél hónapon belül új branch jött. Inkább az határozza meg a fejlesztéseket, hogy mik készülnek. És az SM6.9 eléggé fontos fícsőr, amit a Microsoft kérhet októberre, és ha kérnek, akkor hozni kell rá a drivert. Nincs mese.
A Maxwell és a Pascal támogatása pedig átkerül Legacy-be. Ezzel jobban is járnak a régi VGA-k tulajai, mert nem túl hatékony kódokat fordít már ezeknek a dizájnoknak a mostani shader fordító. Ha viszont nincsenek az új dizájnok támogatva, akkor vissza lehet térni a régebbi paraméterezésekhez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #49353 üzenetére
Idén októberre kell elérniük, mert akkor jön az SM 6.9. A Windows 11 éves frissítése ilyenkor eléggé meghatározza a fejlesztések ütemét.
#49355 FLATRONW : Igazából ez tök normális. Valójában ezek a branchek nem mindig maradnak ugyanaddig. Vannak nagyon rövid életű branchek is. És általában a tervezést nagyon meghatározza, hogy a Windows 11 mikor frissül, vagyis mikor érkeznek az új fícsőrök. Ilyenkor akár hónapokat ugranak, mert van egy fontosabb képesség, amire átrakják az erőforrást. Ezért van már 590-es preview driver, mert már azt fejlesztik, és nem az 580-as branchet. Valószínűleg az 580-as nem is fog újításokat hozni, csak kitöllti majd az űrt, amíg október nem lesz. De amúgy a driver jelzése nem olyan nagy kunszt. Nem értem, hogy miért vált hirtelen fontossá.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus #49352 üzenetére
Ez csak preview driver, azokat mindig jól előre számozzák, ebből nem lesz egyhamar whql. Évekbe is telhet, mire a release branch eléri az 59x-et.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #49285 üzenetére
"Illetve az 580 branch kitarhat akár 1 évig is, szóval nem most lesz."
És el is érkezett az 590 branch időszaka.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Zotac RTX 3080 10GB GDDR6 GAMING AMP HOLO Eladó!
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Gainward Phantom RTX 5090 32GB Gari 3év BESZÁMITOK
- Gigabyte GTX 260 OC 896MB GDDR3 448 bit PCI-E videokártya
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- 6 és 12 GB-os Quadro RTX A2000 kártyák - garanciával
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- HP 440 G9 /I3-1215U/4GB/ Esztétikai hibás és kijelző hibás
- Xiaomi Redmi 9T 64GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest